-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #209347 üzenetére
és nem csak masszív állat a borz, hanem iszonyú intelligens is. már ha ez egy hiteles videó, de mivel bbc-s adásról van szó, talán az.
amúgy milyen célból nyúztál borzot? -
jjeahh
nagyúr
Új év, új kezdet: tegnap amint kiléptem az ajtón tekerni, a Garmin factory resetelte magát .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz szimpláncsak #209348 üzenetére
Sokkal jobban én sem állok. Sőt, elég hasonlóan, csak a szintből, meg az időből látszik, hogy ebben több az országúti (meg a görgő).
A futás ebből olyan 250 km, abból november-december 220. A 2019-es 3600+ km-hez képest még ez is kimutathatatlan, de valahogy újra kell kezdeni.
Bringából év elején szedtem össze magam, aztán volt egy-két laza hónap, épp kezdtem volna megint neki, amikor eltörtem a karom. 3 hónap teljes kihagyás, sok pihenés, még több felszedett kiló.
Gyakorlatilag a 2019-es szilveszteri, meg a 2020-as újévi verseny volt az utolsó normális futásom, 2-3 nap volt a kettő között. Bele is sérültem. Márciusig még próbálkoztam, de csak egyre rosszabb volt, az évadnyitó félmaratont 15 km után feladtam, visszasétálni alig bírtam, annyira fájt. Azóta nem futottam semmit, nyáron elkezdtem inkább bringázni.
2022-ben kéne valami egyensúlyt találni a kettő között. A havi 150-160 km futás ideális lenne, de ahogy magamat ismerem, ha bele nem rokkanok megint, inkább 200 lesz az (nyilván nem azonnal, kell még pár hónap felfutás), és a bringa marad levezető sportnak, kirándulásnak, meg munkába járásnak majd tavasztól.
Kicsit hosszúra nyúlt, de gondoltam folytatom a sort utánad a jövő évi célokkal. Kinek mik még a tervek?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
flash-
veterán
sziasztok
azt kérezném hogy szerintetek a fotokón látható gumiabroncs helyett (ami 25ös schwable Lugano) beférne 28-as Continental gp5000?
előre is köszi!
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
vagy valaki tud nekem küldeni egy kopott 28as köpenyt? azzal elpróbálkoznék."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
rétisün
veterán
válasz flash- #209354 üzenetére
azt mérd meg, hogy a mostani 25-ös lugano milyen széles ténylegesen. a 25-ös conti4000, meg a 4season pl 2-3 mm-el szélesebb (17-es belső szélességű felnin) mint a ráírt méret, a 28-as gp5000 viszont már 'csak' 28 mm. azaz ha a mostani lugano is kicsit nagyobb, mint 25, akkor jó eséllyel elfér a 28-as gp5000
(#209353) parandroid: terv idénre: legalább annyit menni, mint tavaly, de inkább kint, még ha úgy kevesebb is a km, mint görgőn gyűjtögetve.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
parkr
őstag
válasz parandroid #209356 üzenetére
Ez azért kicsit túlzás
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #209350 üzenetére
Az a MiskÓc-Kékes és vissza elég combos.
benfolds... sapka céljából, de azok egy nagyon más idők és más világ volt, nem akarok megbotránkoztatni itt egyetlen csillagszemű állatvédőt sem. 🤭(Röviden csapdába ejtettük, kivégeztük, megnyúztuk, eladtuk)
parandroid... én is futottam is, igaz leginkább kényszerből, de összejött 335km.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #209359 üzenetére
Kényszerből? Kergettek?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz parandroid #209356 üzenetére
Azért ez nem így van főleg elöl!!!
-
zsocy
őstag
válasz parandroid #209360 üzenetére
Kergették az állatvédők a borzos akciója után
A 28-as pedig nem mindenhová fér be sajnos ahová a 25-ös, legalábbis régebbi váznál tuti nem, ezért van 25-ös a Giantemen. Hátra még ok, de előre már szűk.
-
bardi
aktív tag
válasz HollyBoni #209346 üzenetére
Ja persze, biztos, hogy jó 30 mm-en is, nekem inkább az fura, hogy miért 35 mm-re van optimalizálva, amikor lassan már az XC-től kezdve a DH-ig a 30 mm a normál. Én legalábbis biztos arra csináltam volna alapból. Bár lehet így kicsit jövőállóbb, bár nem hiszem, hogy ennél sokkal szélesebb felnik egyhamar elterjednek. Így néz ki nálam felnin az assegai meg dhr, és a harmadik képen meg csak magában egy assegai meg dhf, felni nélkül.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #209360 üzenetére
Nem volt lehetőségem, időm, kedvem, időjárási feltétel felnyergelni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #209356 üzenetére
Fordítva ahová a 28-as jó, oda a 25-ös is Amúgy a 90-es évek beli vázak sokszor nem fogadnak 28-ast, gyakran már a 25 is necces.
-
spanyoll
addikt
válasz Dark Archon #209211 üzenetére
Jaja én is így vagyok vele, hogy a 3x8 elég lesz nekem. Értem én, hogy _valamiért_ jobb az 1x12 (nem gugliztam még ki, hogy miért, de őszintén nem is vonz meg érdekel annyira), de az én évi pár ezer kilóméteremre szerintem haaaalálmindegy.
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
HollyBoni
veterán
Nem tudja valaki mi a neve magyarul a satuba befogható shaft clamp-nek (teló meg rugóstag szereléshez)? Hátha lehet találni itthon is.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz rétisün #209355 üzenetére
köszi, keresek tolómérőt,egyébként teszten írták hogy mivel ezen a felnin a 25ös köpeny is 28-as szélességű mivel robosztusabb" az "átlag" felninél"(Axis Classsic), centivel nem tudom pontosan mérni de 28-30 körül van így mérősszalaggal elsőre.. de felnin kb milyen difi lehet a kettő között ha ez a mostani 25ös kb 28 as szélességű?
és magasságban milyen difi lehet? 1-2 mili? vagy még annyi se?
de azért kéreztem hogy ha esetleg akinek van már használaton kívüli kopott 28-as külsője és odaadná akokr megpróbálnám
ez 2016 os váz egyébként,szóval nem annyira régi[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
RexpecT
addikt
Csak én nem tudom összerakni a bikeinnes kosarat meg a trekkinn kosarat?
Hiába találom meg az egyik siteról a másik terméket, nem az adott sitehoz tartozó kosárba kerül a cucc. -
HollyBoni
veterán
válasz Because #209375 üzenetére
Én is gondoltam hogy csinálok magamnak (van állványos fúró is) csak nem vagyok biztos benne hogy egyből eltalálom a megfelelő átmérőt és/vagy nem tudom rendesen kicsiszolni a belsejét.
Ha meg szerelésnél alapból összekarcolja és/vagy elfordul benne egy damper shaft és úgy karcolja össze az picit kínos...[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
-
HollyBoni
veterán
válasz Because #209377 üzenetére
Igen közben ez nekem is eszembe jutott, berakok egy belsőt oszt csókolom, szerintem úgy okés lesz. Csinálok majd egyet akkor.
Hajrá, én egy nappali közepén simán el tudnék képzelni egy állványos fúrót meg egy satut.
Vagy csak a teló szerelésre gondolsz? Mert ahhoz tényleg nem kell semmilyen műhely (csak egy kis olaj takarítás kell miután kész a műtét).[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #209378 üzenetére
Egy alsó láb lehúzást valóban meg lehet csinálni műhely nélkül, de hogy egy villa vagy tag full generálnak valaki nekiálljon rendes műhely nélkül, mondjuk a konyha vagy étkező asztalon, az szerintem már eléggé perverz elképzelés, de el tudom képzelni, hogy van aki nekiugrik így is. Anno volt ismerősöm aki a panel lakásba felvitte a zsiguli blokkot és szétkapta.
Cső befogó satuhoz, nekünk a szervizben ahol dolgoztam, esztergálták külön. Szereléshez használatos papír törlőt szoktunk a befogóba tenni. Egy jól megcsinált szerszám amúgy se karcolna, de ha véletlen elforog, az okozhat bajt, de a papír elég, gumi túl vastag ehhez.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Runner_fxr #209379 üzenetére
Szvsz sok dampernek lazán neki lehet esni akár egy konyha asztalon is, nem atomfizika. Mondjuk egy Charger 2.1 full egyszerű, RS tagoknál sokszor még a manual sem kér nitrogént, néhánynál meg olyan alacsony az IFP nyomás hogy még egy akármilyen mezei telópumpával is fel lehet tolni. Vagy mondjuk ott van a DVO, a legtöbb cuccukat full egyszerű szerelni, és ha ha írsz nekik bármilyen technikai kérdésre válaszolnak, de már olyat is hallottam hogy telefonon végig segítettek valakinek amíg csinált egy full teló generált...
Ez most csak 1-2 példa volt, nyilván van olyan ami bonyolultabb.
Kell egy kis műszaki érzék, oda kell figyelni mit csinálsz, az összes infó ami kellhet pedig fent van a neten.
Én leginkább azért szerelek magamnak mert már rég elvesztettem kb. az összes bizalmam a szervizek iránt (én is voltam szerelő, többet közt azért is jöttem el mert már túlságosan égett a pofám a sok kontárkodástól ami ott ment), gyorsabb az egész, és sokszor ha még meg is veszek minden "speckóbb" szerszámot, 1-2 szerviz után megtérül az ára. De persze mások vagyunk, nem mondom hogy mindenki essen neki a konyha asztalon egy full teló vagy tag generálnak, de sok esetben egyáltalán nem lehetetlen (és ha normálisan csinálod nem lesz rosszabb a végeredmény mintha szerviz csinálná).
Ha lenne a közelben egy normális, megbízható szerviz (meg nem érdekelne a bütykölés) ahova csak lesétálnék és bármilyen munkát 100% bizalommal odaadnék nekik, akkor lehet én sem itthon bütykölnék, de nem ez a helyzet. -
rétisün
veterán
válasz flash- #209371 üzenetére
a felnin rajta kell legyen az e.t.r.t.o méret. de outin általában 17 mm belső szélességű felniket használnak, azon a 28-as gp5000 28 mm széles. magasságban el fog férni, ha a szélességével nem lesz gond.
ilyesmit keress:
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #209380 üzenetére
Persze, gyakorlat kérdése nyilván. És az is tény, hogy a Fox a macerásabb a nitrogén, meg a drágább spéci szerszámok miatt. Ugyanakkor nekem valahogy életidegen a nappaliban, étkezőben, konyhában stb egy kis szerviz. Ahhoz, hogy egy tagot normálisan szerelj ahhoz kell egy rögzített munkapad satuval, sok esetben a légkamrát sem egyszerű letekerni, főleg ha elszáll a tömítés és átereszti a levegőt, egy kézigránát lesz a tagból. Az olaj folyhat mindenfelé, alapos zsírtalnítás kell, mindezt egy lakásban, hát nem tudom. Én nem vitatom, hogy szerelői múlttal, vagy akár megfelelő műszaki érzékkel sok mindent meg lehet javítani, mostoha körülmények között is, de azért a teló szerviz egy nagyon precíz dolog, megköveteli a megfelelő szervizkörnyezetet, felkészültséget. Ez nem egy lánccsere, vagy bowden csere. Nekem amúgy az nem szimpatikus amikor úgy beszélünk erről mintha egy darab krumpli lenne, azért itt baleset veszély is lehet, hatalmas nyomások vannak, főleg a tagban, pláne ha szerelő is voltál, ne közvetítsük azt az átlag emberek felé, hogy mindenki akár egy konyhaasztalon essen neki tagnak, villának stb. Ez szerintem nem helyes, a szakmaisága meg aztán végképp megkérdőjelezhető.
Ez a telefonos sztori nekem nagyon mesének tűnik amúgy, egyszerűen nem életszerű, hacsak nem egy haverja dolgozott a DVO-nál.Mint minden szakmában, itt is vannak kontárok, a vidéki helyzetet nem ismerem, de Budapest vonzáskörzetében számos kiváló szervizes ismerősöm van, profi műhelyekkel, szóval, van azért jó hely. De azt meg tudom érteni, ha valaki pórul jár, többször is, meginog a bizalma. Én így vagyok mindenféle építőipari szakival kapcsolatban. Már nem bízom senkiben annyiszor átvertek. Sajnos a munkám miatt kevés időm volt itthon lenni, amúgy én is szívesen tanulok bele szakmákba ha van időm, de mostanában nem volt, a házunkat meg fel kellett újítani. A műhelyem melléképületét is. Végül megelégeltem a kontárkodást, elzavartam mindenkit és inkább magam fejezem be a tető javítást, burkolásokat stb. Volt aki megcsinálta a munkát, feleségem vette át, itthon láttam hogy probléma van, hívtam a "mestert" letiltott, eltűnt. Sok mindenről sajnos számlám se volt, ez is jó tanuló pénz, hogy mindent csak garival, számlával szabad. Szóval én tökre megértem azt aki csalódik akármilyen szakiban, aztán kezébe veszi az irányítást és szükség törvény bont alapon abból főz ami van. De azért vannak határok, nem állnék neki gáz kazánt szerelni, csak mert neten elérhető az info. És tagot sem szerelek konyhaasztalon.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz spanyoll #209369 üzenetére
Természetesen nem mindenhol és nem mindenkinek jobb az 1x12. XC, cyclocross, gravel stb. bicajokon ahol nem tekernek síkon 45-50-es átlagot meg nem lehet hosszú lefeléken beletekerni a gurulásba ott nyilván jobb. Országúti gépeken nem hiába nem nagyon terjedt el, hanem maradtak a 2x rendszereknél. Amúgy sok előnye van pl. sokkal könnyebb beállítani a hátsó váltót, mert nem zavar be az első terelő. Gramm vadászoknak is jó, mert egy elsőváltóval, váltókarral, meg lánckerékkel könnyebb a gép. Meg az is az előnyökhöz tartozik, hogy verseny közben nem kell az első váltóra várni, amikor jön egy emelkedő. Komoly versenyzőknek az az 1-2 másodperc is számít.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Narxis #209383 üzenetére
Nem vagyok férfisovén de láttam ott olyan lányt kerékpárt szerelni akinek nem adnám oda bringámat még belsőt cserélni sem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
HollyBoni
veterán
válasz Runner_fxr #209384 üzenetére
Engem hogy konyha asztal vagy satupad speciel nem izgat. Szépen teleraksz mindent törlőkendővel, felfogatsz egy satut, beraksz egy tálat olajnak, bekészítesz minden szükséges szerszámot és alkatrészt és mehet a menet. Nekem speciel semmi mostoha nincs ebben. Teljesen kultúrált és tiszta környezetben lehet így dolgozni, a precizitás meg rajtad (meg néha a szerszámokon) múlik. Ha meg megéhezel akkor nem kell messze menni.
Pl. nálunk is van több műhely, de kicsit túl nagy a por és kosz, ilyeneket egy tisztább helységben csinálok simán egy asztalnál. Szakmai vagy nem, ha mindent jól csinálsz ugyanolyan jó lesz a végeredmény.
A nyomásokról annyit, hogy pl. egy RS manual annyira hülyebiztos, hogy minden egyes lépésnél leírja hogy itt nyomás van, itt meg olaj fröcsöghet ki, és vegyél fel védőszemüveget... Ez most olyan mintha nekiállnál váltót állítani és beledugnád az ujjad a forgó kerékbe a küllők közé...
Nem krumpli, de bőven nem atomfizika. Szerintem sok ember nagyon túlizgulja ezt az egész teló dolgot (nem rád gondolok most). Ha konyítasz egy kicsit a szereléshez, érted hogy működik amit szerelsz, tanulmányozod legalább a gyári service manual-t és esetleg még guglizol hozzá egy picit, egyáltalán nem egy ördőngösség szvsz és nem kell hozzá műhely (megint szvsz).
A DVO dolog nem kamu, több ilyen sztori van (én is beszéltem már velük többször), tényleg nagyon segítőkészek. Ha át akarod rendezni a shim stack-et, vagy másik dugattyút akarsz, vagy más olajat akarsz használni simán elmondják mit hogy kell csinálni, és nem veszted el a garit. Jobb helyeken pl. mikor veszel tőlük egy tagot vagy telót, ingyen lehet kérni custom tune-t. Ők erre építették a céget, mondjuk szerintem ez lenne a normális (főleg amilyen árakat elkér mindenki a cuccokért), nem az amit a Fox meg RS csinál.
De mindegy, túl van ez tárgyalva. Nem azt mondom hogy mindenki essen neki telót szerelni a konyha asztalon, de attól független szerintem nagyon sok dolgot meg lehet otthon csinálni normálisan, precízen.Nyilván vannak jó szervizek is. Nekem elegem lett belőlük (én speciel BP-en dolgoztam), most meg már úgyis meg tudok itthon mindent csinálni, szóval felesleges szervizbe hurcolni a dolgokat.
Igazából már alkatrészeket is szinte soha nem veszek MO-ról, siralmas ami itt van. Ami amúgy szomorú, nyilván én is szívesebben költeném itthon a pénzem.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #209387 üzenetére
Sokan jutottak erre a következtetésre a hosszú számolgatás után, nem éri meg.
HollyBoni... na feleségemnek mondanád el ezt a lepapírozós, konyhaasztalra satufelfogatós, olajfelfogótálas történetet, mert még ha az erkélyre is terveznéd extra enyhítő körülménynek akkor is repülnél a házból kerékpárostúl, olajostálastúl... az ablakon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #209389 üzenetére
Ha az asztallal együtt repülök az nem gond, megcsinálom az udvaron is.
-
bardi
aktív tag
válasz szimpláncsak #209392 üzenetére
Én a végére jobban örültem volna a fagynak, út közben volt pár saras rész, annyira nem volt gáz, sok helyen száraz volt, az utolsó 4 km-re egészen le is tisztult a bringa, lehullott róla minden, erre a legvégén azon a pár km-en hígfos állagú sár volt, gyönyörűen néztem ki...
'92 Honda VFR 750
-
HollyBoni
veterán
válasz szimpláncsak #209392 üzenetére
Én speciel boldog lennék ha egész télen 0 fok körül lenne. Múltkor is elindultam -1 körül, egyáltalán nem fáztam, a föld meg teljesen meg volt fagyva, 4-5 óra alatt egy gramm sárral nem találkoztam.
Én speciel ezt az ingadozást utálom télen.
Na meg a hó is megmaradna, annak is örülnék.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #209392 üzenetére
itt (békés megye) 6-7 fok volt napközben, egész délelőtt köd, délután sem sütött a nap :/
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #209389 üzenetére
Húúú ez de ismerős!
-
parkr
őstag
válasz szimpláncsak #209392 üzenetére
errefelé is hetek óta ma volt először 5 fok a szokásos 2 helyett. a köd meg a víz az azóta is változatlan persze... még hó is van foltokban.
pedig pár napja volt hogy tegnapra még 12 fokot írtak[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #209393 üzenetére
Engem az bosszant a legjobban mikor egyetlen helyen kellett volna csak kerülni, leszállni, kihagyni stb. és én attól leszek csupa sár. 😬
sebgutkopf... az étel nem játék. 😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
Outira milyen gyorsan felszerelhető sárvédő ajánlott?
Més que un club!
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #209399 üzenetére
én egy SKS-t használtam, amíg ki nem találtam, hogy téli/esősidős bringának mégiscsak jobb lenne valami tárcsafékes
kicsit megtoldottam régi sárvédőből, hogy a nyeregcső mögött is legyen valami, meg tettem rá extra rögzítést, így már nem volt olyan könnyű/gyors le-felszerelni, de gyári állapotában is jó kis cuccja, és a decathlonban olcsóbb is volt, meg hamarabb is meglett...
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...