-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #145800 üzenetére
Ööööö.... szerintem de, volt aki vitatta.
Egyébként állítólag azért jobb, mert oldalirányú terhelés közben a normális villák (mondom állítólag) nem csillapítanak megfelelően, mert befeszülnek. Ez nem.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #145751 üzenetére
Attól függ. Van sok majdnem közveszélyes méhtelep szökevény, meg vannak az alap városi bringák, mint például a Cruiser, Csepel Budapest stb. Az utóbbi egysebis Cruiser/Budapest használhatóak hosszú távon (mármint időben) meg igénytelenek, de cserébe minden acél rajtuk és dögnehezek. Egy átlagos női/férfi vázas Cruiser kb. 25 kg. Vannak a drágább városi szerkentyűk, azokban agyváltó van. Ezeket már könnyebb használni és van köztük elvétve alu vázas is. Csak ezek már drágák (kb. 90-100 ezer Ft, ami alu, Nexus 3 agyváltós, Pl. Electra), bár olcsóbbak jóval mint egy belépő szintű márkás monti.
Van a rosszabb kategória, amit te is írtál, ezek a montinak kinéző vackok. Acél váz, alap egyszerű láncváltó, acél alkatrészek (amik egy szezon után elkezdenek rozsdásodni).
A Tesco újabban a lengyel Olipran bringákat nyomatja. Azok acél vázasak és 1x6-os váltás van rajtuk. Elől megspórolták az első átdobót és a lánctányérokat (egy 48-as van) hátul meg egy Shimano Tourney TZ van + 6-os racsni. Van egy ilyen bringa a társasházban is egy idősebb lakónak. Ez is bírni fogja, mert masszívabb városi bringa. Az "MTB" az Bomber néven futott és noname kínai mecha tárcsafékes volt + noname rugós villa + Tourney TZ váltók. Azokat most nem kapni (de kár).
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #145753 üzenetére
Szerintem meg nincs semmi gond velük, ők legalább mernek egyedit gyártani. Eddig aki próbálta, mindenki írta, hogy masszív a Lefty és azzal hogy egy "lába" van a tömegen is tudnak spórolni. De tetszik nekem a dupla vallás telójuk is ahol a villanyaknál van a rugó.
-
Sped
aktív tag
válasz planbmokus #145797 üzenetére
Nagyon köszönöm, be is rendeltem.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz robee19 #145802 üzenetére
Láttam én is azt a párhuzamos satuszerűségben végzett jutyúb reklámot ahol ezt a merevséget bizonygatják,ugyanakkor az,hogy más senki sem követte ezt az irányt szerintem meglehetősen beszédes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #145804 üzenetére
Azok a "bontószökevények" sokkal jobb bringák szoktak lenni, mint bármi amit felsoroltál. Ha holnap lesz időm lövök egy képet, itt a nyaralónkban Mindszenten 6 darab tanyabike van, kor sorrendben: Styria a 30-as évekből, Weiss Manfréd a 40-es évekből, magyar kisipari az 50-es évekből, Csepel Mátra férfi, Csepel Mondial, 24-es csepel city.
Ezeknek még forrasztott muffolt acélváza van, rendes papucsa, igazi kontrát raktak bele. Az első agyak sem joytechek. A styria esetén konkrétan egy darab acélból esztergált agy van. Ja és kb. egy mai trekking súlya körül vannak (15kg).
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #145808 üzenetére
Azokat a kor szellemének és műszaki tudásának megfelelően gyártották,de a mai áruházi tucattermékek már a globalizált világ mértéktelen fogyasztása szülte árudömping eredményei,amiket mindenre csak nem tartósságra gyártanak.Amolyan egyszeri használatos lett már lassan minden,már a tartós használatú cikkek is pár év utáni kukázásra gyártódnak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #145808 üzenetére
Nem ezekre gondoltam. Én a '90-es és 2000-es évek alsó kategóriás MTB-jeire gondoltam, amiből itt sok van. Például Neuzer Heureka, Condor MTB, Montana, Hauser bicikli stb. Sokban műanyag hajtókar, canti fék, 3x6-os SIS vagy Falcon kínai váltó van. (Meg a kedvencem az összepöttyözött vagy tarka-barka festés a '90-es évekből.)
Amiket írtál azok nem nagyon vannak, de ha találni is akkor becsben vannak tartva és rendesen felújítva, rendes árat is kérnek érte.
Chiftain: Dehogynem. Nekem is acél vázam van, de nem nehéz.
[ Szerkesztve ]
-
Szteff2
csendes tag
Első, hátsó lámpának mit ajánlanátok? Szempontok: LED-es, nappal is elég fényt adó, akkus, minél hosszabb üzemidő, gyors egyszerű rögzítés ( pl gumipánt). Első lámpának érdekelne olyan is, amivel aszfalton este, közvilágítás nélküli helyen is lehet közlekedni.
-
-
planbmokus
senior tag
válasz Hasaggymeg #145807 üzenetére
Legfőképpen azért nem követték, mert úgy körbe van védve jogilag, hogy hasonlót se tudnának csinálni, csak ha licencelik, azt meg ugye a Cannondale nem nagyon fogja engedni vagy maximum horror pénzért...
"Righty" meg sajnos nem lehetne megoldható, hiszen a fék sokkal sérülékenyebb helyre költözne (előre), mert szerintem semelyik fékgyártó nem üzemelne be egy sort azért, hogy egy fajta villához passzoló féket gyártsanak.
A Cannondale is nagyon ráfaragott a saját szabványaival, amik nem terjedtek el (pl.: 5 csavaros féktárcsa és a hozzájuk tartozó agyak....).[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz planbmokus #145815 üzenetére
Ezt még mondta valaki,de valamiért hihetetlennek tűnik nekem,hogy így le lehet védeni ezt az egész egyvillás dolgot...persze attól még lehet igaz.
Szerk: sőt,ez a cikk szerint igaz.[link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz xy.zsolt #145817 üzenetére
Ennyi vénembert...
Volt belőle egy karcsúbb, pár évvel korábbi változat is, egy ismerősnek aranysárga volt. Környék kölkei arra csorgatták a nyálukat. Meg egy másik "gazdag gyerek" agyváltós camping-szerű biciklijére, aminek a vázán volt a váltókar.Emlékszem, mikor megvettem az első biciklis órát, milyen büszke voltam, hogy 10km-t letekertem egy nap
Meg emlékszem, hogy harmincegynehány évesen a szép új Meridával kimentem Csepelre anyámhoz és a 23-24km után egy órán át csak feküdtem az ágyon, mozdulni se bírtam.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
xy.zsolt
őstag
válasz samujózsi #145818 üzenetére
Én meg arra emlékszem, hogy egy lejtő előtt (a jobb légellenállás miatt ) hátra ültem a csomagtartóra (mert az is volt rajta ) és embereset zakóztam…. mert utólag derült ki, hogy a kormányt ugyan még elértem, de a fék kart már nem Kb akkor ott be is fejeződött a kerékpározásom....aztán 11 éve 40 évesen vettem egy montit + 6évre rá outit.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
Somatom
veterán
válasz samujózsi #145818 üzenetére
Az agyváltós a Csepel Jet707 Pepperoni volt. Exportra gyártották, itthon Dollárboltban lehetett hozzájutni (már, akinek volt Dollárja). Nálunk is volt az egyik srácnak egy piros, fehér üléssel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tothgera30
Ármester
válasz Fall-N #145811 üzenetére
Meg a kedvencem az összepöttyözött vagy tarka-barka festés a '90-es évekből. - Hogy az nekem mennyire bejön, főleg rikító színekkel. Nekem már "csak" egy 96-os évj. ősmontit sikerült szereznem, egyszerű aluminium színnel.
#145815 planbmokus: Nem is fogják elengedni a Lefty-t, de már több téren visszaszorultak. Bár nekem a Made is USA után csalódás jelenlegi.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zzola
félisten
Köszi!
-
Fall-N
veterán
válasz Tothgera30 #145824 üzenetére
Volt egy két szebb próbálkozás, de sok meg csúnya volt. De így könnyen újra tudták legalább hasznosítani a megmaradt festékeket.
Nekem a 90-es évekbeli Klein Attitude tetszik azzal a jó kis retro színekkel. Egyet ma is simán elfogadnék. [link]
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
A Cheyenne-ről, mint gyártóról(?) mit érdemes tudni?
Van még elfekvőben egy törött küllős, kb húsz éves példányom belőle (régi Acera-Alivio váltókkal, arra már nem emlékszem, hogy V- vagy canti fékekkel)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
-
G@ben
addikt
A gyári gyorszárat le szeretném cserélni egy kicsit biztonságosabbra, ezt néztem vki. Viszont amit nem tudok, hogy a méretnél mit kell nézni? Úgy gondoltam, hogy a felfekvő felület távolságát, amikre kívülről rámegy a csavar, ami elöl stimmelne is, viszont hátul, ha beleveszem a váltótartó fület, akkor az nálam már 152mm. Jó méretet nézek? Ha igen, akkor létezik ilyen méretű, hasonló lopásgátlós gyorszár?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #145834 üzenetére
Igen, nem véletlenül lett nagy kultusza. Itthon sem sok van sajnos, de kint USA-ban biztos előbb lehetne találni. A kedvencem a kék - pink átmenetes és a kék - zöld. :)
Tothegera30: Ha lehetne kapni itthon értelmes áron, én is vennék egy vázat legalább.
[ Szerkesztve ]
-
pikszel
őstag
válasz Hasaggymeg #145833 üzenetére
Nekem is ilyen volt a Csepel BMX-en.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #145833 üzenetére
Ilyet én is szereztem apám bringájára, de nem tudtam mit kezdeni vele. Egy rozsdás drót volt a "jeladó", de hogy mit mutatott... :D
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
bringasisti
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #145838 üzenetére
Nincs itt jeladó,a kerék forgásszámot szorzod a kerülettel és megtudod mennyit tekertél.Kis pöcök a küllőn elforgatta a számláló proppelerét mely minden mozgásnál ugrott egy számot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Don.Corleone
aktív tag
Srácok, lenne egy kérdésem a tapasztaltam outisokhoz. Életem értelmével, Bianchival szállunk az utakon és egyre nagyobb karikákat, túrákat megyünk. Most tervezek egy 70 km-es menetelt a délután folyamán és gondolkodtam, hogy közben mivel pótolhatnám az energiát, eddig ekkora távolságot sosem tekertem, 55 volt a max..Rend szerint egy jól behűtött kulacs vízzel vágtam mindig neki, de innen-onnan hallom ezt a zselés energia szeletet vagy hogy valaki izotóniás italt visz magával. Ezeket mennyire érdemes használni, kinek mi a tapasztalata és mit ajánl esetleg? Jó hátszelet mindenkinek a hétvégére!
-
Somatom
veterán
Tegnap megkapta a Meridám a 10cm kormányemelést. Nagyon király lett. Tegnap, meg ma mentem 80Km -t. Nem zsibbad a kezem és sokkal jobban tudok manőverezni, mert nem támaszkodom nagy súllyal a kormányra. Még az üléssel és a lezáró lánccal kell kezdenem valamit és akkor teljesen korrekt trekkingem lesz.
Egyébként tök nosztalgikus helyeken jártam. Tegnap a Fóti úton volt dolgom és áttekertem az Északi Összekötőn. Ma meg a Bulcsú és a Bajza utca közötti aluljárón mentem át. Utóljára motoros futár koromban jártam arra. Na, az se tegnap volt. Sajnos.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
6030D
Ármester
válasz Don.Corleone #145843 üzenetére
Majd valami tapasztalt outis válaszol , de én ma kb 4 litert ittam közben. Egy kulacs kevés lesz, nincs hideg odakint....
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz Don.Corleone #145843 üzenetére
én olyan 80 km-ig elvagyok vízzel (ha nagyon meleg van, töltök utána ahol lehet, szerencsére majd' minden faluban ha más nem, temető van kék kúttal) efölött viszek 1-2 müzliszeletet, vagy újabban kipróbáltam én is ezt az energia-gélt (elsőre jól rá is folyattam a vázra, győztem lecsutakolni ) ebből is elég egy 110-130 km-ig. ennél hoszabbakat meg ritkán megyek
igaz, általában jól beebédelve megyek, nagyon ritkán bringázok délelőtt, akkor meg csak 60-70 km-t max.
a múltkori 'balaton-kör' délutáni szakaszán is elég volt egy fagyi, egy kóla, egy műzliszelet meg egy ilyen enrgia-gél.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
őstag
válasz samujózsi #145832 üzenetére
a Cheyenne a Velotrade kft saját márkája volt, nagyjából 2002-2003-ban szűnt meg a gyártás. úgy tudom a Csepel gyártotta őket, taiwani váz, full Shimano felszereltség minden modellen
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz Don.Corleone #145843 üzenetére
Erről valszeg mindenkinek más a véleménye-tapasztalata, szerintem szervezetfüggő is. Nekem az izotóniás ital annyira nem vált be, viszont a kulacsba dobott vitaminos pezsgőtabletták igen (magnézium!), a sót is muszáj pótolnom, az energiazselék nekem akkor segítenek, ha nincs nálam semmi harapnivaló és ki kell húznom hazáig vagy a legközelebbi boltig... amit viszont imádok az a BCAA, az nagyon jó cucc, hosszú durvább terepezések után sem érzem azt, hogy végem van. Vízből több fog kelleni egy kulacsnál, de ha útközben tudsz valahol tankolni, akkor nem muszáj cipelned annál többet.
szerk: ja, nem vagyok outis, de a montisok is ugyanúgy kimerülnek, szal.. . 70km amúgy tényleg nem lehet olyan sok outival, bár átlagsebesség és szintemelkedésfüggő is, ha 1000m-t mászol lassú tempóban, kánikulában, akkor azért ki fogsz merülni alaposan.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest