-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
szazbolha
addikt
válasz dgyuri0123 #1558 üzenetére
Ilyesmi hangzást keresek én is egy határozott plasztikus beszéd énekhang tartománnyal. Még nem találtam meg. Pár antalt is meghallgattam, de nem jött az érzés. Elkezdtem inkább barkácsolni.
-
szazbolha
addikt
válasz dgyuri0123 #1582 üzenetére
Megint egyetértek. Szerintem a legtöbben idealizáljuk azt a fogalmat, hogy az alkotó szándéka szerint szólaljon meg az a zenemű.
Hangszerben hasonló sztori: Az öcsém vett egy ezüst fuvolát a feleségének amikor már és még jól ment neki. Nem tudom mije meg mennyire ezüst, de nagyságrenddel drágább volt mint amivel korábban zenélt. És ekkor érezte úgy a a zasszony, hogy "megérkezett". Előtte és utána is volt felvétele nagyzenekarral.
Mi meg nézünk mint a moziban. -
#03969024
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1582 üzenetére
"És bizony voltak ronda hangú hegedűk."
Ezt miből állapítottad meg? Gondolom abból, hogy már hallottál sok-sok hegedűt, s kb. be tudod lőni, bizonyos határokon belül hogyan is kéne szólnia egy hegedűnek... Remélhetőleg, amikor igényes felvételek készülnek, akkor megfelelően hangolt, jó minőségű hangszereken játszanak a zenészek. Vásárláskor pedig viszed magaddal az általad jónak tartott felvételeket. -
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1582 üzenetére
Igen, ezt is beszéltük már itt is, hogy hát egyáltalán, mi az az eredeti. Ki játszik, milyen hangszeren, milyen hangversenyteremben, ki vezényel, mit vár el a karmester-zenekarvezető, mit tesz lehetővé a hangszer és a zenész képessége...
Erre a témára szeretem azt a vesszőparipámat elsütni, már itt is elsütöttem, hogy amikor egy zenész kap egy új, alapvetően jobb minőségű hangszert, általában az az első reakciója széles mosoly kíséretében, hogy "Ó, mennyivel könnyebb rajta játszani!". Azazhogy "szépen" játszani. A zene szép.Lásd, szazbolha öccsének asszonya, "megérkezett", könnyen tudott szépen játszani az ezüsttel.
Régi (barokk, reneszánsz vagy régebbi) hangszereken nagyon nehéz úgy szépen játszani, ahogy azt a rokokó, klasszika, romantika óta megszoktuk.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1613 üzenetére
"Életemben talán 4-5 ízben sikerült olyan koncertet kifognom, amit nem akartam 5 percen belül otthagyni. Lehet, többet kéne eljárnom? De mennyivel? Heti minimum egy?"
Ez elég riasztóan hangzik. Mi volt a problémád, ami miatt általában menekülőre akarod fogni?
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1615 üzenetére
Ha élő előadással mint eredetivel foglalkozunk, akkor az összezavarodás elkerülése végett érdemes csak a tisztán akusztikus előadást érteni alatta, mert ahol egy pici erősítés is van, az már nem élő, nem eredeti.
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1615 üzenetére
Én az Opus Jazzklubban voltam kétszer koncerten, mind a kettő remekül szólt. A Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterembe is eljutottunk tavaly januárban, ott is tetszett, amit hallottam. Ha már említetted az ELP-t: Carl Palmer szokott jönni az A38-ra, sajnos már csak ő él a zenekarból. Én akárhányszor láttam, mindig nagy élmény volt, és a hangzással is ki voltam békülve - bár nem állok előre, inkább a keverőpult elé. A Puskásban hallottam rosszul szóló koncerteket (ott se lenne szabad előre állni, legutóbb a Deep Purple-ön az unokaöcsém kérésére előre álltunk, de nekem sok volt és torz). Még 2007-ben Robert Plant nagyon jól szólt a Pecsában, meg Bonamassa a Stadhalle kistermében pár évvel később. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ki lehet fogni jól szóló koncerteket, de persze bele lehet futni az ellenkezőjébe is. (pk: Whitesnake, Barba Negra Track tavaly nyáron - igyekszem elfelejteni)
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1622 üzenetére
Ha zavaróan hangos, akkor az nyilvánvaló hiba. Bár én mostanában inkább azzal találkozom, hogy a jogi szabályzás és túltolt érdekvédelem miatt már túl halk a legtöbb koncert. A Sziget fesztiválon némelyik színpadot annyira leszabályozták, hogy a nézőtér közepén simán lehetett beszélgetni a buli csúcspontján is. Most nem tartok kiselőadást arról, hogy a koncertélménynek a hangnyomás is része, meg hogy meglehetősen más üzemmódot igényel, mint az otthoni magányos zenehallgatás. Sokfélék vagyunk sokféle elvárással.
Néhány hete volt szerencsém egy etióp faluban egészen közelről élvezni egy szombat esti mulatságot. Természetesen élő zene volt, meg sok tánc, étel, ital, de engem nyilván a muzsika és a zenekar érdekelt. Elektromosság hiányában nem volt hangosítás, a hangszerek többségét akkor láttam először, de így is meglehetősen hangos volt a buli. Ez kellett ahhoz, hogy a résztvevők a vágyott állapotba kerüljenek. És a zenének ez az egyik legősibb feladata.
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1618 üzenetére
"Ez így van, de ugye ebből van a legkevesebb."
Van bőven tisztán élő hangverseny. Persze nem Zsákfalupusztán, de sok helyen van, sokszor. Tehát, ha eredetit akar találni az ember, talál.
"Viszont amit forrásról hallgatunk, abból mennyi a tisztán akusztikus? Kezdve azzal, hogy eleve rögzítve van egy stúdióban vagy a helyszínen. Innen kezdve lőttek minden kísérletnek és összehasonlításnak."
Ezt nem értem, hogy miért lőttek az összehasonlításnak. Erről szól a hobbink, hogy high fidelity. Összehasonlítjuk a konzervzenét az élőzenével. Az elektronikus eredményét az akusztikus eredetinek. Ez a hifi hobbi. Vizsgáljuk, hogy mennyire tud vagy nem tud hasonlítani a konzervzene az élőzenére. Amit forrásról hallgatunk, természetesen semennyire sem akusztikus, hanem teljességgel elektronikus. Hifi. Ha jól sikerül a hifi, szívesen hallgatjuk otthon a konzervzenét vagy a hangminőséget, melyik hifistát melyik érdekli jobban.
-.-.-.-
Ezt nem neked, hanem általában: Az élőzene mint "eredeti" esemény, hangosítatlan. Ha hangosított, akkor már nem élő, nem "eredeti", hanem akkor már konzerv, akkor már hifi esemény. A hangosított koncert konzervzene, kvázi "hangfelvétel", azaz nem élő, hanem gépi manipulálmány, tehát nem "eredeti". A hangosított koncert általában jó dolog, de nem alkalmas az "eredeti" keresésére, amely "eredetihez" viszonyítjuk a hifi konzervzene hűségét, hasonlóságát. A hangosított koncert már eleve konzervzene, már eleve ugyanolyan hifi esemény, mint az otthoni zenehallgatás. -
nagyúr
válasz dgyuri0123 #1625 üzenetére
"Csak a tréfa kedvéért : Komár Laci vs Allan Taylor. Kell-e rangsorolni?"
Ha a tréfa kedvéért, akkor oké. De szerintem nem szabad ilyen összehasonlítást tenni, és rangsorolni őket. Teljesen más mindkettő, alma-körte, nem rosszabb vagy jobb.
(Egyébként meg Allan Taylor tipikusan az az előadó, az a fajta zene, az a fajta keverés, amit nagyon szeretünk, mert b@szott jól szól vele a rendszer. )Egyébként meglepne ha az "idevágó tudományág" azon kívül, hogy leírja mondjuk a műfajok "tulajdonságjegyeit" csinálna alá-fölérendelést, vagy jobb-rosszabb megállapítást.
+1
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #1690 üzenetére
"ha valaki tud olyan kiadványt linkelni, ami kiváló felvétel"
Sok olyan kiadvány van, ami kifejezetten audiofil, erre van kihegyezve. Ha gondolod, mondok címeket ha otthon leszek. De a zenei felvételek többsége nem hifisták céljára készül, nem eszerint masterelik őket, a legtöbb nem lesz olyan feltűnően "jó" a rendszeren, de ezekből van a legtöbb. Egy időben becsaptam magam és demózásra is alkalmas masterű felvételeket hallgattam szívesebben. De csak addig, amíg tartott a kütyüzés. Most már mindent hallgatok. Tudod, amit Allan Taylor-ról is írtam. Tipikusan az a fajta zene, az a fajta keverés, amit nagyon szeretünk, mert b@szott jól szól vele a rendszer. Mindegyik rendszer. Ezért előszeretettel demóznak vele.
"Barokk zenét (és annak hajtásait), operát, nem igazán kedvelem"
Nem szereted a barokk zenét? Vivaldi, Händel, stb? Kár, persze változhatsz még.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #1693 üzenetére
Ja, oké, így már értem. Én sem vagyok erős komolyzenében, azért lepődtem meg, hogy pont a barokkot említed, ami az egyik legpopulárisabb, legkönnyebben befogadható komolyzene, a klasszikus zenében nem túl kiművelt zenahallgató számára is. Nekem sokszor okoz katarzist.
-
Dißnäëß
veterán
válasz dgyuri0123 #1690 üzenetére
Szia(sztok)
Ha annyira nembegyere az általad említett klasszik, próbáld ki ezeket. Ja bocs, ebben lesz barokk, de azért hátha. Max átlépsz a kommentemen.
Van egy nagyon ritka CD, Händel - Young Messiah (fiatal messiás). Ahogy a neve is sejteti, ebben azért vegyesen van akusztika, szinti, a vokál és a kórus természetesen valós Minden hibája ellenére beteg jó. Kénytelen voltam levadászni eBay-en és végül USA-ból került elő egy eredeti, maku CD formájában (véééégre). Van többféle fiatal messiás is, de ez mindent visz szerintem. (Persze ízlések és ...) A masteringje is rendben van szvsz, jelszintek, stb. Bár én így utólag mindent Chesky-re bíznék, különösen a sziszegő hangokat, sajnos erre mások nem gondolnak és a mikrofon azért lehetett volna egy fokkal jobb néha.. Mindenesetre egy messzi kósti bele: [link] (Abszolút favoritom track 11, 8, persze így elég mocsokul szól youtube-ról, de aki nem ismerné..)
Másik jónak tűnő felvétel, még vadászom elektronikus formában, Mahler 1, Dudamel vezényel. Karajan óta talán az első, akiben hasonló tüzet, energiát látok, csak ő a vigyorgó fajta, nem a nézésével ölni tudó de nagyon szeretem. 16:30-tól különösen finom [link] Mondjuk Mahler amúgyis jó, ő ott folytatja a forte-t, ahol Beethoven abbahagyta.
Ezek szvsz eredetiben (mármint digitálisan, legyen az CD vagy flac) jól szólnak, van egy Mahler 1 -em a nativedsd.com-ról [link] , DSD256 teszt fájl volt még anno, most nem látom, már sampler-ük van (ingyenes)... ezen az oldalon azért van némi arany, már aki ki van békülve a DSD-vel és nem csinál vallási kérdést abból, hogy most 1bit DSD vagy multibit PCM-e a jobb.. ez nyilván DSD-s oldal.. Ajánlom. Van sok jó anyaguk (kevésbé jó is, de ez ízlés kérdése szerintem).
Ugyaninnen van megvéve egy Bach D-Moll Toccata & Fugue (BWV 565) darabom, DSD256, 2xHD fantázianevű eljárással "scan"-elt darab az eredeti szalagról (vagy annak második generációs kópiájáról, ahogy azt szokás.. sosem a tökeredeti mesterszalagokat koptatják). Na nem a DSD256 miatt szól jól, hiszen a szalag még vagy 100x beleférne abba a millió nullába, ami egy ilyen digitális fájlban van, de ez a stílus és az orgona tónusa, a felvételen a hallható ércessége, rezgése, valami elképesztően jó (Raymond Daveluy, 1976-os felvétel, St.Joseph kápolna Montreal, Beckerath orgona). [link] 6-os szám, bele is lehet hallgatni, lejön elsőre az alap hagzásvilág kb. Imádom azt is, ahogy engedi a visszhangokat hallani, mielőtt újra hozzáérne az orgonához. És a tempót is.. én "lassú párti" vagyok, annyi darabbal sietnek a mai karmesterek, néha a fejem fogom HOVA ? (De valszeg ez is ízlés dolga, én nem sietek, iszom magamba inkább)..
És van még egy Bach - Máté Passióm is, Collegium Vocale Gent, Philippe Herreweghe (1999), ezt is azért vettem csak meg, mert a sok közül nekem valahogy ez tempóra, dinamikára. [link] Pedig van másik verzió is belőle, pl. ez annyira nem adja (de ez is lehet ízlés dolga) [link]
Verdi Requiem - csakis Karajan. [link] Megy, mint állat Basszus, ha élne az öreg, uh. Nem kéne kétszer mondani neki, hogy most lőjünk már egy vegytiszta Hi-Res Audio felvételt, felvevő mikrofontól lejátszó DAC-ig 24 biten (keverve magasabbon nyilván), 88.2 KHz-en.. Egy vesém van rá, de már nem fog kelleni senkinek .. Telik az idő..
A zongora a háklim. Annyi vacak (jónak tartott) felvétel van zongorából .. a legnehezebb jól visszaadni szerintem. És ha a hangja már elfogadható egy alapvetően jól belőtt szetten vagy fülesen, még ott van aki játszik, a stílusa, dinamikája, az egész darab milyensége, ahogy a kottáról lefordult a zongorista agyán és testén keresztül az éterbe rezgés formában. Könnyű elb*ni. De ez is csak ízlés dolga lehet, ne üssetek . Na, szóval: a Linn-nek van egy anyaga, 24/88.2-es, ahogy illik, persze szalag van mögötte, tehát a fájl nagyja konkrétan nulla , de hát most ez dívik, hogy Hi-Res... [link] (PCM) .. egész jó.
És van egy Lisitsa féle Magyar Rapszódia is, én úgy látom, tudja, mire való az a sok billentyű ott előtte [link] [link]
És ha már zongora, ha nem veszitek zokon, hozok valamit így estére hallgatóba. Na ez, pfff. [link] 45:48-nál ahogy visszateszi magát a zongorista a többiek közé, az olyan könnyelpottyantós nálam. Zseni.
Nagyzenekari műveket amúgy - szerintem !! - azért nehéz megszólaltatni, mert viszonylag töményen, "sűrűn" szól sokféle eltérő karakterű hangszer, akár ugyanolyan hangon is (frekvencia tekintetében), miközben tökmásféle felharmonikusokat és egyéb olyan mellékhangokat is adnak ki magukból, amik egyetlen membránon kell, hogy "multiplexelődjenek" és ez az egyetlen membrán próbálja meg ezután a maga tökéletlenségében reprodukálni az ott lévő énekhangot, zongorát, csellót és mondjuk hegedűt, és mindez még mindig csak 1 hang, 1 adott frekvencia környékén, úgy, hogy rengeteg egyéb más frekvenciát is le kell adnia még mindig ugyanennek a membránnak, ha épp van cintányér, üstdob, ilyesmik, azt is, ha nincs, akkor még a többi egyéb hangszert, fúvóst, stb. Legyen ez egy Vifa, Scan-Speak, Seas, Peerless és a többi kónuszos.. , amivel manapság elég sokan építenek.. Jellemzően mélyközép-középmagas sugárzóknak ezért van a legnehezebb feladata, mert ide sűrűsödik a java és ha a középmagas (mondjuk egy egyszerű háromutast veszünk) már nem képes tranziensben lemozogni azt, ami jelet kap (értsd: ha egyetlen jel van, és annak hirtelen vége, míg a membrán még nem ért vissza alap kiinduló pozícióba, ami szűrőtől erősítőn át DAC-ig sokmindenen múlik, bukta a hiteles reprodukciót). (Tegyük fel, hogy ideálisan jó jelet kap, mert ez sosincs így), szóval az egész elkezd "bekásásodni" és a végén az ember legyint, áh, ez nem megy. Legalábbis nekem érzetre ez van.
Egy ilyen darabot könnyű megszólaltatni szinte akárminek: [link] úgy, hogy az ember ne hányjon be tőle. Nem sok minden szól, főleg eleinte, persze ez is be tud durvulni aztán.
És ugyanez szűnik meg egyúttal, vagy mérséklődik, amikor áttér az ember elektrosztatikus közepekre, vagy ha a teljesítmény és freki engedi, nagyobb fajta szalagokra, AMT-kre (bár inkább felül, de van pár modell, ami "mélyebbre" is lemegy). Csak aztán jön a kompromisszum, mint mindenben az audio-ban, hogy amit megnyertél tranziensekben, elbukod csúcsdinamikában. Nekem például a zenehallgatás nem csak arról szól, hogy hallom az üstdobot, hanem érzem is. És a zene többi frekvenciáját ugyanígy. Ezért aztán - persze nem durván, de - szeretek úgy elég jó középhangosan hallgatni zenét, most sajnos csak fülesen, mert kukáztam mindent, lesepertem az asztalt , de már pedzegetem a következő szettet, amivel úgy indul akár egy gagyi (bár annyira nem is rossz!) Star Wars az LSO-tól, hogy remeg a fotel alattam. Na az igen. Ezt azért "gyors" hangszórókkal csak úgy lehet meglépni manapság (is), mint amit az Infinity csinált az IRS-ekkel (pl. IRS V), hogy tisztességes mennyiséget használ ezekből a membránokból, így a kakaót is tudják. (Arra tartogatom azt a vesém, amit egy Karajannal élő talira és felvételre már nem tudok felajánlani).
Na mindenesetre remélem, legalább 1-valamit tudtam mutatni, ami talán tetszeni fog. De hát igazából a paletta annyira széles... Fauré Requiem is megér egy misét, totál más, mint Mozart vagy Verdi, köszönőviszonyban sincsenek. Mintha nyers, cukrozott, villával széttört földiepret hasonlítanál földieper fagyihoz, vagy valami mixerben elkészített tejszínes földieperkrém leveshez. Kinek mi ..
Bocs a hosszért mindenkitől, kedvem volt ma este kicsit "beszélgetni" ..
Lefekvés előttre egy öreg LP-je apámnak, amit megtaláltam nemrég és immár flac. Piszok jól szól, nagyon buli [link]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1690 üzenetére
Ezen büdzsé sorozatú Royal Philharmonic kiadványok jellemzően másod-harmadrangú, a lövöldében egypálcás hangminőségű kiadványok, bárakárhány bit meg mapping meg anyámkínja van rájuk írva. Ez a sorozat egy félolcsó félgagyi. Ne várj tőle hangminőséget, mert nem az, mondom, függetlenül attól, hogy milyen ingyom-bingyom felvételtechnika van rájuk írva. Vannak köztük, amelyek a stúdióban még akár figyelmet is kaptak, de azok többsége is le lett butítva az olcsó sorozat hanghordozógyártási folyamata során. Ebben a sorozatban elvétve van rendben levő hangminőségű darab. A zenei előadási minőségük általában valamivel használhatóbb.
-
perempe
addikt
válasz dgyuri0123 #1690 üzenetére
Mahler 1 (BFZ, Grammy jelölés)
Dvořák 9 (Malaysian PO, BIS - az AVX fórumban egy MTA tag ajánl6ta, akit kitiltottak)
Trondheimsolistene - In Folk Style (a Holberg-szvit az egyik kedvencem, szintén Grammy jelölés)
Csajkovszkij ötödikből kéne vmi etalon.kapok fekete pontot, ha meghallgatok egy régebbi Walter, Wand vagy Furtwängler felvételt?
[ Szerkesztve ]
* Brahms: 4. szimfónia *
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1767 üzenetére
"Nyilván az élőzene szintjét nem hozza..."
Eleve nem is hozhatja, hiszen elektromos, hangosított gitáron játszik, tehát soha nem hallható élőben. Nekem azért sikerült háromszor is, nagy élményt adott mind. Akkoriban még nem volt szimfonikus zenekari kíséret, ami nekem nem kedvencem, az új lemezen sem szeretem.
Sok év kihagyás után pár hete jelent meg egy új albuma (From This Place), nagy felbontásban is elérhető online áruházakban. Sajnos betegsége miatt ezen már nem játszik a pár napja elhunyt Lyle Mays és a bőgős Steve Rodby is csak produceri feladatokat látott el a felvétel során, csak a dobos Antonio Sanchez maradt a régi csapatból. Dolgozik az idő.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz dgyuri0123 #1770 üzenetére
Meg ám, két hete talán. Nagy veszteség. Ráadásul relatív fiatalon.
Ritka érzékenyen játszott.Viszont nemrég szülinapja volt pl Ralph Towner-nek (80) és Jan Garbarek-nek (mittudoménhányadik, de ő se sokkal kevesebb).
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1770 üzenetére
Szerintem sokan örülnénk, ha a párunk 63 évesen úgy néz majd ki, mint Bremnes. Kedvelem zenészként és nőként is, bár a skandináv nők keménysége néha riasztó.
-
dgyuri0123
nagyúr
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1774 üzenetére
Ez egy sok évvel ezelőtti Luxor Gold lehet ezüst/arany vezetővel, de csak tippelek.
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1778 üzenetére
Ha már a szomszédban Snowy White, ezt gondolom ismered - mármint a koncert-DVD-t?
https://www.youtube.com/watch?v=NDTWsuyDYRM -
salesman
őstag
válasz dgyuri0123 #1789 üzenetére
Me' romlik a filhallásod...
Én pont fordítva érzem.
[link][ Szerkesztve ]
Türűűűdrááá!
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1789 üzenetére
Ez egy igennagyon szép koncertprogram volt anno, három olyan gitárossal, akikből egy is bőséges - no és három olyan kóristával. Nézd meg ebben a Youtube minőségben, nekem megvan DVD-minőségben is, ha érdekel. Tényleg veszett jó koncert.
Egyébként is, Waters azért csak-csak nagyobb volumen mint Gilmour - persze nagyobb seggfej is. -
salesman
őstag
válasz dgyuri0123 #1812 üzenetére
Ez így egy kicsit sarkos megfogalmazás.
Melyik a jobb a tatárbeefsteak vagy a csülkös pacal?
Kétségtelen, hogy egy kicsit más lett...
[link]Türűűűdrááá!
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1812 üzenetére
Gabrielt dehogy felejtettem ki, éppen én emeltem be salesman listája kapcsán.
A Genesis első nagy érvágása Phillips kiválása volt a Trespass után, amely a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Phillipset pótolta Hackett, és jött Collins is, így készült el a Nursery Crime, amely a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Ezután változatlan felállásban a Foxtrott, a Selling... és a Lamb..., amelyek a Genesis valaha volt legjobb lemezei. Ekkor Gabriel kivált, ami hatalmas érvágás volt, Gabriel pótolhatatlan. Ennek ellenére a Trick of the Tail a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Majd jött a Wind and Wuthering, amely a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Megint hatalmas érvágás a szintén pótolhatatlan Hackett kiválása, hárman maradtak. Ennek ellenére az And Then There Were Three a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Ekkor vette kezdetét a lassú hanyatlás, ugyanis a lemez záró tétele, az első rádióbarát daluk, a Follow You, Follow Me megütötte a főnyereményt. Onnantól kezdve elkezdtek egyre jobban a slágerlistáknak dolgozni, látván, hogy a sok pénz és a korlátlan népszerűség élvezetes. Onnantól a három megmaradt tag szólóban is egyre limonádébb lett - mint oly sokan mások is. A limonádésiker hajhászása okozta igazából a hanyatlásukat - mint annyi más korábban progresszív rockegyüttesét is a nyolcvanas években.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1812 üzenetére
Ellenben világsztárok és gazdagok lettek. Nem minden muzsikusnak célja az elefántcsonttorony megmászása. A sóbiznisz a szórakoztatásról szól, Collins pedig az igényes popzenében mozog otthonosan (bármennyire is elképzelhetetlen ez a szókapcsolat sznob körökben), így hát abba az irányba tolta a Genesist és producerként a többi támogatottját is. Igen komoly vagyont szedett össze a tevékenységéből, szóló lemezeiből és a Genesissel közösen több száz millió albumot adott el, meg besöpört pár Grammy és Oscar díjat. Szerintem ő egy sikeres ember. Fanyalogni persze mindig lehet, csak nem mindig érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1822 üzenetére
Próbáljuk megérteni egymást! Nem értékekről, hanem célokról beszéltem. Collins és a Genesis eldönthette, hogy maradnak a zeneipar perifériáján fennkölt művészként, vagy mennek az MTV-be és keresnek egy valag pénzt. Gabriel távozása után az utóbbit választották. Ennyi volt mondandóm lényege.
Hogy a Grammy mennyit ér, arról nincs sok értelme vitáznunk, mert némelyik zenész a fél karját adná érte, másokat meg teljesen hidegen hagy. Én nem keverném az Oscarral, mert az már tényleg szemfényvesztés, a Grammy díjnak azért volt/van némi szakmai alapja.
u.i.: Santana 14 Grammy díjat kapott eddig.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1826 üzenetére
1988-ban.
BEST ROCK INSTRUMENTAL PERFORMANCE - Blues For Salvador
Úgy beszélgessünk egy teljesítményről, hogy nem foglalkozunk annak céljával? Hát...
[ Szerkesztve ]
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1822 üzenetére
Miles Davis nem egyszerű, volt olyan hetvenes évekbeli koncertlemeze, amit kölcsönkaptam japán CD-n, és nem sikerült végighallgatni. Ellenben a Kind of Blue, a ''Round About Midnight, a Sketches of Spain szerintem nagyon jó lemezek (és a későbbiek is a nyolcvanas évekből). Cannonball Adderley Somethin' Else-én is jól fújja.
Többeknek: a Genesis lemez ajánlásokat köszönöm, majd meghallgatom őket. -
salesman
őstag
válasz dgyuri0123 #1832 üzenetére
Nem, ők olyat tudnak, a mit Santana soha nem fog tudni!
Türűűűdrááá!
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1832 üzenetére
dgyuri0123: nincs ezzel semmi baj, mindenki mást szeret - és ez így jó. Majd megnézem azt is, akit írtál (erre is nagyon jó a Tidal).
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1840 üzenetére
Köszi! Hallgatom: nem egy könnyen befogadható darab, de egyáltalán nem rossz.
-
szazbolha
addikt
válasz dgyuri0123 #1840 üzenetére
Ez nekem teljesen rendben van.... A lengyel SBB-n edződtem valamikor a múlt évezredben. A rózsaszín kezes albumuk a mai napig meg van.
"Ze slowem biegne do ciebie"
A lengyel kultúra boltjában vadásztunk lemezeket.
De az igazi bevésődés egy nov 7.-i iskolai ünnepségen volt amikor először halottam lengyel (dzsessz?) zenét. A címét már nem tudom, de tele volt effekttel, bomba zúg és becsapódik, légó sziréna, stb. A lemezborítón valami posztapokaliptikus festmény... sehogy se jut eszembe a címe pedig igazán jó album volt.
Már akkor is én kezeltem a "hangtechnikát". Biztos nem voltam színpadképes a magyar tanár szerint. -
szazbolha
addikt
válasz dgyuri0123 #1843 üzenetére
Spotyn meg van: https://prnt.sc/rdgg5n
-
salesman
őstag
válasz dgyuri0123 #2025 üzenetére
Hát urak, legalább megpróbáltuk. Lehet, hogy túlterhelt a hálózat. Éjszaka újra megpróbáljuk...
Türűűűdrááá!
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #2140 üzenetére
🤣🤣
-
Dißnäëß
veterán
válasz dgyuri0123 #2140 üzenetére
Jogos
De en legalabb a sajat farkammal verem a csalant[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz dgyuri0123 #2144 üzenetére
Ezt nem ertem...
Jo csaj ?Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#10726912
törölt tag
válasz dgyuri0123 #2157 üzenetére
Hát...hazudgált már vagy 8 kábel, mert mind más volt...
-
ozzy711
őstag
válasz dgyuri0123 #2200 üzenetére
Én is így gondolom, de nem tudom 100%-ig megerősíteni, mivel nem tettem vissza tesztre a hdd-t, az "audio" memóriám elég rapszódikus mostanában. A külső dokkolóról csatlakoztatott hdd meg nem ugyanaz gondolom, mert úgy lehetne AB tesztelni.
[ Szerkesztve ]
-
migabi24
nagyúr
válasz dgyuri0123 #2228 üzenetére
Nincs gondom a hangzással, de attól még szívesen olvasnám mások tapasztalatait, élményeit azok nekem is örömet okoznak
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #2228 üzenetére
A forrás-laptop cseréjét fontold inkább meg analóg tápos, usb kártyás passzív pc-re. Dac-nyi javulást adna.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
#01758976
törölt tag
válasz dgyuri0123 #2234 üzenetére
Forrást keresel?
-
p76
senior tag
válasz dgyuri0123 #2234 üzenetére
Régi szép idők amikor még azt hittem egy kínai coreelec box is elég lesz forrásnak, mert úgyis csak bitek mennek.
-
#01758976
törölt tag
válasz dgyuri0123 #2242 üzenetére
Lehet nem jól írtam le. Újra! A kábel ami tényleg rohadt mód sok volt, az akusztikámnak, a rendszeremnek jelesül egy Kondo cirka 300k-s jelenlegi árral. De egyszerűen szétszedte a zenét a felbontásával, olyan energiák lettek vele, ami már a mese kategória volt, hangok voltak rendesen, csak zene nem. Ideges lett tőle az egész rendszer. Ugyan ez volt csak kisebb mértékben az arany ezüst ribbonokkal. Itt igazad volt a tónusokkal kammerer, de erre csak aztán jöttem rá mikor ideiglenesen bekerült egy ksl 3-as. Szóval nálam harmóniát bontottak az ezüst IC-k, a legjobb nagyon, a másikak kevésbé.
fehér ember: Ez egy poén volt. Érdekelnek a kábelek, csak már túl vagyok azon, hogy bármiféle magyarázatot fűzzek hozzájuk. "Itt nincsenek igazán egyező paraméterek, sem anyag, sem felépítés, sem szigetelés terén, úgyhogy alighanem el kéne rugaszkodnunk a hatásmechanizmusuk vizsgálata során az elsődleges elektromos paraméterektől." Ezt meg jól idemásoltam, de nem poénból.
Ohh, igen, ezt még talán ide kell tennem, Tigris rendszerén pedig igen jó volt az a kábel, ami az enyémnek sok volt. Ugyan itt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #2244 üzenetére
Persze. Létezik olyan fogalom, hogy általánosan jó. Azzal a kis kiegészítéssel, hogy általánosan jó...... nekem. Hogy a hasonlatodból induljak ki, akinek szántásra, tehát más cél (amik között nincs alá-fölé rendeltségi viszony) elérésére kell gépjármű, alkalmatlan a C merci, legyen bármilyen "jó" más szemszögből.
(Találtál megfelelő albumokat ott, aminek a nevét nem mondhatjuk ki?)[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
-
#03969024
törölt tag
válasz dgyuri0123 #2280 üzenetére
Már írtam itt róla, durván húsz évvel ezelőtt nagyon le akartam váltani, az első doboz, ami szóba jöhetett volna a hangja alapján, valamelyik Tannoy volt, akkor 160k-ért. Igaz, már csak a csipogó volt eredeti, a másik két hangszóró ugyan VT, de más volt. Akkoriban bagóért lehetett hozzájutni...
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #2272 üzenetére
Jaj dehogynem éri el.
Nem egy nagy cucc, de Viditől más dimenzióKétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
válasz dgyuri0123 #2285 üzenetére
Viszon koleszos szobabulikra meg lövöldözős játékokra megfelelt
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...