-
Fototrend
Mielőtt kérdeznél valamit olvasd el az alábbi Téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
junior11 #70504 üzenetére
Abszolút így van sajnos! "Fogyasztói társadalom"..."Tervezett avultatás"...
Nekünk az elmúlt 35 évben 4 SONY televíziónk volt, és csak a rendszerváltás után, használtan vásárolt 72 cm-es, flat paneles SONY CRT készülék működött kifogástalanul sok évig (még a következőt tulajdonosánál is).
Tulajdonképpen az összes CRT televíziónkra igaz volt mindez. A régi "Videoton Super Star" fekete-fehér televízió... majd a '80-as évek végén újonnan vásárolt Made in Japan 54 cm-es Hitachi (20+ évig), a rendszerváltás után vásárolt a fa dobozos 72 cm-es színes Philips (beépített, Hi-Fi minőségű sztereo hangfalpárral), a 72 cm-es SONY... Majd egy 72 cm-es használt Samsung CRT, egy 54 cm-es új LG CRT televízió még mindig a '90-es évek végén 2000-es évek elején... Mindegyik hiba nélkül üzemelt nálunk sokáig, és az új gazdáiknál a mai napig. (Családban, ismerősi körben továbbajándékoztuk őket.)
Aztán jött a 32 colos CCFL LCD Philips televízióm valamikor 2000 elején, ami nálam sok évig, majd immár évek óta már a nővéremnél a mai napig hiba nélkül üzemel. (Kicsit az egyik katódsugárcső van a panel mögött már megfáradva; azt majd kicseréltetem egy újra, és a tévét megtartom "retro" számítógépes tévének.
)
15 éve lecseréltem egy 42 colos IPS paneles LG-re, amelynek a színhűsége sok mai tévét is pironkodásra késztethet. Ezt évekkel később édesanyámnak ajándékoztam, és nála kifogástalanul üzemel azóta is.
Majd jött 2017... És az azóta vásárolt mindhárom SONY tévém meghibásodott.
Kettő garanciaidőn belül.
Előbb az 55W809c éppen 4,5 év üzemidő után. Ott az 5 év garanciabiztosítás mentett meg attól, hogy "bukjam" a tévé árát.
Majd tavaly ősszel az utódjául választott 65AG8 OLED készülékem; mindösszesen 2,5 év után alaplapot kellett cserélni benne. Mivel erre nem vásároltam gyári jótállás kiterjesztést, így szerencsésnek mondhatom, hogy még 3 éven belül romlott el. Pár hónappal később mehetett volna a kukába a fél millió forintos készülék.
Aztán a szintén 2017-ben édesapám részére vásárolt 50W808c készülék hibásodott meg, éppen két hete..
Side note: a PH! fórum háztartási gépek topic-jában hallgattam a szóra, hogy fagyasztószekrény esetében a kompresszor a lényeg, és már csak a SHARP és Bosch fagyasztókban üzemel Made in Japan kompresszor.
A közel !!!50!!! évet üzemelt LEHEL fagyasztóládánk meghibásodása miatt, vettem tehát drága pénzért 3,5 éve egy akkori Bosch, 2 méteres csúcsmodellt, bízva abban, hogy ha 50 évet nem is, de 1-2 évtizedet hiba nélkül szolgál bennünket.
Tévedtem... éppen mindössze 2 hónappal a 3 év jótállási idő után meghibásodott. Hogy pontosan melyik része, az még nem világos... az illetékes Bosch szerviz nem vállal garancia idő utáni javítást (no comment!), ezért a megyében legjobbnak mondott egyéni vállalkozót kell majd kihívnom. Majd kiderül, meg lehet-e javítani, és mennyiért.
Ám eszembe jutott, hogy ez volt az utolsó, hogy hallgattam a "márka sznobokra". Már nincsen olyan, hogy "minőségi márka" a tartós fogyasztási cikkek világában.
A 10-20-30-XX éves üzemidőkből a gyártó vállalat, és a részvényesei nem élnek meg, nem gyarapítják a vagyonukat. Csak a gyors újra- és újraeladásokból.
Jobban jártam volna, ha egy, az említett topic-ban állandó jelleggel leszólt BEKO, vagy Candy fagyasztót vettem volna helyette, 5 év gyári jótállásért, ugyanakkora méretben ugyanolyan funkciókkal, fele annyi pénzért.
Aztán most legalább annyival előbbre lennék, hogy jótállási időn belül a márkaszerviz javítaná, cserélné, és talán újabb 3-5 évig le volna a gond. (De ha 5 év után hibásodik meg is... akkor is kevesebb pénzbe kerülne évekre lebontva, mint az említett Bosch, pláne, ha most majd kapok rá egy ~100-150 ezer forintos szervizdíj ajánlatot...)És ez eszembe juttatta egy kedves ismerősömet, aki elmesélte, hogy egy rokona - egy intelligens, nagy tudású mérnök - az egyik ismert műszaki cikk gyártó világcégnek dolgozik. Egy csapat részeként az a dolguk, hogy olyan, javarészt újrahasznosított műanyagból készült anyagötvözetet kísérletezzenek ki műszaki cikkek (pl. porszívó) burkolatának, amely az esetek döntő többségében garantáltan csak pár hónappal a gyári jótállási idő után reped/törik el olyan módon és mértékben, hogy a készülék gazdaságosan ne legyen javítható; a tulajdonosa kénytelen legyen új készüléket vásárolni helyette.
"Tervezett anyagfáradás... tervezett avultatás...." Nesze neked fogyasztói társadalom!
Végtelenül szomorú, hogy hová jutott a világ...!
Új hozzászólás Aktív témák
- AliExpress tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Google Pixel topik
- Nintendo Switch 2
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T590 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! MacBook PRO 13" 2020 4TB3 - i5 I 16GB I 512SSD I OS X Sequoia I Cam I Gari!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z390-PLUS GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Samsung ME46B 46" LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged