-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsocy
őstag
Nem kapcsolódik sehová, de ha mindenki az új építéseit és tuningjait mutatja, akkor én is bedobom a boltbajárós bicajt, most lettem vele kész a hétvégén, egészen simán mozog mindene. Csak a nyeregcső csúszik be a vázba szép lassan, azzal még kezdenem kelle valamit, de más baja nincs. A mai gépek mellett furcsák az arányai, de nem csúnya.
Amúgy is, steel is real -
bardi
aktív tag
válasz 6030D #209572 üzenetére
Szerintem a használt piacon sem érdemes hatalmas áresésre számítani addig, amíg mindenhol alkatrész hiány van, és az új cuccok aranyárban mennek a felszereltséghez képest. Ezek a "felhasználók" jó eséllyel a majd akkori új bringa árakhoz fogják belőni a használt bringáik árát. Talán egy fokkal jobb lesz, ha muszájból kell eladniuk, de én nagy esésre nem számítanék.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #209600 üzenetére
Lehet nagy rugóutas ugrálós villád van, de egy finoman beállított vajpuha XC villánál mikor kioldod a villát olyan mintha defektet kaptál volna, minden keményebb csapásnál elkezd hintázni az egész eleje és odalesz egy része a bevitt energiának.Ahogy romlik idővel érzékenysége úgy egyre kevésbé érződik a különbség.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz Ringman #209604 üzenetére
Komolyan gondolkodtam a gravel átalakításon, de ez egy szuper filléres project volt, és tényleg az volt a terv hogy ha ott hagyom a boltnál ne izguljak ellopják-e, nem lehetett túl jó bringa belőle. Ezért nem is javítottam ki a fényezést sem, legyen csak kicsit kopott.
Gravelnél a fékváltó karok ára is elég húzós, a hetes sort is cserélni kellene mert 1x7 az nem igazán elég, tehát hátsó kerék csere is kellene, a teleszkóp sem illik gravelre, ráadás ez egy 1"-os ahead rendszer, na ahhoz nem lehet találni semmit kb...
Koskormányom mondjuk lenne hozzá, rá is próbáltam, mókásan nézett ki veleSzóval lehetett volna akármi is ebből, de itt az volt a terv hogy a rajta lévő alkatrészeket full szétszedve, megtisztítva és felújítva visszarakom, ez is a móka része volt. Új alkatrész csak a középcsapágy, kormánycsapágy és a bowdenezés volt, minden más a régi darab.
-
Ringman
nagyúr
válasz zsocy #209605 üzenetére
egyenes kormánnyal is jó lenne az. a hátsó kerékcsere az szívás, 1x-re újonnan meg valami ilyesmi lenne jó, de ez már lehet több, mint maga a bringa ára [link] (meg nem is lehet kapni)
ill. suspension corrected fork nem igazán lesz 1"-osban.
ha koskormány kellene, akkor lehet a "retro" bar end shifterrel kellene próbálkozni: [link] (ebből biztos van használt is)
-
andrisbandi
őstag
válasz Because #209606 üzenetére
Ezt montisként is szívesen kipróbálnám.
Droppert is fogadThe DSX is the mountain biker’s gravel bike
https://www.marinbikes.com/ww/bikes/family/dsx
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Because
őstag
válasz andrisbandi #209608 üzenetére
nekem is tetszik, csak ne ezt a barnát
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #209608 üzenetére
Marin és a dropper
A Marinoknak valahogy van egy menőség faktoruk és ők csinálnak merev downcountryt is (Team Marin), ami gyönyörű vas, kár, hogy túlárazott.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
valahogy nem állt össze a tubeless, szép lassan szivárog el a keréknyomás. azt hiszem ezt hanyagolom most (esetleg hétvégén víz alá nyomom a kerekeket aztán kádat takarítok), max pumpálok indulás előtt, használni is kellene a biciklit
öröm az ürömben, simán vállalható volt úgy is hogy elöl 1,3 bar volt a keréknyomás (hátul meg 2,1) -
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #209603 üzenetére
Eléggé puha a villám, a korábbi 100 mm-es villáimmal összehasonlítva is puhább, de ülve tekerve az eleje nekem nem hintázik, csak kiállva. Szerintem ez inkább valami tekerési technika lesz. Amikor pár év fully után átültem teljesen merevre, pogoztam rajta, mert annyira hozzászoktam ahhoz a mozgáshoz, aztán azt sikerült kiírtani a tekerésemből, fullyn is egész jól.
'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #209613 üzenetére
de, a gyári van rajta, elég jól rátették különben, nem volt buborékos és egyenletes is a vonalvezetése. ezt tuti nem cserélem le a héten.
a szelep körüli tömítés is gyanús, de majd megnézem víz alatt, de külső szivárgásra utaló jelet nem láttam.
szerk:
azt hiszem rá következő nap mentem vele egy kb 15 km-es kört, szombaton ~ másfél órát (az előtt fújtam bele) meg ma, ez alatt ~1bar tűnt el a kerekekből[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #209612 üzenetére
Ha sikerült tisztán összerakni (felni+ a külső peremei+ szelepnél) akkor tej nélkül sem szokott leengedni.
Esetleg hibalehetőség lehet a tej felrázás nélküli beöntése.
Utolsó lépésként maxra (külső vagy a felni maximuma adja meg-amelyik kisebb) jó fújni.
Úgy megforgatni a kereket, vízszintesen is (lefektetve a bringát).
Aztán menni vele. Aszongyák így odahabzik az esetleges kis résekhez.Sok éve csak annyit szoktam észrevenni, h tüske van a kerékben. A nagyokat nem érdemes útközben kihúzni, mert lehet, h rá kell pumpáni. Otthon megtisztítom, utána pumpálás-forgatás, kész. Kukacozni még nem kellet.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #209606 üzenetére
Az már graveless lessz.
andrisbandi+jjeahh... kell is az ilyenekere állít6ó nyeregcső.
bardi... jó neked, szerintem ha becsatolok sem fogok soha akkorát húzni amekkorát tolok lábammal, a bólogatás is mintha segítene mikor a végét járom, így valszeg marad a hintázás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #209618 üzenetére
Nem biztos az, hogy jó nekem, lehet más ezekkel a lábakkal kétszer ekkora teljesítményt tud kifejteni és oda már kell a teló lockolás Amúgy platform pedált használok én is, spd-vel sose tudtam elég nagyot húzni.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #209619 üzenetére
Nekem sem hintázik (max egy nagyon picit néha), ha nyeregben ülve tekerek, igaz viszonylag pörgetős vagyok és nekem teljesen természetes, hogy húzom is a pedált. Csak akkor zárom le a telót, ha graveles laza terepen mászva rekordokat vagy KOM-ot szeretnék dönteni és minden másodperc számít, meg akkor, ha kiállva tekerek, mert olyankor azért nagyon mozog .
Hasaggymeg: szerintem platformmal nem tudhatod, mennyire fogod húzni az spd-t, majd kiderül. Ha nem fogod ösztönösen húzni, akkor is rá lehet szokni idővel. A Judy lehet nálad azért hintázik, mert picit alacsonyabb nyomáson használod, meg ha jól rémlik a kormányt is téped rendesen felfelé, én pl. gyakran alig érek hozzá .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
Ha cserélem a telót, akkor a kormánycsapágy alkatrészeket (golyóskosár, csapágy csésze, stb..) kimossam (pl petróleumban) és újrazsírozzam?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
őstag
válasz TomMusic #209621 üzenetére
ha zárt csapágy, akkor ne
a régi villádról ne feledd leütni a csapágy alsó csészéjét
és ha felteszed az újra, akkor fel is hasíthatod, könnyebben megy majd fel (és legközelebb le)
persze csak akkor, ha zárt csapágyas.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz TomMusic #209621 üzenetére
Ha nem retkes, saras, akkor elég alaposan áttörölgetni és újrakenni szerintem. De ki is moshatod, csak a műanyag részeket ne rakd olyan löttyibe, ami tönkreteheti.
f4lcon: golyóskosár, szal nem zárt, ha jól értem.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
woodworm
veterán
válasz ZolkoW #209564 üzenetére
Maga az alsó csapágy lehet, hogy külső csészés, de maga a rendszer amibe illeszted, az a 44mm-es félintegrált. Nekem is ilyen van, bár a csapágyat még nem ütöttem ki belőle (ráadásul még menetes villa van benne). Így nem tudom van-e fészek neki vagy a cső belső átmérője állandó. Utóbbi tud problémát okozni tapered villa esetén, ha túl szűk.
Úgy látom egyébként, hogy okafogyott a téma és túlhaladottá vált a kérdés.
-
TomMusic
őstag
válasz f4lcon #209622 üzenetére
Sima golyóskosár: [link]
Bár a felsőt még nem néztem, de gondolom az se zárt.
A rózsa berakáshoz (azt elvileg adnak az új telóhoz) meg gondolom kell még egy ilyet vennem: [link]
a régi villádról ne feledd leütni a csapágy alsó csészéjét
Ja, hát gondolom azzal majd elszórakozok egy darabig.#209623 jjeahh: úgy láttam egészen "tiszta", bár most amíg szét van szedve lehet kerül rá kis por míg nem lesz meg az új teló.
Viszont az új meg a régi zsír (illetve maradéka, mert ugyebár áttörlöm ronggyal) nem fogja egymást oldani?
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #209619 üzenetére
Lassan, észrevétlenül a Manitou kezdeti érzékenysége odalett és míg az elején azt is folyton ki kellett zárjam ~5 évesen és ~35e km-esen azon kaptam magam, hogy már nem hintázik, folyton be van kapcsolva és bár még mindig szépen mozog már csak kiállva, aszfalton zavaró a hintázása...még írtam is, hogy talán a remote lockout az amit a legkevésbé hiányolnék ha nem lenne. Aztán az új Judy, melytől bár féltem visszalépés lesz, olyan finoman mozog nem tudom mit kezdenék a kormányról zárhatóság nélkül. 🤔 Legfeljebb jól felfújnám, mert úgy elég pattogós, és nem kellene annyit kapcsolgatni.
Tom... én már ütöttem be olyan rózsát szerszám nélkül, nem akkora kunszt... csak óvatosan kell, mert nincs visszafelé, csak előre.
jjeahh... megindulásnál, vagy nagyon meredeken muszáj tépjem a kormányt mert hanyatt esek ha nem. ... húzni meg a platformot is szoktam néha, főleg egyenesbe ha pörgetek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz TomMusic #209625 üzenetére
Az új telódnak szinte biztos hogy hosszabb lesz a nyaka gyárilag, abból vágni kell majd. Ha nincs spéci csővágód ne ugorj neki magad, a méretezést, és akkor már a kormányrózsa beütést, összerakást bízd szervízre. Pár ezres és biztos jó lesz, ha magadnak csinálod a szerszámköltség magasabb lesz mint ott a munkadíj. Mondom ezt úgy hogy szeretek szerelni. Van amire jobb a szervíz szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #209627 üzenetére
Úgy emléxem tettem még egy anyát a csavarra, hogy egymást támasszák és óvatosan beütögettem, időnként méregetve elég-e...mert ha tovább ütöd túl mélyre jöhet a következő rózsa, visszafelé nem jön...vagy hosszabb csavar.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz TomMusic #209625 üzenetére
a rózsát be lehet ütni anélkül is, nem nagy truváj
teszel bele egy csavart, amit nem sajnálsz, és óvatosan elkezded ütni kalapáccsal, ügyelve arra, hogy a nyak alul meg legyen támasztva (különben a villa rugózni fog)
a megtámasztás lehetőleg fa legyen, és tegyél rá rongyot vagy szivacsota villanyak méretre vágása se ördöngősség, de ott nem árt, ha van csővágód (2400 forint az Auchanban ha nem sűrűn használod kibírja azt a pár vágást) vagy valami, ami meg tudja vezetni a fűrészlapot [link]
a régi meg az új zsír jól el lesznek egymással“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #209628 üzenetére
ha tovább ment, veszel egy hosszabb imbusz csavart a kupakba
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
TomMusic
őstag
válasz zsocy #209627 üzenetére
Igen, tudom hogy vágni kell, de azért köszi! Végülis én is le tudnám vágni, de K2-ben az árlistájuk alapján 2ezerért levágják. Hát annyit még talán megér, minthogy én vergődjek vele, ráadásul satum sincs.
A rózsát viszont berakom én #209628 Hasaggymeg ötlete alapján. Ennyi kihívás azért kell.
Szerk.:
#209629 f4lcon: köszi a tippet! Akkor levágom magamnak.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
zsocy
őstag
válasz TomMusic #209631 üzenetére
Tényleg nem nagy ügy, de ha pl. ferdén megy be az a rózsa, az sem lesz már utána jó. Én a nemrég postolt játszósban magamnak csináltam a rózsát, youtubeon volt egy video amiben egy menetes szárral, nagy alátétekkel és néhány anyával behajtotta a muki, nem kellet ütni sem, és tuti egyenes volt a vége.
Viszont a "rendes" montim ami szintén nyáron kapott új telót ment a szervízbe, azt nem akartam elrontani, és pár ezerért átszerelt mindent az ember, beállított és zsírozott is. De ugye kinek mennyi izgalom kell az életébe :)[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz zsocy #209634 üzenetére
magamnak csináltam a rózsát
Ez már az elvetemült kategória
Amúgy úgy vagyok vele, hogy lusta vagyok elvinni szervízbe
Meg hát, kicsit csorbulna a hiúságom (vagymi), hogy nem én csinálom meg magamnak.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Because
őstag
én csavarhúzót dugok át rajta és úgy ütöm be. előfeszíted vele a kormánycsapágyat és igazából onnantól, hogy a stucni csavarjait meghúztad semmi szerepe.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz TomMusic #209638 üzenetére
csak nem rakom le mert vigyázok rá és sima MOL-os lítiumos zsírt használok XD
fűrészelés nem megy viszont semmilyen formában és arra csővágót használok, a kormányokat is már azzal rövidítem. annyi, hogy némi plusz munka, ahogy az anyag deformálódik a végeknél többet kell reszelni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #209637 üzenetére
Ami a rózsa szerepét illeti az a gond, hogy bár tényleg a stucni viseli a terhet, valahányszor szétszeded (kormánycsapágy karbantartás, stucni, kormánymagasság állítása stb.) újra meg újra fontos lesz a rózsa szerepe.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #209640 üzenetére
igen megvan a szerepe és milyen fura is lenne a kupak helyett egy lyukba nézelődni
-
TomMusic
őstag
A Recon Silver RL és Judy Silver TK szervizelés között van különbség?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
borges7
aktív tag
Ismer valaki olyan androidos appot távolság mérésre, amelyik automatikusan indul, GPS jelet használ, és nagyon pontos? Az se hátrány, ha nem meríti az aksit túlságosan.
-
arcitec
addikt
válasz borges7 #209644 üzenetére
Az, hogy nagyon pontos az a GPS jel függvénye, többnyire egységesen pontos az azt használó app-al, alkalmazással. Olyat, hogy autó elindul? De mikor is kell elindulnia?
A Garminokat is el kell indítani(induláskor). Telefonra egy ilyet ismerek: [link]
Lehet van több jobb, már régóta nem használom, max alkalmanként és valóban a megtett út/távolság mérésre.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz borges7 #209644 üzenetére
Legtöbb automatikusan leáll, elindul veled, de olyanról, hogy bármikor elindulsz elindul automatikusan nem nagyon hallottam, hisz ha nem akarsz mérni akkor csak eszi az aksit valahányszor megmozdulsz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz woodworm #209624 üzenetére
közben kiderült, hogy nekem csak külső csapágyas, meg olyan vázaim voltak, amiből nem kiüthető ez a csésze (az az integrált?). Na mindegy. A külső csapágyas On-One pl. olyan kis átmérőjű volt, hogy a tapered villa nyaka minden extra cső nélkül sem fért bele. Lehet, hogy el sem adtam volna azt a vázat, ha tudok bele értelmesebb villát kapni, és akkor már gyakorlatilag minden ilyen tapered volt. Na jó, egy mérettel nagyobb is volt a váz a kelleténél, ez talán többet nyomott a latban..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #209648 üzenetére
Az integrált (integrated) az melyben nincs csésze, csupasz zárt csapágyakat kapsz a csapágyház pedig maga a váz (az un. drop in) és a zárt csapágyat mintegy "beleejted" a vázba mely úgy van kialakítva, hogy pont fogadja azt.(45, illetve 36°rézsű fenékkel). Belső, ((all )internal, semi integrated), vagy félintegrált az ami szintén a homlokcsőben van és nem lóg ki (csak esetleg a csésze vékony éle), de melynél a zárt csapágyat, vagy éppen golyóskosarat egy a vázba ütött csészébe, csapágyházba helyezed, az a fogadója a csapágynak és nem maga a váz, vagyis a csapágynak van egy fém csészéje, háza. A külső (external), pedig szintén egy csapágyház, de melynek itt már csak a nyaka megy a vázba, maga a golyópálya, vagy zárt csapágy fészke a vázon kívül helyezkedik el...a képen a 34 mm-es feliratos rész a vázban míg az FSA rész azon kívül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Horgász topik
- Politika
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Facebook és Messenger
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...