Új hozzászólás Aktív témák
-
smkb
őstag
válasz
velizare
#9408
üzenetére
Pontosan. Erről van szó, jól látod. Az AMD a saját magának feladott házi feladatot, hogy az akár saját apui által kannibalizált alsó közép kategória dvgai helyett, a vásárlókat eltolja a felső közép - felső kategória felé, így a kisebb darabszámmal akár nagyobb profitot is termeljen. Ezt a feladatot látványosan nem tudták megoldani. Velük szemben az NV nagyon ügyesen. Ezekben a piaci mozgásokban mindig nagyon rugalmasak és ügyesek voltak. A 970 és 980-al hatalmas marzzsal kaszálnak, mivel előállításában ezek a vgak középkategóriás költségűek, de piaci áruk szerint meg feljebb vannak. A középkategóriát szinte alig akarták lekövetni... elég sokára jött ki a 960, a 950-re meg majd egy évet kellett várni a 980 után.
Egy 390X bekerülési költsége sokkal magasabb, mint egy GTX980, ráadásul olcsóbban is kell adniuk, így sem fogy. Voltak erről valahol valami számok, hogy az NV magából a 970-ből többet adott el, mint az egész R9 széria együtt. Amúgy ezeket az NV negyedéves pénzügyi beszámolói is alátámasztják, ahol Jen Hsun Huang ki is emelte tán 2 negyedévvel ezelőttiben, hogy az eladásaik erősen megugrottak a felső közép kategóriában, ennek köszönhető a gpu üzletág további profitnövekedése, az összesített dvga eladás csökkenés ellenére.
-
imi123
őstag
válasz
velizare
#9405
üzenetére
Nyilván belassult a piac.
CPU-nál is egy 4-5 éves CPU-val bőven el lehet játszani.
Nem az érdeklődés csökken a DVGA-k iránt hanem nem nagyon éri meg +5%-ért +50 ezret fizetni.Az Nvidiának azért megy jobban mert egy olyan réteget céloz meg akik hajlandóak a kis előrelépést is bőségesen megfizetni.Most az AMD is ezt a stratégiát választotta.Meglátjuk mit hoz a 16nm.Ha látványos javulás lesz megfizethető áron akkor lehet az a réteg aki még elvan a 7950 és GTX 660-al az is elgondolkodik a váltáson.
-
válasz
velizare
#9403
üzenetére
Mondjuk a mobilpiacot kár idevenni, mert ott eleve tengernyi szereplő van... és az Apple a maga 20-30% eladásával gyakorlatilag piacvezető (gondolom itt az operációs rendszerre gondoltál amugy)... itt meg az AMD nem az (makó jeruzsálemtől).
Naná hogy egy piacvezető elvan... főleg hogy a bevétel és a profit igazán nagy része pont az applehez csorog.
Ha az AMD olyan szituba lenne mint az apple ezzel a 20%-al, tapsolnának nekik és a részvényeik szárnyalnának, meg pezsgőzne naponta a vezérkar kb.

Sajnos a AMD nézőpontjából egyre szarabb a szitu minden fronton: [link]
Quick highlights:
AMD’s overall unit shipments decreased -25.82% quarter-to-quarter, Intel’s total shipments decreased -7.39% from last quarter, and Nvidia’s decreased -16.19%.
The attach rate of GPUs (includes integrated and discrete GPUs) to PCs for the quarter was 137% which was down -10.82% from last quarter, and 26.43% of PCs had discrete GPUs, which is down -4.15%.
The overall PC market decreased -4.05% quarter-to-quarter, and decreased -10.40% year-to-year.
Desktop graphics add-in boards (AIBs) that use discrete GPUs decreased -16.81% from last quarter.Eladnak mondjuk 400 millió PC-t, abból csak kb a negyede, tehát 100 millióba van diszkrét GPU. Aztán hogy ebből még külön mennyi az ami ér is valamit, tehát mid-high end legalább... nos nem sok, amin haszon is lenne (nagyobb).
-
#85552128
törölt tag
válasz
velizare
#9397
üzenetére
Ha komolyabb játékról/munkáról van szó a kék "szelettel" nem mész sokra, szóval nagyon is sokat ér...
dVGA fronton botrányosan állnak, de csak a GPU-kat nézve sem rózsás a helyzet mert az nV egyedül dGPU-kkal annyit hoz mint az AMD a dGPU + APU-kkal (bár ez főleg az APU-k CPU teljesítményének "köszönhető")... -
Ren Hoek
veterán
válasz
velizare
#9018
üzenetére
Nevezhetjük tech demo-nak, mert direkt a DX12 full kihasználására koncentráltak eléggé extrém módon. Nem is fekszik a jelenlegi architektúráknak... de ez csak egy RTS játék, és totál nem reprezentálja a reális, (korai) DX12 játékok körét. GOW DX12 már pl jobban tükrözheti az erősorrendet. Q3 2015?
-
Egon
nagyúr
válasz
velizare
#8994
üzenetére
1. Az év végén jönnek az első DX12-es játékok
2. A DX11 nem hal ki: lesz 11.3. Szerinted mégis miért?Summa summarum: a 2016Q2-ig megjelenő játékoknak nagyon jó esetben a 40-50%-a lesz DX12-es...

-
TTomax
félisten
válasz
velizare
#8988
üzenetére
Milyen utolsó pár hónap?Te tényleg azt gondold,hogy pár hónap belül itt minden játék DX12-es lesz?Komolyan elhiszitek hogy,hogy pár hónapon belül elárasztanak minket a DX12re irt játékok?Azok amik valóban nem csak egy átiratok lesznek hanem a dx12 minden ficsörét kihasználják?
-
Ren Hoek
veterán
válasz
velizare
#8956
üzenetére
a 295X-nél nem tudom amúgy, hogy a 8 GB GDDR5 hogyan van kezelve. Ha úgy, mintha sima CF lenne 2x4GB-nak, akkor nem logikus... de ha valahogy egyben látja a két GPU, mint a 390X-nél akkor beleillik a grafikonba, hogy nem mikrolaggolt. Bár ez az egész szerintem API vagy AMD-s driveres baromság.
Ez a mikrolag is egy érdekes dolog. Nekem a Homeworld Remastered HD-ben bizony mikrolaggolt a 270X alatt, stabil 60 FPS/Vsync. Simán vinnie kell a játékot, ráadásul átvezető mozik alatt alig pár egységnél is... Meg lehet szokni, lehet valakinek nem is zavaró egy idő után persze...
G1 970 alatt pedig olyan sima a játékélmény, egy röccenés nincs. Tisztán kivehető a különbség. Pedig papíron 60 FPS Vsync vs. 60 FPS Vsync...
-
Levwi
aktív tag
válasz
velizare
#8830
üzenetére
Az addig oké, de azért eléggé tökönszúrás volt az a vásárlókkal szemben, hogy kihoztak a titan x után egy kártyát ami fele annyiba kerül és egy kis oc-val erősebb mint a titan annak ellenére, hogy a gpu kicsit meg van csonkítva. nvidia-t már nem is érdemes venni, legalábbis én nem adnék a kártyájukért pénzt főleg így hogy ki tudja mikor adnak ki egy kicsivel erősebb kártyát olcsóbban. Előszőr a gtx 970 most meg a 980ti. És akik megvették a titan-t azok is vígasztalják magukat ezzel azzal, de nem hiszem, hogy őket nem bántja amit az nv művelt
#8831) KAMELOT : előbb mutassanak egy interposert amire tudják építeni a lapkát.... ja bocs még azt se tudják kivel gyártassák, meg hogy hogyan álljanak neki. hbm2 nv-nek nagy bukta lesz, mire ők kiadják a pascalt addigra amd is áttér a hbm2-re csak épp nekik már meglesznek a tapasztalatok nv-nek meg nem, de majd meglátjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
velizare
#8675
üzenetére
Akkor csak a Google volt béna, vagy én kerestem rosszul.
Mindegy a lényegen ez nem változtat. Ha egy fejlesztő írja le azt, hogy "the code of this feature cannot be optimized" az egyáltalán nem azt jelenti, hogy itt sok engedékenység lenne. Jó lenne tudni egyébként, hogy mi van a licencszerződésben, leginkább azt, hogy a forrást és a módosítást az NVIDIA mennyi pénzért engedi meg. Ha dollárszázezres nagyságrendet szabnak meg, akkor ez csak arra van, hogy rá lehessen mondani, hogy van forrás is, de hozzányúlni senki sem fog. -
Valdez
őstag
válasz
velizare
#8412
üzenetére
Továbbra se tudom, hogy azért a megnövelt órajel film lejátszás közben, mert be van kapcsolva x számú post process a ccc-ben vagy azért, mert a biosban ez van megadva. Kéne egy teszt kikapcsolt és default (bekapcsolt) állapotban.
De a fury tesztek alapján, ahol Abu szerint dsp-k vették át a postprocess számításokat, még így is messze többet esznek mint az nvidia kártyái, tehát amondó vagyok, hogy még mindig feleslegesen magasan járnak az órajelek (és ennek megfelelően a feszültségek is) blu-ray lejátszás alatt:
-
PuMbA
titán
válasz
velizare
#8406
üzenetére
Ezt kellett megcsinálni kötelezően nem is olyan régen még Catalyst telepítés után:
"AMD videókártya esetén a Catalyst Control Center-ben a Videó menü Szín almenüjében az összes Speciális videó színbeállítás elől vegyük ki a pipát és ugyanezt tegyük meg a Minőség almenü Videóminőségben található elemekkel, majd alkalmazzuk a változtatásokat."
A mostani driverekben ez már nem default, de a régiekben az volt. Gondolom ezekre gondolt Abu85

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
velizare
#8396
üzenetére
Mert a CCC-ben aktívan a Perfect Pictures beállítások lényegében alapértelmezetten. Ezért a shaderek egy csomó post-processt számolnak még a gyorsított tartalomra. A Fury azért nem fogyaszt már annyit, mert ott ezeket a post-process funkciók átkerültek a hardverbe, így már nem a shadert terhelik, hanem egy a DSP-t.
A magas memória-órajel két monitorhoz azért kell, mert ha órajelet vált a memória, akkor a monitorokról egy pillanatra elmehet a kép. Ez nem lesz megoldva, mert HBM lesz minden kategóriában és ott meg eleve nincs órajelállítás.
-
Valdez
őstag
válasz
velizare
#8396
üzenetére
Okoskodás többnyire, meg logikus gondolkodás, elvégre ha az nvidia meg tudja oldani, akkor az amd miért nem?
Ha jól emlékszem még a gcn előtti kártyák is ezzel szenvedtek, arra volt bios editor, amivel ezeket lehetett korrigálni.
GCN-re viszont elég szegényes a bios editor kínálat, az első generációra még csak-csak találni, de az újabbakra most hirtelen semmit se találtam, persze attól még lehet. -
rocket
nagyúr
válasz
velizare
#7805
üzenetére
Az AMD nem egyenlo csak a DVGA piaccal, azert van ott meg mas is a tarsolyban.
Az eddigi pletykak kozul a M$ neve tunne eddig a legrealisztikusabnak, konzol APU-kkal jol jarnanak, de ez jelenleg ~4 milliard $ koruli kiadassal jarna, es akkor se termelne eleg profitot, ha 8-10 eves ciklusa lenne az X1-nek, ami realisan nezve nem lesz, teret nyer a 4K meg a VR es ezek a konzolok mar 1080p-n haldokolnak (PS4-el egyetemben), ugyhogy szerintem 2017 telen le lesznek cserelve.
A kerdes mit akar a M$ az Xbox branddel, ami piacra kerulese ota eddig tobb milliard $-os bukoban van, es a kisebb/kozepes befektetok mar jeleztek, hogy el kellene adni. (Bing a masik penz faloja a M$-nak)
Tehat nagy valoszinuseggel az X1 a M$ utolso asztali konzolja, igy meg aztan minek nekik az AMD?Jelentos javulasra termekek hijjan a kovetkezo 3-5 negyedevben nem sok esely van az AMD-nel, igy lesz meg olcsobb is.
Eddig csak azert nem kerult nagyobb gondba az AMD, mert volt mit eladni, meg EU 1.4milliard $-os Intel-re kiszabott buntetesevel lehetett kozmetikazni, most mar nem lehet.
2015Q2-es 33 millio $-os egyszeri kiadas is nagyon csunyan virit az AMD uzleti jelenteseben, pedig az a TSMC/GF 20nm buktaja miatt van, kenytelenek voltak kisebb csikszelessegre vinni a termekeket. -
rocket
nagyúr
válasz
velizare
#7803
üzenetére
Picivel 800millio $ folotti a keszpenz allomanyuk, az meg barati, de mar 3. negyedeve durva lejtmenet van allando egyszeri leirasokkal, es hamarosan lejar 200millio dollarnyi hitel.
Nem nezted a dokumentumfilmet Dubai-rol?
Olyan felesleges penzszoras van, hogy az AMD 4-5 milliardja apropenz, es nem kell aggodniuk mivan ha elfogy az olaj, ma mar az Egyesult-Arab Emirseg GDP-jenek nagyon kis reszet teszi ki az olaj kitermeles.
A palma sziget kialakitasa 12.3milliard $ volt, infrastruktura nelkul.Persze a magukat a vilag uranak kepzelo Amerikai-Egyesult Allamoknak lenne par szava egy ilyen megvetel elott

-
válasz
velizare
#7633
üzenetére
Igen, volt ilyen, de ez teljesen másról szól. Én itt elsősorban arra vagyok kíváncsi, hogy a MS tett egy optimista, de nem elborult felső becslést (ha minden játékot beleértettek), vagy elment az eszük (ha csak AAA-kra godoltak).
Érdemes tudni, hogy nagyobb kereskedelmi projekteknél kb. egy ilyen tölcsér mentén fogynak a jelöltek az idő előrehaladtával:
forecast > ütemezett projekt > finanszírozott projekt > elkészült projekt > időre elkészült projektAz első és az utolsó számossága között könnyen lehet 3-4x szorzó is. Az MS száma nyilván forecast (és a 70-ből 20-30 akár lehet is AAA) - Abu pedig úgy használja ezeket a számokat érvként az AMD mellett, mintha ezek mind időre elkészült projektté változnának.
És persze a sok számháború között elveszik a lényeg - a DX12-es / Vulcanos portok közül hány lesz, amit csak a CPU-limit tompítása miatt csinálnak meg, és hány olyan, ami valóban előnyt is fog kovácsolni az új GPU-s lehetőségekből és nem 200+ FPS-sel fog menni bármilyen midrange kártyán. Erre a kérdésre igen jó lenne tudni a választ - és azt is, hogy ezeknek a játékoknak mi a valós ütemezése.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
velizare
#4860
üzenetére
megesik, pcghnal azt imadom (a tobbi nemet ujsaghoz hasonloan), hogy kb totalisan nem erdekli oket az olvashatosag es valasztekos kormondatokkal, passzivban toljak.
ja, de 20sec meg nagyon rovid idointervallum, tetejeben szoras lehet (ld a harom 290x erteke), plusz nincs eloszlas informacio. kb kovetkeztetesre mondjuk jo.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
velizare
#4856
üzenetére
"mért értékek három kör legrosszabb eredményeit tartalmazzák." au, atlagolni kellett volna. plusz ez a fajta grafikon eleve nem mutatja a varianciat a meresek kozott.
a 290x TriX kizart, hogy lassabb legyen a Gamingnel (jobb a hutese).
8GB ram meg jelenleg kezd keves lenni (remelem nem jon megint az az ido mint anno a 8800gt/9800as szerianal, hogy nekem a 4GB ram keves volt, tomshardware meg csomo ideig pl 2GBt hasznalt)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Trollok komolyan
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PH! Szakszervezet
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
- RTX 5000-ES SZÉRIA ÚJONNAN GARANCIÁLIS ELADÓ TERMÉKEK! 5050, 5060, 5070, 5080, 5090.
- GIGABYTE GeForce RTX EAGLE 3090 24G OC GDDR6X 384bit (GV-N3090EAGLE OC-24GD)
- PowerColor 9070 XT Hellhound Spectral White OC 16GB - Garancia 2028.05.28 - BESZÁMÍTÁS
- PC bontás - Thermaltake ház, Fsp 650W, GIGYBYTE AB350M, AMD RYZEN 5 1600x, 16GB DDR4 3000, GTX 1080
- MSI GeForce RTX 3080 10Gb GAMING Z TRIO
- Sanyo akkutöltő + 2 használható akku
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3060, 100% Akkumulátor
- Nokia 4.2 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Pad SE 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciaval
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest






No igen, érdekes dolgok ezek....

