-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dorien
veterán
válasz JoolsNOS #112400 üzenetére
Focusból nincs szívódízel, csak adagolós TDDi meg közös nyomócsöves TDCi. Előbbi kevésbé rizikós vétel. A benzines 1.4-1.6 Focusok sem esznek sokat és legalább csendesek és megbízhatóak.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
8th
addikt
válasz JoolsNOS #112400 üzenetére
Ha modern szívódízelt szeretnél akkor a Volkswagen csoport SDI motoros autóival kell beérned. Én úgy tudom, hogy senki más nem gyártott már akkoriban szívódízel motoros személyautót. Ők voltak az utolsók a sorban.
Skoda: Fabia, Octavia
Seat: Arosa, Ibiza, Cordoba, Cordoba Vario, Leon, Toledo
Volkswagen: Lupo, Polo, Polo Classic, Polo Variant, Vento, Golf, Golf Variant, Bora, Bora Variant
Audi: -"Megérheti belevágni akár egy ilyenbe?" Ha nyugodt sofőr vagy és csak úszol az árral akkor simán meg viszont ha dinamikusan vezetsz akkor szerintem nem. Az igen szerethető "pincéből húzó és lefullaszthatatlan"szívódízeles nyomatékgörbe miatt nyugis tempóban nagyon kellemes vezetni őket viszont ha sietősre fogod a figurát hamar kibukik, hogy mennyire gyenge az a motor még a relatív könnyű Fabia-Polo-Ibiza trióba is.
-
JoolsNOS
veterán
Nyugodtan vezetek már. Mint mondtam elvoltam az 54 lovas fiestával is. Tudom, hogy csak lendületből lehet előzni. Akkor megszemlélem a felsorolt autókat köszi.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
szőröscica
addikt
válasz JoolsNOS #112404 üzenetére
A modern dízelek is tudnak nagyon keveset fogyasztani, és mégsem fogsz velük egy kamion mögött leutazni egy fél életet. Nekem egy 1.9-es CR dízelem van, egy üresen másfél tonnás kasznival, és az elmúlt 75 ezer km-en 5.94l/100km volt az átlagfogyasztása. Ebben voltak nyilván 110 tempomattal gurulások az autópályán, de voltak 5 fővel, telepakolva, tetőbox-szal, nyélgázon 170 és 210 között futott etapok is. És sosem kérdés, hogy ha kell, akkor tiltásig forgatom a fokozatokat....
Az én személyes véleményem az (maradjunk csak VAG szinten), hogy nem tudsz egy sdi-vel annyit spórolni, hogy megérje az áldozatot. Ésszel használva egy Passatban 6 literes átlaggal röhögve eljársz. Egy fábiában 5.5-tel. Egy sdi-vel mit fogsz? Fél litert? Évi 20 ezer km-el számolva néhány ezer forintot. Cserében az első emelkedőnél vagy az első teherautónál izzadni fog a homlokod, és ha bárhova sietni kellene, csak nézelődni fogsz, meg káromkodni. Egy jó tdi-vel meg bepakolod a 200 tempomatot, és odaérsz.
-
JoolsNOS
veterán
válasz szőröscica #112405 üzenetére
Nem csak a fogyasztás a lényeg, hanem, hogy nem akarok pl fél év múlva 400ezer forintért turbót vagy kettőstömegű lendkereket cserélni, esetleg 2-300ezerért részecskeszűrőt. És az egész onnan indult, hogy a normál használat napi 15-15 km oda vissza ami nagyon nem tesz jót a modern dízelnek.
(#112403) 8th a fogyasztásuk meggyőző ezeknek az sdi motoroknak. Ha csak az erejük a hátrányuk akkor erősen megfontolandó.
[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
JoolsNOS
veterán
válasz szőröscica #112407 üzenetére
Inkább nem kockáztatok amiatt, hogy erősebb legyen az autó. Ez a legutolsó szempontom most.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
szőröscica
addikt
válasz JoolsNOS #112408 üzenetére
Ez a kijelentés megállná a helyét, ha egy biturbó automata légrugós BMW 535d-t hasonlítanál egy adagolós 1.9 tdi-hez de igazából a minimálisan elvárható rugalmasság és teljesítmény beáldozását nem tudom megérteni.
Egy szívó dízel veszélyesen lassú, soha eszembe nem jutna beleülni, vagy ha esetleg csak és kizárólag városi ingázásról lenne szó, akkor telefosnám a levegőt egy Saxo/106 1.5d-vel, mert annál tényleg csak a 125-ös robogók esznek kevesebbet.
-
TaaT
veterán
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #112405 üzenetére
bepakolod a 200 tempomatot
Nem szabad annyival menni.
-
8th
addikt
válasz JoolsNOS #112406 üzenetére
Azon is lehet segíteni. Egy normálisan megírt csipsztuninggal kijön az SDI-ből is 80-85lóerő és 150Nm feletti nyomaték és a legjobb, hogy a motor karaktere jóformán semmit sem változik. Ugyanúgy lentről húz csak épp minden fordulatszám tartományban érezhetően erősebb lesz és a fogyasztása sem nagyon változik.
-
-
tomcsi23
veterán
válasz parandroid #112418 üzenetére
Úgy írtad alá.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Dj Sügi
őstag
válasz #16514048 #112399 üzenetére
Köszi a választ! MK1 Fokuszok, nagyon retrónak néznek ki már kívülről és belűről is nekem.
1,2 milla körül van ezeknek a többségük és felfelé, ha jól láttam. Semmiképp nem lehet kivételt találni 1 milláig(találtam többet is, vezetett Ford szervizkönyvvel is akár), ami nincs teljesen széthajtva?
Ha viszek régóta ismerős szerelőt, beviszem Ford márkakereskedés szervizbe, hogy nézzék át, törés és összegányolást csak megtudják állapítani, nyilván motorba nem látnak bele szétszedés nélkül, de annak betegségeit is megtudják mondani hang, menet, papírok, meg megnézés alapján. Ha ezeken kívül semmi gubanc nincs velük, akkor ugyan ott tartok mint minden más használt autónál, nyilván lesznek vele + tételek, de az a drágábbaknál is simán benne van.
Egy kereskedő, mi alapján áraz, mit tud pluszban megállapítani, amit egy Ford szerviz pl. nem?
Köszönöm a segítséget!🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
#16514048
törölt tag
válasz Dj Sügi #112420 üzenetére
Nézd, rákerestem Használtautón 2005-2008-as mk2 Focusokra, keresési feltételnek ennyit adtam meg: benzin, érvényes magyar forgalmi, klíma, elektromos ablak. Kidobott 159 találatot, ebből összesen 4db volt 1 milla alatt. Ár szerint növekvő sorrendbe téve a kb. 20. találat már 1,2 volt, de többen 1,5 milló feletti összeget is elkérnek még 1.4-es Ambiente felszereltségű példányokért is. Ezekből azért lehet következtetni pár dologra... Ha minden rendben lenne velük, akkor senki nem adná őket ennyire ár alatt. Én az ilyeneket inkább elkerülném, persze ez nem jelenti azt, hogy a drágábbakra nem kell majd költeni.
Nem akarlak teljesen lebeszélni róla, mert kivételek mindig lehetnek. Ha megbízható, hozzáértő emberekkel átnézeted és nem találnak rajta komoly kifogást, akkor meg lehet venni. A kérdés csak az, hogy erre mekkora esély van a kínálat teljesen legalját képviselő, 4db millió alatti Focus esetében. Én személy szerint szeretek biztosra menni (már ha lehet ilyenről beszélni használtautó esetén), egy másik felfogás szerint viszont a bátraké a szerencse.
Nem hiszem, hogy a kereskedő több mindent meg tud állapítani, mint egy márkaszervíz. Ők úgy áraznak, hogy keressenek is rajta, akár egy esetleges alkudozás esetén is, jó állapotú autót nem fognak mélyen a piaci ár alatt eladni. Ahogy egy tulaj sem adná be nekik 7-8-900k-ért a jó állapotú kocsiját, még akkor sem, ha gyorsan kell a pénz, amikor egy ilyen keresett autó esetén egy valóban szép példányra mondjuk 1,2 millióért többen is megpróbálnának lecsapni egy hétvége alatt. Legalábbis szerintem, olyan túl nagy rálátásom azért nincs a dologra.
-
Dj Sügi
őstag
Esetleg tudtok ajánlani valamit 1 milláig alternatívának?
Eddig is benzines Ford volt és semmi nagy gond nem volt vele a szokásos kopó alkatrészek cseréjén kívül, pedig már lassan a veterán kategóriát súrolta.
Csak a Fiesta egy kicsit szűkös lett a hely szempontjából, ezért néztem 1el nagyobb kategóriát. Kicsit nagyobb motorral, pár extrával, meg azért már manapság jobb a biztonságra jobban "kihegyezett", légzsákos autó a sok "remekül, mindenkinekjogsitadunkjópénzért" vezető sofőr miatt.
Mindenképp benzines kellene sztem 1,4-1,6 között, lusta autó lenne, mert sokat menne rövidtávon(15-20km), ritkábban menne nagyobb kirándulásra több 100+ kilométerre.🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
Dorien
veterán
válasz Dj Sügi #112424 üzenetére
Focus, Astra, Golf, Octavia
A faceliftes Focus Mk1 sokak szerint problémamentesebb és jobb autó, mint az Mk2 korai példányai. De ha nem tetszik, akkor kell keresni mást..."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
roberto211
őstag
válasz Dj Sügi #112424 üzenetére
Megane II limuzin vagy grandtour?inkabb grandtour ez francia ,a limó meg török Oke nem annyira "faegyszeru" mint gastra focus golf Octavia ,stb kicsivel több a hibalehetőség vagyis ennek esélye. De cserébe elegge biztonságos van egy kiállása szep is szerintem meg komfortos. Sok extra is van benne. Es 8-900e.
Egy nézést szerintem megér h tetszik e neked v sem. Felsoroltaknal szerintem komfortra meg biztonságra ,kényelemre jóval jobb.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Ragadozó
Ármester
válasz Dj Sügi #112424 üzenetére
Focusokkal azért van gond, Golf, Octavia 1, Corolla E12, HR-V(ez nagyobb, de nem sok bajuk szokott lenni), franciából 307, de abból ne a legelső példányokat, 2 évet számolj rá a gyártás kezdetéhez...
[ Szerkesztve ]
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
Remekelek28
őstag
Sziasztok
Mit tudok olyankor tenni,ha nem késziti el a megbeszélt időpontra a kocsimat a magánszervizesés emiatt nem tudom másnap dolgozni,kiesik a napi bérem. Illetve ha felszámol plusz anyagdijakat,azt hogy tudom számonkérni,hogy valóban kicserélte e ? Kérjem h mutassa meg a régit,vagy számlát kérjek ?
Esküszöm már szervizheroltom van. Nagy nehezen tudom eljuttatni valahova és ott is kinlódnak. -
roberto211
őstag
válasz Remekelek28 #112431 üzenetére
Számlát nem hiszem h mutat mert akkor meglátod h mennyi árrés van a két ár között azaz az Ő szerelői alkatreszárai és a te azaz magánszemély bruttó árai között.
Max annyit hogy mutassa meg a régi alkatrészeket.Sokmindent nem tudsz tenni. Csak annyit hogy nem viszed többet oda..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Remekelek28
őstag
válasz roberto211 #112432 üzenetére
De ugy kérném,hogy nekem adjon fogyasztói számlát.
Az alkatrészmutatással az a baj,hogy bármilyen csövet bemutathat. Annyita nem értek úgyse hozzá.
Melyi felügyelettel lehet fenyegetni,ha nem ad számlát ?
Nav? -
válasz Remekelek28 #112431 üzenetére
Ezt inkább a jogi topikban tedd fel!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
roberto211
őstag
válasz Remekelek28 #112433 üzenetére
Ja ha ő ad számlát az mas de abba nem biztos belemegy magátol.
Amugy ha az o számláját adja neha lósz@rt nem er mert azt ír rá amit akar.
Amúgy igen. Általában a NAV.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Ragadozó
Ármester
válasz Vesztor87 #112429 üzenetére
A benzinesei sem annyira jók...100e km után szokott gondjuk lenni...sose értettem miért lett a köztudatban, hogy egy megbízható autó dízeljeik már egy más történet...ford dízel motor nagyon sok más autóban is fellelhető, mint az 1.9-es fiat erőforrás...
Főtengely ékszíjtárcsa, generátor, trafó, futómű elég hamar tönkre megy alattuk...és sokszor vannak hülye elektromos hibáik, a korrodáló vezetékek miatt...már ezek se 1-2 éves autók..némelyik eszi az olajat is, de nem egyszerűen.G astrát azért nem javasoltam, mert az is több olajat eszik, mint benzint némelyik, gyakori meghibásodások.
Koreai autókhoz nem mindig van jó utángyártott alkatrész.
Corollák megbízhatóak, csak kopó alkatrész, lánc is bírja, elsők közt olaj csipegetős van.
Legjobb vétel talán az Octavia1, nincs még Canbus, nagy és strapa bíró...Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
Ragadozó
Ármester
válasz DeFranco #112437 üzenetére
mk1 és mk2 is ebből a szempont egykutya, ott is sok a baj egy idő után...
Totálcar cikkből idézet, mk1:
nagyjából leírnak mindent, de még így is kozmetikázva van (én csak saját tapasztalatomra támaszkodom, hogy mennyi focust javítottunk):
Focus típushibák
Több mint tíz éve van piacon, így egy elhanyagolt, széthajtott példánynak már bármelyik alkatrészével lehet gond, de azért a Focusnak is vannak típushibái. Főleg a két első évjárat autói szenvedtek gyermekbetegségektől, amiket aztán később orvosolt a Ford. Ilyen lehet a kormány szervopumpájának meghibásodása vagy a generátor gondjai, ami miatt egyébként a gyár még 1999 nyarán visszahívási akciót rendelt el. A kipufogó rozsdásodása és zörgése is lehet zavaró parajelenség, utóbbi a hővédő lemezekre is jellemző. Benzines Focusoknál viszonylag gyakori probléma a motorvezérlő nyűgösködése miatti rángatás, az elromló gyújtótrafó és a benzinpumpa reléjének meghibásodása. Gond lehet a kombik hátsó kerékcsapágyával, és az első évjáratok első rugói esetenként eltörhetnek. A Ford túlzottan is optimista volt a vezérműszíjak csereintervallumának meghatározásakor, ezért elfordulhat szíjszakadás. Egyes benzines modelleknél 160 ezer km a limit, amit nem ajánlott kivárni, de a dízelek 60 ezre is túlzást, ezt már 50 ezernél illik cserélni. A dízelek Achilles-sarka a turbó, az adagoló, TDCI-knél pedig az injektorfúvóka, de a befecskendező-rendszer vezetékei is hajlamosak az anyagfáradásra és törésre. Ha a kilométeróra nem moccan a nullás végállásáról, akkor valószínűleg a sebességszenzor ment tönkre. Elképzelhető, hogy csatlakozásainak takarítása segít, de valószínűleg cserélni kell a végáttételnél lévő jeladót. A kétliteres benzineseknél és a dízeleknél előfordulhat, hogy leszakad a kéttömegű lendkerék, ami jelentős pusztítást végez, ennek a javítása igen drága. Nem túl veszélyes, inkább szépséghiba a beázó első fényszóró vagy a nyikorgó ülések problémája.Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
DeFranco
nagyúr
válasz Ragadozó #112438 üzenetére
hátööö... ez így eléggé blikkes tempó
nem szoktam védeni a típust, simán elismerem, ha valamit elcsesznek rajta (mert itt is van elcseszés, mint minden márka minden modelljén) de ez így ahogy beírtad nagyon nagyon messze van a valós képtől, nem fogom mondatonként kielemezni.
a hibák kb. feléről nem is hallottam a típusnál, a másik negyed nem jellemző, max. egyedi esetekben, a maradék negyedet tekinthetjük típusgyengeségnek (ami mint mondtam, máshol is van)
az első szériás facelift előtti első évben gyártott modelleknél előforduló és visszahívással orvosolt hibákból általánosítani meg övön aluli.
az mk1-es fókát ismerem, én egy megbízható, egyszerű, jól fenntartható autónak ismertem meg mióta használom, ennyit tudok elmondani a kérdésről, az ilyen fudokkal meg 3f szabályokkal meg nem tudok és nem is akarok mit kezdeni.
szerk: lefingott, elhanyagolt, széthajtott példány ebből is van, de megint csak azt tudom mondani, hogy ne ezekből általánosítsunk.
[ Szerkesztve ]
-
Ragadozó
Ármester
válasz DeFranco #112439 üzenetére
Ez inkább azon múlik, hogy nálad egy probléma mentes járgány van...sok minden függ attól, ki miképp használta és tartotta karban előtted az autódat...
Nekem egy Corolla T-Sportom van, kevés gonddal, mégis hallottam olyan példányról, hogy nagyon fura bajai vannak...Egy általánosság ami eszembe jut:
Audi: automataváltó gondok, nagyoknál szívócsőcsapantyú gondok, ebből kifolyólag szívósor csere.
Hátsó ablaktörlő motor.
Összkeréknél gyakran hamar lezabálja gumikat, multilengőkarok és fékek cseréjél sokszor mélyen zsebbe kell nyúlni, a vezérlés se két fillér.
az 1.8-as turbós benzin motornál, a szíjfeszítő megadja magát, motorgenerál...VW: alukarternél az olajleeresztő csavart nem lehet meghúzni, EGR, zárak...nagyoknál ua. mint az audinál...
Tuareg, Q7: fékmunka hengerek megállnak, légrugósoknál kompresszor, csövek hibája stb, akkura nagyon érzékeny, csak gyárit és pár évente cserélni...a bal első ülést ki kell szedni a cseréhez.Skoda: fábiáknál a lánccal, generátorral, ablakemelő mechanikával, ajtózárakkal...
Toyota: benzineseknél, kb 2000 től 2004-ig elég sok eszi az olajat, inkább kopó alkatrészek, fék csúszkák szeretnek megszorulni...
Opel: kerékagycsapágy, EGR benzin és dízelnél is, régebbi benzinesek eszik az olajat, isuzu dízel motorosok generátor gondok, gyakran van a vezérléssel gond.
Chevrolett-Daewoo: ECU hibák, immo hiba, elektromos csatik, biztitábla, gyakori futómű és kuplung gondok. Matizoknál a gyújtás elektronika...
Nissan: lánc gondok, katalizátor...
Ezek jutottak hirtelen eszembe..de nem akarok regényt írni...
Én nem fogok védeni egy típust se...nem márkaszervizben dolgozom...és nem blikknek
Nem te szívsz ezen meghibásodásokkal...pénteken adtunk vissza egy C-Maxot aminek elszállt a főtengely ékszíjtárcsája...egy művészet szerelni is..nem írok rá jelzőket...előtte turbót cseréltünk rajta...Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
Snoop-y
veterán
sziasztok,
Segitene valaki megtalalni azt a cikksorozatot mikor a nepper bacsi kiakad a hulye vevokre? Nem talalom totalcaron es google haver sem segit csak az egyes autokat talaja meg becsuletes neppernel
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Mewryck
tag
válasz Snoop-y #112441 üzenetére
erre gondoltál?
A magyar használtautó-vásárló hülye! 1
A magyar használtautó-vásárló hülye! 2
A magyar használtautó-vásárló hülye! 3focus mk1: főnököm vett eg mk1es focust,ghia felszereltség facelift utáni kombi,ami eddig előjött:
-központi zár probléma-később megoldódott
-5. fokozatban 2000-es fordulaton néha rángat
-sebességmérő és kilométerszámláló véletlenszerűen nem mér
kb 230k km van benne,vezérlés vásárláskor lett cserélve a szükséges dolgokkal eggyütt...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
JoolsNOS
veterán
válasz runner 125 #112442 üzenetére
Vicces írás, de azért ne állítsuk már be a neppert szentnek meg Teréz anyának. Abból él, hogy jól járjon.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
válasz runner 125 #112442 üzenetére
Vagy csak meg kellene nyitni a TIR...bár látom teljesen feleslegesen írtuk meg, mert még az oszlopos tagok sem olvasták
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
TaaT
veterán
válasz JoolsNOS #112444 üzenetére
Nem állítjuk be "Teréz anyának", de meg mutatja másik szemszögből is a használt autó piacot.
Give them hell Ukraine!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban