Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alphamooncam

    őstag

    Megkérdeztem a Geminit:

    Adott e ki közleményt a JBL, hogy a termékeit hamisítják, és ha igen akkor mikor, milyen tartalommal:

    A JBL hivatalosan nem egyetlen "közleményt" adott ki egy adott időpontban a hamisításról, hanem folyamatosan tájékoztatja a vásárlóit a hamisítványok létezéséről és azok elkerülésének módjairól a weboldalán és a terméktámogatási felületeken.

    A JBL (amelyet a HARMAN International Industries gyárt) tudatában van annak, hogy termékeit, mint sok prémium márkát, hamisítják, és ezeket jellemzően jelentősen csökkentett áron, alacsonyabb minőségben értékesítik.

    A tájékoztatás tartalma lényegében a következő:

    Figyelmeztetés a hamisítványokra: A cég felhívja a figyelmet arra, hogy a hamis termékek nem felelnek meg a JBL magas minőségi és biztonsági szabványainak,
    gyengébb minőségűek és rövid időn belül meghibásodhatnak.

    Tanácsok az eredeti termékek vásárlásához:
    Csak hivatalos forgalmazóknál (Authorized Dealers) vagy közvetlenül a JBL.com és Harmanaudio.com oldalakon vásároljon.
    Kerülje a gyanúsan alacsony áron kínált termékeket.
    Útmutató a hamisítványok felismeréséhez: Részletes leírásokat és képeket tesz közzé arról, hogyan lehet megkülönböztetni az eredeti JBL termékeket (pl. hangszórókat, fejhallgatókat) a hamisítványoktól. Ezek a különbségek általában a következők:

    Csomagolás minősége: Az eredeti csomagolás jobb minőségű, élesebb nyomtatású, tartalmazza a sorozatszámot, vonalkódot és egyéb márkajelzéseket/logókat.

    Termék részletei: Különbségek a logóban, a gombok kialakításában (pl. eredetin be van süllyesztve, a hamisítványon kiáll), az anyagok minőségében és a szériaszám elhelyezésében.

    Funkciók: Egyes hamisítványok nem tudnak csatlakozni a hivatalos "JBL Portable" applikációhoz vagy a PartyBoost/Connect+ funkcióval ellátott eredeti JBL hangszórókhoz.

    Kapcsolatfelvétel: A JBL arra kéri az ügyfeleket, hogy gyanú esetén vegyék fel velük a kapcsolatot.

    Összefoglalva: A JBL nem egy egyszeri, nagy nyilvánosságot kapott közleményt adott ki, hanem a "Buy Authentic" és a "Buy Authentic – Buy Safe" (Vásároljon Eredetit - Vásároljon Biztonságosan) oldalakon keresztül folyamatosan elérhető tájékoztatást nyújt, hogy segítse a vásárlókat a hamisítványok elkerülésében.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Pixx96 #20336 üzenetére

    Válaszod magáért beszél.

    Nem tudod alátámasztani az állításodat.

    Két lehetőség van van, és egyik sem éppen hízelgő rád nézve.

    Az egyik hogy nem néztél utána, és minden mendemondának bedőlsz --> erre szokták azt a kifejezést használni, hogy hasznos idióta, a másik hogy utána néztél, de nem akarod elárulni, ezért hallgatod el az igazságot, hogy ezek a hírek bizony arról szólnak, hogy hogyan hamisítják a JBL termékeit, --> Rosszindulatúan, és szándékosan meghamisítod a valóságot, és ezért terelsz, és bohócozol.

    Ja, és bármelyik esetben meglehetősen kétségbe vonható, hogy egyáltalán alkalmas vagy-e másoknak tanácsokat osztogatni.

    Veled szemben én személyeskedtem, hanem kérdeztem, amire a válaszod lett olyan amilyen.

    Szerintem.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz bwoay #20333 üzenetére

    "ha tényleg annyira érdekel a téma, keress rá, rengeteg találat fog szembejönni. "

    Ez így nem korrekt.

    Nem keresek rá semmire, mert ennek nem így kell működnie.

    SZVSZ annak kellene igazolni, hogy az állítása igaz, aki azt állítja, és nem annak, aki ezt kétségbe vonja.

    Gondolj bele !

    Ha én azt állítanám, hogy az egyik az egyik fórumozó felmenőjének 123456 számú a bárcája, akkor azt nekem kellene bizonyítanom, nem pedig az illetőnek, hogy nincs is bárcája, és az is 654321 számú, szóval az eddigi tapasztalataim alapján ilyen formában nem állja meg a helyét az állítás, hogy a JBL silány minőséget gyárt, amire a #20331számú hsz-ben leírtak.

    Egy másik engem érintő, "köztudomású" dologról, amiről szintén itt szereztem tudomást, arról is kiderült a saját mérés alapján, hogy fake, mégis úgy lett nekem "eladva", hogy köztudomású és igaz.

    Ezek után nem tudok hinni ellenőrzés nélkül semmit, ami itt elhangzik.

    Adamsky: A "ténykérdést" is illene igazolni, tényekkel.

    A bemondás nem tény, szóval ha tényleg úgy gondolod, hogy silány minőséget gyárt a JBL, akkor dobj már pár linket, amiből tényként lehet megállapítani az állításod valóságtartalmát.

    Köszi

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Pixx96 #20331 üzenetére

    Na ez a téma érdekelne.

    Tudnál pár linket dobni?

    Pro és Hifi kategóriában is van/volt pár JBL-em példának okáért JBL LSR 310-ből most is van 5.db.

    Ezeket egyesével lehet megvenni, darabárasok, egyszerre vettem hármat, majd egy év múlva még kettőt.

    Én nem tapasztaltam ezt az általad említett "szórást" viszont hallottam hogy sokan hamisítjáka JBL-t.

    Pont azért mert ez a név ismert és eladja magát, nem úgy mint egy pl. Oluv, aki itt az isten csak éppen ezzel a névvel nem lehet eladni semmit, mert ezen a szűk közösségen kívül nem hallott még róla senki.

    Szóval csak szeretnék utána menni az állításodnak, hogy honnan veszed ezeket a dolgokat, ez valóban így van-e, vagy csak hitelrontás.
    :B

  • alphamooncam

    őstag

    válasz carl18 #20191 üzenetére

    ...aki helyesírás náci úgy is beleköt minden veszőbe.
    :K...



    Meg a mondatszerkezetbe, meg úgy kb. mindenbe ;)

  • alphamooncam

    őstag

    Lehet hogy újdonság, de meglepődtem, hogy van aki nem tudja, hogy a dobverőnek ( nem a menet közben kicserélt dobnak*) van egy jellegzetes csattanó hangja, aminek a felharmónikusai ha hallatszanak, és hasonlítanak az életben a dobszett mellett kiadott hanghoz akkor az egy fokmérője a rendszernek.

    A másik ilyen köztudomású, és egyszerűen meghallható minőségjelző a számok közti taps.

    Bizony, az egyszerű taps.

    Szintén, a dobverőhöz (!) hasonlóan ennek is vannak felharmónikusai az alaphangon kívül.

    Ha ez a taps valódinak hangzik, akkor jó minőségű rendszer .

    Kezdem úgy érezni magam, hogy mintha színvakoknak magyaráznám hogy milyen szín a piros.

    Kéretik utolsó megjegyzésemet a gúnyolódokon kívül mások ne vegyék magukra, akkor sem ha esetleg nem ismerték, ti. ha nincsenek beszólások abban a hitben maradtam volna, hogy ez közismert tény, de mivel senki nem cáfolta, így ezt kénytelen voltam megosztani. :B

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Pixx96 #20176 üzenetére

    Bocsi, látom sikerült elrúgnom a pöttyöst nálad... Nem volt szándékom megharagítani. :)

    hallgasd csak a JBL signaturet magadnak biztos kellemes lehet egy tompa brummogó mélyládát hallgatni zene többi részét meg majd hozza a Jézuska nem?

    Viszonylagosan alacsony volt az igényem BB3 megvásárlása előtt, hiszen kocsiba szántam, ahol a finom zenei részleteket elmaszkolja a menetzaj.

    Ráadást mert én bevallom, otthonnal, vagy más nyugodt környezettel szemben a kocsiban kifejezetten "basszuskárosult" vagyok, szeretem, ha jó sok van belőle.

    Ez nem azt jelenti hogy tompa ( az látszódna a frekvencia válaszon is *), hanem azt hogy aránytalanul sok a basszus alsó tartományban és a szubbasszus - már amit le tud belőle sugározni a BB3.

    ( Piros-sárga tartomány)

    hallgassál már meg egy Dynacord rendszert hogyan szól aztán rájössz mennyire is vagy hallás károsult velem szemben

    Nem vagyok Veled szemben, én nem helyezem el magam Veled szemben.

    Nem vagyok otthon PA rendszerekben, bár volt idő amikor a Hangáruházban jártam-visszajártam, meg részt vettem meghívottként hallgatóként, vásárlóként, feliratkozóként a rendezvényein, de ez csak kitérő volt.

    Dynacord biztosan kiváló, elhiszem Neked.

    PA rendszereket hangosításra, nagy terek betöltésére tervezték.

    Na pl. ott nem lehet normálisan zenét hallgatni, ( nem is arra tervezték *) mert ott nem teremthetőek meg az egyéni, vagy kiscsoportos "hifi" -zés feltételei, a nyugalom, és a környezeti zajok kizárása.

    Nyilván lehet a Dynacord-ból is jó minőséget kihozni, de az a nyílt terek és csarnokok világa, és nem egy lakásé, pláne nem egy szgk belteréé.

    JBL pont azoknak készít presetet átlagnak mint te akinek totál semmi hallása csak szóljon valami meg JBL legyen mert az menő biztos Oluv is azért hangolta át charge 6 ot mert annyira zenei ahogy szól alapból :K gondolom ő is hallás károsult

    Ki a tököm az az Oluv? Jegyzik valahol?

    Meg akartam nézni kicsoda, mert még csak nem is hallottam róla, de mindenhol fizetni kéne.

    Amit elém tolt az az hogy fizess, meg hogy vegyél. Ez vmi. kereskedő? Egy influanszer ? Ki ismeri el ezt vonatkoztatási pontnak?

    A hallásom köszöni szépen jól van, koromnak megfelelően süket vagyok, a denevéreket meg már régóta nem hallom. :B

    Gondolom a gyártó által elismert kiugró fülsértő 700hzes csúcsot se hallod a boombox 3 esetében ami köztudott tény

    Megkérdeztem a Geminit, mert a méréseim ( sem a nappali, sem a kocsiban mért válasz ) nem mutatták ezt a 700Hz-es csúcsot.

    Azt a választ kaptam, hogy ezt a hibát nagy hangerőn tapasztalták.

    Mivel én nem hajtottam túl, mint jópár gyökér, aki full torzításba vitte pl. Alan, ezért nálam nem jelentkezett ez hiba, és persze nem is hallottam.

    Ez nem az üzemszerű használat eredménye, ezért nem is róható fel a gyártónak, szerintem.

    Hogy analógiával éljek pl. ha egy átlagos városi használatra tervezett kocsival versenyeznek és túlpörgetik, jó ha túléli, de olyan dolgokat fog csinálni, amivel nem tud mit kezdeni, hibázni fog, és amit egyébként le tudna kezelni, ha úgy vezetnék ahogy azt a készítői a gépkönyvben leírták. :K

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Pixx96 #20174 üzenetére

    "JBL signature" kb lapos flat EQnak felel meg sosem használtam egyik JBL terméken se szégyellje magát JBL ilyen presetet mer ráhúzni hangfalakra standardardba is ezzel indulnak dobozból kivéve..

    :F Nagyon nem vagyunk egyformák !

    A legvégső esetben nyúlok az EQ-hoz, azon egyszerű oknál fogva, hogy az EQ-t nem a zene "szinezésére" kéne használni kvázi a zenész elképzelését felülírni, hosszú órák, napok hetek munkájával kidolgozott arányokat felrúgni, hanem az akusztikai hibákat kijavítani.

    Ha egy hangsugárzó kellően hűen lapos frekvencia visszaadással rendelkezik, akkor dolgozott jól a gyár, mert alapvetően azt hallod vissza amit művész eredetileg elkészített.

    Egy gyártónak erre kell törekednie, mert nem lehet mindenki egyéni hallását, netán ízlésvilágát kielégíteni.

    Magyarán egyéni szoc probléma ha pl. "basszuskárosult" vagy, vagy csak kevésbé hallasz egy tartományt, mert sérült a hallásod.

    Az egy plusz dolog, ha egy-egy nagyobb csoportnak a visszajelzésekre reagálva készít preseteket.

    Szerintem. ;)

    Ha már úgyis itt vagyok... belehallgattam a legutóbb idézett tesztbe.

    JBL-nél, amikor a dobverők csattantak azok, fahangon szóltak, a másiknál nem, ill. az Earfunnal egy bizonyos fémes , kemény hangzást is kihallottam egyes részeknél, de itt abbahagytam, nem hallgattam végig az egész tesztet.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz LanyUs #20170 üzenetére

    Én is fontos dolognak tartom a biztonságot, főleg hogy a kisebbik lányom is velem szokott utazni, és semmi pénzért nem veszélyeztetném a testi épségét.

    Szívesen átbeszélem Veled a részleteket pontról pontra, hogy az alkalmazott eszközök milyen teherbírásúak.

    Bevallom nem minden elemének néztem konkrétan utána, de az biztos hogy a biztonsági öv csatja, illetve a babülés rögzítési pontjai szabványosak és megfelelnel az elvárásolnak.

    Megítélésem szerint a két heveder megtartaná a 800kg-os kocsim súlyát.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #20167 üzenetére

    Ugyanazokat a köröket kell lefutnom....Te sem olvastad el ezek szerint amit korábban leírtam.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz LanyUs #20165 üzenetére

    Eszembe nem jutott soha az Extreme 1-et kocsiba tenni a régebbi időkben.

    Említettem hogy BT szűz voltam, mielőtt ide nem jöttem...

    Rá kellett keresnem, hogy mi is az említett Extreme 1.

    Ha az az, amit találtam akkor, az egy viszonylag kicsi marokban tartható BT hangszóró.

    Ugye a fizikát nem lehet megerőszakolni, így azt gondolom , hogy racionális döntés volt nem betenni, és egy haverral betetetni egy szubot.

    Arról nem írtál semmit, hogy milyen hangrendszert egészítettél ki egy mélynyomóval.

    Felteszem jobban meg voltál elégedve vele, mint én az enyémmel.

    Tudod nekem nem lett volna elég csak egy mélynyomóval kiegészíteni a gyári rendszert, mert egy szem szélessávú szolgáltatja a hangot, ami egy beszédtartomány átvitelére tökéletesen alkalmas, de zenére már nem.

    Értsd se alja, se teteje.

    Könnyű annak, aki van egy jó alapja, ami csak kell egészíteni és nem kell eldobni az egész gyári hóbelebancot, és egy komplett új rendszert beépiteni.

    De emlékeim szerint erről már korábban írtam ide, ezek szerint nem olvastad el.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz LanyUs #20165 üzenetére

    ha már így szóba hoztad, meg tudnál osztani egy fotót az említett 30cm mélynyomódról beépítés után?

    Az én csomagtartóm ilyen:

    Tudom, hogy pici, de városi autónak vettem.

    Arra vagyok kiváncsi, hogy Neked mennyi helyed maradt a csomagoknak. Köszi :R

  • alphamooncam

    őstag

    válasz francz'70 #20160 üzenetére

    Igazából a stílusod nem tetszik (szerintem nem vagyok egyedül) de megnyutatlak, még mielőtt valami kárt tennél magadba....elengedtelek! :DDD

    Az érzés kölcsönös, és nagyon nem úgy tűnik hogy igazat mondasz hiszen most is kötekedsz, és "nem engedtél el".

    Kommunikációd valami félelmetes, összevissza csapongsz,

    Nem véletlenül idézek, hanem azért hogy ne lehessen belekötni. Ha vetted volna a fáradtságot és figyelsz/elolvasod amit öt nappal ezelőtt leírtam nem írnál ostobaságokat. pl. a hátsó üléssorral kapcsolatban.

    Állításoddal szemben nagyon egyszerű a hozzáállásom, és rendkívül következetes is, amíg megadják a tisztelet, és nem lesznek erőszakosak, addig simán folyik a kommunikáció, amint eldőlt hogy valaki nem tartja be a játékszabályokat, azzal azon a szinten kommunikálok amit megérdemel.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Richard! #20156 üzenetére

    Tényleg szét fogja cseszni az ülést a cipőtartó lába rövid időn belül... :(

    :R

    Minden képen meg akartam emelni, azt meg megfontolom, hogy teszek-e a lábak alá valamilyen alátétet, hogy eloszlassa a nyomást nagyobb felületen.

    Ennek látom értelmét, csak még olyan rövid idő telt el, hogy nem volt még időm foglalkozni vele.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Pixx96 #20157 üzenetére

    ...ha járok Pesten sok hangszer üzletben van kiállítva ott meg nézem de ez is hogy kaptunk egy 7 sávos EQt 3 helyett és 125hz és 8khz között lehet állítani vicc kategória számomra :(

    Pont ezért nem vettem meg wifis változatot, mert buta az app amivel vezérelni lehet, pl. az EQ-t is.

    Sima végpontként tökéletesen megfelelő nekem a sima BB3 a Foobar 2000 app.al, ami pl 18 sávos EQ- t is (55 Hz-től 20kHz- ig ) tartalmaz, meg klf DSP-ket, pl. limiter plugint is.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz francz'70 #20153 üzenetére

    ..kb. ezen az elven, ...ismerős?

    Itt ismerted el hogy egy erőszakos troll vagy, aki azon élvezkedik, hogy beszólhat a másiknak.

    Tudod egyszer a Prohardver Fórumon azt olvastam, amikor két tag között elfajult egy vita, hogy a vélemény olyan mint egy se**lyuk, mindenkinek van , de senki nem kiváncsi a másikéra.

    A másik ilyen pedig az volt, hogy ízlésen nem vitatkozunk,

    Én például nem mondom el a véleményemet arról, hogy milyen iskolázottságú, bonyolultságú, mennyire gazdag érzésvilágú embereknek tartom azokat, akik mulatóst bömböltetnek a másik orra alá, szóval ízlésről nem illik vitatkozni, hogy kinek mi tetszik és mi nem, mert annak sosincs jó vége.

    Arról viszont lehet és kell is vitatkozni, hogy a súrlódás mennyire tartja helyén a dolgokat, hogy hogyan is működnek a dolgok a való világban, és miért kaptak egyesek 2-est fizikából általánosban, ezekről lehet vitatkozni. :W

  • alphamooncam

    őstag

    válasz francz'70 #20151 üzenetére

    "Hááát ez is egy megoldás...
    Szubjektív és tényleg nem piszkálódásból de számomra ez egy igazi tákolmány, elképzelhetetlennek tartom, hogy én így használjak egy bt. speakert egy kocsiban, eleve az, hogy kocsiban...mondjuk szükség megoldásként pár napig esetleg, bár arra a pár napra meg jó az az ülésen is...

    Mondjuk ez a megoldás azért felvet egy két kérdést, pl. a hátsó sor így eleve kilőve, lett egy két személyes autód, nem fog hiányozni az a hátsó rész?...amúgy sincs sok hely ebben a kocsiban ;)"

    Köszönöm a tákolmány kifejezést, már visszajárt valami a fityfaszozásra...

    Még jó hogy nem vagyunk egyforma élethelyzetben, mert nekem pont elég lett volna egy kétszemélyes is, de ez volt elérhető ami egyben megfelelőnek is tűnt, és nyilvánvalóan nem fogom Veled most megvitatni, hogy mi a jó nekem, mint ahogy én sem mondom meg hogy Neked mi a jó.

    Mondjuk másik fórumtársadhoz hasonlóan Te is beleestél abba a hibába hogy nem figyelsz arra akivel beszélsz: #20082

    "Az esetek 80%-ban egyedül utazom, 15%-ban ketten, és csak 5 vagy annál is kevesebb százalékban utazik bárki a hátsó üléssoron, úgyhogy senkit sem fog ott zavarni."

    A másik, hogy ha atomstabilra meghúzod az ővet, hogy a cipő állvány abszolút ne csúszkáljon jobbra balra, (bár ezt elég nehezen tudom elképzelni)

    Én meg nehezen tudom elképzelni azt, hogy valaki olyannal beszélgessek aki kétségbe vonja a szavaimat. :(

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Aprósólyom #20148 üzenetére

    Valamilyen kompromisszumot mindig meg kell hozni.

    Nem tudom, hogy mikorra lesz olyan szintű a kopás, amit már nem nézek el, de szerintem nem mostanában lesz.

    Szép hangszóróselymeket lehet kapni... egyébként nem zárom ki azt sem, hogy előbb degradálódik az akku, mint foglalkozni kéne a dologgal, de ez legyen a jövő problémája... :R

    Nem tudom milyen függesztőre gondoltál, de azt gondolom, hogy a kevesebb néha több. Ez most atomstabil, nem érzek késztetést többet foglalkozni vele, mint amit kell, inkább már csak használnám.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz alphamooncam #20142 üzenetére

    JBL BB3 lett a második unokám, és kapott egy biztonságos, színben is passzoló "babaülést", egy kvázi hifi állványt.

    4k. volt a LIDL-s cipőtartó, és 800 pénz/db a két biztonsági Öv csat.

    A dupla "D" zár ismerős lehet a motoGP-ből, csak ilyen csattal ellátott bukóval lehet felmenni a pályára. Biztonságossága nem lehet kétséges.

    Nem mértem le, de kb. olyan 10 mp. alatt be tudom kötni, és feszesre lehúzni a rögzítést.

    A beltéri és a csomagtéri rögzítési pont egyaránt a gyári babülés rögzítési pontjai.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz <Adamsky> #20141 üzenetére

    BT mérés.

    Biztosan lehet, csak én azt nem akarom tudni hogyan.

    A vezetékes kapcsolat, mindíg biztosabb, és losless, a BT mindíg tömörített, így soha nem érheti el a vezetékes pontosságát.

    DSP.

    Flether-Munson görbe. [WIKI]

    75dB környékén hallunk a legegyenletesebben.

    Halkabban elveszhetnek részletek, hangosabban elmaszkolhatnak más frekvenciákat, ezon dolgozik a DSP, hogy olyan görbét kapjunk mintha 75dB-en hallgatnánk.

    Ez a DSP dolgának az egyik része, amire utaltál, ez igaz.

    De ! Mindíg van egy De!

    Hangtechnikában létezik olyan brickwall, aminek az feladata, hogy megvédje egy bizonyos jelszint felett a hangszórót a károsodástól.

    Ennek van többféle változata, van olyan, amelyik ezt "puhán" átmenettel és van amelyik "keményen" végzi, mint amikor egy téglafal állja az útját a túlterhelésnek.

    Igyekszem úgy megfogalmazni, hogy mindenki érthesse, csodák márpedig nincsenek, nem lehet végtelen teljesítmény kicsikarni bármiből.

    Tetszik nem, tetszik így van.

    Más

    Gyakorlatilag nulla BT. hsz-ós ismerettel jöttem ide. Nem tudtam mi vár rám.

    Arra számítottam, hogy csak lesz valakinek/valakiknek tapasztalata felső kategóriás BT. hsz-kal., meg arra, hogy a világ minden részén is ismert és elismert JBL-ről is lesz olyan tapasztalat, amiből én is profitálhatok, és teljesen megdöbbentem, amikor rájöttem hogy ez nincs így.

    ... de végül megérte? Tetszik, amit hallasz? Nem zavar, hogy a bal-jobb csatorna fel van cserélve? Illetve nekem erős kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy hogyan fogsz "kikötni" egy ~6-7 kg-os hangszórót esztétikusan, biztonságosan, de közben oly' módon, hogy az gyorsan oldható legyen. Nyáron egyébként – az autó méretei / kialakítása miatt – a napot is fogja kapni rendesen.

    Bal-jobb csatorna.

    Semmi jelentősége. Klasszikus nagyzenekarnál lehet tudni, hogy a fúvosok hol vannak, a vonósok meg máshol. Ez általában így is van megszokásból a szakemberek ugyanoda keverik.

    Könnyűzenében nincs ilyen megkötés, a hangmérnök oda keveri ahova akrja, jobbra-balra, elölre hátra, ha meg elektronikus akkor nem is létezik csak a virtuális valóságban a hangszer, így semmi értelme ilyenről beszélni.

    Ha tényleg érdekel a téma, korábban már linkeltem tananyagot.

    Kösd fel a gatyád itt kezdődik. [link]

    Hogy megérte-e? Határozottan azt kaptam amit szerettem volna, úgyhogy igen, és meggyőződésem, hogy jelentősen olcsóbban kijöttem, mintha "hagyományos" módon lett volna installálva, de erre holnap akartam válaszolni.

    Ma sikerült biztonságosan, és esztétikusan rögzíteni úgy, hogy közben kb.10mp. "telepíteni".

    Ha tényleg érdekel, készítek fényképet.

    5.600Ft-ot költöttem a rögzítésre, a többi holmi itthon volt ( holnapig titok.*)

    Hangzás.

    Gettó b*szó mélyek minden mennyiségben.

    Nem szeretek EQ-zni, de vissza kellett vegyek a mélyből.

    A többi rendben van, arányos a hangkép nincs eltolódva semerre , nem lóg ki, és nem hiányzik semmi.

    Hangnyomás versenyt nem nyernék vele, de ma amikor a kisebbik lányomért mentem, amint meghallotta, azt mondja ADOM.

    Ahhoz hogy beszélgetni is tudjunk a kocsiban lejjebb kellett venni a hangerőt.

    Párhuzamosan működik a BT, úgy ahogy elképzeltem, tehát a hívásokat a kocsi rendszerén hangosítom ki, ilyenkor a telefon elnémítja a zene lejátszását.

    A navigáció érdekes, mert a Vaze a telefon hangszóróját használja, a gugli navi viszont a JBL-ből jön.

    Kb. ennyi.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz <Adamsky> #20136 üzenetére

    A lényeg: egy passzív hangszóró esetén egyetlen görbe elég (mert a rendszer lineáris), míg egy általában DSP-t tartalmazó hangszóró esetén muszáj több különböző hangerőszinten megnézni az adott készüléket, mert bizony nagyon nem egyformán fog szólni (mondjuk) 20%, 55% vagy épp 90% hangerőn.

    Jól látod, a dolgot.

    Mivel BT-on keresztül nem tudom hogyan tud mérni, meg az ezzel kapcsolatos videóját sem láttam, de nem is nagyon érdekel.

    Ahhoz, hogy a mérőjelet el tudjam küldeni a laptopról, ahol a szoftver fut, vezetékes kapcsolatot kellett létesítenem 3,5-3,5 Jack kábelen. Így tudtam lemérni.

    DSP.

    Én úgy látom főleg nem hangzásjavítás miatt vannak DSP-zve ezek BT. hangszórók, hanem hogy megvédjék az elfüstöléstől, mert ami túlhajtást kapnak azt semmilyen más normális hangszóró nem viselné el.

    Ez mondjuk elég jól látszott a videóból erre pl. jó volt, hogy ahogy nőtt a terhelés, úgy vett vissza a legnagyobb energiákat igénylő hangsávból.

    Így persze romlik az általános minőség, ahogy felborul az egyensúly a mély, közép és magas hangok között, és ennek így már semmi köze nincs ahhoz amit a muzsikus megálmodott, feljátszott, valami hallgathatatlan fülsértő, torz katyvasz lesz belőle.

    Azt gondolom, hogy ha csak egy kicsit is van igény a minőségi zenehallgatásra, akkor mindenáron el kell kerülni hogy a DSP működésbe lépjen, magyarán amint halljuk hogy a hangerő növelésével megváltozik a hangszín le kell állni a további hangerő növeléssel, mert ilyenkor lépi át a határait a hangszóró.

    Értem én hogy van igény bulihangerőre, de ezek a kicsi BT hangszórók fizikai méretük fogva sem alkalmasak ilyesmire.

    Ha valaki mégis bulizni szeretne "olcsón", nem akarja a hifi cédulát kifizetni akkor az un. PA rendszerek lesznek a barátaik, mert arra vannak kitalálva.

    Szerintem.

    P.S:Az egyik exem is folyton meg akarta változtatni az álláspontomat. Neki sem jött össze. ;)

    Meg azt sem értem miért olyan erőszakosak az emberek, hogy mindenáron meg kelljen változtatni az álláspontját az embernek és igazodni a többséghez? Miért van ez ? Nem lehet saját egyéniségem, saját véleményem? Akkor sem ha netán nincs igazam ? Mi az a nagy erőszakolás ...

  • alphamooncam

    őstag

    válasz <Adamsky> #20133 üzenetére

    Háááát végigszenvedtem ezt az Alan srácot, de azt kell hogy mondjam, hogy a piros mintás ingével és vulgáris öklözős mozdulataival nem lopta be magát a szívembe, de gondoltam megvárom, milyen a szakmaisága.

    Kár volt, nem győztem a szemöldökömet a tarkómról visszahuzogatni.

    Bevágott üvöltő százalékos teljesítményszinteken összehasonlíáshoz részleteket, ami kb. csak arra volt jó, hogy jól elijesszék azt akinek van füle, és soha ne akarjon ilyen terméket venni.

    Kezdjük azzal, hogy mérni nem watton mérünk, hanem dB-en.

    Mégpedig a sztenderd az 75dB. Ettől persze el lehet térni, de minek.

    Nem ismerem mérési metódusát, de nekem a nappalimban sem jött elő sem a 700 Hz-es sem 2kHz fájdalma, normális mérési módszerrel biztos nincs ilyen.

    Piros a nappali, zöld a kocsi mérése. Autohifisek mondták, hogy számítsak 4-500Hz környékén beszakadásra, ami egy általános dolog a kocsik hasonló belméretei miatt. Ez jól be is jött.

    Meg azt sem tudom, ki akar 100+ dB-en zenét hallgatni, és meg minek ezt még fokozni ( Pl. BB4-el ) , amikor már ez is tuti halláskárosodás, arról nem is beszélve hogy semmi élvezet nincs benne, Ő meg ilyen klipekkel szemeteli tele a videóját, persze hogy kellemetlen hallgatni.

    EQ-zni meg lehallgató helyiség hiányosságait kell, nem a zenét, ezt sem tudom, hogy ki találta ki hogy ez kell bele, tök felesleges csak elrontani lehet vele a hangzást...

    Na jól kimérgelődtem magam.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz carl18 #20130 üzenetére

    Egy hangszóró bekőtése miért volna zárlat? (-/+) Polarítás helyes bekötés után megy a hangszóró.

    Nem csak egy hangszóró bekötését emlegetted magad sem, hanem fejegység cserét is említettél:

    #20127 Miért kell szakember? Haverom régen magának csinálta és Bluetooth hangszóró árán kijött! :D
    Kell egy új fejegység ami tud Bluetooth ez alaphangon erre írtam tud mindegyik szinte 4X50 wattot meg a meglévő hulladék hangszórókat valamivel jobbra cserélni.

    Amit árajánlatot kaptam szakembertől fejcsere nélkül csak a munka díj (8óra) 64.000.-

    Mélysugárzó beszerelést is kértem.

    Szerepelt egy tétel a listában , miszerint a motortérbe is kell "testkábelt" kihúzni.

    Megmondom őszintén, akik hasonlóan hozzám nem ért az autóvillamossághoz, az inkább ne szereljen hifit, mert még tudatlanságában zárlatot okoz.

    Én nem nem akarom felgyújtani a frissen vásárolt használt kisautómat, de ha valaki szaktudás nélkül ezt bevállalja, szive rajta.

    Bocsánat mi vidéki emberek sokszor magunkra voltunk utalva, így van egy fajta nem essünk poffára szakember nélkül se "Skill")

    Nem nézem le a vidéki embereket, (sajnálom ha így gondolod, mert nagyon nem így van) azért mert maguk csinálgatják a dolgaikat, én is szivesen élnék vidéken családi házban és lehetne garázsom is, így panelban viszont csak nagyon korlátozottan tudok spórolni DIY.

    Ma például magam cseréltem ki a tönkrement WC. tartályomat ezzel megspórolva egy szakembert. ;]

    Ja, és még mielőtt én lennék a bunkó, Te hoztad fel ezt a vidéki-városi ellentét témát. :W , nem tudhattam hogy nem vagy városi...

  • alphamooncam

    őstag

    Ez a hozzászólás azoknak szól, akit lehet hogy érdekel, hogy milyen teljesítmény nyújt, egy felső kategóriás BT hangszóró egy kocsiban. ( kvázi hiánypótlás* )
    [link]
    Itt lehet meghallgatni egy felvételt a kocsiból.

    Csak stílusosan. ;) Kérlek nézzétek el nekem a rögzítés hiányát még ropogós a BB3 (sima*), nem volt még időm rögzíteni.

    Frekvencia válasz a kocsiban.

    40 és 20.000Hz között a torzítás végig 2% alatt marad, ami egy nagyon jó érték, főleg egy BT hsz.-tól.

    Nyilván lesz még egy kisebb összeg, amit a rögzítésre el kell majd költenem, de bizonyosan több 100.000Ft-ot spóroltam azzal, hogy sem nem barmoltam szét a kocsit, sem nem fizettem ki egy sokhangszórós, fejegységcserés, mélynyomós rendszer beszerzését, és installálását egy szakembernek. :R

    P.S.: Meghallgattam a megosztott felvételt, hát némileg sikerült túltolnom a mikrofon felvételi szintjét...

  • alphamooncam

    őstag

    válasz carl18 #20127 üzenetére

    Miért kell szakember? Haverom régen magának csinálta és Bluetooth hangszóró árán kijött! :D
    Kell egy új fejegység ami tud Bluetooth ez alaphangon erre írtam tud mindegyik szinte 4X50 wattot meg a meglévő hulladék hangszórókat valamivel jobbra cserélni...

    ...Milyen Autó attól függ? Azért már a autók nagy részébe 4 hangszóró sok esetbe elő van szerelve. A legolcsobb megoldás hogy a meglévő ajtóról lepatintot a pántod a régi hangszórókat kiszereled és be raksz ugyan olyan ellenállás mellet 2 újat...

    Visszaolvasod egyébként leírsz, hogy miket ajánlgatsz?!

    Egyrészt nem kértem beszerelési tanácsokat, másrészt lehet hogy a haverodnak családi háza van kompletten felszerelt műhellyel, de én a lakótelepi parkolóban nem fogok nekiállni egy minimum 8 órás installálásnak.

    Haverod egyébként megkérdezted, hogy hány bolhát tört el, mennyi felesleges kárt okozott az autójában? Egyáltalán nem lett zárlatos, nem égett még porig a kocsija?!

    Persze ha valóban olyan hulladék a hangrendszer mint ahogy írod, akkor egy JBL boombox 4 is megváltás lesz. :))

    A legelső hozzászólásom legelső mondata szerint kinéztem a JBL BB3-at.

    Honnan veszed a BB4-et, mert nem tőlem azt biztos.

    Mielőtt tanácsot adsz, azelőtt el kellene olvasni milyen segítséget kérnek, mert a válaszod Téged minősít, nem a kérdezőt. :C

  • alphamooncam

    őstag

    válasz carl18 #20123 üzenetére

    THX. Végre nem egy ellendrukker. :B

    Kocsiban egy pár érts 2 db. szélessávú hsz. és passz van. Az is halk 80-85dB lehet az érzékenysége. Telefon kihangosítására alkalmas max. másra nem.

    Fejegység gyári CD-s, talán Panasonic lehet, és teljesítményéről nincs adat erős a gyanúm hogy csak két csatornás, nem négy.

    Komplett új rendszer ára, ami tudná a BB3 teljesítményét még nem kaptam választ az árajánlat kérésemre de alsó hangon 4-500K , és akkor még nincs beállítva, és persze hozzá szét kéne faragni a kocsit, mert nincs gyári helye semminek.

    Az ellendrukkereknek: Már BB3 wifi(!) sem játszik mert nem akarom hogy saját alkalmazásán keresztül (Spoti meg amit még kitalálnak ) működjön, hanem csak BT végpontként fog üzemelni, amit persze a BB3 wifi és BB4 is tud, de nekem felesleges, amikor a zenét+navigációt stb. (az agy*) a telefonon szolgáltatja, így a felesleges szolgáltatást nem fizetem meg.

    Meg a NAVI sem működne így, ami feltétel!

    A WiFI-s BB-kről lefelejtették a 3,5-es Jack bemenetet, ami még jól jöhet, pl. amikor (legközelebb) megmérem a frekvencia válaszát. :P

  • alphamooncam

    őstag

    válasz bwoay #20116 üzenetére

    Szokatlan a projektem?! És ?!

    A hangnak kb. mindegy milyen csomagolásban érkezik, paraméterei vannak és ha az megfelelő, akkor a hangzás is megfelelő lesz. Kár ezen rugózni.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz bwoay #20114 üzenetére

    ...ez egy bt speakerekkel kapcsolatos topic. lehet, hogy konkrétan Boombox 3-mal kapcsolatban nincs senkinek ilyen jellegű tapasztalata,..

    Joggal gondolhatom egy bluetooth hangszórók című topikban nem csak az alsó, középső, hanem felső kategóriában is vannak jártas tagok. Most derült ki hogy szerinted mégsem így van.

    Más.

    Számtalan esetben segítettem másoknak más topikokban, és ilyenkor próbáltam odafigyelni a kérdező igényeire, és abban segítséget nyújtani, ami a kérdezőt érdekli.

    Ezt általában respektálták is. Aki expert, mert ért hozzá, és régóta csinálja az tudja ezt, itt úgy látszik néhány topiklakónál ez nem divat.

    Olyan előítéletekkel illették a projektemet, hogy ez neked nem sikerülhet, mert nekem sem sikerült.

    Igaz hogy megközelítőleg sem az engem érdeklő kategóriából hoztak példát, de ez senkit sem érdekelt.

    Illetve többen is elmondták a véleményüket arról, hogy szerintük miért nem lesz jó ha hátulról szól egy kocsiban a zene, fittyet hányva arra, hogy egyetlen kocsiban sem előttünk, egy-két vagy több méterre vannak a hangszórók, hanem javarészt mellettünk és/vagy mögöttünk jó esetben a műszerfalban, de semmi esetre sem úgy ahogy egy hifiszobában sweetpointban ülve kellene lennie.

    Te is közéjük tartozol. [link]

    Ez mennyire témája a topiknak ?

    Köszönöm az ellendrukkerek hozzászólásait, abból is csak tanultam.

    Bocs hogy a lefityfaszoztam a kedvenced, nem személyes volt.

    Ezzel is csak azt akartam kifejezni hogy elfogyott a türelmem, hogy csupa indifferens válaszokat kapok, pedig tényleg próbáltam udvariasan visszaterelgetni az engem érdeklő dolgokra, de ez kb. semmit sem ért, addig amíg ki nem fakadtam.

    A többieknek meg köszönöm, és elnézést a közjátékért, aminek akaratlanul is a részese lettem.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Aprósólyom #20112 üzenetére

    Ha ez nekem szólt akkor köszi a tippet.

    Ilyenem is van egyébként, egy ( Audio Technika AD900X ), de egyrészt sajnálnék egy 100k-s fejhallgatót napi szinten nyúzni a kocsiban, másrészt a szubbaszus nem ugyanaz az élmény, ha a zsigereinkben is érezzük nem csupán halljuk.

    Nem szeretném kihagyni ezt az élményt, de mégegyszer köszi hogy gondoltál rám. :R

  • alphamooncam

    őstag

    válasz francz'70 #20107 üzenetére

    Bocsi, de nem ilyen "segítséget" kértem, világosan leírtam, hogy mit szeretnék, alternatívát a kinézett BB3-ra.

    Ellenben olyan példák lettek felhozva általad is ami még csak meg sem közelíti azt amit szeretnék, annak ellenére, hogy azt korábban nagyon pontosan megfogalmaztam.

    Olyan alternatívákat szerettem volna ami tudja a TELJES SPEKTRUMOT LESUGÁROZNI 40-20000Hz KÖZÖTT ha nem volt eddig világos lehetőleg erőlködés és torzítás nélkül , és ha valaki próbálta ezt kocsiban - nem behányva, hanem normálisan elhelyezve - akkor mondja el a tapasztalatait.

    Valamit nagyon "félreérthettél" amikor felhoztad a példáidat, mert a Charge széria teljesen más ligába tartozik, és nem tudom miből gondoltad expert felhasználóként, hogy még csak méretben, tudásban is csak hasonlíthatna hozzá.

    Pontosabban úgy került a példádba egy holmi fityfaszméretű játékszer hogy mindezt tudtad, és állításoddal ellentétben valójában nem volt is szándékodban segíteni, de hagyjuk köszönöm a tanácsokat azoknak, akik szívből adták.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz francz'70 #20105 üzenetére

    #20083:Saját példa - az egyik haverom két db charge-ot próbált így... szintén felfüggeszve a fejtámlára, figyu, ...pusztulat volt, csak ordított a basszus meg lepkefing,
    #20105:A példám lényege az volt, hogy míg pár nappal előtte egy sütögetéskor a két db charge a fal mellett olyan produkciót nyomott, hogy szájtátva elismerően bólogattunk, addig ugyanez a szett belógatva a hátsó ülésen nagyon másképp szólt.

    Rettenetesen pongyolán fogalmazol, az utóbbi hozzászólásodból pl. az hámozható ki hogy igen elégedett vagy a Charge fal melletti szubfrekvenciás teljesítményével, bár erre csak utalsz és nyíltan nem mondod ki.


    Szóval ezt teszi az akusztika. Ha megfelelő távolságban teszed le a faltól nem csak kioltásokat, hanem kiemeléseket is kaphatsz, amivel varázsolhatsz olyan plusz decibelleket, amiket valójában nem tud olyan hangnyomáson amit szeretnél, de egy kis csalással még ezt is elő lehet csalogatni.

    Ha tényleg érdekel annak a háttere, hogy pl. mit és hogyan hallasz akkor itt találsz tananyagot Brukner Viktor hangmérnöktől: [link]

    Érzékelés

    Mivel nekünk gerilláknak nem állnak rendelkezésünkre komoly mérőberendezések, így leginkább fülünkre kell hagyatkozni. Sajnos ez nem túl jó dolog, mivel hallásunk erősen szubjektív. Nagyban befolyásolja aktuális érzelmi állapotunk, fáradtságunk, és hogy milyen akusztikus körülmények között voltunk a tesztelés előtt. Ezen felül hallásunk könnyen alkalmazkodik a körülményekhez is...

    ...A mikrofonok minden esetben objektív és állandó módon érzékelik a frekvenciákat.

    ...Minden helyiség mutat modális viselkedést, de az állóhullámok csak akkor jelentenek problémát, ha nem egyenletesen helyezkednek el. Szerencsére minél kisebb a szoba, annál kisebb a modális eloszlás, mivel kis méretű helyiségekben csak kevesebb frekvencia lesz egész számú többszörös értékben jelen.

    A legrosszabb eset az, amikor a szoba 3 mérete közül kettő, vagy mindhárom azonos, ugyanis ekkor két (-vagy három) esetben is azonos állóhullám alakul ki, amik ha azonos fázisúak erősítik egymást, ha ellenkező fázisúak akkor kioltják.

    Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a hangszóróból kijövő azonos erősségű hangok a terem bizonyos részein és bizonyos frekvenciákon (az állóhullám frekvenciákon) sokkal hangosabban lesznek hallhatóak, vagy teljesen megszűnnek...
    [link]
    ...Az állóhullámok miatt a szoba egyes pontjain nyomás maximumok, másokon nyomás minimumok alakulnak ki. A minimumokon az alacsony frekvenciás hang elhal, mivel nem keletkezik hangnyomás (vagy csak nagyon kicsi), a magas nyomású helyeken ennek ellentéte alakul ki, ott hangosabbnak halljuk ezeket a frekvenciákat. A különbség +/-30dB is lehet!

    Tegye ki a haverod a Charge5-öt a mező közepén egy tönkre ott fogja megmutatni a valódi mélységét ;] a tudásának.

    Szerintem.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz bwoay #20099 üzenetére

    Azt gondolom, hogy a mérés az egy jó viszonyítási alap, értsd a fizika nem hazudik, de végül úgy is a meghallgatás dönt.

    Kolléga amiről beszámolt és amit Te tapasztaltál homlokegyenest üti egymást.

    Mivel én nem hallottam, de valamennyire azért tudom értelmezni a frekvencia válasz diagramot, azt gondolom hogy fizikailag is kisebb méretű JBL Charge hangrendszer nem képes akkora energiát megmozgatni, mint ami nekem megfelelne.

    A közepe egyértelműen jónak tűnik, de a mély az kevés... szerintem.

    Előttem van egy Tascam VL_S3. A "3" benne azt jelzi hogy három collos azaz 7,5 centis.


    Megmértem, és hiába írja a gyár hogy 80Hz így meg úgy, az valójában 120Hz-től indul.

    Imádom a hangját hosszú évek óta, de az alja támogatásra szorult, amit meg is kapott egy szub képében.

    Ez sajna a Charge-l nem működhetne.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz bwoay #20096 üzenetére

    de a Boomboxot azért csak be kell kapcsolnod, és a hátsó ülésen lesz, ha jól értettem.
    egyébként nem kell bitumenezni ahhoz, hogy jobb minőségben hallgass zenét egy autó (akár) gyári rendszerén

    Gyakorlatilag egy platformhoz a középső fejtámla helyére lesz rögzítve, a háttámla vonala előtt vagy mögött közvetlenül fülmagasságban, majd ahogy kiadja, majd meglátom.

    Utólagosan bitumenezni akkor kell, ha az ajtókba teszik a hsz-t ott is azért, hogy egyrészt légtömör legyen, másrészt, hogy a nagy vékony egybefüggő fémfelületeket ne tudja berezonáltatni ill. azok gyorsan lecsengjenek.

    Bekapcs nyilván meg megtörténik akkor amikor, az autóban rögzítem a platformjára ugyanakkor.

    Fejegység csere nem játszik, szeretném ha gyári kinézete megmaradna, ha esetleg el kell adni akkor két hasonló autó közül biztosan azt fogják választani, ami inkább gyári kinézetű, mint a barkácsoltat.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz francz'70 #20093 üzenetére

    Saját példa - az egyik haverom két db charge-ot próbált így - ok nem BB3 viszont ebből 2db volt - szintén felfüggeszve a fejtámlára, figyu, ...pusztulat volt, csak ordított a basszus meg lepkefing, valahogy nagyon furcsán szólt az egész...

    Nem írtad melyik Charge, így a legújabb, 6-osra néztem rá.
    ( Gondolom jobb mint a korábbi verziók. )

    Basszus lepkefing írtad, én meg ugyanezt látom a diagramon.

    Bal oldali grafikonon elég jól látszik, hogy olyan 175Hz körül kezd magához térni, onnan mondjuk legalább a közepe jó.

    Megtámogatva az alját, már egész jó is lehetne, de azt meg nem lehet, megvalósíthatatlan, így elvetendő az egész.

    Mivel gyakorlatilag alig van basszusa, szub basszusa pedig egyáltalán nincs, nem csoda, hogy leszerepelt.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz <Adamsky> #20092 üzenetére

    "Őket kérdezted a bluetooth hangszórós ötleteddel kapcsolatban?"

    Természetesen nem és nem is fogom, mert nem vagyok troll, ha maguktól nem jönnek rá hogy a hobbijuk milyen költséges és mennyire hiábavaló a fáradozásuk, nem az én tisztem elmondani ezt nekik.

    A prémium autók bizony gyárilag ki vannak bélelve, bitumenezve.

    " ... majd szépen automatikusan felkapcsolódik a telefonomra egyszerre a kocsi audio rendszere ... " – ezt én nem értem. Csak a BB3 lesz használva, nem? Akkor azt bizony kapcsolgatni kell.

    Nem jól érted, pedig leírtam, hogy egyszerre kapcsolódik fel a két eszközre.

    Telefonom bluetooth beállítsainál be lehet állítani több kapcsolatot beszabályozva azt is hogy a "CARPLAY" csak hívásra legyen használva, minden egyebet a BB3 csinál majd, és automatikus vált bejövő/kimenő híváskor, elhalkul a navi, amikor pl. hívás érkezik.

    Alap hifi-re nincs pénzed vagy sajnálod rá, ezért inkább veszel egy drága (ezt a témát ugye még ki se nyitottuk, hogy lehet akadna a BB3-nál ár/teljesítmény viszonyban jobb) bt. hangszórót, ami alapvetően nem autóba való.
    Pixx96 is írta, hogy ő bizony próbált már többfélét, és – ha jól értem – az eredmény a rossz és a sz*r között mozgott.

    Kidobni valóra nincs pénzem, amiről tudom, hogy a végén nem lesz megfelelő.

    Olyan hogy alap hifi az micsoda?

    Csonka frekvenciaválaszt tudó szerkezet?

    Olyat nem akarok.

    Pont azért jöttem, ide, mert nem ismerem a bluetoothos piacot, gondoltam Nektek van ilyen irányú tapasztalatotok, és igen kérlek adj tanácsot hogy merre nézelődjek, ha jobb cuccot szeretnék kevesebb pénzért, mint a BB3.

    Szeretném, ha olyanok példák jönnének, aminek a frekvencia válaszát lehet ellenőrizni - zsákbamacskát nem szeretnék jeligére.* ;)

    Pixx96 kolléga igaz írt, hogy többet is próbált, de nem nevesítette a konkrét tipusokat ÉS a "teszt" körülményeit, így az a feltételrendszer amit felállítottam a hitelesség érdekében, semmilyen szinten nem teljesült.

    Mondjuk örülnék neki ha részletesen leírná, hogy miket próbált milyen körülmények között, mert érdekelne...

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Cyborg #20089 üzenetére

    Annyit olvastam, amennyi elég.
    Kérdeztél valamit, mindenki megírja, hogy zsákutca, felejtsd el, adnak ötleteket is helyette, de Te ennek ellenére hajtod a saját igazad, kötöd az ebet...

    Valamit félreérthettél én konkrétan arra kérdeztem rá, hogy teljes spektrumban, egyenletesen lejátszani képes blúcuccal van-e tapasztalat és az hogy volt elhelyezve.

    Ilyenre tapasztalat eddig nem volt, csak olyan, ahol vagy az egyik vagy a másik, vagy mindkettő feltétel hiányzott.

    Kibeszélt itt hiltiszalagról? Nagyon nem ismersz engem és olyan előítéleteid vannak amik nem igazán állják meg a helyüket.

    Olyanokkal szeretnék inkább beszélgetni itt, akik legalább elolvassák azt amit leírtam, parttalan vitáknak nem vagyok híve. :R

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #20086 üzenetére

    Kösz a választ ránéztem.

    Rtings

    Abban a tartományban ahol pl. legérzékenyebb a fülünk a nem igazán, pontosabban pocsékul teljesít az Anker. (1kHz től) A csillogást a cint el lehet felejteni, ez egyértelműen látszik a diagramból. Látványosan tompa, élettelen a cucc.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz bwoay #20087 üzenetére

    az autókba minimum 4, de inkább 6-8-10 speakert pakolnak gyárilag egymástól tisztes távolságra ahhoz, hogy normálisan szóljanak és legyen tisztességes stereo tér is.


    Nem tudok árban, és nem is akarok versenyezni a gyári sokhangszórós kiépítéssel, mert nem egy liga, mint írtam az utólagos "ugyanilyen" kiépítési kisérletekkel vannak problémáim - nem is kevés - a tulaj mindíg elégedetlen, aztán ha belefáradt vagy elfogyott lé csak akkor áll le, nem azért mert olyan nagyon elégedett lenne.

    A hátam mögül jön a hang meg, egy olyan kompromisszum amit már régről ismerek ( Videoton-kalaptartó ) és elfogadtam.

    Még egy előre látható hátrány lehet, az pedig a mindennapos hordozás/rögzítés, de mindent összevetve rá kell próbálnom.

    Majd beszámolok. Arról is ha nem tetszik.

    P.S: Az hogy megfordítod esetleg a jobb meg bal csatornát, úgy hogy közben nincs hozzá tartozó kép az mennyiben zavaró? SZVSZ észre sem veszed, ha nem hívják fel rá a figyelmed.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Cyborg #20084 üzenetére

    A leírásod tele van hi-fi cuccokkal, tehát biztosan érdekel a minőség, a hifi topikot is olvasod, nem is értem, hogy gondolhatod ezt komolyan, miért kötöd az ebet a karóhoz?

    4 éve nem olvasom a hifi topikot

    Azt gondolom, hogy az alapszabályok mindenhol működnek, egy kocsiban is.

    Egy egyenletes frekvencia menet alap a hifiben.

    Javíts ki, de szerintem nem sok olyan bluetooth eszköz volt kipróbálva kocsiban, ami egyrészt 40 és 20.000Hz között viszonylag egyenletes frekimenettel rendelkezett, ÉS nem az ülésre, vagy lábtérbe lett bedobva, hanem fülmagasságban volt elhelyezve és itt fontos mindkét feltétel teljesülése a teljes spektrum megléte és az elhelyezés is.

    Ha mégis tudnál ilyet példát felhozni, annak kifejezetten örülnék.

    Nem olvastam végig az eszmefuttatásod,ne haragudj, de...

    Ezek után, hogy el sem olvasod amit leírok, nem gondolom hogy érdemben előre tudnánk lépni a témában, "a higgy nekem, mert én azt mondom" formula önmagában általában nem alapozza meg a hitelességet, és ezt nem bántásból mondom.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Pixx96 #20081 üzenetére

    hát én is erről kezdtem el gondolkodni hogy most wtf? :F amiről ő beszél az már messze nem zene hallgatás főleg nem boombox szint ezeket autó hifisek használják akik minőségi rendszereket építenek autóba (amit egy boombox se bír még kinti körülmények között se reprodukálni autóba főleg )

    Az utólagos hifi komponensek beszerelését azért tartom problémásnak, mert ha jól akarod csinálni, akkor ráköltöd mégegyszer vagy többször az autó árát, és még akkor sem lesz olyan mint egy gyári.

    Máris mondom miért.

    Minél több helyről szól ugyanaz a frekvencia ( sokhangszórós hifi ) annál nehezebb a beállítás.

    Értem ezalatt a hangváltók, a különböző frekik szintbehozása, és fáziskésések, kiemelések és kioltások kezelése.

    Analog módon frekvencia váltókkal, úgy hogy egymástól fél-egy méterre vannak a közép és magassugárzók lehetetlen jól beállítani, hogy az időzítés - az hogy a hang egyszerre érjen a fülünkhöz a különböző helyeken, és különböző frekvenciákért felelős hangsugárzókból- kb. lehetetlen.

    Az illesztetlen kiemelésekről és kioltásokról akkor még nem is beszéltem.

    És minél több a hangszóró, annál nagyobb a katyvasz.

    Digitálisan, lépésről lépésre mindent kimérve fél-egy év munkájával ki DSP-zve már meg lehet csinálni, de ezt az amatőrök nem fogják tudni összehozni egy életen keresztül sem, a profi meg pénzt kér, nem is keveset, ha egyáltalán vállal ilyet.

    Mondjuk időtöltésnek méregetni jó móka lehet, ha valaki ezt szereti, de nem túl hatékony.

    A kevesebb néha több.

    Egy egydobozos szettet mint például ezt a BB3-at a JBL hangmérnökei már egymáshoz illesztették, beállították, csak jó helyre kell letenni a kocsiban osztjónapot.

    Nem kell ajtót farigcsálni, hsz kiemelőket, oszlopborításokat tervezni és legyártani, kábeleket elrejteni, plusz akkunak helyet keresni biztonságosan telepíteni etc. etc.

    Kocsiban így éppen annyi hangszóró lesz amennyi kell és elég, se több-se kevesebb.

    ...autó nem egy csendes környezet mint egy szoba vagy egy kert eléggé elvész a hang ha csak nem egy jó szigetelt 7 es BMW vagy Audi A8 de ezekben alapból olyan hifi van hogy felesleges :DDD

    Erről írtam fent, meg az előző hozzászólásomban is.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz <Adamsky> #20080 üzenetére

    " ... rezonancia gátlás-bitumen lap ... " – szerinted ilyen hány autóban van?"

    Kérdezd meg az autóhifi topikban is, szerintem elég sokan fognak igennel válaszolni.

    Azért szeretek Veletek beszélgetni, mert hamar felszínre kerülnek a lehetséges buktatók.

    Ilyen például a biztonságos rögzítés, és a töltés kérdése is.

    Ha nem rögzíted le, akkor mi garantálja, hogy egy fékezéskor (ne adj' Isten baleset esetén) nem fog téged vagy az utasodat úgy fejbe kólintani, hogy ottmaradtok? Megannyi kérdés, amire nincs jó válasz.

    Hátsó középső ülés fejtámlája elég stabil rögzítési pont. Erre építek egy platformot, ahova egy-egy acél szalaggal és gyorszárral rögzítem.

    Az esetek 80%-ban egyedül utazom, 15%-ban ketten, és csak 5 vagy annál is kevesebb százalékban utazik bárki a hátsó üléssoron, úgyhogy senkit sem fog ott zavarni. Az 5. ülés hiánya (?) meg elenyésző fel sem fog tűnni.

    Lakótelepen lakom, éjszakára nem tervezem a kocsiban hagyni így a biztonság és a töltés sem probléma.

    Kapcsolgatni szerintem nem nagyon kell, majd szépen automatikusan felkapcsolódik a telefonomra egyszerre a kocsi audio rendszere ( hívás kezelés, kihangosítás ) és a BB3-ra zajkeltés, navigálás okán.

    Az a baj, hogy teljesen különböző dolgokat próbálsz összehasonlítani, így nem csoda, hogy más összegek is jelennek meg a végén.

    Azt gondolom, hogy sokan nem gondolják át a dolgokat, és nem lesznek/lehetnek elégedettek az összegzéskor, megérte-e, azt kaptam-e amit akartam a pénzemért kérdésre.

    Akik olyan autót vesznek, azok kifizetik a 3 hangmérnök 300+ munkaóráját, hogy a gyárból kigördülve úgy szóljon a hifi ahogy kell.

    Másik véglet, meg hogy olyan kevés lóvét szánnak a zenére, hogy teljes zenei spektrum lesugárzására képes eszközt nem tudják, vagy nem akarják megfizetni. Aztán persze az nyilván nem is fog jól szólni.

    Én egyik hibába sem szeretnék esni.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Sys85 #20076 üzenetére

    "Anno próbáltam Partybox 310-et a kocsiban és minden volt csak jó hangú nem, főleg mivel hátul az ülésről szólt."

    Fontos az elhelyezés, sőt szinteket dobhat vissza az élményen, ha az nem optimálisan van.

    Én fülmagasságba tenném, nagyon nem csodálkozom, hogy az ülésre téve nem szólt jól.

    Anno volt olyan kocsim, amiben a kalaptartón voltak a Videoton hangszórók.

    Az mérföldekkel veri a jelenlegi hangzását.

    "...bent volt a műszerfalon a Motion Boom zajkeltésre és az sem szólt kellemesen abban a kis térben.

    Persze dübörögni tud kis térben, de nálam az alap hangcucc a Focusban kellemesebben szól."

    Ha a gyári hifi úgy szólna ahogy kell, eszembe sem jutna ilyen cuccban gondolkodni...

    Még nem hallottam szólni, de a BB3-ra az írják, hogy a legtöbb BT hsz-val ellentétben ez három utas.

    Volt szerencsém pár JBL-hez az utóbbi 20 évben, és azért mindíg azt kaptam amit vártam.

    2025-ben legjobb BT hsz az Rtings szerint a JBL BB3.

    Egy diagram önmagában nyilván nem mond semmit a hangzásról, de olyan rossz azért nem lehet, a jelenleginél egészen biztosan jobb lesz, de majd kiderül, mindenesetre köszönöm a választ.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Pixx96 #20077 üzenetére

    Ha csak annyi lenne, hogy veszek 25k körül egy pár hsz-t össze tenném a kezem.

    Kell még beépítő keret, ajtókba rezonancia gátlás-bitumen lap, és teljes kikenés, hogy légtömör is legyen.

    Akkor már a kábeleket is cserélni kéne, vmi normálisra.

    Egy normális installálás, beszerelés, hogy gyári állapotnak tűnjön, és az a 25 máris 100k.

    És akkor még nincs basszus szekció. Ha azt is akarok, akkor az alaphangon még egy 100-as, hogy normálisan nézzen ki, és csak az ülés alá tehetem a szubot, hogy a csomagtartóm is megmaradjon.

    Szóval az a 25k, az 200K-tól indul és a határ a csillagos és akkor még fejegységet nem cseréltem...

  • alphamooncam

    őstag

    JBL Boombox3 -at néztem ki.

    Kocsiban szeretném kiváltani vele a benne lévő audiót.

    A kocsiban egy db. gyári bluetoothos, CD-s fejegység van (talán Panasonic), az első ajtókban meg egy-egy ilyen szélessávú.

    Hangzás pocsék, egyedül a kéz nélküli telefonálás ok, sőt inkább profi.

    Osztottam szoroztam, kevesebbe kerülne egy, egyébként egyáltalán nem olcsó JBL Boombox3, mintha megépíttetném az autót, és így minden gyári maradhatna, és még a gettó hangzás sem hiányozna.

    Használt már valaki így Boomboxot?

Új hozzászólás Aktív témák