-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem is indult olyan veszélyesnek. ..de hát megtörténik a nagy májerekkel is, pedig nem kispályás a fickó. Egy pillanat alatt törött kulccsont, borda, szegycsont és kis légmell is ráadásnak.😖
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz vtomi2 #226088 üzenetére
----
Voltam tekerni egy 113km/1235m lett belőle.
Ugye pulzust mondanom sem kell hogy átlag 126 volt. (max meg 170).
Ettem közben ittam is, és utána is ettem. Aznap semmi gond. Másnap megint f*ul voltam. Még hőemelkedésem is volt. Enyhe szédelgés, gyengeség, fejfájás(leginkább mozgatásra). Pedig ettem ahogy kell. De mégsem voltam az igazi. Nálatok is így van?
Másnap már jobb volt. Hőemelkedés is eltünt, fejfájás is.
Lehet ahogy ereszkedtem, és ért a menetszél?
Vagy ez másnál is így van?
ha már ereszkedés: most nem használtam a hátsó féket, és jobban rázéretem a kanyarokra, térdel is segítettem a manőverezeést (eddig ezt nem fedeztem fel, de ahogy nézem csak nagyobb sebességnél működik) biztonságosabbnak éreztem, így már majdnem 50 ig ment a dolog, és kevesebbet fékeztem ereszkedés alatt. Most nem volt baki, viszont találkoztam egy sakállal[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #226104 üzenetére
Tipp...A láz szerintem a most éppen "trendi" kovid enyhe, 1-2 napos, gyakran gyomor panaszokkal is induló, lázas változata lehetett.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz fulton #226104 üzenetére
viszont ezzel az első kerék fékezéssel is óvatosan kell bánni, nem igazán tudom még hogy viselkedik a dolog egy nagyobb sebességnél lejtőn lefelé jövet.
A hátsó kerék fékezését teljesen elvetem, mert a legkicsibb fogásra is kimehet alólad a kerékpár ilyen szituban.
#226105Hasaggymeg: nem hiszem. A multkori ilyen menet után is így festettem a rá való napon. Nem gondolom hogy az lett volna.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #226102 üzenetére
ez jóval veszélyesebb mint egy átlag kerékpárosdi, miért nem viseltek könyök térd védőt? valamit használna nem? (nyilván nem fékez meg egy borda stb törtést, de más esetekben segít nemde?)
-
fulton
addikt
Már én is várom az új agyat, ne tudjátok meg visszafele jövet mennyire zavart az első kerék. Olyan ideg állapotba dobott (kimerülés miatt ugye) annyira érzékeny voltam a zajára(mászás közben), hogy ott jártam én kiveszem az első kereket és elhajítom jó messzire.
Mesés erdei csend, és ropog ropog ropog...Szoktam szemezgetni jó kis fitnes kerékpárokkal de a matek nem adja a ráfodított összeget ki.
A bringám 14 kg.
Ezek az alu vázas csodák, pedál és miegymás nélkül 10.5 kg.
Namost felrakom rá a pedálom kapásból 610g, ergon gp5 olyan 700 g (a kettő) nyereg is nehezebb lehet nekem...ergó kijönne mondjuk 12 kg ra. Hááát az a 2 kg nekem nyögve sem ér 300e ráfordítást. szertintem másnak sem.
Egy igazi érdemi váltás, csakis egy carbon váz jelentene amivel már 7-8 kg lemenne. És akkor felszereléssel lennék olyan 11-12 kg. Arra azt mondom oké. De ott meg az ár a nyögő rész.
Esetleg egy jó kis decathlonos carbon vázzal megérhetné, mivel egy normális kerékpár 700 felett van.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz fulton #226106 üzenetére
nem fékezel első fékkel... nem fékezel hátsó fékkel se...
ábbú baj lesz more! tudom, hogy a lendület a minden, meg inkabb kerülünk, de néha muszáj megállni. pláne ha felétek vadak is vannak, hidd el, az anyakocát a kismalacokkal nem akarod kicentizve kerülgetni.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
addikt
válasz andrisbandi #226101 üzenetére
egy igazán nekem tetsző volt benne, a 4Banger (az az egyetlen, ami 2000 előtti )
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #226110 üzenetére
igen tudom,. de használtat nem akarok
, dekában van carbon váz 237e ért.
Meg anno volt 320 ért van rysel (kék) na az szép volt. És ennek a kormány szárát olyan hosszúra lehet hagyni ahogy kényelmes.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #226102 üzenetére
Fullface + trikó... Instára pont jó.
megtörténik a nagy májerekkel isfulton: 50-nél csak első féket húzni. Te vagy itt a legbátrabb szerintem.
A másik bringa elmélkedős dolgot meg vidd el a kocsik irányába. Ugyanazt nyújtja a Mazda 3, mint egy régebbi kocsi? Pedig lehet, hogy egyforma a súlyuk, és ugyanúgy 4 kerekük van.
A vázanyaggal kapcsolatban meg én mindig a csöves témát hozom fel: fogj 1-1 darab 1 méteres vas-, alu-, vékony falú alu és műanyag csövet (ha van otthon karbon cső, az a legjobb). Egyik sem fog eltölrni, ha téglára rakod, és ráállsz a közepére. Viszont a kezedben fogva mindegyikkel kezdd el ütögetni a betont. Melyiktől fájdul meg jobban a csuklód. Na, kb ez a különbség. Használt karbon bringától meg annyira kell félni, mint a használt autó vagy ingatlan vásárlástól.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
stickermajom
addikt
válasz fulton #226107 üzenetére
Térdvédő szerintem van rajta a nadrág alatt. Könyökvédőt sokan kényelmetlennek találják.
Én arra lennék kiváncsi, hogy egy teljes protektor ilyen esetben, vagy mikor én elrepesztettem a bordámat segít-e. Talán jobban eloszlik az ütés ereje és nem reped/törik a csont, csak zúzódik.
-
arcitec
addikt
válasz fulton #226106 üzenetére
Bocsi, de annyira sok téma a fék használata, némi megjegyzésem. V fékes a bringád, nekem is volt és ahogy emlékszem ott is lehet adagolni a fékerőt. Összehangolva az elsővel.
Az való igaz vészhelyzetben, - pláne ha jó a fék- a hirtelen erőteljes fékezési reakció, az bizony farolást eredményezhet. De meg kell tanulni használni, pláne ha bizonytalan vagy. Gyakorold
normál körülményekre és hidd el menni fog. Az a jó ha már a rutinba is bekerül a fékerő használata vészfék esetén is. Nyilván van olyan szitu, amikor nem lesz minden kerek, de ez már csak ilyen. A bringázás még alacsony sebességen sem veszélytelen.
Mindenképp alaposan ki kell ismerni az alattad lévő gépet, mit lehet vele és mit nem ajánlatos.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
fulton
addikt
válasz 6030D #226114 üzenetére
"a csak első féket használni - arra érted hogy nem kellő fékerőt ad az időben megállásra, vagy arra hogy balesetveszélyes (miként?)
Én értem ezt az érvelést, pont azon indittatásból vettem pl 0km-es mazda 3 at is, amiért nem veszek használt kerékpárt sem.
És ezért is jutottam arra hogy ha váltás lesz akkor már carbon és egy uj váz (de csak a dekás érné meg nekem) - ha lesz valami uj szériájuk mondjuk.
800e egy új kerékpár ami jó is...annyit nem adok érte.
Alu váz meg...nem hiszem hogy többet adna mint ahogy most állok.
Egy autó azért több összetevős történet, ott jobban igazolódik a "nem ugyan az hiába egyforma a suly".
Ha kipróbálok majd egyszer egy ilyen bringát ,lehet megváltozik a véleményem ezt nem tudom.
#226116arcitec: a hátsó fékem lejtőn ha picit is ráfogok, megcsúszik és megy alólam ki. És ez a picit is ráfogok úgy kell érteni hogy bőven van még ráfogási erőtartalék pl normál használat esetén..veszélyesnek ítélem meg lejtőn használni. De így első fékkel szépen megoldottam az egész lejövetelt. Azt nem tudom hogy való éles helyzetben , ez így mennyire balesetveszélyes, gondolok itt arra hogy instabil lesz a gép, vagy a hátulja menne és tolja ki a bringát vagy ...bármi..amivel esetleg nem vagyok tisztában. Mert most "ugyan" nem volt gond , semmi.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
fulton
addikt
válasz stickermajom #226115 üzenetére
Szerintem is segíthet.
#226118velizare: jó de ha már őt vagy bármi ugrik eléd, akkor már nem segít a csoda tárcsa fék sem, mert úgy elszállsz mint a szél. ki megy alólad minden is a fékezéstől..[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz fulton #226117 üzenetére
Hát én nem tudom. Van karbon, alu- és acélvázas kerékpárom is. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nincs különbség, de szerintem erősen túl van lihegve a téma. A korábban ivana által linkelt dekás alu 105-ös vagy campás gépek bőven elegek a te felhasználásodra, még versenyezni is mehetsz velük.
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #226120 üzenetére
bennem is ez rajzolódott ki vakon is..
Ezért is jutottam arra hogy ami legjobban megérné nekem, egy jó kis dekás uj carbonb váz (az jó áron van és jókat is olvasni) és arra ráépíteném a cuccot kész.
Maga a hajtási rendszer számomra most is álom, tökéletes. Egy új hátsó agy kellene csak.
ha már őz: hazafele jövet viszont szerencse nagyon nagy szerencse.
Autóúton haladok, este 22h lehetett, egyszer csak velem szemben érkező kamion látom hirtelen fékez és át az én sávomba fél kocsival..én is fék..nem értettem mi történt, aztán a kaion előtt egy őz ugrott át az úton , nem láttam a kamnion fényszórója miatt egészen addig mig ki nem ért belőle....ha ott akkor kicsit gyorsabban megyek... rossz belegondolni.Jah versenyezni, végülis valakinek zárnia kell a versenyt is
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz fulton #226117 üzenetére
Az első kerék is meg tud csúszni, csak később/mástól, mivel arra nagyobb súly kerül fékezéskor. Most száraz az idő, a finom poron kívül nem sok minden van az utakon. De ha majd esik, akkor a vizes aszfalt is csúszik, a ráhordott törmelék is csúszik, és a vízátfolyásokból fennmaradt kavics is csúszik. Ha ilyen miatt az első kerék megcsúszik, akkor azt vagy nem fogod meg (mint a hátsót) vagy betapad, ha elengeded a féket, de akkor meg nem fogsz lassulni. Igazából ezt nem lehet jól leírni, kell pár húb*mmeg helyzet, abból tanul az ember.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz fulton #226119 üzenetére
itt nem arról van szó, hogy éppen nekedugrik. az őz ritkán jár egyedül párzási időszakban, nem elég az első mögött elsuhanni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
Toobee
veterán
válasz fulton #226113 üzenetére
Szerintem ez megint egy jó ajánlat lett Deka részről:
Mountain bike kerékpár Race, 900 GX Eagle AXS szett, Reynolds karbon TR289/309 kerekek 999e, de ha megelégszel az alu Mavic-kal, akkor 862e -
varsam
őstag
válasz Toobee #226125 üzenetére
Ez elsőre érdekesen van árazva
GX Eagle szett, Reynolds karbon TR289/309 kerekek - 1mFt
GX AXS Eagle, Mavic Crossmax alumínium kerékkel - 862eFt
GX AXS Eagle AXS, Mavic Crossmax alumínium kerékkel - 1mFt
GX AXS Eagle AXS, Reynolds TR 289/309 karbon kerékkel - 1mFt És ez itt a lényeg, AXS + karbon kerék és 1mFt[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
RexpecT
addikt
válasz Toobee #226125 üzenetére
Szerintem a 740NX sem rossz ár/érték arányban. Ott talán a 11-50-es hátsó soron változtatnék, ami helyett jobb lenne már a 10-52-es ami a 900-on is van.
A 900-as fehér színe mondjuk jobban tetszik, de az alsó vázcsövön a belső felfogatához való bemélyítést azt elhagyhatták volna szvsz. -
fulton
addikt
válasz Napfénysüti #226128 üzenetére
1 milláért lehet már felszerelt meg dögös..
-
nagyúr
válasz Toobee #226132 üzenetére
Alighanem. 1 millióért ma kb jól felszerelt középkategóriás bringát kap az ember.
Aztak*rva most néztem meg ha a saját bringámat akarnám megvenni idei kiadásban 1,2M-ót kéne kicsengetnem (3100 euró).
És ez is egy jó középkategóriás outi még csak, a csúcskategória még bőven odébb van...Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #226125 üzenetére
Nekem is tetszik, a vilannyváltó milla alatt meg újabb ár/érték bajnok. Ami nem tetszik az a támvilla-felső cső találkozás, ami nagyon az a kis ajtó a váz alján, mert az ha jól csukódik elkerülhető vele a csapágyak kiütésének kényszere bowden/fékkábel csere esetén.
Ami a kiírást illeti hozza a Deca a formáját, van ott 600, 800 és 900(!)mm-es kormány is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz fulton #226131 üzenetére
2500 EUR 400-as forint árfolyam mellett, az a jelenelgi árakon elég jónak számít.
2000 EUR alatt nem kapsz rendes bringát. Itt pedig 400 EUR-os AXS vezeték nélküli elektromos váltás van rajta, meg karbon kerekek.
Ha csak alkatrész árban nézed a bringát, akkor már az több mint 2500 EUR. -
Toobee
veterán
válasz Napfénysüti #226134 üzenetére
30-50%-os drágulás simán benne van. Én is azért rendeltem meg júniusban még a bringát, meg fizettem ki az előleget rá, mert június 15-től drágult 12%-ot, szeptember-október körül lesz még 8-10% és majd év végén is elképzelhető még egy emelés. És igen, 1-1,2 millió körül indulnak a belépő szintű karbon kerékpárok, kategóriától függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
Btw deka megint árat emelt, egy csomo minden +10%-kal drágább mint múlt héten
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #226131 üzenetére
Nem ebben a ligában játszasz (mint ahogy velem együtt egy csomó fórumtárs sem), így érthető, hogy sokallod a milliós kerékpárt, ugyanakkor ha utána nézel rájössz, hogy kábé olyan mintha pl. egy XC40-es 11 millás új Volvót (csak mert ez egyik kedvencem) ajánlának neked mondjuk hétért...persze neked hét sincs autóra, de akkor is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Toobee #226138 üzenetére
4 éve vettem 2018-ban, volt egy akció rá (TdF) hogy 2800 helyett 2500 euróba került.
Akkori árfolyamon 840k-t fizettem érte, ehhez képest a mai 1,2M tényleg +50% ami döbbenetes.
Felszereltségben meg csak apró változás történt (kerékszett gyengébb lett viszont kapott karbon cockpitet).Més que un club!
-
Toobee
veterán
válasz Ringman #226139 üzenetére
Igen, velem szívóztak is. Rendeltem pár dolgot és csak állt az egész, pedig azt írták 2 napon belül. Írtam nekik, akkor jöttek a kamu dumával, hogy túl hosszú a név, nem tudja kezelni a rendszer (párszor rendeltem már probléma nélkül). Aztán kitalálták, hogy a mezt nem tudják küldeni, miközben azt írta van készleten. Mondtam, akkor küldjenek másik színt, abból is láttam készletet. Végül össze vissza hablatyoltak, de mez nem lett, csak a többi cucc. Erre ma látom, hogy 10k->13k drágulás volt, hát ezért nem kaptam mezt.
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #226140 üzenetére
Aztán mire a plakátos, 11,69M Ft-os XC40-et konfigurálod magadnak, gyorsan lesz belőle 18M.
-
balintbaba
tag
válasz Napfénysüti #226134 üzenetére
Az a 3100 euró elég durva.
Nem tudom mennyire friss a magyar Giant honlapja, de ha tényleg annyiért adják az országútikat, mint ahogy hirdetik és új "nagy" márkás országúti vásárlása előtt állnék, nem nézelődnék tovább.
Pl. ez a TCR a mai árak viszonylatában elég jó vételnek számít.
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #226140 üzenetére
értem én, nagyon jó áron van jó cuccokkal,. de igen jól írod, nem ez a ligám azért sokallom.
-
nagyúr
válasz balintbaba #226144 üzenetére
Igen az sok azért. Az eredeti árán amennyiért én is vettem abszolút best buy volt a kategóriájában (volt teszt ahol a 3000 euró alatti kategórában nyertes lett), kiskeres márkák kb akkor adtak ugyanilyen felszereltséget kb +20-30%-os áron.
Més que un club!
-
fulton
addikt
válasz Napfénysüti #226147 üzenetére
nem éri itt már meg venni semmit..olyan árak vannak.
Ha csak azt nézzük a forint is értékelődött nem keveset..
plussz még az áremelkedés. A bérjegyzék viszont maradt . -
parandroid
félisten
válasz balintbaba #226144 üzenetére
Én 2 éve (2020 végén) 2200 euróért vettem az Orbeát, és ez már akkor is jónak számított, mert akkor lódultak meg az árak. Most ugyanez 2500 euró, és tavalyi (2021) modell. És ez semmi extra, azon kívül, hogy karbon a váz, egy belépő bicikli (alap kerekek, shimano 105, hidraulikus tárcsa). Karbon kerékkel, di2 ultegrával akkor is dupla lett volna az ár, meg most is (azaz 4,5k vs 5k eur). Ha most ehhez hozzáveszem, hogy akkor valami 365 volt a forint, most meg 400… Mondjuk nekem ez utóbbi szerencsére nem szempont.
fulton: Az, hogy valami drágább lett, nem azt jelenti, hogy nem éri meg, csak hogy többe kerül. Szerinted egy dohányos gondolkozik azon, hogy megéri-e a cigi? Pedig alsó hangon kétévente kiadja rá egy ilyen bicikli árát. Ehhez képest a biciklizés nem is drága hobbi.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
XenHai
senior tag
Sziasztok
Kéne egy kis help. Szerintetek ez jó lehet 175cm-es magassághoz(cube nál S-50,giant M-es jó volt). Semmit nem találtam a 2020 -as pinnacle méretezésről . A 2022-es szériában több méret van ott L-t írtak.
Köszönöm a segítséget
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest