-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yeffy
veterán
válasz Flashback #19550 üzenetére
De ezt mondom, h nekem AA-t nem tud a fejegysegem. Sz'al hiaba kapcsolgatom, vagy azon belul akarmit, semmit nem ér. Nem fog azon keresztul sehogy kommunikalni a fejegyseggel.
Ezt az offload kikapcsolast kiprobalhatom a telon, de ez nem ugyanazt fogja elerni, mint ha kikapcsolom a telefonon a parositott fejegysegen a BT eszkozok alatt, h streameljen audiot az autonak? Mert ha igen, akkor az sem jo nekem, mivel pl a GMaps hangutasitasok (ami miatt futom a koroket ezzel a problemaval) is audio streamkent mennek át. Ezaltal azt is kilovi.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Auris 2- ről lenne szó.
Mostanában több autót megtankoltam, ès valamelyiknek volt az üzemagyag beöntő nyílásában egy kis vissza csapódó lemezeke, valamelyikben nem.
A saját autóm most- ma megkevert:
Most vagy nem volt ott a lemez sosem, vagy bent van már a tankban ...Ha agyon ütnènek, sem tudnám megmondani
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Flashback
addikt
válasz pècsimunkás #19554 üzenetére
Nekünk egyik Toyotában sincs.
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
honeker
őstag
Kinek mit fogyaszt ? Azt mondják a rav4 2000 benzines nagyon szomjas
[ Szerkesztve ]
Ha 84% az ukku ez le van irva az átverés ? -1
-
Tibko8
senior tag
Sziasztok lassan esedékessé válik egy autó csere jelenleg egy Renault Clio IV GRANDTOUR 1.5 DCI hajtok 450k km járok probléma nélkül (kopp-kopp) még semmit nem kellett rajta cserélni és valami hasonlóan megbízható olcsón fent tartható autót keresek. Perpil taxi üzemben 4,5l/100km az átlagom stabilan város 4,8 max autópálya 4 környéke. Vidéki taxi nem Budapesti és ennek a levaltása előtt állok. Évi 65k-70k megyek vele nagyon vegyesen van amikor full város egész nap van amikor végig vidék /autópálya.
A kiszemeltem között van egy 2020 utáni Corolla kombi hybrid 1.8 vagy 2.0 ezt nem tudom még eldonteni melyik éri meg jobban.
Golf 8 kombi DSG, OCTAVIA szintén DSG, vagy pedig MEGANE IV GRANDTOUR szintén automata EDC(itt 1 millió Ft hozzá a kuplung ami vissza tart) ezek a még a lehetséges opciókEzek alapján mennyire kifizetődő egy ilyen hybrid, ha fogyasztás és megbízhatóság fő szempont.
Nyáron ha jól hallottam ezek tudnak úgy klímázni hogy nem kell hozzá járatni a motort ez mennyire reális a valóságban mennyi időt tudnak általában klímázni fél - 1 órát képes motor nélkül működni? Droszton várakozva tűző napon jó lenne elég gyakori az 1 óra várakozás télen és nyáron is.
Másik kérdésem hogy 1.8 és 2.0 között mennyi a fogyasztás különbség?
Előre is köszönöm a válaszokat akinek van vele már hosszabb távú tapasztalataLada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
polonic
félisten
válasz Tibko8 #19560 üzenetére
Szia
Nekem még nincs hosszabb távú tapasztalatom. De azért írnék pár sort.
A toyota hibridek általánosan jó megbízhatósággal rendelkeznek. Több példány is simán elfut több százezer km-eket, taxiként is.
A hajtásban itt nincs duplakuplungos váltó, mechatronika, fene tudja még mi, semmi extra. Az eCVT-ben kis túlzással csak fogaskerekek vannak, kőegyszerű szerkezet. Nem igazán hibásodik meg.Igen, tud úgy működni a hibrid, hogy motor járása nélkül is megy a klíma. Azt, hogy meddig, én nem tudom, még nem próbáltam. Klímázás közben, ha be is indul a benzinmotor, akkor az azért, hogy töltse az akkut.
Télen viszont álló helyzetben gyakrabban indul be, mivel a fűtést a motor hőjéből oldja meg.Fogyasztás külöbségről nincs infom. Nekem 2.0 van. Fentebb írtam le a fogyasztást. Ebbe nagyon sok országút és pálya van nekem, max 120-as sebességgel. Kevés város eddig. Városban ez jóval lejjebb tud menni.
[ Szerkesztve ]
-
Tibko8
senior tag
válasz polonic #19562 üzenetére
Igen azt tudom hogy télen a fűtés miatt beindul mostani autóm nagyjából kb 0,8L/óra eszik ilyenkor gondolom itt is valami hasonló értéken mozoghat. Amikor azért indul be a motor hogy töltse a hybrid akkumulátort nem olyan hatékonysággal és sebességgel tölti fel mintha egy 1 km-es lejtőn jönnék lefelé. Így gondolom 10 perc alapjáraton kell mennie míg vissza tölt bele 80%-ra legalább.
5,2 számomra elfogadható érték full városon kívül ha számításba veszem hogy nincs kuplung lendkerék részecskeszűrő önindító.
Ezek azért kimondva is drága dolgok bár eddig egyikre sem kellett költeni jelenlegi automnál amin mai napig csodálkozom.Vezérlés ezeken a motorokon láncos jól tudom? Csere periódus előírás ilyenre nincs ugye?
Váltóban az olajat milyen gyakran és mennyire igényel speciális szerszámot műhelyt? Vagy ez is olyan egyszerű mint egy manuális váltó esetén az olaj csere?OCTAMD: Köszi az infót legtöbbször bőven elég ennyi idő is. Főleg ha utána nem 2x ennyi idő kell neki míg vissza tölti az akkumulátort
[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
OCTAMD
őstag
válasz Tibko8 #19563 üzenetére
Váltóolaj egyszerű , ATF WS Toyota kell bele 3,7 liter ,de nekem 408000km van benne ,de még nem cseréltem ,ellenben ma cseréltem ki az eredeti Akebono fékbetéteket ,újat már nem ezt vettem mert 74000Ft lenne ,megteszi pár évig az Advics is 21000Ftért
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Tibko8
senior tag
válasz OCTAMD #19564 üzenetére
Az szép teljesítmény. Nem kellett soha szét szedni a féket, nem volt úgy mond berohadva egyszer sem? Ez idő alatt bármi meghibásodás akár inverter akkumulátor vízpumpa? Meg kb neked mi a nagy átlagos fogyasztás?
1.8 vagy 2.0 motor?[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
OCTAMD
őstag
válasz Tibko8 #19565 üzenetére
Ez még Auris Hybrid 2010 1.8,ezek még egész jók voltak.
Vízpumpa nem volt ,féktárcsák sem
Invertert egyszer cseréltem ,de ezek szarok voltak anno ,2015 után már nem igazán romlanak el.
Akkupakk 390000kmnél cseréltem ,mert nagyon gyenge volt,hibakód nem volt.4.7 a fogyi
Corolla már újabb hibrid rendszer ,de a minőség már nem annyira jó
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Imy
veterán
Én is gondolkodok a "Corolla Touring Sports 1.8L (HV special) 18H- e-CVT (Hybrid) (4X2)" modell vásárlásán. Én újat nézegetek.
Ahogy olvasom semmi különösebb gond nincs vele. felszereltségben a "Comfort Tech" felszereltségen gondolkodok.
Lenne pár kérdésem:
Kinek milyen körülmények között hogyan alakul a fogyasztás?
Esetleg ha meghibásodott, akkor mi volt vele?
Ezen a felszereltségi szinten elérhető, hogy a kocsi reggelre felfűtse magát? Ahogy nézem mobilaplikációval lehet vele kommunikálni. Igaz csak egy katalógusban találtam. -
Paxker315
addikt
-
Tibko8
senior tag
válasz OCTAMD #19566 üzenetére
Igen ettől félek hogy akkumulátort kell cserélni egyszer az biztos húzós tétel. Amit máshol megspórolok azt ott majd rá költöm.
Egy ilyen művelet általában mennyibe szokott megállni?Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
polonic
félisten
válasz Tibko8 #19563 üzenetére
A vízpumpa elektromos, azt majd cserélni kell. De nem 50 ezrenként, hanem amikor már kezd meghalni. Ezt lehet diaggal előre látni.
A váltóolajra már válaszoltak. Ez majd meglátod, hogy cseréled vagy nem. Én a csere mellett vagyok.
Vezérlés a kipufogó oldalon láncos, a szívó oldalon elektromos, legalábbis a 2.0-nál. Nem tudok csereintervallumról.
-
nagyúr
"Ezen a felszereltségi szinten elérhető, hogy a kocsi reggelre felfűtse magát? Ahogy nézem mobilaplikációval lehet vele kommunikálni. Igaz csak egy katalógusban találtam."
mindegyik új Corolla fel tudja fűteni / le tudja hűteni magát. Szerintem még az alap felszereltségű is.
Van a myToyota app, ott be tudod kapcsolni a klímát távolról is. Annyi, hogy időzíteni viszont nem lehet, ezt kézzel kell megtenni. De mire leérsz, meleg a kocsi.
Amikor beteg voltam decemberben, nagyon jól esett ez a fícsör.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Korábban volt másfél évig egy Kia Proceedem (1,5 t-gdi, 2021-es), szerintem kb. ugyanannyi idő alatt melegszik fel ez is, mint az. SZerintem nem kell neki 10 perc, pláne, ha nincs minusz sok fok.
