-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #228243 üzenetére
Ha eddig tényleg az ürügyet kersted arra, hogy nagyobb féket vegyél, akkor az meg is van neked:
1. egy trail ebike-ra 4 dugós fék való. Az bírja a terhelést.
Speci meg ismét egy nagy csalódás, hogy egy ilyen drága és terepre való bringán pont a féken van pofájuk spórolni és ilyen súlyosan alulméretezik a féket. A level t az XC felhasználásra való féke a sram-nak. Nem is értem mi keresni valója van egy trail ebike-on.
2. A 4 dugós fékeknek jobb hőtűrése van, nem csak a plusz fékerő a lényeg, hanem a kemény lejtők extra terhelése miatti többlet hőhatás és intenzívebb használat elviselése. Szóval ha maradsz sram vonalon akkor minimum az ebike specifikus guide RE (ez lényegében egy code féktest + guide fékkar), vagy rendes code (R vagy fékkarban a finomabban mozgó RSC).
Meg persze ott vannak a shimi és magura 4 dugós fékek, ha ásványolajos irányba mennél.Ha pedig trail ebike és jön a 4 dugós fék és szerted a terepet, akkor csakis a fémes (szinter) betét. Felejtsd el a félfémeset, organikusat, mind nagyon gyorsan kapnak intezív haszálatnálat során, a fémesnek ugyan kell egy kis alap hő ami első féktávon +1 húzás, utána úgy harapnak ahogy egy másik se, a karon persze érezni, hogy keményebb a betét és határozottabb a kontakt pont a tárcsával.
Félfémes betéteket egyébként szeretem én is, mind éreztre, mind fékhatásra, viszont analógon is sikerült belőle 1 év alatt 3 szettet elkoptatnom.
A teljesen fémes betétnél ami még szempont, hogy az kimondottan igényli, hogy néha büntetve legyen, mert ha mindig csak simogatva van, akkor nem tud rendesen kopni a felső réteg (kifényesedik) és gyengül a fékhatás. Rendes terep használat esetén ez nem létező probléma, inkább arre felhívás, hogy ezért nem tesznek közlekedési célú, túra, síkabb terepre szánt bringára stb... fémes betéteket a gyártók. -
jjeahh
nagyúr
Ha már fék, a gagyi rt56 + organikus betét vs rt66 + félfémes betét között nem érzek SEMMI különbséget . Haverom az organikus vs full fémes betétről is ezt mondja Deore és XT fékekkel. A Shimano organikus vs Ashima organikus között fényévekkel nagyobb különbség volt az Ashima javára. Kíváncsi vagyok, ha az rt66-al visszateszem az Ashimát, milyen lesz, de szerintem ugyanolyan, mint az rt56-al. Szal két Shimano tárcsa között és organikus vs félfémes betét között nem tapasztaltam érzésre semmi különbséget, lehet én erre vagyok érzéketlen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #228249 üzenetére
Seller Feedback
Positive Feedback 97.7%
AliExpress Seller Since: 2014
- Ezért mertem rendelni.Meg fékbetét miatt zéró félelemérzetem van.
Volt már, hogy nullára kopott hátsó pofával szembesültem amikor ránéztem miért nem fog rendesen...A bérgyártótól vásárlás jól hangzik. Amíg nem dolgoztál egynél.
Finoman szólva nem a minőségbizosításból élnek.
Amit rájuk tudnak kényszeríteni, és ameddig. Utána megy a tőke egy másik régióba, újabb korrupt vezetőket, és új kiszolgáltatott meósokat keresni. Ebből kéne kihozni a minőséget.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #228252 üzenetére
A fékhatás maximális erősségét jellemzően nem a betét határozza meg. Egy organikus betét surlódási együtthatója is ugyan akkora tud lenni mint a többi betété. Nagyobb fékhatást mással lehet elérni, mint
- első körben nagyobb féktárcsa,
- a nagyobb fékfelület: ez lehet a 4 dugattyú miatti hosszabb a betét, vagy a kevesebb kivágású féktárcsa is növeli a fékfelületet,
- az olyan huncutságok mint a torziók csökkentése: vastagabb, merevebb féktest, ami kevésbé nyílik szét, fém fékvezetékek (szintén kevésbé tágul - hope használ ilyet).A betét fő jellemzői inkább a hőtűrés és a kopás gyorsasága. A kontakt érzete lehet más és a fékerő felépülése is eltérhet, de óriási különbség nem nagyon lehet fékerőben. Ettől még senkit se biztatnék ismeretlen, olcsó betétek beszerzésére, mert ez a legfontosabb biztonsági felszerelés nélkülözhetetlen része.
Foghat egy organikus betét nagyon jól, ha kemény hőterhelést kap hosszú lejtőn vagy nagy sebességről lassításnál, akkor a fékút elején nagyon jól harap, a végén meg elkezd nyúlni, csökken a fékerő, akár extrém módon is, míg egy fémes betét abszolút elemében érzi magát, amikor az organikus betét az életéért sikítva feketedik rá a tárcsára.
Egy XC-snek soha se lesz szüksége fémes betétre, sőt kimondottan kerülje el, soha nincs ilyan intenzív használat, hogy bármi előnye lenne a fémesből, sőt inkább hátrány. Míg egy DH, vagy enduro felhasználás esetében pont fordítva, ott a fémes az igazi és az organikus gyors kopás és gyengébb hőtűrése komondottan veszélyes tud lenni.Meg közben ott vannak a köztes komponensek a kerámiás organikus és egyéb huncutságok, amikkel pl a trickstuff és még néhányan tudnak nagyokat alkotni. Nekem fékerőre a trickstuff power nagyon tetszett, a hőt is bírta, de parkban mindössze 5 nap alatt elkopott.
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #228251 üzenetére
Igaz elfelejtettem említeni, h ez nem a megvehető verzió.
OEM, 4 dugattyús level t. (Elöl 4, hátul 2)Fémest, ami nyikorog nem vállalok be semmiképp.
Amúgy a 2 vs 4 dugós fékekkel, h tényleg mesés különbségek lennének, én nem tapasztaltam.
Volt egyszerre használatban nálam néhány.
Persze már csak 4 dugattyúsak vannak nekem is, mert ezt kapni jóban. Mint ahogy a kisbicóm is karbon, mert aluban nem is kínálják már ... -
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #228252 üzenetére
Csak nem külöd neki eléggé. Viccet félre téve engem annyira nem lep meg. Teljességgel csak következtetek, de az RT56 gondolom alapból puhább anyagból van (emiatt resin only) és maga a tárcsa is narrow. Nagy valószínűséggel hideg/langyos tárcsán nem venni észre semmit de egy erősebb lejtő alján forró fékekkel már erősen billenne a mérleg nyelve az RT66/félfémes felé.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #228232 üzenetére
Én két láncot használok 4-500 km-enként váltva, ilyenkor a levett láncot tisztítom, olajozom, félreteszem. Nemrég a két lánc elérte az 50%-os nyúlást, most vettem két új láncot, a régieket eltettem. Majd ha ezek is elérik (nem ugranak a régi soron), akkor mind a négyet elhasználom 75%-ig és akkor cserélem. Kíváncsi leszek, hogy a sort is kell-e majd akkor cserélni. De az - a mostani használatot figyelembe véve - még jó pár év.
-
gulupeti
senior tag
válasz Hasaggymeg #228249 üzenetére
Elég rendesen nem vagyok képben, de szerencsére itt mindig tanulok valami újat, köszi.
KMC láncom van, utánanézve valóban ők is alkalmazzák ezt, akkor ezért olyan, amilyen. -
FeRRaR1
őstag
válasz arcitec #228220 üzenetére
Sima fásítás. Gondolom hogy egyenesen nőjenek, ne egye meg valami állat meg a gaz ne fojtsa el. Itt még csak 15 perce mentem.
Viszont itt jön a következő fejezet:
Lámpa kérdés beszédtéma volt most. Úgy voltam vele hogy nem kell egészen tegnapig, mikor a 3 órás tekerés felénél lement a nap, majd 30 perccel később még volt 2 erdős szakaszom, ami konkrétan vak repülés volt. Semmit nem láttam, az utat se. Ahol ki volt járva ott egy nagyon nagyon halvány vonalat láttam de azt se mindenhol. Jó buli volt.
Hülye fejemmel elcsesztem 2 órát lámpa tesztekkel meg vetítési képekkel.
Végül egy Olight RN 1500 lett nekem, Cateye AMPP 1100 meg Blackburn Dayblazer 1500 volt még a kalapban.
Elég jónak tűnik a távolság, szélesség, szórás...
Cateye AMPP 400 az asszonynak mert az szettben volt.
Aznapi szállítás, így még ma kipróbálom. Ingyenes 30 napos visszaküldés ha nem tetszene valamelyik.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
segítsetek!
bukósisak alá mit tudok felvenni, egyszerű sapka is mehet akár?
mert nekem már most reggel is fáztak a füleim -
ZavaBalazs
őstag
válasz Because #228261 üzenetére
én télire ilyet szoktam sisak alá húzni. nagyon vékony, de azért melegít, és nagyon az izzadás se bántja. mondjuk ezt csak fél órás munkába járáshoz használtam, nagyobb úton nem tudom, hogy viselkedik...
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
ZolkoW
őstag
válasz FeRRaR1 #228260 üzenetére
az Olight igazi felsőkategóriás gyártó, és lámpában szeritnem mindkét másikat könnyedén veri, de ezt csak a márkanévből, a konkrét típusokat nem ismerem. Mindenesetre szerintem jó választás volt.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ZavaBalazs #228264 üzenetére
Az enyém valami ilyen szabású
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ZolkoW
őstag
válasz ZavaBalazs #228264 üzenetére
nekem is ilyen van, ez azon kevés sapkáim egyike, ami elég hosszú, hogy ne csússzon le állandóan a fülemről. meg tök széles hőmérséklet-tartományban tudom használni, szerintem még szinte nyáron is működne, ha akarnám. Mínuszokban már inkább balaklava, vagy az+ez. Akkor tényleg védve van a fülem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #228254 üzenetére
Valszeg ez van, kivéve, ha sz*r fényesedő bl03-ról váltasz másra, mint én
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
m72
tag
"a nagyobb fékfelület: ez lehet a 4 dugattyú miatti hosszabb a betét, vagy a kevesebb kivágású féktárcsa is növeli a fékfelületet" - a felülettől nem függ a súrlódási erő. Súrlódási erő = összenyomó erő x súrlódási tényező. Ha a maximális súrlódó felület lenne a cél, akkor nem lyuggatnák agyonra a versenysportokban a féktárcsákat, illetve inkább dobfékeket használnának. A versenysportokban azért vannak sokdugattyús féktestek (féknyergek), mert így a dugattyúk össz felülete nagyobb, ezzel pedig arányosan nő a nyomóerő azonos fékfolyadék nyomás mellett. A fékbetétek mérete két dolog miatt nő általában. Az egyik ok, ha nem fér el mögötte a sok dugattyú, a másik pedig a fékbetét anyaga. Minden súrlódó betét anyagnak van egy maximális felületi nyomás értéke, amit kibír. Ha olyan nagy a betétre ható nyomóerő, hogy ezt meghaladja a nyomás, akkor értelemszerűen a felületet kell növelni.
-
Gaben92
őstag
válasz Mr. Erikszon #228262 üzenetére
Át lehet alakítani őket de nem annyira egyszerűen mint egy Judy-t ahol csak ki kell venni pár gumibakot. Légrugót kell csell cserélni bennük. 17. oldal teteje
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #228255 üzenetére
A fémes betét se nyikorog, ha mégis, akkor az rosszul van beállítva, mindenki azt használ a társaságban senkié se nyikorog. Ha frissen vizes, akkor dudál, amíg le nem szárad róla, ami kb 1 komolyabb féktáv.
Ujjon érezhető nagy fékerő különbség nem lehet (2 vs 4 dugó), mert ha az lenne, akkor adagolhatatlan lenne a fék, azonnal blokkolna a kerék. Ezt a mesésen sok fékerőt a shimi saint tudja legjobban produkálni, annyira sikeresen, ha véletlenül rázkódik egyet az ujjad az első fékkaron, máris bukfenc vagy blokkolő első kerék a jutalom érte. Shimano szponzoros versenyzők ezért XTR fékkarral használják a saint féktesteket, mert az XTR karban nincs benne a szervó.
A lényeg, hogy a max fékerő, amit a fék tud az szándékosan nem egyenlő a kis fékkarerővel elérhető fékhatással, hogy modulálható legyen. Idővel nőhet az igény a kényelem iránt (könnyű fékkar érzet, sok rásegítés mint az autóknál), ezzel meg egyre jobban fog terjedni az abs, amire most még furcsán nézünk. Egy versenyzőnek ez maga a szentségtörés, míg a gyengébb fizikumú kiránduló vásárlónak meg pont ez teheti elérhetővé és kívánatossá a dolgot.Speci nagyon jó vázakat gyárt, miközben az a profit éhség és sz@rrágás, amit a komponenseken elkövetnek a baromi drága gépeiknél ... ez az a filozófia, ami miatt még nem voltam hajlandó tőlük bringát venni. A vázaik (geo, kinematika) viszont tényleg remek mind, ők azok akiktől inkább frame settet érdemes venni komplett bringa helyett.
Ezzen nem akarom leszólni a levo-dat, ami tényleg jó és az elekromos rendszerek integrálása is példás. -
ZolkoW
őstag
Szerintem nekünk mindegy, hogy a több dugattyú miatt növelik a fékbetét méretét, vagy a nagyobb betét miatt, ha a 4 dugattyús fékek erősebbek (általánosítok).
Az elmélet meg jól hangzik, de vagy nem veszi figyelembe a gyakorlatot, ahol nem kizárólag súrlódó erő hat, mert ott vannak a tárcsa kivágásainak szélei is, vagy a teli tárcsák nem működnek olyan jól másban, múltkor beszéltük, csak nem emlékszem, milyen szempontok vannak még. Öntisztulás, betét egyenletesebb kopása, mittudomén.
Ez olyan, mint hogy aszfalton is elvileg a teljesen slick gumi tapad legjobban, de a valóságban az aszfalt sem sík, és számítanak azok a minták a gumin. Főleg szar aszfalton.
Valami magyarázat biztos van arra, akár megtaláljuk, akár nem, hogy a kevés felületű, kevés anyagot tartalmazó tárcsáim nem fognak olyan jól, és hogy fémes betéten kívül mást már nem vagyok hajlandó venni utcára seBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
evo87
őstag
Vasárnap megvolt az első egy napos Balatonkerülő karika. Egész gördülékeny volt a dolog, a nettó idő és az átlagtempó (22,16 km/h) szerintem annyira nem vészesen gáz, bár nyilván még nagyon messze van az optimálistól. Viszont sok egyéb körülmény (eső itt és ott, badacsonyi szüreti felvonulás, defekt) hosszabbította meg összességében a napunkat. Sebaj, jövőre, legközelebb jobb és gyorsabb lesz, remélem.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #228272 üzenetére
Köszönöm a hasznos infókat!
Lehet akkor mégis kipróbálok majd egy márkás fémpofát.Nem vagyok belebutulva a Spécibe, sőt.
2018-ban vettem, megnéztem a kínálatot (jelképes volt akkor), ezt dícsérték. Utána olvastam mi is ez a Specialized, mert alapból nem érdeklődöm semmilyen témaban a márkás cuccok iránt.
Kiderült a montizás attyai, hozzáértő csapat.
Kértem árajánlatot itthon, mélyen listaár alatt elhozhattam.Azóta is boldogan használom.
Bármit fejleszthettem volna, de minimálisan sincs igényem rá, gyárilag tökéletesre válogatottak az alkrészek számomra.
- Ma már nagyot bővült a kínálat, a spéci árai alatt sokkal jobb gépeket lehet venni.A kisbicómnál mások voltak az igények.
Ott újonan, kipróbálás nélkül cseréltem a féket és a kerékszettet.
Szinte ugyan annyi volt a listaára, és komoly összeg az upgrade. De megérte nekem. Imádom. -
sebgutkopf
őstag
a dugattyúk össz felülete nagyobb, ezzel pedig arányosan nő a nyomóerő azonos fékfolyadék nyomás mellett.
A képletből egyenesen következik, hogy a nagyobb fékhatáshoz nagyobb súrlódás kell, amit vagy nagyobb féknyomás (nyomóerő) kell, vagy azonos féknyomáshoz nagyobb felület. pedig arányosan nő a nyomóerő azonos fékfolyadék nyomás mellett
Minden súrlódó betét anyagnak van egy maximális felületi nyomás értéke, amit kibír. Ha olyan nagy a betétre ható nyomóerő, hogy ezt meghaladja a nyomás, akkor értelemszerűen a felületet kell növelni.
Ez is igaz, fontos paraméter.Ha a maximális súrlódó felület lenne a cél, akkor nem lyuggatnák agyonra a versenysportokban a féktárcsákat
Itt van némi pontatlanság. A lyuggatásnak/bevágásoknak más szerepe van, amit meg kell oldani és annak előnye egyes esetekben nagyobb mint az elvesztegetett fékhatás, azt mással kompenzálják/visszaadják (nagyobb átmérő, szélesebb tárcsa, még több dugattyú).
Ha már versenysport példa: egy F1-es autó féktárcsájának felületén pontosan 0 lyuk van, ez különösen a régi 13"-os felniknél volt szűk keresztmetszet, hogy nem pocsékolhattak el fékfelületet, mert a tárcsa átmérőjét nem volt hova növelni.
A hűtés belül van megoldva, azt viszont nem tudom, miért nem téma nekik a betét felületének a folyamatos frissítése. -
m72
tag
válasz sebgutkopf #228276 üzenetére
Igen a lyukaknak, nútoknak más funkciójuk van. Van ahol alkalmazzák, van ahol nem. Azt csak gondolom, hogy az F1 terheléseinél szilárdsági okokból problémás kivágni a karbon féktárcsát. Ettől függetlenül a lyukak, kivágások okozta felület csökkenéssel nem vesztegetsz el fékhatást.
-
-=RelakS=-
veterán
Karbon? Nem kerámiát használnak F1-ben? Annak van olyan hülye tulajdonsága, hogy melegen jobban fog, mi meg ha felfűtjük a féktárcsát, akkor beszáguldottunk a f@szerdőbe
Jóvan, a Brembo szerint carbon-ceramic , sportkocsikon legalábbis. Hazamegyek, elég volt a mából
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
m72
tag
válasz -=RelakS=- #228284 üzenetére
Tudtommal valami karbon kompozit. Egy rally autóba szánt Racing Ferodo acél féktárcsával is így működik, hidegen kisebb a fékhatás. Nem tudom az F1-ben a tárcsa vagy a betét az oka, szerintem mindkettő.
-
flash-
veterán
válasz zsamiatt #228278 üzenetére
igazából teljesen mindegy.
-nap alapján dönteni nem érdemes (mert az úgyis fordulni fog-úgyse pont szemből ér végig)
-ha a rövid de nagyon meredek emelkedőt nem birod akkor az óramutató járásával megegyező irányba haladj, mert világoson az állomásnál ott van az a 200 méteres elég meredek emelkedő,(mondjuk inább a második fele az ) azon sokan feltolják, mi felmegyünk, azér 1 perc alatt felérek, de kezdőknek érhezhető).ebben az esetben tehát a merdeket elkerülitek,viszont akkor akarattyai hosszú emelkedő fog nektek kijutni azt se szeretik sokan, egyéni preferencia, de azért ha szoktál menni dombokat akkor nem lesz gond.
Az is lehet szempont hogy honnan indulsz. talán érdemesebb olyan irányba indulni ahol hamarabb jönnek az emelkedők,( nem pedig a full hosszú sima rész) mert talán jobb először azt letudni és utána már csak síkon kell kibirni.
-és akkor még egy tényező a szél, nem tudom melyik az uralkodó ott, esetleg windy-n megnézitek vagy a fákról hogy amikor indultok merről fúj és próbáltok akkor nem szembeszéllel indulni aztán később hátha eláll(este kevesebbet fúj) vagy esetleg fordul a szél is mikor ti fordultok, vagy pedig nem lesz szerencsétek és forduló után megkapjátok szemből
meg talán ha van előre kitervelt hely ahol akartok enni-inni(kipróbálni egy balaton "ételét" pl. port dog) akkor nyilván azt is figyelembe kell venni hogy mely irányba induljatok hogy mire odaértek az a hely biztosan nyitva legyen
több szempontot nem tudok[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz evo87 #228274 üzenetére
Valóban szép bringa
Azon agyalok ahogy nézem, hogy ez a váz pl már inkább ilyen majdnem egyforma magasságon lévő nyereg-és kormány. Hány cm vagy?
És még ez sem teljesen van egymagasságon, tehát ha Te is olyan 185 körül vagy, akkor lényegében nincs is olyan bringa aminek a vázából adódóan egymagasan lenne -
flash-
veterán
válasz evo87 #228274 üzenetére
grat! ez teljesen jó!
balatonkörön nem releváns az átlag, a sok sok megállás,bringaúton való kerülgetés, bringatolás, sok lelassítás kereszteződések kanyarok miatt jobban csökkenti az átlagot mint egy kis szembeszél,meg aztán órafüggő az enyém megállás után kb 3-4 másodperccel állítja meg a mérést(bryton) ilyenek miatt nem adja vissza azt a teljesítményt,ezenkívül eleve pár részen elég nagy kihívás még mindig menni (szigligeti vár környékén, balatonalmádin) a szar útminőség miatt, valamint a kerékpárúton sétálgató bámészkodó gyalogosook miatt( balatonfüred) és a bringaút közepén megálló kulacsból iszogató, fotózgató bringások miatt , aztán ott van még a csoportban egymásmellett tekerők akik kanyarban is jönnek veled szemben és hiába szólsz, ordít a jbl-ből az "úristen" tehát úgyse hallaná ha szólnál neki,vagy pedig azért nem fogsz mert egy tucatnyian tekernek félmeztelen,félig ittasan, mindent leszarva.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz zsamiatt #228291 üzenetére
tavasszal is tud lenni szerintem tömeg(nagyobb forgalom a megszokottól) hétvégén, menjetek hétköznap ha biztosra akartok menni
mi hétköznap szoktunk menni általában nyáron is, nem szokott sok bringás lenni néhány népszerű sétányt leszámítva.(ott is inkább a gyalogosok siófok, vagy füred,siófokit mondjuk el lehet kerülni füredit is de nem célszerű)[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz gulupeti #228293 üzenetére
Nem, ezt minden tónál csinálják, ez is hozzátartozik a kihíváshoz, kerülgesd a hülyéket
Én csak azt nem tudom hogy ebben az országban tényleg ennyi a hülye, vagy ide mindenki beleszarni és gőzt kiereszteni jön, amúgy civilben tisztes családapa, kőfaragó és balett-táncos?
Titkos tipp : szerencsére a BuBa kicsit nehézre sikerült, ott még nem terjedtek el ezek az emberek. És az is szép teljesítmény 1 nap alatt, oda-vissza[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #228296 üzenetére
Legtöbben pihenni, kikapcsolódni mennek oda, így mikor családostul nekiveselkednek elkarikázni a 2,5 km-el odébb található lángososig talán nem is értik min görcsöl egy sztrávázó tókerülő néhány tized átlagsebesség javítás miatt.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #228273 üzenetére
Bírom amúgy, hogy egyik héten az a téma, hogy az agyonkönnyített tárcsákkal nem lesz jó a fékerő, a másik héten meg az, hogy nem számít, mekkora a tárcsán a súrlódási felület. Ez amúgy mindennel így szokott lenni, egy időben a topikban a 7-8000-es szériás Shimano fékek köztudottan megbízhatatlannak számítottak, aztán amikor újra feljött a téma, már mindenki elégedett volt velük. A rendszeresen olvasó userek majd egy érme feldobásával eldöntik melyik tábornak akarnak hinni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Alg
veterán
válasz zsocy #228296 üzenetére
ebben az országban tényleg ennyi a hülye
Nem csak ott(itt), mindenhol ennyire sok a hülye És ugyanez mikor autóba ül azon hőbörög hogy miért nem megy a hülye versenybringás a bringaúton...jjeahh: nem a fékerő a lényeg, hanem hogy a kicsi/könnyű tárcsa gyorsabban túlmelegszik. Kis tárcsával is tudsz nagyot fékezni, csak nem sokáig. Ezért jó a felnifék, alufelnivel
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #228297 üzenetére
ennyi
Új hozzászólás Aktív témák
- Braun HC5030 hajvágó
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS - 3 akku (2S2)
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
- DJI FPV Racer drón - Fly More Combo FMC szettben
- DJI FPV Racer drón - Fly More Combo FMC szettben +koffer +MC +extrák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest