Új hozzászólás Aktív témák

  • Gothmog

    senior tag

    válasz Weareus #8922 üzenetére

    Még messze a vége, de mivel kb. 20 órám van benne, így már valamelyest tudok talán véleményt formálni.

    A játék egy jó darabig (nagyjából Fitzroy's Gorge-ig) - souls-os szemmel nézve - meglepően könnyű volt. Talán egyszer sem haltam addig, ha jól rémlik.
    Onnantól viszont hirtelen megemelkedik a nehézség, jönnek a "Miyazaki életérzést" hozó ambush jelenségek és szarházi szörnykombók (dobálós, lövöldözős dögök párosítva fürge és idegesítő, meg lassú, de nagyot ütő ellenfelekkel - sokszor persze rejtekből támadva, s ha Umbralban vagy, akkor az ottani lényekkel tovább nehezítve). Ez nem kritika, én igazából ezt reméltem és vártam!

    A kezelés meglepően jó, az egyetlen hülyeségnek azt tartom, hogy nem tudsz egyszerre varázsláshoz alkalmas eszközt és dobó/lőfegyvert betárazni. Vagy az egyiket, vagy a másikat tudod csak gyorselérésről használni. (Én egy ellenfél használtam lőfegyvert eddig, tehát nem gond, csak fura). Illetve az ugrás ergya nagyon - olyan értelemben, hogy nyilvánvalóan vízszintes távolságok áthidalására találták ki, de ha felfelé szeretnél így haladni, akkor sokszor egy 10-20 cm-es magasságkülönbség is leküzdhetetlen akadálynak bizonyul.

    A pályák jók, sok a shortcut, a rejtett a elem, és az Umbral ad egy extra csavart az egésznek. Ugyanakkor nem éri el a dolog a Frmsoft minőséget. (Azért bőven az élvezetes kategórián belül vagyunk.) Egyébként ahogy haladunk előre a játékban, úgy válik egyre bonyolultabbá, rétegzetebbé a pályaszerkezet (legalábbis egyelőre ez a tapasztalatom).

    A bossok (többségük apróbb "field boss") között volt egy-két ötletes, de a többségükön úgy mentem át eddig, hogy elsőre lementek simán (fogalmam sem volt, mit tudnak, mert nem informálódom előre), és túl sok emléket sem hagytak bennem. Azért volt olyan, akinél nekifutottam párszor, illetve belefutottam egyszer az intróban látott ellenfélnek is, aki úgy elp*csázott, hogy csak lestem, majd visszatérve a helyszínre, már nem jelent meg újra. (Itt olvastam, hogy ha nem sikerül legyőzni, nem jelenik meg ott újra, majd csak máshol.)

    A harcok jók, de semmi extra. Ami érdekes lehet egyeseknek: van benne power stance, szinte bármilyen fegyver párosítható bármivel. (A fő kezdetben lévő fegyver fogja meghatározni ekkor a támadások kivitelezését.)

    Amit még megfigyeltem, szerencsére nem könnyű a halálba esni, nagyon "kegyes" a játék ebből a szempontból. Ha keskeny pallóra ugrasz le, szinte hozzátapadsz (legalábbis a Fromsoft játékokhoz képest), és dodge- stb esetén is pályán tart a játék, amennyire lehet, ha meredélyek mentén végzed ezt a tevékenységet.

    A hangulata kifejezetten jó egyébként (5-6 órányi játék kellett azért a jelenlegi karakteremmel, hogy elkapjon, de akkor behúzza az embert).

    Akcióban mindenképpen ér egy próbát. Valószínűleg fogják akciózni időnként, szóval, ha éppen olyan "itch" van rajtad, akkor szvsz érdemes rápróbálni.

    Ja, kifagyás, tálcára dobás vagy számottevőbb bug nem volt eddig nálam.

    Összességében: nem DS3 minőség, az azért odébb van, de élvezhető, jó szájízzel játszható darab. Nagyon, sőt zavaróan könnyen indul (legalábbis Dark Crusadert indítva), mintha le lenne egyszerűsítve minden, de idővel azért felnehezedik.
    Ja igen, és sok a loot, rengeteg fegyver, páncél, gyűrű stb. várja, hogy megkaparintsd. (Én mondjuk még mindig a kezdő páncélszettel és fegyverrel megyek, de ez nem jelenti azt, hogy ötlettelen/szar dolgok esnének.)

Új hozzászólás Aktív témák