Új hozzászólás Aktív témák

  • kukulec

    őstag

    válasz #58092032 #107486 üzenetére

    a streaminges zenehallgatást nehéz direktben a cd-vel összehasonlítani. ugyanis ott meghallgatsz olyat is egy-két szám erejéig, akinek az albumát amúgy az életbe nem vennéd meg. ezekből a "töredékekből" tehát generálódik bevétel az előadónak, még ha valóban méltatlan összeg is. azt külön érdekes lenne tudni, hogy magának a dalszerzőnek (aki ugye főleg a nagy énekeseknél nem ugyanaz) mennyi jut.
    muszáj egy picit ördög ügyvédjét játszanom, még akkor is, ha a fizikai hordozókat pártolom. amikor a youtube elindult, illetve még utána is a világelső látogatottsága mellett is veszteséges volt. ahhoz, hogy mi a kütyünkön a nap bármely szakaszában bárkinek a dalát lejátszhassuk elég masszív folyamatosan fejlesztett és karbantartott infrastruktúrára van szükség. ez k*rva drága játék és a kockázat az üzemeltető cégnél van, nem az előadónál. nyilván a havi szolgáltatás árát nem lehet a végtelenségig emelni, tehát a profit maximumát ez csökkenti a szolgáltatónál. ez azt is jelenti, hogy az előadónak sem lehet akármennyit adni.
    még valami: mióta zenét hallgatok és nézek zenészekkel interjút mindig ment a sírás, nem csak itthon. amikor jött a netes zenehallgatás, akkor viszont állandóan az ment, hogy ez majd demokratizálja és igazságosabbá teszi a zeneipart. muhaha. csak az erőközpontok változtak meg.
    a másik: a hagyományosabb zeneiparban sem csak az előadónak volt kockázata. a producertől a menedzseren át a koncertszervezőig mindenki sokat kockáztatott újoncok esetén. ezért voltak kemény szerződések. de most amikor bejön egy szende lány énekelni, honnan a francból tudod, hogy ő lesz a Taylor Swift és nem pedig - 100.000 dolcsi a számládon? nehéz témák ezek és amikor monetizálni kellene a tehetséget, ott sosem lesz mindenkire vonatkozó, teljesen korrekt rendszer.

    Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

Új hozzászólás Aktív témák