Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #17946 üzenetére
Oda van írva, hogy 675Wh, a 15s pont 54V (15x3.6V névleges):
675 Wh / 54V = 12.5 Ah Teljesen reális 2500-as kínai cellákból.
5p, tehát 5 ilyen cella van párhuzamosan: 5 x 2.5 Ah = 12.5 Ah
Természetesen ami nem reális, az a 95 km hatótávolság.Szerk: bocs, megtaláltam, hogy 15 km/h mellett tudja, állítólag:
senki nem megy 15 km/h-val, több mint 6 órán keresztül.A fele ennek átlagos használattal is elérhető, ami nekem hihető.
Hiszen 400W körül már "tempót" lehet menni. Azt meg 1.5 órán
keresztül tudnia kell az akkunak, szóval ilyen 45-50 km kijöhet...
Pont ezért kell a Wh-t nézni, mert hiába 12Ah a Pro 2 is, ha csak
10s, tehát 36V: 432Wh. (Egy 15s pakkba 1.5x annyi energia fér.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Úgy biztos. 24 km/h-hoz nagyon nem kell 400W, inkább csak 300W.
Azt meg több, mint két órán keresztül le tudja adni az akkupakk, így
kijön, hogy 48 km-t simán tudnia kell. És lásd a tesztben: tudja is.
(A 400W-ot 30 km/h-hoz saccoltam, olyankor már a légellenállás is
erősen kezd számítani, ha feljebb megyünk, egyre inkább dominál.) -
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #17959 üzenetére
Nem, a City az pont nem 10-11 rollercolos, hanem 15. Pont az benne a pláne,
hogy nagyobb a kereke az átlagnál, de természetesen nem ér fel a 20-hoz.Peaceliker: OXO-nak a gázkar görbéje van gyárilag iszonyat elszúrva, amiért
az első métereken kb. egy Xiaomi legyorsulja. Aztán megjönnek a lovak, csak
emiatt a tesztek első felén, meg a felhasználói "húvazze" érzésben lemarad.
(Én nem bírnék elviselni egy olyan gázkart, ami okoskodik, és nem azt teszi a
vas, amire utasítom, hanem amit kitalál magának. Ha odahúzok induljon el, ha
meg elveszem, akkor vegye el. Ez nem nagy kérés, mégse minden vas tudja.)Szerk: a közhiedelemmel ellentétben a gázkar egy kétkerekűn nem kizárólag a
sebesség megválasztására szolgál, hanem az irányítás aktív eszköze. És mint
olyan, nagyon nem mindegy, hogy hezitál-e, amikor kéne az erő, vagy fordítva,
továbbra is hajt, amikor már nem kéne. Balesetveszélyesnek tartom az ilyet.
Minél erősebb a roller, annál inkább. Talán alap pálcikán elmegy "csak" zavaró.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #17972 üzenetére
Uh, ezt gondold végig még egyszer. Bőrszerkóban versenyző emberek,
és szerinted attól fél, hogy bedől a kanyarban? Épp ellenkezőleg. Pont
a súlypontjának befelé mozgatása miatt lógatja be a lábát... nem azért,
mert támaszkodna rajta! Szinte nem is ér az aszfaltra. A motoros sem
azért "ül ki" (mindig befelé a kanyar irányába), mert a dőléstől félne, lol.
(Azzal tudja befelé mozgatni a súlypontját, így az adott sebességhez a
motorkerékpár kisebb ledöntése is elég. Ami nem azért jó, mert félne a
nagyobb döntéstől, hanem mert mondjuk nem lehet nagyobbat dönteni,
mert a motor felakad a kipufogón, vagy a lábtartón... A versenyen minél
inkább a tapadás határán kanyarodnak. Aki nem így tesz, az lemarad.)Ui: ebből is látszik, hogy a téma teljesen OFF topik, hiszen senki nem
fog soha így rollert vezetni közúton, és ez így teljesen rendben is van... -
DigitXT
félisten
Mindenkinek jogában áll hülyének lenni...
-
DigitXT
félisten
válasz Ciccuka #18229 üzenetére
Megvalósítható. Csak illegális kb. bárhol a világon... Nem véletlen:
egy esetleges balesetnél konkrétan nagyon nagy baj lehet belőle.Szerk: pedelec esetén sanszosabb, hogy legális, gyereküléssel, ha
már egyszer kerékpáron megoldott, és a pedelec az egy kerékpár.
De ennek utána kell járni, itt a pedelec off... A roller 1 személyes.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #18265 üzenetére
"a 36V-os rollerek"
Pedig az emelkedőn való felmenetel nem csak akkufesz függvénye.
Leginkább egy konkrét teljesítmény kell. Amit az akku mellett ugye
a vezérlő áramkorlátja határoz meg, pont ezért nőtt meg akkor is a
végsebesség az adott emelkedőn, mert az áramot növelte: 5 vs. 10,
nagyon nem mindegy, 5 km/h-nál már egyensúlyozni sem könnyű...
(Ha a vezérlő fázisáram korlátja limitál, ugyanúgy menne 48V-tal is:
úgy tudom, hogy Xiaomin külön programozható, szóval sanszos.) -
DigitXT
félisten
Újabb "kis" külső akku készült, 790Wh kijött belőle (8 fokban, 2A terheléssel):
Mondtam én, hogy mozgatta a fantáziám a doboz, bár vegyesek az érzéseim.
A BMS elhelyezése nem teljesen triviális, pedig ha már hozzá adják, lehetne...
Amúgy korrekt. A specifikációjának megfelelően működik. Túl nagy áramokat
persze nem lehet kivenni vele a pakkból, pedig cella szinten elférne 50A, de...
(Lehet, hogy ha magamnak építek egy ilyet, vmi erősebb és BT-s BMS-t kap.)Mondjuk az is igaz, hogy 30A folyamatos 48V akkunál 1440W: elég az...
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18274 üzenetére
Igen, ezt linkeltem anno, de ez egy ilyen dedikált eBike doboz.
Nagyon kényelmesen hegeszthető, mivel eleve formára van vágva a
nikkelszalag (nikkelezett acél egész pontosan). Viszont ebből jön az
a tulajdonsága is, hogy csak új akkut érdemes bele építeni... (Csakis
adott elrendezésben fér bele 65 cella, amiből 13s5p akku lett most.)
Elméletileg lehetne építeni pont ekkora méretben egy 16s4p pakkot
is. De szétbontani hibátlan pakkot, csak hogy "szebbre" formázd?!
Van az a pénz, de babra munka. Ilyet inkább akkor, ha javítani IS kell
(esetleg konfiguráció váltás miatt), vagy eleve másik BMS kell rá, stb.Teszem hozzá, hogy a fenti képen a BMS rossz helyen van, nem lehet
úgy becsukni a dobozt, alá kell bejátszani, és még úgy is necces picit:
ha most oda képzelek pl. egy Daly 60A BMS-t, azzal abszolút bukó.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #18284 üzenetére
A tapasztalataid arra vezethetők vissza, hogy a roller túl van terhelve...
Hegymászásnál iszonyat hátrány a nagy mozgatandó tömeg, és ez köszön
vissza a megfelezett hatótávolságban is: a gyári adatok ugye annyira "steril"
körülmények közt értendők, hogy max. 75 kg pilóta és max. 15 km/h tempó
(természetesen szélcsendben, hogy a légellenállás se rontsa el a "mérést").Nem mondom, hogy nem mérés, mert az, csak nem életszerű. De pláne ha
valaki nehezebb. És de pláne, ha van emelkedő is a tesztben. (Ha csak egy
adott teszt kört ismételget, ahol az emelkedés és lejtés kiegyenlíti egymást
végeredményben, akkor sem ugyanaz, mint végig síkon, uis a lejtőn fékezve
nem tud annyit visszatölteni, mint amit az emelkedőn extrán bezabált.)Amúgy a specifikáció is csak 99 kg terhelhetőséget ír. A vázra... és az még
nem feleltethető meg annak, hogy a motor/vezérlő/akku triumvirátus mit tud!
Az egy külön történet: 100 kg fölött valami dupla motoros vas kellene, de ha
nagyon nincs, akkor legalább 1 kW környéki masina, hogy haladni is tudjon.
(Ahogy a Xiaomi tulajok is felrángatják firmware módosítással 900W fölé, és
úgy már nem akkora probléma az emelkedő sem. Már amíg le nem ég vmi.)Ui: ha csak hatótávolság gondod lenne vele, azt egy külső akku megoldaná.
A gyári 367Wh hogy úgy mondjam harmatos. Dobnál mellé egy hasonló kis
pakkot egy táskában (a kormányra ), és máris meglenne a 40 km. (Csak
hát attól nem lenne erősebb, tehát az emelkedőkön úgy is lábhajtani kéne.)Mondjuk a Dualtron Victor nem tudom, hogyan merült fel utódként, mert az
nem kicsit erősebb, és valóban teljesen más világ, abszolút egyetértünk.
(Ha már szolidabb Dualtron, akkor talán még a Mini az, ami jó "gurulgatni".
De ezt ne vedd készpénznek, nincs vele tapasztalatom. Mantis is teljesen
jó választás, azzal már mentem, csak pont rosszkor, mert a Wolf King GT
után nagyon semmilyennek éreztem, pedig amúgy teljesen élhető az is.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #18287 üzenetére
a rollerek 50% alatt már nem úgy mennek
Ez nem rollerspecifikus dolog... minden DC motor üresjárati fordulatszáma
egyenesen arányos a feszültséggel... Nem csak 50% alatt, hanem mindig:
amiért nem egy folyamatos(!) végsebesség csökkenést látsz a merüléssel
egyidejűleg, az az, hogy a szoftveres 25 km/h korlát ezt elfedi. Ezért lehet
a Xiaomikat felhúzni végsebességre szoftverrel. Nem azért, mert a szoftver
valami csoda folytán újratekercseli a motort (vagy megnöveli az akkufeszt).Magyarán, aki "unlockolt" rollerrel megy, és hardveres végsebességen hajt
folyamatosan, az végig látja, hogy az akku merülésével együtt lassul.
(Adott konfiggal végigteszteltem, nagyjából 1V merülés 1 km/h bukta volt.)30% alatt meg pl visszaveszi a sebességet elég rendesen
Ha ez hirtelen történik, annak is lehet szoftveres oka. Ha menne ugyanúgy,
ahogy a fizika engedi, esetleg kipurcanna 1 km-en belül: BMS tilt, szevasz.
Ennél talán egy fokkal jobb, mikor vonszolja magát még 2-3 km-t lépésben.Nyilván a legkellemetlenebb, amikor még látsz valamennyi töltést, erre egy
kövér gázra hirtelen megindulás helyett a roller egyszerűen kikapcsol, mert
az akku feladta a feszültségesés miatt... Erről pl. G-Booster tulajok tudnak
mesélni: ott nem oldották meg ilyenre is figyelve a dinamikus áramkorlátot,
cserébe persze egyéb korlát sincs benne (szóval nem is 25 km/h-val hasít).Az Essential egy gyerekjáték. Pont annyira lehet ajánlani közlekedésre.
A kedvenc képem, amikor ott a vázban a hely, és félig se tölti ki az akku...
A 20 km/h meg vicc, ha neadjisten közúton is kénytelen vagy használni.
Mondjuk oda 25 is vicc. De legalább kisebbet repülsz róla, ha kátyút fogsz.Ui: amúgy teljesen egyetértünk, hogy nem szerencsés a napi közlekedési
távolságot éppen lefedő akkut használni, mivel ha csutkára meríted mindig,
sokkal hamarabb tönkremegy az akku. Lásd még DoD: akkuból sose elég. -
DigitXT
félisten
válasz pescara #18289 üzenetére
Nem hülyeség, pontosan így van. Akkor tud nagy* áramot tölteni az
akkuba, ha az képes felvenni. A tele akku nem képes erre, márpedig
ha nem tudja az akkuba rakni a mozgási energiát, nem tud fékezni...*: az erős fékhatás rekuperációs módban nagy töltőáramot jelent.
Ha csak kicsit tud felvenni az akku, akkor kicsit tud fékezni... Vannak
más fékezési stratégiák is, meg lehet próbálni elfűteni is az energiát,
sőt, extrém esetben aktívan visszafelé hajtani a motort, de az durva
terheléssel jár: a visszatöltés a legértelmesebb, a korlátai ellenére is. -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18307 üzenetére
Nade mekkora batár akku van benne? Ha megeszik 1mA-t készenlétben,
akkor az 3 hét alatt kb. 0.5Ah. Lenne, HA ezt amúgy 60V-on enné.Annyi, hogy azért a BMS is el tud csámcsogni néhány elektront, ha végig
arra vár, hogy mikor csatlakoznak hozzá BT-on. Nem véletlen megy adott
idő után aludni, hogy utána csak akkor ébredjen, ha töltöd/terheled. -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18322 üzenetére
Hány mm a az állórész magassága?
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18326 üzenetére
Ja, nálad annyi roller megfordul, gondoltam ez a legújabb...
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #18344 üzenetére
500W és 45 km/h? Na ne vicceljünk: jó lesz az a duplájának is.
Ha meg 1000W-ot tolsz egy névleg 500W motorba, nem biztos,
hogy hosszú távon is szeretni fogja. Ami viszont biztos, hogy így
se tud nagy hatótávolságot (papíron 65 km), nagyobb tempónál
ennek a gyári adatnak töredéke maradna: nem nagy durranás. -
DigitXT
félisten
válasz Casseius #18355 üzenetére
Nekem mondod? Nem mindegy hát. Ellenberger 45 km/h-nál, ha az valós,
és nem csak a kijelző által "álmodott", 500W felvett* teljesítmény egy szép
kövér lassuláshoz elég. Nagyjából a duplája kell hozzá, hogy tartsd.Ezért nem szeretem az ilyen hozzászólásokat, hogy 48V/500W az 45 km/h.
Konkrét mérési eredményem van a videón, hogy tartok ~45-öt, ~1200W...
Nyilván van jobb hatásfokú rendszer, van kisebb méretű (légellenállású)
pilóta, tehát valamit lehet faragni, de nem a felét... Persze, ha nem érdekel,
hogy mi van a motorra írva, akkor adhatsz neki 2x-3x akkora teljesítményt.
(Vagy leég, vagy nem: bizonyos körülmények együttállása esetén leég...)Megjegyzem, az eBike-oknál masszívan ez megy, szinte az összes "250W".
Meg a faxom. (Sebaj, ha lesz rollerre szabály, majd azt nyomják a címkére.)*: sajnos a felvett teljesítmény egy része kárbavész, melegszik a motor stb.
(De az akku felől ezzel kell számolni, ha hatótávolságra akarod méretezni.)Szerk@Thunderzolee: "10%-os emelkedőn 35-38-al megy felfelé"
Erről van bármiféle mérési eredmény vagy videó? Meglehetősen optimista
felhangúnak érzem. (Ha tényleg megy ennyit, és egy hosszú szakasz után
sem lehet tojást sütni a motoron, akkor valamit nagyon rosszul tudok...)
Ha csak nem vagy nagyon zsoké alkat, esetleg az emelkedő sem épp 10%.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A gyári adat tökmindegy... Van egy motor, egy vezérlő, egy akku,
és ezek között egy szoftveres (le)szabályozás. Ha azt kiütöd már
tuningoltad... Ha még áramot is adsz neki, pláne. 35-40-45 csak
használhatóságban mindegy (autók közé csak a 45 "határeset"*)
ellenben teljesítmény igényben ég és föld. Az, ami tud 35-öt, az
messze nem biztos, hogy üzembiztosan tud 45-öt is. Ennyi.
(Vagy egyszerűen nem tud, mert több feszültség kellene hozzá.)*: egyszer mentem úgy a Fehérvári út azon szakaszán, ahol még
nincs biciklisáv. Mivel gyorsan elértem nem volt belőle probléma.
(Vannak szabálykövető autósok. Na azok pont ~45-tel mennek...
Általában az "óra 50" ilyen 45 valós. Azelőtt sokat motoroztam
a városban, és mindig kalibrált órával, így ezt figyelhettem meg.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #18370 üzenetére
Szerintem nem az akku a szűk keresztmetszet, hanem a motor.
Rákerestem, hogy az össztömegetek csak 84 kg: meg lehet csinálni,
de kb. 1500W kell hozzá (akkuból)... Rövid távon jól bírja, de hosszú
távon meg lehet főzni a motort/vezérlőt. Ha az emelkedő rövid, oké.
(Ha hosszú, akkor szinte garantált vmi túlmelegedés. Főleg nyáron.)Ui: minden ilyen tanácsot, hogy elég ez meg elég az, úgy kell helyén
kezelni, hogy tudjuk, hogy a pilóta milyen testalkatú: ami csak 65 kg
terhelést "repít", az simán összesz*rhatja magát kétszer annyi alatt...
Vagy ha össze nem is szakad, sokkal hajlamosabb lesz túlmelegedni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Revolit #18387 üzenetére
óriási fun ellenben egy rollerel
Ez a vélemény abból adódhat, hogy nem próbáltál erősebb rollereket...
Az EUC se lenne akkora fun, ha csak lépésben lehetne vele haladni.
(Visszakerestem, hogy próba szinten volt egy Mantis 10: akkor azonnal
kiderült, hogy lenne hova fejlődni rollerben is... De a vásárlás elmaradt?
Ahogy a rendelt Blade GT sem érkezett meg, ezek szerint. Kellemetlen.) -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Azért túlzás, mert ha vki esett már el komolyabb tempónál, és volt
olyan szerencséje, hogy nem talált el semmit, akkor jól tudja, hogy
épp ez volt a túlélése kulcsa... Csúnya égési sérüléseket is be lehet
ilyenkor gyűjteni (még motoros cuccokban is), ill. ha már az aszfalt
nyúzza a bőrt, lesz más baja is, DE még mindig jobb, mint bármibe
becsapódni, és nagyon rövid idő alatt nagy lassulást elszenvedni...Magyarán nem áll meg azonnal az elfirkált rolleres, lesz idő fékezni
a mögötte érkezőknek. A másik sávba átesés egyenes szakaszon
kizárt: csak kanyarban tud átcsúszni, ott viszont sajnos át is fog, ill.
ha balos kanyar, az kezd égető kérdéssé válni, mi van az út szélén.*Mindezek ismeretében is persze istenkísértés ennyire fos aszfalton
ennyire bizonytalan járművel ekkora tempót menni. Ha megereszti
egy tükörsima szakaszon, azt mondom oké, de ide nem való...*: egy esés legtöbbször azért végződik (azonnali) halállal, mert vmit
elgombázik az aszfalton csúszó pilóta: villanyoszlop, fa, esetleg épp
egy szalagkorlát tartóláb. (Legtöbbször gyorshajtás miatt csúszik ki
aki túlvállalja magát kanyarban...) A másik, amikor keresztbe érkezik
valami, amit nem tud kikerülni, és abba csapódik be... Sokkal inkább
félnék egy ilyen jellegű ütközéssel járó balesettől, mint egy kátyútól.Amúgy meg SMKP-val se életbiztosítás ez a szakasz, főleg miniatűr
10" kerekű gyösszel, miközben tudjuk hogy ott az csak felniméret.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #18511 üzenetére
A Li-ion akkuk önkisülése minimális. Ha nem hagytad bekapcsolva, ill.
a vezérlő sem okoskodik (vár arra, hogy mikor csatlakozol telefonnal),
ez teljesen normális eredmény. Ha teljesen lemerült volna, problémás:
a mélykisülés kifejezetten káros ezeknek az akkuknak. Havi 1-2% oké!
(Itt segít, ha hidegben van tárolva: melegben felgyorsul a folyamat.) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18525 üzenetére
Amikor majdnem kiütik egymást 0:42-nél, az priceless...
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #18560 üzenetére
Én 50-ből csináltam egy 13s5p pakkot Samsung 35E cellákból itteni
kollégának... bizonyára 100-at kellett volna kérni, hiszen egy pöppet
jobb paraméterekkel rendelkezik, mint egy 12s4p, nóném cellákból...
(Annyi a különbség, hogy én nem ebből élek: nem kell 100% haszon.)Ui: nyilván a doboz eléggé megdobja a költségeket, az nincs benne...
(Ami jóval stabilabb, mint egy akárhová tépőzárazott Wildman táska.) -
DigitXT
félisten
válasz Casseius #18562 üzenetére
Ha gondolod, meghegesztem neked. 16s3p az semmi. Persze ha nagyon
trükkös elrendezés, akkor lehet szarakodni a nikkelszalag darabolással, s
előfordulhat 3 réteg hegesztése is, de nikkelezett acélnál ez sem gond.
(A vastagabb, tiszta nikkel probléma, de az csak nagyobb áramú akkunál
számít. Pl. a 16s9p esetén úgy számoltam, hogy kb. 150A-t azért tudjon.)Ui: amúgy gondolkodom a nikkel-réz szendvicsen, látva anno B-L-A-C-K
20s10p pakkját, hogy mennyire kevés fesz esett 150A-nél: a réz a nyerő...
(De azt meg magában kvázi lehetetlen ponthegeszteni - azért szendvics.)Aztán meglátjuk, talán tavaszra lesz vmi a 60V-os cuccomból nekem is.
Vettem egy másik motort, hogy szinkronban járjon. Gondoltam ne kelljen
már átgumizni, elég ha a belüket cserélem, ekkor derült ki, hogy az újban
40 mm magas mágnesek vannak, nem 35 mm. Ránézésre nem látszott. -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18564 üzenetére
Eddig is az volt, viszont a kisebb, gyengébb motor végsebessége nagyobb.
Ami viszont probléma. És ha inkább takarék módba kapcsoltam a vezérlőt, az
túlságosan visszafogta, a hátsó motor többet dolgozott jobban melegedett...Most van két egyforma motorom, ezzel nem lesz gond végsebességen.
(Az első kerék értelmetlen elkaparását áramkorlátozással akadályozom majd.)Jó kérdés, hogy a maradék 1200W motorból mi lesz: azért csak nem ilyen...
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #18566 üzenetére
Ajajj, múltkor a kollégával jó 1 évig gondolkodtunk, mi férne a táskába...
(Természetesen kisebb-nagyobb megszakításokkal.) Nevezetesen én nem
vagyok hajlandó összeragasztott, tűzveszélyes pakkot gyártani. Távtartók,
távtartók mindenütt. Eredmény, stabilabb, bár nagyobb pakk. C'est la vie...Tekercselni egyszer elég volt. Működött, de gyenge hatásfokkal: nyomaték
kevés, végsebesség értelmetlenül sok, melegedett stb. Mégegyszer nem...
(Persze hobbiból meg lehet csinálni, de most tényleg legyen tricikli?*)
Ugye itt többet kellene fordulni, jó kitöltéssel: vékony vezeték kell, és több
párhuzamos szál, mert egy vastaggal valami biztosan nem fogja kiadni...Amúgy probléma, hát! Nem nagy, de létező. Nekem a 13s6p 40T konkrétan
jó 1A-rel töltötte a 13s7p MJ1 pakkot hegymenet után, miközben legalább
a kapacitásuk közel egyenlő volt. Aztán mégis feszültség különbség alakult
ki közöttük. (Ha a két pakk nagyon eltérő, lehet az ennél nagyobb is.)*: Langfeite T9
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Kicsit OFF, mert külföld, de ha általános tiltást akarnak, az baromság.
Ha csak a bérrollereket szüntetnék meg, az mondjuk érthető is lenne.
(Amiket problémának írnak, azok saját tulajdonnál nem jellemzők. Pl.
a szanaszét hagyás... Amúgy meg a Szajnába se a használók dobják.) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18601 üzenetére
Ez egy Warrior X? Újítottál, vagy csak tetszik? Ha előbbi, muszáj
lesz összedobnom a nagyvasat, és elgurulni egy összehasonlító
karikára, mert bizony tesztek alapján nagyon jó kis masina... -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18603 üzenetére
Mire én kész leszek, eljön a jó idő: remélem addig nem adod el.
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #18609 üzenetére
Eméletileg nem nagyon kell vele foglalkozni: ha nincs rajta fogyasztó,
magától nem merül le, a heti töltögetést erősen túlzásnak érzem.Mindazonáltal nem árt a rátöltés, csak az értelme megkérdőjelezhető.
(Ill. közvetetten árthat, hiszen nem jó hosszú távon max. feszültségen
tárolni az akkut. Ettől függetlenül nem valószínű, hogy le van lakva.
De biztosat csak tesztelés után lehet mondani, de mivel garanciális is,
pont nem érdemes ezen stresszelni... Használni kell. Ha rossz az akku,
az menet közben úgyis gyorsan kiderül, és majd gariban intézik.)Ui: annyi, hogy a feszültségre rá kell nézni, hogy normális-e (42V), ill.
töltés után nem látni anomáliát, pl. gyors esést... Aztán lehet gurulni. -
DigitXT
félisten
válasz generatoros #18613 üzenetére
Azért FB-on ilyen infókat nem szívesen oszt meg az ember tök nyilvánosan.
Konkrétan láttam a beszélgetést, pedig semmi közöm az üzlet részleteihez:
ha már szűkebb hely, vagy időpont, akkor az mindig privátban. Az normális!Az akkuban van BMS, így igen, tilt, ha túlmerítené az ember. Viszont kizárt,
hogy külső terhelés nélkül magától lemerüljön... ha valami "belső" baj lenne
vele, és magában döglik meg, azon a BMS sem segít. Pofátlanul túlárazott
akkumulátorok ezek. Mint írtam volt kutyaközönséges Samsung 35E cellás.Jó cella, de attól nem lesz reális a 165K-s ár. Oké, a BMS sem olcsó bele:
halandónak nem is igen árulnak... Akinek küldtem elérhetőségét, az pont
ilyen akkukat újít fel (illetve anno, amikor még kezdő volt, én csináltam meg
neki egy ilyen akkut ~10K munkadíjért). Persze, az mindig benne van, hogy
azért olyan drága, mert garanciát is vállalnak, de ha lejárt a garija mindegy:
nyugodtan le lehetne tesztelni... Van ilyen műterhelés, aztán kimutatja, hogy
mennyi kraft maradt a cellákban. Ha valami nyilvánvaló BMS hiba van, vagy
töltési hiba, az is kiderül. Persze az ilyen tesztek órákig futnak, szóval némi
szabadidő se árt rá. Nem ajánlott magára hagyni egy ismeretlen akkut. Bár
azért már előfordult a történelemben... A használt termék vásárlása bizalmi
kérdés is, szóval, ha valami nem szimpatikus, és túl szép, hogy igaz legyen,
akkor inkább el kell engedni. Amúgy 500 km mint írtam, semmi ezeknek kb.
nulla esély van rá, hogy az akku le van harcolva, de csak teszt után biztos...Ui: amúgy jobban megnézve nem mondta, hogy állásban töltötte hetente.
Annyit írt, hogy kb. hetente fel volt töltve (gondolom, amikor épp használta).
Ha rövidebb utakra járt, akkor normális, hogy nem dugta mindig töltőre, bár
tudjuk, hogy az akkunak hosszú távon jobb, ha kevésbé van lemerítve, csak
itt olyan kis különbségekről beszélünk, ami 500 km alatt kevés töltési ciklus.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18627 üzenetére
Félmarkolatos. Egy ilyen batárra már csak az a biztonságos. (Tudom, vannak
még speciális alternatívák, de ami nagyon kommersz, nem való ezekre.)Ami meg nagyon speciális, az beszerezhetetlen, és biztosan egy vagyon...
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18632 üzenetére
Minden tud törni, én is fel szoktam hívni a figyelmet, hogy egy ilyen rugós szar
valóban könnyen elreccsenhet (ha elég sokat fárasztják), de valahogy nehezen
tudom elképzelni, hogy a dupla rugós felfogatás, 10 mm(!!!) vastag acél lemezt
elpattint. Persze nem egyformák ezek, nem mind menetes. Az szokta kikezdeni
a dolgokat, ha vmi laza, ütődik, csapódik, feszül, hajol, majd utána törik.Viszont, ha menetes az acél lemez, abba bikából bele van fogatva. A tetején az
a csavar már csak ellenanya funkciót tölt be, nem az tart. (Szerintem tök stabil,
de képről nem lehet megmondani. Előbb félnék, hogy nyakban törik az egész.)Mármint az FLJ T11 is ilyen dizájn. Szóltak is már be FID után szabadon, de ezt
néhányszor már szétszedtem, és nem ott érzem gyengének. (Mondjuk most az
a valóban hidraulikus lengéscsillapító, ami bekerült, az alu. Annál inkább félnék
a villasaru elpattanásától, ahogy az Wolf-okon előfordult sajnos. Nem véletlen,
hogy váltottak öntöttvasról kovácsoltra... Na nekem végképp nem olyan, sajna.)Ui: természetesen a legjobban karbantartott + legjobban megtervezett roller is
szanaszét törhető, ha valaki mondjuk direktben nekibaszarintja egy padkának...
(Ha mást nem a felnit is meg lehet ütni úgy, hogy utána már csak belsővel jó.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz st6969 #18684 üzenetére
Tömlő nélküli, azaz tubeless. Attól még a rugózását bizony levegő biztosítja.
Az a zseléréteg tök okos dolog, mert kisebb szúrásokat rögtön betöm, így lesz
a gumi defekttűrő. Azaz átmegy rajta a tüske, külső sérülést okoz, ám gyorsan
regenerálódik, így ha szerencséd van, adott esetben észre sem veszed, mi volt.
(Mivel belső nincs, durrdefektet nem igazán lehet vele kapni = biztonságosabb.)Nyilván a tömör gumi a legbiztonságosabb. De azt nem defekttűrőnek hívják.
És amúgy a komfort egy igazi tömör gumi borzalmas: ha már légcellás, az vmi
javulást jelent (van olyan gumi, ami egész kellemesen gurul, főleg jó aszfalton),
de annyira "sima" sose lesz, mint egy rendes levegős gumi. Normális mintával.
(Egy rücskös terepgumi aszfalton azért tud érdekes hangokat kiadni magából.)Szerk: összefoglalva a defekttűrő gumival defekt lehetséges, csak ritkább.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #18699 üzenetére
Az mekkora lehúzás lenne már. Így is azon nyernek a szakik, hogy
okosba szerzik nagy tételben a cellát, aztán beszámítják tripla áron
a végtermékbe, hogy ne legyen annyira feltűnő, hogy 50K a munka.
Nem mondom, el lehet szöttyögni pár órát, meg hát a felszerelés is
elég sokba kerül, ha minőségi munkát adsz ki a kezedből, de... -
DigitXT
félisten
válasz generatoros #18701 üzenetére
Természetesen mehet vissza a régi. Ha nincs több hely és/vagy már rossz
a gyári akku, akkor járható, hogy az ember nagyobb kapacitású cellákból
építi újra, így az eredeti gyárinál nagyobb hatótávolságot kap. Ha nincs
tuning, jó a gyári BMS. Tuning esetén nem mindegy, hogy engedi-e.*Pont ma teszteltem az akkumat, hogy mennyi lehet a belső ellenállása.
Lehetne ezt direktben mérni is, de egy kis gyakorlat sosem árt: ez fizika...
65.15V a kiindulás, ha leesik mondjuk 65.01-re, 2.2A terhelés mellett, úgy
63 mOhm számolható. Aztán kicsit ráhúztam a féket: 0.24V@3.8A. Dettó!Végül nagyon ráhúztam a féket, kézzel meg se bírtam forgatni, de ~2 kW
simán átforgatta: épp annyit pörgettem, amíg leolvastam a számokat, de
ennyi idő alatt is annyira melegedett a fékbetét, hogy némi füst szállt fel.
Természetesen a tárcsa is szépen felforrósodott, másodpercek alatt...*: túl nagy áram esetén letilthat, vagy túlmelegedhet és amiatt tilt/ég le...
Engem ez nem fenyeget, 320A csúcs mehet neki. (A tizedével teszteltem.)
Menet közben meg nagyon max. 150A lesz, gyorsulás közben. 8 kW körül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18705 üzenetére
Itt azért nagy része a márkanév, meg a gari. 10s5p akku, vacak 50 cella:
ha még a drágább aprós árakat nézzük, akkor sincs 50K anyagköltség...
Jó, a doboz spéci. Mivel műanyag, arany árban van (autószerelő duma)!
Ellenberger a régi akkud, ami már gyenge, pont ezért nem kukába való.(Szépen ki kell belezni, a régi, degradálódott cellák a szelektív gyűjtőbe,
fogni 50 új cellát, és megint jó lesz párezer km-re. Doboz, BMS, minden
marad a régi, csak a bele lesz olyan, mint az új... 100K-ból akkor is kijön,
ha valaki elkéri az 50K munkadíjat, azért, mert csak... És a környezetnek
is jót tettünk, mert nem kell újabb dobozt, elektronikát gyártani.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #18711 üzenetére
Azért nem fogdosnám. (Volt az több is, csak hűlt, mire lőttem a
képet, meg hát ez inkább csak illusztráció, és tényleg pár mp volt
a terhelés: élesben, ha tempóról kell lassítani, nagyobbat kap...)Ui: biztos vagyok benne, hogy ha már füst szállt fel a teszt végén,
és határozottan szaga lett, azt jelenti, hogy felforrósodott.
De nyilván meg lehet még jobban pörkölni: 32A az még nem 80A. -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18719 üzenetére
Nekem a kínai szaromban hidraulikus csillapítású az első dupla rugós villa.
Igaz, nem gyári. És az is igaz, hogy még egy métert se mentem vele. -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18721 üzenetére
Nem gyári, és még az is lehet, hogy szar. Tavasszal biztos kiderül.
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #18765 üzenetére
ha valami kihalt, de jó hosszú bicikliúton megyek
Pontosan... És ott is csak külön kérésre = nyomógombra.
Mert ugyebár: honnan a fenéből tudná, hogy azért veszed
el a gázt, mert szeretnéd, hogy tartsa helyetted, vagy épp
azért, mert elég volt a hajtásból? Nem kell feltétlenül a fék
ahhoz, hogy egy picit lassulj gázelvételre. Ami pl. kanyar
előtt reális elképzelés. A beragadó tempomat viszont pont
megakadályozza ezt, kikényszerít egy ráfékezést vagy épp
gázfröccsöt... Ami akkor kezelhető jól, ha teljesen biztosan
tudod, hogy aktív, magyarán ha gáz nélkül mész egy ideje:
minden más esetben kis késlekedés is balesethez vezethet
Így talán belátható, hogy nem véletlen vették ki belőle.Ui: ez az időzítős bekapcsolás életveszélyes. Sőt amúgy én
még a nyomógomosat is lekötöttem, mert normális gázkar
mellett felesleges, hiszen a kormányt úgysem engeded el...
(És persze azért is, mert volt hogy tévedésből értem hozzá
gépészkedés közben. Aztán jött a meglepetés, hogy húz a
masina, mint a disznó, lejtőn lefelé. Atom para, akkor is, ha
gyorsan tudod kezelni: 2 keréken folyamatos kontroll kell...
Eleve nem csak sebesség szabályozó, hanem egyensúly is.) -
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #18776 üzenetére
éveknek tűnik mikor 25-el megyek és meg kell várnom, hogy bekapcsoljon
Erről van nagyba' szó... Ez a "megoldás", hogy magától bekapcsol, vmikor
évek múlva, esetleg 1 mp-cel azelőtt, hogy lassulnál maga az életveszély.
Nyugtass meg, hogy kocsiban nem attól kapcsol be, hogy tartod a gázt... -
DigitXT
félisten
Ha nem mikrokapcsoló, akkor inkább Hall szenzor szokott lenni...
Viszont az analóg elektromos fék rolleren ritka mint a fehér holló.
(A vezérlőn múlik: a VESC pl. tudja, de a gyári Xiaomi stb. nem.
De van amikor egy sima gagyi kínai is "tudja". Mármint érzékeli a
pilóta szándékát lineárisan, de a fékerő mégis full digitális... Nem
minden fékezési mód adagolható: nálam hozzáértőbbek kifejtik.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- Futás, futópályák
- Politika
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- iPhone topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Villanyszerelés
- Suzuki topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen