Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz bandus #285390 üzenetére

    "a topikot olvasva az az ember erzese, hogy nem is letezik jo motor 15 evnel fiatalabb autokban :)"

    Ez részben igaz, mert kisebbek a ráhagyások.
    Plusz elég sok korábbi motor (2000től) szintén középszar volt, de még természetesnek vették sokan ha ezt azt javítani kell rajta. Meg a vezérlésmódosító kerék, kettőstömegű mind azbellensége a hülye magyarnak, véletlen sem a komfortunkat szolgálja... :o

    Tsebacsi szerint is kb minden turbós/downsizingolt motor szar.
    Megjegyezném hogy az elektromos átálláskor is bukdácsoltak a gyártók. A kisturbósoknál se az első szériák a legjobbak, de fiat, renault, vw, psa azért korrekt mocikat is lerakott az asztalra.

    Csodák nincsenek, ahhoz hogy erősebb legyen és kevesebbet fogyasszon egy motor, jobban ki van hegyezve, jobban oda kell figyelni, különösen a motorolajra. Erre már 25 éve oda kellene figyelni a szerelőknek, tulajoknak de Mo-n még a mai napig basznak rá, nem értenek hozzá/átkúrnak vele.
    Ez nem a gyártók hibája, nekik a túlzott optimizmus/flottaigényeknek való megfelelési kényszer a saruk.

    Az én egyterűmet nézve aminilyen dinamikát tudott, az 2 literrel többet evett. Cserébe kétezerrel drágább olaj kell hozzá, amit ugyanolyan sűrűn kell cserélni, beleértve a vezérműszíjat is.
    Nekem megfelelő deal.

    Minden motornak van gyengébb pontja. Kérdés mennyi ilyen van, mennyire kell erre figyelni, és mennyiért javítható. Átlag juzernek fogalma sincs ezekről, és butább szerelőkkel karöltve ölik meg az autókat - bármilyet, tipikus elszenvedők pl a japánok, amit ugye csak tankolni kell.

    Vannak olyan kisturbósok amiket nem szeretek (pl suzuki 1.0). Vannak korrekt, de nem túl finom turbósok (1.4 tsi/suzuki). Meg vannak egész kellemesek (picike turbóval jellemzően, tce és puretechből vezettem ilyeneket).
    Van aki a fokozatosan felépülő, van aki a hirtelen megérkező erőt szereti, ki ki veheti ami tetszik.

    Amíg rightsizing van és már ráncfelvarott egy motor, addig szerintem jól járunk ezekkel.
    Mikor mondeo kap ezres motort, azért az nem tűnik jónak, de a németek világ életükbe imádtak alulmotorizálni, arra bezzeg nem károgott az internet népe, vw konszernnél/openél miért kell a 3. motort megvenni a sorban, hogy értelmezhető dinamikát tudjon az autó (ami másutt az alap volt). Számoktól függetlenül, mert egyes japó/koreai motorok papíron erősek, gyakorlatilag sehol nem igazán húzó motorok voltak.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

Új hozzászólás Aktív témák