-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #227948 üzenetére
ha túl alacsony, akkor nehéz/kényelmetlen lesz kormányozni.
én a 40-es külsőkön kb 1,7-1,8-ig megyek le terepen, de most 70-72 kg vagyok.
-
addikt
Tegnap fel is fújtam 5-re mindkettőt, két óra múlva eldurrant az első..
Ilyet még nem is láttam, a belső belső fele repedt így ki ami a felni felé van.
Ragasztottam pár hete, lehet akkor sérült meg Bár mindig nagyon vigyázok, nem tudom mi történt.. Ezt már nem is érdemes ragasztani, igaz?Ebben van kb 700 km, és két ragasztás. Persze teljesen máshol voltak a korábbi lyukak.
[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
#14787072
törölt tag
válasz Hasaggymeg #227947 üzenetére
Igen, sajnos én is tartok attól, hogy drágább lesz, mintha vennék egy újat. Csak ez így full pazarlás, mert amúgy semmi baja a nyeregnek, még a gyári varrás is ép, de az oldalán valami vékonyabb anyagot használtak és mállik.....
-
Mezga Aladár
veterán
válasz ZolkoW #227950 üzenetére
A bringába a 622/32c fér be annak a max nyomása 6,5 bar. Én 115/117kg vagyok.
#227949 ivana
Panaracer Race a Evo 3 6,5-9,7bar
Mavic Ysilon pro II ust 4-6 bar
Ezeket használom sok ezer km óta. Nekem az volt a furcsa hogy nincs minimum.#227953 Ringman
Kösz a linket. Ezek a nyomások kb ugyanazok mint amivel én is használom. Mindenesetre a gravel gumit 1, 1.5 bar-al csökkentve ki fogom próbálni.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
andrisbandi
őstag
A külső felrakásakor véletlenül a felni pereme, és a külső pereme közé csípődhetett a belső.
Ilyenkor meggyengül, majd később a nyomástól kiszakad.Figyelmesen, szappanaos vízzel érdemes összerakni, hogy csússzon.
A müa gumileszedő szerszámmal könnyen vissza lehet tűrni a kilógó belsőt,
amikor már majdnem fönt van a külső,
és kézzel már nem férni a külső alá.Ne legyen sok levegő fújva a belsőbe.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Volt olyan gumim amit szó szerint szénné foltoztam...elején 3 folt majd kuka, de volt egy időszak mikor annyi defektem volt, hogy hamar eltekintettem "kőbe vésett elveimtől". ...sőt, egy kipróbált foltozottat kissé többre is tartottam mint azt az újat amit már x ideje a nyeregtáskában zötyköltem és még sosem volt felfújva. [kép]
#227957johanson...az, hogy mállik szét 2 dolgot jelenthet...vagyis hármat. 1. Xar gyártmány és nem kár érte. 2. Nagyon régi és akkor sem kár már érte mert egyéb, műanyag, párnázás stb. is elévődik idővel. 3. Ki volt téve az elemeknek (fagy, hőség, UV és eső), tehát akkor sem kár érte mert már vége van már szegénynem mint a botnak. Keress mást, mondjuk ha annyira szereted hasonlót, így nem annyira nehéz ha már van egy jól bevált kéznél. ...pazarlás meg korunk rákfenéje, ez ellen szélmalomharcnak tűnik minden próbálkozás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz andrisbandi #227959 üzenetére
Szerszámom van is, tegnap beraktam az új belsőt, semmi gond nem volt vele, könnyen a helyére ment, természetesen minimális levegővel mert amúgy nehezebb lenne.
Ettől függetlenül lehet hogy figyelmetlen voltam legutóbb. Pont előtte nap cseréltem asszonyén, ott sem volt semmi gond.
Akkor még annyi, hogy ez ugye kuka? Ilyet nem illik ragasztani, gondolom nem is bírná már.[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
szuszinho
őstag
XC-re, szélesebb kormányhoz (740), mennyire lehet jó/rossz egy 50-es stucni?
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #227962 üzenetére
Gyakran a gyártók kisebb méretűeket gyárilag ekkorával szerelik. Szerintem simán elmegy, engem valamiért jobban zavar, amikor vaskos 0 fokos enduro strucnit rak valaki kis csinos xc-re
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz andrisbandi #227963 üzenetére
Nem a száma zavar, tőlem lehet rajta 10 is, max tartaléknak elraknám, inkább a lyuk formája, ez nem egy tüske, ezért nem tudom mennyire fogja meg, de mindegy is, egy foltot megér.. Kipróbálom..
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
#14787072
törölt tag
válasz Hasaggymeg #227960 üzenetére
Meggyőztél, újat veszek, nem tökölök ezzel. Köszönöm a válaszokat.
-
flash-
veterán
válasz #14787072 #227966 üzenetére
Defektjavito szett se mindegy mit használsz,talán leginkább a tip top ot javasolják legtobben(nekem is bevállt) de sokan már dobják el egyből a belsőt amint hazaérnek.,muzikerből rendeltem schwalbe -t a napokban ott van aránylag jó áron olcsóbb ,oem kivitelben belső
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
fulton
addikt
Nem tudom ki mit tapasztal, Tegnap voltam tekerni. Rengeteg darázs/ vagy meh fene tudja..repked.. most valami rajzás lehet kettő a szemüvegnek csapódott egy a lábamnak - bokám - az sajnos meg is csípett piszokul fájt még most másnap is..vigyázni. érdemes egy kis ecetet magunkhoz venni kupicában. Messzebb tőlem a levegőben is többet láttam repkedni.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskopika
senior tag
Clarks M2 féket nem fogok, Shimano légtelenitő kittel beállítani igaz?
-
Gaben92
őstag
válasz Kiskopika #227971 üzenetére
Nem. A Clarks féknyereg csavaros mindkét végén (de abból legaláb két eltérő méret), saját készlet kell hozzá.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
arcitec
addikt
válasz Gaben92 #227935 üzenetére
Ha már szó van róla nem igazán értem a fejtegetésed. Nem forog ott el semmi egymáson.
Egy speciális tárcsa kell mint a képen, a 2 pecek - szerintem - abba a 2 kisebb oválisan szűkülő "vágatba" megy bele és azon keresztül hajt (megint csak szerintem, ahogy látom ).
Szóval addig OK hogy felpattintja a user, jáj oppá bocsi, a mugli, a hajtást, előtte a bringán is kell némi átalakítás, már ha engedi a bringa.
Csatoltam pár képet elkapva, de lehet látni a hajtó egység csatlakozó részén semmi nincs,
mint előbbre a villára csatlakozó zár és a speciális tárcsára becsatlakozó 2 pecek. Megjegyzem elég erősnek kell lennie, bár kétleném, hogy állóból meg tudná mozdítani.
A képek: [kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]
-
cSuwwi
aktív tag
válasz Khelben #227970 üzenetére
Én tegnap jártam pórul, berepült egy darázs a pólóm nyakánál tekerés közben, és mire lefékeztem és felhúztam meg is csípte a mellkasom az a dög.
A sisakomon nincs háló, és hajam sincs, bele se akarok gondolni mi lett volna ha oda szélül be. Tettem is be egy szúnyogháló darabot azóta.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #227973 üzenetére
Minden meglátásod rossz.
Nem forog ott el semmi egymáson.
Hogyne forogna... A cucc középső fekete részére van felfogatva az egész motor tehát annak fixen kell állnia. A féktárcsának meg forognia kell, hogy tudj fékezni. A kettő csak úgy jön össze együtt, hogy ha a féktárcsa forog a kerékkel együtt de az "agy rész" fixen áll"a 2 pecek - szerintem - abba a 2 kisebb oválisan szűkülő "vágatba" megy bele és azon keresztül hajt"
Nem, a 2 pecek szigorúan a motor felfogatására való. Pont ugyanaz a rendszer mint a falra szerelhető cuccoknál, hogy van egy nagy lyuk ahova betalál a csavar, elfordítod és a csavar feje bekerül a keskenyebb részre. Emiatt rakják fel csavaró mozdulattal. Mikor a helyén van, akkor tud a hajtótengely bepattanni a kettő között lévő lyukba.
A motor tetején a kar amit meghúznak arra szolgál, hogy a középső kis lyukból a hajtótengelyt kihúzza, csak utána tudod eltekerni levételkor az egységet
Csatolok én is egy képet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
fulton
addikt
Kérdés: ajánlott guminyomásnal(32x622 aszfalt min 4.5 - max 6.5 bar) ha azt írják hogy a test sulya 100kg 6 bar az ajanlott akkor nyugodtan vehetem alapul a bike es rider vagyis esetemben a 81+17 kg igaz?
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Gaben92 #227976 üzenetére
És mi hajtja meg? A kereket? Ha megnézed az egység hátulját, ami csatlakozik a bringára,
ott csak a 2 pecek látszik. Arról nincs képed? Ezek honnan vannak?
U.I: Sejtem mire gondolsz , amire azt írod, hogy elforrog egymáson. Az nem más mint a szabadfutó megoldása, mint a váltó oldalon a racsni. Az egy dolog ..., de a 2 pecek, meg ha még onnan kijön valami az hajt.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz arcitec #227979 üzenetére
0:39-nél világosan látszik, hogy azok a peckek csatlakoznak a belső fekete részhez, és ... én nem látok semmit, ami hajtaná a bringát. Hacsak nem a középső pecek, ami Gaben92 képén ahhoz az apró fogaskerékhez kapcsolódik, ami aztán hajtja a nagyot.
másik videó, elmagyarázzák a működést. Világosan látszik, hogy a középső pöcök egy fogaskerékben végződik.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
arcitec
addikt
válasz -=RelakS=- #227981 üzenetére
Hehe, jó pofa vagy és köszi, de a képek a videókról vannak, amit linkeltem.
Na meg nem azt magyarázom, hogy a pecekek adják át hajtást közvetlen a motorból?
Az hogy az mögött(a (fék)tárcsán, tárcsában) van még egy mechanizmus, szabadonfutó stb. az egy dolog. De szerintem aki válaszolt azokkal elbeszélünk egymás mellet és kb egyre gondolunk ... maybe. maybe?[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz arcitec #227982 üzenetére
A te szavaid: " Nem forog ott el semmi egymáson."
Dehogynem. A féktárcsa a kerékkel szépen forog, benne a nagy fekete rész a lyukakkal meg áll egy helyben. fordítva is működik, ha áll a bringa, a középső részt el tudod forgatni (második videón a csávó meg is teszi) A három pecekből kettő meg sem mozdul, a harmadik is a saját tengelye körül forog.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
arcitec
addikt
válasz -=RelakS=- #227983 üzenetére
Jájá az igaz arra írtam már többször is, hogy az a szabadonfutó része.
Igaz ez lehet a rossz megfogalmazás után ment félre. Na de akkor mi hajtja, hol megy ki a hajtás a motorból? Na de spongyát rá, mert soha nem lesz vége ...
U.I: Majd legfeljebb veszek egyet és bemutatom ..
Ááá, a 2 pöcök az ami tényleg rögzül és akkor egy forgó tengely mehet még ki ami nem létszik a képen és csatlakozik be a fogaskerék bolygó műhöz.
Ok Igaza volt a kollégának..[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #227979 üzenetére
Másodszor is leírom, a két pecek nem hajt semmit. A kettő között van egy tengely, az hajt egyedül.
Itt a kép a -=RelakS=- által linkelt második videóból. A piros vonallal jelöl peckek csak felfogatásra szolgálnak, a kék maga a hajtás. A motorból csak egy tengely jön ki, az csatlakozik bele a fentebbi képen látható kis fogaskerékbe.
Kiskopika: Nem lehet, hogy szimplán a féknyereg nincs beállítva rendesen? A dugattyúk a legtöbb féken központozzák magukat, ha fixen az egyik oldala ér bele akkor jó eséllyel csak rosszul van felszerelve a nyereg.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kiskopika #227984 üzenetére
Nyugalom, meg kell tanulni szépen beállítani, majd kerékkivétel után visszatenni ugyanoda.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kiskopika
senior tag
Basszus de na... Már vagy 3 szor 2-3 órát elbasztam rá és semmi, ha kicsit lazábban húzom meg a kereket egész elfogadható, de akkor meg nem fix a kerék. A féknyerget már kis milliószor le/fel raktak és nem jó. Egyszerűen amióta elsőre kivettem a kereket azóta szar
-
Gaben92
őstag
válasz Kiskopika #227989 üzenetére
Hogy raktad fel a féknyerget? Írd már le a műveleti sorrendet légyszi. Ha van valami hiba a folyamatban akkor hiába rakod fel többször, a hiba mindig ott lesz.
Kerék rendesen a helyén van? QR vagy átütő? Első vagy hátsó a problémás?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #227984 üzenetére
How to silence disc brakes
- Ebben írnak pár ötletet.De lehet csak be kell kopnia.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
Kiskopika
senior tag
Mára fixen hagyom, a baj az hogy ez már egy hónapja így megy. Már adtatok tippeket Ti is hogy kéne csak hülye voltam úgy emlékeztem mt200 al vettem és erre is adtátok a tanácsokat a tölcsérrel.
A folyamat: hátsó kerék amúgy.
1, Berakom a kereket, a gyorszárat meghúzom kb a felúton mar elkezd feszíteni es becsukom ,🤣
2 fellazitom a féknyerget mindkét csavar lotyogos, behuzom a fekkart es szep finoman hol az egyik hol a masik csavarral megfeszitem. Nah ez egyszer se valt be
3, miutan az elso nem valik be leszedem az egesz fektestet fekpofakat visszatolom szemre nagyjabol beallitom es visszacsavarom finoman. Fekkar behuz es ujra szar altalaban kissebb mertekben de szar. Ilyenkor ujra fellazit kicsit piszkalom es vagy jobb lesz vagy nem. De 100%os meg sose volt. Altalaban addig szenvedek amíg a legkissebb fekero van benne.Kb ennyi. Egyszerűen annyira kozel van a tárcsa mindkét oldalt hogy lampaval is szinte semmi feny nem jon at kozte.
A legduhitobb, pedig hogy jo volt, az elso kivetelig, azota viszont egyszer se. Es 1500 km van a bringaba
-
szuszinho
őstag
Picsába. Ki akartam választani alapértelmezettnek az outimat ma Straván, erre kitöröltem
Vissza lehet hozni valahogy? -
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #227993 üzenetére
Azt próbáltad;
- visszatolt dugattyúknál1.
kereket fixálni a helyén. Mindíg egyforma erővel kell rögzíteni kb.2.
távtartózni;
pl tiszta müa kártya, vagy vékony füzetborító... a fékpofák, és a tárcsa közé.
- Behúzott fékkel rögzíteni a nyerget.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Kiskopika #227993 üzenetére
Lazítsd fel mindkét csavart. Valaminek a vékony karton vagy műanyag csomagolásából-dobozából, füzet borítóból vágj két 2-3cm széles csíkot, nyomd be a fékbetét és a féktárcsa közé mindkét oldalon. Húzd be a fékkart rendesen, bikázd meg a két csavart és kész vagy. Ha ezután is hozzáér a betét a tárcsához, nagyon picit lazítsd fel az egyik csavart és a kereket pörgetve, közben folyamatosan hallgatózva óvatosan mozgasd a féktestet, amíg csendes nem lesz. Megbikázod a csavart és ennyi.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bunddog
tag
Hali!
Rég jártam itt a topic-ban de most nagy dilemmában vagyok kormánycsapi ügyileg.
Vannak az egységes jelölések hogy EC, ZS és IS amit értek is de van press fit meg drop in is.
Nekem Ritchey Zero Logic (nem taper) van de a "szabad" golyókosaras verzio ami nagyjából így néz ki:
felül és alul is a csésze be van "nyomva" a vázba és a golyókosár abban fekszik.A lényeg hogy crown race-t keresek vagy csak alsó részt a crown race miatt ami a villanyakon ül, hogy ha átraknám próbaképp vagy télre a merev villát, ne kelljen az egyikről lefeszegetni és ráütni a másikra.
Szóval a kérdés hogy a Comp Press-fit verzió crown race az passzolhat e?? [pressift]
Nekem úgy tűnik hogy ezt a fajtát ami nekem van nem nagyon lehet már kapni, a comp press-fit ami talán a legközelebb áll hozzá, de ezt már rakattam egyszer egy cube vázba és bár látszik a golyókosár de ez ilyen félig zárt cucc.
Tudom az is megoldás lehet hogy cseréljem és egyből vegyek egy lower part szettet vagy egy crown race-t plusszban de jó lett volna egyszerűbben megoldani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kiskopika #227993 üzenetére
... namégegy... az éppen lötyögősre lazított féktest csavarjait úgy húzd meg, hogy közben fogod a féket és tolod a bringát előre terhelve a hátsó kereket, vagyis feszíted a féktestet a helyére. Utána menj tekerni, hagyd súroljon, az már nem vészes.
6030D...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg