-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #209191 üzenetére
Hátra az Eliminator helyére én is a Dissectort néztem ki, exo vagy exo+ maxxterrát.
Előre nem tudom mi legyen. Igazából a Butcher bejön, semmi bajom nem volt vele, de ha hátul Maxxis lenne, akkor elől is cserélni kellene . -
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #209196 üzenetére
Ami létjogosultságot én látok neki az a keskenyebb felnik miatt van, Assegai csak WT változatban van, ami látszik a gumi profilján.
Most 26 mm-es felnim van, de olyan, ami jobban engedi terülni a gumit, de keskeny ehhez a gumihoz. A 2.3-as DHR2 viszont gyönyörű rajta. Ha lenne WT nélküli Assegai, nekem az lenne tökéletes.
DH vb-n amúgy Vali Höll ment DHR2/DHF gumikkal, de az biztos, hogy több Assegai van, mint DHF.'92 Honda VFR 750
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #209191 üzenetére
Okes, ralesek arra is. Vagy meghagyok 2 kerekszettet, a mostani jo lesz extremebb helyekre, es neztem a Rekon 2.4 WT -s gumijat, ami a Zengore, es a kornyekere tokeketes. Ott nincs szikla sem, se mely talaj, es oda inkabb az kell, hogy minel kevesebbet vegyen ki belolem.
Annyi, hogy igy majd rakenyszerulok, hogy cserelgessem. Assegait is neztem.
Egyebkent megvan, hogy maga a lagyabb keverek sokat szamit, pozitivan es negativan is. Ahol ma voltam, oda kellett ez a minta.Nekem mindenkeppen WT -s kell. Es akkor keverekben Maxxterra?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #209201 üzenetére
Specialized Butcher GRID 27.5 x 2.8
Ilyen szettel adták annó a ménykűs bringát. Sose volt keményre fújva, csak erdőben használtam (2 év). A nagyfaluban vállalták a megelőző karbantartást/szervízt, az 70 km betonon.Gondoltam ha felpumpálom rendesen azért eldöcögök majd valahogy.
Eszméletlen jó bringázás lett, a nagy rücskök ellenére mesésen suhant keményre fújva.
Következőre is ilyet veszek.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gerr'y
senior tag
válasz zsocy #204823 üzenetére
Koszonom az ajanlasokat, vegul a SPECIALIZED ECHELON II MIPS [link] sisakot vettem meg. Kenyelmes es szellos, most a hidegben nem mentem meg benne, mert a bringat elraktam nagygeneral utan.
Szerszam illetve pumpa ugyben tudnatok hasonlo segiteni?
Merida speeder 100 kerekparhoz lenne. -
MPowerPH
félisten
REKON 29 x 2,40 WT 3C MaxxTerra TR EXO? Mondjuk elore ehhez is a Forekaster -t javasoljak. Lightosabb terepre, ahol nincsenszikla, szerintem eleg a minta.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
addikt
Megvettem a Lidl-ben kapható kerékpárszerelő állványt. Köszönöm a tippet, nem tudom már ki írta :-) De baromi jó, stabil, masszív példány, óriási lábakkal. Könnyű eltenni is, mert egy mozdulat összecsukni. Szóval, ha valakinek még nincs, ez egy jó lehetőség, szerintem bőven megéri a 10 rongyot.
Más: a jó időt kihasználva tekertem 35km-t, 230m szintkülönbséggel középső tányéron, hogy kipróbáljam, milyen lenne 1x11 sebességgel. Hááát, nem győztem meg magam. Nem nehéz kitekerni hátszéllel, enyhe lejtőn a 36/11 áttételt, olyan 35km/h-ig kellemes, 40km/h-nál már túlpörög a lábam. Lehet, 40 vagy 42T kellene előre, csak akkor meg a mászás lesz nehezebb. Vagy hagyom az egészet a p***ba, és veszek másik váltót előre, csak nem túl nagy a választék 3*10 rendszerhez.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
spanyoll
addikt
válasz parandroid #209200 üzenetére
Miért? Nekem simán okés lenne ahogy gyárilag jön, miért építeném át?
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
addikt
válasz spanyoll #209210 üzenetére
3*8 sebességessel nem lesz semmi bajod, az rég kiforrott rendszer. Illetve, ahogy néztem, a Cube Nature legolcsóbb verziója is kiakaszható teleszkóppal érkezik, szóval bármikor merevvillás gépet lehet belőle csinálni, ha úgy adódik.
Amit még érdemes szem előtt tartani, hogy az 50-622-es kerekek vastagok. Emiatt a sárvédő beépítése felér egy agyf@sszal, főleg elöl. Gyakorlatilag ezek 29"-os kerekek már, csak valamiért a villánál ezt nem vette figyelembe a Cube. Csomagtartónál sem 28"-ost kell keresni. Bosszantó, mert nem olcsó gépek, és nem is ma kezdték a szakmát.
Egyébként sincs olyan nagy választék 1*12-es cross gépből. Egyedül EZT találtam. De kezdek rájönni, hogy nem véletlenül. MTB esetén nem fontos a nagy áttételtartomány, és a finom lépcsők, de cross / trekking esetén nem árt.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
RexpecT
addikt
Elevate mellé egy másik ingyenes webapp, úgy látom még nem linkelte eddig senki.
A legjobb feature, hogy az összes tekerési útvonalat egy térképen mutatja:
https://www.statshunters.com/ -
rétisün
veterán
na, az idei szezon lezárva, nekem már jól végződött ez az év: végre rájöttem, hogy a minipumpa zörgött már jó régóta.
még a nyeregcsőnek kell majd valamikor egy kis paszta, de a korábbiakhoz képest síri csendben tudok tekerni még ezeken a jó kis zalai utakon is.
BUÉK mindenkinek!
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #209209 üzenetére
tudom, mindig a hülyeségemmel jövök, hogy pörgetés, de nemrég volt szó erről, és utána kipróbáltam a sajátomon, hogy is áll most a 28:10-es leghosszabb áttételemmel.. a kisebbik, 650Bx2.8-as gumik vannak fent, ezekkel a gps szerint enyhe lejtőn úgy 32-33 km/h-ig (29-es gumikon ez inkább 35) kényelmes az utazótempó, és ha szükség volna 1-200 méternyi sprintre, akkor megy az 50-52 km/h.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Because
őstag
hol vannak a kilométerállasok? vagy azt majd elsején?
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #209208 üzenetére
A MaxxTerra nem tom milyen, gondolom jobban tapad, mint a MaxxSpeed és jobban is kopik. Nekem 2,25" 3C MaxxSpeed TR EXO-ból van két darab hátsó guminak, lassan mindkettő elkopik, de csak egyszer kaptam egyikkel szúrásos defektet (nyomtam bele kukacot és tekertem tovább). Tubelessesíteni könnyű és az oldalfala elég merev, picivel alacsonyabb nyomáson is lehet használni, mint amit Schwalbe fronton megszoktam. Sárba, hidegbe, hóba nem jó, ez egy tipikus nyári száraz terepre való gumi, de laza poros körülmények között meglepően jól viselkedik. A mintázatról még annyit, hogy tekerés közben egész okés a tapadása, de a fékezést szokni kell (ahogy elvileg kb. az összes száraz gumival), szal fékezéskor hajlamos csúszkálni. Szerintem durvulós xc guminak vagy lightos trail guminak hátra jó, de kimondottan nyárra.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz Dark Archon #209209 üzenetére
Simán csak elöl átépíteni nem elég, mertakkor sehogy nem fog összeállni. Nekem is kevés a 36/11, elöl bele is fog kerülni egy nagyobb, valószínű,eg 42-es, mert hátul most gyakorlatilag csak a 4-5 kicsi fogaskereket használom. A legnagyobb valami 50 fogas, a közelében sem voltam soha, szerintem a 2 (3?) nagyot még soha nem használtam. Igaz, terepen nem mászok vele, csak aszfalton, és ott is max 10%-os emelkedőt, de jellemzően inkább csak 5-6% körülieket. Szóval ez egy nagyon MTB-s hajtás, ami rajta van, hátul rendben is lenne, de elöl kéne egy nagyobb tányér.
spanyoll: Használt gépnél inkább előbb, mint utóbb úgyis cserés a teljes hajtás, olyankor érdemes elgondolkozni egy modernebb megoldáson, mint egy elavult 3x-os rendszert rádobni, nem sokkal olcsóbban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
RexpecT
addikt
Valaki tervezi a topikból jövőre a Balaton Bike Derbyt teljesíteni?
-
itouchfan
senior tag
válasz RexpecT #209221 üzenetére
én igen, most ezek a kalandok vonzanak leginkább, meg ez a kicsit ultrás vonal.
Idei összegzés:
7040 km, 70.000 m szint. Sajnos az év nagyon hullámzó volt tekerés szempontból, voltak 800+ (illetve egy majdnem 1100 km-es) hónapok, meg voltak 300 km alattiak is sajnos és teljesen hullámzóan. Az őszöm az nagyon gyenge volt, a 6000 km már szeptemberben megvolt kb, azóta szenvedtem össze ezt a maradék kemény 1000 km-t.
Jövőre talán több időm és energiám lesz a bringázásra, de ami a legfontosabb lenne, az az állandóság, rendszeresség, állóképességi sportág lévén nem fér bele, hogyha 4-5 napok, vagy akár hetek rendszeresen kimaradnak.
Vannak jövőre célok, tervek bőven, úgyhogy lets go 2022!
BUÉK mindenkinek![ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
HollyBoni
veterán
Oszták bikepark-ok közül melyiket érdemes meglátogatni (nyilván nem most ) ? A nagyon "mesterséges", döntött kanyaros, ugrós pályák annyira nem vonzanak, inkább a brutálisabb technikás, sziklás, gyökeres természetesebb ösvények (meg esetleg mellékesen a szép kilátás, jó magas hegyek ). Az sem lenne hátrány ha vonattal nagyjából egyszerű lenne a megközelítés.
Sölden-t néztem, videókról elég pofás, de sokan írják hogy egy picit túl könnyű, nem tudom mennyi valóság van benne. A Fernar trail brutál jónak néz ki itt, mondjuk az a €30 díj nem valami szimpi.
Jöhet más szomszédos országból is javaslat ha van valami jó hely. -
Hínár929
tag
Szia,
nem egyszerű a helyzet, de nem megoldhatatlan a probléma szerintem. A kazettatest csere reménytelen a mai piaci viszonyok között, hiánycikk nagy valószínűséggel. Lehet agyat cserélni, ha tudsz beszerezni, de ez elég drága megoldás. A kazettatest szétszedhető és a holtjátékot a hézagolók variálásával lehet beállítani, hézagolót ha jól tudom nem forgalmaz a Shimano de biztos van olyan szerviz ahol van bontott kazetta amiből van használható alátét és vállalnak ilyen javítást. -
itouchfan
senior tag
válasz HollyBoni #209224 üzenetére
Wexl? És nem a bikepark része csak, hanem a hegy tetejére feltekerős legurulós. [link] itt van róla egy kis kedvcsináló.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
jjeahh
nagyúr
-
HollyBoni
veterán
válasz itouchfan #209226 üzenetére
Sopronnal egybekötött Wexl tuti lesz, bár a bikepark nagyon kiépítettnek tűnik, a "The Wu"-ról már néztem videókat és nagyon pofás.
Ja, meg ha esetleg valaki csinált már ilyet jöhetnek tekerős, szenvedős, jó magas Alpesi túra tippek is. Ausztriától picit félek mert ha jól tudom nagyon húzósan tudnak bringásokat büntetni, de Szlovéniában találtam 1-2 helyet amit úgy tűnik bringáznak.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209229 üzenetére
Pont meglett a 10x Everest .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
elég keveset sikerült idén bicikliznem (év elején befagyó agyváltó, majd biciklire várás, utána covid, év végén bordasérülés + utána krónikus időhiány, az utolsó 2 hónapban összesen 130 km jött össze)
2700 km/124 óra+ max 10%, amit nem mértem. (stravám nincs)
jövőre jó lenne kb 2x ennyit tekerni.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #209229 üzenetére
Nekem fele ennyi km és kevesebb, mint fele szint. B(ringázásbangazdag)ÚÉK!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #209230 üzenetére
Meg, és még visszaútra is jutott kicsi.
6030D...csak Zoli ne jöjjön nevetségessé tenni minket.🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz ZolkoW #209214 üzenetére
Jó, nem vészes, tényleg csak rövid ideig kell pörgetni, például a következő emelkedőn átlendüléshez. Végül találtam egy normális, hozzáértőnek tűnő kerékpárboltot, akik lebeszéltek a 30/32T lánctányérokról cross trekkinghez. Jó, nem vesztettem volna sokat, de akkor is. 38/40T kell legalább. Azt viszont egy 1x rendszer sosem fogja hozni, hogy nagy áttétellel sprintelés után emelkedőre érve, a holtpontomon csak ledobom a középső lánctányérra a láncot, és megyek tovább. 1x rendszernél ehhez legalább 6-ot kell váltani. Szóval újra meg kell szokni az egész váltást.
Ringman: akkor te is tesztelsz? Első váltó le, s a 3 lánctányéros hajtóműre szereltél egy narrow-wide tányért?
parandroid: tudom, köszi, tervezem már egy ideje. Sunrace 11-46T 11s kazetta menne hátra, cserélve a hátsó váltót, váltókart is.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zoliwrc #209234 üzenetére
Kb. ennyivel lennék én is elégedett mtb-n . Defekt idén asszem nekem sem volt, éljen a tyúkbél és az EXO-Snakeskin. De komolyabb esés az sajnos volt, ahogy mostanság lenni szokott, más hibájából .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #209232 üzenetére
Nekem még a tavalyinál is kevesebb lett
Mondjuk lényegében volt egy nullás augusztus-szemptember-október-novemberem.
Ez van.Mondjuk motivációm sincs túl sok 22-re.
Valószínűleg edzeni úgysem lesz időm, versenyre nem tudom menjek-e. Középtáv szinte biztosan felejtős mert nincs időm 3-4 órákat tekerni.
Rövidtávnak meg nem tudom mennyi értelme van (semmi).Egyébként megkövetem magam: csomószor fikáztam h nincs értelme a gravelnek.
Igazából értelme tényleg nincs, de fasza.
A rápörgést mondjuk nem értem, meg a túlárazott alkatrészeket sem. A kis Decás bicóval tök jókat lehet tekerni. A Sora váltás is teljesen élhető, nincs vele az égvilágon semmi baj, tök jól vált.
Ha csak egy bringám lehetne valamilyen okból, szerintem az gravel lenne. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #209234 üzenetére
Ezt sajnos törölnöm kell, megsérti az...ööö...valamelyik szabályzatot, most nem jut eszembe melyiket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #209235 üzenetére
igen, nálam a 2x10 helyett lesz 1x10, 50/34-es tányér helyett 38-ast tettem fel.
hátul 11-34-es sor volt, most 11-36-os van fent. (békés megyében ez az áttét megfelelő), váltócsere után 11-40-esig biztosan jó lesz a rendszer.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz jjeahh #209237 üzenetére
Jaja és a montiba a piac legjobb tömítőfolyadéka van (Stans), azt is csak egyszer láttam dolgozni amikor beleállt az első gumimba egy lemetszett méteres bokordarab.
"Fitness"-em tömlőibe Joe's Yellow Gel, országútim tömlőibe egy kevéske Joe's Road Racing Sealant ment .
Ha december utolsó 3 hetét nem vesszük akkor nem is estem, de elmentem a jegesre bicajozni, pénteken a jobb oldalamra estem, szombaton meg a balra, kb. 10km/h-s tempónál, szerencsére a bringán egy karcolás sem lett. -
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #209229 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #209239 üzenetére
Azért Te sem panaszkodhatsz, elég szép szintet másztál
-
ZolkoW
őstag
Nem vallom be, mennyit mentem, ennél pozitívabb vagyok: többet futottam idén, mint valaha, csak ez meg offtopic :)
Még jó hír: idén már nem veszek sem biciklit, sem alkatrészt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Damateo #209244 üzenetére
Felkeresed a Velo Viewer honlapját és Connect with Strava-ra kattintasz, a többit megcsinálja neked.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...