-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz ReSeTer #8223 üzenetére
Ez már inkább a használtpiaci árak és viselt dolgok specialitása. Korábban a diesel-autók voltak drágábbak azonos évjárat, futásteljesítmény illetve állapot esetén, mert azokra volt inkább kereslet, mert hát kevesebbet fogyaszt. Ma ott tartunk, hogy inkább a benzines drágább ilyen összevetésben, mert a piacon egyre inkább ezeket keresik, közben pedig ugye 5-10 éve még újonnan is inkább a diesel-autókat vásárolták...
Ettől még úgy vélem én személy szerint, hogy ettől nem lesz "szar" egy motor, csak tisztába kell lenni a realitásokkal. Egy autógyártó szemével nézve eddig is zömmel az első 100-150 ezer km számított. Addig pedig általában nincs is baj. Kivéve ha tényleg nagy gubanc lép színre (lásd BMW 2 literes diesel motorjai körüli problémák vagy a BMW-PSA Prince motor). Ha nem így lenne, akkor 200 vagy 300 ezer km-es garanciát adnának alapból. Aztán az sem garancia mindenre, lásd még Hyundai / Kia gyártó esetén a Gamma-motorok és a 30 ezres olajcsere körüli mizéria...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8224 üzenetére
Diesel Hiluxokat, mint eddig...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Azt írtam le, hogy megfelelő gondoskodás mellett 250-300 ezer km-es élettartam várható, de ha nem vigyáznak rá, akkor 200 ezernél is megadhatja magát.
Édesapám egyik céges autója egy Carina E volt az 1990-es évek közepén az 1.6-os 4A-FE motorral, majd kulcsos autó lett belőle, 320 ezer km körül megvette az egyik alkalmazott, ha jól számolom akkor még nem volt 10 éves sem, és valami 400 ezer volt benne, amikor ropira törték. Az én E100-as Corollám ugyanilyen motorral volt szerelve, apám cégénél volt kulcsos autó, az valami 300 ezer kilométerrel került hozzám, én 15 ezret raktam bele, majd a kőműves, aki két évvel később tőlem megvette, még több, mint 100 ezret tekert bele 3 év alatt, igaz közben kellett egy motorgenerál is, mert az olajcserét kicsit elhanyagolták. Mivel itt kulcsos használat is volt, ez nem igazán a "gondoskodó" tulajok esete. A 4A-FE-ről elhiszem, hogy megfelelő gondoskodás mellett elfut 400-500 ezer km-et...
Vidéki vagyok, elég sok helyi ingázik, a többség persze diesel-motoros autóval. Aki benzinessel jár, azok közül nem nagyon tudok olyat, aki hasonló szintű futásteljesítményt tudott összehozni. Nem akarom kihegyezni az FSI és TSI motorokra a dolgot, bár a legtöbb esetben ilyen volt (meg talán egy-két Opel Ecotec) az adott autó, de a többségük 150-200 ezer körül ilyen vagy olyan okból, de megfeküdt. Diesel Passat terén van olyan, aki 400 felett adta el az autóját, de ugye most nem ezekről van szó.
Ez persze nem túl nagy merítés, elismerem, de én ezt tudom közvetlenül felhozni példának.
A Toyota ZZ és ZR/NR motoroknak pedig az elmúlt hónapokban eléggé utánaolvastam, ezért írok leginkább ezekkel kapcsolatban. Mint említettem a 4A motorokkal van első kézből még tapasztalatom, és én is először úgy mentem neki a témának, hogy nyugodtan lehet venni a 250 ezret futott Avensiseket és Corollákat is 3-5 évre / 60-100 ezer km-re előre tekintve, mert hát Toyota. Aztán ezeket sikerült előásnom róluk. Hozzáteszem érintőlegesen néztem más autókat is, így botlottam például a Hyundai / Kia féle Gamma motorok esetébe, ahol Dare2Live nyitotta fel a szememet. Azt is sokszor leírtam, hogy nyugodtan meg lehet cáfolni, példákat hozni arra, hogy amiket leírtam, azok nem igazak... mert.
Felhozod példának, hogy a 200 ezret futott turbós benzinesre rá kell költeni 1 millát, és utána még 200 ezret elfut. De akkor hol vannak a 400 ezer km-t futott turbós benzinesek a használtpiacról? Mert dieselek akadnak mondjuk szép számmal.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Mint említettem, mégse mindenki, mert volt, aki napi 120km-es ingázáshoz 1.6 FSI motoros Golfot vett például, vagy némileg kisebb távra benzines Opel Corsát. Az előbbinél anno rákérdeztem, miért nem diesel-t vesz, ő például a megveszekedett diesel-gyűlölők közé tartozott ("nekem nem kell traktor"). Az ő esetében motorcserés lett az autó valahol 150 ezer körül, arra már nem emlékszem pontosan mi volt az ok sajnos.
Ettől függetlenül én nem szeretnék senkit meggyőzni, leírtam a saját véleményemet, leírtam mire alapozom, részemről ennyit tudok a témához hozzátenni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A turbós motorok fogyasztása korántsem annyival jobb, mint azt a listaadatok sugalják. A VW is 5 literes vegyes fogyasztást ad meg az 1.5 TSI motoros Golfokra manuális váltóval. A Sprintmonitor átlaga meg 6,5 liter...
Ehhez képest a Mazda 3 2.0 literes szívó Skyactive motorjánál a Sprintmonitor 6,75 literes átlagot lát.Szóval especiel a valóság az, hogy a turbós motorok valós fogyasztása alig-alig jobb, mint a szívóké.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Mármint melyiket?
Facebook helyett javaslom a megfelelő szakoldalak olvasgatását.
Például [Toyota-Club] vagy a már linkelt MyEngineWiki.
Lehet, hogy te is tudsz írni ilyen oldalakat, de ha végigolvasod és értelmezed őket, illetve rákeresel az adott hibalehetőségekre (amikre fog találatokat kidobni) akkor esetleg feltűnhet, hogy nem marhaság, amit leírnak bennük...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Olyasmit írtam volna, hogy kötelezően megdöglik a VVTi vezérlés vagy a jeladó?
Az adott hibajelenségre a kolléga érdeklődött, hogy mi lehet a probléma, írtam, hogy az adott motornál nem jellemző, hogy a vezérlés átugrott volna. Ha ilyen jellegű lenne esetleg a probléma, akkor inkább a vezérlőelektronika vagy a jeladó lehet a ludas. Mongyő, kérlek cáfolj meg, hogy ebben is hibáztam..
Az, hogy a Te 2003-as 1ZZ-FE motorodnál 250e km-nél sincs gond, az szép és dícséretes, nyilván Te a gondos gazdik közé tartozol. De ettől még a rákeresel a neten, nagyon sok esetről találni elég jól dokumentált példákat, a legkülönfélébb helyekről. Valahogy nem értem, hogy számodra a Facebook mérvadó, de mondjuk ha beírom a keresőbe, hogy "1ZZ-FE oil consumption", és a legkülönfélébb példák kerülnek elő az olyan fórumokról, mint a ToyotaNation, Corroland és a többi, az nem számít mérvadónak...
Azt is megjegyeztem mellékesen, hogy a jól karbantartott, gondozott példányoknál nyilván kevésbé jellemző ez a probléma - ahogy az ember az ilyenekről is bőven találhat példát a neten. De ugyanakkor arra is volt nem egy példa a jelek szerint, amikor garanciaidőn belül, gyári szervízbe hordott némelyik 1ZZ motoros Toyota 100e km alatt elkezdte enni az olajat. Ezt nem lehet félrelökni annyival, hogy a gonosz gazdi ellógta az olajcserét.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz diablo1984 #8275 üzenetére
Jogos az öt pont, most újra elolvasva az angol nyelvű forrást, nem a vezérlőelektronika lett volna a megfelelő szó, hamu a fejemre...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #8276 üzenetére
"Erre volt extended waranty. 3 helyett 8éves korig ingyen javította Toyota. Rengeteg ave van ami úgy is volt hirdetve, hogy toyota javította sött motort cserélt benne. Hasonló a probléma az 1.33hoz."
A probléma a 8 év pont (én is először 8-12 éves autókat néztem...), illetve hogy a Toyota kiterjesztett garancia is akkor él, ha (hazai?) szakszervizbe hordtad végig az autót, ami azért az esetek jó részében nem él."Amúgy vettél egy 1.6os toyotat... ami nem megy úgy mint egy turbos, nem is fogyaszt annyira jól, annyira nem is volt olcsó és annyira nem is kényelmes.... mért vetted? Tartossága miatt? "
Akarsz röhögni? Igen. Plusz azért a Toyota hazai képviselete a pozitívabb példa arra, hogyan kell reagálni egy problémára, ha esetleg beüt a mennykő (a szakszervizek megítélése persze másik tészta, erről is volt már sokszor szó).Adott esetben ha szembe jön velem egy olyan 1.6 vagy 1.8 benzines Avensis, amelynél látok végig vezetett hazai szervizkönyvet 0W-20 olajjal, esetleg botlásmentes olajcserével 200e km-el, akkor lecsaptam volna rá, mert azért 300e km-ig valóban gondos gazdi mellett elmennek ezek ennyit. Viszont ilyenek nélkül 120-150e km-t vártam el. Lehet ez a saját hülyeségem, vállalom.
Én például azért nem mertem VW-t venni, mert bár a TSI motorokra a VAG topicba azt írják, hogy most már megbízhatóak, és nincs velük semmi baj, van egy céges, 5 éves 1.2 TSI Polo, amely pont nemrég kezdte el ipari szinten enni az olajat. Gari lejárt, hiába volt végig szakszervizbe hordva, szerintük normális, hogy egy 5 éves, 120 ezer km-et futott autóból 7 ezer km-en belül elfogy az olaj...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha pedig már turbós vs. szívó kérdés: [Toyota Corolla Turing Sport 1.2T Comfort Style teszt @ Totalcar]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A cikkben engem az zavart igazán, hogy kb. a 20%-a a 3 hengeres turbós motorokra szórt átkokban merültek ki. Ami egy autóbuzinál tétel lehet, de a felhasználók elsöprő többségét pont nem érdekli. Meg egy autóbuzi aligha fog Corollát venni.
Egyébként én még mindig azon vakarom a fejem, hogy az Avensishez hasonlítják folyton, nem az E170-es (az előző) Corollához. Nekem az Avensis valahogy mindig nagyobb autónak hatott beülve, hiába azonos a tengelytáv a T250 / T270-es Avensissel (igen, tudom, hogy az E170, E210 és a T250 és 270 azonos tengelytávval bír).
Egyébként szerintem is az "alap" hibrid illik legjobban az E210-hez.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8310 üzenetére
Országúton 100-as tempónál nem túl sok, szerintem 1 liter alatti. Autópályán 1-1,5 liter körül.
Ha innen nézed, akkor 1,5 literrel számolva még 500 forintos benzinárnál sem térül meg a fele sem, 100.000 km esetén.
100.000 x (1.5/100) x 500 = 750.000 Forint
1 literes fogyasztáskülönbségnél ugyanez ugye félmillió.
Ha 600 forintos átlag benzinárral számolsz, akkor 600 ezer forint.
Ha másfél literrel számolsz 600 forintos átlagárral, akkor is csak 900 ezer forint.Persze a matek terén nem elhanyagolható tényező, hogy az autó használtértéke is magasabb, ha az Auris/Corolla esetén 5 évesen nézzük 100e km futásteljesítmény esetén, akkor is alsó hangon fél millió, de inkább több felára van a hibrideknek jelenleg. Csakhogy e mellé még jön a pénzromlás (infláció) is. Ha 3%-os reálinflációval számolunk, akkor 5 év alatt az 1,15-el kell szorozni az értéket - tehát más szóval ennyivel kell a vásárláskor kiadott plusz összeget megszorozni a benzin árához. Tehát ha nálad 1,5 millióval lenne drágább a hibrid, akkor az 5 év utáni elszámoláskor 1,725 millió forinttal kell számolni valójában (ez macerás ügy, hiszen akkor reális, ha a fizetésed is ennyivel emelkedik, tehát ennyivel kevesebbet kell megdolgoznod a benzinkútnál kiadott összegért). Illetve persze a használtpiaci ingásokat is előre kellene látni.
Szóval ha a kérdésed arra vonatkozik, hogy "megtérül-e", akkor a válasz az, hogy 100 ezer km-ig nem valószínű, a kocsi használtértékét is tekintve határeset, de inkább nem, ha a pénzromlást is belevesszük.
A kérdés az, hogy megéri-e neked most ezért befektetni az autóba, hiszen abból a plusz 1,2-1,5 millió forintból máshol esetleg több pénzt tudsz fialtatni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz titetoyz #8315 üzenetére
Sajnos úgy tudom nem szereti annyira az E10-et...
Szerk.: Mondjuk érdekes tényleg, hogy más oldalakon (például ez) meg azt írják igen.
Ez alapján mondjuk lehet.Ezzel együtt én inkább maradnék az E5-nél...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8320 üzenetére
Én részben városban hajtom az enyémet (1.6 Sedan), és bár néha most is úgy érzem, hogy egy hibriddel jobban jártam volna, leginkább akkor uralkodik el rajtam ez az érzés, amikor városban ülök a dugóban, és araszolok.
Pénzügyi matek terén nekem sem érné meg a hibrid, neked végképpen nem. Pláne, hogy az új autó olyan lesz, amilyennek Te akarod, illetve az E210 kombi azért sokkal igényesebb belül, mint egy 2-3 éves E180 Auris. Szerintem minden az 1.2T mellett szól...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
1. Bejáratás szempontjából egy ilyen szívó benzinessel szerintetek van teendő ezt sem szabad majd pörgetni az első 1-2 ezer km-en?
Ha jól értem, akkor az erősebb hibrid változatról van szó, az 2.0 literes.
Ez nem hagyományos szívó benzines, hanem hibrid, ne tekints úgy rá, mint benzinesre, mert akkor csalódás fog érni.Túlzottan pörgetni amúgy sem fogod tudni, ha csak nem Fittipaldit szokásod játszani. Ezzel együtt próbáld meg kímélni az első kb. ezer km-en. Már ha érdekel a jövőbeni sorsa...
Most akkor ez azt jelenti, hogy ha pályán ráállok 140-es tempomatra akkor miután pár km után az akksi lemerült akkor már nem egy 180 lóerős autóm lesz hanem csak egy 15x lovas igaz? Hisz az a 30 le ami a 150-180 ig van azt az elektromotor adja hozzá, ami ugye lemerül és ha domb van töltődni sem fog ha jól gondolom.
Először is rosszul gondolod, a 140-es tempó dinamikus eléréséhez lehet, hogy kelleni fog a villanymotor, de a sebesség tartásához már nem. Ahhoz a benzinmotor takarékos működése tökéletesen elég lesz, de itt a rendszer inkább úgy működik, hogy mindig a legtakarékosabb megoldást választja majd a haladáshoz. Ami általában azzal jár, hogy a motort a lehető legkisebb terhelésnek tegye ki...
Továbbá a hibrid féle teljesítményszámolás nem sima +30LE, ugyanis az elektromotor teljesen más karakterisztikájú, mint az Atkinson-ciklusú benzinmotoré. A gyorsításhoz fogja igénybe venni az elektromotort alaphangon. Ha például egy nagy emelkedőn mész felfele és közben gyorsítasz, akkor előfordulhat az, amit írsz.
De ezt leírni nagyon nehéz, meg fogod életben tapasztalni, és hamar rá lehet érezni...
Ennek eredménye hogy mire beülök a kocsiba addigra szélvédők tiszták ülés meleg stb.
Ezt a hybrid corollával is meg fogom tudni csinálni?Miért ne tudnád?
Jól gondolom, hogy ilyen hidegben ő is rögtön beindítja a benzin motort vagy hogy csinálja ezt?
Külön kezeli a hajtáshoz használt aksit és a fogyasztókat is tápláló "sima" aksit és az azokra kötött fogyasztókat az autó. Azt majd a belső elektronika eldönti, hogy mikor kell a motort beindítani. Ezt kell majd megszokni és elengedni a régi beidegződéseket, hogy mikor kell a motornak járnia, mikor nem, meg milyen fordulatszámon...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz koxkids #8336 üzenetére
Nekem az 1.6 szívó 1ZR motornál konkrétan nincs előírt "rövid" periódus. 15 ezer km vagy egy év az első kötelező olajcsere.
Hovatovább a Toyota Mayernél akárkinek próbáltam mondani, hogy én 5000km-nél szeretnék egy olajcserét, furcsán néztek rám, hogy mit is szeretnék és miért. Szerintük felesleges....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8344 üzenetére
A B0 és B7 emlékeim szerint a gázolaj jelzése, ott nem alkohol az adalék, hanem növényi olajszármazék, nem?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gaben92 #8369 üzenetére
Nagyjából ez az egyik problémám a hibrid jó fogyasztása körüli felhajtásnak.
Ha az ember odafigyel, akkor egy "sima" benzines esetén is lehet fél-egy litert spórolni alsó hangon a körültekintő vezetéssel, és a fogyasztók spártai használatával (amit Drizzt írt a fűtésről már egy ilyen példa ). A hibridekben amúgy is van egy pár hasonló "trükk", például a Corolla kézikönyve szerint a hibrid alapbeállítás szerint a levegőt többet keringteti belsőleg, ami ciklikusan használva nyilván apró fogyasztáscsökkenést hoz, cserébe kevesebb friss levegő lesz az utastérben.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Schalke #8394 üzenetére
Mire szeretnéd használni? Városban futkosós, ingázós autónak ha nem vagy égimeszelő, a Corolla is jó. De amúgy egyértelműen az Avensis, minden irányban tágasabb, jó értelemben véve autóbb. Ez nem negatívum, egyszerűen az E110 (vagy E11, kinek hogy) Corolla egy kis(ebb) autó volt.
Ezzel együtt önmagában az évjárat nem jelent ilyen szinten semmit - az állapot inkább. Ilyen életkorú (és feltehetően futásteljesítményű) autónál nézd meg, hogy rendesen indul, egyenletesen jár a motorja; nem ette-e már meg a rozsda (rozsdafoltok, pörsenések normálisak, de ha keresztül látsz a padlón, az már kevésbé poén); illetve nem dől belőle az olaj; fog-e a fék rendesen<; nincs-e végigrepedve csontra a szélvédő; normális gumi van-e rajta. Ha teheted, vidd el egy szervizbe megvétel előtt, átnézésre, vagy legalább egy autókat jobban ismerő barátot, ismerőst, akinek nem idegen dolog a kocsi alatt bújkálás.
Ilyen árért ne várj nagy csodákat ugyanakkor. Legyen rajta minél tovább műszaki, ez a leginkább mérvadó dolog...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Schalke #8402 üzenetére
5-10km esetén bemelegedni is alig fog tudni. Akár 9 liter feletti átlagfogyin se csodálkozz efféle használat esetén. Ilyen szempontból mindegy, nagy eltérés nincs szvsz az 1.4 és az 1.6 között.
A használt autó piac... nem egyszerű. Simán találkozhat az ember túlárazott bontószökevényekkel, és az adott árszinten meglepően egybelévő autókkal. Mondjuk az utóbbi ritkább...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Elloptak egy Toyota Auris TS 1.6 M/T autót egy lakótelepi parkolóból, és csak a vakszerencse miatt találták meg, mert a tolvajok egy engedélyköteles utcában pihentették. Az elkötéshez elég volt bejutni az utastérbe (zárfésű), hogy kinyissák a motorháztetőt, ahol kicserélték a központi egységet egy "sajátra", amely felismerve a hozzá tartozó kulcsot, az autó simán el lehetett indítani. Részletek @Totalcar.
Hát ez nem túl bizalomgerjesztő...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Tom1939 #8423 üzenetére
Úgy tudom nem. A Ford a licencet vette meg, nem kompletten a Toyota hibrid rendszerét. A saját szívó benzinmotorjait párosítja a Toyota által lepolírozott hibrid rendszerrel, az általa használt CVT váltóval együtt.
Ettől függetlenül a külföldi oldalak szerint a Ford hibrid rendszere nem nagyon marad el a Toyotától, a fogyasztás terén ugyan nem éri el azt, de általában jobban reagál, "autószerűbb".
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8430 üzenetére
Én is pont azt nézegetem, hogy van-e értelme drágább benzint tankolni. Amíg 95-öst tankoltam, 8,2 liter / 100km körül volt a fogyasztásom, most, miután 100-as Shellt tankoltam, 7,7 liter, ami fél literrel jobb. Lehet, hogy ez pusztán csak "szerencse", mert a forgalom most épp olyan volt, hogy kevesebbet álltam a dugóban, ezt még ki kell tapasztalni, de ha ennyivel jobb a fogyasztás, azért az tétel...
Ha 25 forint árkülönbséggel számolunk, 400 illetve 425 forintos üzemanyagárral, akkor cirka 400 km megtétele esetén, cirka 30 liter körüli tankolásnál a matek::
30 x 25 forint = 750 forint
4x 0,5 x 400 = 800 forintTehát csaknem kihozza a felárat (50 forint híján) a Racing 100-as benzin a V-Power 95-öshöz képest.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Csakhogy már nincs "sima" E5-ös 95-ös. Szóval ilyen téren lehet, hogy csak az E5 vs. E10 miatt fogyaszt kevesebbet az autó, nem a magasabb oktánszám miatt, de ez ilyen téren tök mindegy, amíg a prémium üzemanyagoknál is kötelezővé nem teszik ez E10-et...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #8451 üzenetére
A 95-ös benzint kötelezően E10 szinten lehet árusítani 2020 január elsejétől. Hogy németben miért nem így van, azt nem tudom. Itthon már sehol sem árulhatnak E5-ös 95-ös benzint.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
-
-
nagyúr
válasz pvt.peter #8477 üzenetére
Pontosan nem ismerem az adott kuplungszetteket, autószerelő sem volnék.
Amiben tudok segíteni, a márkák háttere. A Maxgear egy lengyel cég, viszonylag kicsik és fiatalok (kb. 15 éves a cég), de nagy általánosságban jó ár/értékre törekednek az utángyártott alkatrészek terén. A LUK egy német cég, a Schaeffler kuplung-márkája (hozzájuk tartozik még az INA, Ruville és a FAG márkák is), ha jól tudom itt, Magyarországon is van gyára. A közepes méretű, felső-középkategóriás gyári beszállítók és utángyártók közé tartozik.
Amennyire én találkoztam a márkákkal, a Schaeffler-féle LUK-al az én szerelőim szívesebben dolgoztak, gyárival egyenértékűnek tartják általában. Handycappes, de a személyes véleményem ezért inkább a LUK felé hajlik...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz bokarcsi71 #8508 üzenetére
Ha két nappal ezelőtt nem tudott senki válaszolni, akkor szerinted majd ma már fog?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8520 üzenetére
Esélyesen november előtt gyártott, mert állítólag csak ezeknek szükséges szoftverfrissítés. A novembertől gyártottak alapból tudják az android autot és az apple car-t.
Neked hol mondtak 30e Ft-s árat? Én a Mayerben vettem, és nekem szóban többször is ingyenes frissítést mondtak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8527 üzenetére
LoL. Mondjuk valahol pozitívum, hogy ott van 5e km-es olajcsere. Én mondtam a Mayernél, hogy szeretnék egy ilyet, az értékesítőtől kezdve a szervízfelvételisig mindenki le akar beszélni róla... (mondjuk nekem 1.6 szívó szedán van).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Még nem tudom. Most lesz két hónapos az autó, és 3500km-nél járok. A páromnak nehéz beadni, hogy miért fizessünk ki feleslegesen ~30-40e forintot, ha egyszer maga a gyári szerviz is feleslegesnek tartja. Pláne, hogy most kell a Golfot is műszakiztatni és akkor már olajcserére is vinni, tehát bőven van autós kiadásunk ebben a hónapban amúgy.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8541 üzenetére
Letölthető formában az amerikai Toyota oldalon találtam, de az az 1.8-es 2ZR és 2.0-ás 3ZR motorokhoz való (ilyenformán nekem még valamennyire releváns lehet), illetve ugye retard mértékegységekkel dolgozik, meg persze amerikai léptékekkel, pl. 5000 mérföld vagy 6 hónap (amelyik előbb van) a szervizlátogatás, és ha speciális igénybevételnek van kitéve (pl. városi használat, vagy poros utakon) akkor minden látogatásnál olajcsere van előírva....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ahogy írták a többiek is, a Toyota belpiacos dolgai kicsit más néven futnak, de olykor azonos alvázon, mint a globális típusok. Pl. a japán belpiacos Corolla neve Toyota Sprinter volt 2000-ig. 2000-től 2006-ig meg Toyota (Corolla) Allex.
Az E170-es Corollákat kínában Toyota Levin (vagy Rebin, átírástól függően) néven ismerik. És a többi...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nézőpont kérdése, én az utóbb időben arra figyeltem fel, hogy sok (amúgy magas felszeretségű) Yarison és Corollán látni sima acéltárcsát. Dísztárcsa nélkül. Szvsz még egy "homasitás" dísztárcsa is sokkal esztétikusabb, mint az acélfelni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Kupon kunyeráló
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Diablo IV
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs