-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
Bemutatták a mentősbicikliket a Városligetben, főleg elsősegélynyújtásra alkalmazzák őket
[link]Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ampulla
aktív tag
Sziasztok,
1 hónapja vettem egy Trek Dual Sport 2 kerékpárt újonnan a budapesti Nella kerékpárboltban, azonban a váltó néha annyira félrehordott hogy az elkezdte hozzádarálni a hátsó villa oldalához a láncot, ami elég csúnya nyomokat hagyott maga után.
[kép]Ilyen tapasztalatom még nem volt egyik bicajomnál sem, és szerintem ez nem normális. Visszavittem, beállították, azonban engem eléggé aggaszt, hogy egy új bicikli és ennyire megkopott.
Nyilván ha nem megfelelő pillanatban váltok, vagy túl sokat akkor ugorhat a váltó, na de ennyire?
Nektek volt már ilyen tapasztalatok? Ezt a sérülést még ki lehet javítani?
Köszi a válaszokat.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ampulla #227153 üzenetére
Ezt a sérülést tipikusan a láncfelragadás okozza (jobb nevet hirtelen nem tudok a chainsuck-ra) mikor is első váltásnál az éppen használt tányér nem engedi el a váltott láncot menni a másik tányérra és magával viszi alulról beszorítva azt a tányért és a láncvilla közé. [link] Ennek több oka lehet, piszkos lánc/lánckerék, gyenge váltókanálrugó, rossz geo, xar láncvonal...nyúlt lánc, kopott tányér nálad nem lehet gond, hisz új a bringa.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gulupeti
senior tag
Sziasztok,
Az normális, hogy a fékkarfedél így szétesik a semmitől?
Komolyan mondom ez az M395 tárcsafék egyelőre nekem totál szívás.. a biciklivel elégedett vagyok, de a fék az gyenge láncszem. Elvileg új betétekkel vettem a biciklit, nem volt valami jó, kicsi volt a fékhatás és nyikorgott, mint a barom, kb. 2 hónap után új fékbetét, megint nyikorgás, pár hete gyári Shimano fékbetéteket kapott, valamint új tárcsát is, újra ugyanez, az elején jó, mondjuk 2 hétig, aztán folyamatosan gyengül, nyikorgós lesz a fékút végén, most meg ez az anomália, ahh. -
Gaben92
őstag
válasz gulupeti #227155 üzenetére
Ha nyikorog és/vagy gyengül a fékhatás az amiatt van mert valami szennyeződés kerül a tárcsára/betétre. Nem betéteket kell venni halomra hanem féktisztítót és nem szöszölő rongyot és néha megtisztítani.
Magától nem kellene szétesnie. Lehet korábban kapott egyet és már repedt volt csak nem láttad.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
gulupeti
senior tag
válasz Gaben92 #227156 üzenetére
Ezt mondta a szerelő is, hogy nem ment a tárcsára valami tisztítószer, vagy valami? De semmi ilyen nem történt tudomásom szerint. Kövesúton használom, por mehet rá a levegőből, más nem, szerintem rendeltetésszerűen van használva. Milyen féktisztítót használjak, mint az autókhoz is van? Vagy ez jó lehet?
Azt sem tudom, hogy most mi tévő legyek, mert ez a fedél kb. beszerezhetetlen, de már nagyon BL-M396/395 féket sem lehet venni. -
coccolino
aktív tag
Szerintetek kb. 300km-t futott KTM bringán a középcsapágy (Shimano BB-MT800) mi a f@$#mert kattog? Főként nagyobb erőhatásoknál, emelkedőn.
Holnapig nincs időm elvinni szervizbe, van amit átmenetileg tudok vele tenni szerszám hiányában? (jelenleg csak WD40 van otthon)
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
Gaben92
őstag
válasz gulupeti #227157 üzenetére
A por sem “színtiszta por”. Amit a kerék fölver a földről port azon lehet bármi. Pár hét alatt simán összeszedhet annyi retket a tárcsa és a betét, hogy az már okozhat gondot. Én pont azt használom amit linkeltél.
Jó ahhoz a bringához más fék is. Rákerestem neked gyorsan, sima BH59 fékcsövet használ szóval még csőcsere nélkül is (olívabogyó azért kell új) megoldható egy újabb/jobb fék felrakása és nem is vészesen nagy összeg. Ha otthon vagy szerelésben akkor még a feltöltést és légtelenítést is meg tudod csinálni, egyéb esetben megveszed az új cuccokat és bármelyik szerviz pikk-pakk kicseréli 1 óra alatt az egészet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
csurgoi
aktív tag
válasz FeRRaR1 #227110 üzenetére
Nekem is ilyen nyergem van és tökéletesen bevált, leszarom ki mit mond rá.
Előtte jó néhányat kipróbáltam és már-már elment a kedvem a hosszabb tekerésektől.
Persze nem dizájnos, nem vékonyka, nem fiatalos.
De q..va kényelmes.
Ja.....nekem csak egy szar KELLYS Phanaticom van.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
gulupeti
senior tag
válasz Gaben92 #227161 üzenetére
Köszönöm a segítséget, akkor egy ilyen féktisztítót rendelek. Szerelésben sajnos nem vagyok otthon, de erősen gondolkodom, hogy nem ártana megtanulni, mivel a lakóhelyemen szerelő sincs, így minden egyes probléma alkalmával a biciklit begyötörni egy sedanba, nos, nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé.
Fékből esetleg van valami javaslatod? Új fékkarokat kellene csak, hogy vegyek vagy kompletten két db hidraulikus szettet? a Shimano SMRT26 tárcsák pedig maradhatnak? -
Gaben92
őstag
válasz gulupeti #227164 üzenetére
Én annak a híve vagyok, hogy ha valamit cserélek akkor igyekszem feljebb lépni kategóriában, szóval én tuti cserélnék mindent. Shimano fékeknél (legalábbis MTB vonalon, többit nem ismerem) kb úgy megy a dolog, hogy van kétfajta fékcső, BH-59 és BH-90 és mixelni nem lehet őket de amíg a kar és a féknyereg is ugyanazt a csövet használja addig úgy kevered ahogy akarod, de úgy tudom, hogy van pár kivétel. Én emiatt is cserélném az egészet. Nálad BH-59 cső van, annak a teteje MTB karok közül talán az M4100, viszont az outi/trekking vonalat abszolút nem ismerem szóval a javasolgatást inkább meghagynám másnak.
Ha magad állnál neki akkor ezek kellenek: Shimano fékolaj és légtelenítő szett (fecskendő, tölcsér, bleed block, utóbbi kettő kar és nyereg függő, több fajta van), 2 új olívabogyó cucc (1 ha csak kart cserélsz) és egy-két szerszám.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Ringman
nagyúr
válasz dellfanboy #227152 üzenetére
Passz , biztos lesz róla cikk
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
6030D
Ármester
-
n.gab
aktív tag
válasz 6030D #227167 üzenetére
Gratulálok. Szép teljesítmény.
Rövid. Első versenyem volt.
2:46. Teljesen elégedett vagyok.
Volt benne egy eldőlés is. Nyilván valami szúrós erdei bokorba. Egész testem piros volt és viszketett. Most múlt el kb 1 órája. De szuper volt.
2:30h volt a szintidő de 32km-re. Ez meg ugye 38km volt. -
ampulla
aktív tag
válasz Hasaggymeg #227154 üzenetére
Köszi szépen a választ. Nem ismertem ezt a jelenséget. Egyedül a késői váltás tudom ide venni, nagyon max, hogy koszos a lánc.
Nem tudom, hogy véletlen egybeesés-e de redditen is találtam pár posztot, ami chainsuck + Trek bringa kombó.
https://www.reddit.com/r/bikewrench/comments/s7l2jq/how_do_i_fix_chainsuck_do_i_have_to_change_my/
https://www.reddit.com/r/bicycling/comments/swcftg/chain_suck_may_have_destroyed_my_frame_on_trek/
https://www.mtbr.com/threads/carbon-frame-chainstay-damage-by-chain-suck.250159/#lg=thread-250159&slide=1De ha ez ismert jelenség a Trek bringáknál, akkor miért nem vizsgálják ki a Treknél?
[ Szerkesztve ]
-
-
6030D
Ármester
Pocsolyák voltak, amit lehetett kerülni, vagy 1 cm sár, ami meg nem vészes. De a legjobb, hogy az összes bedőlt fát kivágták az útból, most már tényleg élvezetes a piros3szög. A gyökeres részen meg áttekertem , bár szerintem valamit kapartak ott, a többiek szerint mindig ilyen volt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #227177 üzenetére
Szóval roppantógyűrűnek hívják magyarul. Rágugliztam és igen, arról beszélek. Angolul “olive” a neve aztán tükörfordítottam.
Vannak dolgok, leginkább műszaki/IT területen amiknek (annak ellenére, hogy magyar az anyanyelvem) fogalmam sincs mi a magyar neve aztán vagy az angolt használom, vagy bepróbálok egy fordítást. Utóbbi most nem jött be.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
sebgutkopf
őstag
válasz gulupeti #227157 üzenetére
Mindkét fék ugyanezt csinálja, vagy csak az első, vagy hátsó?
10 évvel ezelőtt nekem is volt ilyen fék a bringámon gyárilag és az első csinált egy idő után ilyet, mint amit te írtál. Nem értettem a szennyeződés okát, de végül kiderült, hogy a féktestből szivárgott a fékolaj és az került a betétre és tárcsára, de nagyon kis mennyiségben így nehéz volt lebuktatni. Nem kezdtem el szerelgetni, kapott egy jobb és magasabb szériás féket (akkor még szintén shimano) a bringa.
-
andrisbandi
őstag
válasz andrisbandi #227122 üzenetére
Newmen Tubeless Strips
- Nem sikerült használni, de másnál lehet beválna.3 napig próbálkoztam mindenféle praktikával ezzel a nem ragasztós belső nélkülihez való gumiszalaggal.
Számtalanszor leszedtem a külsőt, és a legfurább az volt, h egyre nagyobb nyolcasok lettek a gumiban.
A tippem (ez lett a végkövetkeztés); tönkevágtam a külsőt.
Már újonan is szerszám nélkül lehetett szerelni szinte, vékony, könnyű. (Leellenőriztem; Rekon 27x2,6" 730gr)A gumiszalag után a hagyományos, ragacsos rim tape-el is nagy nyolcasok vannak a külsőben; a szappanozás, 4 bár, gumik forgatása, éjszakára úgyhagyás, belsővel is kipróbálva... nem segít.
Szóval ilyen extrém kikönnyített külsőt nem fogok mégegyszer kézzel feszegetni, túl erős vagyok
Csak széles gumileszedővel, ahol kell nyomorgatni; a megerősített pereménél.
A gumit markolászva húzogatást el kell felejtenem.VITTORIA Mezcal lesz az utód.
-
gulupeti
senior tag
válasz sebgutkopf #227180 üzenetére
Mindkettő fék csinálja. Ezt kérdeztem én is a szerelőtől, hogy nem lehet az, hogy magából a fékből szivárog az olaj? Azt mondta, hogy abból nem tud.., illetve amikor betétet cserélt, nem látott erre utaló jelet. A tárcsa az előző 2 betétcsere alkalmával ahol fogja a betét, ilyen fekete foltos volt és szerintem már megint az, full felesleges volt tárcsát is cserélni múltkor.
Év eleje óta használom ezt a biciklit, de abban biztos vagyok, hogy az előző években használt trekkingem patkófékje az keresztbe hosszába megeszi ezt az M395-öt, legalábbis a jelenlegi formájában biztosan. Mondjuk nyilvánvalóan azért nem működik jól, mert rossz. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #227181 üzenetére
gumit markolászva húzogatást el kell felejtenem.... ez nem a pornhub.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jel1
aktív tag
Sziasztok!
Csomagtartóra rakható oldaltáskát keresek, ami könnyedén levehető, hátizsákként használható. Így lehet menni vásárolni, gyalogtúrázni, stb...
15-22 liter/táska
max 15.000 /2db táskaKöszönöm a segítséget a kiválasztásban!
mire gondolok kb:
pl ez nagyon tetszik méretben (2x22 l), csak nekem hiányoznak róla a hátizsák pántok
Ilyen vállpántos megoldás nem jó számomra, de ez is szép táska.
kb ilyesmiből kéne nekem 2db, elérhető áron -
Ringman
nagyúr
Valami ilyesmire gondolsz? Biztos van más márka is, ami olcsóbb. [link]
de kétlem hogy ezek normálisan szellőznének háton hordva.
ja hogy 15ezer 2 táskára? Az normális anyagból felejtős szerintem, főleg 400 forintos USD esetén[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz gulupeti #227182 üzenetére
https://ebike.hu/termekek/fek/fekpofa/tarcsafek/137213_shimano-b05s-fekpofa-tarcsafekhez/
NEM shimis betéttel is ki lehetne próbálni. Ha a gyári nem vált be, jók szoktak lenni, más karakterek.
-
bardi
aktív tag
válasz andrisbandi #227181 üzenetére
Nekem egy gumim szálszakadásos lett, az egy schwalbe volt, nem erre vannak kitalálva, hogy folyamatosan fel le szerelgesse az ember.
Azt próbáltad, hogy áttörlöd a felnit belül a tubeless folyadékkal? Valamennyit ken az is és mégse a szappanos vizet kevered bele.'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz n.gab #227173 üzenetére
na szép, én be se írom, mennyit mentem :D mondjuk azt hazudom, hogy eltévedtem, vagy darázscsípés miatt kiesett fél óra.. mindegy, na, öreg is vagyok, meg nem is tekertem szinte idén.
nekem tetszett a pálya, csak a meredek lefeléket nem élveztem, de az amúgy sem a fétisem. nem tudom, mit csinált, akinek nincs valami rendes féke, talán nem fosott annyira,mint én, és akkor haladt is ;)
Az egynyomos rész viszont tök jó volt, és hosszú, meg mire én odaértem, nem volt már kit leelőzni, egy személyen kívül..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
gulupeti
senior tag
válasz Fall-N #227188 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, igazából nem tudom továbbra sem, hogy merre induljak. A hátsó fékhez tartozó fékkar szétment, ez biztos. Most vagy veszek két fékkart vagy az eddigi rossz működés alapján tényleg inkább el kellene ezt engedni és 2 új féket beszerezni. Jó lenne minél gyorsabban döntésre jutnom, mert az idei szezonból így is ki kellett hagynom 2 hónapot kulcscsonttörés miatt.
Nem esett róla szó, de bízom benne, hogy aki kerékpár javítással foglalkozik az képben van ezzel. Levegő miatt is nyikoroghat?
-
ZolkoW
őstag
válasz ampulla #227153 üzenetére
azt hittem, valami durva képet mutatsz, erre a szakkifejezés a: karc ;)
ha sokszor előfordul, az aggasztó, de alapból szerintem nincs is olyan, hogy egy bringával ne fordulna elő egyszer-egyszer. karbonvázakon ezért is van ott fémbetét. azt nem tudom, a lánchossz említve lett-e, mert az befolyásolja az alsó láncrész feszítését. (nem Trek betegség amúgy, de összefügghet alkatrésszel, pl. első tányér fogkialakításával)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
FeRRaR1
őstag
A sok ülés sértés után átnyergeltem 4 kerékre, ami sok az sok. [link]
Na nem teljesen, mert a régi 20 éve összerakott Magellán megkapta a szokásos 10. éves upgradet, Schwalbe gumik, belsők, új ülés, mivel a lába lecsúszott többször ezért DMR V12 pedál, CSENGŐ ami a TREK-en volt (WTF?!), új lánc meg fogaskoszorú. Szerintem szívrohamot kapott a váz, erre nem számított. Kapott egy FOX MTB sisakot, meg a régi hátizsákomat aztán útnak eresztettem. De nem jött be a számításom mert vissza talált
A leszarom@gmail.com-ra várom a savazást. Köszönöm.
Viszont most elmegyek csapatok egyet 2 keréken, lewaxolom a fehéret ebéd után mert még csak a polír van meg, utána kiviszem a V8-at egy körre hogy megkaphassa a mosás és kerámia feltöltését. Egye b@ssza ha nagyon koszos lesz a kecskét is lemosom.
-
Gaben92
őstag
válasz gulupeti #227191 üzenetére
Első körben féktisztító mindenképp és jó alaposan pucold meg őket. A betéteket (főleg ha olajat kapott esetleg) ki lehet venni és esetleg finom csiszolópapíron megcsiszolni picit, hogy lejöjjön a szennyezett felső réteg. Én rendelnék MT401 vagy M4100 karokat (nem látom okát miért ne működne az M395 féknyergekkel) és mivel nem tudom jár-e hozzá alapból, 2 roppantógyűrűt is. Ezen felül bleed kit-et és Shimano olajat a feltöltéshez. Maga a csere és a feltöltés (szerintem) elég minimális tudást igényel, ha tudsz követni instrukciókat leírás vagy videó alapján akkor nem lesz gond.
Innentől rád van bízva, hogy mennyire akarod költséghatékonyan a dolgot de én cserélném a nyergeket is a biztonság kedvéért MT410-re minimum de inkább MT500-ra. Leginkább amiatt mert a kompatibilitásban csak "bízom" de nem merem biztosra mondani, meg ha már úgy is szét kell bontani az egészet akkor ez amúgy is egy jó alkalom. Általában amúgy lehet kapni kart és nyerget szettben (MT401 és M4100 általában MT410-al van párosítva) azok kicsit olcsóbbak. Tárcsa részemről maradhat és ha a fékcső is rendben van akkor az is. Azért ezeket írtam amúgy mert ezekhez nem kell fékcsövet cserélned ami váztól függően kicsit macerás is lehet.
ZolkoW: Shimano nem DOT olajat használ szóval azt kizárnám.
FeRRaR1: Kötelező csengőt adni sok országban. Viccesen is néznek ki a bltban a DH gépek ugyanezzel a csengővel de hát a szabály az szabály.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz gulupeti #227197 üzenetére
Bike24-en kapható elvileg minden szinte, bár ha csak kart akarsz magában akkor az nem mindből van raktáron. MT401 szettből például a full fekete karos nincs most, csak a szürke verzió. [M4100+MT410 komplett] [MT401+MT410 komplett]
Szerviz felrakja neked, de ha te állnál neki akkor ezek kellenek még (nincs minden raktáron, csak amiatt linkelem, hogy lásd mi kell:
[Shimano olaj]
[Roppantógyűrű + insert (bár szerintem adják a szetthez)]
[Insert kalapáló izé] Ha csövet cserélsz akkor méretre vágás után az insertet be kell kalapálni. Vannak profibb megoldások is amik szépen benyomják de ez a "legolcsóbb, legtrógerebb". Kell egy satu vagy lakatfogó meg egy kalapács hozzá és ennyi.
[Bleed kit] Na ebből nem kell minden mert ez a "mindenes szett" de meg lehet venni darabokban. Fecskendő kell, tölcsérből 2 fajta van, egy road és egy MTB verzió (más a menet), MT401/M4100 az MTB verzió, bleed block pedig a féknyeregtől függ és fejből nem tudom melyik kell. Két fajta blokk van ami 2 dugattyús fékhez jó (15 és 18 lyukas verziók a képen) és ha jól emlékszem a 18-as kell a legtöbbhöz.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
zsocy
őstag
válasz FeRRaR1 #227194 üzenetére
Ki kezdi?
Túl nagy a váz ha az ülés abban a poziban van jó magasságon!
Há, hogy áll már az a stucni, felfelé? Jóhogy nem már állítható.
Telefonozni a bringán? blaszfémia!
Viccet félretéve, szerintem a Trek egy irigylésre méltóan dögös gép, így ahogy van bármikor bevállalnám, és az ősmontis szememnek a Magellan is nagyon tetszik. Az új gumik sokat tudnak dobni ezeken a bringákon. Tök jó hogy a feleséged használja is, így tovább lehet az utakon egy ilyen faja bicaj. Gratula az egészhez, a savazók meg bekaphatják annak a ronda ülésnek a lefittyedt végét Ja, és legközelebb hajtásoldalról fotózz[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest