-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Delila_1
veterán
válasz
scott_free #27499 üzenetére
Legegyszerűbb, a Lista1 RowSource tulajdonságánál adod meg: Munka1!A1:A10, akkor egyáltalán nem kell külön inicializálnod.
-
scott_free
senior tag
válasz
Delila_1 #27498 üzenetére
köszi, most így van megadva:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim lista1 As Range
Set lista1 = Worksheets("Munka1").Range("A1:A10")az egyik választógombnál meg így:
Private Sub OptionButton1_Click()
Set lista1 = Worksheets("Munka1").Range("A1:A10")akkor ehelyett elég lenne az elsőnél Public-ként megadni?
-
Delila_1
veterán
válasz
scott_free #27496 üzenetére
"lista1" nevű listbox csak 2 különböző userformon lehet. Az egyes userformok makrói hivatalból külön makrólapon vannak, ezért nem kavarodhat a rájuk történő hivatkozás.
Ha a "lista1" nem objektum, hanem változó, akkor publikussá teheted, így minden makró a pillanatnyi értékét fogja használni. A makrólap tetején Public lista1 As ... a deklaráció, a makrókban nem kell (ilyen esetben nem is szabad) külön deklarálni.
-
scott_free
senior tag
hi,
az Option Explicit mennyire kell egy makróba?
van egy makró űrlapom, ahol több sub-ban is használom pl. a "lista1"-et, mint tartományhivatkozást. na most ha van Option Explicit, akkor minden sub-ban külön kell definiálnom, ha meg nincs, akkor elég egyszer.
melyik eljárás a jobb? -
ueva
csendes tag
válasz
azopi74 #27489 üzenetére
Szia!
Igen így oldottam, meg a DARABTELI-vel, nagyjából, ahogy írtad. (=DARABTELI($A$1:A1;A1)=1)
Próbálkoztam a HOL.VAN-nal is, de sikerül úgy megbonyolítanom, hogy magam sem értettem.Feltételes formázásban nem igazán vagyok jártas.
A másik kérdésem is az A oszlopra vonatkozott.
pl.
Kategória1
alma
körte
szilvaKategória2
dió
körte
eper
málnaKategória3
szilva
banán
...stbA kategóriákon belüli első előfordulásokat formázza, a kategórianeveket ne.
-
Stimpy
senior tag
Sziasztok !
Abban kérném a segítségeteket, hogy egy táblázatban az egyik oszlopban van több, mint 6000 sornyi adat és mindhez hozzá kéne fűznöm ugyanazt a végződést. Pl. : B02385 van jelenleg a cellában (meg a többiben is hasonló) és mindegyiknek a -SBA végződést kéne kapnia. Ezt hogyan tudom megoldani?
Köszönettel előre is a válaszokat.
-
degec
senior tag
Tisztelet !
Szeretném megkérdezni, hogy azt hogy tudom megoldani, hogy a Thunderbirdben érkező EXCEL csatolmányokat Office 2013 proban (legális jogtiszta) rögtön meg tudjam nyitni. Az adatvédelmi központban beállítottam a megbízható helyeket hogy C:\ és D:\ és azok almappái megbízhatóak, de továbbra sem engedi mivel a véletlenszerű-nevű temp mappába csomagolódnak ki a Thunderbird csatolmányok és onnan a jó életnek sem tudja megnyitni..Próbáltam a temp mappát is beadni neki pontosabban almappákkal együtt de akkor sem.. Mi erre a megoldás ? Itt az irodába eddig win7 ofisz 2010 volt ott ez gond nélkül ment..most 8.1 pro és office 2013 pro és akármit állítunk nem engedi.marha macerás minden csatolmányt kimenteni valahova és úgy megnyitni hogy őfelségének megfeleljen..! Köszönöm szépen ha ír valaki valamit !
-
azopi74
addikt
Szia,
Az igazság, hogy nem tudom, hogy sikerült DARABTELI-vel megoldanod az első részét. Légy szíves oszd meg, mert érdekel, nem tudom elképzelni, hogy hogyan sikerült
Ja, megvan: Valahogy úgy csináltad, hogy összehasonlítottad a DARABTELI-t ráeresztve egyrészt az egész oszlopra, másrészt az adott cellától az oszlop végéig, és a kettő egyezését adtad meg feltételnek?
Valahogy így (ha az A oszlopot akarod így feltételes formázni)? :
=DARABTELI($A1:A$100;C1)=DARABTELI($A:$A;$A1)
Mert ennél szerintem kézenfekvőbb és rugalmasabb lenne így:
=HOL.VAN($A1;$A:$A;0)=SOR($A1)
Ami a másik részét érinti, csak add hozzá ÉS-sel a plusz feltételt. Sajnos nem értem, hogy mit értesz az alatt, hogy "Mindegyik kategóriacím előtt egy üres cella van"
Ha azt érted, hogy a cellától balra, és a B oszlopban vannak az adatok, (tehát az A oszopban van üres cella a ketegóriacímeknél) akkor valahogy így:
=ÉS(HOL.VAN($B1;$B:$B;0)=SOR($B1);$A1<>"")
-
azopi74
addikt
válasz
róland #27486 üzenetére
Jó, hát én nem "általános" használatban gondolkozok, hanem vállalati használatban, ez talán szakmai ártalom ...
Általános használatra szerintem az ingyenes Windows 10-es Excel universal app is (de még az androidos és ios-es excel és az Excel Online is) elég jó.
A szeparátor pedig még Excel-en belül is változó lehet beállítástól függően.
Nem kifejezetten csak a makróprogramozásra gondolok, amikor az Excel felsőbbrendűségéről beszélek.
Bár jelenleg az is egy igen fontos tényező, rengeteg nagyvállalatnál legacy makrós megoldások százai vannak használatban, és annak ellenére, hogy 90%-uk kiváltható lenne mai eszközökkel makrómentes megoldásra, de ez mint jelentős idő és pénz.
Igaz, a VBA sírját már jó ideje ássa a MS, és mindegy egyes verzióval közelebb kerülünk ahhoz, hogy lapátra kerüljön, mert egyre ritkábban kell hozzányúlni, de a fent említett okokból még sokáig megmarad, csak az van, hogy egyszerűen nem fejleszti tovább a MS (az az igazság, hogy már egy jó ideje befagyaszotta a fejlesztését, 2003 óta a VBA gyakorlatilag változatlan), és próbálja kiváltani, és fokozatosan átterelni a fejlesztőket a modernebb eszközök irányábaInkább olyan, vállalati alkalmazás során nélkülözhetetlen forró feature-ökre gondolok, mint Data Model, PowerPivot (Excel 2013 óta beintegrálva, 2010-hez ingyenes add-in) in PowerQuery (2010-hez és 13-hoz add-in-ként elérhető, Excel 2016-ba végre beintegrálva, sőt, maximálisan programozható), stb... És ezek folyamatosan fejlődnek, szinte havonta új feature-ökkel gazdagodva.
De említhetném akár a jó öreg legacy MS Query-t is (bár PowerQuery-hez képest kicsit őskövületként hat), ha vállalati alkalmazásról beszélünk. De az alap dolgok is ezerszer kulturáltabban vannak megoldva, mint az "alternatívákban". Más alkalmazási területeken (szövegszerkesztés, prezentáció) nem olyan széles a szakadék, mert tényleg eléggé jól felzárkózott a konkurencia a MS Office-hoz, de táblázatkezelés esetében én úgy érzem, hogy egyre inkább behozhatatlan az Excel előnye, és minden egyes új verzióval tovább nyílik az olló, és a lemaradás egyre durvább.
Ennek persze nem örülök, mert egy kis verseny nem ártana a piacon, de jelenleg esély sincs arra, hogy valamelyik konkurens szoftver akár csak az Excel lába ujja közelébe érjen. -
róland
veterán
válasz
lazlogogola #27480 üzenetére
Ha NEM akarsz szenvedni, akkor erre a legjobb megoldást a Google Drive Űrlapok adja. Összeállítod a kitöltendő Űrlapot, s minden kitöltés egy táblázat időbélyeggel ellátott újabb sorába kerül, ahol az egyes oszlopok az űrlap egyes kitöltendő mezőihez vannak kapcsolva.
-
róland
veterán
válasz
azopi74 #27485 üzenetére
Utóbbi megállapításoddal vitatkoznék. Általános használatra elég jók az ingyenes alternatívák. (Bár végre lehetne "szabvány" a függvények használatában, hogy ne kellene minden táblázatkezelőnél megnézni, hogy mi is pl. a szeparátor az egyes paraméterek között, vagy mondjuk a paramétereket ne eltérő sorrendben kelljen megadni.)
A makróprogramozástól tekintsünk el, az már nem az általános célú felhasználás területe.
-
azopi74
addikt
válasz
róland #27484 üzenetére
Tudom, tudom, csak irónia volt (azt viszont nem vettem észre, hogy OpenOffice.org-ban kezdte el)
Én nem használok semmilyen ingyenes MS Office alternatívát, különösen, ha táblázatkezelőről van szó, az ingyenes alternatívák tudása az Excel funkcionalitásának 3-4%-át súrolják alulról
-
róland
veterán
válasz
azopi74 #27483 üzenetére
Mivel OpenOffice.org-ban kezdte el készíteni a táblázatát, így célszerű abban, vagy közvetlen alternatívájában válaszolnom. (Mellesleg én is elég gyakran ezen ingyenes MS Office alternatívákat használom, s néha akár Google Docs-ot is.)
Attól eltekintve, hogy miben készült, a bemutatott megoldások mindegyik táblázatkezelőben működnek. (Csak annyi a lényeg, hogy NE szolgaian átmásolja a függvényeket, hanem az adott táblázatkezelő elvárt formátuma szerint használja azokat.)
-
ueva
csendes tag
Sziasztok!
A következőben szeretném a segítségeteket kérni.
Van egy táblázatom, melynek A oszlopában több ezer szöveges adat van, melyek közül némelyik többször is előfordul. Feltételes formázással meg kell valósítani, hogy az A oszlop celláiban felülről lefelé haladva, minden adat első előfordulása pl. piros betűszínnel jelenjen meg. Ez még ment is (Darabtelivel), de az adatok között találhatók kategóriacímek, amelyeket nem kell formázni. Mindegyik kategóriacím előtt egy üres cella van. Azt hogy lehetne belevenni a feltételes formázás képletébe, hogy ezeket figyelje és ne formázza?
Előre is köszönöm a segítséget! -
lazlogogola
tag
Sziasztok!
Lehet-e olyat csinálni,hogy ha egy cellába beírok vmit akkor dátummal ellátva naplózza a sor elején egy megjegyzésbe?
Vagy külön munkafüzetbe,munkalapra?
Lehet új munkalap jobb lenne,mert akkor nyomtatni is tudnám.pl.
A1: katéter berakás
B1: katéter ex.
C1: új katéterMegjegyzésben / munkalapon:
2015.06.22. katéter berakás
2015.06.25. katéter ex.
2015.06.28. új katéterKöszönöm előre is!!!
-
scott_free
senior tag
sziasztok,
van egy űrlapom, ahol van scrollbar. a lapon 2 frame található, abban vannak a textboxok, és ha a második frame-ben rámegyek bármelyikre, akkor az űrlap magától legördül ennek a frame-nek a tetejéig.
ezt hogy lehet megváltoztatni, hogy ne scrollozzon automatikusan?köszi!
-
Delila_1
veterán
válasz
Melack #27477 üzenetére
A próbánál a füzet utolsó lapját elneveztem Gyűjtés-nek. A MitKeres változóba tettem be a keresendő adatot.
A makró az elsőtől az utolsó előtti lapig megkeresi a MitKeres értéket, és a találat sorát a Gyűjtés lap első üres sorába bemásolja.Sub Kigyujt()
Dim lap As Integer, WSG As Worksheet, Hol, usor As Long
Application.ScreenUpdating = False
Const MitKeres = "Máté" 'Itt add meg a keresendő értéket
Set WSG = Sheets("Gyűjtés")
WSG.Rows("2:2000") = ""
For lap = 1 To Worksheets.Count - 1
Sheets(lap).Select
Set Hol = Cells.Find(MitKeres, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
If Hol Is Nothing Then
GoTo Tovabb
Else
usor = WSG.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
Rows(Hol.Row).Copy WSG.Range("A" & usor)
End If
Tovabb:
On Error GoTo 0
Next
WSG.Select
Application.ScreenUpdating = True
End SubEz laponként az első találatot teszi ki. Ha több kell, valaki biztosan segít, most el kell mennem.
-
Melack
veterán
Sziasztok!
Szituáció az alábbi: 1 Excel file, cca 30 fül lesz benne. Van-e olyan keresési feltétel/megoldás, amivel egyszerre tudom ezeket filterezni egy külön fülön? Rndszerszintű hozzáféréseket kell rendszereznem, ezért ez a sok fül.
Köszönöm a válaszokat!
Üdv
Melack
-
Delila_1
veterán
Szerintem sem jó az előre kiporciózott 3-3 tétel. Egyrészt mert előfordulhat napi több tétel kiadás, másrészt ha kevesebb a költekezés, üres sorok maradnak, ami feleslegesen növeli a táblázat méretét.
Ha nincsenek üres sorok az A oszlopban, tudsz szűrni dátum szerint. A napi (vagy heti, havi, negyedéves) összeget a szűrt táblában a RÉSZÖSSZEG (SUBTOTAL) azonnal megmutatja.
Az F2, G2 hosszú képlete helyett alkalmazhatod a SZUMHA (SUMIF) függvényt, de bőven elég az F2-ben az =SUM(D:D) is, ehhez nem szükséges azonos helyen lenniük az oszlopban az összegeknek.
Kimutatással is érdemes próbálkozni.
-
DeFranco
nagyúr
ez már nem szorosan excel téma, hanem budgeting, de írtam privátot pár gondolattal
(amúgy én úgy csinálom, hogy a tételes költségeket külön vezetem egymás alatt gyakorlatilag ömlesztve, és mellette egy másik tábla összesíti ezeket kategóriákba (rezsi, kaja, elb*sz, telefon, fodrász, stb.) plusz a célkasszák egy másik fülön amiből a rendkívüli (eseti, nagyobb összegű, pl. cipővásárlás, kari aji, létravásárlás) kiadások célzott fedezete van.)
-
róland
veterán
Én külön táblákban (munkafüzetlapokon) kezelném az adatokat. Mindkettőtökét külön. Akkor az adott táblázat első oszlopa mindig a dátum lenne, utána az összeg.
Az adott dátumhoz tartozó összes tétel sorai pedig megkerestethetők függvényekkel (pl. nagyon hasznos a HOL.VAN függvény). Utána a megfelelően kikeresett cellák értékeit már nem bonyolult összeadni.
-
zodo
nagyúr
válasz
róland #27469 üzenetére
Igazából az napi 2 x 3 nem csupán 3 ami nekünk bőven elegendő, kis pénzből keveset költünk
de ha mégis kevésnek bizonyulna akkor két-két számlát még össze tudok adni és annak értékét bejegyezni.
Ha elárulod a több bejegyzés létrehozás tipped hogy miként gondoltad akkor azt szívesen meghallgatóm!
-
zodo
nagyúr
válasz
Delila_1 #27453 üzenetére
Köszönöm!
Időközben kb 3 óra alatt sikerült kreálnom egy elfogadható táblázatot.
Nagyon keveset de már találkoztam táblázatkezelővel és azért volt némi fogalmam csak nem tudtam mit hol és milyen néven keressek ill. adjam meg a paramétereket.
Igaz nem MS hanem OpenOffice de talán elfér itt ez a kép róla.Napi 3 bejegyzés lehetőség / fő és ezek D oszlopban, napi szinten összeadva.
F és G oszlop kettőnk havi kiadásának összege.
H oszlop előzőek különbözeti értéke, rám vetítve.
Feltételes formázással plusz esetén zöld háttér vagy negatív értéknél piros színű cella háttérszínnel.
I oszlop a lakással kapcsolatos kiadások értéke (csekkek, közös költség, biztosítás) (ezeket a párom fizeti)
J oszlop, szintén rám vetítve (=H2-I2) adja meg a havi különbözet értékét. -
Tegi
újonc
Sziasztok, kezdő exeles vagyok, kérem a segítségeteket, egy munkabeosztást készítek, név alatt van 3 oszlop, munkaidő kezdete, vége, ledolgozott óra.
Munkaidő végéből kivonom a munkaidő kezdetét, pl:, 6-tól 14-ig, / 14-6=8 óra
Milyen képletet kell használni az oszlopban, hogy 22-től 6-ig ledolgozott óra számot pontosan kapjam meg?
Köszönöm szépen!!!! -
Delila_1
veterán
-
morgusz
csendes tag
Sziasztok!
Egy tábla első oszlopában levő cellákba, a sorokban szereplő egyes cellák tartalmát, és közéjük egyéb szövegeket fűztem össze, ami egy e-mail szövege lenne.
Meg lehet-e oldani, hogy egy ilyen cella tartalmát, alkalmanként (ha a sorban valami változás történt az összefűzendő adatokban) automatikusan elküldjem a főnökömnek egy kattintással? -
zodo
nagyúr
Sziasztok!
Arra gondoltam hogy excel táblában vezetném a két fős "családi" költségvetést de ez csak terv mert nem igazán ismerem az excel-t ill. nem tudom hogy álljak neki.
Néztem a neten található sablonokat de nincs szükségem amolyan nagy lehetőségeket kínáló táblára.Kezdésnek leszedtem a wincalendar oldaláról az idei naptár sablont.
Amit szeretnék...
Napi szinten kb 2x3 soros (párom/én) cella bejegyzés (kiadási érték) lehetőséget
Hó végi összérték / főEz már nagy segítség lenne ha megoldható de bármilyen egyéb megoldás érdekelne.
Nem kötelező a naptár nézet akár egymás alatt/melletti, sorok/oszlopok elrendezés is megteszi.Előre is köszi a válaszokat!
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Egy kevés trükkel megoldható a dolog:
A nyelvválasztó lenyílódat hozzárendeled egy cellához. Mivel két nyelv van, értéke 1 vagy 2 lehet ennek a cellának.
A szövegeket tartalmazó lenyílóhoz rendelsz egy tartományt (oszlopot). Ezt az oszlopot beképletezed HA képlettel úgy, hogy ha az egyik nyelv van kiválasztva, az egyik nyelvű szöveget, ha a másik akkor a másik nyelvű szöveget tartalmazza.Példa:
Magyar szöveg A1:A10
Angol szöveg B1:B10
A második lenyíló bemeneti tartománya: C1:C10
A C1 cella képlete =HA($E$1=1;A1;B1)
Ezt húzod végig.
Az első lenyíló cellacsatolása E1 cella. Választható érték magyar és angol, - magyar 1, angol 2 lesz az E1 cellában a kiválasztás után automatikusan.Megcsinálni rövidebb, mint leírni.
Üdv.
-
Musuz
csendes tag
Hali
Az űrlap-vezérlőböl beszúrt kettő beviteli listával szeretném megoldani a következőt:
Van két szöveges táblázatom.Az egyikben angolul,a másikban magyarul van ugyanaz.
Például:
angol: Satisfied
magyar: ElégedettA "select language" listában kiválasztom a nyelvet,és azt szeretném,hogy a másik listában ki tudjam
választani a nyelvnek megfelelőlen a szöveget.
Makró nélkül szeretném megoldani,ha lehetséges! -
Fferi50
Topikgazda
Szia!
"csak G2-be írok be gy értéket"
Nagyon ravasz vagy! Az előbb egy konkrét cella helyét kérdezted. Ha jól gondolom, akkor most nem cella cím kerülne a G2 cellába -hiszen azt Te is tudod...- , hanem egy olyan érték, amely a táblázatban valahol előfordul és annak a helyét keresed. Azaz tulajdonképpen a 6. sor 4. oszlop értéket szeretnéd visszakapni az abban a cellában levő xx érték alapján.
Az ilyen keresésre a Hol.van függvény használható - hátránya, hogy csak egy soron ill. egy oszlopon működik, tehát végig kell menni minden oszlopon és minden soron, hogy megtaláld az értékét, megfelelően egymásba ágyazott HA HIBÁS és Hol.van illetve HAHIBA és Hol.van (2010-től) függvényekkel.Legalábbis én így gondolom.
Üdv.
-
azopi74
addikt
válasz
bara17 #27438 üzenetére
Bocsi, de ezt a képletes módszert én javasoltam, nem lappy. Ő mást javasolt
és lappy módszere nem működik? mert az még ennél is egyszerűbb....
Most gépközelben vagyok,megnéztem, és igazunk volt, tényleg be lehet képletezés nélkül is állítani (legalábbis 2010-től felfelé) , hogy a legkisebb vagy legnagyobb értéket adott színűre színezzeÍgy :
-
bara17
tag
Köszönöm, végül megvan a megoldás csak nem hittem volna, hogy soronként szépen nézi a relációkat azt hittem oszloponként csinálja.
Végül úgy csináltam, hogy Felt. formázás -> Új szabály -> A formázandó cellák kij. képlettel -> =MIN(N3
3)=N3 ide ezt írtam be ahol az n3
3 a tartományom és utána beállítottam a színt és kész.
Szóval köszönöm!
-
azopi74
addikt
válasz
bara17 #27435 üzenetére
Feltételes formázással lehet, képlettel (MIN függvény)...
De talán van rá beépített formázás is, (verziószámtól függ, nézd át a "gyári" opciókat) ami pont ezt csinálja, és akkor még ezt is megspórolodMásik kérdésre: HA függvénnyel (és minden más worksheet függvénnyel) csak a cella tartalmát tudod befolyásolni, a formázását nem. Szóval nem, nem lehet vele színezni
Feltételes formázás a barátod, ha ilyet akarsz. VBA teljesen felesleges ilyen célra.
-
bara17
tag
Sziasztok!
Nekem olyan kérdésem van, hogy jelenleg van két oszlopom (lehet lesz több is), melyekben pénzösszegek vannak. A feladat az, hogy színezzem ki a két- vagy több oszlop sorait, úgy hogy minden sorban a legkisebb legyen pl. zöld színű?
Kérdésem, hogy erre létezik valami beépített Excel trükk? VBA kóddal is megtudnám oldani a feladatot csak gondoltam létezik beépített dolog erre.
További kérdés:
--HA függvénnyel lehet -e színezni, vagy csak feltételes formázással? (pl. HA logikai vizsgálat IGAZ akkor zöld, HA HAMIS piros)Köszönöm a választ!
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
m.zmrzlina #27432 üzenetére
Szia!
"nem is értem, hogy került oda"
Kismanók előszeretettel bombázzák a programozók sorait, valamelyik poénkodó lélek vezethette a kezedet...További sok jól működő makrót!
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
m.zmrzlina #27430 üzenetére
Szia!
Rendben, ezzel nincs is probléma, de akkor a ws_Kabelo már a wb_Temp egy munkalapja.
Tehát elég a ws_Kabelo.Range hivatkozás (a wb_Temp.ws_Kabelo.Range helyett).
A dőlten írt rész a munkafüzet maga és ahhoz hivatkoznád meg a ws_Kabelo munkalap objektumot (tulajdonságot), ilyen tulajdonsága viszont a munkafüzeteknek nincs. Egyszerűen "túldimenzionáltad" az objektumod elérhetőségét.
Mivel már külön objektumként definiáltad a ws_Kabelo munkalapot, ez tartalmazza saját magára nézve a wb_Temp munkafüzetből eredő összes tulajdonságot, nem kell neki hozzáírni, hogy annak része, tudja magáról.
Ha megnézed a ws_Kabelo.Parent tulajdonságát, ott a wb_Temp munkafüzetet tudod azonosítani.
Hiszen így hoztad létre: set ws_Kabelo=wb_Temp.Worksheets("kabelo")Üdv.
(Remélem, sikerült érthetően fogalmazni.) -
m.zmrzlina
senior tag
válasz
Fferi50 #27429 üzenetére
Így jön létre a két változó:
str_Teljesnev = Application.GetOpenFilename
If str_Teljesnev = "False" Then
Exit Sub
ElseIf Mid(str_Teljesnev, (InStrRev(str_Teljesnev, "\") + 1), 9) <> Left(str_Szolgnev, 9) Then
MsgBox "Rossz fájlt választottál!"
Exit Sub
Else
Set wb_Temp = Workbooks.Open(str_Teljesnev)
End If
wb_Temp.Worksheets(1).Name = str_MunkalapA
wb_Temp.Worksheets(2).Name = str_MunkalapD
'kabelo munkalapot létrehoz
wb_Temp.Worksheets(str_MunkalapA).Copy before:=wb_Temp.Worksheets(1)
wb_Temp.Worksheets(1).Name = "kabelo"
Set ws_Kabelo = wb_Temp.Worksheets("kabelo") -
Fferi50
Topikgazda
válasz
m.zmrzlina #27423 üzenetére
Szia!
A kérdés az szerintem, hogy mi a wb_Temp és a ws_Kabelo? Milyen objektumok (ránézésre munkafüzet és munkalap kellene legyen (nyilván set wb_Temp = munkafüzet és set ws_Kabelo=munkalap - de melyik munkafüzetben?).
A munkafüzetnek nincs szerintem ws_Kabelo tulajdonsága...,csak Worksheet vagy Sheet tulajdonsága.Vagy set ws_Kabelo=wb_Temp.Sheets(1) és akkor ws_Kabelo.Range a hivatkozás, vagy
wb_Temp.Sheets(1).Range a hivatkozás.Én ezt gondolom problémásnak.
Üdv.
-
m.zmrzlina
senior tag
Köszi szépen ez is egy jó irány és használható is számomra de továbbra is szeretném megérteni, hogy miért nem megy a tömb értékadás.
Lehet hogy használom is majd a módszert de ez a problémamegoldás a következő viccet juttatja eszembe:
A rendőr közlekedési balesetnél veszi fel a jegyzőkönyvet: "Egy kézfej az árokban. Egy fül a szalagkorláton. Egy fej az úttesten." Amikor ideér, kiabálni kezd:
- Főnök, főnök! Az úttest az egy té vagy két té?
- Nem tudom.
- Jó - válaszol a rendőr, a fejet széles ívben berúgja az árokba. Tovább ír: "Egy fej az árokban". -
lappy
őstag
válasz
m.zmrzlina #27426 üzenetére
Szia!
Nézd meg ezt hátha segít -
m.zmrzlina
senior tag
válasz
Delila_1 #27424 üzenetére
Érdekes mert egy korábbi verziójában a makrónak ez az értékadés csont nélkül lefut:
Dim arrAnalist() As Variant
Dim arrDigilist() As Variant
Dim intHibakszama As Integer
Dim strHibahely As String
Dim intI As Integer
Set wbSpss_kod = ThisWorkbook
Set wsSyntax = wbSpss_kod.Worksheets("SPSS_syntax")
Set wsKabelo = wbSpss_kod.Worksheets("kabelo")
intDigitlista_oszlop = wsSyntax.Range("AB3").Value
intListahossz = wsSyntax.Range("AC3").Value
arrAnalist() = wsKabelo.Range("A2:A" & intListahossz)
arrDigilist() = wsKabelo.Range(wsKabelo.Cells(2, intDigitlista_oszlop), wsKabelo.Cells(intListahossz, intDigitlista_oszlop))Próbáltam igy is átírni az újat de az sem működik.
-
m.zmrzlina
senior tag
válasz
Delila_1 #27424 üzenetére
Ez igaz csak többféle listáról van szó és az összehasonlítani kívánt tartományok hossza változhat illetve a második oszlop mindig máshol van.
Ezért van változóban a tartományok határainak egy része. Ráadásul a munkalapokon (sok-sok)minden mást makró csinál ezért gondolkozom makróban. Valamint az ellenőrzést a makró többi részétől függetlenül is le kell tudni futtatni és nem akarok minden munkaapot felképletezni (nincs is rá lehetőség illetve nem egyszerű.
Ez most makrós feladat.
-
Delila_1
veterán
válasz
m.zmrzlina #27423 üzenetére
Függvénnyel nagyon egyszerű lenne. A két adat A, ill. B oszlopban van.
C-> =ha(trim(a2)=trim(b2);0;1)
D1=szum(c:c), ez megadja az eltérések számát -
m.zmrzlina
senior tag
A problémám a következő: össze kell hasonlítani kér oszlop tartalmát (cellánként egy egy szöveges érték és ha van közöttük különbség akkor a helyet ahol hiba van és a hibák darabszámát egy MsgBox-ban a felhasználó tudomására hozni.
Úgy próbálkozom, hogy tömb változóba írom a két tartományt és a tömb elemein végzem az összehasonlítást de az értékadásnál a "Object doesn't support this property or method." hibaüzenetet kapom
arr_Analist() = wb_Temp.ws_Kabelo.Range(Cells(2, 1), Cells(int_usor, 1))
arr_Digilist() = wb_Temp.ws_Kabelo.Range(Cells(2, int_uoszlop + 1), Cells(int_usor, int_uoszlop + 1))
For intI = 1 To UBound(arr_Analist)
If Trim(arr_Analist(intI, 1)) <> Trim(arr_Digilist(intI, 1)) Then
int_Hibakszama = int_Hibakszama + 1
str_Hibahely = str_Hibahely & intI + 1 & ".sor, "
End If
Next
If int_Hibakszama > 0 Then
MsgBox "Összesen " & int_Hibakszama & " különbség a következő helye(ke)n: " & str_Hibahely
Else
MsgBox "A két lista azonos."
End If -
Wyll
őstag
Sziasztok!
Eszembejutott egy jó kérdés.
Aki ért kicsit a programozási nyelvekhez ill. paradigmákhoz, ti mit mondanátok, egy excel tábla celláinak programozása benne az (esetenként igen-igen bonyolult) képletekkel és az előre definiálható nevekkel milyen programozási paradigmát valósít meg vajon?Kifejezetten VBA nélkül értem, mert az ugye egy "hagyományos" procedurális/eseményvezérelt dolog.
-
scott_free
senior tag
igen, egy feltétel csak egy lehet, kettőt már ÉS-sel, VAGY-gyal lehet összekapcsolni.
de ide nem is kell, elég egymásba ágyazni a két szélső értéket, és a középső feltételt ki is lehet hagyni:
=HA(K6<=10000000;10;HA(K6>=20000000;0;5))
(ha 10M-nál kisebb, akkor 10, ha nem, akkor megnézi, hogy 20M-nál nagyobb-e, ha igen, akkor 0, ha nem, akkor meg nyilván 10M és 20M között van, tehát 5.)
-
scott_free
senior tag
jó reggelt,
ez a makró így rendben van, vagy kell esetleg még valamit beleírnom?
(működni működik: időbélyeget ad egy táblázatba adott érték elérésekor)Private Sub WorkSheet_Calculate()
Dim i As Integer
Dim j As Integer
Dim r As Integer
For i = 2 To 15
If Cells(i, 1) <> 0 Then
For j = 1 To 5
If j = 1 Then r = 20 Else: r = 0
If Cells(i, 1) >= (10 * 2 ^ j - r) And Cells(i, 1) < (10 * 2 ^ (j + 1)) Then
If Cells(i, j + 1) = 0 Then
Cells(i, j + 1) = Now()
End If
End If
Next j
End If
Next i
End Sub -
Louro
őstag
válasz
menledge #27416 üzenetére
(Szerintem) Így nem lehet megoldani a HA feltételt: 01000000>K6>2342343. Vagy szétbontod vagy ÉS közé teszed.
=HA(K6<=10000000;10;HA(20000000>K6>10000000;5;HA(K6>20000000;0; )))
Az első feltétel, hogy ha 1misinél kisebb vagy egyenlő. A második feltétel az lenne, hogy ha 1 misinél nagyobb, de 2-nél kisebb. Mivel ha az első nem teljesül, akkor az legalább 1misinél nagyobb. Szóval a K6>1misi feleslegesen van ott.
-
-
menledge
senior tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék, HA fv-vel kapcsolatban.
=HA(K6<=10000000;10;HA(20000000>K6>10000000;5;HA(K6>20000000;0; )))Így néz ki, a problémám, hogy hiába írok 20 milliónál nagyobb számot be, akkor is 5-t ír eredményként a 0 helyett. Ez miért van?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!
-
Louro
őstag
Szia,
ez megvan. Jelenleg is így működik. Csak a sok mögöttes Excelt külön-külön kell frissíteni. 4 diagramhoz 4 mögöttes Excel tartozik.
Azt szeretném, ha egy Excel lenne és a 4 diagram abból venné az adatokat. HA új sort szúrok be, akkor ne kelljen a 4 diagram tartományát bővíteni, hanem mint ahogy a videón is volt, automatikusan bővülne. Ha a tartományt állítani kell, akkor ugyanott vagyok.
Lehet erre nincs a Powerpoint felkészítve, bár szerintem gondolhatnak erre majd az Office 2018-ban
-
lappy
őstag
Ha jól értem a ppt-be szeretnél illeszteni egy dinamikus excel diagramot amit egy xls fájlban van és ez idő közben változik
a megoldás -
-
Louro
őstag
Sziasztok!
Bár nem 100%-os Excel, de van arra lehetőség, hogy adott egy Powerpoint fájl. Benne 4 diagram. Mögötte 4 Excel.
A kérdés: Van lehetőség egy Excel-t létrehozni. A .ppt-ben levő 4 diagram abból kapná az adatokat. Időközönként pedig a bekerülő adatokat hozzá húzná? Próbáltam, hogy a táblázatot "táblázattá" alakítom és új sor kapcsán automatikus igazodna a diagram, de nem sikerült.
Első diagram az első két oszlopból származna. Második az első oszlop és a harmadik, a harmadik, az első és a negyedik oszlopból....
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
enginev3.0 #27402 üzenetére
Szia!
A B:G oszlopokat együtt kell kijelölnöd és úgy rendezni a B oszlopra. A rendezés mindig a kijelölt adattartományra vonatkozik. Ternészetesen ilyenkor a köztük levő többi oszlop is rendeződik.
Ha azt szeretnéd, hogy csak a B és G oszlop rendeződjön, a B oszlop mellé be kell szúrnod egy oszlopot, oda átmásolni a G oszlop tartalmát.Rendezni a két oszlopot, majd visszamásolni a G oszlopba.Üdv.
-
enginev3.0
félisten
Sziasztok
Van egy office tábla
Sok oszlop, és ha a B oszlopot szeretném betűrendbe tenni akkor a G oszlop marad az eredeti és nem rendeződik vele, erre mi lenne az egyszerű megoldás?
Új hozzászólás Aktív témák
- Új és újszerű 15-16 Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 i5-1145G7 16GB 512GB FHD+ Érintőkijelző 100% sRGB - 1 év garancia
- Lenovo ThinkCentre M920q/ Dell OptiPlex 3070/ Hp EliteDesk 800 G4-G5 mini, micro PC-Számla/garancia
- DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 128GB Natural -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3501, 90% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest