Új hozzászólás Aktív témák

  • Jenne

    őstag

    válasz Sys85 #49215 üzenetére

    Szia!

    "...Úgy néz ki a féléves akkum kuka és nem a generátor..."

    Milyen akku van az autódban?
    Nagyon hasonló jelenséget produkált az én régi Ford Escortom. Generátor töltött rendesen, megvolt a megfelelő töltőfeszültség a generátor felől. Viszont ha pár napot állt az autó, már alig tudtam beindítani az autót, még nyáron is. Éppen hogy csak meg tudta forgatni a motort az önindító. Vettem egy új akksit, de azzal is ez volt a helyzet. Néhány nap és alig akart indítani. Ezt akkut visszavittem, megreklamáltam (akkus boltban vettem szerencsére), hogy talán gyártási hibás lehet? De tökéletes volt a terheléses méréskor.
    Végül a közelben lévő egyik autóvillamossági műhely találta meg a hibát, a generátorban lévő dióda-híd (remélem jól írom) egyik diódája a négyből meghalt, záró irányban is áteresztett és ezért volt szivárgó áram így szépen lassan de biztosan leszívta az akkut. Dió-híd csere megoldotta.

    Szerk.Fiam dízel Fiestájában Ford Silver-Salcium akku van, kilenc és fél éves az akku. 2014 februárban lett beletéve.
    Augusztus 20.-án ment az autó egy Pécs-Badacsony-Pécs útra, 374 km. Azóta bent áll a garázsban. Ma délelőtt pont rámértem az akkura, 12,69 -ot mértem . Ráadásul folyamatosan rajta van egy Akku-aktivátor is [link] már az első perctől kezdve és persze ez is fogyaszt valamennyi kevéske áramot. A családban mindegyik autónkon ilyet használunk.

Új hozzászólás Aktív témák