Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz polo493 #25470 üzenetére
Ez így van, egy csomó balesetet két ember hoz össze, és ilyen interakció
bizonyosan kevesebb van egy minimális forgalmú kisvárosban. Viszont!Egy dolgot nem szabad elfelejteni, ha kerékpár/roller összehasonlításról
van szó. Nevezetesen előbbi egy megszokott látvány az úton, jó esetben
a többi közlekedő tudja hova tenni, és helyén kezeli, utóbbi viszont sajna
nagyon sok esetben egy kivilágítatlan gyalogos: kicsit gyorsabban halad.És akkor ez még csak a közlekedés része, amit viszont nem érdekel sem
forgalom, sem a város/falu mérete az a fizika... Adott úthibán egy 26"-os,
manapság már kicsi kerekűnek számító MTB ha röhögve át is megy, már
egy átlagos roller kerék elakadhat. Szvsz senki se tudná megmagyarázni,
hogy a roller biztonságosabb, mint a kerékpár. (Főleg nem egy olyan, ami
hírhedt arról, hogy törik, mint a ropi. Kétszer estem pofára Kugoo S1-gyel,
úgy, hogy egyik sem az én hibám volt. Kerékpárral ilyen fel sem merül.)Konklúzió: aki fél kerékpározni, mert azzal elesik, NE vegyen rollert. Soha.
(Olyan magabiztosan mennek minden védőfelszerelés nélkül, mert CSAK
25 km/h a végsebesség, aztán egyszer nem adja ki és viszlát fogsor stb.) -
DigitXT
félisten
válasz Kopi976 #25475 üzenetére
Hogy egy klasszikust idézzek: "Ezzel konkrétan átbasztak..."
Az se volt normális, aki egy 10 Ah akku helyett csak 3.6 Ah-t
rakatott bele, hiszen reális 20-25 km helyett maradt 6-8 km...
Miközben a gyenge kínai cellák szarrá vannak így terhelve.
(És akkor 19-re húzzunk lapot, hogy ugyanabban a méretben
majd el fog férni 10x akkora kapacitás? Hát nem fog: kamu.)Egy nagyjából 2x-es szorzó képzelhető el "szar" és a "csúcs"
lítium ion akkumulátor között, ha a fizikai méret limitál.
A leggyengébb kínai cellák papíron 2Ah, ám a gyakorlatban
picit kevesebb, a legjobb (pl. Samsung 35E/LG MJ1) cellák,
névlegesen 3.5Ah (nagyjából tudják) között. Ami ennél jobb
térfogat/kapacitás arányt kínál és nem valami drasztikusan
más technológia (vagy legalább más cella méret, pl. 21700)
az mind kamu szar: az ilyet nagyon messziről el kell kerülni!
(Nem csak azért mert hazudik az eladó! Hanem mert a szar
akku pakk potenciálisan tűzveszélyes. Lespórolják belőle a
védelmi áramkört, nem működik pl. a feszültségkiegyenlítés
esetleg a túltöltés védelem, hővédelem. Aztán ha adnak egy
"ajándék" töltőt mellé, ami mondjuk fel van tekerve 43V-ra, a
lakás tűz csak idő kérdése, amikor töltöd. Nem éri meg, na!)Ahogy az előttem szóló írta, ez nem játék, több paraméter is
kell, hogy stimmeljen, ahhoz, hogy biztonságos pakk legyen:
ezekből a kapacitás csak az egyik... Vagy vegyél gyárit, mert
ott a gyártó vállalja érte a felelősséget. Vagy "építtess" olyat,
amiben nem lutri, hogy mit hányt bele a kicsi kínai... És igen,
ha valaki megbízható forrásból dolgozik, és látható, minden,
ami/ahogy a pakkba került, megbízhatóbb, mint bármi Aliról. -
DigitXT
félisten
válasz fatalista22 #25485 üzenetére
Neked egy eBike lenne akkor az ideális... azon nem kell erőlködni
ha nem akarsz, hiszen tud segíteni... Annyi csak a baj, hogy "300"
tudjuk mire elég (ha spártai, sokra, de ha ezer forint, semmire). -
DigitXT
félisten
válasz fatalista22 #25489 üzenetére
Ha ájulás miatt estél, akkor semmi köze a kerékpárhoz.
Ugyanúgy elestél volna egy rollerrel, sőt. Egy autóval meg
letaroltál volna ártatlanokat. Ha továbbra is esélyes, hogy
kifejezett erőlködés nélkül, bármikor képszakadás, sajnos
egyet kell értsek az előttem szólóval, hogy ez kizáró ok.
Nem csak a saját, hanem a többi közlekedő érdekében is! -
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #25493 üzenetére
Ez csak programozás (és motorkarakterisztika) kérdése...
Ha nem fizikai korlátja van a teljes feszültségnél elérhető
végsebességnek, hanem szoftveres, simán mehet erősen
még lemerült akkuval is. Egyszer rosszul állítottam be a
vezérlőt, egyáltalán nem vett vissza: húzott kikapcsolásig. -
DigitXT
félisten
válasz Asgeloth88 #25527 üzenetére
Semmilyet... Ennyi pénzért nem kapsz olyat, amivel biztonságosan
lehetne közlekedni, ha meg rá állsz valami pálcikára, simán széttörik. -
DigitXT
félisten
válasz fatalista22 #25530 üzenetére
Ezek jó hírek: ettől függetlenül nem ajánlanám a rollerezést.
Nálam pl. kiderült, hogy a kulcscsont törés az semmi, mivel
az vagy meggyógyul magától, vagy megműtik, nem halálos.
Ellenben egy lép repedéssel, amibe igen gyorsan bele lehet
halni, mert akkora belső vérzés lehet belőle, hogy reszeltek.Ha úgy tetszik megúsztam! Ezt, hogy erőből bele csapódsz
az aszfaltba rolleren lehet legjobban előadni. Soha többet...
(Megfigyelésen vagyok most a sebészeten: reménykedem!) -
DigitXT
félisten
Lejtőn való tesztelgetéssel óvatosan, mert ha túllép egy kritikus sebességet,
akkora feszültséget gerjeszt a motor, ami az akkut károsíthatná, ezért le kell
választani, ami azt jelenti, hogy semmiféle KERS nem fog működni. Marad a
mechanikus fék, ha van. Elég veszélyes meglepetés tud lenni a dolog...
(Extrém esetben a BMS tilt. Utána a feszültség tüskék elvihetik a vezérlő is.) -
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #25584 üzenetére
Na ehhez képest az olasz csővázas volt, a hátrányok nélkül, mivel
nem a motor fogta össze a seggét, hanem külön lengőkarja volt...
Nem a váz adta fel, hanem a kerék küllői. Ha előre tudtam volna...Sajnos benne van, hogy ezeket a kínai szarokat összehányják AS
szabvány szerint (ahogy sikerül), aztán törnek szét, mint a ropi. -
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #25602 üzenetére
Nem minden elektronikus fék megoldás tölti az akkut...
Az csak egyik fajtájuk. Mindazonáltal egy ilyen 38-43%
változás csak akkor értelmezhető, ha közvetlen a BMS
mérte és nem csak valami becslés akkufesz alapon.Mindenesetre számolható: az elméleti visszanyerhető
energia a potenciális energia: m*g*h Mondjuk: 150 kg
össztömeg, 10 m/s² kerekítés, 200 m szintkülönbség?
300kJ: hogy ez most sok, vagy kevés, s mennyi %-a az
akku kapacitásának, az megint a konkrét akkutól függ.
De ugye 1Wh=3.6kJ, szóval elméletileg 83Wh kijöhet...Egy 551Wh akkumulátornak ez a 15%-a a veszteségek
teljes elhanyagolása mellett. Mondhatni felső becslés.
(Könnyebb pilóta esetén az érték arányosan kevesebb,
kisebb akku esetén viszont nagyobb százalék lehet.)Szerk: annyival okosabb lettem közben, hogy persze a
visszatöltés közben is melegszik a motor, hiszen folyik
áram a tekercseken, az mindegy milyen irányban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Enigma1945 #25682 üzenetére
Ha megúsztad egy zúzódással, akkor egyáltalán nem vagy szerencsétlen!
Gondolj arra, hogy milyen gerinc/koponya/borda/belső szervi sérüléseket
lehet összeszedni, ahhoz képest egy zúzódás az lófütty: természetesen a
következő lehet súlyosabb, mindenki maga döntse el, mennyit kockázat...Saját hibás esésnél lehet tanulni a hibából, és legközelebb "ügyesebbnek"
lenni, de ha mondjuk kezedben marad a kormány, kitörik a kerék, villa, stb.
Ezek olyanok, hogy nem tehetsz róla, és sokkal rosszabb lehet a vége... -
DigitXT
félisten
válasz Enigma1945 #25701 üzenetére
De legalább a roller megúszta
Hát én bármikor elcserélnék akár egy Riont is, ha az egészség a tét.
Tudomásul kell venni, hogy a roller nem játék... Már 25-nél is súlyos,
életveszélyes sérüléseket lehet vele szerezni. (Ha szarrá törik a vas,
de az egészség megmarad, az egy sokkal jobb kiszállási pont.) -
DigitXT
félisten
Alap? Egyesek szerint ront a helyzeten, mert ha valaki kretén, akkor
azt hiszi, hogy sisakban nem lehet semmi baja, ezért kockázatosan
kezd vezetni. És erre állítólag van valami statisztika is, ami mutatta,
hogy a holland biciklisták közt sok kretén van: nem kell annak lenni.
(De főleg nem kell ellenkampányt folytatni, mindenki eldönti maga.)Ui: mondjuk aki beszopta a döntést, lehet örült volna utólag, ha nem
bízzák rá, hanem konkrétan kötelezővé teszik. Néha életet ment... -
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #25778 üzenetére
biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória
Az a baj ezzel, hogy attól még, hogy kinevezik SMKP-nak, fikarcnyival
sem lesz jobb minőségű, amit Kínában összehánynak, A.S. szabvány
szerint (ahogy sikerül)... Azért, mert a magyar jogszabály sok év után
elkészül, ha elkészül, ugyanolyan, törésre hajlamos szarok maradnak,
bizonyos modellek, és nem a magyar jogszabály fogja ezt megoldani.Ui: én olyat még nem hallottam, hogy egy gyári motorkerékpár simán
széthullik a pilóta alatt, rollerekkel kapcsolatban viszont gyakori eset. -
DigitXT
félisten
válasz FingR86 #25930 üzenetére
A soros kapcsolatokra. Meg a végén nem mindegy hogy jön le a vezeték.
(Azok a kilógó fülek tökéletesek balance vezetékhez, másra nem igazán.)De ha kis terhelést kap, nagyon nem lesz baj, akárhogy forrasztod, ám ha
picit is nagyobb, én végig húznám a rezet, csak utána hegeszteném rá.
Ezzel biztosan nem károsodnak a cellák. És egyenletesen terhelődnének.Minta: ez egy 10s11p pakk vége, viszonylag kicsi, csak 80A BMS-sel. Bár
később megterheltem 100A fölött is, amire warning-olt, de bírta szépen.
A címkén látszik, hogy peak 200A, szóval bírnia is kell: folyamatos 80A.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FingR86 #25933 üzenetére
Ha és amennyiben nagyobb áramokat akarsz levenni (esetleg később, pl. más rollerben, vagy 2 motoros átalakítás után), én ennél jobb terheléselosztást nem tudtam kitalálni. Kisebb áramoknál nincs ennek akkora jelentősége, de azért nagyon "nem illik" egy ekkora pakkról egy kis fülecskén megpróbálni levenni az összes áramot, mert az ott egy szűk keresztmetszet lesz, tehát melegedni fog. (Úgy általában a celláknak sem tesz jót, ha nem szimmetrikusak az áramutak...)
Szerk: a konkrét pakkot én egy Nitro Scooterbe készítettem, teljesen elégedett volt vele a vevő, "félig" se terhelte meg soha, de aztán balesetezett egyet, és eladta az egész cuccot a retekbe, az akkut kivéve, azt visszavásároltam (tudván hogy jó kis pakk), és tőlem aztán kapta az ívet rendesen. Ha eleve "alulméretezem" az eredeti felhasználási cél szerint "elégségesre", akkor építhettem volna át, így viszont csak be kellett dobni hátra, és mehetett neki a sok amper. Alapvetően a cellákhoz kell méretezni mindent (BMS, kötések, vezetékek, csatlakozó), nem érdemes benne hagyni mesterséges szűk keresztmetszetet, ha nem muszáj, ki tudja, hogy mire kell később jeligére. Ugyanezért én pl. eleve XT90-et raktam rá, és nem bántam meg.
Illetve persze megbántam, mivel én is baleseteztem a saját rolleremmel jóval később, ami miatt többet már nem rollerezek, viszont a pakk köszöni, hibátlan azóta is, pont tegnap vettem ki a roncsból, épen, sértetlenül. Csak kár, hogy ilyen 21x21-es méretben készült, ami a Nitro Scooterbe tökéletes, meg vízálló dobozba szintén, csak átlag rollerbe a taposóba kizárt, hogy beférjen. Talán ha Dualtron, abba igen, de az meg nem 36V.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pontyos #25951 üzenetére
Ha normális a töltő, akkor pont nem jelent semmit, hogy rajta van, vagy sem.
Lítium akkumulátor esetén nem létezik a csepptöltés intézménye. A töltő az
adott feszültséget tartja a CV szakaszban, tehát ahogy az akku ezt eléri már
nem fog áram folyni. Akkor van baj, ha szar a töltő, és a BMS-re van bízva.Általában az se baj, mert letiltja a töltést. Kivéve, ha az is beszarik... Szóval a
normális lítium akku (jó cellák, kötések, működő BMS) normális töltővel való
töltése (jó beállításokkal, nem túl húzva a végfeszültséget!) nem kifejezetten
veszélyes üzem. Több minden együttállása kell, hogy kigyulladjon. Persze ha
megsérült az akku, vagy nem túl jó a BMS, és balance problémák vannak, ott
végeredményben a BMS "józanságára" van bízva, hogy megálítsa a töltést.
(Okos BMS esetén ez mind programozható. Kérdés a felhasználója okos-e...)Ui: igen, egy gyorstöltő veszélyesebb lehet, mert olyankor minden melegszik!
(Mindig ismerni kell a szűk keresztmetszeteket: tyúkbélen nincs gyorstöltés.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #25967 üzenetére
De azt vágjátok hogy ezekben van hőmérő, így nem engedi tölteni a BMS,
ha határértéken túl van, nagyon meleg, esetleg fagypont alatt van éppen?
Csak mert a töltő nem okos, tiszta sor, de az akku az nem egy fakocka.Ui: és ne gyorstöltőzzünk már 2A-re, vagy 5-re. Az akkor lenne igaz, ha az
akku kapacitása 2Ah, vagy 5Ah. Akkor az 1C töltés, az már relatíve gyors.
Normális rollerekben jóval nagyobb akku van, és <0.2C az tényleg lófütty! -
DigitXT
félisten
válasz geryboro #25971 üzenetére
A motor biztos melegebb, mint 50 fok, üzemi hőmérséklet, amiatt biztosan
nem sípol a roller, sőt, a legtöbb esetben azt nem is méri. Motorvezérlő?
Azt szokták nézni, érdemes is, bár annak sem probléma a 45 fok: ami ilyen
töltéssel kapcsolatos korlátozás az szükségképpen az akku hőmérséklete.
Annál teljesen hihető, hogy nem akarja tölteni, ha már 45 fok felett van. -
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25976 üzenetére
Felejtsd el a kukacolást, az csak ideiglenes kókány megoldás.
Külsőt kell cserélni, az a legegyszerűbb. Szakszerű javításhoz
kicsit több minden kell, mint a kukac. Belülről kell felcsiszolni,
ragasztani, stb. csak úgy javítható meg tartósan, de sok pénz,
ha mindent meg akarsz hozzá venni. Gumisnak kellene lennie
minden cuccnak hozzá, de árban lehet annyi mint egy új gumi.
(Ha nem valami hiper drága PMT, 30K fölött, én cserélném.)Ui: egyszer berendeltem a hozzávalókat, 35K-ra jött ki, viszont
azzal több gumit is meg tudtam volna javítani, 2021 óta. Csak
valahogy elkeveredett a rendelés, és azóta is küldik. Ez van.
Megjegyzem, a linkelt cucc anno 116 Ft lett volna, most 376...
Feltételezem, hogy a célszerszámok sem lettek olcsóbbak.
Mondjuk ez fillérre ugyanannyi, mint volt. Talán nem veszik?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25978 üzenetére
Ha ennyire rossz a helyzet, tömör gumis rollert kell használni...
Viccen kívül, egyszer kukacolod, oké, ám láttad, hogy nem tartós.És igen, mind a gumi cseréjéhez, mind a szakszerű javításához a
felniről le kell szerelni, nincs mese. Ez macera, és idő. Vagy pénz:
ha elviszed egy gumishoz, és olcsón vállalja, akkor ugyanúgy egy
kukacot fog bele nyomni. Szétszedéshez nem is feltétlen ért, sőt:
simán el tudom képzelni, hogy emiatt el sem vállalja a munkát.
(Specifikus roller szerviz meg jó pénzért szétszedi/összerakja, de
gumis felszerelésük nem feltétlenül van: eladnak egy új külsőt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25980 üzenetére
Persze, bizonyos tűrésen belül kompatibilisek a külsők...
Egy 10x3" már lehet, hogy rosszul állna, esetleg beleérne
valamibe hátul, mondjuk a féknyereg, vagy esetleg a villa.
Kisebbet semmiképpen nem vennék, virsligumi jeligére...Ha neked volnék még egy zselés "önjavító" külsőt vennék
próba szekerce alapon, az kisebb hibákból meggyógyul...
(De üvegcserepeken nem küldeném át, az nem szúr, vág.) -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #25340 üzenetére
Az ügy margójára: feljelentettek a KRESZ megsértése miatt...
Hogy pontosan mivel, hogyan, azt nem tudni, de remélhetőleg
annyi lesz a vége, hogy lezárják az ügyem, uis nem állapítható
meg a baleset pontos oka. Meglehetősen biztosnak érzem az
anyagfáradást, a küllők törése miatti borulást. Ám bizonyítani
nem tudom. Végülis akár az esés következtében is kitörhetett.Ui: azt mondják alapvetően SMKP-ként kezelik! Ha ez igaz, az
lehet kritizálható, hogy a kerékpársávon haladtam illetve csak
kerékpáros bukósisak volt rajtam (ill. hello.hu a biztosításom).
Cserébe akkor pont nem számít, hogy 25 vagy 45, és <4000W
is bele kéne férjen... De utólag már mindegy is. (Én kiszálltam:
soha többet nem állok rollerre, s ezt jegyzőkönyvbe is írták.) -
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #26004 üzenetére
Arra hivatkoznak, hogy a KRESZ 3. § (1) bekezdés C pontját szegtem meg, idézem: "Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon." Tehát elestem, ezért bizonyosan veszélyeztettem a személy- és vagyonbiztonságot, hiszen kárt okoztam. (Magamnak.) Logikus...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #26006 üzenetére
Határozat még nincs az ügyben, csak egy meghallgatás volt.
(Ha kapok valami büntetést, akkor azt csak utána tudom idézni:
ezt a hivatkozást a feljelentésből vettem, hogy mire számítsak.)Beírtam neked szó szerint privátban, gépelési hibákkal egyben.
Neveket értelemszerűen lecseréltem, a telefonszám és frsz-nél
az "adott" formulát használtam.Szvsz sok újat nem tesz hozzá.(A KRESZ kisebb fokú megsértésére kerestem pénzbírságokat:
úgy vagyok vele, hogy ha kihoznak valamit, befizetem és kész...
Nem olyan súlyúnak néz ki, mint a kollégám motoros esete, őt a
jogsi bevonásával fenyegették, ám a fellebbezés után "elévült".)Azért hívtak be meghallgatásra, mivel a kamerafelvétel alapján
NEM állapítható meg az esés oka. (Viszont tökéletesen látszik,
hogy nem mentem gyorsan, és milyenek voltak a körülmények.
Tehát ilyen relatív gyorshajtás meg a barátai kb. ki is zárhatók.) -
DigitXT
félisten
válasz FőDudu #26035 üzenetére
Meg lehet oldani a motor kifűzése nélkül, bár nem egyszerű.
Amennyire emlékszem a hőlégfúvó sokat segített, meg a satu. -
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #26088 üzenetére
Amilyen brutál gépészeti átalakításokat ráztál ki kisujjból, a gázkar csere...
Értem, hogy elektronika, inkább az a baj, ha garis a gép. Esetleg a forgalmazó
megcsinálhatná, ha létezik hozzá gyári félmarkolatos. Ha nincs, garivesztés...
(Konkrétan le kell szerelni a mutatóujjas kart, a hall helyére rákötni a másikat.)Szerk: Peaceliker megelőzött.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #26119 üzenetére
Ez még ugyanaz a garis vas, amin a gázmarkolat nem cserélhető emiatt?
Csak mert a kormányrúd levágása nem tűnik reverzibilis átalakításnak. -
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #26124 üzenetére
Ja nem azért, teljesen érthető. Nekem pl. állítható magasságú kormány volt
az FLJ-n, de az meg plusz veszélyforrás lehet, úgyhogy fixre rögzítettem...
Annyi, hogy nekem használt szarjaim voltak mindig (nem számított ilyesmi).Ui: megszüntették az eljárást, nem bizonyítható közlekedési szabálysértés...
-
DigitXT
félisten
válasz bexinho23 #26167 üzenetére
És visszatekerted alaphelyzetbe a passzív oldal állító csavarját? Csak mert ezek a gagyi fékek úgy működnek, hogy az egyik pofa fixen áll a nyeregben, csak a másik oldalt préseli hozzá a tárcsához, amikor meghúzod a bowdennel a kart, és ezzel elgörbíti a féktárcsát, így alakul ki a szorító erő, és abból a fékhatás. Utána állítani kopás esetén úgy lehet, hogy a nem mozgó oldalt (is) közelebb állítod a féktárcsához: amikor elkopik a betét, akkor értelemszerűen már nagyon szűkre lehet állítva a nyereg, úgyhogy vissza kellene állítani alaphelyzetbe, ha új betétet akarsz betenni. Ha megtetted, és úgy sem fér be, akkor nem belevalót vettél. Hidraulikus nyergeken ugyanez a jelenség előjön: ott a munkahengereket kell finoman visszanyomni a helyükre, különben az életben nem raksz bele új betétet...
Ui: ha nagyon újat mondtam, inkább vidd szervizbe, mert a fék nem játék. Az se jó, ha nem fog, amikor kellene, de azt sem, ha befog, amikor nem kellene. Egy rossz beállítással mindkettőt előidézheted... Tudom, hogy ezek alsópolcos bringaalkatrészek, amit "bárki beállít otthon egy imbuszkulccsal", de mondjuk nem feltétlen használ menetrögzítőt a csavarokhoz, mert az már nem jut eszébe, és ha lelazul a nyereg, abból lehet balhé. Motoros balesetről is hallottam már, hogy otthon barkácsolta a féket, aztán egyszercsak befogott tempónál és reszeltek...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bexinho23 #26171 üzenetére
Én nem láttam ilyen kérdést, de oké... Egy videóból a rosseb se mondja meg,
hogy pontosan mekkora kulcs. Emlékeim szerint nekem valami 6-os imbusz,
de hiába mondanám meg pontosan, más típusú nyereg, nálad bármi lehet.Csak ha ennyire nem megy a dolog, lehet jobb lenne otthon nem piszkálni.
Annak idején szervizt kerestél, nem sikerült találni? Meg el akartad adni, már
1200 km-nél. Erre 1400-nál van egy félkész fékbetét cseréd, nos nem tudom:
ha tényleg el akarod adni, szerintem vidd el egy szervizbe előtte. Az a biztos.
Bárki meglátja, hogy félig új, félig régi betét van benne, agyvérzést kap.
(És felteheti a kérdést, hogy "műszakilag teljesen rendben van-e" ezek után?)Ui: a fékbetéteket meg nem cserélgetjük, főleg nem egy ilyen aszimmetrikus
megoldást, ami adott irányban kopik... Tudom, hogy ez egy szaros hátsó fék,
aminél ha valahogy fog, már jobb, mint a semmi, ha meg leblokkol, se biztos
a pofára esés (jobban meg lehet fogni, ha hátul táncol), de vannak alapelvek.Komolyan nem tudom, melyik első kommentet nézzem "csavarhúzó ügyben".
Részemről segítő szándékkal írtam, nem bántásból. Ha félreérthető, bocs.
Megnéztem a videót hanggal is, nem mondja a méretet, csak hogy imbusz...
Allen key, ángliusul. (És elegánsan elfeledkezik a kontra csavarról, amit ugye
meg kellene lazítani mielőtt tekergeti a nagyot, majd vissza húzni, ha kész...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FőDudu #26206 üzenetére
Az akkuja olyan mint az uj.
Ez amúgy nagyon gyorsan megváltozhat tömör gumis használat mellett.
Nem egy embertől hallottam, hogy csere után tönkrement az akkuja...A magyarázat egyszerű, elpattan a ponthegesztés (vagy a nikkelszalag).
Teljesen igazad van, nem csak a km számít, hanem a használat módja...
(Ha tömör gumival lesz +1-2000 km, kíváncsi leszek az akku állapotára.)Szerk: lehet, neked szerencséd lesz vele, mert olyat is hallottam, tulajtól.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FőDudu #26215 üzenetére
Természetesen: tükörsima aszfalton egy malomkővel is simán gurul.
pescara: én egyszer macskaköves útra tévedtem a tömörgumis szarommal.
Ott helyben meghalt az akku. És ez nem vicc, konkrétan eltört és kikapcsolt.
(Persze ezt akkor még nem tudtam, csak sejtettem. Később be is igazolódott.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bkiky01 #26232 üzenetére
Amúgy igen, biciklin nekem is bevált ez, rolleren viszont sehogy nem adja ki a látószög sajnos, de lehet, hogy a kollégának kiadja, mert ülve hajtja, nem állva.
Amúgy lehet hülyéskedni a (roller/bicikli) kormány által okozott sérülésekkel, de sajnos gyerekeknél gyakori az esésnél keresztbe forduló kormány miatt bekövetkező lép sérülés, aztán ha szerencséje van, akkor jöhet egy lépmegtartó műtét, ha meg pech, akkor rögtön elbúcsúzhat tőle. Lehet élni nélküle, csak nem olyan vidám már: mínusz 10-15 év várható élettartam, fokozott fertőzésveszély, stb.
Megjegyezem, nekem nem a roller kormány okozta a lép sérülésem, hanem maga az aszfaltba becsapódás, amikor "mellesleg" 9 bordám eltört (csak ez sem rögtön derült ki, mert - szerencsére - nem mozdultak el, ellentétben a kulcscsonttal). Mellékhatása lett viszont a légzési elégtelenség miatt egy kétoldali tüdőgyulladás, szóval végül pár nappal többet töltöttem bent a sebészeten... Szokták úgy mondani, hogy "leszakadt a lép" a (legtöbbször motoros) baleseteknél... Na, ez nálam is elhangzott, az ultrahangos vizsgálaton: kicsit lesokkolt... Aztán pár napig kaja nélkül vártam a csodát az őrzőben (vagy ugye az azonnali életmentő műtétet, ha úgy alakul)... Végül aztán csak javulni kezdett a vérképem, azaz megszűnt a belső vérzés, úgy, hogy nem szakadt fel a lép tokja. Megmaradt. És nagyon remélem, hogy ebből véglegesen meg tudok gyógyulni, és elfelejthetem az egészet. Persze azt a részét nem felejtem el, hogy én többet nem állok rollerre (erről rendőrségi határozatom is van). Miért? (Kérdezte a nővérke...) Mert legközelebb talán nem lenne ilyen szerencsém (ha már eleve szerencsétlenül jártam) ami a túlélést, felépülést illeti. Mindezt úgy, hogy akkor és ott nem csináltam semmit, nem "száguldoztam", gurultam hazafelé munkából ~25-tel. Ennek ellenére beütött a szar.
Hoztak be mellém az őrzőbe biciklivel "jaszkarizó" (mondta, hogy hülye volt, túl gyorsan ment, emiatt esett el a Petőfi hídon, ott meg oszlopok vannak: egyiket elkaphatta) manust, neki nem volt ekkora szerencséje, aznap éjjel már tolták a műtőbe, reggel meg mondta neki a felesége, hogy muszáj volt megműteni, mert szétszakadt a lépe, baromira vérzett. Mellesleg nem volt sisakja (minek az, pláne ami védené az arcot): arccsont törést is szenvedett. Ezeket csak azért mondom, mert mindenki nagyon vidám, amíg neki nem üt be a szar, utána viszont már késő rájönni, mit kellett volna másképp csinálni. Már ha tudja, mit rontott el, és nem a semmiből gázolták el mondjuk. Motorozásnál mondtam anno, hogy alapelvem, hogy "nem kell elesni", de mivel nem mindig rajtad múlik, "célszerű" használni a védőfelszereléseket, mert ha beüt a szar, talán nem lesz súlyos következménye. Nem garantált, de jobbak az esélyek. Fordítva viszont, sisakra kamerát? Kizárt... Raktam fel, de olyat, ami fekszik, és tépőzár tartja, semmi fém tartó állvány: Schumacher óta tudjuk, hogy mennyire nem játék az ilyesmi, aminek védeni kellene, az védjen, nemhogy még sérülést okozzon, vagy a súlyosságát fokozza. Ilyen szempontból egyáltalán nem volt vicc, hogy egy szemüvegől kiálló tükör az... Fasság a négyzeten. Szerintem.
Ui: elnézést a sok OFF-ért, de ilyen a C'est la vie. Tapasztalatokkal tudok már csak segíteni, meg még akkut is tudok építeni (másnak), de amúgy végleg meg kell szabadulnom ettől a roller témától (többek között csillió alkatrészemtől), mert ez, ebben a formában (amilyen minőségben jelenleg gyártják őket) egyelőre marhára nem a "jövő", hanem egy össznépi hazárdjáték... Pláne, ha éppen egy "típushibás" rollert veszel, és nem mondjuk az új verzióját (a visszahívás után), ami talán nem hullik szét... És ezek előfordulnak a milliós kategóriában is, sőt, csak ott inkább kiderül (és készül az erősített gyári alkatrész), míg az ilyen kínai tucat másolat másolatánál már egyáltalán nem biztos: inkább megszűnik a márka. Az ilyenek néha fillérbaszásból a hegesztést is lespórolják, elengedi magát és cumi.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na erre kíváncsi leszek., hogy mi sül ki belőle. Július 16 mindjárt itt van.
Ui: klasszikus káosz várható, hogy az üzemben tartóra próbálják rátolni az
összes felelősséget, miközben hitelesen a gyártó tud ilyenről nyilatkozni...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #26276 üzenetére
Minden nagyobb roller bőven 25 km/h fölött tud, és még a pálcikákat is
átszoftverezik sokan, hogy többet menjen, és mennek is 30-35-öt. Lehet
rétegigény, ám valahogy rolleres csoportokban mindig ez a téma. (Jó az
a 25 km/h, akkora tempónál is meg lehet halni... meg a 25 kg limit, az is
nagyot üt, tiszta sor. Viszont egy 130 kilós ember 25-nél "veszélyesebb",
mint egy 80 kilós 30-nál. Lásd még mozgási energia, amivel elgázolhat.)Ui: volt olyan "tankroller" gyártó, most meg nem mondom melyik, aki ezt
a 25-ös limitet kipróbálta egyik modelljében. Mennyire hiszi el a rendőr?
(Inkább legyen "felesleges" biztosítás, mint ilyenekkel kelljen szórakozni:
az egy jó kérdés, hogy minden rollernek van-e értelmezhető gyári száma,
amire meg lehet kötni a biztosítást: nekem csak egy matrica volt rajta...)Ui2: sokkal érdekesebb kérdés, hogy hol közlekedhet majd, ezek után az
ember, pl. lakott területen belül kerékpárúton kizárt, hacsak nem pálcika,
miközben egy pedelec simán mehet ott, pedig azok sem olyan könnyűek
(bőven van, ami túllépi a 25 kg-ot, de ugye az nem roller = nem számít).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #26278 üzenetére
semmi nem valtozik
Mondjuk nálatok akkor sem változik semmi, ha itt a pálcikákra is jön a biztosítás.
Ami amúgy nem lenne hülyeség! Ahogy a bringások beazonosíthatósága sem...
(De mit várunk ott, ahol a "valódi" SMKP rendszámozása sem sikerül, 50+ éve?)Ui: egy kerékpáros is tud többszázezres kárt csinálni egy autóban, csupán azzal
ha végighúzza durván a fényezést, simán el tud kerekezni, aztán találd meg...
Ugye volt kolléga, aki SMKP-s futárral keveredett összetűzésbe, na az is eltűnt...
Pedig több kamera látta, de mivel rendszám nincs rajta = bármit meg lehet úszni.
Összességében a közlekedési kultúrára is jó hatással lenne ezek kiszűrése.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Silentfrog #26299 üzenetére
Nagyon valószínű, hogy az. Eleve írástudatlan eladótól semmit, de főleg így...
Azért egy ilyet itt a hardveraprón nem lehetne elsütni. Legalábbis remélem.Ui: nekem is mondták, hogy FB-on jól el lehet adni a rolleralkatrészeket, mivel
sokan nézik, viszont folyamat hadakozni kreténekkel a francnak van kedve. -
DigitXT
félisten
válasz BlacKSouL #26303 üzenetére
Nekem annyi tapasztalatom van (sajnos más típussal, így nem teljesen releváns), hogy a kormányára ráépített két darab (amúgy rém gyenge) ledre is beugattak egyszer a bringások, hogy idézem "kilométerekről vakít". Nem hagyott nyugodni a dolog, addig nézegettem, míg végül meggyőztem magam, hogy akár igazuk is lehet, mert ez is bőven magasra (is) világított (levágás nuku). Így a vége az lett, hogy fogtam az egészet, és leszereltem, raktam fel helyette egy másik lámpát a sárhányó magasságára, ami ráadásul állítható is volt, levágása is volt, aztán arra szóljanak be megint. Nem tették. Mondjuk nem volt sok alkalmam tesztelgetni, mert aztán jött a baleset, de azért korrekt kis helyzetjelző* volt, még a felvételen is látszott, hogy ki van világítva a rollerem, amikor az egyik járókelő megpróbálta letolni az útról, ami törött első kerékkel nem volt egyszerű művelet, végül leveszi a gyújtást, így áramtalanít, milyen jól tette... *: ahhoz azért kevésnek mondanám, hogy éjszaka nagy tempóval menjen az ember (óvatosba elég), de éjszakára úgyis kell valami kiegészítő fényforrás, mondhatni távolsági fény, ha nincs közvilágítás.
Ami a gázkar potit (valójában hall szenzor) illeti, simán lehet, hogy hamisított (kínai) SS49E van benne gyárilag, ha kicseréled eredeti japánra, kinyílik a világ. Legalábbis én ezt tapasztaltam, sokkal nagyobb tartományban lett használható a gázkar, úgy, hogy a mágnes értelemszerűen nem változott, a kalibráció nem változott, egyszerűen az adott hall érzékelő adott ki magából használhatóbb jeleket. Egyébként nem feltétlen kell lineárisnak lennie, bár abszolút egyetértek, hogy az a legjobb alapbeállítás, amitől aztán vezetési stílustól függően el lehet térni. Ha valaki binárisan vezet (csőgáz/semmi), annak esetleg fel sem tűnik, hogy nem lehet finoman adagolni.
Szerk: még annyit ehhez a gázkar témához, hogy a nyomatékra szabályozás ritka, mint a fehér holló. A gázkar jelet a legtöbb kommersz roller vezérlő kívánt sebesség jelnek veszi, a teljesítményt mindig a kívánt sebesség, és a mért sebesség eltéréséből állítja be. Tehát abszolút nem olyan egy átlag roller gázkarja, mint mondjuk egy autó gázpedálja, ami alapvetően a fojtószelepet állítja, ezzel a teljesítményt (és véletlenül sem a sebességet közvetlenül). Ami nyomatékot szabályoz rolleren, az pl. a VESC, annál a gázkar jel a fázisárammal van összekapcsolva (beállítás függvénye persze, tud kommersz roller vezérlő módban is működni elméletileg, de ki akarja úgy használni), ami tehát nem függ az aktuális sebességtől. Volt egy hosszabb videós tesztem, ahol az 1/2/3 fokozatkapcsolót különböző (maximális) gázkar jelnek állítottam be, így nyélgázon lehetett tesztelni, hogy mit csinál a VESC tartott gáznál (30A/60A/120A fázisárammal), nos nagyjából pont azt, amit egy autó is, ha mondjuk emelkedőn egy adott sebességre beállt, aztán a platóra felérve síkon elkezd gyorsulni. És amúgy ezzel nincs semmi baj, teljesen természetes érzés. Egy apróságot kivéve, hogy ez sem teljesítmény szabályozás, hanem nyomaték! Ergo ha gyorsul, akkor adott nyomaték mellett nő a teljesítmény. Ami ugye további gyorsulást jelent. És ez egy pozitív visszacsatolás, ami végül csak oda fut ki, hogy az adott nyomaték és közegellenállás mellett elérhető maximális sebesség lesz a végsebesség, csak adott esetben ez nagyon lassan változik. De amúgy nem szokott ezzel gond lenni autóban sem: az ember ha látja, hogy adott gázpedál állással elszaladnak a lovak, visszább vesz. Pontosan ezt meg tudja tenni a rolleren is, ha normális rajta a gázkar, tehát adagolható. Az a szkenárió, hogy mindig a végsebességig gyorsul, direkt olyan teszt volt, aminél akkor sem vettem el a gázt, amikor már bőven felgyorsult a ketyere.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #26306 üzenetére
Ja értem, az más. Ellenberger kis hazánkban mi volt az, amit normálisan sikerült implementálni abból, ami közös? Emlékszünk még, hogy mi lett a drónozással? Akkor nálunk simán lehet, hogy mindenből IS segédmotorkerékpárt csinálnak (lásd 5 évvel ezelőtt egy bizonyos "véleményt"), aztán majd annyit mondanak, Brüsszel.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bandigyerek #26331 üzenetére
Ez jó! Viccen kívül viszont akár 2-3 percet lehet bukni, ha nem "éred el" a zöldet. Sőt, ha van egy zöldhullám, amit adott sebességgel meg tudsz csinálni, de picivel lassabban "piros hullámmá" változik, úgy válik a kényelmes gurulgatás szívássá... Teszem hozzá, hogy aki az utolsó 2-3 percre hajt rolleren, az előbb utóbb esni fog.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #26336 üzenetére
Egyébként ez nem rollerspecifikus. Amikor motorral jártam dolgozni, és szerelőnél volt a nagy vas, kölcsönbe kaptam egy kis csettegőt: pont ugyanannyi volt a menetidő, mert amit megnyertem a nagyon "tempóból", azt szépen el is álldogáltam az utolsó piros lámpánál. Az a lámpa valahogy úgy volt programozva, hogy nem lehetett elérni a zöldet... (Lehet, ha 100 fölött megyek sokkal a Lágymányosin, akkor meglett volna, de franc se akart annyit kockáztatni: motorral csak egy kicsit kell gyorsabban menni az autóknál, nem 1,5x-sen.) A kisebb robogó meg arra épp elég volt (igaz, azt nyelezni kellett veszettül), hogy odaérjek a zöldre, így a végeredmény szög ugyanaz a menetidő lett. Többször. Az "élmény" mondjuk nagyon más volt, nem beszélve a (biztonságos közlekedéshez szükséges) erőtartalékról, szóval nem mondom, hogy felesleges a nagyobb, erősebb jármű, ha ki lehet használni.
Viszont rolleren személy szerint azt tapasztaltam, hogy ha "időre" kell menni valahova (pl. bezár a bolt), és bár kalkuláltam rá "elég" időt, de menet közben vmiért mégsem úgy alakul (nagyobb a forgalom, kolbászolnak a bicikliúton, esetleg valami építkezés miatt elterelnek, eltévedsz, akármi), akkor az ember elkezd sietni, hogy behozza ezt a lemaradást. És ebből a sietésből könnyen baj lesz (ez is megtörtént), szóval az sosem jó, hogy ha "határon" kell menni akármilyen okból is (még ha az "csak" 25 km/h is az adott rolleren). Ergo én személy szerint jobbnak gondolom azt, ha könnyedén eléri az utazó sebességet, és nem kell azon "erőlködni", hogy jajj, csak el ne vesszen a lendület, mert megint 3 év lesz, mire felgyorsul (lásd kerékpárosok hozzáállását a veszélyes zöldhöz, mert "a lendület érték": tisztelet a kivételnek). Magyarán ne a roller szabályozza le a nyélgázt, hanem a pilóta dönthessen (elvégre analóg a gázkar), magyarán ha azt akarom, akkor gyorsuljon: ha csak 25-ig tud, akkor addig... Kisebb gázt mindig lehet adni... Ezt amúgy nagy(roller) gyártók is néha benézik, lásd pl. az Inokim OXO teszteket, amikor minden teszten megállapították, hogy "a pilóta védelme érdekében" egy több másodpercig (!) tartó "gondolkodás", mire rárakja az összes tüzet, tehát az elején még egy gyári, vagy alig tuingolt Xiaomi is képes megenni, ami botrány. Engem biztos az őrületbe kergetne, ha használnom kéne: ne a roller döntse el, hogyan használnom, hanem majd eldöntöm én... Illetve én már eldöntöttem: sehogy.
A "családtól elvett 3 perc" így leírva szarul hangzik, de amikor a rendőr hívja a családot, hogy itt fekszel a mentőben, és el tudna-e valaki jönni a roncsért, az azért egy "pöppet" kellemetlenebb. Ez is megtörtént. Nem tudom, hányszor 3 perc volt, amíg a kórházban feküdtem... (Mondom ezt úgy, hogy legjobb tudomásom szerint semmi közöm nem volt az esésemhez, de azt pontosan tudom, hogy ha sok az "erőltetett" a menet, akkor magamtól is megtörténhetett volna = sietni sosem jó. Csúsztam már ki a Kugooval is sáron, amikor siettem, szerencsére nem lett semmi bajom belőle, még a szemüvegem sem esett le, pedig sisak nélkül voltam, és bukfenceztem egyet... Meg hát olyankor a többi közlekedővel is kevésbé toleráns az ember, hiszen ő siet, ergo mindenki fel akarja tartani, meg minden... Nem egy szerencsés elmeállapot, na... Én amúgy az utolsó utamon nem azért mentem rollerrel munkába, mert gyorsabb. Dehogy! Még csak be sem öltöztem motoros szerelésbe, mert eszembe sem jutott, hogy száguldozni akarnék, csak le akartam tesztelni a statorade-et így néha kényelmesen meghúzattam 45-ig, amikor lehetett. Mázli, hogy nem akkor adta fel a harcot a kerék, mert így is baj lett belőle, hogy csak ~25-nél.) 30p roller vs. ~15p autó.
Ui: Kugoo S1 Dual is hatalmas élmény volt a simához képest, pedig csak annyit csináltam, hogy rádrótoztam egy második vezérlő + akku kombót, meg hátra is került egy motor, és sokkal élhetőbb lett. Nem véletlen kattantak rá többen is. Kár, hogy a váz nem igazán volt alkalmas a dologra, és emiatt nem volt tartós. Bezzeg az e-Twow: van egy ismerősöm, aki azóta is azokat tuningolja (Dual átalakítások, akku cserebere, stb.), mert kicsi, könnyű, a vonatra fel tud ugrani vele, minden. És megy rendesen. Csak amikor mondom neki, hogy higgye el, hogy nem kéne 45-tel menni ezeken a kis kerekeken, akkor bőszen egyetért, és nem is veszi meg a legújabb GT-t, vagy nemtudom, minek hívják (GT Sport?), mert iszonyat ára van, de azért tetszik neki, hogy "bevállalja" a gyártó. Nekem speciel nem tetszik, mert pontosan tudom, hogy ugyanazok fognak majd erre is ráállni, akik gyaloglás helyett, utcai ruhában, sisak nélkül szeretnék használni, ahhoz meg kegyetlen sok az SMKP tempó.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz enginev3.0 #26352 üzenetére
A belső nélküli az nem tömlős. A tömlő a belső. Nem kell 4.5 bar,
hiszen nincs ami becsípődjön, kidörzsölődjön. Bőven jó 3 bar körül.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen