-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergo5991
őstag
aki 60km felett teker 1 nap, az közben szokott pihenőt tartani? ha igen, mennyi időt milyen gyakran?
-
Maximum1
őstag
válasz balintbaba #226650 üzenetére
Nem tudom mit használsz, de ismerős a TrainingPeaks-t használja a Garmin fiókjával összecsatolva, elég komoly edzéseket dob Neki.
Fizetős oldal, de azt mondja megéri a pénzt.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz gergo5991 #226651 üzenetére
MI ha "hosszút" tekerünk úgy szoktuk, hogy kb 50 km / pihi, de hatvan kilinél elfelezném...
Ha 70 akkor 35 nél, de ha nem szoktál hosszabbat menni akkor inkább többször állj meg inni, enni, mert 60 kili alatt is megfőzheti magát az ember....
Múltkor haver aki 50 kilit lefut 6 km/perc alatt zombi lett 50 kili után, de úgy, hogy kocsit kellett hívni hozzá, mert annyira kész volt................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
RexpecT
addikt
Köszi az infókat, szerintem maradok akkor a waxolásnál.
A Soudal Dry Wax-al volt régebben rossz tapasztalatom esőben, nagyon durván hangos lett tőle a hajtás esőben egy pár km után, lehet ezért pörögtem rá a témára. -
arcitec
addikt
válasz gergo5991 #226651 üzenetére
Nagyon nem kell ezt túlgondolni ám. Mint a vízzel, ahogy érzed annyit iszol. Ha szükségét érzed megállsz és pihensz. Tök mindegy sokat, vagy keveset mentél. Jómagam érzem mikor kell pihenni, és nálam az jól működik. Feleslegesen túlhajszolni magad meg nem kell, esetleg csak azért, mert ciki megállni.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz vallas #226655 üzenetére
most tekertem ujból egy 65km-t 1x álltam meg 5 percre, itthon 2óráig csak jajgattam annyira fájt a combom, de már jól vagyok
ha meg is állok olyan lassan tellik az idő, strandbüfénél álltam meg kértem fél liter citromos sört, hát nézem az órát durván 5 perc alatt megittam mentem tovább érzésre volt fél óra is[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #226640 üzenetére
Tedd csak be a képet melyen felfele is fogod a fékkarokat, hadd lássuk újra! ...amúgy Erdélyben a 80 kilómmal, ha egy kicsit bátrabb is lennék elképzelhető kevés lenne itt-ott nagyon hosszú lejtőzéseknél a 8100 és elkelne mondjuk a 4 dugattyús 8120, vagy helyette nagyobb, esetleg jobban hűlő tárcsák, fémes betétek...de csak lehet.
#226645jjeahh...nekem több márkás fotokromatikus is volt/van, egyik sem víztiszta sötétben (sem).
#226651gergo5991...több mindentől függ, pl. útvonal, szint. Én egyedül általában nem igazán pihenek 60-70 km-en csak esetleg néhány percet míg ránézek a telefonomra, elsőbbséget adok az úton, vagy a stoplámpánál, esetleg elfogyasztok egy müzlit, fotózok egyet, de van mikor ki sem csatolva mind2 lábam. Ha nagyon nehéz mászáson vagyok túl akkor felérve leülök 5-10 percet kifújni magam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lanszelot
addikt
válasz arcitec #226648 üzenetére
A csomagtartókon van az a lefogó rugó.
Amit azzal le tudsz fogni. Apró dolgok.
A3-as karton papir.
1 tekercs szemetes zsák.
Szatyorban 4 villáskulcs.
stb
Ezekre amiket ajánlottál túl hosszú, és le se fogja.
Azt is írtam senkit se ismerek.
Bringa boltban itt nincs semmi. Pláne nem segítőkész emberek.
Próbáltam gumipókkal, de vagy nem ér el, vagy hosszú es emiatt laza.
Vettem rögzítő hálót is. Na az semmire se való. Iszonyat gyenge, semmit se tart a helyén. -
-
6030D
Ármester
válasz balintbaba #226650 üzenetére
Jöhet ilyen beszámoló, hajrá. Hogy volt a ramp? Honnan indul, mikor, mennyit emel? Egyik haver csinált ilyet, lazább volt, mint az ensportos (100 W-> 30W/3p).
Hasaggymeg: látom megjegyezted. Vannak ilyen hülye berögződéseim, nem egy képen két ujjal "húzom" a féket, pedig nem, csak ott van.
Kérdeztétek milyen idő lesz hétvégén. Utoljára július elején volt 3 nap eső, akkor voltam a Balatonon. Ma ismét itt vagyok, holnaptól esőt mond.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
FeRRaR1
őstag
Felkerült tegnap a stucni meg pár apróság.
Pedál téma, DMR V12 Orange volt amit első használatkor feltettem, azonnal menni akartam, ott vettem a boltban ahol a bringát.
Mentem vissza egy másik kerékpár miatt, de bevittem a TREK-et, mivel az egyik pedál szabadon pörgött, a másiknak meg elég nagy volt az ellenállása. Valahol a kettő között kéne lennie, és egyformának. Egyiket leszedtem, de nem tudsz semmit állítani rajta.
És milyen jó hogy bevittem, mert mondta hogy ez garanciális hiba, de szétszedi ránéz a másikra, ami nehezebben pörgött.
Nem tudta leszedni a csapágy takaró fekete kupakot, satuba fogva se, szétfúrva se. Na még jó hogy nem itthon derült ki az első pedál szervizkor hogy szervizelhetetlenre van szerelve az egyik oldal. Így vissza vissza adták a 60 fontomat, és mi van pont 60 fontra akciózva ingyen postával? A magnézium változata. Nem mellesleg itt változtattak a szerviz kupak dizájnon, tudták hogy nem 100-as... Így berendeltem ezt, annyi hogy megint fekete lesz, de úgysem volt szín azonos. Így kovácsoltunk előnyt a hátrányból, viszont most pár napig nincs pedálom, de pont utazok el hétfőig úgy hogy nem számít.
Egyébként valami álom ahogy a tepsi 45-46-os lábamat tartja a DMR V12. Semmilyen szituációban nem mozdult meg, mint ha hozzá lennél ragasztva. Valaha volt legjobb pedál érzetem MTB-n.
-
balintbaba
tag
válasz Maximum1 #226653 üzenetére
Van fiókom trainingspeaken, de úgy érzem, hogy picit drága és nem is veszem ennyire komolyan a sportot. Heti TSS értékeket és összesítéseket szoktam rajta nézni, de engem beszippantott a Garmin ecosystem és a Connectet is szeretem.
1 év után újra visszatértem Zwiftre, náluk nézek majd valami pronyó edzéstervet.
6030D: 100 wattról indult, percenként 20 wattos emeléssel. Itt talán jobban számítanak a lábak és kevésbé az állóképesség, mint annál a step tesztnél, amit még te csináltál. 420 wattnál volt nálam a kiszálló, a szívem és a tüdőm még bírta volna, a lábak hamarabb feladták.
Egyébként érdemes lehet még 30s/1p/5p maxokat és egy critical power tesztet is csinálni az FTP mellé.
[ Szerkesztve ]
-
nemeth989
senior tag
válasz vallas #226652 üzenetére
Nekem előtte sima SLR volt, túl hosszú volt az orra, és keskeny volt, azt kb. fél-1évig használtam, de sehogy sem akart jó lenni. Utána jelent meg a BOOST verzió, kicsit szélesebb meg rövidebb orra van, nekem ez vált be. Van még egy másik Boostos ülésem, az eggyel alatta levő kat. azt hiszem novus, az se rossz forma.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
lanszelot
addikt
válasz andrisbandi #226661 üzenetére
Tehát hordjak mindig egy pulóvert magammal.
Vagy vásároljak egy wc papír mellé is egyet?
Ha otthonról indulok akkor nincs gond, hátitáska.
De nem akarok pulcsikat, és hátitáskákat vinni minden útra. -
jjeahh
nagyúr
válasz chubby2o6 #226649 üzenetére
Nekem is van tükrös lencsés is más márkájú, szintén kínai , az sem rossz, de a fotochromatikus kényelmesebb. Ugyanilyent normál lencsével én nem szeretnék, mert ha már normál tükrös lencse, akkor legyen polarizált és asszem az NRC nem az. Vagy igen?
#226659 Hasaggymeg: ez az NRC víztiszta, talán még valamelyik Rudy tudja ugyanezt. Nagyon jó, mert napnyugta után sem kell levenni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #226662 üzenetére
Én ha már kész vagyok meredek mászásnál akkor is fogom ne essek el ha esetleg le kell tegyem a lábam, vagy éppen úgy egyensúlyoznék kínomban, hogy rossz felé gurulok (rézsű, nyomvályú stb.)... tehát kell a fék felfelé is.
#226663FeRRaR1...Valaha volt legjobb pedál érzetem MTB-n....ez így is lesz amíg...becsatolsz.
#226667jjeahh...ami volt Uvex, és van Cocoon sem kell levegyem sötétben, elviselhetőek amennyire sötétek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #226626 üzenetére
Ha nincs túltöltve a rendszer fékfolyadékkal, akkor lehet.
Lomha dugattyú: úgyan úgy működik annyi, hogy itt egy 4mm-es imbusz fér be a féknyeregbe, amire kit tudod tolni a dugattyúkat, megpucol, visszanyom, párszor ismétel és kész. Ha teszel rá fékfolyadékot, akkor nyilván csak a sajátját, tehát dot-ot. Sokat nem szabad használni, mert akkor a memrán nem húzza vissza dugattyút, hanem túl könnyen kicsúszik és nagyon közel lesz a betét a tárcsához.
-
addikt
Hali!
Vettem egy Ergon GP4 markolatot a régi GP2 helyett, és mondanám, hogy überf@sz@ ennyi pénzért, de nem. A szarvat fogva nagyon nyomja a tenyeremet végig, mintha le sem lenne kerekítve. Egyéni probléma, én fogom rosszul? De így esne jól... lehet, néznem kell kör keresztmetszetű szarvval szerelt példányt.
Most fedeztem fel, létezik belső kormányszarv is... na, szerintem ez lesz nekem a jó!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Maximum1
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #226626 üzenetére
Ha nem egyenletesen koptatja a felrakást ugyanazon a betéten akkor nem a dugattyú lomha hanem a másik síkban kell állítani a féktestet, vagyis nem párhuzamos a tárcsával. Ebben a 3 síkban lehet állítani egy féktestet ahhoz, hogy középen legyen a tárcsa és párhuzamosak legyenek a betétek mind2 síkban a tárcsával. Piros nyíl központosítása a tárcsának, sárga az, hogy mondjuk a 2 rögzítő csavart összekötő egyenes irányában párhuzamosak legyenek a betétek a tárcsával, továbbá még azokkal a kúpos alátétekkel is finomhangolni lehet melyek a rögzítőcsavarok alatt vannak így a függőleges síkban is (nem tudom másképp hogy mondjam, a féktest a rögzítéssel a talajra helyezve függőleges síkban, a képen kábé a fekete nyilak irányába) Ezért is gyakran az a legegyszerűbb ha éppen csak kotyogósra lazítva a csavarokat a féket megtéped és ott rögzíted ahova a rászoruló betétek húzzák a testet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz FeRRaR1 #226663 üzenetére
Nekem Wellgo alu pedálom van, sajnos fehér színben (SOS kellett az előző biciklin, amikor beleltört tőben a tengelye a hajtókarba) szinte milimérerre ugyanilyen. Jobban örültem volna narancs vagy fekete színben lett volna, ez a fehér nagyon kényes. A vázam nekem is sárga ( [kép] ) (fekete részletekkel), így kár hogy nem láttam előbb ezt a kormányt. a nyeregcső viszont lehet egyszer cserés lesz, láttam abból is narancs színűt.
-
ZolkoW
őstag
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #226672 üzenetére
minden hasonló kormányszarv belső, ha odarakod
-
addikt
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #226672 üzenetére
Szatyor ne essen le, az a lényeg!
Forgatható a szarv a markolathoz képest. Úgy se jó?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #226681 üzenetére
az nyilván nem az, de a linkelthez képest "minden hasonló kormányszarv belső", akár az ezerpárszázforintos is: [link]
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #226671 üzenetére
köszi!
#226674 Hasaggymeg
Ez tiszta sor, de ezt már csak az új betéttel tudom eljátszani. Tegnap este kivettem őket, és 400as papírral átcsiszoltam a betétet szárazon, a tárcsát pedig 400+800-al vizesen. A tárcsán így is van valami fekete réteg, elszíneződés ami nem jön le. Lehet kicsit megégették vagy ez normál?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #226685 üzenetére
Előbb-utóbb igen, hisz a vas nem issza be az olajat...
#226684
varsam...cserélj betétet és ha utána sem jó csiszold le a tárcsáról azt az elszíneződést valami finomabb papírral.(120+)"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #226676 üzenetére
Kezd már túlmenni a topik témáján ez a csomag téma. Én egyszerűen megoldom olcsóbban. Hátizsákba pakolok és nem csúfítom el a biciklit kosarakkal meg csomagtartókkal. Egyébként sem igáslónak használom.
Egyszerű a történet kell venni egy gyorszáras első kosarat. Ha kell cipeledni akkor csak be kell pattintani a kormányba lévő adapterbe, használat után meg le lehet szedni. Nem kell szenvedni gumipókkal meg ilyenekkel. Hátul cipelni normális csomagtartó nélkül nem lehet, itt meg nem volt opció a csere. Pedig olcsón kapni normális fajtát és nem szopatná magát a kérdező, de ő tudja.
-
addikt
válasz 6030D #226682 üzenetére
Szatyor meg a sisak
Forgattam én mindenhogy, de sehogy nem jó. Mindegy, megrendeltem az SQLab kombót 35 ezerért... próba szerencse Ugyanitt 1 hónapos Ergon GP4 eladó.
Ringman: hát igen, de én azért próbálom megtalálni az esztétika / használhatóság egyensúlyát Meg aztán még a végén nem lenne mire költenem...
Fall-N: hátizsák a kutyának nem hiányzik, hogy még az is rángassa a karomat (vállamat). Plusz, ilyen melegben úgy beizzad alá az ember, mint a fene. Azért van a gép, hogy az cipelje a málhát. De ezt az első kosarat meg kormánytáskákat se értem, hogy fér oda a kismillió bowdentől.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #226688 üzenetére
szarvas kormány gyárilag is, pl. koga denham bar, orange velo crazy bar, stb.
simán bandázsolni is lehet ha a szimpla fémszarv kényelmetlen lenne.
---
pont neked készült a video pár napja -
FeRRaR1
őstag
válasz Hasaggymeg #226668 üzenetére
Szükségtelen, és nem is fogok MTB-n. Tényleg semmi hiány érzeted nincs, bár gondolom cipő függő is.
varsam
Köszönöm
Race Face Atlas Riser Handlebar, orange, 31.8mm & 785mm wide, 1.25inch rise.stickermajom
Szerintem igen, de a zsebedben is elfér kibontva. Viszont talán jobb eredeti csomagban, számlával akkor nem kötekedhetnek.
Fall-N
Azt vettem észre hogy jobban tetszik a narancs + fekete mint csak narancsok.
Pl váz narancs, stucni fekete, kormány narancs, markolat fekete. Lehetett volna minden narancs, viszont minden gyártó kicsit más árnyalatban tolja, stb....
Viszont szerintem így világos oldalfalú gumikkal nem annyira vészes nálad sem a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
kovacs65
senior tag
válasz gergo5991 #226651 üzenetére
Kb 55 évesen kezdtem el komolyabban tekerni (mert gondolom a kor is számít).
Crossway-90% országút.
2-3 év alatt jutottam odáig, hogy 60 km körüli etapokat megyek.
Általában egyszer állok meg, kb a táv 2/3-ánál, de csak 5-6 korty vízért.
Biztosan bennem van a hiba, de ha eszek, vagy sokat iszok, nagyon hányingerem lesz.
Hazaérve viszont sok ivás.
Totál KO állapotban még sohasem voltam.Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kovacs65 #226692 üzenetére
A tempóban (terep, szint stb., vagyis pulzus ) van a kutya elásva, 60 km-t letekerni nyugodt tempóban 17-20 km/h, jó időben, egyenesben egy egészséges, jó súlyban lévő férfinak inkább agyi teljesítmény mint fizikai. Ha viszont odateszed magad, vagy olyan a terep és mászni is kell, esetleg 30°C van kint jó forró szembeszéllel bizony más a pihenő igény és a vízfogyasztás is...aztán meg lehet nyélen is nyomni, mikor egy kasexiás profi kábé eléhezik és kiszárad 60 km-en víz és élelem nélkül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #226693 üzenetére
Látszik, hogy rutinos - nagy tudású - tapasztalt öreg róka vagy. Abszolút egyetértek....
Azon túl meg az is látszik - jó hogy írt a kolléga kovács65- kicsit mindenki más ( most az abszolút ideálistól eltekintve), ezért kell ezen "dolgokat" mindenkinek magára vonatkoztatva használni. -
stickermajom
addikt
Megjött a park szett, jövő héten ki is próbálom Wexl Trailsen. [kép]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #226693 üzenetére
60 km-t letekerni nyugodt tempóban 17-20 km/h, jó időben Most nyáron volt rá példa, hogy ezt csepel campinggel nyomtam a villányi borvidéken Bár nem egybe azért, de egy nap alatt.
-
szuszinho
őstag
A múltkori kukac témához.
Ma vittem a kocsit gumishoz lassú defekt miatt. Egy csavar okozta. Kukac bele, aztán kész is volt (4000.-). Kicsit kérdeztem a dologról, mondja motoron is használja, jól működik. Ragasztó nem kell pluszban, mert eleve van a kukacon. Arra kell figyelni csupán, hogy van egy szavatossági ideje.
Szóval, tényleg lehet érdemes inkább autós boltban beszerezni, mint bringásban.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz szuszinho #226697 üzenetére
az én kukacom (....na jó, a Joe-é, amúgy is..) is fényes fekete, ragacsos, mintha valami trutyival már eleve be lenne kenve. Szóval szerintem az is önvulkanizálós típus, de lehet hogy vannak olyanok is, amik nem azok. A friss gumival (célszerszámmal kibővített lyuk oldalfala) bizonyára összegyúgyul többé-kevésbé, vagy akár örökre, csak azt nem tudom, mi van, ha kap egy kis latex tejet is, és nem vegytiszta gumi.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zsamiatt
őstag
válasz Hasaggymeg #226693 üzenetére
Aha persze, eldolnek 15-20km utan mint a budos bogar
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
burriebonz
tag
Sziasztok!
Kérdés az lenne hogy nemrég vettem egy ktm bringát, na most kéne egy vázszám amit meg is találtam, viszont a középagy mind a két oldalán van egy szám+betű kombináció, lényeg hogy ennek van-e egy helyes formátuma, mert én sehol sem találtam erről semmi infót! Bocs ha hülye kérdés, de tényleg lövésem sincs hogy honnan kéne nézni!
Válaszokat előre is köszönöm!