Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7286 üzenetére
A kedvedért* vettem egy Pro-t. Én semmilyen dőlést nem látok, sőt, páromat
kértem, hogy tekintse meg, amikor ráállok a vasra (a ~105 kilós habtestemmel)
lát-e lapos kerékre utaló jeleket. Nem látott. Csapágyhiba lesz nálad. Mást nem
tudok elképzelni: terhelés nélkül ugye jól forog, ha ráállsz oldalra elmozdul.*: valójában azért, mert motorhibásként volt hirdetve (olcsón), és tudtam, hogy
azt elég gyorsan meg tudom javítani. Délben hoztam el, és már kb. kész is van.
(Mondjuk még az eredeti vezérlő forrasztása hátra van. De a 30A-essel füstölő
kerékkel indult... aztán letérdelt az akku, úgy néz ki, gyengébb benne a BMS.)Ha kész az eredeti vezérlő, megnézem mit megy: 910 km van benne, kicsit már
kopott a gumi, de azért még nem annyira, mint a másik Pro motoromon.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7292 üzenetére
Nem-nem. A 48V megy neki séróból, nem kell hozzá extra vezérlő, se semmi. A 60V már olyan, hogy akkor már vezérlőcsere, meg minden... (Kis pénz, kis foci.) Btw. akitől a Pro-t vettem, egy Esegway 500-ast vett. Én is szemeztem vele, mert pneumatikus kerekei vannak és dupla fék. (Persze a dupla motor kell 2 kW-tal.)
Mindenesetre az nagyon vicces volt, mert már rég volt a kezemben sima S1, hogy milyen könnyű. Főleg azért is, mert nálam elég sok extra súly a kormányon van.
Szerk: linkeltem korábban, hogy 48V-os akksival is mennyire megnő a(z elméleti) végsebessége. Mivel korábban volt S1-ed (ill. Pro is), pontosan el tudod képzelni, hogy mennyire bőven elég lenne egy ilyen "pálcikának" a 40-es végsebesség, főleg, hogy gyárilag nem igazán lehet lefékezni vele értelmes fékúton (dupla motorral már sokkal jobb, de legalább egy dobfék kéne rá, ha nem kettő). Amúgy azóta lecseréltem a gumit, már nem 7.2 a kalibráció, hanem 7.6, de hogy mennyit fog menni végre valósban, nem tudni. Főleg, ha teljesen feltöltöm az akkut: amikor gyorsan leteszteltem, akkor még nem volt hozzá töltőm. (Úgy vettem észre, hogy van valami nem-linearitása a sebességmérésben nagyobb tempónál (30 km/h+), de még nem jöttem rá, miért. Nem sokat téved: 1-2 km/h-t.)
Szerk2: 60V-on elszállna: mentem én vele valós 50-et anno (lejtőn), nem kéne...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7289 üzenetére
Fenéket gyengébb a BMS, akku hibás is az occó masina. 42.1-re töltve,
amint lehúzom a töltőt 40.6-ra esik vissza: csak kell az a ponthegesztő.
Nyilván eltört egyik nikkelszalag, mint nekem is anno, hasonló táv után.Szerk: a jó hír, hogy víz nem érte, viszont szét van verődve rendesen.
Amúgy 2600 mAh-s türkiz cellák, elvileg 7800-as pakk. (Még jól jöhet.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7297 üzenetére
Igazán nincs mit, remélem megoldódik ezzel a probléma.
Kugoo S1 Pro, csöves 1.5 kW edisün: don't try this at home.
Oké, hogy nem a legjobb az idő, de az elsőkerék hajtás durva.
Terhelem ugye ~105 kilóval, plusz a hátizsákban a G-Booster
akku, ami szintén van vagy 5 kg, ám leggyengébb fokozatban
is kapar, mint állat... (Alig mentem, túl erős, és nincs tapadás:
ha a héten jobb idő lesz, megnézem így a végsebességet.)Mivel kint van a gyári akku lentről húztam egy hosszabbítót...
Szerk: ennek is durván kikopott már az első villája. Ótvar egy
konstrukció azzal a műanyag persellyel, ami nem cserélhető.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Skynet258 #7300 üzenetére
Lime-nak ugyanolyan szar tömörgumis kereke van, mint a Kugoo S1-nek.
Sima aszfalton csendes, de rosszabb felületen minden rezgést átvesz.
Még az S1 Pro lyukacsos kereke ami fokkal komfortosabb volt, bár még
az is lófütty egy rendes pneumatikus kerékhez képest képest...Szerk: cserébe az első defektnél az ember értékelhet pro és kontra...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7313 üzenetére
Az a ragasztó némi gyári tömítést jelentett volna. Mivel ott nem forog semmi,
ezért az nem számíthatott semmit: ártani annyiban árthat, hogy ha vízbe mész,
több esélyed van, hogy beázzon a motor. (Azért szokták javasolni, hogy inkább
célszerű kinyomni FBS ragasztóval, ami rendesen, vízzáróan tömíti a peremet.)Amúgy a motort szétszedni (szerintem) nem is kellett volna, mert annak hibáját
kizártad azzal, hogy a levegőben jó tempót forog rendellenes hangok nélkül.
De ha már szétszedted, akkor egyből le is szigetelhetted volna: igaz utána még
nehezebb szétszedni, ha esetleg tényleg megmakkanna benne valami...
Ám amit nagyon nem érdemes, feszegetni! Fogni kell, és kiütni az állórésszel...
Feszegetéskor ugyanis sérülhet a csapágy. (Nyilván cserélhető. Csak ami nem
romlott el, ne javítsd.) Hátsó kerék csapágy is ép, s mégis bedől a kerék?Szerk: jó kép!
Szerk2: 30 kilóval könnyebb, és akkor sem megy normálisan, vmi nem kerek...
Tényleg szorulhat valami hátul. Mondanám, hogy próbáld ki egy sima S1 hátsó
kerekével. Csörög-zörög, viszont vékony, kemény, így nem tapad, de jól gurul...
(De nem akarom rádsózni. Ott több csavart is ki kellene szedni a cseréhez.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7316 üzenetére
Ja, hogy azt mondod, hogy olyan sok ragasztót nyomott bele a kínai, hogy kinyomódott az a kék csoda, és konkrétan beleért az állórészbe? Nem elképzelhetetlen, csak azért furcsa, mert annak talán valami hangja csak lett volna. Ezt a külső/belső mágnes dolgot nem értem... A mágnesek fixen fel vannak ragasztva arra a hengerre, azzal együtt forognak. Ez egy "outrunner" BLDC motor. Amikor szétszeded, akkor ugye már nincs ott a csapágy, hogy a megfelelő távolságban tartsa az állórészt, ezért megdől, és durván megfogja a mágnes, így nem forog az sehova. (Különösen nehéz kiszedni belülről az állórészt, gondolom azzal szívtál a legtöbbet. Én is azzal szoktam.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7318 üzenetére
Értem, oda valóban nem kell semmi ragasztó: kínainak egyes, leülhet.
Dupla motor nagyon jó dolog, még sima 11A* vezérlővel is szórakoztatóan hajt.
Valahogy a szimpla elsőkerék hajtás nekem nagyon nem jön be: érted, ott van
1333W és nem igazán megy jól, kapar, alig lehet vele megállni, szar az egész.
Ha legalább hátul lenne, máris nem kaparna, hanem erőteljesebben indulna el!
Meg fékezni is sokkal biztonságosabb lenne (nem számítana a kormányszög).Rendeltem egy dobfékes, sőt pneumatikus kereket is, de kis kínainak elfogyott
(fasza, pedig állítólag volt raktáron, elég olcsó is volt, 25K). Visszaadta a pénzt.*: értelemszerűen két vezérlő összesen 22A-t tud = nem árt hozzá vmi jó akku.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7320 üzenetére
Ez nem az akku. Ez a vezérlő. Az akku a taposóban van.
Szerk: a csúszásgátló első két sarkát felhajtva van alatta egy-egy csavar:
ha azokat kiszeded, simán kiugrik a 2 piros dísz-bizbasz, azalatt van 1-1
nagyobb csavar, amit ha kiszedsz, le tudod húzni a fekete műanyagot az
elejéről, ami takarja az akkutartót a taposóban... Mondjuk egyelőre szvsz
nem indokolt, hogy szétszedd, amíg nincs olyan gondod, mint nekem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7322 üzenetére
Minden megoldható. Viszont gyárilag nem igazán van több helyed. Van egy
srác, aki "extra" akkukat gyárt ezekhez, értsd jobb cellákból jobb BMS-sel,
de ahogy láttam, nem igazán tudott "érdemben" nagyobbat belepasszírozni.Nyilván ha cellánként 3500mAh-d van, akkor egy 10s3p akku, ami a gyári is,
és ami befér, elmegy 10.5Ah-ig, ami nyilván nagyobb, mint a gyári 2600mAh
cellánként (7.8Ah), de nem esnék tőle hanyatt. Ok, tovább megy, meg addig
is gyorsabb lehet, de mondjuk lefekszik-e két motorral? Valószínűleg igen.Ugye két motorral 22A-re kellene méretezni az akkut, amit egy 20A-es BMS
csak ideig-óráig szolgál ki. Amúgy sem vagyok híve a két motor egy akkuról
történetnek, mivel túl nagy terhelés egy ilyen kis akkunak, akkor már inkább
külön akku, egy kormánytáskába... Nem nagyon nagy extra súly, ám sokkal
nagyobb hatótávot tesz lehetővé, egyrészt a dupla kapacitás okán, másrészt
mert egy-egy motor egy-egy dedikált akkut terhel: a legjobb kompromisszum.Többet párhuzamosítani megint máskérdés, az is elosztja a terhelést, s csak
egy töltő kell (viszont az lassabban fog végezni), s fixen tudod, a feszültséget.
És átlagban akkor is egy akkura egy motor jut, amit így ki fog tudni szolgálni!
(Nem mindegy, milyen cellákból áll az akkupakk, mivel vannak olyan nagyobb
kapacitású cellák, amik nem igazán nagy áramra lettek kitalálva, és ha olyan
kerül a pakkba, az egész pakk terhelhetősége kérdés: csalódás lehet belőle.)10s4p-re mondanám, hogy érdemi előrelépés, de az már nem fér be.
Szerk: ja és én nemigen párhuzamosítanék eltérő akkukat, bár ez én vagyok.
Ha Pro akkud van, akkor rakj mellé egy Pro akkut, és mehet a két motor...
Nyilván kicsit bosszantó az elrendezése, mivel rohad hosszú, de ha mondjuk
egyedi - vízálló - táskát varratsz neki, akkor lehet azzal is esztétikus, lásd pl.:[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7324 üzenetére
kell-e még valami?
Nagyon nem. Kábelezni kell kicsit, de ha szerzel egy donort, az a legtisztább.
Én is úgy durrantottam be a Dual masinát, mert hirtelen lett egy fasza vázam,
extra akkum, motorom, és vezérlőm. Mindezt 30K-ért. A többi már történelem.
(Előtte már megvolt a hátsó kerék hajtás, meg a dupla motoros előkészületek,
de igazán akkut nem sikerült találnom, ami meg volt, nem készült el.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7326 üzenetére
Igen, az alkatrészárak elég durvák: azért jobb megvenni valami kishibásat occón,
mert ha van az embernek érzéke hozzá, akkor otthon kijavítja azt a pár hibát, és
számára sokkal többet érnek az alkatrészek. Win-win... Az más kérdés, hogy
ha egyéb turpisságok is kiderülnek, több befektetés is kellhet (pl. ponthegesztő).
(De sebaj, jó lesz az még ha egyszer esetleg 21700-as cellákra adnám a fejem.) -
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7328 üzenetére
Két motorral emelkedőn is megvan a 20-25... Nagyon sokat számít.
Amúgy most nézegetem a Dualtron Raptor 2-t, hogy milyen viccesek, hogy
szög ugyanolyan motort használ, mint a Kugoo (ja nem, szélesebb a gumi),
viszont mivel 60V rendszer, elég 25A az 1500W-hoz. Nekem az a lengővilla
kéne, meg a dobfékes motor. Aztán kész lenne az S1 dual projekt végre.Szerk: tök véletlenül belefutottam ebbe a videóba: 14Ah akkut pakol bele...
Kapásból látszik a formáján, hogy 20 cella van egymás mellett, ez a 10s4p.
A Kugoo ugye ennek koppintása, szóval nagyjából ugyanannyira férne bele:
valamennyit lehetne nyerni, ha hátul nem az a vastag műanyag zárná le...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz t.zolka #7333 üzenetére
Nem lett sokkal rosszabb a gyorsulása? Néztem tesztvideókat (),
ahol azt mondja az ürge, hogy a komfort sokkal jobb lett, tehát csak
emiatt megéri váltani (sőt, szerelni is könnyebb ezt a gumit). Amúgy
viszont nem az igazi: a végsebesség nem nő, a gyorsulás rosszabb,
fogyasztás pedig magasabb... Btw. pont azon gondolkodom, hogy
emiatt lehetett mérhetően rövidebb fékútja a Kugoo S1 Pro motornak.
(Nevezetesen kisebb átmérőjű kerék, nagyobbat tud lassítani...)20 méter vs. 18 méterről beszélünk, ami csak 5%, de érzésre sokat
számít. Bizonyos szituációban nagyon kevés az S1 motorféke, ahol
az S1 Pro jobban kezeli a dolgot. (Nyilván a dupla fékhatás az igazi.)Szerk: meg nyilván a mechanikus fék, amivel akár blokkolhat a kerék.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7336 üzenetére
Őrá céloztam, mint a srác, aki gyárt ilyeneket. Szokott néha ide is írni.
Ő tudja, hogy miért ANNYIVAL hosszabb a 10s4p. Elméletileg 5 cella minimum
difi, szóval nagyjából 10 cm. De ránézésre az általa gyártott akkuk hosszabbak.
(Lehet, nagyobb BMS van bennünk, aztán azt nem tudta a tetejére ráfektetni.)Szerk: 36V akku nagyon sokat nem dob rajta, akármekkora kapacitású. Annyi,
hogy lassabban merül, tehát távolabbra megy, és amíg magasabb a feszültség,
addig is tovább megy a gyári végsebességen. Nagyon menni a 48V akkutól tud.Az már 13S, viszont olyanból építeni a gyári helyre nem lehet nagy kapacitásút.
(Két sorban férnek a 18650-es cellák, 15x2 elrendezésben van a kötésileg 10x3.
20x2-ben meg a 10x4, de akkor az már túl hosszú... 13s3p ugye szintén "20x2"
méretben férne, persze úgy, hogy egy cella helye üres. 2p-be kicsi a kapacitás,
és kisebb a terhelhetőség is, az összterhelés a párhuzamos cellákon oszlik el.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dzsidzsas #7341 üzenetére
Egészen biztos, hogy valami sztenderd csapágy van benne. De ha nincs
hozzá érzéked, inkább ne szedd szét, ártani is lehet a motornak: vannak
kifejezetten rollerszervizek (Bp-en biztos), van aki defekttel is oda viszi.Azt olvastam, hogy a legtöbbet javított roller az M365, és a legtöbb "hiba"
az konkrétan a defekt: nagyon elterjedt típus, szóval biztos megcsinálják.Szerk: a linkelt helyet nem ismerem, csak beírtam a Google-ba, van ilyen.
Szerk2: ezen videóban SKF-6002-2RSH csapágyat rak be orosz barátunk.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7345 üzenetére
Az a helyzet, hogy a forgás feszültséget indukál, de olyan szinten, hogy ha
összekötöd két motor fázisvezetékeit, akkor, az egyik forgatásával elkezd a
másik is "szinkronban" forogni. Szerintem emiatt tűnhet úgy, hogy nemigen
akar forogni: amikor szétszedted, biztos megpörgetted csak a csapágyat.
Ha azzal gebasz lenne azt éreznéd: szerintem az indukált fesz fogja vissza.Szerk: amúgy nem igazán vált be az egy vezérlő, két párhuzamos motor.
Már csak azért sem, mert nem egyformák voltak, így kisetek a szinkronból,
és olyankor életveszélyesen elkezdett bakkecskézni a gép. De egyszer ezt
is ki kellett próbálni. Legalább el tudom mondani, hogy hogyan ne csináljuk![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7347 üzenetére
Talán igen, de csak ideig-óráig, összességében NEM javasolt kísérlet.
Elég egy kis eltérés, és máris durván befékez (rossz fázis kezd hajtani!),
márpedig az nem garantált, hogy teljesen azonos mértékben kopott pl. a
két Pro kerék: előbb-utóbb kiesnek a szinkronból. Meg aztán nyerni sem
nyersz vele semmit, hiszen nem is 1 motor gyenge, hanem a 11A karcsú.De nagyon. Most képzeld el, hogy a két motor egyenként 5.5A-t vehet fel:
semmivel nem lesz erősebb... Két dedikált vezérlő kell, akkor az a 2x11A
rögtön érezhető lesz minden téren: azt is be lehet játszani, hogy felhúzod
az 1 db vezérlődet 20A-re, vagy akár 30A-re (ha bírja az akku), úgy is már
elég jól kellene mennie, sokkal jobban, mint gyárilag, és még mindig csak
egy motorról beszélünk. Nálam ugye 20A + 30A: odébb lehet vele állni.Szerk: és azért nem 30+30, mert az első kereket hajtó akku picike...
De amúgy ma lőttem megint egy érdekességet az apróról (este feltöltöm).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7349 üzenetére
Mókolni kell... Egy 2512-es 5 mOhm ellenállat van benne. Viszonylag nagy,
noha SMD, de nem túl nagy művészet kiforrasztani. Mire érdemes cserélni?4 mOhm: konzervatívoknak, kb. 14A csúcs, olyan lesz, mint a régi S1-ek.
3 mOhm: óvatos duhajoknak, kb. 20A csúcs, kellemes megindulások...
2 mOhm: bátor elmebetegeknek, 27-30A csúcs, füstölős indulások.
Mellékhatás: leéghet a FET, főleg, ha álló helyzetben teszteled, vagy éppen
hosszú emelkedőn sokáig megy bele 25A környéke (nem erre van kitalálva).2 motorral szerencsére tudsz elég gyorsan menni, hogy ebből ne legyen baj,
mivel nagy tempónál a motor által indukált feszültség (BEMF) fogja vissza a
motor által felvett max. áramerősséget (így gyakorlatilag kíméli a vezérlőt).Szerk: én azt mondom, az 3-4 környéke ami bejátszható nagyobb kockázat
nélkül. Az akku is lehet csak 20A-re méretezve, 30-nál lekapcsol a BMS.
14-15-ben semmi kockázat nincs, hiszen eredetileg is olyan volt, nem tudom
pontosan, miért lettek visszabutítva. Persze, sokkal tisztább lenne, ha simán
át lehetne ütni a szoftverben a korlátot, akkor legalább pontosan is jelezné ki.
Sajnos erre nem találtam megoldást, általában ezek valami zárt kódok.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7351 üzenetére
Ha marad a szorulós hátsó kerék, és nem bővítesz az akkun, akkor igen,
elég hamar le fogja zabálni az akkut. Oké addig sokkal jobban fog menni,
de ahogy mástól olvastam: a karbantartás a legjobb tuning. Addig nem is
gondolkodnék a cucc túlhajtásában, amíg a gyári értékeket nem tudja.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7355 üzenetére
Jogos, nem írtad, hogy hátsó kerék, csak hogy kerék, én asszociáltam arra
az előzményekből, mea culpa. Az első az ugye a motor. De az is kerék...A képeken én semmit nem látok. Ha a motor nincs jól összerakva, akkor azt
érzed a levegőben (nagyobb fokozaton) forgatva, konkrétan remegni kezd tőle
az egész hóbelevanc. Nekem is ilyen kis remegős az "új" Pro motorom, noha
azt (még) nem szedtem szét, tehát nem is rakhattam össze rosszul.Amúgy nem szabadna dőlnie. Ott is csapágyon áll a tengely, maga a tengely
meg fixen áll a villában (most attól tekintsünk el, hogy mekkora fos az a villa).Szerk: úgy már jártam, hogy meglazult a 6 csavarból 1-2, és azért kezdett a
cucc nem teljesen egyenletesen futni, még vmi kopogó hangja is lett akkor...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dzsidzsas #7361 üzenetére
Az durva különbség. Én akku hibára gyanakodnék, kollégám ugyanígy járt:
megunta a sok defektet, cserélt tömör kerékre, viszont attól szétverődött az
akku, mivel ugye nincs semmi rugózása (a tömlős kerék rugózott korábban).Érdemes lenne feszt mérni rögtön töltés után (sanszos, hogy nem lesz 42V).
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7363 üzenetére
Alapvetően hobby. Amúgy a konkrét cél, hogy 30 km/h fölött menjen síkon.
Mivel a "csöves" teszt bebizonyította, hogy menni fog, tesztelném 2 motorral.Szerk: tegnap kikaptam 2x6Ah 36V akkut, oda beraktam ezt a 10Ah 48V-osat.
Praktikusan nem veszítettem semmit, sőt, ez 50 Wh-val többet is tud.Nincs is teljesen feltöltve, de így is 42 km/h a vége a levegőben forgatva.
(Mondjuk ekkora tempónál már kezd csalni az óra, majd kimérem, miért...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A Mantis is ugyanúgy beázik, mint a Kugoo... Vagy leszigeteled magadnak,
vagy nem használod esőben... (Persze, ha elkap egy zápor, akkor szívás van.)De mintha azt olvastam volna FB-on, hogy az Ultimate Ebike tervezi felvenni a
szolgáltatásai közé a szigetelést, megelőzendő a beázós/nem garis gondokat.Ettől függetlenül ennyi pénzért biztos nem vennék Kugoot, inkább a Mantis.
Ha meg teljesítmény is kell, akkor a Mantis Dual, bár az jóval drágább sajnos.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Sajnos nem ismerem, itt is inkább Mantisokról olvastam. Ahogy elnézem árban
hatalmas ugrás, nem tudom, hogy a minőség ezzel együtt emelkedik-e...
Találtam egy HSZ-t, ami szerint sajnos nem. [link]Amúgy a magam részéről az olcsóbb kategóriában szereztem tapasztalatokat,
azt pl. sose fogom megérteni, hogy +5 Ah akkukapacitásért miért fizetne bárki
150.000 sőt 200.000 Ft-ot. Nyilván az akku tud a legdrágább lenni ezekben, de
azért nem ennyire... (A Kugoo S1-em +20 Ah akkuval, dupla motorral, tuningolt
gyári vezérlőkkel elment kb. 50 km-t egy töltéssel elég brutál gyorsulás mellett,
de átlagosan csak 26 km/h végsebességgel: utóbbin még reszelek kicsit.) -
DigitXT
félisten
Ha egy feszmérőd van tudod, mennyi. Ha kettő, sose lehetsz biztos benne.
(Ezért kell egy precíziós, lásd harmadik. Multiméter szinten mér, az bejön.)Ui: vettem egy harmadik hibás S1-et, lesz mit forrasztani. Ja és először látok
olyan akkut, amit BMS hiba vitt az örök vadászmezőkre. 19V jön ki belőle, de
egy (pontatlan) RC feszmérőnyi terhelésre omlik össze 15V, meg 10V-ra. Ám
ennek a 29V alatti tartománynak nem szabadna megjelennie. Korrodált félig,
noha biztos nem ment bele víz, a szigetelése rendben volt: szétmarta magát.Amúgy vezérlő csere után életre kel, forog a motor, de durva csapágy hangja
van, szóval 1377 km alatt azért szét lehet hajtani... (Lehet ebből is vmi dupla
motoros "gyorsasági" cucc lesz... Most már ráállok az akku építésre is.)A korrodált akku ingyen volt, ha 1-2 cella menthető, már megérte...
Szerk: és még valami: pneumatikus hátsó kerék van benne. Jópofa, tényleg!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7429 üzenetére
Gondolom én vagyok a helikopter, ha megkérdem, hova nem elég ez a tempó?
Úgy vélem, mivel írod, hogy javulni fog, még mindig nem vagy vele elégedett.Őszintén megmondva, én munkába járni bőven el fogok tudni 35-40 km/h körül,
nincs is igen igényem többre olyan helyeken, ahol én járok. Meg ezzel a vázzal. -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #7431 üzenetére
Ilyen 200A-eknél (kerekenként!) van rollergumi, ami le is tudja rakni a nyomatékot az aszfaltra? Komolyan kérdezem, mivel már az előző rollered is olyan gumicsíkot húzott egy "lightos" indulásra is, hogy csak (és az még alig 6kW-ot vett akkor fel). Szerk: írtad korábban, hogy motoronként 150A-re hajtasz, hogy meglegyen a felvett 24 kW. Szerintem abból burnout lesz, de nagyon durván. (Nyilván ha leprogramozod, hogy az elején vegyen vissza, akkor talán használható lesz. Bár az se vicces, ha egy 50-es tempónál lenyelezve elkezdi helyben felpörgetni a kerekeket, lévén "leszorítóerő" akkor se igen lesz, ha 50-nel mész. Érdekes dolgok ezek, na.)
Ezért kell az hogy jó paraméterezhető legyen.
Igen. Minimum egy kipörgésgátlót írnék bele... villogna folyton a műszerfal.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7364 üzenetére
Bejöttem ezzel a setuppal (kicsit még alakítottam az elrendezésen, meg a töltőn).
Először hegynek fel indultam tesztelni, hogyha megmakkanna, még hazaguruljak.
Basszus: emelkedőn is megy 28-at! Azért az nem semmi egy Kugoo S1-től.Lejtőn úgy 32-33-ig nincs probléma. Utána kell vigyázni, mivel erősebb lejtőn a
hátsó motor hajtása miatt hajlamos 35-36-ra is felszaladni, ám ezt az első motor
nem komálja, túl nagy feszt generál a kis akkunak, a vezérlő elkezd fékezgetni...
Ezt egyszer megszívtam anno, most gyorsan elvettem a gázt, maradt a 33 km/h.De ami a lényeg: síkon, saját erőből 29-30-at megy már így is. Persze megint tök
kiegyensúlyozatlan, csak most pont fordítva, LOL. Ugyanis most a hátsó motor a
nagyobb fesz okán jóval többet dolgozik, az első akkor már csak 1-2A-t vesz fel...
Eredmény: 46.3V-ra ment le a 10Ah akku, 14 km-en, míg a Panasonic még 39.2VSzerk: nyilván akkor lenne a legtutibb, ha az első motort is 48V akku hajtaná. Ami
késik, maga esik bele... eladtam a G-Booster akkut, az árából talán építek valamit.Szerk2: természetesen ahogy azt tőlem megszokhattátok, ezek GPS-szel validált
sebességértékek. Slusszpoén: még a Lágymányosira is erőlködés nélkül, 25-tel...Szerk3: kicsit szokatlan látvány: pálcika rolleren két töltő, ami nem is egyforma...
Szerk4: szokatlanul sokáig tartott az út, uis meg kellett állnom néha a kormányt
igazgatni, úgy néz ki, nem húztam meg rendesen a rögzítő csavarjait, elforog.Szerk5: van az úgy, hogy a GPS is képes baromságot mérni, 44-et nem mentem:
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na ez a méreg (megint tolhattam, szerencsére már csak ~500 m-t):
Pedig még maradt a 48V akkuban, csak a nagy terhelés (emelkedő)
miatt bezuhant a fesz, és leverte a BMS-t. Van még min dolgoznom.
Egy kis rátöltés és mindjárt visszakapcsolt, sok neki ez a 30A ekkor:Ui: a kis ámpák is pont most merültek le. Még jó, hogy a Panasonic
végigunatkozta az utat 1 vs. 10A fogyasztás mellett, így a reflektor:
"Fényeskedjék neked a sötétben, ha már minden fény kialudt..."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Anaconda #7463 üzenetére
Attól, hogy valamit szoftverben be lehet állítani, még nem biztos, hogy a
hardver képes rá... Értsd: az akku is le lett butítva, így a sebességkorlát
sem a véletlen műve... Bár a vezérlőre azt írják, hogy 17A a korlátja, egy
5100mAh akkura annyit ráengedni istenkísértés: nem is igen teszi.Kérdés, hogy a motor ugyanaz-e, mint a korábbi, hiszen azok még azért
tudtak 30 fölött forogni a levegőben, más kérdés, hogy terhelve meg nem. -
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7466 üzenetére
Én a hátsó kerékről beszéltem, végig abban voltam, hogy az szorul nálad.
Még ott van a frissen kiszerelt tengely is a képen. Bocs, ha félrevezettelek...Amúgy a legutóbbi videómban épp van csapágy csere... típusszám a leírásban.
SKF 6202 2Z-t raktam bele (mondjuk állítólag a gumi porvédős szerencsésebb).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs