-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Because
őstag
válasz Szakbarbár #145949 üzenetére
az elmúlt évtizedben egyetlen lány akadt fenn a hálón vele se tartott sokáig és már lassan itt a negyedik X. szóval nekem már sok gyerekről nem kell gondoskodnom
ami biztos azok a bringák a pincében
-
jjeahh
nagyúr
Ű, mennyi hsz... Én ma megejtettem a Madarasi Hargitát, nem tom Hassagymeg milyen körülmények között tekertél ki a hegy túloldaláról, innen Csíkból a táv és a szintemelkedés nem egy nagy szenzáció, de a terep XC-s szemmel... beteg. Strava link itt, nem stravasoknak képek dropboxon itt.
(#145902) gabro0: gyönyörű ez a bringa, többet kéne fotóznod
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #145952 üzenetére
Hát ott biztos nem mentünk volna fel,hisz az tolós...még lefele is. Pálpatakáról Varság és Ivó felől murva,köves út majd aszfalt...csak hát oda-vissza 90 km és közel 2000 m szint...a képek meg gyönyörűek!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #145954 üzenetére
Az elég kemény lightos terepen is . Mi hajtottuk ahol bírtuk, igaz 4x majdnem elestem és halálfélelmem volt néha, + máskor ilyen távon, ilyen szinttől nem igazán fáradok ki, most meg mindenem fáj, még levegőt venni is nehéz
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
cdl
senior tag
válasz Szakbarbár #145911 üzenetére
Én 2 gyerek mellett tekerek kb 14-15 órát hetente.
Ebbõl a munka 8, a többi a hètvégén megy. De akkor hatkor kelek, amire a többiek felébrednek, már túlvagyok a felén.
Persze toleráns a család.
Szóval nem kifogás kell -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #145955 üzenetére
Írj nekem a kerekeidről,mik az eddigi tapasztalatok és hol vásároltad őket? Muszáj lassan kerékszett után néznem,300 euró a lélektani 6ár,gyorsszáras,Shimano kompatibilis,centerlockos kell,nem szeretnék adapterezni semmit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #145944 üzenetére
Azért egy ilyen Pinion váltó és egy Gates szíjhajtás mellé jóval hatékonyabb és jobb, mint bármelyik láncváltó. Az sem elhanyagolható, hogy a Pinion középcsapágy-váltója a bicikli közepét terheli és nem a kereket, mint a fogaskoszorú vagy egy agyváltó. Magyarul semlegesen hat a hajtásra a plusz súly, így nem hátrány. Csak hát sajnos ezek arany áron mennek. Elég megnézni a massivebikes honlapját, hogy mennyibe kerül egy ilyen bringa.
Pedig ez lehet a jövő egyszer. Csak ahhoz az is kellene, hogy a Shimano és az SRAM is csináljon valami hasonlót, legyen szabvány a kialakítására és legyen árverseny. Addig marad unikumnak sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
benfolds
őstag
válasz Wombath #145722 üzenetére
arra jutottam, hogy egy magene hr monitort rendelek kínából, látom a topikban is többen ugyanide lyukadtak ki és a tapasztalatok is jók. 5000 ft-ból megvan a megoldás, aztán ha lesz rá pénzem, akkor veszek egy jobb gps-es órát, addig marad a telefon. én régivágású vagyok, sports trackert használok, a leírás szerint a magene-nel szeretik egymást, abban már nem vagyok biztos, hogy az st működni fog a kiszemelt garmin karórával is, mert a finnek a házon belüli suunto-t erőltetik. amúgy a suuntóval sem lenne bajom, de a fenix 5 plus a garmintól a legbejövősebb (egyelőre csak álom). ha másképp nem megy, akkor lehet én is búcsút mondok a sports trackernek, pedig szeretem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #145958 üzenetére
Rosebikes-ról vettem, nem igazán van még amit írjak róla azon kívül, hogy eddig semmi gond nincs vele. Gyárilag centírozva volt, azóta sem nyúltam hozzá, a sarat eddig bírja, gondolom ez téged nem érdekel, de annak ellenére, hogy nincs ráírva, hogy tubeless ready, teljesen jól működik tubelessel és nem csak szerintem, hanem mások szerint is. De ez látszik a felnin is, pl. amikor pumpálod fel a gumit és a helyére megy a gumi pereme, akkorákat csattan, hogy kapod az infarktust . Teljes véleményt akkor tudnék írni róla, amikor csapágyat kell majd cserélni, azt meglátjuk majd, mennyire nehéz... úgy látom amúgy, hogy most mindenütt kb. ugyanannyiba kerül: [link] [link] [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
senior tag
Járt valaki mostanság a Római Szentendre felőli végében lévő gátnál? Még mindig szét van túrva?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
6030D
Ármester
-
BigBlackDog
veterán
Sikerült előrelépni bringavásárlás ügyben, szóval most már semmi akadálya, hogy tíz év kihagyás után újra aktívan elkezdjek montizni. A korábban említett Crater Magellan végül fel lett újítva Runner_fxr keze álltal és párom kapta meg. Saját részre pedig egy Merida Big.Nine 500 került beszerzésre szintén Runner_fxr segítségével. A Magellan gyakorlatilag újjá született érzésre, a Merida meg egy teljesen más világot nyitott számomra. A két bringa az általam vártnál jóval hamarabb menetkész állapotba került, gyakorlatilag a 20-i "félhét" alatt meglettek. Innen is köszönöm Runner segítségét, gyors és precíz munkát végzett, jelenleg teljes az élvezet!
Egyelőre oda, meg vissza vagyok a Meridától (és tudom, hogy ezt bőven lenne még lehetőség fejleszteni), iszonyatos előrelépésnek érzem a Magellan után. A 29-es kerekek, a levegős teló és a szélesebb kormány is nagyon tetszik. Jól érezhetően sokkal stabilabb és kezesebb a Merida, főleg miután vissza ültem egy kisebb szakaszon az előd nyergébe. Fékek is már kezdenek érezhetően jobbak lenni az első kilométerek után, de gondolom még kell egy kis idő, mire teljesen összekopnak.
Néhány kérdés azért már felmerül;
- A mostani váztáska kialakítását nem mondanám túl "jól" illeszkedőnek a váz geometriájához. Viszont valamit tennék a helyébe, amibe apróságok (telefon, igazolványok) beleférnek. Esetleg van valakinek tapasztalata, hogy milyen váztáska lenne jó tompaszöget bezáró felsőcső és nyeregvázcső közé?
- Energiaszeletből van valami bevált, ajánlott (az ilyen zseléket túlzásnak érzem kezdőként)?Előre is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz BigBlackDog #145968 üzenetére
linkelem az egyik kedvenc oldalam, de nem a konkrét típus a lényeg, főleg, hogy ez egy csomagajánlat, csak a váztáska, egy tippnek talán jó.. [link]
Frankón néz ki a gép, én is ezeket az erősen ejtett csövű vázakat szeretem
Energiaszelet: a legfontosabb pró érvet kihagytátok eddig: hogy finom
Én legalábbis az Aptonia márkájú gyümölcsösre rákaptam, és lehetőleg tartok a táskában 1-2 darabot, ÉS mellette még más hasonlót is tartaléknak, ezeket inkább csak arra az esetre, ha érzem, hogy valami kéne, mert elszúrtam az étkezést, vagy elszámítottam magam. Szóval nálam a kicsi-könnyű-könnyű megenni-finom okok miatt van. Másfél órás tekerésre mondjuk nem viszek semmit, csak szerszámot meg belsőt. (az aszfaltos az nem tubeless)A fékeknek elég kéne legyen egy hosszabb, vagy több rövidebb komoly lejtő.
(#145960) rétisün : úgy kell csinálni, mint én - a biciklizés kifogás arra, hogy miért nem halad a vállalkozás, a vállalkozásra a család, a családra a munka, és így körbe
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
senior tag
válasz bringasisti #145969 üzenetére
Bluetooth-t meg tudja hülyíteni a nagyfesz. kábel?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
-
samujózsi
senior tag
válasz bringasisti #145973 üzenetére
Akkor hogy megy mobillal?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
6030D
Ármester
válasz bringasisti #145969 üzenetére
Két dolgot kell tudnia: folyamatosan venni a szívfrekit a testről illetve folyamatosan továbbítani egy készüléknek. Ezt 100 %-osan megoldotta nekem.
BigBlackDog: szép a gép, gratula! A váztáskát szerintem hanyagold, nem is szép, meg dörzsöli a vázat is. A mostani ejtett felső csövekhez meg nem lesz, ami rendesen illeszkedik. Vagy nagyobb nyeregtáska, vagy az apróságok menjenek a mezzsebbe.
Energiaszelet: Cerbona (vagy más) zabszelet, Mabaker zabszelet (egy család jóllakik kettővel..). Nyáron ajánlott olyat venni, ami nem csoki bevonatos.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bringasisti
őstag
válasz samujózsi #145974 üzenetére
Ezt nem értettem én se mert ott arról volt szó hogy a kormányra egy monitor kerül. Vagy félre értettem vagy nincs szó mobil csatlakozásról. De én mérek pánt és mobil, de jelentősen drágább eszközök is folyamatosan mennek tönkre. Ezért én is nézelődőm mit kéne venni ami megbízható
BENEFON DELTA--------N8
-
ZolkoW
őstag
válasz BigBlackDog #145972 üzenetére
Ja, biztos tudományosabb, csak én innen közelítem
Gélből is létezik hosszú távra való, rövidtávra való, ezeket pl. még nem teljesen olvastam ki , hogy melyiket mikor .. ja, múlt csütürtökön volt végre olyan, hogy rendesen tudtam enni a reggeli, meg a délutáni indulás előtt is. Egy adag zabkása volt a kaja, és SOKKAL jobban ment a biciklizés, mint amikor még ennél is kapkodósabban ettem, vagy netán ebéd és 4 óra között semmi, aztán nyeregbe... Na az ilyen utóbbi az tényleg rossz, csak nem mindig van időm/agyam előkészíteni, hogy időben egyek. Na ilyen alkalmakra jó, ha van legalább valami müzliszelet-féle nálam, és akkor indulás előtt (ami kicsit késő, szóval inkább öltözés előtt, az is mondjuk 5-10 perc nyereség) azt benyomom. A konkrét müzliszelet nekem kevébé jött be, valahogy kevésnek érzem energia és térfogat szempontból is, remélem, a zabszelet kicsit jobb lesz, azt így még nem próbáltam.És helyesbítem magamat, mostanában a másfél órás tekerések alacsony pulzustartományokban mennek nálam (ezen kívül meg nem is csinálok nagyon mást, esetleg még túrázást, és akkor jobban engedem a pulzust is), és akkor tényleg reggel még víz sem kell, délután már -főleg melegben- azért egy kulacsot megtöltök, de inkább csak amolyan tartaléknak. Ha feljebb engedem a pulzust, akkor iszom mint a gödény, két kulacs is hamar elfogy
idő: prioritásokat lehet felállítani, de attól még mindenkinek csak 24 órája van egy napban
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz BigBlackDog #145968 üzenetére
Pont erre a bringára próbáltam rábeszélni nemrég a bringás haverinát is, jó árban van, egész jó a felszereltsége, szép és a súlya is oké. Gratula!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz samujózsi #145977 üzenetére
Most akkor csak a vita megy, csak nincs meg miről? Amit szeretne venni, az egy pulzuspánt (gumi a mellkason) rajta egy adó-vevővel (legyen ez a pulzusmérő). Ennek semmi más szerepe nincs, csak az, hogy veszi a jelet és valamilyen csatornán közvetíti egy vevő készülékkel, ami mutatja/elemzi. A szóban forgó eszköz tud BT és ANT+ kapcsolatot is, tehát kb mindennel összepárosítható.
És működik jégesőben, özönvízben, villámok között, híg f*s sárban is, mindenhol: [link]Íme a pulzusgörbe, aki nem lenne regisztrált felhasználó. Ezt már a múltkor is akartam linkelni, amikor a barometrikus mérésről ment a vita. Szóval a szintrajzon megfigyelhető, milyet rajzol, ha napsütéses száraz időben elindul az ember a hegyre, ahol elkapja a vihar, abban teker egy kicsit, majd szintén napsütéses, ellenben elég párás időben visszaér ugyanarra a pontra. 500 m szint eltéréssel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
samujózsi
senior tag
válasz 6030D #145982 üzenetére
Én nem vitatkozok, csak felhívtam a figyelmet azon apróságra, hogy a "csak pánt", az kb. egyenlő bt kommunikáció, mert egyébként hogyan társalogna bármiféle egyéb eszközzel? A bt meg tudtommal zavarvédett, ha tényleg ez a helyzet, akkor a magas feszültségű kábel ezt nem hülyíti meg.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
acsati
aktív tag
MapMyRide használókhoz lenne kérdésem:
Az elmentett útvonalat utólag lehet szerkeszteni valahogyan?
Menet közben mikor megálltam leállítottam, de indulás után, kb. fél órára rá jutott eszembe elindítani és a hiányzó távot ugye egyenes vonallal kötötte össze. Ezt be lehet szerkeszteni valahogy a helyes útvonalra? -
BigBlackDog
veterán
válasz jjeahh #145981 üzenetére
Eredetileg egy kifutó 600-as volt tervben. +50e Hufért lett volna átütőtengely elől, remote lockout, meg 12-es SRAM hátsó váltó első váltó nélkül. De 2019-esből már nem volt M-es vázmérettel, az aktuális 2020-as modellek meg eléggé magas áron mennek a '19-esekhez képest.
-
6030D
Ármester
válasz bringasisti #145986 üzenetére
Jó, ezt a kódolt rendszert szerintem én nem értem, de akkor hagyjuk.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz BigBlackDog #145968 üzenetére
Örülök ha minden ok!
Használjátok egészséggel!A váztáskát szerintem is hanyagold. Bután néz ki és a vázat is koptatja.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #145963 üzenetére
Köszi,ebből kellene nézzek esetleg center lockost,ne kelljen adapterezni.
ZolkoW...az ejtett felső cső a váz mérete miatt olyan,nem valami új geo eredménye.Az szerintem egy nagyon kis váz lehet,ha nem a legkisebb.
(#145984) acsati...én azt használok,de nem tudom lehet-e szerkeszteni utólag az útvonalakat.Azt viszont tudom,hogy be lehet állítani x km/h alatt ne rögzítsen,nekem be is van 5 km/h állítva,így nem kell ki-be kapcsolnom ha megállok,mert ha leszállok megáll,és ha 5 km/h fölé gyorsulok,elindul automatikusan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
senior tag
válasz bringasisti #145988 üzenetére
Nem tudom, mi ez. Lehet akár pótalkatrész pulzusmérő órához, amilyen a páromé. Ezt megveheted magában, csak a saját kütyüjén kívül mással nem használhatod. Feltételezem.
Oops... most látom, ez óra+öv. Itt korábban meg úgy értettem, csak mellkaspántot vett a kolléga. Olyat, ami önmagában kerül forgalomba és mobillal (is) használható.
Na mindegy, túlragoztuk.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #145768 üzenetére
Vannak itt még érdekes adatok.
Egyrészt az 1x12 egyértelmű fölénye mutatja a trendet.
Másrészt a váltásban torony magasan vezet a SRAM, míg fék vonalon még mindig a Shimano az úr, tehát sokan keverik a két márkát. Ez nekem annyiból hasznos infó, hogy nem ördögtől való a sram váltó shimano fék párosítás. -
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #145990 üzenetére
"az ejtett felső cső a váz mérete miatt olyan,nem valami új geo eredménye.Az szerintem egy nagyon kis váz lehet,ha nem a legkisebb."
Mostmár komolyan elgondolkodom, hogy ennyire félreérthetően fogalmaznék, vagy mi van, netán az értelmi szintem tűnik ilyennek...
Nem írtam semmilyen geóról, csak optikailag ezek tetszenek. A vízszintes felsőcsövet már régen sem találtam szépnek, montinál pedig általában ezek a legfeljebb M-es méretek az arányosak nekem.
A váztáskához, amit ajánlottam: valóban, ezek jobban passzolnak a majdnem vízszintes felsőcsövű gravelekre, amikre kitalálták őket. A hátizsákot azért nem írtam, mert gondolom, ha hátizsákot keresne, azt írta volna(#145992) sebgutkopf : én azon csodálkoztam, hogy az 1x12 teljesen uralkodik, míg 1x11 alig van. Mondjuk kerékben a DT fölény is meglepett.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Csokicsibesz
tag
válasz sebgutkopf #145992 üzenetére
Arra lennék kíváncsi, hogy az új XT és SLX szett mennyiben fogja befolyásolni a Sram dominaniciát. Pont tegnap néztem 200 Eur-ból kijön az SLX sor, lánc, hátsó váltó + Xt váltókar, ami így egybe egy elég jó kombó.
Mondjuk eredetileg az AXS szettre voltam kíváncsi, de ott az ár kicsit leverte a biztosítékot.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #145992 üzenetére
Gondolom az 1x12-es töketlenkedésük miatt alakult ki ez az arány. Már kapható az SLX és az XT is.
-
6030D
Ármester
válasz bringasisti #145988 üzenetére
sebgutkopf: Sram - Shimi mix: nekem is ez a terv.
ZolkoW: szerintem azért domináns az 1x12, mert arrafelé nem 3-5 éves bringákkal járnak versenyezni, újban meg ugye már nagyon nincs ebben a kategóriában más.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #145990 üzenetére
Szerintem nincs belőle olyan, én új tárcsákat vettem, mert szerencsére a Deore tárcsák olcsók.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #145990 üzenetére
Pedig még az XL-nek is ejtett a felső csöve, nyilván nem annyira mint az M-esnek, de ezek teljesen más geo-k mint a régiek.
M-es váz, ami közepes. Nem véletlenül van szinte minden gyári MTB fotón M-es méret, mert ez a legarányosabb, legesztétikusabb méret. -
BigBlackDog
veterán
válasz ZolkoW #145993 üzenetére
Igen, hátitáskát egyelőre elfelejteném, 1-2 órás utakra nem akarnék azzal "szenvedni", ha csak egy telefon és 2-3 igazolvány kell beleférjen (tartalék gumi + szerszámok a nyeregtáskában vannak).
Egyébként M-es a váz, asszem, hogy csak az "S"-es kisebb ennél.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #145993 üzenetére
Az 1 X 12 ma már nem olyan drága, szerintem emiatt terjedt el ennyire. Amíg csak a csúcs Eagle volt 12-es, nyilván kevesen vettek olyat hobbiból. Valami 180 ezer ft körül volt egy olyan sor, amikor piacra került pár éve az első 12-es Sram Eagle szett. Ma meg már 30K környékén kapsz 12-es Sram sort.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest