-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACE-
addikt
Na leírom még egyszer képekkel illusztrálva:
LIDL-ben próbálok fizetni (Google Pay alá még korábban regisztrált Curve kártyával) ami elutasításra kerül, a pénztáros nem adott róla bizonylatot:
Ezután inkább nem szarozok (hosszú a sor, meg a Revolut számlán sem volt pénz és annak a feltöltésével sem akarok szarozni), fizetek a másik Gránit Bankos bankkártyámmal:
Ez már nyilvánvalóan könyvelve lett, hiszen ez sikeres vásárlás volt.
A Curve-től érdeklődtem, hogy ilyenkor mi van, mai napig nem reagáltak.
Revolut-on a vásárlás mai nappal így látszik:
Tehát "Kész".
Revolut-al a beszélgetésem:
Magyarul a kereskedővel kéne felvennem a kapcsolatot, azaz a LIDL-el, de tapasztalataim alapján ők átirányítanak a POS terminált üzemeltető bankjukhoz, ami a LIDL esetében az OTP Bank. Nekik is írtam, még nem válaszoltak, de nyilvánvalóan ők azt fogják írni, hogy nem kérték le az adott összeget, így menjek a kártyát kiállító "Bankhoz", ami nyilvánvalóan csak a Curve lehet... A kör bezárult...
Lehet a Google Pay okozta a problémát (bár sok esetben gond nélkül működött) nem tudom, de ez így tényleg iszonyat megbízhatatlan, és számon kell tartani mi történt, mert egy másik saját Google Pay alá regisztrált Curve kártyámmal is ugyanez történt, csak ott kétszer próbálkoztam, és másodszorra elfogadta. Ennek ellenére kétszer került levonásra és könyvelésre az összeg. Még ott is futok köröket, mert ott az OTP vissza is jelezte, hogy az első tranzakció sikertelen volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Milyen SSD-t vegyek?
- World of Warships
- sziku69: Szólánc.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- V.Milán: Lapdiffúzor nyomáseloszlása: gondoltad volna?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gyúrósok ide!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen routert?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- GIGABYTE AORUS FO32U2 Monitor(oled,4k,240hz)+ monitor arm
- 27% - MSI RTX 4060 Ti VENTUS 3X OC 8GB GDDR6X Videokártya!
- iPhone 13 Pro max 128GB gyári független gyönyörű állapot
- Játékra vagy Munkára! Csere-Beszámítás! I7 3930K / Nvida GTX Titan X / 16GB DDR3 / 500GB SSD!
- Asztali PC , R7 5800X , RTX 3070 Ti , 32GB DDR4 , 256GB NVME , 2TB HDD
- Ikea Eilif Paraván, asztali elválasztó
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3284
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


pictigjis
