-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
-
123xyz
tag
Sziasztok.
Laikusként kérdezném, hogy ez a Kross Trans 5.0 mennyire lehet jó vétel?
Kross Trans 5.0 2021 férfi Trekking Kerékpár | férfi | Kerépár Webshop | Akciós kerékpárok (bringaboard.hu) Van esetleg hasonló áron (250-300 ezer körül) jobb választás, ami ténylegesen készleten van, vagy 1-2 hónapon belül elérhető?Főbb szempontjaim:
- Mivel SZÉP kártyás vásárlás lenne, ezért csak boltból vehetek új kerékpárt, használt nem játszik.
- Saját szokásaimnak leginkább a trekking típus felel meg (kisebb-nagyobb túrák, főleg aszfaltozott utakon, hátizsák helyett csomagtartóra pakolt táskával)
- Hidraulikus tárcsafékkel szeretném. Életemben először van most lehetőségem "komolyabb" kerékpárt venni (10 éve csak egy nagyker áron 40 ezer ft-os Caprine Highlanderre futotta), és kollégák + ismerősök ajánlásai alapján arra jutottam, hogy ez lenne a minimum elvárásom. Az elődhöz képest ez már jelentős szintlépés lenne.
- Jó lenne minél olcsóbban, mert véges a keret, de azért ha a linkelt Kross nem elég jó, akkor szóba jöhet más modell is. Ahogy néztem, az előző feltétel egyből magával hozza a 250k feletti árszintet, ezt már elfogadtam, de érdekelne, hogy közületek aki ért hozzá, lát-e bármi kivetnivalót a Kross Trans leírásában, esetleg tud-e alternatívát ajánlani. A Gepida Alboin 300 pro modellt néztem még korábban, az is tetszik, csak sehol nincs készleten azon SZÉP kártyás boltokban, amiket eddig találtam.Előre is köszi, ha valaki válaszol
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
bardi
aktív tag
válasz woodworm #209918 üzenetére
Nem, egy csapágyban a golyók nem fogják a másik irányba tekerni a gyűrűt, ez nem egy bolygómű. Ha megfogsz egy csapágyat, és elkezded a külső gyűrűt az egyik irányba tekerni, a belső is abba az irányba akar forogni. Ami a linkelt képen van az a "precession" nevű jelenség, aminek nem tudom mi a magyar hivatalos neve, ennek semmi köze a csapágyhoz. Ez a pedál menetes része, és a hajtókarban lévő menet közötti játékból adódik, próbáld ki "kísérletet" egy tollal, ami a linken van.
Ez eddig az összes általam olvasott megfejtés közül az egyetlen, aminek van értelme, de hogy a csapágygolyó a másik irányba hajtja a gyűrűket, ne szórakozzunk márHasaggymeg, mindig úgy rakom fel a pedált, hogy bekapatom, megfogom a tengelyt kézzel, mintha be lenne állva a csapágy benne és elkezdem hátra tekerni, így fog a menet befelé haladni. Előre hajtva pont, hogy így kitekerődik, próbáld ki.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz bogarfx #209938 üzenetére
Ha már külön veszed az első és hátsó kereket, lehet érdemes elgondolkodni előre egy szélesebb felnin akár, ha amúgy elöl szélesebb gumit használsz, picit ideálisabb lesz a gumi profilja. Lehet nem érezni belőle semmit a mi szintünkön, de ha már pénzt költünk...
'92 Honda VFR 750
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #209931 üzenetére
Azert szerintem ez az etalon, ha mar XC, es hardtail. Azt nem tudom, ezen mi olyan draga...meg ugy a hardtail bringak osszessegeben. Nincs bonyolult vaz, nincsenek csapagyak, nincs meregdraga kozepso tag sem...
Egyebkent a divat az ebike -ok fele megy. Megertem, mert sokat kell edzeni ahhoz, hogy eredmenyesen tudj tekerni, foleg gravity orientalt bringaval.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
-
123xyz
tag
válasz Ringman #209958 üzenetére
Tudom, lehet majd élelmiszert vásárolni, de
- egyrészt: nem is biztos még, hogy a normális üzletláncok (ami nem Coop és CBA) élnek ezzel a lehetőséggel,
- másrészt: közel 300 ezer forintom gyűlt össze a SZÉP kártyán, ha akarnám, se tudnám 2-3 hónap alatt egyedülállóként elkölteni élelmiszerre, esélytelen a dolog. Amúgy is direkt arra gyűjtögettem az elmúlt 2 évben, hogy ez majd jó lesz kerékpárra egyszer - sem nyaralás, sem egyéb felhasználás nincs képben, emiatt szeretném az új kerékpáromat ezzel fizetni. Ráadásul mivel tavaly a régi kerékpáromat adományként "leadtam", most semmim nincs, szóval mindenképpen szeretném a vásárlást 1-2 hónapon belül intézni, hogy tavaszra már legyen mivel közlekednem.Egyébként tudom, hogy 17,5 kg nem könnyű, főleg ha még táskát is pakolok rá, de eddig is hasonló súlyú volt a biciklim, és nincs vele bajom. Nem az a cél hogy őrületes sebességgel tudjak menni, nem szempont a minél kisebb tömeg, sokkal többet számít a kényelem és az "alap" felszereltség (csomagtartó, sárvédők, lámpák, kitámasztó). De köszi a megjegyzést Hozzáteszem, hidraulikus tárcsafékes kerékpárt nem is láttam még ebben a 250-300 ezres árszinten olyat, ami teleszkóp nélküli lenne (olcsóbban sem )
#209954 Dark Archon Szétnéztem az oldalon, megtekintve a többi Cube modellt is, de az adott boltban nem fogadják el a SZÉP kártyát. Megnézem majd máshol is akkor, hátha lesz készlet. És köszi neked is a választ.
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #209957 üzenetére
Én az outik árát nem értem, van pár, aminél ha összeveted montiban minek felel meg a felszereltsége, hasonló árban megy, mint egy olyan monti, de nincsen rajta teleszkóp, átütőtengely, néha még tárcsafék sem, pedig ezek megmunkálás oldalról nézve dobnak a költségeken. Értem én, hogy könnyűek, de aszfaltos felhasználásra valószínű egyszerűbb méretezni bármit, mivel jobban behatárolható milyen igénybevétel lesz, mint mondjuk egy ASTM4-es felhasználásra szánt bringánál.
'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
válasz 123xyz #209959 üzenetére
valóban nem egyszerű teleszkóp nélkülit venni.
én ránéznék a giant escape discre (és más hibrid/fitnesz biciklikre) is a helyedben, arra is mehet sárvédő és/vagy csomagtartó a képek alapján van mindkettőhöz szem és 45 mm-es külsők is beleférnek.
a giant toughroad lenne még jó neked, de egyrészt nem lehet kapni, másrészt túlmutat a költségkereteden.
közel 300 ezer forintom gyűlt össze a SZÉP kártyán, ha akarnám, se tudnám 2-3 hónap alatt egyedülállóként elkölteni élelmiszerre, esélytelen a dolog.
azt hiszem a spar is el fogja fogadni, amúgy nem lehetetlen ennyit elkölteni kajára 1 emberre, sőt -
válasz 123xyz #209959 üzenetére
Azért nem zavar a 17,5 kg, mert sose volt még könnyebb biciklid.
Abban a Tourney váltóban sem lesz sok örömed, a teleszkóp is inkább csak nehezéknek van, és a kiegészítők esetében sem volt szempont a súly. Az a csomagtartó szerintem fölöslegesen brutális, a sárhányókkal sem könnyűek, meg az agydinamó is sokat ad a súlyhoz. Az a rugós nyeregcső meg… khm.
Jobbat amúgy cross trekking vonalon találsz talán, ezek a nyugger-trekkingek főleg arra valók, hogy megvedd, aztán évente 2x megjárasd valami nyári vasárnapon. Ilyen több nagy pakkal boltba/munkába járós, gyereket cipelős vonalon van talán még értelme. De akkor meg már inkább egy agyváltó. Sportolni, kirándulni ez nem igazán lesz jó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
válasz 123xyz #209959 üzenetére
A SZÉP kártya, a kínálat, a vázméret olyan brutál mód korlátozza a választékot, hogy sok választásod akkor nem marad. Mi is megpróbáltuk még a feleségemnek e-bike miatt, de esélytelen volt. Még az állami támogatást is passzoltuk, mert szarul kitalált konstrukció.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
válasz Dark Archon #209964 üzenetére
Decathlon esetleg? Fogalmam sincs, hogy náluk mivel kehet fizetni, de gyanítom, ők is kiesnek.
Amúgy én is inkább valami másra költenék szép-kártyárol, inkább, mint hogy emiatt egy durván kompromisszumos bicajt kelljen venni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #209963 üzenetére
nekem teljesen sík vidéken (!) is zongorázni lehet a különbséget a tavalyelőtti kb 20 kilóról induló (sárvédő, csomagtartó, vázlakat, agyváltó, rollerfék, teleszkóp) trekking bicikli és a 10 kilós gravel között.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #209955 üzenetére
Meglehet rossz a szöveges magyarázatom, de a kép többet mond minden szónál, vagyis a talpad alatt forgó pedál a tengelyén a tengely menetének szoruló irányába forog, pont...ezért van bal menet a bal oldalon.
#209957MPowerPH...azt, hogy nekem melyik az etalon hirtelen nem is tudom, de biztos nem egy ilyen (számomra amúgy nem túl meggyőző) nem 7köznapi és éppen ezért nem mindennel kompatibilis meg nem egyszerűen szervizelhető megoldás mint a Cannondale.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #209965 üzenetére
decathlonban csak kp-vel, de szerintem nekik sincs értelmes biciklijük a kategóriában (értsd mindegyik teleszkópos ) vagy van még a touring 520, de az is 16 kiló sárvédővel, félkilós nyereggel, kilós külsőkkel és az 1,2 kilós (omg) csomagtartóval: [link]
de még így is azt választanám, mert az 1x és le lehet küzdeni valahová 13 kiló környékére kerékcsere nélkül.
-
válasz Ringman #209966 üzenetére
Persze, azért mondom, hogy ha valaki egyszer kipróbál egy rendes biciklit, azonnal tudni fogja, miről van szó, addig meg nem is érti, miről hadoválunk. Szomszédasszony is 100 euró alatt akart gyereket oviba hordós bicajt venni, meg hogy majd azzal jár 12 km-re munkába, segítsek már neki valamit találni ebayen. Ráültettem a nejem crosstrekkingjére, meg az enyémre, elment, kipróbált párat, amit ő nézett ki, és mondta, hogy ok, inkább én keressek egyet. 300+ euró lett, amit használtan találtam, de imádja. Nagyjából ilyen, csak régebbi modell: [link] - deore, agydinamó, gyári csomagtartó a gyerekülésnek, olyan 14kg körül összesen. De ugye ez megint nem sportolós bicaj, ez kimondottan öszvérnek kellett.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #209960 üzenetére
A legeslegolcsóbb fékváltókar-pár, 1x11-esben volt 2 éve 150 EUR kisker áron németektől, SRAMból, és ennél szinte minden csak drágább, ami országútikon középkategóriától van. Vagy alsóközéptől? Gondolom kisebbek a darabszámok is, az meg nagyon megdobja a költségeket egy darabra vetítve.
A Bike24-en egy legpolcsóbb országúti karbon villa is 163 EUR most, márkásból.
A legtöbbet amúgy a tippem szerint a darabszámok nyomnak a latban..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #209967 üzenetére
Nekem sem volt az, amig egyszer ra nem ultem. Furcsa a megjelenese, szokatlan, sokan ezert ferde szemmel neznek ra. De mar maga a Lefty onmagaban uniq, es nem csupan a kinezete, de a mukodesi elve miatt is.
Persze nagyon szervizigenyes, specialis alkatreszek kellenek hozza, es nem is sokan javitjak.
De maga a bicaj ebben a felallasban 8,5kg, maszasra poccintett geoval. Siman alu outi sulyban van.ZolkoW:
Egy csucs Fox teleszkop meg 1500EUR... A tag meg 650EUR. Egy dropper 350EUR.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #209972 üzenetére
Ezek sem rosszabbak semmivel, ha már etalonról beszélünk...és tellett rájuk jobb oldali villalábra is annyiból, sőt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #209973 üzenetére
De melyiket veszitek meg nekem?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
addikt
válasz parandroid #209965 üzenetére
Ott sem lehet SZÉP kártyával fizetni. De én is osztom, hogy inkább elmennék 2 hétre valami ku**a drága wellnessre, extra kajákra vagy költöm élményekre (bár a téli időszakban nem könnyű), mint ehhez kössem a bringavásárlást.
Crosstrekkinget vettem én is, legjobb mindenes bringa, de ez a Cube Nature sem a legkönnyebb: 30kg gyerekkel
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
123xyz
tag
válasz 123xyz #209959 üzenetére
Éreztem én, hogy jó döntés lesz ebbe a topikba írnom, sok új szemponttal gazdagodtam a kerékpár választást illetően. El is bizonytalanodtam rendesen És bár nem válaszolok név szerint a felvetésekre, nagyon köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt eddig a témához
Lényegében most akkor ott tartok, hogy a Kross Trans megvételét elvetettem. Azért agyaltam rajta, mert éppen készleten van, és gondoltam nem bízom a véletlenre, hogy később fogok-e jobbat találni, de így nem repülök rá. Ezzel együtt a SZÉP kártya témában jogosak a felvetések. Megvárom így a hónap végét, amikorra kiderül, melyik boltok fognak beszállni, és ha úgy alakul, 4 hónap alatt (jelenleg ugye májusig érvényes a dolog) majd arról fizetek élelmiszert. Ha pedig a nekem fontos boltok mégsem fogadják majd el, még mindig megpróbálhatok kerékpárt venni belőle...
Tehát egyelőre a SZÉP kártyát, mint korlátozó tényezőt, parkolópályára teszem. Viszont a sok visszajelzés azért megbonyolítja a helyzetem, mert eddig meg voltam győződve róla, hogy nekem trekking kell, ugyanakkor hiszek nektek, hogy sokat számít, ha 17-18 kg helyett könnyebb kerékpárt választok. És azt is elfogadom, hogy az első teleszkóp sem létszükséglet, mert visszagondolva az elmúlt 10 évre, eddig sem vettem sok hasznát. Még egyébként ami a linkelt Kross trekkingnél szimpatikusnak tűnt, az az agydinamó, hogy ne kelljen mindig elemekkel / akku töltéssel foglalkozni, de gondolom erre is van elérhető áron valami jó megoldás. Úgyhogy arra jutottam, megyek olvasgatni meg kínálatot böngészni. Szétnézek fitness meg cross trekking vonalon is már, mi mennyibe kerül és pontosan melyiket mire javasolják, milyen fő különbségek vannak. Megpróbálom némileg pótolni a hiányzó tudást, hogy aztán minél optimálisabb kerékpárt tudjak választani a következő, remélhetőleg legalább 8-10 évre
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TomMusic #209974 üzenetére
Kérdeztem, de egyik sem adja SzÉP kártyára.
#209976123xyz...lesz ebből még DH vas is, csak várd ki a végét.🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Dark Archon #209975 üzenetére
igazából én is csak azért nem bánom (annyira), hogy nem outit vettem, mert arra a kikönnyített vázra már nem feltétlenül merném felrakni a gyerekülést, meg a gyereket.
majd ha az oviban engedik benthagyni az utánfutót.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #209970 üzenetére
Ezek az országúti árak viszont mind filléres tételek egy komoly montin lévő cuccokhoz képest. Az a 163 €-os villa enynénszólva is nevetséges tétel egy enduro gépben lévő 1770€-os fox 38 factory villához képest és egy kemény vonalas hátsó tag is 800-1000€ árkategória. Vannak jók fele ennyiért is, de még úgy is nagyon más árketegória.
Fék téma dettó, amelyik 163€ azzal a fékkel ne indulj el lefel, inkább a duplája plusz a tárcsák.
A váz se egyszerűbb téma, mert nem elég csak legyártani egy könnyű vázat, az elsősorban legyen erős, legyen jó a geometria és nagyon nem mindegy milyen a hátsó háromszög kinematikája, hogyan hangolják milyen design-t követ stb... sok matekozni való van rajta.Szóval bardi-val egyetértve, az országútik árán is lehet szép haszonkulcs és a gyártónak igaza van, mert a vevők megfizetik, tehát miért is adnák olcsóbban?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #209947 üzenetére
A csövek formája tényleg szép, és egyetértek tényleg pagani, mert szép, de versenyre nem biztos, hogy ez a legjobb választás.
Az a hátsó futómű hangolás számomra elég felfoghataltan, hogy mire gondolt a művész.
Az a 110mm-ig végig és erősen 100% fölötti anti rise érték pont a fékezés alatt is az aktív felfüggeszt hátráltatja (viszonyításként a speci demo versenygép ezen értéke 53%). Elég kellemetlen dolog, amikor egy meredek lejtőn féktávon meghúzod a hátsó féket és onnantól ami ütést kap azt nem mozogja ki a bringa, hanem felkeményedik, majd pattog (nincs tapadás).
A végig összes áttételen 100% fölötti anti squat is elég fura, hatása dettó az, ha beletekersz, akkor a hátulja nem rugózik, sőt egyenesen kinyújtózik a hátulja a tekerési erőre. Ez a sag pont környékén ok és gyakori cél, lehet dh-ban ritkán tekernek bele, akkor ez vállalható.
Az áttételezésben pedig jópofa, hogy az utolsó 2cm-en milyen progresszív a mozgás, míg előtte a közép tartományban nincs annyi támasz, azon valószínű könnyen átcsusszan, amit a végén jól megfog. Gurulva valószínű brutál aktív a futómű, míg fék, hajtás hatására nagyon megváltozik (felkeményedik), ami elég kétarcúvá teszi ezt a gépet.
Egyébként nyilván nem hülyék a tervezők, feltételezem nem teljesen véletlenül ilyenek letteg a görbék, ilyet, vagy ilyesmit akartak. -
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #209981 üzenetére
ezt nem teljesen értem, mert a 163 eurós villa nem egy annyiba kerülő, de még csak nem is olyan kategóriás országútiba kerül, mint amibe 1500-1700 eurós fox cucc.
Az továbbra is tartom, hogyha az eladott bringák 90%-a lenne országúti, és 10%-a MTB, akkor az MTB lenne a látszólag irreálisan drága az országútihoz képest.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #209981 üzenetére
Legolcsóbb normális monti villa szerintem nem egyenlő az endurós csúcs fox factoryval, vagy csak én látom úgy, hogy nagyon összekuszálódtak a dolgok? ZolkoW legolcsóbb normális outi villát említett (karbon), mtb fronton ha így vesszük kb. ezek a megfelelői: [link] [link] [link] és ezekhez viszonyítva szvsz a merev outi villa nem olcsó, sőt, túlárazott, mert sosem lesz olyan összetett eszköz, mint egy levegős teló.
#209973 Hasaggymeg: "és tellett rájuk jobb oldali villalábra is annyiból, sőt"
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #209957 üzenetére
Egyebkent a divat az ebike -ok fele megy. Megertem, mert sokat kell edzeni ahhoz, hogy eredmenyesen tudj tekerni, foleg gravity orientalt bringaval.
Bizony gondolj bele, hogy pont az az első 5km és 600+m energiaráfordítását tudod vele megspórolni, amit te is csak ezért teljesítesz, hogy egyáltalán kiérj az általad vágyott pályára/trail-re, ahol a bringa tudását már érdemben használod (ez persze autós helyszínre szállítással is kiváltható).
Utána pedig ha keményebben mászni támad kedved ott az ECO mód, amit behangolhatsz úgy, hogy kb egy analóg bringa terhelését adja, tehát csak a plusz súly büntetését veszi le a válladról, pontosabban a lábaidrólLátom már nálad se ördögtől való téma az ebike.
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #209984 üzenetére
ugyanannyi pénzért árult mtb-okra/specifikus alkatrészekre sokkal nagyobb k+f-költség jut, mint az outikra. (ott is inkább szépítészeti fejlesztések mennek - pl rejtett kábezés - és az ebből adódó extraszopás kiküszöbölése).
a moar aero meg eléggé felfújt dolog, az átlagember gyak. semmit sem tapasztal ebből - ellentétben az mtb-os technológiákból. -
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #209988 üzenetére
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Valamikor 2022-ben így indult a vájörlessz fékek kifejlesztése"...én szóltam! 😎
Más...mágneses reteszelés, vagy legalábbis kilincsmű működtetés.( Röviden annak aki németet tanult, vagy éppen lusta elolvasni, pici neodímium pöttyök rántják be a kalapácsokat valahányszor lassul, vagy hajtás miatt leáll a szabadonfutás, illetve minél gyorsabb a szabadonfutás annál kevésbé tud a mágnes ereje érvényesülni, így csökken a súrlódás (kerepelés) miatti energiaveszteség...legalábbis én így értem.) Lemaradtam!
#209982sebgutkopf...a topik nyelve nem magyar?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209991 üzenetére
a wireless fék hogyan lesz failsafe
-
őstag
válasz Hasaggymeg #209991 üzenetére
a tökéleteset a Shimano találta ki az eredeti Scylence aggyal, ami aztán nem került gyártásba (pár sample létezik): az lánckeréksor és a kazettatest tehetetlensége oldja szét a rendszert, és az is kapcsolja össze.
valószínűleg a gyárthatóság, vagy a Shimano által preferált über-megbízhatóság miatt lett végül rugós“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #209992 üzenetére
Azt nem tudom, de azt igen, hogy esetleg meg lehetne oldani a fékeket is vezeték nélkülire, vagyis mint a TRP hibrid fékje, melynél bowdennel működteted a hidraulikát, itt rádióhullám működtetné a szervomotort mely felépíti a nyomást a féknyergeknél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz 123xyz #209976 üzenetére
Szvsz ne akarj trekkinget. Cross-trekking ugyan csupasz, de bármikor fel lehet öltöztetni. A fekete sárvédő a "gyári" Cube, de nem volt elég sportos nekem, szóval a tied lehet ingyen :-) Meg mondjuk az első sárvédő olyan közel volt a kerékhez (mivel vastag a külső), hogy a minimális sarat is már összegyűjtötte földúton. Lámpákat meg elég jókat kapni manapság, nekem egy Trelock kombóm van.
Persze te tudod, ha agydinamósat akarsz, legyen úgy.
velizare: nekem ilyen gondom nem volt, sosem szerettem a koskormányt meg az azzal járó tekerési pózt. A montimról átülve a crossra is egy megváltás volt.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
123xyz
tag
válasz Hasaggymeg #209978 üzenetére
Külső szemlélőként valóban vicces lehet, hogy hamar letettem az eredeti terveimről de én ilyen vagyok, megpróbálom minél alaposabban körüljárni a témát, hozzáértők segítségét is kérve, mielőtt döntést hoznék. Egyáltalán nem mindegy, hogy ennyi pénzt jól költök-e el vagy pedig utólag elégedetlen leszek a választással Az viszont biztos, hogy sem országúti, sem MTB kerékpárt nem fogok venni, maradnék a trekking közeli típusoknál.
#209995Dark Archon köszi a képeket és a tippeket
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz 123xyz #209996 üzenetére
Ó, hidd el, ez nem szokatlan. Illetve okos ember így tesz Én pl. sokat rugóztam az 1x11 váltórendszeren, de addig dumáltunk itt róla, míg rájöttem, hogy kidobott pénz lett volna. Szóval jó ez a fórum
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
arcitec
addikt
válasz 123xyz #209996 üzenetére
Az igényeidnek pont megfelelő egy trekking. Nem biztos, hogy jó tanács a sárvédő nélküli, agydinamó nélküli merev villás gép. Tehát a kategóriában ha lenne több pénz egy Cube, Merida,KTM,Scott vagy hasonló, tartósabb és üzembiztosabb lenne. pl itt : [link]
U.I: Akik sportosabb felszerelést ajánlottak(no sárvédő,no agydinamó), azok valószínűleg más sportosabb célra,esetleg inkább terepre is használják, illetve más az igényük.
Túrára,csomaggal a trekking a megfelelő, egyik megfelelő a lehetőségek közül....[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #209990 üzenetére
Itt a bringa, ha építtetnél egyet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 123xyz #209996 üzenetére
Mindenki ilyen, hisz ha tanácsért jöttél akkor butaság lenne fittyet hányni rá...a DH természetesen vicces túlzás volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...