Új hozzászólás Aktív témák

  • JasL

    őstag

    válasz Siszibatya #4828 üzenetére

    - OS nem omlik össze, csak amikor innen auto-val állítod a túljhajtást.. vagy ha kézivel túl messzire mész :)
    - alapvetően egy jó alkalmazás, nincs vele gond, valójában az összeomlása egy kényszerű dolog, ami az első pontnál lett vázolva, így "kell" működnie, máshogy nem lehet
    - ha sikerül megtalálni a CPU sweet pot-ját, és a rendszer se fingik ki, akkor lehet használni tovább nyugodtan. Ha mégis megfekteti az OS-t, újrahúzod az OS-t, és többet nem állítod auto tuninggal, hanem az előzőleg megjegyzett értékeket beállítod és kész, az új rendszerrel nem lesz gond
    - igen, más gyártó tuning programja is valszeg ilyen... amikor a CPU nem bírja tovább az órajel/feszültség emelést, szépen újraindul a gép vagy lekapcsol vagy kapsz vmi csúnya kékhalált, ezt a Windows nem szokta díjazni, ezért néha összeomlik a túlhajtó programtól (pl épp kritikus területre ír lemezre vagy registry-be egy service), de ez amúgy nem jellemző
    - 1.3-1.35 V fölé nem szokás menni napi használatra, igen. Legjobb ha úgy tuningolsz, hogy belövöd fix-re a feszt, ha biztonsági játékos vagy, akkor 1.3V-ra, aztán emeled az órajelet amíg össze nem fossa magát az előző pontban vázolt módok valamelyikén. Ha megvan az órajel, lefuttatsz egy stability test-et, ha hibázik leveszel egy szorzónyit és használod a gépet. Azért nem szokás egyébként, mert a szilíciumlapkára nincs jó hosszú távon jó hatással a magas feszültség, gyakorlatilag "elég" tőle.
    - a vízhűtés jelentősen javít a tuningolhatóságon, mert nagy hőtartalék van a rendszerében (sok a víz, alkatrész, stb), a léghűtéseknek meg nincs nagyon, attól hogy gyorsabban pörög a ventijük, még nem lesz nagyobb a hőleadó felület (szemben ugye egy vízhűtés radiátorával, víztartályával, stb). Kompaktvíz erős tuningnál felejtős, picivel jobb, csak mint a levegő.

    Tehát nem kell félni sem a tuningtól, sem az AI Suitetól, de mindkettőt épésszel kell csinálni és nem lesz gond. Új gépnél pl Win telepítés után érdemes egyből megnézni mit tud tuning téren, aztán ha bedobja a törcsit, második körben már okosan lehet (és érdemes) csinálni.

Új hozzászólás Aktív témák