-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
woodworm
veterán
Azért a lidl marketing fotóit büntetni kellene.
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #209462 üzenetére
A törzsoldalukon is ennyi az ára [link]. Én is kétszer néztem meg, hogy eggyel több számjegyet írtak-e, de nem
Szerk.: megvan miért kerül ennyibe
"We humans have always sought to understand th world around us. Both dreams ans reality from part of our constant quest for superiority and knowledge. Every day, we observe, search and discover a little more. The Lumiere Noire collection was born of dreams, cosmic rays ans stardust." - [link]
Vannak benne álmok, kozmikus sugarak, meg egy kis csillámpóniagpor is. Vagy valami hasonló.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #209496 üzenetére
Miért is?
f4lcon... mivel rosszabb mint egy kizárt teló miatti nulla beülés? Egy rossz stucni (túl hosszú, vagy éppen rövid, esetleg nagyon kiemelve) szerintem többet ront az irányít6óságon. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
senior tag
Hali mindenkinek...
Úgy döntöttem, hogy a teleszkópcserét elnapoljuk, helyette 1x11-s váltást csinálnék a bicóra, ezeket néztem ki...
Váltó: Sram NX MTB 11 [link]
Váltókar Sram GX 11 [link]
Fogaskoszorú: SunRace CSMS8 EAY 11s 11-42 [link]
ezt gondolom jó sram/shimano-hoz is ugye?
Lánc: sram pc1110 [link]mit szóltok, ez így jó lehet egybe ugye? bruttó 77 ezer lenne
Itt meg egy kép, a kupiba, és nem hajtás oldalról...tudom tudom...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Because
őstag
válasz vallas #209508 üzenetére
az enyém talán egy évvel korábbi kiadás volt, arra még Deore integrált hajtás, XT hátsó váltó és Deore váltókarok jutottak, FSA csapágy, kormány, nyeregcső, szóval nem volt xar. De a kerekeken nagyot spóroltak, az elsőbe egy apró gödör is nyolcast tett, szóval némi keretet hagyjál erre tényleg.
[ Szerkesztve ]
-
válasz zsocy #209509 üzenetére
+1
Nekem pl az egész mtb-ozás nem jött be. Jópofa, meg szép helyeken lehet járni vele, de nem az én sportom. Csak azért nem adtam el a bicajt, mert kirándulgatni jól lehet vele. De ez (is) tök szubjektív. Viszont ahogy zsocy is írja, addig nem fogod tudni, amíg nem próbáltad ki. Szóval addig én sem költenék rá egy fillért sem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz vallas #209504 üzenetére
Ehhez hajtókar vagy láncányér is kell. Németbü nem jönne ki sokkal olcsóbban? Ráadásul a Deore valszeg jobb, mint az NX. Pl.:
Váltó: [link]
Váltókar: [link]
Fogaskoszorú: [link] [link]
Lánc: [link]
Több helyről, több postaköltséggel is lehet olcsóbban megúsznád, ha egy helyen találnál mindent, akkor főleg. De akár hazai boltokban is rákereshetsz ugyanezekre, lehet az 5100-as cuccok Mo.-n is jó áron mennek.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
senior tag
válasz zsocy #209509 üzenetére
zsocy+parandroid+jjeahh ez most nekem így igazából nem kerülne semmibe, mert kaptunk a főnöktől karira levásárolható "kupont" így számlát kell kérnem, aztán után kifizetik ezért akarom most meglépni, mert "ingyen pénz/cucc" és ezért nem tudok külföldről rendelni... csak nem akartam ezzel kezdeni....
igen a lánctányér kimaradt, mert nem emlékszem, hogy 96-s vagy 94-s bcd-je van, de az nem tétel... asszem 96-s
Amúgy egy kicsit a kíváncsiság is vezérel a Sram cuccal, mert olyat még nem használtam rövid pályafutásom alatt...
A próba jó lenne, méretre tuti jó azt érzem,amikor az utcába tekergek vele , de arra még várni kell 1-2 hónapot, és addig is lefoglal a szerelés/monyákolás és még lehet tanulok is belőle...
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Ringman
nagyúr
összeraktam a váltót és megpróbáltam beállítani, hát kuplung/láncfeszítés nélkül még szódával elmegy (állványon), de azzal együtt azért elég darabos, illetve három legnagyobb láncra elvétve nem megy fel elsőre.
elvileg a kezdő- és a végállás jó (high limit screw és low limit screw), a távtartó csavart (b-screw) is nagyjából beállítottam. így már csak a bovdenfeszességgel kellene játszani nem?
Ha így este valamit elnéztem, a kezdő+végállást meghatározó csavarokat bovdennel együtt is lehet állítani amúgy, vagy ahhoz elölről kellene kezdeni, bovdent csavarozzam ki?
-
TomMusic
őstag
válasz TomMusic #209500 üzenetére
Ez: [FOX 32 FLOAT EVOLUTION]
mennyivel lehet jobb, mint ez (ebből van nem tapered): [RockShox Recon Silver RL Solo Air]?
Gondolom ha a Fox bő 2x annyiba kerül, valamit tudhat, vagy mégse?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #209515 üzenetére
Be lehet úgy is állítani, hogy be van csípve a bowdenszál, feltéve, hogy jól van becsípve.Én kezdeném a legkisebb keréknél ahol szinte laza bowdennel beállítanám az alsó határolót úgy, hogy tökéletesen fusson a lánc a legkisebben. Innen már csak addig kell feszíteni a bowdent míg egy kattintásra felmegy a következő lánckerékre, utána aztán vissza és ha az már faxán megy pöcögteted és feszíted amíg felmegy a legfelsőig ahol majd a felső határolóval lekorlátozod ne dobhassa a küllőkre. Kész...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209518 üzenetére
köszi, holnap megpróbálom így.
a bovdenszál elvileg jól van a helyén, nem csúszott ki és eléggé megfeszítettem mielőtt ráfeszítettem a csavart.
-
szimpláncsak
tag
válasz TomMusic #209486 üzenetére
Milyen bringáról van amúgy szó? Nekem a merida big.seven 100-ba is sima 1 1/8-os volt a gyári suntour xcm villa, mégis tappered a váz. Szerintem ezekből a villákból nincs csak 1 1/8-os. Amúgy jobb a fox teló, de nem biztos hogy megér 2x annyit, mint egy levegős recon. Fórumtárs írta, hogy a recon-on a fekete bevonat, már a vastagabb tartós, nem a judy kopós feketetítése.
-
TomMusic
őstag
válasz szimpláncsak #209521 üzenetére
Hervis-es X-Fact Kilimanjaro Bigben Pro. Mielőtt bárki savazná: 10ezer km felett vagyok, megyek át mindenen vele, és semmi baja.
sima 1 1/8-os volt a gyári suntour xcm villa, mégis tappered a váz
Na a többiek meg azt mondták kb. hogy ez lehetetlen.
Most akkor mi az igazság?
Egyébként itt raktam fel róla képeket: [link]Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #209519 üzenetére
Én amíg nem biztos nem szoktam megbikázni a bowdencsípő csavart, csak annyira, hogy nem csússzon meg, mert ha újra kell csípni és előtte megbikáztad bizony eléggé meggyötri a bowdenszálat a becsípésnél...ráér meghúzni ha már biztos a helye.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209524 üzenetére
hát ez már ilyen
elsőre nem húztam meg eléggé, így kicsúszott, másodjára jól ráhúztam, lehet sok lett, úgyhogy jónak kell lennie a váltásnak (van egy tartalék bovden, ha nagyon rossz lenne a helyzet, de nem jó pazarolni sosem)
-
TomMusic
őstag
válasz szimpláncsak #209525 üzenetére
Jaaa értem.
Hát igen, az más tészta. Itt fordítva lenne, ami szopó, mert a boltokban már minden villa tapered.
De ahogy állunk most időjárásügyileg, vagy 2 hónapig nem nagyon lesz komolyabb bringázás. Szóval lesz idő keresni telót.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
szimpláncsak
tag
válasz TomMusic #209527 üzenetére
[csodabike ]
Itt pl. van. Megbízható bolt. -
TomMusic
őstag
válasz szimpláncsak #209528 üzenetére
Köszi!
Viszont én átütőtengelyeset akarok
Elvileg az jobban bírja a strapát.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #209503 üzenetére
az ilyen spec csapágyak legtöbbször 44es belső átmérőjű csövekbe mennek, amiknek egyenes a fala, nem integrálthoz való kialakításúak. A régi vázadnál néztük is, hogy az alsó csapágy nyaka mélyebbre menne, mint amit enged a fejcső, vagy valami ilyesmi. Acélvázakon szokott ilyen fejcső előfordulni, tudomásom szerint.
Az enyémen sajnos eleve kisebb volt az átmérő, a legtöbb alunál meg ott a belső fészek a csészének.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
TomMusic
őstag
válasz TomMusic #209529 üzenetére
Az létezik, hogy nincs olyan 29-es levegős teló ami nem tapered és átütőtengelyes?
Az egész neten ezt az egy darabot találtam, amit már korábban linkeltem: [link]
Ez a kép alapján annak tűnik, de én már semmiben se vagyok biztos.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #209530 üzenetére
A mélysége nem annyira releváns, abból a nyakból simán köszörülni lehet. Az integrált valóban nem annyira kompatibilis, de ha a méret jó akkor talán az a rézsű sem igazán okozhat gondot amit a ház kialakításánál tesznek bele (45, vagy 36°). Ha meg csésze van talán az a legjobb, helyére simán bemegy a nagyobb csapágy nyaka...feltéve ha jó (44mm) a méret, természetesen. Felül meg teljesen mind1, oda visszateheted a régit is. Szerintem ide jó eséllyel pont találna...csésze ki, csapágy be. Ott a pdf is mely szerint ha a fejcső belső mérete 44mm akkor öröm-bódottá.
#209531TomMusic...létezik, kábé mintha 26" kúpos nyakú, vagy átütős villát keresnél, hisz egyik szabvány jött, a másik ment.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz TomMusic #209527 üzenetére
Judy és Recon telókból bőven lehet még kapni 1 1/8-ast, enyém is az. A Fox meg nem biztos sokkal jobb, mert ez egy régi modellnek tűnik. Szerintem a Fox amúgyis túlárazott és a szervizköltsége is magasabb. Ha az első kereket gyorszáras, szerintem az átütőtengelyhez se ragaszkodj, a villa amúgy sem a vékony tengelyen fekszik fel, ergo a gyorszáras is bírja.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz TomMusic #209531 üzenetére
Én sem mindig követem az okos megoldásokat, de biztos előbb vennék új vázat, ami tapered, mint hogy szabad szemmel látható összeget költsek egyenes nyakú teleszkópra.
Hasaggymeg: Tényleg, van kiüthető csészés is, és ezeknek nem tudom a méretét, de még így is áll a fenti
Ha 44-es acélvázam lenne, akkor oké, az kvázi erre van kitalálva.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Na, ilyet se vennék, de sokkal bizalomgerjesztőbb annál az átalakítónál, amit eddig láttam.
Akkor inkább szintén új váz, ha olyan fontos a tárcsafék.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
varsam
őstag
válasz TomMusic #209529 üzenetére
Szerintem ilyen bringára csak azért nem kell átfűzetni a kereket is, bőven elég merev a gyorszáras is, abból meg még normális áron találsz telót. Majd ha összetelóssal, vagy legalább egy 140et mozgó merev enduroval mész...
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
Képek csalókák lehetnek, többször átütőst mutat, de a leírás és a cím a mérvadó.B opció, bringacsere ahogy írják mások is
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Ha már hirdetett bringák, most jött szembe ez, egy helyi csávó árulja, akinek szerintem fogalma sincs mi ez. 2200ron, 160k ft, 445 eur . Csak nekem tűnik brutáljó árnak?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #209542 üzenetére
& Hasaggymeg: felnőtt bringa, az eladó szerint 51cm, ami nyilván baromság, nem ért hozzá. Szerintem M vagy max L méret. Ha lenne keret rá, valszeg kipróbálnám és ha nem túl nagy, meg is venném. Újan csak ez a karbon villa, a hajtás és a gumik értéke több, mint amennyiért árulja a bringát. Egy szett Jumbo Jim kb. 150 eur .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Degeczi
nagyúr
Ez már azért kicsit túltesz egy szimpla hülyeségen...
(ha vki nem szerelt még ilyet: a racsni menetes, tehát lehúzással hazavágod azt is, a kerékagyat is)[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #209537 üzenetére
köszi, másoknak is vagyok kedvence, de vissza a bringákhoz: durva, tényleg létezik 2x12-es gyári setup? Oké, ennek a sornak "csak" 45 a vége, de azt hittem, ilyet csak a legelvetemültebb csókák csinálnak otthon.
Szerintem a 450%-os átfogás, amit a hátsó sor egy darab első lánckerékkel tud, az pont ideális, főleg montihoz. Országútra sem nagyon hiszem, hogy kell több, csak ott kényesebbek rá hogy egyenesen fusson a lánc, és finomak legyenek a lépcsők..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz Ringman #209546 üzenetére
a lánckeréksor az agyra menetes módon rögzül, ha sikerül lehúzni (a menet ellenére) akkor mindkettő kuka.
szerintem a kép készítője nem volt képben azzal, hogy ez hol lehet hasznos, mert amúgy önmagában egy csapágylehúzó egy jó szerszám
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...