Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
A majd ki lesz használva nótát évek óta hallgatjuk, kár, hogy ezekből a legtöbbször semmi nem valósul meg, vagy ha véletlenül megvalósul, addigra a GPU többi része avul el. Azt is kétlem, hogy csak ez az egyetlen megoldás létezik erre, átrajzolt fixfunkciós egységekkel is ki lehetne váltani a skalárokat. Ennél az iránynál pedig nincs hatékonyabb megoldás, így nem lennék meglepve, ha a grafikára tervezett Volták egyik fejlesztése épp erre irányulna, a Pascal már úgyis EOL státuszt kap, amire a bindlessnek meghatározó szerepe lesz a játékoknál.
-
Meglepne ha az NXP nagyobb lenne ezen a piacon mint az NV... most szigorúan az önvezető logikát + AI + ehhez szükséges "core" dolgokat nézve... sőt szvsz nem is tudok arról lenne az NXP-nek ehhez szükséges nagyteljesítményű áramköre.
Itt szerintem tipikus almát körtével esete van, ha most csak a piaci méreteket vagy a bevételt vagy nem tudom mit hasonlítgatsz.
Persze hogy nagy az NXP, hisz rengeteg radar, érzékelő és autóelektronikai cuccot árul, sőt kész komplett rendszere van ezekből... de mind ugye inkább csak "driver assist" megoldás... ahol az NV nem is versenyez, amellett ugye hogy az NV nem is gyárt teljes portfoliót... ő csak a központi egységet adja.Sőt szvsz pont hogy az lesz hogy szerintem az Audi meg a legtöbb cég a kettőt együtt fogja használni.
Az NXP szükséges a körítéshez (érzékelők, kamera, radar, stb stb)... ilyet NV nem ad... de a lelke a cuccnak az NV drive PX lesz/lehet (egyik). Majd amikor piacra kerül, hisz ilyen megoldás még nincs megvehető állapotban senkinél. Mindenki fejleszti a pecsenyét és a lehetséges ügyfelek is igyekeznek több vasat a tűzben tartani és nem elköteleződni előre.Az NV hátránya inkább abból adódik hogy semmi más nem tud mellé adni, míg egy NXP az egészet egyben tudja... (érzékelők, stb. lásd fentebb).
-
Petykemano
veterán
Az mitől lehet, hogy az eleve súlyos szűk keresztmetszetekkel rendelkező fijihez +40% shaderből alig +20-25% teljesítmény jött ki a hawaiihoz képest. A fijinek elviekben 25%-kal magasabb volt a rendelkezésre álló sávszélessége is, de valójában hibás volt, ezért a névleges sávszéleségnek csak 3/4-e jött ki belőle. Lényegében ez a hiba is tekinthető szűk keresztmetszetnek. Illetve tudvalevő, hogy a geometria is súlyos korlátozó tényező volt, na meg maga az órajel is, ami minden részegység teljesítményére kihat képest az annak jól ismert szűk keresztmetszeteinek kiküszöbölését (primitive shader, dsbr, új memória, stb) célzó VEGA 50%-kal magasabb órajelen mindössze 30%-kal magasabb teljesítményt ad?
-
cskamacska
addikt
Tyű, ha már billentyűzetvégre tudtalak kapni pár kérdés.

Wolfi The New Colossus miért kap DX12-t a Vulkan mellé? Lehet nem nagy munka mellé, de mégis miért éri meg? Pláne hogy a Vulkan elviekben platform független és hellyel közzel megy majd mindenen. Illetve saccra mi lehet az ami kimarad a mondjuk egy Win 7 vagy egy MacOS alatt a Vulkan portból?
Szóval idén rászakad a DX12 korszak az AAA motorokra, de ebből indiefalván mit lehet majd látni? Mert hogy "benne lesz" a Unity és a UE4 redistekben az egy dolog, de benne van az egyébként gyönyörű BF1-ben is aztán beljebb nem kerültünk tőle, DX11 mód mellett csak bohócság.
Mikorra lehet várni hogy a kisebb kaliberű stúdiók is rendesen építsenek az új apikra, először akár licensz vonalon, és kb mikorra tippeled hogy a saját motorjaikban is rendesen benne lesz?illetve egy plusz kérdés más vonalról
2013-14 körül sok spekuláció volt, hogy a Southern Islands kártyái mennyire next gen api kompatibilisek lesznek, sokan azt várták hogy konkrétan erre a generációra specifikálják majd a DX12-t. Aztán jött a 2015 meg a DX11_1 feature level,

az async compute tudja-nem tudja szenvedés, és telnek múlnak az évek, "rendes DX12" meg talán idénre a GCN 1 kártyák kis híján 6. szülinapjára meg is érkezik(reméljük).Na most teljesítményben nyilván megöregecskedtek, de csak képességeik alapján mit tudnak majd kezdeni mondjuk a legerősebb 280X környéki változataik a soron következő DX12 játékokkal? Milyen hátrányokkal kell majd szembenézni a korai GCN cuccok tulajainak? Feature level alapján nem lehet hogy majd jól Fermi / Kepler szinten lesznek kihasználva, és kvázi 6 évi GCN1 fölény mantra az ayyMD mémgyárosainak keze között végzi?
