-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bluegene
addikt
http://www.youtube.com/watch?v=uYbVx1Zz3Us
akinek gzenge gépe van, lehet én is elszórakozok vele, földközelben leesik az FPS(erre gyógyír?)
-
Bluegene
addikt
Vista alatt lassabb

főleg földközelben érezhető vista alatt manőverezés közben diavetítés, XP alatt azért érezhetően jobb, grafikailag ugyanaz
más: online pilóta lehetek? rendes járatokkal stb
kell ehhez havidíjat fizetnem?
úgyhallottam már van virtuális légiflotta, hobbi légiirányítókkal -
Ferenc1946
csendes tag
Üdv!
Próbálgatok ismerkedni a PMDG használatával. Egyenlőre még csak kiváncsiskodás képpen.
Keresgéltem hozzá anyagot is. Nagyon bő leírást, - de inkább oktatási anyagnak nevezném - találtam az IVAO anyagai között. A PMDG 747-400, 400F en mutatja be.
De sajnos elakadtam már az elején, amikor a "Tipusismertető telepítése" módját írja le. Ha valaki ismeri ezt az anyagot és tudna segíteni, megköszönném!
Czakó
-
Acor
aktív tag
Ez a fórum nagyon kihalt.

-
Acor
aktív tag
Nem tudom mi történt kivettem az egyik kártyát és ugyanaz a baj előjött mint a GTS-el, elkezdett csíkozdni kockásodni villogni a kép a BP scenery-nél, szóval gáz aztán visszatettem azt gondoltam megjavul és visszaáll az előző 15-20frames hez, de nem tette maradt 6-8 mint a GTS-nél szóval leszedtem az Aerosoft Bp scenery-ét.
Már mindent kicseréltem kivéve a procit, még azt is kicserélem és ha akkor sem változik semmi akkor felrobbanok mérgembe

Vagy az is lehet driver probléma van, mert úgy tűnik nem a GTS-el volt a baj, viszont legalább gariba kicserélték már ez is vmi van helyette egy 22-es monitorom, de mit érek vele..

Tulajdonképp még nem adom fel, mert más játékok TGV-hez hasonlítanak

Meg hátha lesz végre valami újítás update vagy ilyesmi, ismerje már fel az új hardware-ket is.....
-
Acor
aktív tag
Ja úgy még azok is maximumon vannak és light bloom- tól elkezdve a felhőkig...stb minden csutka.
Csak emelett azt látom ha visszaveszek sem sokat nő a Frame, tehát valami még mindig nincs rendben.Ma 8 körül kipróbálom úgy is!
Egyébként az összes service pack és az acceleration is fent van rajta.
-
Csorbi
addikt
Úgy értve maximumon, hogy a földi/légi/vízi forgalom is maximumra van állítva? Mert ha azok nincsenek, akkor elég elkeserítő a játék motorja, hogy a 4870 CF-ben is ennyit hoz

Tényleg, meg tudnád nézni hogy CF nélkül egy 4870-nel mennyire csökken ugyanezzel a beállítással? (Nem kell a kártyát kivenni, elég a CF-et kikapcsolni
) -
Acor
aktív tag
http://kepfeltoltes.hu/view/080712/hawai_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a másik
-
Acor
aktív tag
Két kép Hawai-ról minden maximumon 1680*1050-ben (hozzáteszem 15-20frame között megy így a játékmég egy proc kéne a gépembe azt talán már vinné
)
[L:http://kepfeltoltes.hu/view/080712/hawai_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][link][/L]Directx 10 és Vista 64bit ultimate a kofig meg a lent.
De mindentől függetlenűl szép

-
lesaux
veterán
Esetleg akinek XP-je és Vistája is van, elmondhatná, mit tapasztalt.
Vista alatt gyorsabb / lassabb / tökmindegy? -
Geryson
addikt
Nekem a régebbi FS9-hez van egy komplett billentyűkiosztásom, ami azért úgy gondolom a mai napig használatos (nagyrészt mindenképpen). Persze mondanom sem kell, hogy ez az alapgépekre vonatkozik csak, hiszen szinte minden kiegészítőnek megvan a maga billentyűbeállítása. Ha kéred, keress meg MSN-en este és átdobom!
Amúgy ha jól tudom, a assignments-ben van olyan, hogy "print key command" vagy valami hasonló, szóval ki tudod nyomtatni a gombokat - de bevallom, régen repültem már.
-
lesaux
veterán
Settings / Display / Aircraft, baloldalt alul 2-D panel transparency.
Az iránytű elvileg az U betűvel jön elő, ha arra gondolsz, bár csak küldetések alatt látszik.
Zoomolni magyar billentyűn az ó betűvel és a kötőjellel tudsz, illetve a Ctrl-ó, Ctrl-kötőjel kombóval a kamerát mozgatja előre-hátra. Ezt a problémát mondjuk azért nem értem, mert egy sima Reset missionnél is visszaállítja a kamerát alaphelyzetbe. -
Osiris
őstag
Valaki megtudná mondani, hogy a boltban kapható fsx-hez mellékelt magyar leírásban az a billentyűkiosztás leírása benne van e?
Illetve kéne egy kis segítség, mert a műszerfalam minden nézetét sikerült teljesen átlátszóvátenni, vagy rettentően "ki" zoomolni a nézeteket, illetve az iránytűm is eltünt és visszahozni egyiket sem lehet.

-
Geryson
addikt
válasz
Ferenc1946
#570
üzenetére
Hahó!
Végre van időm írni...
Jómagam FS3 óta (nem elírás!) nyomom a repülésnek ezen formáját, FS95 óta meg szabályosan a nagygépes, polgári repülést azóta már hivatalos csapatban, sok-sokezer repült órával, így azt hiszem vannak már tapasztalataim.
Az FS szinte soha nem ment jól a maga korszakában a Microsoft sajátos programozása miatt, ezt el kell fogadni. Ez nem egy NFS, még csak egy napon sem lehet (vagy érdemes) említeni őket. Értsd ezt úgy, hogy az FS2004 nem ment normálisan az akkori elég komoly gépemmel, sőt még 2006-ban sem ment amikor már komolyabb videókártya és hypertrading-processzor került bele. Az első megoldás a tavalyi új gépem jelentette, ami ugye legalább 3 évvel később jött ki mint az alapprogramm és több mint 300e Ft (szintén nem elírás!) volt az ára (gépkonfig látható a profilomban). Na ezzel a géppel már megy az FS2004. de azt még most is el tudom mondani, hogy produkálok Budapesten (Kozma szintén "ügyes" programozó ilyen szempontból) 15 FPS-t, ami azért gáz ilyen gép mellett.
Az FSX ugyanez a tészta. Majd 2010 körül lesznek olyan gépek, esetleg frissítések amiken szépen megy majd a játék. Azért meg kell említeni, hogy az SP2 sokat javított ám az FPS-eken, mert én szépen tudok játszani vele (persze nem PMDG nagygéppel és nem csúcsra húzva a csúszkákat) ha éppen kicsit repkedni van kedvem.
Szóval türelem és sok-sok pénz és akkor lesz itt megoldás! Csak ismételni tudom önmagam: az FS az bizony egy ilyen "furcsa" játék, ezt el kell fogadnunk...
-
Csorbi
addikt
válasz
Ferenc1946
#575
üzenetére
Az FS2004-es működése lényegében ugyanolyan mint az FSX-é, gondolj bele a szükséges számításokba! De ha úgy érzed, a gépnek elégnek kéne lennie, akkor lehet nem ártana szétnézned a géped környékén, ha nem hozza az elvárt teljesítményt.
a BP Scenery gyalázatosan belassítja az FSX-et is, ez tény. Próbálj meg ne ott fel/leszállni.
MS Train Simulatort is használok, na annak a teljesítménye sem túl meggyőző, nem hoz többet 30 fps-nél max beállításoknál.
Ne mérgelődj, ha tudsz, ruházz be egy kétmagos prociba meg egy picit jobb VGA-ba, és ne a BP Scenery-beli Ferihegynél repkedj, meglátod, jobb lesz bőven! Ha mégsem, akkor nem ártana egy körbenézés a gépeden, lehet hogy van ami visszafogja a teljesítményt. Nézz megy egy tisztán felrakott Windows-t meg az FSX-et, legfrisebb driverekkel!

-
Ferenc1946
csendes tag
Mint ahogy egy kevéssel korábban írtam, a FSX-et leszedtem a gépemről és eltettem. Az FS9-ről írtam az "573"-ban. Annak működnie kellene a meglevő konfigommal. Vagy annak is kevés? Egyedül a Bp sceneryvel bővitettem az alapjátékot.
Biztosan bennem van a hiba.
Sokáig vasutszimulátoroztam és egy ismerősnél láttam meg kb 2 éve az FS2004-et. Nem is kérdeztem, hogy milyen a gépe. Mikor megnéztem a doboz hátulján, hogy milyen gép kell hozzá, nyugodt voltam, mert az enyém már akkor is erősebb volt. 1.7Mhz-es proci. De ezzel valójában meg sem mozdult. Ekkor fejlesztettem a mostanira.
Nem vagyok már fiatal, az unokáim nevetnek rajtam amikor mérgelődök a programon
Üdv
-
Csorbi
addikt
válasz
Ferenc1946
#573
üzenetére
Az a megállapítás, hogy: Ha megveszek egy programot, nem kevés pénzért, akkor az tegye a dolgát. - nos, ez így önmagában elég kevés, kell alá a szükséges hardver is, ami FSX esetében különösen igaz!
A konfigurációdra rápillantva, igen, egyértelműen megállapítható az, hogy bizony, nálad az FSX igen erős megalkuvásokkal futtatható. Ha az a 3.2-es proci esetleg kétmagos lenne, a videokártya pedig nem egy 8600-as, hanem esetleg egy 8800-as, jelentős javulást vennél észre. A jelenlegi konfigodnál muszáj a kompromisszum.Ne hasonlítsuk össze az NFS Carbont az FSX-szel! Az előbbi egy arcade játék, pár km2 leképezendő területtel, néhány autóval, míg az utóbbi egy komoly szimulátor, ami sok száz, ezer km2 területtel, gazdag légiforgalommal, valós időjárásszimulációval, tehát mint leírtam már korábban, a kettő összevetése nagyon-nagyon rossz példa!!!
Többnyire az olvasható, hogy egy kis csökkentés ebből, egy kicsi abbol és akkor elfogadhatóan megy a progi. De ennek nem így kellene működnie. - de bizony, ennek így kell működnie! Kicsit kevesebb légiforgalom, kisebb látótávolság, s a processzornak máris több ideje marad kiszámolni mást.
Személy szerint nekem semmi gondom az FSX futtatásval, a konfigom látható az adatlapomon, nem azt mondom, hogy 100 FPS, de a grafika maxon, forgalom is van, és kellemesen repkedek, nem akad.
-
Ferenc1946
csendes tag
Üdv!
Természetesen tudomásul veszem a nem egyetértésedet, de nekem akkkor sem működik normálisan az FS.
Ha megveszek egy programot, nem kevés pénzért, akkor az tegye a dolgát.
Ha olvasod a forumokat, akkor nem hiszem, hogy találkoztál-e már olyan véleménnyel, aki teljesen elégedett volt a programmal. Többnyire az olvasható, hogy egy kis csökkentés ebből, egy kicsi abbol és akkor elfogadhatóan megy a progi. De ennek nem így kellene működnie.
Megint csak a NFS Carbonra utalok. Nem tudom, hogy ismered-e. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy ennél a programnál csillognak-villognak a kocsik, az út szegélycsíkjai nem villognak, hanem folyamatosak. Mig az FS-ben minden fakó, a gépek körvonala lépcsőzetes, a tály a gép alatt láthatóan nem folyamatosan változó, hanem érzékelhetően rakódik össze.
Mondhatnád, hogy valami 486-os gépem van. Igaz, hogy nem erőmű, de a gyárilag ajánlott konfigurációnál valamivel jobb. 3.2Mhz proci, 2Gb ram, 8600-as 512Mb os kártya van benne." A FS-ek egyetlen nagy problémája......... " írod.--------szerintem az, hogy csak megalkuvásokkal működtethető.
Ennek ellenére szeretek vele repkedni
A régi játékok működésével kapcsolatban:
Nem rég dobtam ki kb. 50 db olyan pc-s játékomat, amelyeket 2000-2004 között vettem, vagy a régebben járatott PC GURU nevű ujságban adták mellékletként, mert nem működtek a mostani gépemen. És még van legalább ennyi, ami szintén selejtezésre kerül.Én elég régen használok számítógépet és emlékezem, hogy a Commodore 64-hez ha kiadtak egy programot, akkor az minden gépen működött. Igaz, hogy akkor még nem volt 100 fajta videokártya, alaplap, stb.
Folytathatjuk

Czakó
-
Csorbi
addikt
válasz
Ferenc1946
#570
üzenetére
Ezzel mélységesen nem értek egyet

Nézzünk már meg egy mostani gépen pl. egy 2002-es játékot! Ne menne? Ugyanmár...
A FS-ek egyetlen nagy problémája, hogy iszonyatosan összetett, nagy grafikával, fizikával és forgalomszimulációval működik, ezeket kellett volna "kicsit" jobban optimalizálni. (Gondoljunk bele, a légtérben hány másik repülőt is kell irányítania a gépnek.) Brutális számítási kapacitás kell hozzá. Persze nem ártott volna, ha a kedves MS jobban optimalizálja a többprocesszoros módot...

-
Ferenc1946
csendes tag
Üdv!
Kb. két éve, hogy megvettem az FS2004-et. Természetesen, akkor már nem az a konfiguráció volt a divat, mint amikor kiadták a szimulátort.
Mivel nem tetszett a működése érdeklődtem a hazai és külföldi fórumokon, hogy mi lehet a hiba. Többen azt válaszolták, hogy a 2004-ben futó konfigurációkon működne rendesen. Gondoltam, hogy igazuk lehet, hiszen 2004-ben nem igen tudhatták, hogy 2006-ban milyen alaplapok, procik, videokártyák, stb. lesznek.
Amikor megvettem az FSX-et, akkor meg azért nem ment rendesen, mert fejletlen volt a gépem. Fejlesztgettem, ráköltöttem kb. 80 eft-ot, ennek ellenére sem működik úgy ahogyan pl. egy NFS Carbon működik. Vagyis az FSX-hez még nincs megfelelő gép.
Az egészből azt akarom kihozni, hogy amire a hardverek elérnek majd egy magasabb szinvonalat, addigra már nem fogják tudni kezelni az FSX-et. És eljutunk megint az FS2004 -vel kapcsolatban leirtakhoz.
Nem tudom, hogy érthető-e amit itt ősszeírok.
A saját FSX-emet már hónapokkal ezelőtt leszedtem a gépről, elraktam jó mélyre, hogy ne is lássam.Csak ennyi.
Czakó
-
Acor
aktív tag
válasz
DeepDish
#567
üzenetére
Elfut csak, nincs software-sen összehangolva a hardware-el. Az a röhej, hogy nem adnak ki hozzá olyan SP-ot ami felismeri és ki is használja az új procikat videokártyákat..
Meg is nézem a honlapjukat fejlesztettek-e már valamit vagy FSX 11 van-é
Szóval nem a gépben van a hiba. -
Geryson
addikt
Magyarosítás FS-hez? Igazából felesleges, vagyis valóban a learning center lefordítása lenne egyedül értelmes. A lényeg itt tulajdonképpen az, hogy a repülőgép üzemeletetése menjen és utána már tudni fogod, hogy melyik műszer mit csinál és mire kell figyelni. Javaslom a google-t, ott nagyon sok anyagot meg fogsz találni vagy korábban belinkeltem Ruczi-barátom nagyon segítőkész kis honlapját, de ez már komolyabb dolgokról szól, előtte javaslom az alapok kezdésével!
-
Acor
aktív tag
Sziasztok !
Szerintetek egy Ati 4870corssfire vagy egy gtx280 vinné jobban a játékot?
Vettem most egy gtx 280-at és két óra után kipurcant, holnap levásárolhatom, de jöttek 4870-esek és lehet abba ruháznék be.
Mit mondtok?

-
Osiris
őstag
Sziasztok!
Néhány napja kezdtem neki ennek a szimulátornak és úgy érzem ezentúl gyakran fogom használni.
Valahonnan letölthető a FSX magyar leírása? Ha az nem akkor az angol is jó.
-
DeepDish
őstag
válasz
Ferenc1946
#552
üzenetére
WAREZ TILOS TUDHATNAD!!!!!

-
DrGonzo22
őstag
Köszi a választ. Kipróbáltam mindkét játékot, tetszenek, az IL2 tényleg könnyebb volt, végülis ott tudtam repülni billentyűzettel is, aztán lezunhantam
A joystick-ok közül a Cyborg evo, ill. az Aviator lenne nekem árban megfelelő. Melyiket érdemes inkább választani? köszi -
Geryson
addikt
válasz
DrGonzo22
#550
üzenetére
Joyban, főleg elsőre, valóban felesleges a Saitek vagy CH szarv + tolókar + pedál. Nekem nagyon sokáig egy Saitek USB Gold vagy valami hasonló nevű joyom volt és ezen volt beépített nagyon kis finoman kezelhető gázkar így nagyon szépen lehetett repülni vele. Az ára olyan 10 ropi körül volt. Ennek ellenére tudom, hogy a leggagyibb joy, amit szerintem simán kapsz már 5 ropi körül, szóval az is jó és elég ahhoz, hogy kipróbáld az egészet főleg azért mert lehet, hogy abszolúte nem jön majd be a game vagy akár ez a típusú szimuláció.
IL2 azért erősen más mint az FS vagy akár az FSX. Bár régen játszottam, de ott bent vagy a gépben, gáz és repülsz. Na hát itt azért ez teljesen más, lévén az FS a polgári repülésre épít, bár az Acceleration Pack-al azért elment a sport irányába egy kicsit. Az én véleményem az az, hogy az FS nem alkalmas arra, hogy beülj és repülj egy 15 percet, legalábbis én nem tartanám ezt akkora feelingnek, arra valóban jobb az IL2 (ami a maga nemében szintén egy baromira kellemes, kidolgozott repszim). Az FS-nek van egy "társa" a CFS, azt hiszem Combat Flight Simulator a teljes neve és szintén inkább a hadászatról szól. Hogy most melyik verziónál járnak, azt sajna nem tudom.
-
DrGonzo22
őstag
Sziasztok. Milyen joystick-ot ajánlotok egy teljesen kezdő játékosnak? (10-15 éve játszottam Retal-t, gondolom azóta sok minden megváltozott
) Láttam, hogy a Saitek gyárt külön gázkart, ill. pedálokat (de ezek sajnos nagyon drágák). Gondolom egy mezei joystick esetében ezeket a funkciókat is valahogyan a joystick-ről kell majd irányítanom. Ezt pontosan hogyan oldották meg? Előre is köszi. Ja és még valami. Melyik szimulátort, vagy játékot érdemes elsőnek kipróbálnom. Pár éve olvastam, hogy az Il-2 széria egy elég élethű szimulátor, de pár napja észrevettem, hogy van ez a játék is (fsx). Légiharc csak mérsékelt szinten érdekel, de ha van, akkor inkább 2. vh. legyen (gondolom azokat könnyebb átlátni
). -
Acor
aktív tag
Nagyon köszi linket, Kérdés még mit mondanak a kártyámra, a hardverkerben van most garanciában, ott csak Gigabyte van, viszont amit visszavittem is az volt még egyszer nem vennék gb-ot, az XFX elég szimpi és amit küldtél még emelt órajelű még jobban tetszik.
szerintem hétfőn bemegyek megvenni és a régit ha kicserélik akkor az eladom netto árért ha tudom ... -
Acor
aktív tag
A Ground-ot feltelepítettem...Szép amennyire a kártya bírja mert jelenleg pocsékul teljesít és csak hergelem magam, mert nálam a max az 10 frame/ sec-el megy a játék azon már sokat nem lassít

Már elhatároztam, megveszem a BFG 9800GX2-ét de nem lehet kapni ahol kérdeztem..
Tudtok vmi helyet?Real Environment X pedig 5 napos a torrent oldalon csak fizetős én meg így nem adok pénzt érte, vagy még eldöntöm ...
Szerintem az most jelenhetett meg... Vagy az is lehet, hogy hamisítvány és az igazi miatt tették fel hadd vigye a nép, a nemsokára megjelenő valódi helyett...
Szerintem

-
Acor
aktív tag
Szisztok!
Mejelent már Real Flight Environment ?
Köszi
-
Csorbi
addikt
Újraraktam a gépem, így az FSX-et is. Gamepad-dal játszom, és nem tudok rájönni, hogy a beállításokban hol találom azt a lehetőséget, amivel a futóműveken történő kanyarodást (földön) tudnám átállítani. Valaki egy kis segítséget...?

-
Kis kiegészítés: az irányításnak nem sok fogalma van a gép körüli szélsebességekről, ellenben a radaron természetesen a gép földhöz viszonyított sebességét, tehát a GS-t látják, A gépet természetesen adott IAS tartására fogják utasítani, és ha lekérdezik a sebességét, azt is IAS-ban teszik. Amiről te írsz, az a TAS, ugyanis míg az IAS-t az atmoszférikus nyomás (vagyis a gép repülési magassága) befolyásolja, addig a TAS-t a gép mozgását befolyásoló szálirány, és szélerősség. A GS tehát TAS +/- szélsebesség, míg az IAS és a TAS viszonya sok egyébtől függ (légnyomás, magasság, sebesség, hőmérséklet, stb.)
-
Geryson
addikt
Csatlakozom, amúgy Learjeten valóban csak 1 csatorna behangolása szükséges a leszálláshoz. APP = nagy valószínűséggel azért kapta fel az orrát és viselkedett utána furcsán, mert nem jó szögben repülted meg a siklópályát/iránysávot. Ahogy már korábban írtam ezt mindig alulról kell, de nem túlzottan alulról. Azaz ráállsz egy bizonyos magasságra és megcélzod az iránysávot de fontos, hogy itt még a siklópálya magasabban legyen mint Te vagy. Először a gép az iránysávra fog ráállni, azaz befordul (de ez a forduló ne legyen több 40-45 foknál maximum, majd amikor a siklópálya keresztezi függőlegesen a Te magasságodat (azaz felülről "bejön"), akkor szépen elkezd a gép süllyedni is.
Ruczi barátom oldalán van egy régi kis repülés Debrecenből Ferihegyre. Az eljárás nem igazán használatos már, de repüld meg többször is, garantálom megértesz majd egy csomó-csomó mindent a műszerek közül!
A sebességkülönbség abból adódik, hogy a géped valószínüleg IAS-t (Indicated Air Speed = levegőben mért sebesség), az információssáv meg GS-t mutat (Ground Speed = földhöz viszonyított sebesség). Aztán lehet, hogy pont keverem most, de a lényeg, hogy ha mész 100 csomóval a levegőben akkor ehhez hozzájön még hát vagy szembeszél és így jön ki a GS, tengerentúli járatokkal simán fel lehet így menni 1000 km/h óra fölé úgy, hogy Te nem is nyúlsz a gázkarhoz. Amúgy az irányításnál sokszor megkérnek arra, hogy egy bizonyos sebességet tarts vagy kérdezik, hogy mennyivel robogsz. Ilyenkor úgy is kell válaszolni, hogy pl. "220 knots indicated", azaz mindig a mutatott sebességet kell betartani vagy beolvasni, mert majd az irányító kiszámolja ebből a GS-t hiszen ő tudja a legjobban az aktuális szélsebességeket.
-
DC itt is Dual Channel, azt jelenti, hogy mindkét robotpilótacsatorna működik, de mint mondtam, LearJet-nél sajnos nem ismerem a pontos eljárásokat, cockpitot, stb. tehát B737 NG-ről beszélek tisztelettel.
A Radio Stack-on 2 navigációs adót tudsz beállítani, és auto approach-hoz mindkettőbe be kell állítanod az ILS frekijét, ahogy a képen is látszik egy 747-es rádió pultján. A 747-esekben (és a 767-esekben is) 3 robotpilóta van, ahogy a képen is látszik az MCP jobb oldalán, míg a 737-esekben 2, kisebb madarakban pedig rendszerint csak 1. -
Sorry!
Egyébként azt elfelejtettem odaírni, hogy ez Boeing NG-knél van így, LearJet-et nem ismerem közelebbről, ellenben, mivel 747-est linkeltél, gondoltam leírom, hiszen ott hasonló az eljárás, csak a linkelt 747-es képen VOR/LOC helyett a BC-t tudod használni, ami az ellentétes irányú pálya adója segítségével lövi be a pálya localizer-ére a gépet. -
F/D: flight director. A két kis lila pilinszka kereszt mutatja a követendő, beállított irányt (FMS, LNAV, VNAV, HDG, stb.)
Az A/T nem függ össze az autopilot-tal, mivel manuálisan is irányíthatod a gépet, míg az A/T-vel szabályozod a tolóerőt, hogy tartsa a beállított sebességet.
APP: auto approach. Leszálláshoz beállítod az ILS frekit, de ehhez DC kell, tehát mindkét NAV panelen be kell lőnöd a pálya ILS-ét, és mindkét robotot is be kell kapcsolni. Az irányítás rávisz a pálya irányadóra, a localizer-re, ott megnyomod a VOR/LOC gombot, így a gép ráfordul a final-re,megkéred a clearence-t, és ha megvan, megnyomod az APP gombot, mire a gép az ILS jelei alapján szépen leteszi a gépet. -
lesaux
veterán
Itt egy kép.:

Igazából azért fotóztam, mert 330 csomó van betekerve a robotpilótán, 330-at mutat a műszer, a fenti piros sáv viszont 274-et ír. Ez miért lehet?
És ha már így összejöttünk, pár dolgot kérdezhetek? Az A/T kapcsoló alatti F/D mit csinál?
Ha kikapcsolom az autopilótát, akkor az A/T miért nem kapcsolódik ki?
Az APP gomb mire jó? Tudom, hogy ha az ILS-re akarok rárepülni, akkor kell, de amikor benyomtam, akkor felkapta az orrát, átesett és lezuhant.
Egyelőre ennyi. Természetesen nem ezzel a géppel gyakorlom az automata landolást, hanem egy kis Learjettel, persze nem sikerült azzal se. Csak legalább a robotpilótát kéne készségszinten kezelnem.a gép szépen ráfordul az iránysávra és onnantól akár le is rakjta, pl. Autoland 2-3 esetén
Ez az Autoland 2-3 valami plugin, vagy a gépen kell beállítani? -
Geryson
addikt
Mi az, hogy nem 100%?

Tuti, hogy megy akkor is, mert nekem vásárolt, 2 haveromnak meg virágboltos és most hétvégén is repültünk. Simán "connect directly" és ott megadod az IP-t, amin vagy Te vagy a haverod csinál az egyik gépen egy host-ot.
Szerintem amúgy gyenge, pontosabban nagyon körülményes. A másik személy csakis ugyanolyan időben és hasonlókkal vehet részt a multiban, mint amit Te beállítottál. Ezenkívül ha a host kilép a másikat is dobja meg egy csomó felesleges dolog szerintem. Régebben jobban tetszett...
-
lesaux
veterán
Ti játszottatok már hálózatban? Mi ki akartuk próbálni a bátyámmal, de már az elején elakadtunk. (Most leszámítva azt, hogy egyáltalán mi történik, lövünk egymásra, vagy csak látjuk egymást, jaj, de jó?)
Létre kell hoznunk egy GameSpy ID-t, az kábé vili. Aztán?
És mi van akkor, ha ne adj' isten valamelyikünk programja nem 100%-ig legális? -
lesaux
veterán
Tök jó játékot találtam. Beállítok valami ipari erősségű szelet, lehetőleg merőlegesen a pályára, és megpróbálok leszállni. Eddig még nem sikerült.

-
Geryson
addikt
válasz
pH érték
#508
üzenetére
Igazából a DH után szokták lehúzni a kar nullára, ami nem is annyira távolság a pályától, hanem egy magasság. Az Airbusok ilyenkor azt is mondják be, hogy "retard", ami azt hiszem bolondot, retartádltat is jelent, de itt az alapjáratra értik.
Boeing "minimumot" használ. -
Geryson
addikt
Tutorial sokat segít, amúgy meg 737-el vagy 747-el totál felesleges gyakorolnod (pedig mindenki szeret azzal kezdeni, jómagam is így voltam)
Szóval ezek túl nagyok, lassan fordulnak és túl gyorsak (pl. leszállásnál először jobb a lassú gép, a legjobb egy kis Cessna lenne)! -
Geryson
addikt
A magasságot az ALT helyre tekered be, az emelkedést vagy dőlést meg a VERT helyére (ha éppen szükséges, tehát ha a beállított magasság alatt vagy felett vagy).
Repül ő a GPS szerint is, csak a NAV gombot kell benyomni és a NAV/GPS kapcsolónál GPS módba kell váltanod (hiszen most nem iránysáv szerint akarsz repülni, hanem GPS irány alapján). Melyik géppel próbálkozol? A Learjet nagyon jó kis tanulórepülő!
-
lesaux
veterán
-
Geryson
addikt
Úgy érted, hogy hogyan állítod be az ILS-t? Megszerzed valahonnan a frekvenciát és a course-ot (pl. LHBP 31R = 310 fok és 109.5 Mhz). A course-ot a course helyére betekered, az ILS frekit a NAV1 rádióba. Autópilóta bekapcs, megközelíted az iránysávot (tehát rárepülsz, de ne a reptérre hanem úgy, hogy kb. 10 mérfölddel a pálya előtt keresztezze az iránysávot (ebben az esetben ugye 310 fok) a te repülési irányod. Ha megfelelen keresztezed, akkor a korábban benyomott "APP" gomb (szintén autópilóta funkció) miatt a gép szépen ráfordul az iránysávra és onnantól akár le is rakjta, pl. Autoland 2-3 esetén. Fontos, hogy az iránysávot mindig alulról keresztezd! Magyarul LHBP ugye 495 láb magasan van és ehhez húzz egy 3 fokos emelkedőt, ami kb. 2.500 - 3.000 lábat jelent 10 mérföldnél (picivel többet, de alulról keresztezd mint mondottam). Az autópilóta szépen egyenesen repül a ráfordulás után és csak amikor keresztezi a siklópályát, akkor kezd el süllyedni is. Vannak még finomítások, de kb. ennyi. Kérdezz nyugodtan!
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- GL.iNet OFF topik
- droidic: Saját hálózat, saját szabályok – Építs profi infrastruktúrát!
- Hardcore café
- Sorozatok
- Zsoca1991102: Kábel kereső / ér pár kereső
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Apple iPhone Xs 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB RAMPAGE Shiva ADATA 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3610
- Zebra ZP505 EPL hőpapíros címkenyomtató
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







)



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



