-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz dedike #112347 üzenetére
De ha valakinek a hobbyja a munkája
Akkor mar nem is kerul penzbe? 250*20/100*6*380 = 114.000HUF es ez csak az uzemanyag egy honapraés egyébként biztos anyagi források állnak mögötte, akkor miért ne ingázna?
A biztos forrasokat ingazasra kell elkolteni?egy csomó dolgot el lehet közben intézni...
Vezetes kozben?(#112348) hobizoli
A kerdezo sajat zsebbol fizeti. Ugy annyira nem buli.[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
válasz footy #112353 üzenetére
Az osztrák albérletárak mellett nem biztos, hogy nem ez az ingázás a kifizetődőbb...
Havi 114e Ft-ból kapsz albit kinn? A külön szobák mennyitől indulnak?Amúgy meg nem biztos, hogy egyedül jár ki, egy állandó utassal máris csak 57e Ft a havi üa. költség.
Nyestes téma:
Úgy tűnik bevált a vizespalack. 2db-ot tettem ki a kocsi mellé, úgy hogy érje az éjszakai fény és eddig nem mertek rámászni a dögök. Ez volt a 4. éjjel.[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
footy
addikt
válasz Dorien #112354 üzenetére
A 114 csak az uzemanyag, ha raszamolod az amortizaciot, a kopoalkatreszeket, az olajat meg mindent akkor mar inkabb 150e. 500euroert pedig mar van alberlet, ha nem is varoskozpontban de nem is a vilagvegen.
Ez az allando utas jo dolog lenne, viszont a valosagban nagyon ritkan mukodik, az eltero munkarend es/vagy tulorak miatt.
-
Declare
őstag
válasz fi:zi'k #112357 üzenetére
A felvetes erdekes azert szerintem is
Nemetorszagban pl alanyi jogon mindenki igenyelhet vissza az adojabol a munkabajarasra penzt. Az azert ugy megint segit.
Mondjuk ettöl függetlenül naponta 3 orat legalabb azzal tölteni, hogy mesz munkaba meg haza....kizart, hogy ezt barki elvezne Raadasul, elöször arra gondoltam, hogy van ezert valami szemmel lathato fizu, de akkor meg nem 1,5M ert keresne autot....
no mind1, reszletek nelkül nyilvan nem lehet megfejteni, de erdekes
-
footy
addikt
válasz dedike #112356 üzenetére
Ha szereti csinálni, miért ne?
Szeret ingazni? A csaladdal vagy baratokkal kellemesebben el lehet tolteni az idot szerintem.Inkább igyon vagy drogozzon?
Nem kell drogozni, 2 havi uzemanyagpenzbol mar elmegy gorogbe.Autópályán mondjuk miért nem lehet telefonálni?
Mert balesetveszelyes meg kihangositoval is.Amire nap közben nincs idő, azt simán meg/le lehet beszélni út közben
LOL, ha nem ingazna napi 2-3 orat akkor lenne ideje.#112357) fi:zi'k v
Akar erre a forumra is johetett volna a kerdes, szoval a tema nem ter el. Egyebkent kivancsi voltam hogy valaki tud valaki olyan tenyezot ami miatt ez megerheti.#112358) rbalint88
Ok is 250 km-t utaznak?(#112359) Declare
Mondjuk ettöl függetlenül naponta 3 orat legalabb azzal tölteni, hogy mesz munkaba meg haza....kizart, hogy ezt barki elvezne Raadasul, elöször arra gondoltam, hogy van ezert valami szemmel lathato fizu, de akkor meg nem 1,5M ert keresne autot....
Pontosan errol beszelek....[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz footy #112361 üzenetére
Napi 160km, 2 óra ideális esetben, tehát inkább 2,5.
Lehet, hogy úgy gondolkodott a TC-s kérdező, hogy 1,5M-ért kapni olyan autót, ami elég nagy, kényelmes, biztonságos és keveset eszik, a fiatalabb évjárat miatt elvisz hosszabb ideig is, mint egy fele annyiba kerülő, viszont egy dupla annyiba kerülőt már sajnálna erre. Szóval könnyen lehet, hogy havi 3000ajrót keres, de igáslóra sajnál több pénzt, amit teljesen megértek, én se raknék bele ilyenbe többet.
-
8th
addikt
válasz szőröscica #112343 üzenetére
Hajjaj. Pár éve nyomtam egy ideig a Kispest-Újpest irányt. 54-es vagy 99-es busszal be a Határ útra a metróhoz. 8-12perc. Ha szerencsétlenségedre az 54-esre pattantál fel és be van állva a Határ út akkor sokkal több. Határ útról átmetrózni a Lehet térre ez kb 25-30perc (amilyen állapotban most van a vonal lehet, hogy még több). Lehel téren fel a 14-es villamosra azzal el a Frangepán utcáig ez kb. 10-12prec. Onnan még 6-8perc gyalog galopp a munkahelyig. Ez már közel egy óra és ez csak a menetidő amit valamilyen tömegközlekedési eszközön gubbasztva töltesz. A megállóban pingvinezést nem is számoltam, azzal együtt simán több is mint egy óra. Délután visszafelé még egyszer ugyanez. Ejj de utáltam.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz footy #112361 üzenetére
Más véleményét/tapasztalatát esetleg el tudod fogadni, vagy számodra csak egyetlen igazság létezik: a sajátod?
Én onnan indultam, hogy a munkája a hobbyja. Ha ingázni kell hozzá, hát ingázik. Leszarja görögöt, mert évente 2x4 hétre megy üdülni (Kuba, Kína, Izrael, Ausztrália, Fülöp-szigetek, Japán, Brazília, stb.) Az út szélén állni és várni a buszt/villamost, esetleg felszállni ezekre mennyivel veszélytelenebb, mint autópályán kihangosítóval beszélgetni?
S még nem beszéltünk azokról, akik imádnak vezetni...[ Szerkesztve ]
Jó szerencsét!
-
Tényleg annyira lényeges a miért? Ezt osztották, legyen neki
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
8th
addikt
válasz Integrale #112350 üzenetére
Dehogynem buli csak jól kell autót választani. Minek gondolkodik a kérdező nagyobb autóban ha 99%-ban csak egyedül fogja használni? Én a helyében vennék 1millióért egy Lupo 3L-t ami 120km/h-nál klímázva elgurul 3.5 literrel. És ha kicsi? Ki nem szarja le egyedül fog benne ülni és kétszemélyes autónak amúgy is teljesen hibátlan. Annál olcsóbban semmivel sem lehet eljárni, értékvesztése már elhanyagolható, az alkatrész fillérekből megvan hozzá olcsó felgumizni és irgalmatlan pénzt megspórolna egy nagyobb dízel autóhoz képest ami a 6 litert simán megkéri autópálya tempónál. De hát ő tudja. Mindenki úgy szopatja magát bucira ahogy akarja.
-
rbalint88
addikt
vannak nehezen forintosítható tényezők, mint például a zajkomfort. biztos nem szopatnám magam egy kicsi, hangos, nem autópályázásra tervezett autóval napi 3 órán keresztül, mert akkor biztos megutálnám az egészet. inkább valami benzin-gázos témát választanék, ha már nagyon baszná a fülem a dízel és még spórolni is akarok.
-
-v-
addikt
válasz footy #112353 üzenetére
Jó de ha fél misivel többet keres mondjuk ott kint, akkor abból 114e-t levonva is még jól jár
Autópályán 2x1 óra meg kb. pihentetőbb mint bkv-zni ... én legalábbis szívesebben nyomnám, mint a hármas metrózást mondjuk. Miért nem albizik kint? Pl. mert így minden nap hazajöhet a családjához, az elég nyomós érv szerintem. Miért nem költözik ki a család is? Pl. mert itt van munkája az asszonynak itt jár suliba a gyerek stb ... azért nem olyan nehéz olyan scenáriót összerakni, ahol megéri a dolog, ne legyetek már ennyire szűklátókörűek. Ha nem érné meg gondolom nem csinálná, ha nem teljesen hülye ...Declare:
"Raadasul, elöször arra gondoltam, hogy van ezert valami szemmel lathato fizu, de akkor meg nem 1,5M ert keresne autot...."Kicsit próbáljátok már ne a saját szemszögetekből nézni dolgokat, honnan tudod nem keres kurva sokat csak mondjuk totál fölöslegesnek meg pénzkidobásnak tartana drágább autót? Az is lehet otthon áll egy RS6, csak ingázni mondjuk fölösleges egy drága vas amit lehasznál ...
A szemmel látható fizu az meg relatív, lehet totál szopóágon volt eddig, és ez most nagy előrelépés vagy jó lehetőség amit megragad. Ha meg mindenki ennyire dúskál a kurva jó lehetőségekben, hogy válogathat hova mennyit meg mivel utazik, az örüljön.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
Jó de ha fél misivel többet keres mondjuk ott kint, akkor abból 114e-t levonva is még jól jár
Kulfoldon sincs kolbaszbol a kerites.En pont szivesebben vonatoznek, mint ingaznek kocsival, mert tudsz az uton mast csinalni, nincs dugo, nem kell figyelni stb..
Akinek RS6 all otthon az nem fobia PD-vel fog ingazni. Nem a presztizs miatt, hanem mert sokkal kevesbe faraszto, a jobb zajszigeteles miatt, a nem pattogos futomu es a kivalo ulesek miatt. A napi 250km-nel pedig nagyon szamit hogy milyen ulesben ulsz, mert kesobb a plusz kereset ramegy arra hogy rendbehozasd a hatad.
Ezzel befejeztem a temat, de nem azert mert meg lettem volna gyozve.
-
-v-
addikt
Latom atment a lenyeg, na mindegy ...
-
Typhoon47
őstag
válasz footy #112342 üzenetére
Miért ne lenne komoly? Én is csináltam. Egy jobb pozícióban párszor meg lehet keresni ennek a vasnak az árát teszem azt egy éves msz. keretében, kiküldetésben..stb. Honnan tudjuk, hogy mekkora időtartamra gondolt stbstb...
"Education is important but big biceps are importanter"
-
válasz Declare #112368 üzenetére
Konkrétan, hogy miért hülye. De legalább nem csak nekem tűnik fel, hogy gyakorlatilag azonnal elmegy a beszélgetés a problémafelvetésre való releváns reakciók helyett ebbe az irányba.
Néhány megjegyzés még, ha már úgyis dúl a flémvór, és ha már én is elolvastam az eredeti kérdést is:
- Alsó- középkategóriás autót keres, ami ugyan nehezen körülírható megfogalmazás, de szerintem nem a fábiát jelöli, hanem minimum valami kompaktot, ami utazásra azért már akár kényelmes is lehet.
- Egy-két évre keresi az autót, azaz valószínűsíthető, hogy most ennyi a keret, mert a meló megvan, de pár év alatt kijöhet vagy a költözés, vagy egy komolyabb autóra csere.
- Az ország nyugati, de kevésbé fejlett részéről származom, ahol a nem is kicsi munkanélküli rétegnek az álommelója a közeli elektronikai multihoz bekerülni sori operátornak (gyakorlatilag sor menti droid) bekerülni. Egyszerűen azért, mert képesítés nincs, lehetőség nincs, lakás/ház sok hitellel van, család van, nagyit ápolni kell, és még mindig jobb, mint a közmunka. ezek a szerencsétlen emberek négy műszakban járnak dolgozni, a távolabb lakókat a munkáltató által üzemeltetett buszjárat két órával műszakkezdés előtt veszi fel, és két órával a munkavégzés után teszi le őket a településükön (ahonnét, ha szerencsé, nem kell tovább ingáznia)... Másik példa, hogy országos piacvezető multinál dolgoztam, a BP melletti telephelyre Székesfehérvár és Szolnok között szinte indenhonnét volt egy rakás ingázó kolléga. Na nem mintha pl Biatorbágyra egy óra alatt ki lehetne érni a nullás déli közepéről a reggeli/délutáni csúcsban...
- A lízingbe visszaadott német prémiumokban mit gondoltok, miért van 200-250k km akár? Jó, azok zömében cégesek, de van itt is ismerős, aki 80 km-t jön minden reggel az autópályán, és ugyanennyit megy hazafelé. Mondjuk ő kb fél óra alatt otthon van háztól házig, de nem is vonja fel senki a szemöldökét, hogy ez mekkora hülyeség, másrészt nem véletlenül vezet nagy motoros dízel autót (még ha SUV is).
Vannak tényezők, amiket nem ismerünk (rengeteg), de látatlanban lehülyézni valakit, aki tanácsot kér, az konkrétan kocsmakultúra.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
8th
addikt
válasz rbalint88 #112367 üzenetére
Nem kicsi. Golf IV szintű alsó-középkategóriás helykínálat várja az elöl ülőket és mivel az ember egyedül használná melóba futkosáshoz lényegtelen, hogy a hátsó sor mekkora. Ez eddig pipa. Egyáltalán nem hangos. Hiába 4hengeres a Golf IV TDI sem halkabb nála pláne ha ugyanúgy pd motoros. A 3hengeres kisdízel kifejezetten jól el van szigetelve az utastértől de muszáj is volt jól elszigetelni mert valóban borzalmas hangja van. A lényeg, hogy ebből nem sok minden szűrődik be az utastérbe inkább csak akkor jön meg a hangja ha intenzíven gyorsítasz vagy automatából átlököd kézi üzemmódba és kihúzatod. Ja, ilyenkor hangos pont mint az összes többi dízelmotoros autó hengerszámtól függetlenül. Ha egyenletes tempóval haladsz városon kívül vagy autópályán ahol már némi szélzaj is van jóformán nem is hallani a motorból semmit. Nyilván ez csak akkor igaz ha az összes motorborítás a helyén van az alsót is beleértve, és persze nem cincálta szét őket a nyest. Ez is pipa.
Ember azt írta, hogy napi 250km-t letekerne vele. Heti öt munkanappal számolva az 5000km egy hónapban ha szombatonként is dolgozik akkor ennél lényegesen több de az egyszerűség kedvéért számoljunk csak öt nappal. Ha a nyári szabadságolást ünnepeket ilyesmiket nem számoljuk akkor is legalább 55000 kilométert menne az autóval egy évben csak munkaügyben. 3,5 literes fogyasztással az 3850 liter nafta /2év. 5,8 literes fogyasztással már 6380 liter üzemanyag /2év (mert ugye a kérdező azt írta előreláthatólag két évre tervezi megtartani az autót). A jelenlegi átlagos 379 forintos gázolajárral számolva egy amúgy szintén takarékosnak mondható alsó-középkategóriás dízelhez (Golf, Focus, Megane... dízel akármi) képest kapásból megtakaríthatna ~960.000 forintot a két év alatt csak üzemanyagon az egyéb üzemeltetési költségeket még nem számolva. Gyakorlatilag az autó árát amiben ül 1:1 visszahozná a kocsi. Ez a nem mindegy.
A benzin-gázos autó sem jó alternatíva mert a rövidke benzines váltók miatt bármelyik 1.6-1.8 alsó-közepes akármi bever 8liter gázt autópálya tempónál, ha nem többet annál kisebb motorral pályázni pedig istenkísértés. Számold ki az mennyi 110.000 kilométerre vetítve 225 forintos autógázzal.
Ez így végigolvasva biztosan sokaknak nettó fillérbaszásnak tűnik de ha már egyszer a saját költségemen kellene bejárnom dolgozni ilyen kiqúrt messziről akkor én azt igyekeznék a lehető legolcsóbban megoldani.
Persze végig a magam nevében beszéltem, én ezt tenném. -
!Overdose!
őstag
Lehet, hogy bennem van a hiba, de fordulaton nekem kifejezetten jobban tetszik a 3 hengeres hang, mint a 4. Igaz még nem sok km-t tettem a kis PD-be, de egyelőre sokkal-sokkal jobban tetszik, mint amire számítottam. Hétvégén még lesz egy BP-Békéscsaba-BP útja 4 személlyel, csomagokkal, klímával. Ha legalább úgy tudok majd vele előzgetni, mint a Hondával, akkor már boldog leszek.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz !Overdose! #112378 üzenetére
Lehet, hogy bennem van a hiba, de fordulaton nekem kifejezetten jobban tetszik a 3 hengeres hang, mint a 4.
Benned van a hiba, V6-tól felfelé kezdődik a hang, az alatt csak zörej van.
[ Szerkesztve ]
-
Csabi0415
csendes tag
Sziasztok, szeretném megkérdezni,hogy mi a véleményetek/tapasztalatotok a 2001-2003-as Seat Leonokról?!
-
8th
addikt
válasz Mágus2 #112379 üzenetére
Ez nem igaz. Még ha a járáskultúrát említetted volna hellyel közzel megállta volna a helyét a kijelentés.
E36 325, Focus ST, Fiat Coupe, Audi 80 Coupe 2.3, Subaru SVX, Passat 32b Syncro, stb.
És ezek utcai szarok szándékosan nem a sportkocsikat soroltam úgymint: Audi S2/RS2/TT-RS, Porsche 911 Turbo/GT3, BMW E36 M3, Toyota Supra Turbo, Subaru Impreza WRX STI, Mazda RX7/RX8 stb. bármelyikkel szívesen elkaristolnék és boldogan hallgatnám a zörejt amit kibocsát magából. -
roberto211
őstag
válasz Mágus2 #112387 üzenetére
Nem...
Te ugy írtad mintha ez a nagy könyvbe meglenne írva ,márpedig ez az igazság és pont.
Most meg azt mondod " csak a véleményed."
Kicsit hiteltelen.
Nem mas értelmezésével van a gond hanem a te fogalmazasoddal.
Meg az ilyen nagyon határozott "hengerszamra verjük" kijelentésekkel , utana meg jon a mentegetozes h "en a véleményemet írtam nem általános igazságot ".
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
DeFranco
nagyúr
válasz roberto211 #112389 üzenetére
Szerencsétlen megfogalmazás volt, de most el ne kezdjetek már ezen hokizni. Felnőtt emberek vagyunk.
szerk: amúgy ma mindenki hülye, velem együtt. mindenkit kikészít ez a meleg, csökken a toleranciaszint, mindenkinek gőzöl a feje. vigyázzatok hazafelé, meg hétvégén.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Mágus2 #112382 üzenetére
A 4 és a 6 között van még egy szám.
Ha már 4 hengerről beszélünk, egy boxer STI-t szerintem nem tud überelni semmi, de az S60R T5 is gyönyörűen szól egy jó rendszerrel.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Dj Sügi
őstag
Sziasztok!
Gondolom ez mindenképp felejtős, már csak azok alapján is amiket a "kereskedőről" olvastam több helyen. Kíváncsi lennék a véleményetekre, hátha egyből kiszúrtok valami hibát -a KM óra álláson kívül-, mert én nem láttam a képek alapján semmi feltűnőt.
Szerk.: Hátsó lökhárító jobb oldalt a műanyag illesztésnél valami gubanc lehet sztem, ablaktörlő lapát meg rádióantenna hiánya ilyen apróságok.[ Szerkesztve ]
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz DeFranco #112391 üzenetére
Azért a "benned van a hiba" és az "ők gondolják rosszul" elég egyértelmű és egyetemes volt. Ezt már nehézkes úgy beállítani, hogy "jaj hát én csak véleményemet mondom".
Én mondjuk pont lesz.rom, mert nincs annyi pénzem, hogy ezzel is foglalkozzak. De ha lehetne választani, akkor bezony egy Subaru boxer kellene.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
-v-
addikt
válasz runner 125 #112392 üzenetére
Nem tudom, mindenki oda meg vissza van a legendas bubu hangtol, de szerintem ugyanugy nem szol jol, mint a sor4... boxerbol is csak a 6 hengeres szol jol. A v6tal egyutt az a kedvencem. De a sor5 is nagyon jo ... igazabol minden ami tobb mint 4 henger.
-
Land
veterán
Valaki tud Pesten megbízható, hozzáértő váltószerelőt (kézi)?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
#16514048
törölt tag
válasz Dj Sügi #112393 üzenetére
Ennyiért minden mk2-es Focus felejtős, nem csak az, amit ők árulnak. Csontiról azt mondják, hogy őszinte és korrekt eladó. Azért nem vennék tőle csak autót, mert (bevalottan) mindent a "legjobb áron" ad, tehát általában itt a kínálat legalját találod. ebből adódóan az autóik állapota a rosszabbak közé sorolható. A képekre ránéztem, hirtelen sok szembetűnő hibát nem láttam, de az igazi problémák élőben nézve és a próbaút során jönnek elő.
Abból a szempontból ajánlom őket, hogy valószínűleg nem fognak megpróbálni lehúzni, és egy valójában rossz autót hibátlannak előadva rádsózni. Ha munkásautó kell, amit lehet ütni-vágni, akkor nem jársz velük rosszul. De ha jó állapotú autó kell, akkor hanyagolnám. A márkánál maradva ennyiért nagyon szép első generációs Focusokat lehet kapni, szerintem azzal jobban járnál.
[ Szerkesztve ]
-
JoolsNOS
veterán
válasz JoolsNOS #112284 üzenetére
Erre a kérdésemre nagyjából letisztáztuk a lehetőségeket. Viszont most abban gondoltam tovább, hogy mi lenne ha egy régebbi szívódízelt vennék? Pl egy 2000es focus vagy hasonló? Azok szintén jól fogyasztanak és elvileg még nincs bennük a sok drága alkatrész. MIk a tapasztalatok az ilyen autók fenntartásával? Régebben egy 88as 1.6d fiestám volt, gyakorlatilag csak a kopóalkatrészt kellett cserélni meg tankolni. 6.5 volt télen a max fogyasztása, amikor 3-4 kmes utakat tettünk vele minden nap. Folyamatosan hidegen ment gyakorlatilag. 4 alatt is tudott nyáron produkálni hosszú távon. Kár volt eladni (főleg bagóért ) bár akkor muszáj volt, most ideiglenesen teljesen jó lenne. Megérheti belevágni akár egy ilyenbe?
Köszi[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