-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz Gaben92 #226200 üzenetére
Szép az X-Caliber 9, azért ott már komolyabb a teljes hajtás, és tubeless alapból. Viszont a pofám leszakad hogy arra is az eldobható műanyag rettenet pedált tették gyárilag. Ennyiért már igazán dobhattak volna rá egy normálisat.
Köszönöm, figyelni fogom, úgy is gyakran takarítom majd, erre hajlamos vagyok mint itt többen látták is már.
Következő mindenképp stucni majd saját felni fűzése, akkor jöhet a tubeless, meg lehet addigra fellépek egy SLX vagy XT hajtásra. Egyenlőre nem sürgős, én vagyok a leggyengébb láncszem.
Igen szépek, nektek is sok szép balesetmentes kilométert! Specialized eléggé lecsúszóban van, meg csak drágábban ad hasonlót így egy idő után már csak Trek-et néztem.
Hasaggymeg
Majd a hétvégén jól összekoszolom hogy megnyugtassalak
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz FeRRaR1 #226201 üzenetére
Csak 2022-es modellévtől azok. Páromé már azzal jött de nekem a 21-esen még Bonti XR3 Comp volt. Most dobtam le őket nemrég és cseréltem XR3/XR4 Team Issue-ra, azok már azok. Stucnit én is cseréltem mert nekem az L-es váz már 80-assal jött amit kicsit hosszúnak éreztem. Renthal Apex 50mm-es lett helyette, azzal a kormánnyal ami neked van egész faszán mutatna.
Trek csak akkor szerel pedált ha kötelező az országban, nálunk pedált se adnak hozzá, már vásárláskor külön felhívták a figyelmünket, hogy ha esetleg van saját pedálunk amit preferálunk akkor vigyük és felrakják, ha nincs akkor tartanak Shimano és CB pedálokat és azokból tudunk venni. Márkakereskedésben azon röhögtem, hogy pont ugyanaz a nejlon rettenet van a kiállított 12.000€-s AXS-el szerelt Top Fuel-on is.
Páromnál Deore, nekem SLX az egész kivéve a váltót, az XT mindkettőn. Ha a váltó nem XT, azt érdemes cserélni szerintem de a hajtás többi részhez szerintem felesleges nyúlni. Kicsit könnyebb az SLX/XT hajtás mint a Deore de kb ennyi. Lánc az egyetlen amiből ha venni kell biztosan XT-t veszek, de kb ennyi. Ha nagyon cserélhetnéked van akkor az MT200 fékhez nyúlnék inkább. Az enyém se egy nagy durranás (M4100/MT410) de nekem elég és nem félek, hogy nem állok meg. Viszont az az MT200 összeállítás páromén hagy kívánni valót, le is akarom dobni még tél előtt mindenképpen tárcsástól, mindenestől csak lusta vagyok nekiállni mert akkor már váltókart is cserélni illene I-Spec EV-re, aztán nem nagyon akaródzik neki állni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz FeRRaR1 #226201 üzenetére
Pedálcsak azért van rajta,hogy gyorsan ki tudd próbálni, az a legolcsóbb eldobható szar. Az annyira egyedi, hogy mindenki vesz sajátot, egyéni preferenciák alapján. Ahogy írta a kolléga, sokszor pedál nélkül adják, illetve ha rögtön veszel hozzá a boltban, akkor oda sem adják a vackot, ami rajta volt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #226201 üzenetére
A Specin kívül (Trekről most hallom tőled) nem is tudom ki ad még pedált is gyárilag... Ami meg a koszolást illeti azzal nem lesz gond, ezzel a szárazsággal tekersz az erdőben egy órácskát és belepi a por az egész vasat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #226200 üzenetére
Nálam most az akadt be, hogy hogyan lehet az xcaliber váza 2.2kg, ilyen súlyban vannak az acél trail vázak. Bár legalább 140 kilós lovast is elbír . Szal nehéz embereknek, bikepackingosoknak előny, ha könnyű vagy, akkor fölöslegesen nehéz és kegyetlenül merev lehet. Ennyire súlyos alu xc vázat még nem is láttam.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Shimano 105 két sebességes első váltóhoz, tudnátok adni egy kis instrukciót?
Mikor nagy tányéron van a lánc és hátul elkezdek a kisebbekre váltani, hogy nagyon hamar elkezd kerregni a lánc, még lenne 3-4 fogaskerék. (bovden cserén volt szervizben, eddig nem volt ilyen gondom)
Ezt szeretném én orvosolni, ha nem túl bonyolult. Tudtok segíteni esetleg? (kép, videó, mit merre) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz acsati #226208 üzenetére
Vagy nem húz eleget a bowden, vagyis feszíteni kellene, hogy kintebb tartsa az első váltó terelőjét, vagy húzna de nem tud mert a H jelű határoló csavar nem engedi és akkor azt kissé kintebb kell tekerni. Pl, vagy pl....meg kell tanulni, alaptudás mely szükséges ha rendszeresen bringázol.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
válasz acsati #226208 üzenetére
Felejtsd el, vidd be szervízbe. Én is hónapokig szívtam vele, de szaki sem tudta pontosan beállítani, a 2 alsó (felső, szóval a nagy fogaskerekek) fokozat, ha elöl nagytányéron vagyok, még így is kerreg.
Amikor a minap kifakadtam, hogy hogy lehetek ilyen béna, hogy nem tudom beállítani, akkor jöttek vagy 5-en, hogy ja, ez náluk is szar.
Mondjuk ha ezt előre tudom, akkor ráfizettem volna az elektromos ultegrára. A vicces az egészben, hogy a tiagrával sose volt ilyen gondom.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #226212 üzenetére
Asszony: Mit csinálsz éjfélkor a garázsba megint???
Én: Semmit...hagyj békén, falra mászok tőled! ...a váltót meg a kicsire, ne "dolgozzon" szegény rugó egész éjjel fölöslegesen. (6030D után szabadon 🤭 )"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
acsati
aktív tag
válasz parandroid #226213 üzenetére
Nekem is úgy volt eddig, de akkor leraktam elöl a kis tányérra és hátul úgy váltogattam, hogy jó legyen. Csak így most lejtőzéskor nem jó a kis fogasokra váltani. A szerviz meg másik városban, gondoltam megpróbálnám magamnak utánaállítani...
#226209 Hasaggymeg köszönöm, azért megnézem majd ezeket.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #226214 üzenetére
Valaminek egyenes kellett lenni, a kolléga úgy döntött a tartó lesz az. ...ami a váltót illeti, nem tudom az elektromos első átdobó kompenzálja-e (szép magyarsággal utána "trimmel" ) az olyan durva keresztbe váltásokat. ...ha igen, akkor az nagyon okos dolog.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #226217 üzenetére
Az igazi a micro ratchet campa az gyakorlatilag frikciós, rákötöd és megy.
(#226208) acsati: Váltót mindig úgy állítunk, hogy alsó végállásban jó legyen, utána addig feszíted a bowden, hogy pont jó maradjon. Ha ez megvan és jó a rendszered akkor végig kell váltania szépen.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz parandroid #226214 üzenetére
Fugába a téglaközbe szépen beült a cső teteje, meg oda is akartam csavarozni a tetejét hogy bika legyen. Nekem adja, egyenlőre így marad, ha használat közben zavarna lehet módosítok rajta.
Hasaggymeg
Még vissza kell rázódnom a bringás életbe, szokásokba
A por az meg szívás most sajnos, de jövő héten lesz pár esős nap ami ráfér mert sivatagnak is elmenne a kert ezekkel a repedésekkel...
-
őstag
válasz Toobee #226176 üzenetére
sajnos nincs igazad, még részben sem.
sokkal nagyobb rálátásom van a témára, mint gondolod, és biztos vagyok benne, hogy a támogatást a kereskedők nem "nyelik be", tekintve, hogy azok minden alkalommal fix árréssel dolgoznak (az első ebike támogatás alatt is) ahol a kiskereskedelmi és a nagykereskedelmi árat is a disztribútor, vagy a gyártó határozza meg. a kiskereskedőnek ezek a feltételek (mennyiért veszi és mennyiért adja el) adottak.
ha valaki "benyelné" a támogatást, az minden esetben a gyártó, vagy az importőr lehet csak.
de itt a cargo bringák és az áraik már fixek voltak a támogatás előtt is, és az árváltozás max. a deviza különbség miatt lehet. a támogatás összege nettó 500 ezer forint, ekkora áremelést egyetlen bringa sem bírna el a piacon.... úgy, hogy közben ezeket magánszemélyeknek is el kell ám adni, mert a cargo pályázathoz adószám kell, tehát nem lehet úgy beleépíteni egy nettó 500 ezres (bruttó 635e) emelést valaminek az árába, hogy azt a termék ne szenvedje meg.a Cube árakat figyelemmel kísérem (venni akartam egyet, meg is érkezett aztán nem fizettem ki) évekre visszamenőleg így nézett ki:
2019: 1.529.990
2020: 1.819.990
2021: 2.099.990 (itt jelentették be a cargo pályázatot)
2022: 2.179.990 (az emelkedés 4% nagyjából infláció követő)
2023: 2.399.990 (az emelkedés mértéke 10% ami a 2022-es EUR-HUF árfolyamhoz képest is kevés, nemhogy tartalmazná a "benyelt" támogatást....)szóval elhiszem, hogy jók vagyunk konteózásban, de itt nincs erről szó
se arról, hogy az ellátási lánc bármelyik elemében bárki "benyelné" a támogatás összegét, se arról, hogy a kiírás a Neuzer-re készült volna.
az, hogy ők alkalmazkodtak a kiíráshoz, és készítettek egy olcsó cargo-t, ami ÉPPEN megfelel a kiírásnak és emellett annyira olcsó amennyire lehet, az egy dolog, élelmes vállalkozói szellemről tesz tanúbizonyságot a Neuzer András.
és az, hogy a boltokban Neuzer túlsúly van meg csak azt jelenti, hogy ők fűnek-fának adnak el, a Cube meg például csak egy szelektált kereskedői körnek, a két magyar gyártóról meg a legtöbb kereskedő nem is hallott még....“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Toobee
veterán
válasz f4lcon #226222 üzenetére
Neuzer Palermo esetén szerintem ezt már nem tudnád ilyen szépen levezetni. A támogatás beindulásától rögtön drágult 20%-ot, aztán volt még egy emelés. Nyilván a gyártóra, importőrre gondoltam, ő fogja ennek a nagy részét benyelni. Cube-ot se keverém a szép magyar mutyis valóságba.
https://barbieripnk.hu/
-
immi77
tag
Sziasztok!
Lassan egy éve, hogy országútizásra adtam a fejem, sajnos technikailag kevés időm van foglalkozni a kerékpár szervizelés rejtelmeivel. Mivel remek utak vannak, és is meg vagyok egy mázsa, elkezdtek a hátsó kerekem küllő elpattanni, néhányat még csak kicseréltettem, de úgy érzem nem ez lesz a hosszútávú megoldás. Az alany egy Cannondale Caad8 a gyári Maddux RS3.0 felnikkel, 32db fogpiszkáló vastagságú küllővel. Na ezek mennek szépen gallyra sorba. Mivel nem annyira értek hozzá, de azért ne is húzzanak le vagyonokkal a szervizben, szerintetek melyik lehet a célravezetőbb újrafűzetni erősebb küllőkkel, vagy keressek erősebb kereket? Illetve későbbiekben segíthet kicsit ballonosabb külsővel mennem (most 25-öst használok, 28-as még belefér a vázba.)
Köszi a tanácsokat előre is!
Flickr: http://goo.gl/CQVhcp
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #226220 üzenetére
Csak hát elmérte és akkor az első kerék kitakarja a fiatalkori képet a falon... ...vagy az ablak nem nyílik majd. (FeRRaR1 viccvót! )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz immi77 #226224 üzenetére
Meg kéne nézni milyen küllők ezek... Alapból két értelmes küllőt kapni, a DT, meg a sapim. Ha nem versenyzel bőven elég a klasszik 2mm-es ezüst színű rozsdamentes.
(#226225) Ringman Miért kéne lecserélni azért mert 32 küllős? Ok, hogy általában ezek nem a legjobb kerekek, de a küllőszámon felesleges pörögni.
-
immi77
tag
válasz ivana #226227 üzenetére
Nem versenyzek, koca bringázok, kedvemtől, időjárástól függően heti 100-300km, esetleg egy-egy teljesítménytúrára benevezek.
Amit cseréltek, az már DT 2mm-es rozsdamentes lett. Nem tudok most sokat költeni a témára, hogy a kerék nehéz nem annyira mérvadó, amíg én 100kg vagyok szerintem.
Hétfőn meglátom mit tudnak ajánlani a szervízben...Flickr: http://goo.gl/CQVhcp
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Ringman #226228 üzenetére
A megoldás egyszerű, könnyebben és gyorsabban fűzi a gép. Meg a legellenállása is kisebb, gyakran az erősebb felni magasabb peremű. Plusz szokás radiálra fűzni az első kereket, ami sokat dob a merevségen. Ettől függetlenül újrafűzni normális küllővel nem kunszt. Max. eladja ha fejleszteni akar.
-
istvannet
csendes tag
Sziasztok. Van egy Kellys Madman 30 kerékpárom. Gyárilag KLS Firework Disc (32 holes) [kép] típusú kerékagyakkal van szerelve.
Keresgéltem, de ahogy látom ezt már nem gyártják. Tudnátok ajánlani más típust, ami kompatibilis?
Előre is köszönöm. -
flash-
veterán
válasz Ringman #226228 üzenetére
A fűzés mennyire befolyásolja az erősségét?
nekem a speci gyári felnin(felnifékes) elöl mindkét oldali radiális, hátul meg úgy oldották meg hogy az egyik oldalt radiális, a másik oldali pedig 2 keresztre fűzött.. nem tudom ez mért jó? vagy épphogy szar?
ebike leírása szerint a nagy testsúlyhoz a 3 keresztre fűzött küllőt javasolják,de mi a nagy testsúly?
bikemag pedig a felni erősségéhez szabta meg, azt írja hogy egy erős felnin elég a kevesebb küllő is, hát nyilván belegondolva az alap terhelést a felni kapja, gyenge felnin lehet akármilyen küllő gondolom...[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
motifator
senior tag
válasz Ringman #226225 üzenetére
Én pont most jutottam el odáig, hogy fűzetek egy kerékszettet saját ízlésem szerint. Nekem a mtb 28 küllős gyárilag, nem durvultam vele nagyon, de így is az elsőben már van egy nyolcas. 32 küllős lesz, nem megyek annyira a grammokra, szerintem sokat számít az a 4 küllő is.
Funky + Jazz
-
jjeahh
nagyúr
válasz motifator #226236 üzenetére
Szerintem a minőség számít, nekem és ha jól rémlik a topikgazdánknak is 24 küllős kerekünk van mtb-n és sokkal jobban bírja, mint a haverok 32 küllős Shimano, WTB kerekei, pedig én sokkal többet tekerek náluk.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz ivana #226238 üzenetére
értem, köszi az infót.
arra lennék kiváncsi, hogyha egy gyári (bringához adott alap) kereket kicserélnék egy DTswiss vagy hasonló "merev" kerékre, akkor kényelemben negatív lesz a változás? mondjuk a rázós,rossz aszfalton való haladás még kellemetlenebb lesz? (vagy még a sima uton is keményebb lesz a gurulás?)
egy merevebb kerékkel kisebb az esély felütésre, vagy sérülésre,padkázásra?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
andrisbandi
őstag
válasz motifator #226236 üzenetére
RACE FACE Rim ARC Offset
Nálunk úgy lehet kereket fűzetni, h te viszed az agyat és a felnit.
A műhely adja a küllőket a sallangokkal. DT 2 mm-est.A fenti felnivel már két szettet fűzettem.
40 mm széles 29-est,
és 35 mm 27.5-t.Az agyak I9 hydrák (+DT 350), 28 lukasak.
80 kilós pilótával, össztelósokban.
Külsők; 2.6" és 2.4", kb 1.8 bar.8-as nem volt sose, a vékonyabb ágakat simán ledarálja.
Brutál jók, nagyon megérte. Nem kell félteni, lehet kűldeni rendesen.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #226237 üzenetére
Na ne hasonlítsd magad hozzám, én 20 kilóval nehezebb vagyok. ...de igen, nem csak a küllők száma számít.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#86978560
törölt tag
válasz immi77 #226229 üzenetére
Valószínű valami noname/olcsó küllőkkel fűzték a kerekeket (amit ivana is említett), persze az is kérdés hol törnek a küllők, ha a küllőfejnél, közvetlenül az agy perem környékén az akár a laza küllőtől is lehet.
Itt be tudod azonosítani a küllőket a fejbe nyomott minta alapján.
-
motifator
senior tag
válasz andrisbandi #226241 üzenetére
Köszi az infót, nálam is össztelósban lesz, 77 kg-al párosítva 27,5 méretben. Szeretem elengedni lefelé Ahogy néztem a sérülést nekem oldalról kaphatta a felni, nem tudom mire mentem rá, de csak utólag láttam, menet közben nem tünt fel.
Funky + Jazz
-
#86978560
törölt tag
válasz flash- #226240 üzenetére
Egy ilyen kerék mindenképp jobban átadja az útat/úthibákat. Szerintem a "hagyományos" küllőkkel fűzött kerekeknél nincs akkora különbség, persze a profil magassággal nő a kerék függőleges merevsége is (pl. magas profilú karbon felni).
A kerékben általában mindig a felni a leggyengébb láncszem, alacsony profilú felni "könnyebben" hajlik, egy magas profilúhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
Olcsó, a muanyagnal azert valamivel tartosabb fem platform pedalt tudnatok nekem ajanlani, egy also kategorias (80k) MTB-ra?
Olyan 5k kornyekere gondoltam...Koszonom
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
Új hozzászólás Aktív témák
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer