-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
addikt
válasz #48967168 #15895 üzenetére
Elég sokat olvastam mostanában erről a témáról. Vagyis a prémium zoom Sony lencseiről (GM és G sorozatról)...
Ezt a fórumot és ezt javaslom végigolvasni. Itt rengeteg összehasonlítást tesztképet fogsz látni ahol a 24-105/4 G lencsét hasonlítgatják valódi felhasználók és nem pedig tesztelő oldalak más lencsékkel. Ezek alapján a 24-70GM obit megveri. Ráadásul elég sok fix-hez merhető képességei vannak. Azzal viszont számolni kell, hogy műanyagból van és nem fémből mint a GM sorozat.
Röviden és tömören jobb utazó zoom mint a 24-105/4 jelenleg nincs és talán egy darabig nem is lesz... Probléma a nagyfelbontásu szenzor...
Az ára sem valószínű, hogy egy darabig leesik. Szürke importról sem sokkal olcsóbb. E-bay-es használt piacon pedig egyelőre figyelni kell, mert a fórumon is többen tapasztaltak minőségbeli eltérést, így elképzelhető, hogy optikailag nem biztos, hogy tökéleteset kapsz.Ez az eltérés valójában nem hibát jelent, hanem, hogy tökéletes zoom-ot gyártani egyelőre nem nagyon tudnak és ez a nagyfelbontású szenzorokon, mint a tiéd is, sokkal jobban látható. Mégpedig ez a következőt jelenti. Nincs olyan "nagyátfogású" "fényerős" zoom, ami a fókusztartomány elején, közepén, végén, valamint a legnagyobbra nyitott blendével és nagy mélységélességgel is egyformán jó képet készítene a kép közepén és a sarkokban is. Tehát igazából abban különböznek ezek a különböző "minőségű" objektívek, hogy más tartományra vannak hangolva. Ez pedig a nagyfelbontású szenzorokon 100%-kos nézetben kijön és észrevehető.
Ha érdekel az ezzel kapcsolatos téma és képek, valamint ha értesz angolul, akkor ha végig olvasod ezt és ezt a fórumot, (egyik a 24-105G-ről szól míg a másik a 12-24G vs 16-35GM lencsékről) akkor rengeteg példát és magyarázatot találsz arra amit az előbb írtam. Ez egyébként különösen érinti a 24-70/2.8 GM; a 16-35/2.8GM és a 24-105/4 G objektíveket.Az előbb részletezett dolgok miatt érdemes megfontolni, hogy csak natív lencsét használsz, ha az utólagos képkivágásoknál ki akarod, használni a szenzorod adta nagy felbontást... Ha nem és úgy is visszaméretezed a képeket, akkor természetesen ez az egész lényegtelen....
Most, hogy eladtam a 35/1.4-emet igen hiányzik ez a fókusztávolság és ez a fényerő. Ezért gondolkodom, hogy kipróbálnám a 16-35/2.8 GM-et. Hátha az helyettesíti a 18, 24, 35 fixet. De ehhez be kéne áldoznom a batis 18/2.8 és 25/2-es objektívemet. Azonban ezeknek nagyon jó a minősége, így félek, hogy ugyan megnyerném az obicserélgetésmentességet, de helyette buknám a három fix, adta minőséget... Ha meg a 16-35/2.8 GM mellé még egy fixet kell vennem, mondjuk egy 35-öst, mert állítólag ez a GM zoom ott a leggyengébb, még a 35/2.8-as is jobb... Viszont 16-24mm között verhetetlen.... Akkor semmi értelme az egésznek....
Emiatt egyelőre várok egy 35/2 vagy 35/1.8-as obira.....
Emiatt ástam bele magam a témába.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz konyi79 #15531 üzenetére
@konyi79 kérte rakjak fel nyers RAW-ot a Sony a7RIII + Zeiss Batis 135/2.8 párossal.
A hétvégén a Hősök tere mellett volt dolgom és tudtam szakítani egy órát, hogy lőjek párat a téren. Így a RAW-ok meg vannak. Azonban a kérdés az, hogy hová és hogyan töltsem fel. Tehát becsomagoljam-e vagy ne? Gondolom ne, mert így marad meg az eredeti minőség. Viszont így a 40 kép az több mint 3Gb. Hová tudom ezt így egyszerre föltölteni?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vihartigris #15905 üzenetére
Basszus, összekevertem a két topiktárs kérdését, abban a hitben voltam hogy ő veszi az A7R2-t "kirándulós gépnek". Bocs.
APS-C-re utazósnak nagyon jó a 18-105F4 G, bár a fókuszsebessége kevés fényben lassú.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#31733248
törölt tag
Készítettem a városnézős fotózáshoz egy egyszerű presetet az ingyenes DXO-ban, hátha érdekel valakit. Itt vannak a vázból kieső, standard képmódban lőtt képek és a feldolgozottak egyaránt (más módosítás nincs, csak a preset).
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz mikrofon #15909 üzenetére
Sziasztok,
ITT elérhetőék a tömörítetlen 42MPx felbontású RAW fájlok amik a Sony a7RIII + Zeiss Batis 135/2.8 párossal készültek. A fájlokon, semmilyen feldolgozás nincs. Át másoltam a gépről és feltöltöttem a google drive-ra. 40db RAW fájl összesen kb. 3,2 GB
A képek most hétvégén Budapesten a Hősök terén készültek, az idő napos volt, de sajnos nem volt szép tiszta. Messzire nézve szabad szemmel is látható szürke fátyol volt, feltehetően a felszálló pára és esetleg a szmog hatására....
[ Szerkesztve ]
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz vihartigris #15920 üzenetére
Kivi vagyok, a CZJ 135/3.5 manual obi kiszolgálja e ezt a 42 Mpixelt.. S ha igen, akkor melyik a jobb. :-)
-
mikrofon
addikt
válasz vihartigris #15920 üzenetére
Tényleg a DxO-nál ez így van, amikor kiadnak egy ingyenes licencet, mint a DxO11 volt, akkor az aktuális állapotú és támogatottsági szint marad "örökre". Tehát az újabb vázak a nem támogatott kategóriába kerülnek.
Neked is és a többieknek is akit érdekel és szeretné megnyitni, vagy szerkesztgetni, előhívni, akkor a Capture One 11 Sony express változatát töltse le és azzal próbálja. Sokkal kisebb a rendszerigénye mint az Adobe termékeknek.
Amivel még érdemes lehet próbálkozni az a DxO photoLab 30 napos demo változata.
Ekkora képnél hihetetlen, hogy mennyire kijön az említett két szoftver teljesítmény előnye az Adobe termékekkel kapcsolatban...
Hát igen ez az obi tényleg nagyon jó még nyitva is és 100%-os nézetben is....
-
80hun
addikt
válasz vihartigris #15924 üzenetére
Az újfajtát felraktad már?
-
mikrofon
addikt
válasz vihartigris #15924 üzenetére
Ezt sosem használtam így nincs tapasztalatom.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mikrofon #15923 üzenetére
Jó hogy mondod, a Capture One 10.2-őt hirtelen felindulásból én is frissítettem 11-re.
Amúgy képtelen vagyok megszokni ennek a fájlkezelését (In Catalog, Import, marha körülményes Export, stb.).
Bár ezzel jobb a végeredmény, mégis szívesebben használom a Sony IDC-jét beállításokra, TIFF-re konvertálásra, majd egy virágbolti, ezer éves PS CS5-tel sanyargatom készre a képet. A Sony új programja (Viewer, Edit) sem áll kézre sehogyan sem....Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Overcome85
tag
válasz mikrofon #15927 üzenetére
Tudom, hogy már volt terítéken de nem hagy nyugodni. Szeretnék egy 85-ös és egy 35-ös Obit. 85be ott az óccsó és jó sony FE 1.8 a Batis és a GM. Nagyon mondják, hogy jó a sima sony de azért én képek alapján azt mondom, h a batis le veri és még éppen megér annyi különbséget nekem. A GM-nel nem érzem ezt. Az 1.4 max a bokeh miatt jó mert fénybe úgy gondolom, hogy ahova nem elég az 1.8 azt inkább megvilágítom. Jól gondolom?
35-be horror nagyon a Zeiss 1.4. Van tapasztalat, h a Zeissek pl a batis 25 f2 vagy a 35 f2 gyengébb fénynél jól teljesítenek? Vagy várjam meg a sigma e mount obikat...?GM-ek nagyon túl vannak sztem árazva és picit fizetett hirdetésnek tűnnek a tesztek. Zeiss ek lényegesen olcsóbbak és nem tűnnek rosszabbnak.
Tapasztalatok érdekelnének.
Köszönöm
-
jmakk
őstag
válasz Overcome85 #15930 üzenetére
35/1.4 már van a Samyangnak is. Ráadásul elég szépen rajzol.
-
p_adam
addikt
válasz Overcome85 #15933 üzenetére
35mm f2 (egyelőre) nincs, csakis manuális fókusszal (Zeiss Loxia)
-
80hun
addikt
válasz Overcome85 #15930 üzenetére
De azt tudod hogy a Zeiss Loxia 35/2 az manuális obi ugye
Csak a Batis széria AF-es FF-re. meg ugye a Sony-Zeissek -
mikrofon
addikt
válasz Overcome85 #15930 üzenetére
Kezdjük sorba!
85mm: szerintem teljesen jól látod. FE85/1.8 nagyon jó míg annak aki látja a különbségeket a képben a Batis megérheti a felárat. Az OSS együtt működik a stabis vázzal, vagy legalábbis az rii és riii vázzal mindenképpen, tapasztaltam, tehát látványosan jobb a stabilizálás, ez fokozottan igaz a Batis 135-re.. Tehát a Batis megérheti, főleg, hogy könnyebben szemészet az ára. A 85/1.4 GM mellet szól a háttér mosás, viszont ellene az AF a tömeg és a méret. Ha GM-et választod, akkor annak mozgás közben a követő fókusza gyengébbe mint a másik kettő 85-ösé. élességben szerintem nulla a különbség, tényleg. Volt szerencsém pár képet együtt készíteni egy profi fotóssal. Neki A9 váza volt 85GM-mel nekem nekem ar7rii Batis 85-tel. Ö is és én is úgy álltunk hozzá, hogy biztos lesz különbség. Mindkét obit kipróbálta ö is a saját vázán és én is a sajátomon. Ott akkor semmilyen észrevehető különbség a háttérmosást kivéve nem volt. Pedig mind a ketten kerestük. Így itt viszonylag egyértelmű a döntés. Mert kézzel foghatóak az érvek. Ja a batis-nál (de ez mindegyik fókusztávra igaz) a manuális fókuszálásra szoktak még panaszkodni, hogy az nem olyan jó mint a GM-eknél, vagy a manuális Zeiss lencséknél....35mm vs 25 vagy alatta: Ha embereket szeretnél fotózni, akkor kell ez a látószög mindenképpen. Ez talán a legnagyobb látószög, hogy félalakos egészalakos portrékat csinálj. A 35 és 24 mm között van egy nagy perspektivikus torzítási ugrás. Tehát a 24mm-essel már csak környezeti portrét (@m3ss fórumtárstól tanultam most ezt a nagyon jó megnevezést) tudsz csinálni. Tehát itt nem az objektív torzítási hibája a probléma, hanem a látószög okozta normális torzítás. Egyszerűen 24mm-en nagyon kell figyelni, hogy hova kerüljön a fej vagy egyéb emberi testrész, ha nem jó helyre kerül mondjuk felső szélső (közel sem a sarok) részbe, harmadoló ponthoz közel akkor buktad a képet. Tényleg! Jól komponált testtartással, fejtartással lehet korrigálni, sőt igazán hatásos eredményt lehet elérni de ez csak beállított képeken működik, vagy profi modellel, aki tudja ezt. Emiatt a 24mm-es vagy alatti lencsék nagyon jók de csak speciális szituációkhoz. Ezzel szemben a 35mm egy általános portré objektív egészalakos vagy félalakos képekhez. Azonban sajnos a 35 mm-böl nem sok a választék. Natívon AF-fel kétszer kettő van 35/2.8 és a 35/1.4 Egyszer a Sony-Zeiss féle és egyszer a Samyang féle. A samyang nagyon új, valódi felhasználói tapasztalatokat én még nem nagyon találtam. A tesztek szerint utoléri a Sony-Zeiss minőséget. Ezt én akkor hiszem ha saját szememmel látom. Tehát maradjunk a Sony Zeiss párosnál. 35/1.4 jó tényleg. Nem a legjobb objektív ha 1.4 -en szemléljük és összehasonlítjuk a nem natív objektívekkel, de használható, tényleg. F/2.0-n már nagyon jó és 2.8-on már tökéletes. Van a másik Sony-Zeiss a 35/2.8. Ez a mérete miatt tökéletes választás sétálós, varősnézős általános használatra. Igen ott az F/2.8, ha kell, de 5.6-on a tökéletes.... Sajnos az általad írt 35/2 (35/1.8) még nem létezik, legalábbis én még nem tudok róla. Ha lenne, ez lenne az ajánlott, de nincs így szerintem a 35/1.4 az ajánlott.
<35mm: Miért 24mm-t írtam végig, ha ott van felette a Batis 25/2 Azért, mert összehasonlítva más fix vagy zoom lencsével, akkor bizony valójában 24mm alattinak felel meg a látószöge. Ennek ellenére nagyon jó lencse még nyitva is. Neki is jól áll, vagyis a sarkainak az egy FE zárás, de ennek ellenére tökéletes. De csak környezeti portréra, ahol az ember a kép középső részén van kis helyet foglal el és nem az a hangsúlyos, hanem a környezet. Ott van még a Sony FE 28/2 Ez is nagyon jó árérték arányú fenyérős nagylátószögű lencse de nem emberekre. Ennek nagyobb a torzítása mint kellene lennie. Ez az egyetlen hibája.
GM zoom lencsék
Igen sokan mondják, hogy túlárazottak, de nézzük máshogy. Ott van pl a 16-35GM simán helyettesíti a Batis 18/2.8-at és a 25/2-t van egy nagyon jó 16/2.8-ad és egy elég jó 28/2.8-ad és egy jó 35/4-ed. Ha ezeket fixben veszed, akkor mennyi az áruk összesen.
Ráadásul a GM zoom-ok szinte új fejlesztés új technológia. Sokkal újabb mint a Canon és Nikon pro zoom lencséi... (egy lehet kivétel a Nikon új 24-70/2.8 E lencséje) Így sokkal nagyobb a valószínűleg, hogy évek múlva is tökéletesek lesznek a fejlődő vázakhoz.... Míg a konkurens gyártóknak lassan felfrissítünk kell. Egyes pletykák szerint a Canikon társaság azért késlekedik az FF MiLC vázakkal, mert neki mindjárt új obikat is kellene kihozni, amik szintén nem lesznek olcsóbbak a jelenlegi Pro lencséinél...
Ezek alapján már nem biztos, hogy csak úgy túlárazottak. Pár Hsz-szel korábban a 24-105/4 kapcsán linkeltem egy két topikot. Ez egy elég jó topik, sok a valódi felhasználói tapasztalat. De ha valaki rendszeresen olvassa pl azt a fórumot, hogy nem a GM lencsék a drágák, hanem nekünk rossz idehaza. Mi kapjuk kb legdrágábban az új lencséket, vázakat. Nálunk a kb a legalacsonyabb a kereset. Tehát mi nem tehetjük meg azt, hogy akár egy GM-sort megvegyünk, mert jó és talán mellé még fixeket is.....Saját bőrömön megtanultam hogy ha az ember embertársait, gyerekeket fotóz ráadásul még beltérben is akkor nélkülözhetetlen a 35mm. Én egy hónapja adtam el a 35/1.4-em et. Gondoltam majd többet használom a Batis 25/2, mert annak szebb a képe (tényleg), mag a Sony 55/1.8-at mert az rendszer legjobban ajánlót alap fix lencséje. Hát nem jött be. 55-öt szinte nem használom. 25-tel nem tudom azt fotózni amit a 35-tel. Egyszerűen a torzítás miatt nekem már a nem megfelelő kategória. Egy hét után éreztem a 35/1.4 hiányát. Kéthét után már nagyon hiányzott. Most egy hónap után már fáj, hogy eladtam és azonnal akarok egy 35mm-est..... Ha lenne valami akció a Samyangra, vagy nem kéne Áfá-t fizetni én biztos kipróbálnám, de így valószínű újra egy sony-zeiss 35/1.4 lesz... Vagy egy GM16-35 a nagylátó batisok és az 55 helyet...ha esetleg valakit érdekelne ilyen lencse (batis 18, 25 vagy az 55) keressen meg...
szerk:
huhh ez kemény, vagyis hosszú lett, ember legyen a talpán, aki ezt végigolvassa... Bocsika....[ Szerkesztve ]
-
Overcome85
tag
Nagyon köszönöm a ki merítő választ! 2x el olvastam.
Akkor örülök ha jól láttam legalabb a 85-öst. A szűrők miatt is olvastam róla, hogy nagyon profi pl ha üvegen kezesztül fotózol különböző fenyekben.a példában autóban volt a modell és le verte a Canon lencséket.
A 35re várok akkor egyelőre mert az fontos lenne. -
Mirman
őstag
válasz mikrofon #15918 üzenetére
Megnéztem pár képet , elöljáróban annyit hogy sose láttam még R szériából nyers képeket úgyhogy egyszerűen egy szóban tudom összegezni a látottakat. FÉLELMETES
Tű éles minden , még a 100%os képkivágás is webes felhasználásra egy teljesen elfogadható eredményt ad. Egyszerűen elképesztő.Viszont észrevettem hogy azért ennek megvan az ára, 80-90MB-os raw fileok , amiknek a feldolgozása (pl liquify brusht próbáltam mert az direkt gyilkol) már azért röcög a gépemen rendesen. Pedig 8mag 16 szálas proci és 16GB ram van alattta.
De szó ami szó aki alá tud tenni egy erőművet és megengedheti magának ezt a kombót azt ne tartsa vissza semmi tőle.
-
mikrofon
addikt
válasz Mirman #15940 üzenetére
Azért kipróbálnám, hogy ez a szenzor egy 100-400GM obival mit adna be a holnapi kékhold-vérhold-telihold eseményen éjjel... Jah és persze felhőmentes időben... De ezt sosem tudom meg
Jah és ha sikerül valami jó képet liquify brushol-ni oszd meg velünk.
Ez egyébként mindenkire vonatkozik, ha valakinek sikerül valamelyik képből egy jót utómunkázni ossza meg velünk bátran, hagy lássuk mire képes egy jó feldolgozás[ Szerkesztve ]
-
grigo
őstag
válasz mikrofon #15938 üzenetére
Nekem nagy álmom a 35 1.4 Zeiss. Szerintem nagyjából teljes is lenne a listám vele.
De ez a rész elbizonytalanít: "35/1.4 jó tényleg. Nem a legjobb objektív ha 1.4 -en szemléljük és összehasonlítjuk a nem natív objektívekkel, de használható, tényleg. F/2.0-n már nagyon jó és 2.8-on már tökéletes."Egy ilyen árcédulától már nem azt várom, hogy használható legyen. Hanem azt, hogy olyan legyen nyitva mint az 55 1.8. Na a Samyangtól már kb az lenne az elvárás hogy ennyi pénzért használható és 2-n már oké 2.8-on tökéletes.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
p_adam
addikt
[link]
Látszik, hogy ahol kell, ott 1.4-en is abszolút jó az élesség. A gyakorlatban egy adott szint felett egyébként is többet számít az AF, mint az élesség, abban meg valószínűsíthetően jobban teljesít a többinél.Méretre viszont nem mondható optimálisnak (egy 35mm-essel közelebb van az ember, tehát ott egy jobban érződik, egy 85mm mérete szerintem másodlagos ehhez képest).
-
mikrofon
addikt
35/1.4 árát hasonlítsd össze a 85/1.4 GM árával. Most akkor drága vagy nem? És mégis képileg a gm nyer, de af-ben meg a 35/1.4...
Többen is írták nyitva is használható, de az 55 és a Batis is jobbak nyitva. (Lehet nem csak nyitva...) De annak nincs jelentősége... A gyakorlatban ez nem látszik, használhatóságban nem korlátoz.
A 35/1.4-ben az AF-et, az építési minőséget és az egy kapcsolóval fokozatmentessé és teljesen hangtalanná tehető mechanikus rekeszállitást is meg kell fizetni...
A samyang nem képileg marad el teszek szerint, hanem minden másban. AF videó alatt használhatatlan. Építési minőség rosszabb, nincs szigetelés por és csepp ellen... Kérdés hogy több éves használat után mit tud majd...Ha az élesség számít, nézd meg a DXOmark honlapján. Szerintem meglepő, hogy a mérések alapján mi az élességi sorrend (pl sony fe 85/1.8 helye)... Én pl. A 35/1.4-et tekintem ezen a listán az etalonnak, ami felette van az már nekem több mint jó...
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz rumos14 #15942 üzenetére
Ez jól hangzik, akkor gyakorlatilag ha APS-Cn fix lencsével szeretném ezt az ekv 30-35mm gyutávot, megszívtam?
Most gondolkodom rajta, hogy mit kellene venni a 16-50es kitobi, az 55-210 tele meg az 50 f1.8 mellé, és nagyon-nagyon tetszik a Sigma 16mm f1.4, de ezzel a Hsz-el elbizonytalanodtam, mivel én is szeretnék beltérben fotózni, de a 16mm-19mm ezek szerint túl wide, a 30-35mm meg már túl szűk...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-