-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz gergo5991 #225845 üzenetére
Pedig jó húzni is. Még csak harmadik hónapja spd-zem, ha rutinból megyek, még mindig inkább taposom. Ha odafigyelek rá, akkor sikerül húzni is, érezhetően hatékonyabb olyankor a hajtás, és könnyebb pörgetni is. Mászni nem nagyon szoktam, de síkon is simán kijön a húzás előnye.
-
szuszinho
őstag
Bükkösök, ha lesz kedvetek, egy kis beszámolót írhatnátok!
-
murlock
csendes tag
Sziasztok!
fitness kerékpárra keresnék új köpenyt, a jelenlegi 28x522 (700x28c) gyári Kenda kezd elfáradni.
A következő időszakbanjó minőségű útontó kerülésekre megyünk jópárszor, így kacérkodok egy kicsit szélesebb gumival is.
Valaki tud ajánlani valami olyan köpenyt - és méretet -, ami ennek megfelelőbb? (Trekking kerékpárosokkal megyek, a tempó most annyira nem létszükséglet)Köszi előre is!
-
válasz Stauffenberg #225856 üzenetére
Én is inkább venném, ha van hol tartani, meg évente át tudják egyszer nézetni a szezon elején.
A Decathlonossal az a gond, amit írtak, hogy dög nehéz. Másik gumikkal, meg megszabadulva attól a csomagtartótól talán jó is lenne, mert amúgy technikailag megfelelne, de gyakorlatilag minden alkatrésze belép szint, és ennek megfelelően súlyos. Valószínű, hogy a fékek, illetve a kerekek sem túl acélosak, de legalább nehezek. Cube, vagy Merida cross trekkingeket néznék első körben. Előbbinél talán Nature, esetleg Cross, ha van még, utóbbinál asszem Crossway.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #225857 üzenetére
teleszkópot inkább dobni kellene.
-
Nutra
tag
válasz murlock #225853 üzenetére
Nekem a Schwalbe G-One lett pozitív meglepetés. Egy Conti Ride tour (vagy tour ride ) 35 helyett került fel (akcióban kb féláron volt pár hete, az ajánlást ezúton is )
Érezhetően jobban megy, könnyebb is. Munkábajárós útvonalon kis gyorsulás és kevesebb idő a tempo HR zónában.
Van belőle 35 és 40es is. Sőt, ha számít, akkor TLE (tubeless easy) -
arcitec
addikt
Az ott király, merre fele található? Legközelebb a képekre kéretik a GPS koordináta is..
[ Szerkesztve ]
-
rin33
senior tag
válasz gergo5991 #225845 üzenetére
Én is meg szoktam róla feledkezni pedig napi 60-70km-t tekerek és jobban megy ha húzom is. Nálam ez olyan mint a most beállított ovális lánctányérom: ha figyelek a technikájára, próbálom megszokni akkor 5-8%-kal gyorsabban megyek, (kb 60-as pedálfordulatnál), ha nem akkor kb. ua mintha kereket használnék.
-
Alg
veterán
Kis Pirelli outi belső szösszenet:
Nem tetszik, nem ajánlom. Több levegőt enged el mint a Schwalbe.
A szelepszáron nincs menet, hanem egy gumi borítás van helyette. Ez több dolgot eredményez:
- Nem lehet rögzítő anyát tenni rá, még a gumi borítás ellenére is csörög néha a felniben;
- Nem meg rá az SKS nyomásmérő (nem tömít, szerintem a többi sem);
- Elég nehéz a pumpafejet is rendesen rátenni hogy ne eresszen;
+ Jobban rászorul a műanyag szelepsapka.Ingyen volt (nyertem), tartaléknak jó, de ki fogom cserélni Schwalbe/Conti belsőre amint tudom.
arcitec: Ha az enyémre gondolsz, akkor itt
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
-
zsocy
őstag
válasz parandroid #225864 üzenetére
Csak az igazán hardcore arcok és a maximalisták mondják hogy felejtsd el a teleszkópot trekkingen. Szerintem is egy átlagos usernek jobb ha van, mint ha nincs. A másik az a trekking súlya. Az sem számít annyira, mint nekünk kérges szívű profiknak. Legyen stabil, legyen tartós (kevés használat mellett minden az lesz ha karban van tartva) és legyen a lehetőségekhez képest kényelmes. És ne legyen extrém drága. Ezt megugorja az a Decás Riverside is. Évi 6-7 alkalomra minek is kellene jobb? Az viszont tény hogy az ajánlott Cube és a Merida jobbak. Ha belefér, go for it!
Grammbuzulásról jut eszembe, Alg, teljesen le vagyok sújtva, rögzítő anya a szelepen? Szelepsapka?? Egy outin? Ez legalább 1 gramm! Megengedhetetlen!
És végül íme, az én mai Bubázásom szőröstérdes, kormányos (és jó ferde horizontos, bocs Jjeahh) bizonyítéka. Szerintem az út elkészült, Etyekig minden csodásan járható, táblák, felfestések megvannak, és Pázmándon működik a kút is abban a szép, díszesen faragott pihenőben. Lehet menni hullámvasutazni
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
válasz zsocy #225865 üzenetére
Ha már outi, szőrös láb?
Amúgy ha nagyon grammbuzulnék, Aerothan-t vagy Tubolito-t használnék, de inkább maradok az évi egy defektnél így is az egyik legkönnyebb, még megfizethető kerékszett van fent. És jobban szeretem ha a bringa csendes, imádom ha csak a gumi surrogását hallom a sima osztrák aszfalton
A latexen még gondolkodom... (és itt gondoljon mindenki amire akar )"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #225852 üzenetére
+1
#225861rin33...kérdés a simának ha figyeltél volna a technikájára mennyivel mentél volna gyorsabban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
-
ZavaBalazs
őstag
na, végre megvan az új sor, köszi a tippet, andrisbandi
illetve itt van a két sérültfogasfogatlankerék, hadd szörnyülködjetekwir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
gergo5991
őstag
[link] radon cragger 7.0
vs
[link] cube reaction prohol van a kutya elásva?
a felszerelés majdnem megegyezik, de a villa a radonon 3x drágább.. nyilván nem tud 3x többet, de ha drágább gondolom valamivel csak jobb..
a másik: 130mm vs 100ml.. van aki mostanában vett xc gépet 100mm-nél nagyobb villával? egyre több gépen látok120-130asokat
túrázásra, 70-80km-es távokra melyik lenne alkalmasabb főleg aszfalton? nyilván erdei utakra is lenne használva -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gergo5991 #225870 üzenetére
70-80 km távokra aszfalton egyértelműen a Cube, arra alkalmatlan az a nagyobb rugóútas, Cubenál jobban a lejtőzésre optimalizált Radon...ár-érték arányban ugyanakkor jobb a Radon, amint írtad te is, jobb villa, továbbá jobb kerékszett és állít6ó nyeregcsővel szerelik miközben a Cube mellett leginkább a fékek és a súly szólnak.
#225869ZavaBalazs...milyen sor ez...gyártmány?
#225868
6030D...teCCik a részletes beszámoló. Látom mentél néhány PR-t.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #225871 üzenetére
Tavaly volt az esős, brutál sáros pálya, ez meg a második verseny ezen a pályán, szóval nem volt nehéz PR-t menni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #225872 üzenetére
csokicsibész volt?...csak mert még nem panaszkodott itt mennyire rosszul ment neki.🤭 Wombath kolléga meg látom szépen, tempósan végigment, ahogy szokott, hisz nem siet sehova...igaza is van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Hasaggymeg #225871 üzenetére
miche primato, gondolom még a gyári, amivel kb 10-12 évvel ezelőtt forgalomba került a bicikli.
#225809 ISThun: a hungaroring felé vezető útvonaladat meg tudod osztani? a héten lesz alkalmam nagyobbakat biciklizni, de valami mást is kipróbálnék, mint a dunakanyart.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
andrisbandi
őstag
válasz ZavaBalazs #225869 üzenetére
Szívesen!
Néha elkap a vadászösztön, és a guglizásban élem ki.
Mondjuk elgondolkoztató, h sokszor a gyári oldalakon nem részletezik a portéka szabványait, külön kell utána járni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZavaBalazs #225874 üzenetére
Ja tényleg, hisz már mondtad...még mindig érthetetlen számomra hogyan törhettek le azok a fogak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz murlock #225863 üzenetére
ha terepre is mentek, de nem durvára nincs sár, akkor ha belefér a vázba, akkor 35-36 mm széles külsőt választanék.
ha szinte végig aszfalt, akkor
pirelli cinturato velo 35c, conti grand prix urbanha tubelessre van lehetőség (kell hozzá kompatibilis felni, szelep és felniszalag), akkor a könnyebb, nem defektvédett gravel külsők is jók, pl:
ha szinte végig aszfalt, akkor
gravelking ss/tlc, tufo thundero 36ha van valamennyi száraz terep, akkor dedikált gravel gumik, amik aszfalton is jól gurulnak:
panaracer gravelking sk 35c, tufo thundero 36c, schwalbe g-one allroundha durvább terep, akkor gravel gumik bütykösebb/mélyebb mintázatú gumival.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #225864 üzenetére
emlékeim szerint te is viszonylag nagy keréknyomással mész, mondjuk a traktornyomvályú 2-2,5 baron sem kellemes merev villával.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #225873 üzenetére
Pontosan, minek sietni? A kajajegyet már indulás előtt odaadták...
Ha lenne bringás rovatunk, akkor most úgy indítanám a cikket, hogy:
Bükk Marci: A maraton halála
A hétvégi versenyben ott van minden, ami miatt a magyarországi XCM évek óta zuhanórepülésben van.
Na és akkor a beszámoló: a Bükk Maraton korábbi verziójával az volt az egyik legnagyobb probléma, hogy borzasztó helyről indult, egy mező közepéről, ahova csak a legmegátalkodottabb versenyzők hoztak magukkal családot, hogy aztán ott aszalódjanak a napon órákat, minden nélkül. A pálya sem volt túl érdekes, de azért voltak benne izgalmas pillanatok. A tavalyi módosításokkal egyfajta no pain no gain állapot lett: egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit jobb az infrastruktúra, viszont a pályából kiöltek mindent, ennél érdektelenebb XCM menet szerintem legfeljebb a Superiorosok etyeki köre lehet. Egy viszonylag hosszú aszfaltos mászással kezdődik, ami normál esetben arra lehetne jó, hogy az eleje lemeccselje, ki jut elsőként a nehezen előzhető egynyomos részre, ám itt gyakorlatilag NINCS ilyen, pár métert leszámítva bárki bárhol bátran előzhet. Technikás lefelék nincsenek, a legnagyobb kihívás az, hogy ha 40-nel mész be egy nem belátható kanyarba az erdészeti utakon, akkor nincs-e egy halom laza sóder vagy homok középen, hogy szépen kicsússz. Technikás felfelék nincsenek, én egy alkalomra emlékszem, amikor a nyíl egyenes nyomvonalról kicsit le kellett térni, hogy kikerüljek pár nagyobb követ, amik esetleg megakaszthattak volna. Két komolyabb (értsd: nekem le kellett váltani a legkönnyebbre, de ez az én aktuális gyengeségem ) meredekségű rész van, de a komolyabb meredekségről annyit, hogy tavaly a szakadó esőben a fattel leszállás nélkül fel tudtam menni rajtuk. Apropó, szakadó eső: a tavalyi verseny attól volt ugyanezen a pályán emlékezetes, hogy a vége felé van úgy másfél-két km, ami az a klasszikus "deathmud", azaz kerékre ragadó agyag, ha nem vagy résen, akkor beállt kerekű, 40 kg-ra hízott bringa vonszolása lesz belőle pillanatok alatt. Ez természetesen most nem fenyegetett senkit, tökéletes volt az időjárás.
Mindent egybevéve, számomra egy kellemes kardiós edzés lett a Bükk Maraton, semmivel sem nehezebb, mint a tavalyi budapesti GravelJam pályája volt, csak rövidebb . Nem tudom, hogy ez a szervezők vagy az erdészet miatt van-e így, kétlem, hogy a Bükkben ne lennének ennél jobb nyomvonalak. Nekem egyébként ezen a téren a Bakonyerdő Maraton volt az etalon, és a Mátra is több izgalmat hozott, de a Zselic is egész jó volt idén. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Wombath #225879 üzenetére
Rossz hallani, sokat járok a Bükkbe (minden évben legalább 1 hét) és ott aztán lennének helyek egy jó kör kijelöléséhez.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Wombath #225879 üzenetére
Nekem tetszett, de csak azért, mert nekem az ilyen pályák "mennek". Én az utolsó pillanatig kivártam a nevezéssel, a tavalyi sarazás annyira nem tetszett. Az egy jó ötlet szerintem, hogy lehetett úgy nevezni, hogy nem kérek rajtcsomagot, csak rajtszámot, így 3000 Ft-tal olcsóbb volt, nekem meg nincs piros bézbólsapim, pár szórólapom meg kutyafogtisztító jutalomfalatom (nehéz szponzort találni, na...). Ja, meg nem kaptam tésztát (büfében egész jóképű hotdog és hambi volt 750-900 Ft-ért, bár nem kóstoltam). Persze így is 7000 Ft a nevezés... ilyen ez.
Tervek nem voltak, nem edzettem, csak néha tekertem egy-egy hosszabbat, illetve fogytam további 1 kg-ot csak úgy . Érjek körbe, ne jöjjön a kalapácsos ember, és ha lehet, akkor 3 órán belül legyek (51 km/1300m). Tavaly a sárban 3:25-öt mentem.
Úgy terveztem, hogy együtt megyek az egyik haverommal (edzőm, szerelőm...), idén nagyon jól megy, CRK-n simán elment mellettem, csak egy görcs miatt megállt és akkor megelőztem.
Elindultunk, az említett aszfaltos mászás (4,4 km/270m/21 perc) tényleg nem egy nagy élmény, de legalább van hely, rendeződni tudnak a sorok, nem úgy, mint CRK elején, amikor az első 2 km-en nyélen menő jampik leszállnak tolni, meg kereket kipörgetve esni kelni az első szűk mászásnál. Utána nem sokkal jön az ereszkedés, 10 km / -410m, lehet veretni lefelé, de a Wombath által említett széles dózeres, vagy két aprókavicsos keréknyom közötte fű utakon. Nekem ezek mennek, ide nem kell tudás, csak engedni, had guruljon, meg a kanyarokban ügyesen fékezni, kigyorsítani. Voltak azért meglepetések, néha 20 cm mély vízelvezető árkok futottak keresztben az úton, néha meg csak úgy ott termett egy patak, ami előtt el kell fordulni balra. Nagyon szép akrobatikus mozdulatokkal sikerült a mindenfelé csúszó bringát megfogni, a fékeket tépve (eszembe is jutott a múltheti eszmecsere, hogy akkor ki mivel fékez, na itt volt minden). Második mászáskor utolért a haver, onnantól együtt mentünk, de mondhatni ő húzott, magamtól nem mentem volna ilyen tempót. Utolértünk egy pedelecest, jött egy emelkedő, elkezd vele menni... szuper, itt döglök bele... aztán szerencsére mindenki elkezdett spórolni, úgyhogy pont a határon, de szépen húzott felfelé minket a villany. Lefelében lemaradt, utána utolért, elhúzott, utolértük, lehagytuk. Ezt játszottuk egy darabig, majd jött a "nagy" emelkedő. Ilyen 12 % körüli, 300 m, eleje köves, vége azért jobb. Előtte már mondta, hogy elég jól megyünk felfelé, majd az emelkedő előtt mondta, hogy na most jön az a meredek mászás. Ott toljátok? ... nincs terveben.... ja, az kemény, ott ő nem tud felmenni. Utána nem láttuk.
Mentünk tovább együtt, végre olyan tempót, mint 2-3 éve, jól haladt a szekér, jó volt a kedv, egészen a vége előtti utolsó mászásig, amikor éreztem, hogy a gumibogyószörpben lévő cucc az kevés volt, kell még egy zselé. Kotorászás a zsebben, kirágom, megeszem, visszarak, mert nem szemetelünk, inni is kell rá... és így kell szépen lemaradni egy olyan valakiről, aki okosan megtervezte az evését... Ő ment tovább abban a tempóban, én meg onnantól már nem értem fel rá. Általában a versenyek vége lejtő, itt még utol szoktam érni pár embert, de őt nem, a cél előtti utolsó kis huplit is tuti megtépte, én is, de kaptam tőle 26 mp-et.
2:35 lett az idő, 19,67-es átlag, és egy vigyorgó emberke, akinek megint megjött a kedve a versenyzéshez.
Nem egy single trail pálya az biztos, ez annak jó, aki szereti a gyors veretéseket, mint én (a 10 km lefelén 38-as átlag). Nem kellene ennyi aszfalt, illetve pár átkötő egynyomost tényleg belerakhatnának. Én a régi pályát is szerettem, jó volt a két (különböző) körös megoldás is, legalább látta aki eljött, hogy féltávnál még életben van az ismerőse. Csak akkor volt mellette 5-6 másik verseny, ahol más volt a pálya. Most nincs, vagy ha van, akkor meg olyan, amilyen.Bocs, hosszú lett, de a kaja témát még ide rakom, mert az is fel szokott jönni, hátha valakinek infó: előtte napi feltöltés nem sikerült valami jól, mert program volt, de vacsira tészta, reggelire tészta. Út közben két szendvics, meg 1,5 liter víz. Bemelegítéshez 0,5 l víz egy zacsis géllel. Egyik kulacsban víz, a másikban 1 tubusos és egy zacsis gél két sótabival. 2 frissítő volt, ott elvettem 1-1 pohár izót. Ez után kellett ennem még egy zacsis zselét. Na, ennyi kaja kell 2,5 óra biciklizéshez.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok egy 9 sebességes xt shadow és egy karbonlábas 9 sebességes shadow xtr között mi a főbb különbség? (a súlyon kívül)
-
6030D
Ármester
válasz stickermajom #225882 üzenetére
Nem hiszem, hogy erősebb leszel tőle.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #225881 üzenetére
2 beszámoló, 2 vélemény, heJes! ...elmentettem a GPX fájlt, Zasszonnyal majd talán megnézzük. ...azt az "éreztem,hogy a gumibogyószörpben lévő cucc az kevés volt, kell még egy zselé" hogyan képzeljem el?
#225883
Mr. Erikszon...talán 1-1 linkkel könnyebb lenne megkeresni a különbségeket, de úgy általánosságban az XT-XTR között a súlyon és külcsínen kívül nem sok különbség szokott lenni, mind2 görgői zárt csapágyasak, utóbbinál a karbon és a titán használatával kicsit könnyebb és talán tartósabb egyik-másik alkotóelem, ugyanakkor ütni-vágni mégis inkább az előbbit tartják alkalmasabbnak.
Szerk. sőt, ha itt nézem a karbon kanál és a felíraton kívül semmi más különbséget nem látok ez és a 10 sebis XT RD-M785 között.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #225881 üzenetére
királyság, Wombathét is mindig szívesen olvasom, szóval jöjjenek ezek, és nálam amúgy is máshol van a szófosás határa, nem itt
A 27-ei SUPoson még gondolkodom, de... kéne egy jó merevvilla már a Trekbe, nem itt puhánykodni a teleszkópokkal. De addig rendelni sem fogok, nem hogy megérkezzen. Ja, és én túrázni megyek csak! Ezt előre kikötöm. A ducigumit sem cserélem le, sem a kopott hajtást
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #225885 üzenetére
Van, amikor a lábad ég, mert nem bírja, meg van, amikor kezdesz fáradni, és a lábad még nyomná, csak nincs erő. Olyankor kell megpróbálni enni, inni valami gyorsan felszívódót, mert (jelen esetben) vagy kibírod így a végéig, vagy jön a kalapácsos, és megállsz. Eddig kétszer éheztem el edzésen, érdekes dolog. Azt hiszed, hogy még hazaérsz, nem kell már enni, majd otthon. Aztán hopp, lefordulsz a bringáról. Mindkétszer Verőcén fordult elő, onnan 20 perc a hazaút. Aztán eszel, a gyors cukor bemegy a vérbe, és újra tudsz tekerni. Csak nem úgy. Ezért nem kell megvárni.
ZolkoW: miért nem rakod át a 9er-ből? Amúgy a hadiút után azt fogod kívánni, bárcsak fattel jöttél volna.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #225889 üzenetére
Érdekes, nálam amolyan gyengeséggel jelentkezik mikor nézed biztosan defekted lehet, mert marha nehezen forog a kerék, majd hirtelen éhség mikor megennék bármit csak egyek valamit és kiver a víz is. A fura az, hogy bár nem soxor történt meg, vagy 2 alkalommal rögtön táplálkozás (igaz nem cukor, vagy sok szénhidrát) után visszaülve... A combom gyakran ég, főleg rövid pihenő után újrainduláskor...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Black Smile
csendes tag
Sziasztok,
Amatőr kérdés jön. Pár hete vettem egy használt bringát, most láncot cseréltem rajta, azóta sajnos kattog/ropog a hajtás.
A hátsó sor egy Shimano CS-M8000 11-46-os, ehhez pedig egy CN-LG500-as láncot tettem fel most, eddig CN-HG701 volt rajta.
Ha jól látom az a probléma, hogy ahogy jön fel a lánc a váltógörgőtől, a lánc belső oldala hozzáér a mellette lévő fogaskerékhez, kicsit megemeli, amikor visszaugrik a helyére, akkor jön a kattogó hang.
Nem tudom, hogy rossz láncot raktam-e fel, vagy elállítódott valami csere közben... Mi lehet a probléma? -
Mr. Erikszon
senior tag
válasz Hasaggymeg #225885 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Black Smile #225891 üzenetére
Állíts a váltón egy kicsit, hogy szépen a kellő sorra tegye a vezető görgő (a felső az) a láncot...úgy sejtem a kormányon a finomállítón is elég lesz tekergetni. Tekerd egy negyed fordulatot (nem többet!) egyik irányba majd ha kipróbálva jó, vagy jobb lesz akkor tudod merre kell tekerni tovább, de ha rosszabb akkor is.
#225892
Mr. Erikszon...áll amit előbb írtam, azt venném mely jobb állapotban van/olcsóbb stb.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #225889 üzenetére
meraznembúsztos.... 29-es kerékkel tudnám használni, de a ducigumissal nem.
az amúgy is remek árak most még tovább javultak a JMF árfolyam hatására. Szóval még a végén elgodolkodom, hogy leteszek a karbonról, lesz acél... abból is ismerek vagy 1 gyártót, aki készít nekem valótBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Akik tubeless rendszert használnak.
Mennyi időként ellenőriztek és hogyan a tej mennyiségét az abroncsba?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #225895 üzenetére
elmegyek vele versenyre, aztán szembesülök vele, hogy túl késő.
De mások okosabban csinálják. Szerintem 1-2 havonta érdemes megrázogatni, lötyög-e benne még valami.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #225895 üzenetére
Vagy hallani, hogy lötyög, vagy megpörgeted a kereket, kiszisszentesz a prestán és olyan-lesz-e az ujjad, vagy rátöltesz X időnként. Vagy amikor szereled, és a fullos töltet benne van, fellógatod a bringát, alul legyen a szelep, kiveszed a szelepmagot, és bedugsz egy drótot. Megjegyzed mi a szint és így ellenőrzöd (lásd még: Trabant benzinszint mérés ).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mezga Aladár
veterán
-
huan
őstag
Sziasztok,
Szeretnék a feleségemnek venni egy városi kerékpárt, de előtte meg szeretnénk nézni, kipróbálni melyik típus tetszene inkább. Budapesten vagy környékén tudtok olyan helyet ahol az alábbi típusokat ki lehet próbálni, személyesen megvenni?
Budapest B, Budapest Alu , Budapest Cruiser Neo, Budapest Velence
Köszönöm!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #225898 üzenetére
Én sem hallom lötyög-e, akárhogyan is rázom (már biztosan süket is vagyok ), szelepmag kivevéssel viszont már csekkoltam, miután persze egy éjszakát szeleppel alul állt a kerék, hogy gyűljön oda a tej...az meg más történet, hogy úgy is rátöltöttem, hogy előútte láttam van benne mert hátsó kerekemet 2-3 naponta fújni kell...persze sikertelenül, most is ereszt, lusta voltam utoljára szalagot cserélni, pedig láttam, hogy a gyári már feljött a csatlakozásoknál, ott lehet a gond. Amúgy olyan 4 havonta szerintem rá lehet tölteni harmadát a kezdeti mennyiségnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Android szakmai topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Autós topik
- Yettel topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- RAM topik
- Politika
- További aktív témák...