-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
de gyönyörűek ezek a cannondale országuti vázak. milyen kár hogy nem lehet venni csak vázat.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hasaggymeg #225150 üzenetére
Én 2,1-2,2k eur között vettem a karbon országútit 105-tel. Ugyanez ultegrával 500 eur plusz lett volna, az elektromos váltás még 500. Most 2400 az alapár, és majdnem 4k a közel fullos, amihez még dukálna egy kerékszett upgrade is, és úgy már inkább 5k.
És engem ugyan szerencsére nem érint, de mindeközben a 350-es eur/huf felmászott 400 fölé, szóval ami akkor forintban olyan 750k volt, az most az áremeléssel, meg a forinterősödéssel ungarische valutában kb 1 milla.
És ez országútiban csak egy belépő karbon, innét csak feljebb van, ha valaki újat akar.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #225152 üzenetére
dupla csapás magyarra nézve. És ezek már sose fognak vissza mászni. Mindez változatlan fizuk mellett, amit nem kell bemutatni am is "mennyire erős".
Na azt a cannondale bringát elfogadnám csak ne lenne neki kos kormány..Egyébként azért is örlnék váz + villa szetnek, mert ahogy néztem a villát hosszabb nyakkal adják és Nekünk kell utólag levágni, na ez lenne a tökély, azt én szépen meg tudnám hagyni magamra szabva, és nem nézne ki idétlenül sem, plussz merev lenne az egész.[ Szerkesztve ]
-
válasz fulton #225153 üzenetére
Ja, azt nem is mondom, hogy az első, karbonvillás, alu, tiagra, felnifék országútimat 776 euróért vettem 2018-ban. Akkor mennyi volt az eur/huf? 320 körül? Az valami 250k huf érték volt akkoriban. Most 1000 eur alatt ilyet sem kapni már, de inkább 1200, ami 400-500k közötti összeg forintban. 4 év alatt…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #225155 üzenetére
Ezé mondom én meg kell becsülni a jó öreg acél vázkasznit
amíg nem hajlik a fejünk fölé a hátsó villa nyomni neki[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225141 üzenetére
Érdemesebb fűzni, mert jobb kereket lehet csinálni, mint amilyen gyáriakat kapni. Árban is jobban jön ki az ember. A fűzés része, még hagyján, mert neten van elég videó és leírás, csak kell számítgatni, nézni hogy legyen asszimetrikus a hátsó kerék. Kellene mérni az előfeszítést építésnél, ahhoz meg műszer kellene. Utána jönne a centrirozás. Ezek miatt nem próbáltam meg.
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #225159 üzenetére
Én szeretnék belevágni, épp bogarászom a topikot, milyen gép lenne érdemes. Azért nem akarnék vagyont kifizetni rá, abban bízok kifogok egy jó példányt (olcsónak hig a lé sajna), meg kéne küllőfeszesség mérő is. Hát nem lesz eccerű (leginkább a hátsó agyra gondolok), de gyakorlat teszi a kereket.
Nekem pl a mostanit mind a kettőt félrefűzték. Állandóan kilazultak a küllők kattogot...nem munka ez. Saját magamnak tudom hogy precizen meg fogom csinálni ha "2 nap 2 nap" ha 1 hét 1 hét, nem lesz egyszerű, dehát kezdetben a "mezei" kónusz gyorszár kombónál is vakon voltam hogy mit is kéne pontosan mihez nézni , mennyire is húzni stb...a kotyogás stb...) aztán ráérez az ember pár szétszedés állítgatás után, érdeklődés és kitartás kérdése.
Mindenki kezdi valahol(nem tudom milyen műszerre gondolsz, én egy küllőfeszességmérőre pluszba
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
Holnapi terv... lehet fájni fog
Főleg hogy ma még egy 17km kocogás is be van tervezve
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #225163 üzenetére
Outin - nem leszek gyors"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
vtomi2
őstag
válasz Friczy #225154 üzenetére
Nem cserélhető a "gumi" az én fékemnél, szóval egészet kellene vennem, de csak 1 dura 2 van nekik raktáron, viszont van több Campa, van különbség a rögzítésükben?
Amíg a féket nézegettem észrevettem, hogy valami nincs rendben a hátsó kerékkel, féknél egyik oldalra el van húzódva, de a váz alján majdnem középen áll. Minimális 8-as van csak benne, nem az a probléma. Pár kép, hogy érthető legyen:
Nem ér hozzá a vázhoz, de olyan 2mm hely lehet jobbra, 1+cm balra, ez mennyire normális?
Lent majdnem középen van, 1mm-re van balra a középvonaltól.
Ez így normális? Bringázás közben nem vettem észre, de így nem fogok tudni szélesebb gumit használni -
cobranco
csendes tag
Kelet-Svájcban, St.Gallen és Graubünden határán található a Rajna egyik legszebb mellékvölgy-rendszere, a Tamina-Calfeisental. Bár csak levezetésnek szántuk, végül az egész 2020.-as túránk leglátványosabb napja lett ez. Itt aztán van minden, ami kell a katalógusokba, alpesi legelők, bődületes kanyon, óriási sziklafalakkal, álomba illő tengerszemek, lehetetlen helyre épített falvak, sportkihívás és... hegyek, melyek az egekig érnek
Alpok a javából. /bónusz rész/: "Ahol a hegyek az egekig érnek" 2020. /Svájc/ 1440p
Útvonal: Bad Ragaz-Taminaschlucht-Pfafers-Mapraggsee-Calanda hegység-Vattis-Calfeisental-Gigerwaldsee-St.Martin-Sardona Techtronikus Aréna-Valens-Taminabrücke-Bad Ragaz
Az immár teljes túrabeszámoló: http://cobranco.hu/turabeszamoloalp_20.html
Fotoalbum: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3738803319534365&type=1&l=dfff516944
Térkép: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1R6T7GKzsu_lzy3ndTn1MIw2Qsiw2FpPt&usp=sharingTúráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vtomi2 #225166 üzenetére
Mintha a papucsokban nem lenne rendesen benne a tengely...ha mégis, akkor a váz csálé.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz ZolkoW #214349 üzenetére
melyknek van a leghalkabb hangja (már ha mondhatok iylet novéknál ) a 3-4-6 vagy 6 körmös?
Egyébként minél több annál véknyabb (ezáltal halkabb) magas hangos a hangja? visitós
Egyelőre nézegetem én is D792 agyat, abban minőségibb csapágymegoldás van és 135mm es.Viszont nem értem, valahol azt írják 2 csapágyas, máshol meg 4. Vagy én olvastam el valamitA 482-es ha jól láttam csak 130 as ban van.
[ Szerkesztve ]
-
vtomi2
őstag
válasz Hasaggymeg #225168 üzenetére
1. tippem nekem is ez volt, de 3x visszarakva is kb ugyanaz volt. Váz egyenes, madzagos módszerrel 99%-os. Most megpróbáltam kivenni a kereket, és megnézni, hogy nem-e a papucsok vannak elhajolva, és észrevettem, hogy megakad a gyorszár. Kihúztam, és ez fogadott:
Nélküle szépen ül a helyén. Most így elég is volt mára a szerelgetés, már azon voltam, hogy felhívom akitől vettem, és visszaviszem neki
-
Gaben92
őstag
F1 időmérő kezdetekor kezdtem el gumit szerelni, most adtam fel… Az egyik oldal helyén van teljesen, volt tán 5 perc is, a másik oldal viszont nem akarja az igazságot mindegy mit csinálok. Már felfújtam egészen 2,7 barig, megküldem ipari mennyiségű szappanos vízzel, próbáltam a gumileszedős trükköt is de semmi…
Holnap folytatom, addig ha valakinek van tippje jöhet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz Gaben92 #225171 üzenetére
Van a felni pereme, ahová a külső pereme megy, amikor a helyére kerül.
Ezt kell elkerülni felrakáskor.Told be a gumiperemet a felni közepébe, az vályús.
Csúszósan majdnem teljesen felmegy, csak a végén kell óvatosan a gumileszedő müa szerszámmal feltessékelni.Ha belsővel csinálod, akkor még arra kell figyelni, h ne a végére essen a szelep a felrakásnak. És fel kell nyomni a bumszli részét, h a külső pereme be tudjon csúszni a vályúba középre.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vtomi2 #225170 üzenetére
Ezért ne vidd vissza, egy új gyorszár ne nagy tétel.
Gaben92... nem pattan a helyére? Mivel fújod? Ha nem megy tényleg a legjobb már hagyni és holnap folytatni, gyakran csak ennyi kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz andrisbandi #225172 üzenetére
Nem a gumi felrakás a baj, hanem hogy a gumi pereme cseszik a helyére ugrani az egyik oldalon. Nagy része a helyén van, az utolsó “pattanás” hiányzik egyedül de nem merem tovább fújni. Pont ugyanaz a helyzet mint a kománál ezen a képen.
Hasaggymeg: Sima állópumpával. Felniben műanyag szalag van szóval még felrakáskor sem engedi a levegőt, így nem kellett kompresszor de ez a helyére pattintás most megszívatott. Másikkal nem volt ilyen gondom.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #225174 üzenetére
Fújd maxra, vagy kicsit fölé még tej nélkül míg bepattan aztán mehet be a tej a szelepen keresztül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vtomi2
őstag
válasz Hasaggymeg #225173 üzenetére
Dehogy viszem, csak azt hittem, hogy a vázzal van vmi.Cserélem a gyorszárat, létezik sima csavaros? Gyorszár nélküli? Sose szedem le a kerekeket, és kevésbé fogom félteni. Vagy vegyek egy menetes szárat, és gumis anyák?
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #225178 üzenetére
Nincs benne tej még csak parázok többet fújni bele. Gumi elvileg elbír 3,4-et de korábban írták többen is, hogy 2,5 bar fölé belső nélkül ne nagyon mert eldurranhat. 2,7-ig próbáltam, ott még nem pattant és látszik is, hogy nincs a helyén rendesen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
flash-
veterán
válasz Gaben92 #225174 üzenetére
én outi gumit mikor teszem fel max barig fújom(ami a kerékre van írva,de még picit tovább is fújhatod hisz úgysem ülsz rá,nem fog napon lenni órákat) mert még ott is pattog. aztán leengedem és újból felfújom akkor már nem pattog rendesen beáll.
lehet hogy a belső el van tekeredve?próbáltad leszedni a köpenyt és a belsőt és újra kezdeni?
milyen a belső-milyen tól ig szám van ráirva?esetleg kisebb vagy nagyobb(ami még tartalmazza a kereked méretét) belsővel próbáld meg ,hátha..
lehet hogy felesleges tanácsok,nekem ezek jutottak eszembe...
esetleg nézz pár videót
illetve azt hiszem a problémádat wobbly -nak nevezik,íme erről is van pár videó:
[link][ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz varsam #225176 üzenetére
Nyu-EU-ban tegnap este volt eső, osztrákokhoz ma ért oda, de estére Mo-ra is eljut. Business as usual. Ha tudni szeretnéd, milyen idő lesz 2 nap múlva, kérdezz bátran, olyan, amilyen itt van most (perpill egész kellemes, kicsit felhős, 26-28 fok, enyhe szél.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
flash-
veterán
válasz andrisbandi #225185 üzenetére
én most arra a maximum nyomásra gondoltam amit ráírt a gyártó a köpeny külsejére. addig fújhatja feligazítás gyanánt,aztán meg ha sikerrel járt akkor visszaengedi arra amin akar tekerni vele. szerintem az a mérvadó elsőedlegesen amit ráír maga a gyártó hisz pont azért írja rá hogy annál tovább ne fújd.Az már más kérdés hogy nyáron nem érdemes semmiképp sem arra fújni szerintem mert napon megnövekszik a nyomás,stbstb, bár lehet hogy ez is bele van kalkulálva abba a számba,franc se tudja, mondjuk trekkingel-energizer plus tour- max nyomáson jártam aszfalton nyáron,ami rá volt írva ,nem volt vele gond.
Ha van ilyen lista amit linkeltél mondjuk ott lehet esetleg értelmes hogy az Easton tovább megy és a felnijére meghatároz egy keréknyomást. akkor viszont ha ilyen felnid van érdemes betartani gondolom de egyébként más felniknél még nem láttam ilyet.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ivana
Ármester
válasz andrisbandi #225185 üzenetére
Szerintem se rossz ötlet akár +2 bar az elején, hogy bele üljön a gumi. A felni terhelés nélkül lazán kibírja. Üzemben persze érdemes vissza venni. De pl. montinál kb. mindig 6-ra nyomom, aztán vissza 2-re, ha leszedten a gumit.
-
Gaben92
őstag
válasz flash- #225182 üzenetére
+ többiek akik hozzászóltak:
Nincs belső, tubeless a cucc. A gumi elvileg 3,4 bart bír el (felni 4,5 talán) de korábban írták itt a topikban, hogy a gumira írt max nyomás arra értendő ha belsővel van használva és tubeless setupot ne fújjak 2,5 fölé mert eldurranhat. Na emiatt nem merek fújni bele még pedig szerintem 3-3,1 bar körül beugrana a helyére.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Szoll92
csendes tag
Sziasztok!
Véleményetek érdekelne az alábbi helyzetben.
Nem rég vettem egy új bicajt az egyik pesti boltban. A bolti leírás alapján Shimano FC-M521 Deore (48-36-26 fog) hajtóművel és Shimano BB-ES300 csapággyal. Múltkori homokos terep után takarítás közben feltűnt, hogy nincs Shimano logó se a hajtóművön és a csapágy is egy utángyártott integrált típus. Aztán a hajtóművön találtam egy apró QR kódot ami a http://www.pro-wheel.com/ins/ oldalra vitt, legnagyobb örömömre…
Érdemes erre rákérdezni, egyáltalán lehet ilyenkor még reklamálni vagy valószínűleg leráznak valami sablon apró betűs szöveggel vagy gyártói alkatrész hiányra hivatkozva elzavarnak? Kicsit azért bosszant, hogy így benéztem…
Köszönöm
-
baal-amiga
senior tag
Sziasztok!
Grx szetthez ultegra lánc jó lehet, ugye?
Kmc x10 elég hangos, tartaléknak mást vennék."God is dead" - Nietzsche, 1882 - "Nietzsche is dead" - God, 25 August 1900 ------ > Eladó óráim HA-n: https://shorturl.at/zHJW8
-
sherlock82
senior tag
Most értem haza a balatonparti tekerésből.
Elég korrekt szél van még mindig, aki arra kelne útra, az készüljön erre.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
chubby2o6
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vtomi2 #225179 üzenetére
Attól függ, ha alsóbb kategóriás menetes csőtengely akkor mehet rá alátét+anya, de ha jobbféle akkor nincs is menet a végein, nem tudom neked milyen van. A gyorszár nem rossz, csak jó minőségűt kell használni.
#225180Gaben92...én fújnám, hisz képzeld el a max ajánlott mennyire megy fel használat közben mikor pl. ugratsz egyet. Enyéimet (Race king, Fast Trak) egyből 3,5-re fújtam, felpattant, majd tejjel benne utána újra 3,5-re (akkor még nem is olvastam el a Stans csak 3-ig bírja ) és úgy is hagytam másnapig...nagyon csodálkoznék ha az nem bírna meg simán 4 bart is. ...persze nem tejjel hanem csak szárazon elején, mert ha mégis lerobban bizony lesz ott cumshot.
#225184parandroid...nagy a szárazság ezért épeszű emberként nem mondhatom kár, de ma biztos kibaxott velem rendesen. ...a Zországban csak itt esik.
...na ezt is szépen megszerkesztettem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225194 üzenetére
Itt is esik és a covid is levert... pedig ma úgy volt, kitekerünk a Madarasi Hargitára .
Ajánlott max nyomáson gondolom senki nem ugrat, mert terepen általában az ajánlott minimum nyomás alatt van mindenkinek a gumija .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #225195 üzenetére
Az biztos, de a gyártók mindig err on the side of caution így nem perelhetők....jobbulást, ez már csak egy sima influenza szintje, csak hát nyáron elég xar lázasnak lenni. Amúgy a Hargita tetején sem lehet most kellemesebb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz parandroid #225184 üzenetére
Az az idő tökéletes lenne, itt leszünk péntekig.
-
vtomi2
őstag
válasz Hasaggymeg #225194 üzenetére
Az agy Shimano HB RS300 a tengely meg valami Campagnolo, de cserélni kell, kicsit egyenesítettem rajta satuban, sikerült rendesen berakni a kereket, de biztos ami biztos cserélném. Gyorszár helyett gondolkodok M6-os menetszáron (gondolom ez is az), és alátét + gumis anyával rögzíteni. Vagy ne érdekeljen, és vegyek csere gyorszárat?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vtomi2 #225198 üzenetére
Tudtommal ez 5mm-es, de nem zárom ki belemegy a 6, sőt talán 7 is...ugyanakkor én nem mókolnám, új menetes zár és kész. Mondjuk azt sem értem, hogy Shimi agy és Campa tengely...🤔...egységesen biztosabb szokott lenni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!
- Daniel Wellington karóra