-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Nagyon noob kérdés, de a sima "gyári"/obi "alsópolcos" halogén helyett milyen olyan izzót lehet berakni, ami azért láthatóan több fényt ad és még legális?
Azt tudom, hogy LED nem mehet, csak ha olyan a fényszóró, xenon dettó.
Emelt fényű halogénnek van értelme? Xenon-szerű de nem xenon izzóknak?
Sima 60W foglalat elvileg.Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Okés, köszi!
Most fogok nemsokára megint tankolni, ha megint ilyesmi értéket produkál akkor elviszem megnézetni...Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Hirtelen megugrott fogyasztásnak lehet a klíma az oka? Másfél éve van meg kb az autó, mindig ilyen 6,5-7,5 közötti fogyasztással ment, néha 8 körül, de a legutóbbi 2 tankolásnál 9,5L-es átlagot számolt az applikáció. Ennyi fogyasztástöbbletet jelentene a klíma? Vagy mi változhatott? +25-45% azért nem elhanyagolható mennyiség szerintem.
Hyundai i20, 1.2 2018
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok, köszi mindenkinek, akkor szétnézek ilyen irányokban!
Esetleg ha BP-n belül tudtok olyan helyet amit jó szívvel ajánlotok a radar/fólia felrakásra, szívesen fogadom.
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Két kérdésem lenne:
-Hátsó tolatókamerás autóba elülső tolatóradart beszereltetni mennyire borsos? Be tudják kötni vajon a meglévő központi egységbe vagy mindenképp külön lenne? Megéri egyáltalán?-Üvegsötétítés mind a 4-5 ablakra, hasonlóan milyen árban lehetséges, mennyi idő, és mennyire éri meg mondjuk hővisszatartás szempontjából?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Eléggé off, de másnak is volt már olyan, hogy "megbánta" az autóvásárlást?
Nem úgy értem, hogy sok gond van a kocsival, sőt, megszoktam, sokkal jobb mint az előző volt. Használtan vettem, több, mint 1 éve de valahogy azt érzem, hogy annyi pénzért lehetett volna jobb is.
Pl most is valahogy rámjött, hogy szétnzek a piacon, ugyanaz az évjárat, ugyanaz a formátum, 2x olyan erős motorral, jóval több extrával és feleannyi futott km-el hivatalos márkakereskedéstől 300k-val több mint amit én 1 éve fizettem az enyémért... S ilyenkor "bűntudatom van", hogy lehetett volna jobb is. De persze amire használom tökéletes, alacsony fenntartási költség, nem is fogyaszt sokat, kényelmes (a régihez viszonyítva) szóval meg vagyok vele elégedve nagyjából, mégis van bennem egy ilyen érzés.Nálatok is volt hasonló? Elmúlik?
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz dellfanboy #299765 üzenetére
@qru: Köszi mindkettőtöknek, szétnézek
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Autó klíma tisztításra mindenképp szervíz vagy DIY is meg lehet oldani? Gondolom ugyanúgy évente ajánlott mint a házi klímákat. Egyéb amit így nyári szezon előtt érdemes megnézni/megnézetni?
Előre is köszönöm!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Vagy nem járok olyan helyen, vagy nem járok olyan időben de nekem így 80-90%-ban semmi bajom a közlekedéssel BP-n belül.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz Vismajor01 #264246 üzenetére
Na, azon kívül kb minden van a környéken csak az nincs.
Auchan van, de itt nincs kútja...Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz focvis #264244 üzenetére
Tényleg, az ilyen kúthálózatok közül melyik "éri meg" leginkább?
Shellnek is van kártyája, OMW-nek is, MOL-nak is.. de melyik az (ha van ilyen) ahol leginkább megéri "hűségesnek" lenni?Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Ha még gyártói garanciális az autó (Hyundaioknál ha jól tudom 5 év és most 4 éves), akkor olajcserére/alap átvizsgálásra mennyire ajánlott/kötelező márkaszervízbe vinni?
Digitális szervízkönyves ha ez számít bármit.
@cappa72: Köszi!
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz brumi1024 #264103 üzenetére
Akkor ez lehet valami jogi mizéria is, felismeri, működne csak a magyar hatóságoknál még nem futottak köröket.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Köszi mindenkinek, remélem úgy is lesz
@KAMELOT: Egyelőre nem tűnik annak, nagyrészt egyedül, max 2-en ülünk benne, gyerek nincs, utazni nem szoktam nagyon, max a Balcsiig. Ha az évek során nőnének az igények akkor majd lehet kicsi lesz. Ezzel amúgy se azt tervezem, mint a másik családi relikviával, hogy 20 évig nálam leszAz elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Nem olyan menő mint egy Mustang, de Nálunk ő lett az új családtag:
Hyundai i20, 1.2 2018.
Egy 20 éves full alap (no servo, no légzsák, no klíma stb) Daewoot váltott, hát nem, hogy más kategória de más dimenzió. Az első ~100km alapján elképesztő kis autócska, nagyon megszerettem már most.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz Tsebacsi #263863 üzenetére
Gumi témára kapcsolódva én szívesen fogadok ajánlásokat az i20-ra.
Első saját kocsi, szeretném normálisan tartani, minden tekintetben. Ezért a sok hülye kérdés, és valószínűleg lesz is még, így előre is elnézést[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Hyundai i20 egyesben elég lomhán indul, ha több gázt kap, akkor is + utána rángat. Több ember kipróbálta, elvileg nem velem van a gond, ők se tudtak vele dinamikusan/normálisan elindulni. Lehet le van szabályozva? Vagy mi lehet az oka? Többi sebességgel nincs ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Még egy noob kérdés. Menetkamerán csak 1x ragadós ragasztó volt, nem adtak hozzá pótot, hogy tudnám az új kocsiba is felrakni? Sima kétoldalú ragasztó?
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz kenwood #263677 üzenetére
Szia,
Igen, simán úgy hagytam ahogy a program létrehozta. Nem nyúltam a fileokhoz.Ha kézzel rányomok, az történik, hogy kiírja, hogy tegyem be a frissítő file-t és próbáljam újra.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz macilaci78 #263654 üzenetére
Amilyenre a letöltőszoftvere csinálta, FAT32.
A most fentlévő verzió 092 a friss pedig 140 lenne szóval eléggé le van maradva
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Adott egy Hyundai i20 2018-as amin szeretnék infotainment (gen 2) rendszert frissíteni. Letöltöttem a hivatalos appot, kiírtam pendrive-ra, bedugtam, de a kocsi nem ismeri fel frissítésnek, csak elkezdi róla lejátszani a menühangokat, mint usb-media. Valaki frissített már autót? Mi lehet a gondja?
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz racskobalazs #263241 üzenetére
Sziasztok,
Erre bárkinek ötlete?
+1 ha hangfal csere, mit ajánlanátok olyan ~15k környékén? Elvileg 17cm/6.5" a helye.Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Napokban szereztünk be egy 4 éves Hyundai I20-at. Most a jobb első hangfal valszeg kontaktos, elkezdett néha recsegni (ha olyan kedve van recseg / elnémul, de van hogy jó). Ez rejtett hiba? Ha igen/ha nem, mi lehet rá megoldás?
Előre is köszönöm!Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Rendben, köszönöm. Mindenképp ki fogom akkor próbálni, 95%-ban városban vezetek, így akkor egész jó fogyasztásmegtakarításnak hangzik.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
-
racskobalazs
senior tag
válasz kisza25 #262900 üzenetére
Sziasztok,
Köszi a válaszokat!
Akkor még egy olyan lenne a start-stop-hoz, hogy az mennyire befolyásolja negatívan az akku/indító élettartamát? Vagy nem szignifikáns? Mennyire "jobban"? Mármint úgy értem, hogy a szennyezés/üzemanyagmegtakarítás ér-e annyit amennyivel hamarabb esetleg elhasználódnak, cserések lesznek az alkatrészek?
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok, nagyon noob kérdés.
Most fogok váltani egy 20 éves szervo nélküli minden nélküli Daewoo-ról egy 2018-as hyundai i20-ra, s a kérdésem az lenne egyrészt, hogy ezek a minden féle automata fényszóró, esőszenzor stb mennyire működnek jól, valamint ha minden igaz lesz benne start-stop rendszer és nagyon vegyes dolgokat olvastam róla így a fő kérdés, hogy mennyire éri meg használni?Előre is köszönöm! :)
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
válasz Paxker315 #207777 üzenetére
Köszi a válaszokat, akkor szerintem az lesz, megnezem a gumis topikot is :)
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Egy gyors kérdésem lenne, hogy néztem két féle abroncsot, verdstein quatrac 5 vs Goodyear allseasons gen 2 15k vs 20k, a Goodyear, 4500 forinttal drágább darabja, a kocsi amire menne egy 1.2-es 2003-as 72LE daewoo kalos. Megéri a felárat? Ami most fent van, annál bármi jobb lényegében, szerviz mondta, hogy sürgősen cserélni kéne (15 évesek...). Előre is köszönöm!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy mennyi idő alatt normális, hogy a kerekek engedjenek a nyomásból?
Szombaton hívták fel a figyelmemet, hogy az egyik hátsó kerék mintha kicsit laposabb lenne, megnéztem kúton 0,6 bar a 2.1 ajánlott helyett. Csak ez az egy kerék, másik három 1,8-2 között volt. Mindet utánfújtam. Ez előtt KB 3 hete fújtam mindet műszaki miatt.Szombat óta ma ismét néztem, mind jó, kivéve az előzőleg is problémás kerék, mert a 2 nap alatt 2.1-ről 1.8-ra eresztett. A többi semennyit se változott.
Érdemes lenne megnézetni valahol, hogy mi lehet? Lehetséges, hogy valahol van egy mini sérülés és azon szökik a levegő? Előre is köszönöm!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Minap történt, hogy gondolt egyet az autó (2003-as Daewoo, elsőkerékmeghajtás, hátsó dobfékek), koppant benne valami és besatuzott úgy, hogy se előre se hátra nem mozgott onnantól nagyon (menet közben, minden előjel nélkül). Külső körbejárás után a bal hátsó kerék állt be teljesen, csak húzta a földön nagy erőlködés közben. Szerencsére nem főúton 90-es tempónál történt, hanem földúton max 20-nál így nem lett belőle semmi gond (az autóén kívül természetesen).
Autómentő lett a vége, elsőre amit tippelt, hogy vagy beakadt/beragadt/beszorult a kézifék, vagy letört/leszakadt a fékpofa vagy kerékcsapágy és kézifék/fékpofa.
Kedden tudja csak megnézni a szervíz, egy olyan kérdésem lenne, hogy melyik eshetőségnél egy rendes szervízben kb milyen költségekkel lehet számolni? (amennyiben eltalálta az autómentő a hibát).Előre is köszönöm! (ha esetleg rossz topik akkor elnézést!)
[ Szerkesztve ]
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Két kérdésem lenne, eléggé kezdő vagyok autós témákban, ezért írok ide:
Az egyik, hogy tegnapi nap autópályán tapasztaltam, hogy ráz a kormány két sebességtartományban, úgy kb 90-100 és 115-125 között. Közte, felette, alatta nincs ilyesmi gond. Mitől lehet? Keréknyomásokat néztem, azok elvileg nem eltérőek.
A másik pedig, hogy a fényezésen felül apró rozsdafoltok jelentek meg, kb 2-3mm maximum, tele van velük a tető. Ezzel lehet valamit kezdeni? Garázsban állós.
Autó: 2003 Daewoo Kalos 1.4Előre is köszönöm!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2003-as Daewoo (Chevrolet) Kalos 1.2-esem, a teljesen alap felszereltséggel. (Értsd: nincs benne semmi, még légzsák SEM).
A kérdésem az lenne, hogy megérné-e ezt felhozni egy alap színvonalra (Minimum a két első légzsák, esetleg klíma, szervó amennyiben utólagosan lehet ilyet beszerezni hozzá/beszerelni)?
Az autó jelenkori értéke (használtautó alapján) olyan 300-500k között mozog.Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest