-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz mikrofon #16300 üzenetére
Nem akarok beleszólni a cicaharcba, de az 56/1.2 ennyibe kerül itthon. Amit te belinkeltél, az az APD verzió, nézd meg, mennyi egy ehhez hasonló STF kivitelű Sony...
#16302: semmi gond
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz madgie #16301 üzenetére
Akkor én tévedtem.
Most vissza olvastam, és nem találtam arra infót és linket hogy melyikre gondolt csak arra, hogy jó portré lencse, így én ezt feltételeztem...
Akkor legalább nem hibás az állítása csak pontatlan...
És sajnálom hogy azt állítottam, hogy téves...Kösz a pontosítást
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #16300 üzenetére
Természetesen azt is leírtam (nem lep persze meg hogy ezt sem értetted meg) hogy az 56/1.2 drágább mint a sima Sony 85/1.8 és olcsóbb mint a Batis 85/1.8. De nem is ez a lényeg, hanem hogy ezek megintcsak ugye full frame Sony objektívek. Minek erőltetni apsc Sonyra ha van jobb választás, márpedig megint csak magamat tudom ismételni, amire érdemes építeni az vagy apsc Fuji vagy full frame Sony.
Nem akarsz a write-only módból kilépni, és inkább végigolvasni és megérteni az eddigieket? Mert nem ártana.(#16303) rumos14: nem szeretném folytatni. mikrofon görgeti a dolgot azóta is, talán neki kéne ezt címezned.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
m3ss
veterán
van abban vmi, amit b.vr ir, de sztem mar kevesbe igaz a sony apsc vonalara..egyre jobb az obi kinalat. inkabb canikon apsc tukrosokre volt ez jellemzo. hogy keves a dedikalt apsc uveg.. es a problema kevesbe a hosszabb latoszogeket erinti, mert sztem se lenyeges a kulonbseg a 72.5 75 vagy 85 mm kozott, hogy ne lehetne megszokni..persze aki megszokott bizonyos latoszogeket es vakon is tudja h mennyi fer bele az adott fokusztavba az nem orul neki...
inkabb nagyobb latoszogeknel volt ez gond..na ott nem mind1 hogy 35 vagy 40mm. vagy 22 25 28, nagyon nem mind1.
apsc fronton azert eleg kivanatos a fuji obi kinalata sztem, arakat figyelembe veve is.(#16250) dssport ha nem nagyon kell a stabi, fotohoz nem biztos hogy megeri a 1.5x-es felarat az a7II. lenyegeben uaz a 2 kamera nativ obikkal. foleg ha nem akarsz sokat objektivekre kolteni, inkabb vedd az olcsobb vazat tobb obival. stabin kivul ez az 1 fe af sensitivity kulonbseg nem sok vizet zavar. keves fenyben mind2 kamera jo, zero fenyben meg kb egyik se.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
b.vr
őstag
m3ss, ne izélj már Épp nemrég ismételtem meg hogy nem a pár mm (ami itt pont nem pár mm) számít önmagában, hanem együtt a fényerővel. Minek erőltetni az apsc vázra az 50/1.8-at vagy a 85/1.8-at, amikor Fujira meg ott a direkt erre kitalált 56/1.2.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
konyi79
addikt
Ha kicsit a rendszer történelmét is figyelembe vesszük, nem olyan bonyolult ez.
A Sony, amikor az egész rendszert elkezdte felépíteni, árban és minőségben is a hobbyfotósok felé indult vele. A NEX7-tel bepróbálkozott, be is jött. Üveg komoly persze hirtelen nem volt rá, de mivel a piac szinte kikövetelte a Sonyból a FF MILC-et, ki is adta. Itt már látszott, erős fizetőképes kereslet van minél jobb MILC vázak és üvegek felé, az FE üvegek jórészét pedig olyan túl nagy panasz nem is érheti. Közben az APS-C rendszer megmaradt, jórészt a korábbi szegmensbe belőtt üvegekkel, amihez néha dobnak ki nem is rossz vázakat.
A Fuji ezzel szemben láthatóan más célcsoportnak indította az ikszeket, neki nem is volt tükröse, mint a Sonynak. Mindent ide kellett beletolnia. Jól is csinálta. De pont ezek miatt örülhetünk, ilyen színes és pörgős a MILC piac, válogathatunk a jobbnál jobb cuccok között.