Jó, persze nem jó garázsban járatni, de tényleg rövid idő kell csak neki, 10 perc alatt nem lehet baj ott sem.
(és ez nem olyan mint az amcsi filmekben az öngyilkosságos jelenet, hogy füstöl a régi 4 literes motorú autó, mint állat)Amúgy a garázsban nincs igazán hideg, szóval lehet, akkor nem is kell nagyon melegíteni.
Ui. amúgy a kiához képest ez nem annyira fickós autó, azzal azért legyél tisztában.
a proceednek asszem 8,7-es gyorsulása volt, a corolla kombié pedig 9,4 a katalógus szerint...
De ott a 160 ló azért tépett, ha odaléptem, itt meg eleve csak 140 van összesen
de különösen autópályán gyengébb a corolla a kiához képest, mert a benzinmotor itt csak 98 lóerő.
Viszont ez a Corolla nem rázza szét úgy az agyam, mint a Proceed, a futóműve sokkal élhetőbb.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #19589 üzenetére
egyébként ez nem függ az hengerűrtartalomtól is? Csak azé' kérdezem, mert a 2.0 literes CR-TDI azért lassabban kúszik fel "meleg olajra", mint az 1.0literes 3 hengeres csí. De szerencsére a következő hónapokban már nem lesz gond azzal V mit értünk "meleg motor" alatt? Én az olajhőt szoktam nézni, és ~80 fok alatt NEM abúzálom, ahogy használat közben is törekszem a 90-110 fok közt tartásra, "nem forralom". Igazából 105 felé sem szívesen megyek, de egy nyári hőhullám idején elkerülhetetlen néha
[ Szerkesztve ]
-
sequator
senior tag
válasz Tibko8 #19563 üzenetére
Így gondolom 10 perc alapjáraton kell mennie míg vissza tölt bele 80%-ra legalább.
Kb 2-2,5 percet szokott járni a benzinmotor (nem alapjáraton, kb 1800as fordulaton), amikor a "lemerült" akkut visszatölti, vagy télen visszamelegíti magát üzemi hőfokra. Az akkunak csak kb 40%-át használja (Prius SoC) (kb 0,5 kWh), de ilyenkor legalább 6,5 kW-tal tölti.Nem kellett soha szét szedni a féket, nem volt úgy mond berohadva egyszer sem?
Felhasználás függvénye, ha időnként fékezel egy-egy embereset és nem hagyod berohadni, akkor nem lesz gond. De időnként kitisztítani sem nagy ügy, ha időben foglalkozva van vele.Igen ettől félek hogy akkumulátort kell cserélni egyszer az biztos húzós tétel.
Gyári új 28 modulos NiMH akkupakk kb 2000 EUR, ami most ~750ezer Ft. Nem olcsó, de utána 8-10 évig/200-250ezer km-ig nem lesz vele gond. Az újabbakban talán már lítium akku van, ahogy a 10-12 éves Prius+ és Prius pluginokban és egyelőre azok sem kezdtek el tömegesen elromlani.mostani autóm nagyjából kb 0,8L/óra eszik ilyenkor gondolom itt is valami hasonló értéken mozoghat
Most nem találok olyan naplót, amikor hosszabban álltam és csak fűtöttem, de szerintem kevesebbet fog fogyasztani, mert nem jár a motor állandóan: felfűti a vizet 50-55 fokra, aztán azzal fűti az utasteret és álló helyzetben akár 33 fokig is hagyja hűlni. Aztán újra elindul és melegíti szükség szerint.sautia
sequator
-
sequator
senior tag
Attól függ, hogy odakint hány fok van és fűtesz-e. Ha melegebb van, nyilván hamarabb, hidegben később melegszik.
Például 9-10 fokban 3 perc alatt eléri a 40 fokot (ekkor fűtés nélkül már lekapcsol a benzinmotor) és 5 perc alatt eléri a fűtéshez szükséges 50 fokot is.
sautiasequator
-
Tibko8
senior tag
válasz sequator #19594 üzenetére
Köszönöm a részletes választ. Most már csak a kipróbálás maradt hogy hogyan férek el a 186 cm magasságommal
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
Tibko8
senior tag
válasz dragon1993 #19597 üzenetére
Új Corolla kombi. Nem attól félek hogy én nem férek el ha nem a mögöttem ülőknek lesz nagyon szűk.
Mondjuk a Clio után biztos jobb lesz a helyzet csak remélem annyival nagyobb hogy még egy 190 cm magas emberke is kényelmesen elférjen mögöttem.Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
Új hozzászólás Aktív témák
- Öregszem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs