Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz Sokimm #82992 üzenetére

    Saját tapasztalataim szerint, az életciklus végén, az autóakkuban egy cella hibásodik meg, ami persze lehetetleníti az egész akku további használatát.

    A lemezek anyaga elkezd leválni, a cella aljában összegyűlve átvezetést okoz és a cellát elkezdi meríteni, előbb csak lassan, majd egyre gyorsabban. Saját vizét elfőzi, hiába töltjük utána, ez is árulkodó.

    Igaz, hogy töltéskor emiatt valamivel több feszültség jut a többi cellára, amit azok egyébként vígan tűrnének még, csakhogy hiába, mert a legyengült cella soros ellenállást is képez, emiatt az akku indítóképtelenné válik. Az első gyanús jelek után (szokatlanul gyenge indítások) ez elég hamar lejátszódik, mintegy önmagát nyírja ki a hibás cella.

    Jellemző lehet az is, hogy év vége felé hal le egy akku, miután a nyári melegek megviselték.

    Amíg a cellák jók, az önbalanszírozó hatás miatt jól elvannak, nem is nagyon szokás ezeket külön védeni. Túlmerítéstől ajánlott védeni. Amikor egy cella lehal, akkor meg már vége az egésznek. (Noha láttam Youtube videón cellamosási lehetőségeket, de a gyakorlatban az is problémás.)

    Soros kötéshez értelemszerűen egyforma, egyszerre vásárolt akkut célszerű használni.

  • tordaitibi

    veterán

    válasz Sokimm #82992 üzenetére

    "Sorba kötve az akksikat, ha elpukkan 1db, akkor a másikra rámehet a 48V, és azt is kinyírja."

    Ez egy érdekes bár a világon egyedülálló okfejtés amivel még nem találkoztam.
    Kevés kivétellel amikor elég 1 cella, a többi esetben (targonca, Tesla, kamion stb. stb.) mindenhol 5-10-100 cella van sorbakötve. A te 12 voltos munkakkudba pl. 6 cella. A 24 voltosba 12. A 48 voltos rendszerben értelemszerűen 24 cella van sorba. Az hogy ez a 24 hogyan van dobozolva, 4 akkuedénybe vagy egyenként az teljesen közömbös. Vagyis ez a kitételed eleve okafogyott mert nem a komplett akku durran el hanem 1 cella, az meg elszállhat a személyautódba is vagy bárhol.

    "Ha sorba kötök 2db 24V os bemenetű invertert? "
    Lehetetlen, nem járható út, abszolút felejtős.

    Vagy beszerzel egy 24V vagy akár 12V kimenetű step-down konvertert, ahogyan itt többen ajánlották. Nem olcsó játék az 1kW tartományba de a legkorrektebb megoldás a kisfeszültségű felhasználásra.
    A hálózat pótlására meg beszerzel egy 48/230V invertert.
    Ez utóbbi sem lesz a pár forintos kategória.

Új hozzászólás Aktív témák