Ki mondta volna közületek 2012-ben, hogy az 5d mk1 után, hogy majd a mk4 itt lesz egy Sony MILC-hez (akkor jött ki a NEX7) képest? Nyílván a Sony se.
Szóval kicsit átgondolva az elmúlt éveket, sok mindennek van itt oka, nem kell ezen veszekedni.Főleg, mert innentől a nem idevaló kommenteket törlöm. Nem szeretem, de jobb a megszokott béke itt a topikban. Tőlem bármi kitekintés belefér a rendszereket összevetve, de a megszokott hangnemben!
-
m3ss
veterán
tobb 1.2-es uveg kellene mert az apsc szenzormeretnek elonye is van azert...siman vegifotozhatsz egy rendezvenyt f1.4-f1.8 korul. ezert erdekelne engem egy 50-100 1.8 adapter nelkuli verzioban. nyitva mindenre eleg a dof, iso alacsonyan marad..
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
konyi79
addikt
Az ekv DOF témát ott folytatjuk.
-
mikrofon
addikt
-
mikrofon
addikt
én nikon vázon próbáltam, nikon bajonettel. Tényleg nagy és nehéz.... De ezt én még bevállalnám a 18-35/1.8-at mindenképpen... 50-100/1.8-at azért kipróbálnám, De nikon D500-on (DX)volt nekem Tamron 70-200/2.8 G2-es (FX) lencsém és azt is tudtam használ, így feltehetően ezt is elviselném Főleg, ha az ára se lenne sokkal több E-mount-ra mint a többire
[ Szerkesztve ]
-
rgranc
aktív tag
Sziasztok!
220Volt Béke téri stúdiójában járt már valaki konkrétan Sonyval? Egy ideje a náluk vásárolt vázakhoz/szettekhez osztogatnak ajándék kuponokat stúdióhasználatra, én pedig szereztem egyet és szeretném az a6000-rel (meg az 50/f1.8-cal) kipróbálni, és az érdekel hogy a vakuk - mivel Sony gépekhez is adtak ilyen kupont - ugye kompatibilisek lesznek velem is? Ilyenkor hogy szokott ez kinézni, profi rendszerfüggetlen stúdióvakuk és mindenféle rendszerhez van nekik külön trigger hozzájuk?
/r.
-
McDuglas
aktív tag
válasz rgranc #16319 üzenetére
Nekem Canonos (Yongnuo 603) kioldóval menni szokott a stúdiófotózás, A7-el, A58-al, gond nélkül. Meg egyszer volt valami random, középérintkező only is, azzal is ment. De a legtutibb nyilván az, ha mint korábban említették, megkérdezed.
@(#16318) KawaBazsy
Nekem is eszembe volt már, hogy rákérdezzek, mert keresővel az istennek se akarta kiadni.
Remélem ma már véglegesedik az ütemtervem a következő időszakra és akkor én is beírom magam.[ Szerkesztve ]
-
PNP
őstag
válasz mikrofon #16310 üzenetére
Nekem van mindkettő, de az 50-100-at csak nagyon indokolt esetben használom a súlya/mérete miatt. Ugyanakkor egy fullframe 2.8-as tele zoom sem kisebb, vagy könnyebb. Nem nagyon akarok hozzáadni a szenzorméretek körüli parttalan vitához, de mélységélességben, zajszintben (és sajnos súlyban is) kb. ugyanott vagyok cropon, mintha fullframe vázam lenne, de a crop még mindig olcsóbb, vagy nagyjából azonos ár mellett többet nyújt. Alapvetően szinte mindegy a szenzor mérete, ha objektív oldalon kompenzálnának fényerőben, de például a MFT vonallal az a baj, hogy ez nem igazán történik meg (persze a Sony APS-C vázakat is csak a Sigma menti meg). Gyakran látni fullframe-re jellemző fényértékeket és árakat, hiába negyedakkora a szenzor. Ha meg mondjuk a Panasonic kijönne egy 1.4-es zoomal, akkor rögtön mindenki sírna, hogy milyen nehéz.
Rendszerként nekem is a Fuji a legszimpatikusabb, technikailag a fullframe Sony-k izgatnak, mégis A6500-at használok fullframe Canon (és némi MFT kitérő) után. Panasonic után rettenetes a kezelhetősége, de ez a legsokoldalúbban használató gépem. Fotós és videós munkára is kiváló (leszámítva az ostoba megjegyzéseket a kis méretére), ha akarom, fullframe minőséget hozok ki belőle (1.8 zoomokkal), ha akarom, nagyon könnyű szettet viszek magammal (Sigma 16/1.4, 30/1.4), szintén hibátlan minőséggel, miközben ezek közül bármelyik objektívvel van használható AF videó alatt, amit eddig egyik gépem sem tudott (ami biztosan amatőr, sőt férfiatlan dolog, de marha kényelmes nagyon sok helyzetben, és sokkal több hibátlan felvételem van, mint korábban MF mellett). -
mikrofon
addikt
Nah hoztam pár teszt képet.
A képek mindegyike 100% kivágás, tehát minden megjelenített pixel megfelel egy felvett pixelnek. A képeken utómunka nincs. Be töltöttem Capture van szoftverrel, majd kivágtam és a képet exportáltam.
Vajon ki lát közöttük különbséget?Sony FE 16-35mm f2.8 GM - 23mm - F2.8 - ISO1250 - 1/160s
Sony FE 16-35mm f2.8 GM - 23mm - F4 - ISO1250 - 1/160s
Sony FE 16-35mm f2.8 GM - 35mm - F2.8 - ISO1000 - 1/160s
Sony FE 16-35mm f2.8 GM - 35mm - F4 - ISO800 - 1/160s
Zeiss Batis 2.8/18mm - 18mm - F2.8 - ISO2000 - 1/125s
Zeiss Batis 2.8/18mm - 18mm - F4 - ISO2000 - 1/125s
Zeiss Batis 2/25mm - 25mm - F2 - ISO200 - 1/125s
Zeiss Batis 2/25mm - 25mm - F4 - ISO640 - 1/160s
[ Szerkesztve ]
-
#96302336
törölt tag
Megváltoztatja az objektívet, szerintem előnyére. Legalább is azon az egy darabon ami most jelenleg van, azon sokat dobott. A színvilágáról nem tudok nyilatkozni, majd nyáron, ha visszatérek újra a mocsárba egy kis madarazásra, akkor meglesem, hogy mit is csinál a színekkel. De remélem addigra már meglesz a régóta vágyott 70-200F2.8 is, és akkor biztos, hogy több tapasztalatot fog hozni az egész. És egyébként egy videóstól vettem, úgyhogy ez telitalálat volt Ha valaha is vennék FF gépet, az az A7RIII lenne, de annak az ára bőven túl van az ingerküszöbön, így csak kósza ábránd az a gép. Ha megfordítom a dolgot, akkor valójában van két gépem. Egyik a booster nélküli sima aps-c, Sony a másik a "virtuális FF" Canony Az a képminőség, amit ez a hibrid ad, az számomra tökéletesen megfelelő, és van egy olyan érzésem, hogy számomra totálisan felesleges volna az A7Rm3, de még az előd m2 is, nem hinném, hogy ki tudnám használni azt a pluszt, amit azok adnának.
-
#31733248
törölt tag
válasz mikrofon #16310 üzenetére
A két f1.8-as Sigma zoom szerintem szenzációs... Ha maradunk a klasszikus látószögeknél, a 18-35-be "bele van téve" egy ekv. 28mm-es, egy ekv. 35mm-es és egy ekv. 50mm-es fix. Három jó minőségű fix egybegyúrva, ráadásul a zoom által adott rugalmassággal. Mindez csak(!) 500 euróért. Nézhetem ezt bármelyik MILC-rendszer felől, árban és minőségben egyaránt nagyon jó. Ugyanez elmondható a Sigma 50-100mm f1.8-ról is: három obi egyben (ekv. 85-100-135), a zoom által adott rugalmassággal, összességében nagyon jó áron.
Más: aki több Godox vakut használ egyszerre, annak érdemes lesz figyelemmel kísérnie a Sonyra való XPro kioldó megjelenését. Profi cucc, jól látható a kijelzője és könnyű a kezelhetősége.
[ Szerkesztve ]
-
rgranc
aktív tag
válasz vihartigris #16321 üzenetére
Köszi, egyébként miután írtam ide bennem is felmerült hogy az a legegyszerűbb Azt mondták egyébként hogy igen, minden rendszerre van távkioldójuk a vakukhoz, viszont a Sony MILCeken valamit külön kell kikapcsolni menüből a használatukhoz. Itt fogalmam sincs mire gondolhatott, na de majd kiderül ha ott leszek.
-
mikrofon
addikt
Én is így láttam, úgyhogy most már fenem is a fogam a saját példányomra
Bár azért ez a különbség, be kell vallani nagyon kicsi. Viszont 3 helyett egy lencse és nincs észrevehető minőségromlás.....
Hát igen biztos lehetett volna jobban is összehasonlítani. Én igazából csak szemléltetni akartam a használat közbeni különbséget... Ami nem nagyon van... Illetve tájképezésnél lehet, mert 5,6-on a Zeiss Batis-ok verhetetlenek..... -
mikrofon
addikt
Újabb jó hírek.
Sony elismerte, hogy valóban vannak gyári hibás 24-105/4 G lencsék, amikkel nem működik a fókuszálás. Ezeket Ingyenesen javítják.Lényeg tömören és röviden. A megjelenés után észrevették, hogy a Sony 24-105/4 G lencse egyes tagjai (SN:181xxx) fókusz hibásak.
Pontosabb információk ITT a felderítés menetéről, részletes leírások és beszámolok is találhatóak az oldalon angolul.
Azóta a Sony is elismerte és itt egy hivatalos állás foglalás, ami szerint javítják és még a sorozatszám is ellenőrizhető.
Nem tudom ki milyen kapcsolatban van a nagyobb objektív kereskedőkkel (Fotoplus, 220Volt, Sonyszalon stb.). Vagy olvassa-e onnan valaki, De jó lenne náluk elérni, hogy még ők eladás előtt ellenőrizzek a sorozat számot, így nem a vásárlónak kell a helyszínen, vagy otthon tesztelni és feleslegesen visszaküldözgetni.
Én itt már korábban is írtam róla és most is, de gondolom a lencsevásárlók csak csekély része olvassa ezt... Szerintem az objektív vásárlok jelentős része észre sem vette, hogy ez hiba lenne. Pedig igencsak rontja a kép minőséget... Elvileg rendesen fogy az objektív nálunk is.
Én ITT leírtam a tesztelés rövid menetét.
[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
CES után ha kijön az A7m3 mennyire fog esni szerintetek az A7m2 ára?
Nagyon nézem ezt a gépet és egy általános jó obit szeretnék hozzá. Jelenleg a 24-105 F4-et nézem de elég húzós az ára... Van valami hasonlóan jó rajzolatú zoom obi ami szélesről indul van de olcsóbb?
EUrópában mindenhol olcsóbbak a Sonyk mint itthon, van valami beváltt beszerzési hely?
[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
#31733248
törölt tag
válasz kornel1987 #16339 üzenetére
Annak csak a hivatalosan is támogatott objektívekkel megy.
-
#31733248
törölt tag
-
mazsi70
senior tag
Sziasztok !
Egy kedves ismerősöm szeretne venni egy Sony A7-et ,amire Canon obikat pakolna rá .
Kérdésem ,hogy milyen adapter kell hozzá ,ami minden adatot átvisz ?
Fontos az itthoni vásárlás .Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
-
#31733248
törölt tag
válasz mazsi70 #16345 üzenetére
Ne A7-et vegyen, hanem a következő generációt (A7 II), azzal lesz jó autofókusza. A Sigma MC-11 adaptert ajánlom hozzá, sok videót is találhat róla, például: https://youtu.be/qHxKxJ0zRaE
-
McDuglas
aktív tag
válasz fotozona.tk #16348 üzenetére
Jó régi kérdést találtál, és bár nem is nekem tetted fel, de a tapasztalataim szerint Canonos vakukat, kioldókat kiold a váz. (Nyilván manuálisként) Ha tudod azért próbáld ki, de nem kellene kárt okozzon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- További aktív témák...