Ezt persze pepitában el lehet minden újabbal generációval is játszani: R9 290-390 vonal pont RX480-580 nyers sebességen tanyázik, csak éppen van neki 2 generációnyi feature lemaradása. Ha esetleg az új játékokat "Vegára" azaz min GCN 4-5-re írják már a jövőbe tekintve, akkor milyen hétköznapi problemákat hozhat ez a régebbi kártyák tulajainak?
-
Ez a mellébeszélés megy már évek óta... mégis mikorra akarnak elkészülni, vagy miért nem tavaly voltak már ezekkel meg? Az AMD már generációk óta erre készíti a kártyát, de generációk óta nem képes kiaknázni semmi a hiperszuper képességeiket. Az RX Vega is megy még a süllyesztőbe, vagy mi a terv?
Elvégre tavalyra volt ígérve már 30 AA játék, ezzel szemben egyetlen olyan top (sőt bármilyen) játék sincs a piacon jelenleg sem, amiben ezt a technológiai hipertérugrást tetten lehetne érni, akár fps számban, akár a grafika minőségében. Amiben van is DX12 támogatás, az is csak ott kóvályog a DX11 szintje körül, vagy alatta, megannyi új problémával fűszerezve.
-
HSM
félisten
Érdekes mód a játék erőforrás igénye nem lényegesen kisebb Mantle alatt sem. Ott 5 szálat eszik meg 6 helyett [link] a 12-ből, ami azért nem egy eget verő különbség. A processzor összterhelésében nem volt jelentős különbség, ahogy a futási sebességben sem. Szval nekem nem úgy tűnik, mintha a rajzolási parancsok előkészítésére vagy a driveres háttérszálakra ment volna el a processzor ereje, mert akkor 100X jobban kellett volna fusson Mantle alatt, és sajnos nem ez volt a helyzet.
Nyilván tisztában vagyok vele, hogy a DX11 alatt ez mennyire korlátozó tényező, hogy egy magra van csomó minden korlátozva, plusz a driveres ellenőrzések overhead-je, de ettől függetlenül mégis a gyakorlatban az jön ki, hogy eggészen jól karban tudták ezt tartani a fejlesztők, és amíg ezen API képességein belül maradtak, addig nem okozott ez olyan borzalmas nagy bajokat. -
HSM
félisten
"A PC-t ne számítsd, mert ott a driver elvisz egy rakás szálat a saját feladataira."
Neeem, nem.
Én itt a játékról beszéltem, nem a driverről, ami a VGA-t hajtja.Pl. egy BF4 DX11 multiban csak a játék aktívan kb. 6 szálat dolgoztat, elég rendesen.... Ezek nem az OS, vagy a driver, hanem csak a játék processzének szálai.
-
HSM
félisten
"Nem szabad ugyanis elfelejteni, hogy a rajzolási parancsok feldolgozásával járó munka teszi ki a processzor feladatainak döntő többségét."
Ezzel kapcsolatban azért szkeptikus vagyok. DX11-ben is jópár játék volt, ami 5-6 vagy akár több magig skálázódott, pedig ott legjobb tudomásom szerint szigorúan egy mag adhatja csak a rajzolási parancsokat. Tehát akad még más feladat is bőven a CPU-nak.Egyébként a rajzolási parancsok gyorsítása fix hardverrel jópofa ötlet, sanszosan remekül hat a fogyasztás/teljesítmény mutatóra is, miközben felszabadít ha nem is 8 Jaguar magnyi, de néhánynak megfelelő számítási teljesítményt biztosan.

-
HSM
félisten
Talán nem a legszerencsésebb szó a kompatibilitás itt. A lényeg, hogy nem rakhattak volna az új játékokba lényegesen erősebb processzort követelő dolgokat, mert akkor az botrányosan futott volna az alap gépen, márpedig az új gép lényege éppen az, hogy kompatibilis maradjon a játék-park a régivel is. A grafikából könnyen lehet csinálni két profilt a két géphez, de a játékmenetet érintő, processzorfüggő dolgoknak a megcélzott leggyengébb processzorhoz kell igazodnia.
Mi következik ebből? Amit mondtam, hogy nem igazán rakhattak volna be jobbat, mint amit tettek, +30% órajelből, ez még menedzselhető.
A fixfunkciós blokk is mire és miért kell, igen, talált süllyedt, a gyengus processzor tehermentesítésére....
Amúgy a pénz csak a dolgok egyik fele. A kiadónak kész termék kell. Határidőre. A programozónak ezt kell teljesíteni. Persze, százezer dollárok elmennek optimalizálásra, de egy drasztikusabb átalakításhoz adott esetben hosszú hónapok munkája kellhet, akár évek, az pedig a meg nem jelent program miatti kiesett bevételt is beleszámolva már iszonyat költség lehet.... -
FLATRONW
őstag
Ezt nem úgy értettem, hogy tegyünk még át valamit GPU-ra.
Arra gondoltam, hogy a gyenge CPU rész miatt még úgy is CPU limites a rendszer, hogy sok minden át van téve GPU-ra.szerk.: Lehet, hogy a legtöbb first party studió GPU limittel küzd, de a többiek (ők a többség) CPU limites.
-
HSM
félisten
"Csak ezek kutatása pénzbe kerül, és nagyon sok cég képtelen levezényelni."
Pontosan itt a bökkenő.
Ezért írtam, hogy elkélt volna ide egy erősebb CPU. Rengeteg pénzzel a top stúdiók elértek korlátozott eredményeket. Hát, azért ez nem az, amitől eldobom az agyam...."Nem azért, mert nem lehetne rajta változtatni..."
Pedig pont, hogy nem lehetett változtatni, mert kompatibilisnek kellett maradni az előddel."A GPU erejére voltak panaszok, és ezekre reagált is a Sony és a Microsoft."
Igen, 4K-n már az volt a kevés, nem túl meglepő módon. Ezért hozták ki a komolyabb GPU-s verziókat 4K-hoz, amiken az eredeti géppel kompatibilis játékok szaladhatnak magasabb képminőséggel. -
HSM
félisten
"De eleve úgy tervezték a konzolt, hogy ha kevés a processzor, akkor vigyék át a feldolgozást a GPU multiprocesszoraira."
Ez így van. Viszont a gyakorlatban ez elég korlátozottan látszik megvalósulni, viszont rengeteg bosszankodásról hallani fejlesztői körökből, hogy így lassú a CPU meg úgy, ami nem is csoda, amikor a 8 mag tud összesen annyit, mint egy modern kétmagos i3..."Ugyanolyan egységek, mint a CPU-magok."
Ez viszont óriási és súlyos tévedés. Egészen másra használható, egészen más tulajdonságú egységek. Bizonyos algoritmusok az egyiken, mások a másikon futnak jól, és ez nem felcserélhető. Most az, hogy a memóriához ugyanúgy hozzáférnek az alap, az a koncepció lényege, de ettől nem lesznek hasonlóak sem a különböző részegységek."Amelyik fejlesztő ezt nem követi magára vessen."
A fejlesztő kezét köti az idő, és a költségvetés. Ezen már millió jópofa fejlesztés megbukott. Kapásból PC-re nem lehet áthozni, mert PC-n nagy a PCI-E késleltetése. Akárhonnan nézzük, elbaltázott koncepió volt ennyire gyenge CPU-t belerakni, és a fejlesztőkre bízni a kemény munkát, hogy főzzön valami látványosat a nagyon kevés erőforrásból....
Nem kellett volna ennyire spúrkodni a chippel, simán belerakathattak volna egy kisebb órajelű és így étvágyú Vishera FX-et, rendes 8-magosat, máris szóba sem került volna a CPU-gyengeség még évekig.... Ráadásul ahogy a blogban is írják, azért is butaság volt így csinálni, mert így hiába raknak erősebb GPU-t a nagyobb gépbe, a játékokat nem írhatják komplexebbre, mert az alapoknak a kis gépen is futnia kell, legfeljebb több konfettit kaphat ugyanaz.... De azt is érzéssel, mert a konfettit is a CPU animálja...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Petykemano
veterán
Vega10 esetén akkor látnám életképesnek, ha egy nagyon vágott verziót adnának nagyon olcsón, ami annyira selejt, hogy nem megy rajta kompletten az egyik HBM , vagy az egyik memóriavezérlő - és így még mindig gyorsabb, mint a vega11.
Azért tettek le végül a 4GB-os teljes, vagy kissé vágott vegáról, mert eladhatatlan, vagy mert nem minden fog 100%-osan kompatibilisen működni a HBCC-vel és 8GB-tal még eldöcög majd valahogy de a 4GB ilyen esetekben vállalhatatlanul kevés lenne?
Arra a kérdésre explicit nem válaszoltál, hogy megépítheti-e az AMD a vega11-et úgy, hogy L alakban építi a HBM köré a grafikus chipet és akkor csak egy torony kell. Ami lehet 4GB is, meg 8 GB is.
Vega11-nek elégnek kell lennie a fele sávszél is, de akkor már 2Ghz-cel.
(Sávszél sezmponjából persze járható út lenne a HBM-et alacsonyabb órajelen járatni is: 2 torony 8GB, 1.6Mhz)
De ha igaz, amit Yutaninak írtál, hogy 2 core végülis nem lesz, akkor 4GB vega11 csak úgy jöhet létre, ha
- 2 tornyos a vega11, de egyiket letiltják
- 1 tornyos a vega11
(feltéve, hogy A HBM tornyokból nem lehet szinteket letiltani.) -
s.bala31
őstag
Oké de már elkezdték tesztelni játékokkal beindult a vs videók gyártása:
https://www.youtube.com/watch?v=VBnNWkMR9PI -
s.bala31
őstag
Az első hsz-em lényege is ugyanez volt ott, hogy jobban járt volna az AMD ha a gaming drivert még jegeli a Frontier E-hez, mert most jönnek a fentiekhez hasonló tesztek kiforratlan driverrel. Ezután ott átment személyeskedésbe a dolog.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a játékra szánt kártyák fizikailag is különbözni fognak-e az FE modelltől vagy csak annyi hogy azokhoz már lesz normális gaming driver. Ez sajnos a wccftech írásából nem derül ki. Pl a Radeon Pro Vega 64 szinte ugyanazokkal a paraméterekkel rendelkezik mint ez az FE. -
smkb
őstag
Jaj ilyen sületlenségeket már tényleg ne terjessz itt a topicban, írsz épp eleget... nem is értem miből van a negyedévente többmilliárdos profitja az Intelnek. Látszik mennyire nem értesz egy cégek üzletpolitikájához. Majd nézd meg, hogy fejleszt/kutat a Google is, és hogy hány termékéből lesz valóban siker, és hány bukik el. Elárulom, több a bukott. Csak épp ezek részeredményeit viszik át másik projektekbe. Tulajdonképpen élesben megy a kutatás/fejlesztés, mert ők sem tudják, mi lesz siker. Ezek mind bele vannak kalkulálva a cég költségvetésébe. A látványos kudarcokból meg tanulnak.
-
#45185024
törölt tag
Mit lehet ez ellen tenni hogy ne vigyék el az új kártyákat minereknek ?
Ezek a miner rigek máshogy működnek mint az sli meg a crossfire.
A megjelenő 1070 ellen kiadott kis Vega van legjobban kitéve ennek a "beszippantásnak".
Az nem megoldás hogy árulnak miner kártyákat mert nem fogja őket érdekelni egy csökkentett 3 hónapos garival. Valamiféle biosz tiltásnak sincs értelme mert bioszt flesselni mindenki tud.
Hardveresen létezhet valami megoldás a rigek letiltásának ? -
#00137984
törölt tag
A régen alig 1-2 játékban és programban alkalmazott hybrid GPU használat javitana a PC játékok sebességén vagy látványos effekteket lehetne megint engedélyezni. Sok prociban ott van az IGP, vagyis egy integrált GPU. Ehez megint megegyezés szükséges a gyártók között, de a DX12 és talán a Vulkán is alkalmas lenne befogni a videókártya mellé az IGP-t ilyen feladatokra. Most ez a téma megint jegelve van egy ideje. A konzolok fejlődése miatt időnként szóba jőn. Jaguar CPU és az ARM alapú procimagok gyengék a konzolokban, de oda is megérkezhet a Ryzen idővel.

-
Raggie
őstag
"A Volta esetében ugyanúgy megvan a HBCC alternatívája, csak az NV még nem tudott megegyezni az Intellel az x86 licencről, így egyelőre kénytelenek ezt hanyagolni, különben az Intel felnyomja őket a versenyhatóságoknál."
Ezt már nagyon sokszor leírtad, de én továbbra is kétlem, hogy ne szülessen egy megegyezés ami megengedi ezt használni a Volta-n, ha ez a HBCC fícsör tényleg olyan jó és tényleg ennyire kell. Szóval nem aggódok én az Nvidia miatt... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A másik nagy probléma a komplex geometria. Itt nem a minél kisebb háromszögekről van szó, hanem arról, hogy a látótér geometriája egyre jobb, és egyre több az átfedés is. Egy rakás háromszög nem fog látszódni a végső képen, de át fog jutni még a raszterizáláson is, ami az erőforrások nagymértékű pazarlása. Erre jó ideje felfigyeltek, de csak hat éve kutatják komolyabban azt, hogy a geometria komplexitásának növelése aránytalanul nagy mértékben növeli a végeredmény tekintetében nem fontos számítások elvégzését. Tehát minél több háromszög van a jelenetben, annál rosszabb a hatásfok. A problémát azonban az okozza, hogy a mai culling megoldásokat nem ezekre a terhelésekre tervezték, így új konstrukciókat kell bevetni. A Vega 10 lesz az első hardver, amely meg tudja majd mondani még az első shader lépcsőn, hogy egy olyan háromszög, amely minden culling szitán átment, végül látszódni fog-e vagy sem, és erre anélkül képes, hogy azt a háromszöget átküldené a raszterizálón. Ez ugye a primitive shader fő előnye, amiért beépítették.
-
Petykemano
veterán
Csodálatosak ezek a képességek, egyet kell értsek az előttem szólókkal, és az is fantasztikus, hogy jövőbeni problémákat szimuláló tesztprogramokban elképesztően jót megy a Vega. Van itt még egy aprócska probléma, amin az AMD elkezdhetne dolgozni: piaci részesedés.
Persze ez elsősorban az ő problémájuk és csak közvetetten a vásárlóké, de hát mégse érdektelen. Itt vannak például ezek a remek jövőbeni képességek: értem én, hogy megveregetik egymás vállás, meg a háttérben esetleg a MS és más fejlesztők is kezet csókolnak nekik, hogy megoldanak olyan problémákat, amik majd csak 1-2 év múlva fognak felmerülni és akkor nem kell majd vakarnia a fejét a fejlesztőnek, hogy na ezzel most mit csináljunk. Állati jó, hogy az ipar nem áll bele évekre egy problémába, mert van valaki, aki már évekkel ezelőtt gondolt rá, pénzt, időt nem sajnálva belefektetett abba, hogy irányt mutasson. De nekik nem rossz érzés, hogy a folyamatos innovációikból nem lesz nagy pénz, nem lesz elismerés, nem lesz részesedés, nem tódulnak a vásárlók nagy számban, a médiának csak az az elvetemült és elfogult technomániás szelete tapsol, mint Abu85 és Charlie, mindenki más meg azt mondja: "yeah, very promising, yet still Nvidia/intel is better"
? -
Malibutomi
nagyúr
Mondjuk ez logikus en ezt mondtam elsore is hogy a vizesen a hutes miatt kiengedtek a TDP-t.
A tuningot varjuk meg a valisagban, mert azt tudjuk hogy sima levegon 99% mulik a GPU-n, 1% a nyakon es VRM-en. Nitro, es tarsainal extrem feszen mar szamit, de az elenyeszo azert.
-
huskydog17
addikt
Az emberek és a reviewerek NEM mókolnak semmit a driver-ben, hanem úgy out of the box tesztelik és használják őket: a játékban a gyárilag megadott preseteket használják és ha azok valamelyik hardveren máshogy viselkednek, mint a másikon, akkor azt leírják, itt is ennyi történt semmi több.
Még egyszer: a felhasználókat a legkisebb mértékben sem érdekli a technikai háttér, őket kizárólag a végeredmény érdekli. Annyi történik a gyakorlatban, hogy out of the box a gyári preset-tel AMD VGA-kon ott látható a jelenség, NVIDIA-n nem.
Úgy tűnik akkor, hogy az AMD rossz alapértelmezett beállítást használ a driverében a te leírásod alapján. A Codies amúgy tisztázta a dolgot, mert elismerték a probléma létezését, tudnak róla. Engem annyira a játék nem érdekel és nem is játszok vele, csak végig olvastam a CB tesztjét és érdekesnek találtam, hogy a Codies mai napig nem tudta teljesen eltüntetni AMD-n ezt a jelenséget (még egyszer: ez NEM a játékosok dolga!). -
huskydog17
addikt
"De megvan ugyanez a jelenség minden hardveren"
"Während Dirt Rally jedoch noch teils riesige Wälder mit diesem Problem versehen hat, gibt es in Dirt 4 nur noch sehr wenige Bäume, die von dem Problem betroffen sind. Auf Nvidia-Grafikkarten gibt es dieses Phänomen nicht."
Nem, nincs, kizárólag AMD VGA-kat érinti. Ezt maga a Codies is megerősítette, hogy gond van ezzel az effekttel. Egy, a Dirt 4 megjelenését megelőző beszélgetésben az egyik munkatárs mondta, hogy tudnak a problémáról és próbálnak rajta javítani. Nos, javítottak rajta, de nem eleget.
Amúgy te is nagyon jól tudod, hogy az emberek 99,99%-át nem érdekli a technikai háttér, de azt mindenki látja, hogy nem az a jó, amit Radenonon kapsz, főleg, hogy már a fejlesztők is elismerték. A Codies ezt elbénázta, majd talán javítják, bár sokkal nagyobb valószínűsége van annak, hogy nem fogják.
#28601 Dtomka: Nem, nem javították, olvasd el a driver dokumentációját. Nem nyúltak hozzá ehhez a problémához, kizárólag 8×MSAA alatti sebességet korrigálták vele.
-
álommanó
csendes tag
Szia!
Kérdezni szeretnék tőled ha lehet.

Mikorra állhat helyre VGA fronton ez a rendkívűli készlet hiány?
Eddig RX 470/480, mostanra már a GTX 1070 és 1080 is szinte beszerezhetetlen.
Több nagy bolttal is fel vettem a kapcsolatot.Fogalmuk sincs mikor kapnak újra kártyák.
Véleményed szerint mikor állhat helyre a készlet hiány??NV és AMD oldalról is kiváncsi vagyok a véleményedre.
A gyártók ezt a az óriási keresletet hogyan akarják kezelni.??
Pillanatnyilag mi gamerek vagyunk a legrosszabb helyzetben.Nem tudunk kártyát venni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még annyi, hogy olvass nyugodtan utána a dithering patternek. Ez nem hardver vagy driveres dolog, hanem egy rendkívül egyszerű megoldás a transparency/alpha problémára. Az alkalmazásának oka az adott játék leképezője, amely esetlegesen csak egy felületi adatot képes tárolni pixelenként, holott normális átlátszósághoz több kellene. Az EGO ilyen motor. Van benne egy rendkívül egyszerű megoldás az átlátszóságra, ami a dithering pattern alkalmazása, és van az advanced blending opció, ami egy rendkívül bonyolult megoldás, de ez már OIT, tehát nem dithering patteres, így ezt a jelenséget megszünteti, viszont ezt külön kell bekapcsolni a grafikai menüben.
-
FLATRONW
őstag
Ez nem teljesen igaz. Amik most optional-nak vannak jelölve, azok pár hónappal ezelőtt hotfixek voltak.
Az AMD egyszerűen átnevezte őket, mert jobban néz ki az optional megjelölés, mint a hotfix. Azóta nem is adnak ki hotfixeket. Az optionalnak kiadott driverek pedig olyan hibákat javítanak, mint az NV-nél a hotfixek. -
nubreed
veterán
Igen azt tudom, hogy a Crimson -ból egy csomó ilyen dolog kikerült, tapasztaltam, rossz szájízzel.
De azt örömmel hallom, hogy ezek vissza kerülnek. Pont az nVidiánál vicces azt felemlegetni, hogy mert sok pénzbe kerül, mikor ők azért jóval több pénzből gazdálkodnak, mint az AMD. Tehát igazán összekaparhatnának, egy drivert, amiben vannak ilyen featurök. Azt már érzem, hogy ez nálam hosszútávon simán vízválasztó lesz és ha tényleg visszakerülnek a Crimson driverbe ezek a feature -ök, akkor úgy is vissza fogok térni AMD -re. Csak már nagyon kellett nekem valami, ami leváltja méltó módon az r9 290 -et.(#28395) jacint78
Ezek közül koránt sem mindegyik.
Van video gamma beállítás
Meg Dynamic Range
ColorEdge Enhancement
Noise Reduction
De-interlacing.Ennyi. Ezzel ki is fújt.
-
#00137984
törölt tag
[link] Számomra a legtöbb előny az Nvidia driverben van és a támogatott programokban, miközben AMD-n GCN generációk óta nem müködik az OpenCL.
A támogatás a játékok és programok között sincs egyensúlyban. Ezért jó, hogy zöldre váltottam.
Játék, hardveresen gyorsitott videókonvertálás a videókártyán, nuku driveres probléma. Nekem csak ennyi is elég... 
-
ZsiványEgyes
csendes újonc
Akkor azért mert az amd már nem hotfixnek mondja, hanem optionalnak akkor minden ok?
Egyébként sokkal jobb hogy az nvidia azonnal reagál hotfix-el ha valami nem klappol, mint hogy vár a következő driverig. A Gears of War-al pl. egy hétig nem játszottunk radeonon, mert nem volt olyan driver amivel lehetett volna. Az első relive driver meg konkrétan katasztrófa volt, kommentek tízezrei születtek, lebarmolta a gépen a hálózatot, stb. Vissza is lehetett volna vonni, akár.Alapvetően a hotfix rosszul csengő nevére apellálsz, ezzel szemben az AMD tevékenysége szerintem rosszabb.
-
ZsiványEgyes
csendes újonc
Szia,
Én is jót mosolyogtam a fejtegetéseden, azt tudod hogy az amd 13 míg az nv csak 8 drivert adott ki idén?
Tök mindegy hogy az amd optional drivernek hívja, ugyanúgy kell az újabb játékokhoz, közben nvidia meg hotfixnek, de számomra nem úgy tűnik a számok alapján hogy akkora fejetlenség lenne az nvidánál.

Vtom ez neked is szól, sok örömre nincs ok.
-
#20844032
törölt tag
Nagyjából ugyanezt leírtad a currgen elején a pécére átmenthetetlen fícsörökről. A százezerért mindent eltipró konzolhardverekről. Ehhez képest a százezres konzolhardverrel a pokoli küzdelmet kaptuk a fullhd@30-ért. A csodavárást meg a boost modeot. Szerintem mindenképp célszerű minden újabb hw megjelenésénél ezt megismételned. Feltétlenül. Told bele a fejekbe a tutit.
-
->Raizen<-
veterán
Tehát a legtöbb esetben a fő kutatási terület a GPU offload lesz. Akkor mi a fenének 18 magos intel?
Meg hogy low level alatt tehermentesül a low proci is...? Kipukkadni látszik ez az egész lufi mert jönni fognak a szándékosan magas gépigényre írt programok, csak hogy vegye az user a 18 magos procit. . -
darkhorse
tag
"Az Intel már most erősen azon van, hogy a fejlesztők nyomják ki a látótávolságot az egekig, és építsenek olyan hangmotort a rendszerbe, amivel a négymagosok nem bírnak el." - ez elég szomorú. Ahelyett hogy értelmesebb dologra használnák fel a plusz erőforrást (pl jobb MI, jobb fizika, rombolhatóság stb), értelmetlen baromságokra pazarolják az erőforrást.
Tök jó lesz majd ha például látni lehet egy játékban az 500km-re lévő várost vagy akármit kb 50 pixelen. De legalább lesz mit számolnia a CPU-nak. -
#45997568
törölt tag
Abu, a mellekelt kep altal felsorolt teruleteken valo izmosodasrol tudsz valami hasznalhato tervezetet hogy kepzeli el az AMD ezeken a teruleteken a terjeszkedest. Nalunk peldaul az munka allomasokban a mernokok Quadro-val dolgoznak SolidWorks-on, az egeszsegugyi cegegysegnel minden gepuk NV kartyakkal megy (ezt a gepeket karbantarto mernok meselte epp egy vagy ket hete), azt is tudom hogy az anyaceg Nemetorszagban es az USA-ban hasznal par AMD-s cuccot de nem tul jelentos.
Loha: ott ahol en treningezek vagy NV Pascal-okat hasznalunk (nekem is ezert van a 1080-am) TensorFlow-ra es Keras-ra is, nem is ajanl senki mast, illetve osztogattak ilyen 50$-os AWS vouchereket de azt meg kenjek a hajukra. AMD-nek nativan kellene minden ilyen szoftvert tamogatnia sajat mernokokkel, hogy ne vodoo varazslas legyen mire felepitem mondjuk Linux alatt a fejlesztoi kornyezetet hanem tenyleg ugy pikk-pakk meglegyen. A 4790K-val amikor nem hasznaltam a 1080-at kemeny fel orakba kerult par szimpla modell lefuttatasa, egy 1080 meg megette 1-2 perc alatt ugyanazt a feladatot (kivancsi is leszek az 1700-Vega paros mit alkot itt). Erre a teruletre erezhetoen ad tamogatast az NV. Az hogy ott az abran fent van az Automotive az szep es jo, ehhez kellenek szoftvermernokok akik lenyegeben a seggem ala pakoljak a teljes kornyezetet es fejlesztik Polaris/Vega architekturara az egesz fejlesztoi csomagot/keretrendszert. Szerintem az ott egy placeholder, most nem latok sok eredmenyt ezen a vonalon

-
do3om
addikt
Vagyis diverrel továbbra is beleszólhatnak a programba?
Mégis lehet sebességet javítani, hibákat javítani?
Vagyis a felhasználó semmit nem tapasztal abból amit rengeteget írtad hogy milyen jövő jön.
Mert egészen mással riogattad a népet, főleg hogy majd az NV nem tud optimalizálni mert minden konzolról jön és AMD-re van optimalizálva a szuper (fos) konzolok miatt. -
Asbee
veterán
Akkor ha kiszedjük belőlük azt, ami nem béta, nem egy átdolgozás, vagy csak egy patchet kapott, és valóban új fejlesztés és AAA mindjárt más az a lista. Nem is számítottam másra. A többire pedig hallgatás...
Mutass már cikket légyszíves a világból, ahol rajtad kívül extraként kezelték ezt a Quake dolgot, és teljesen helyén van a minden kérdés nélküli "megjelenése" ?
-
Egon
nagyúr
Ez nem magyarázat: inkább magyarázkodás.
1. Minden oldal lehozta a "sima" árakat. Minden. Csak te nem írtad meg. Lehetőségek:
a. A többi oldalnak megadta az nV a "sima" árakat, csak nektek nem. Ezt kb. kizárnám.
b. A többi oldal utánajárt (mondjuk megkérdezte a nagyobb gyártókat: Asus stb.), hogy mennyi lesz az induló ár. Ebben az esetben nem volt elég alapos a cikk, de a nagyobb baj, hogy még csak szándék sem volt a többi oldal infója alapján a korrekt tájékoztatásra. Az esetleges eltéréseket simán le lehetne rendezni egy "a gyártó által megadott adat, a ph nem vállal érte felelősséget" jellegű kiegészítéssel. De te is tudod, hogy nem erről van szó: azok az induló árak stimmelni szoktak (ne keverjük bele a hazai gyakorlatot).
c. Tudomásod volt az infóról, de "valamiért" nem közölted.
Szerinted melyik eshetőséget valószínűsítem?
2. Maga a gyakorlat elítélendő, függetlenül attól, hogy "csak" egy parancsikon került kiadásra (de ezt már sokan, sokféleképp megfogalmazták a kapcsolódó topicokban). Nem véletlenül volt felháborodás. Az eredeti cikkben még csak említésre sem került, hogy a felhasználó beleegyezése nélkül került ki az az ikon. Egy ilyen bakit minimum érdekes "extraként" aposztrofálni.
3. Igen, arra gondolok. Érdekes módon csak akkor kerül hasonló összehasonlítás a cikkekben, ha az az nV-re nézvén hátrányos. Pedig a perf/watt-tól kezdve, a teljesítményen át, jó pár olyan összehasonlítást lehetne tenni, ami az AMD-re lenne kedvezőtlen.
A cinizmusod pedig minimum vérlázító. Bár időnként nem tudom eldönteni, hogy komolyan gondolod-e ezeket az "indokokat" (ebben az esetben nem a harag az, amit ki kell váltson 1-1 írásod, hanem valami más, tulajdonképpen pozitívként definiált érzelem...).
Mivel láthatóan felesleges a szájtépés (mint már annyiszor), részemről a meddő vitát lezárnám. Nem véletlenül szoknak át a népek máshová... -
Asbee
veterán
Mindjárt június van. Hol van a 25-30 AAA low level api-s játék PC-re? Már 2013-ban azt hírdetted a 290 topikban, tisztán emlékszem egy tuning kérdésben jött elő, hogy jön a Mantle, már küldik a leveleket hogyan kell paraméterezni a hardvereket, felejtsük el a hagyományos tuningot, még az alapórajelet sem fogja elérni Mantle alatt a játék. Jött a Battlefieldel, köszöni szépen simán ment a hagyományos tuning és mai napig is megy. Ha még vissza megyek az időben, akkor elvileg külön vga-t sem kellene már venni.
Főként az első kérdés érdekelne, a többi csak szemláltetés, hogy mennyit haladtunk a gyakorlatban 2013 óta. Azóta is jönnek a technikailag szuper megoldások, és mindig hol így hol úgy ki van hangsúlyozva ez AMD-n mennyire szuper és tökéletes. Csak alig látni belülők valamit. Nem kellene ennyi éves tapasztalatodból levonni a következtetést, hogy kicsit finomabban tálald és kezeld ezeket? Mindenféle támadás nélkül kérdezem ezt. Biztos szinte mindenki szívesen olvas ezekről érdekesség, lehetőségként, de amikor sokadszorra nem látni semmit belőle a gyakorlatba, kicsit beláthatod az ember legyint rá és szinte zavarja már.
A Prey Vega megjelenést is ezért teszik szóvá többen. Igaz cikk nem volt, de a másik topikban pont most másolták, milyen nyomatékkal írtál róla.
Bocs, hogy itt teszem fel ezen kérdéseket, minden bántás, hátsó szándék nélkül érdekelne erről a véleményed. -
Milka 78
nagyúr
Az rx 550 50w-s tdp-vel szerintem legyen is gyorsabb mint 30w tdp-s apu helyetesítő vga.
Nekem pont kell egy 6450-et váltó vga ami csak és kizárólag a multimédiás tudás és a kis fogyasztás számít.Itt nekem szimpibb az NV,hisz pont nem izgat a gyorsasága,viszont egy kicsivel kevesebbet ehet (majd a wattmérő eldönti).
Hozzáteszem nekem nem fáj,hogy összehasonlítottad a két terméket (nem is hittem,hogy ez valakinek fájhat).Pug : Ez a közös árszegmens azért nem ferr,mert pont itt a PH-n lett megcáfolva ez a nézet az 1700x vs 7700k-nál,mert ugye az lényegtelen hogy az utóbbi gyorsabb játékok alatt mivel az hedt platform ellen készült.Mellesleg nekem is szimpibb az ár szerinti csoportosítás a többi csak rizsa

-
Egon
nagyúr
Dehogynem. Számtalanszor jött már, vagy nem reagáltál rá, vagy mellébeszéltél.
Valamelyik GTX megjelenésekor, csak a Founders Edition várható árakat adtad meg, ami szignifikánsan drágább volt, mint a "sima" verzió (amit persze minden más, külföldi és magyar portálon megírtak). Jeleztem háeszben, semmi reakció.
A múltkori AMD drivermizéria: fícsörnek állítottál be egy olyan funkciót, ami olyan felháborodást szült, hogy az AMD-nek ki kellett szednie a driverből.
A legújabb alsókategóriás nV kártya megjelenésekor nem győzted hangsúlyozni, hogy 64 bites buszt használ, ellenben a vele egy kategóriában levő AMD-s kártya 128 bitest. Érdekes módon viszont a tuningos 1080Ti-s cikkekben nincs megemlítve, hogy pl. "az AMD-nek fele ilyen gyors terméke sincs jelenleg a palettán, ezért ha ekkora teljesítményre vágysz, csak nV kártyát tudsz venni".Csak ami hirtelen eszembe jutott. És akkor az apró, finoman megfogalmazott, nehezen megfogható, nV-t lehúzó, AMD-t dicsőítő megfogalmazásokat, amelyek a cikkeid 80%-ában fellelhetők, még nem is említettem.
Egyszerűen hihetetlen, hogy adod az ártatlant. Ennél még az is jobb lenne, ha csöndben maradnál.Oliverda is ígéretes tanítványnak tűnt: eléggé piros szemüveges fórumozóként ismerhettük meg - úgy tűnik, felnyílt a szeme...

Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AKCIÓ!!! RITKASÁG! Microsoft Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 1000GB OLED 120Hz Gar!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B85M-G B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 430 G3 - i3-6GEN I 4GB I 128SSD I HDMI I 13,3" HD I Cam I W10 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3327, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


Mikorra lehet várni hogy a kisebb kaliberű stúdiók is rendesen építsenek az új apikra, először akár licensz vonalon, és kb mikorra tippeled hogy a saját motorjaikban is rendesen benne lesz?

Én itt a játékról beszéltem, nem a driverről, ami a VGA-t hajtja.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)









