-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagylalt
senior tag
válasz BigBlackDog #136496 üzenetére
A sportos szó alatt arra gondoltam, hogy ne legyen lomha. Ne kelljen gondolkodni minden előzésnél...stb.
G Astra nem rossz, Focus-ból pontosan milyenre gondoltál?
Ha esetleg a 7.gen Civic mellett teszem le a voksomat, akkor mégis milyen típushibákkal kell számolnom?
Igazából az alap (olajcsere, váltóolajcsere,...) javításokra tettem félre. Illetve az átírás, eredetvizsga és egyéb nyalánkságok is egy külön büdzsé.(#136497) Integrale: A 147-es Alfa nagyon bejövős. Esetleg 1.9 JTD nem jöhetne szóba millió környékén?
(#136498) Qru: Azért nem szeretnék olyan autót, amibe csak ölöm a százezreket...oké, hogy kell néha rá költeni, de ne legyen pénztemető.
(#136499) mdani01: Hát annyira nem tetszenek a Swiftek, nekem az nem fiatalos.
(#136500) iRico: Igen, ezt el is felejtettem írni. Kifejezetten szeretek vezetni és ezért szeretnék egy olyan autót, ami karakteres.
Feltéve, ha nem szarkazmusból írtad az Alfára.(#136505) SzlobiG: VW Golf 4 1.9 TDI? Vagy felejtős? Esetleg egy PD? Van a családban és igazából jók a tapasztalatok vele.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz #94529552 #136769 üzenetére
ühüm, aham. nem a millió kilóméter számít, hanem a karbantartás. 1.9 jtd kurvára stabil motor, 4-500ezer km-ig pisszenés nélkül kell mennie, ha jó olajat kapott megfelelő gyakorisággal és nem okos gázolajjal tankolták.
a többi részére meg csak annyit, hogy nekem a 297ezer km-es, most már chipelt motorral semmi gond nincs, lengéscsillapítót is most kell a gyárit cserélni 13 év után... tök mindegy milyen márkáról van szó, a kocsi legnagyobb ellensége a tulaj, nem a magas futás. -
Elektrosokk
addikt
válasz fagylalt #136765 üzenetére
Nem, nekem második olasz autóm az alfa. Sportos dinamikus járgányok, igényes beltér, és segítőkész márkatársak, olyan ez mint egy nagy család! nem Tudok mást mondani, ezt érezni kell!
Puma : minden szétrúgott millió kilométeres autóval vigyázni kell mert sokba lehet a rendberakás ugye?
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Egy barátom nevében kérdeznék autóvásárlási tippekkel kapcsolatban.
Elvárások:
-1,5-2m FT (papírozással, első szervizzel együtt)
- ~2007-es évjárat
-benzines
-klíma
-4x el ablak emelő
-sedan
-napi minimum 70 km-es ingázásraJetták és Volvo S40-ek tetszenek neki, de nyitott egyéb márkákra is. Előre is köszönöm a válaszokat.
(Most nézem, hogy itt ugyan azok lógnak mint a sima autós topic-ban. Írhattam volna oda is. )
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz z123456789 #136774 üzenetére
Alvázszám mi legyen?
-
Declare
őstag
válasz z123456789 #136776 üzenetére
Jájjj....szvsz ezt ne....csaladban van s40 volvo az 1.8 benzinmotorral es az igen fos. Nem megy es sokat eszik....hat akkor egy 1,6
-
footy
addikt
válasz z123456789 #136776 üzenetére
Az, viszont mivel nehezebb igy szarabbul megy vele. Az S40-be minimum 1.8 benzin
-
runner 125
nagyúr
válasz z123456789 #136774 üzenetére
S40-ből minimum 2.0 benzin, de inkább 2.4 szívó kintről. Ugyanannyiból elvan mint az 1.6-os, de legalább megy is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
válasz z123456789 #136776 üzenetére
Bár itt többen lebeszéltek erről a motorról, nekem konkrétan ilyen van egy C30-as kaszniban 1,5 hónapja. 50-50% város/autópálya használat mellett saját mérés alapján (mindig első kattanásig tankolom ugyan annál az OMV-nél) 7,2-re jön ki a fogyasztás. Ez a motor elvileg örök élet meg egy nap kategória és igen, a Fordtól származik.
Az igaz, hogy nem egy erőgép, de a napi közlekedésre szerintem elég. Egy baj van vele, hogy 130-140-es tempónál pályán már 4000 körül forog, de mivel a 2.4-es szívó benzin is csak 5 sebességes, az is forog közel ennyit és emellett még 2-3 literrel többet is kér. Viszont jobban megy, az tény.
Mielőtt vásároltam, fél évig nézegettem ezeket, mert csak és kizárólag C30 érdekelt. Annyit derítettem ki, hogy az 1.8-as motorral lehetnek gondok és többet is eszik, mint a 2.0-ás, szóval azt én nem erőltetném. 1.6, 2.0 vagy 2.4, esetleg T5!"Less but better" - Dieter Rams
-
Declare
őstag
válasz z123456789 #136781 üzenetére
Az 1.8 as 9 liter körül ker, ugyan sok varossal...es mindehez bitang lomha. Lehet, hogy a 2.0 ennel jobb es jobban is kell hogy menjen
-
MunezXBK
nagyúr
Az ugyanaz, ugyanolyan, stb. szavakat mikortól fogjátok egybeírni?
-
rbalint88
addikt
válasz z123456789 #136774 üzenetére
napi mininimum 70km-es ingázásra már pont dízelt vennék. Volvoból főleg, D5 oszt csokinyuszi. de ha fél-egy misivel feljebb tud menni 2,5-2,6-ig, akkor lehet gondolkozni D3-D4-ben is (az újabb, 5 hengeres 2.0 150-163-177 lóval) 2010-től. Ha mindenképpen benzines, akkor csak 2.0 fölött, lehetőleg turbóval. #másfarkávalcsalánverésajó
-
z123456789
addikt
válasz rbalint88 #136786 üzenetére
Most sasoltam meg a Jettát is. Ugyan az a kombó. Nem is megy, meg legalább sokat is eszik. Régen sem szívleltem ezt az 1.6-ot, de látom 10 év alatt mit sem változott a hasznossága. Csak a V-TEC Civic!
Mindenképp benzint akar. Én is azt használok, még talán többet is megyek. Mondjuk én meggyőződésből.
2.0 Turbóval? Mármint Volvón belül? Csak mert ha már 2.0, akkor kíváncsi lennék más márkákra is, mi az amiből lehet keresni, mert mondjuk jó széria volt.
-
őstag
válasz rbalint88 #136786 üzenetére
Szerintem értelmes D3 vagy D4 inkább 3 milliótól kezdődik sajnos.
Mondjuk egy évben csak a munkába járás 16.500 kilométer ilyen távolságon, (21 nap x 70 km x 11 hónap, ha feltételezünk 1 hónapnyi szabadságot), ez 7,5-es fogyasztással benzinben ~396 ezer, 6-os fogyasztással dízellel legyen ~317 ezer. 79 ezer forint a különbség és ha a dízelnél valami gebasz lesz (márpedig jó eséllyel lesz), akkor ennek a többszörösét fogja rálocsolni. De még ha évente 2x ennyit is megy, szerintem még ott sem egyértelmű a dízel előnye.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Declare
őstag
válasz rbalint88 #136786 üzenetére
Alapvetöen +1, csak ebböl a penzböl ezek nem jönnek ki. 1,5-2M között keres, papirozassal, szervizzel. Raadasul egy dizelnel ugye azert nagyobb tartalekkal kell szamolni, mint egy benzinnel, akarmilyen szipiszupi technologia is
Amugy a D3-D4 5 hengereshez meg annyi, hogy csak a regebbiek voltak 5 hengeresek, 1 eve kb mar ezek is 4 hengeresek. Ceges V40 be még pont az 5 henges 2 literes van....hat azert az egy jo kis masina na semmi extra, unalmas volvo, de jo, klassz....kövi hetekben megyek vele elvileg egy 800km körül, majd kivancsi leszek
-
z123456789
addikt
Két előttem szólóval egyet értek. Többek között én is ezért járok 2.0Benzinnel, évi ~30e-et. Se időm, se kedvem egy romlandó kocsival futkozni szerelőhöz. Illetve ekkora távolságnál, már szerintem a környezet terhelése is lényeges. Nekem ez is számít, ha csak a fele igaz, akkor is.
Nem vagyok dízel ellenes, egyszerűen én nem tudok megfizetni egy új dízeles kocsit, használtat meg nem vennék belőle. Max munkatársamét, mert abban többet ültem mint a felesége, mióta megvették. Törődve van a kocsival, nem vezet szarul, nem hajtja szét, jól felszerelt. Golf 7 kombi. Dízelt ismerőstől, vagy újonnan, és igen azt csak kevés km-rel.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz z123456789 #136790 üzenetére
Sokan gondolkoznak igy, de alapvetöen falsch ez a hozzaallas...sorry
1. egy jo dizel nem kormol es nem püfög ki szerintem sokkal több karosanyagot, mint egy benzin, ami meg többet eszik....ezen a nagyok is vitatkoznak, szoval mi ne tegyük....ez az en velemenyem (lehet nincs igazam).
2. hasznalt dizel keves km el nemigen van, mert nem vesz senki ujonan dizelt ha nem megy sokat. Ha tudod mire kell figyelni, nyugodtan megveheted a 300k km es dizelt is....lehet annak az emlitett dizel golf, amivel helyben forgolodnak hetvegente bevasarolni, sokkal jobban szet van rugva a kuplungja, el van dugulva a reszecskeszüröje, mint egy masik dizelnek, amiben 5x annyi km van, de azt üzemmelegen a palyan tette meg, fekezes es sebessegvaltas nelkül kb.
3. sok utannajaras, atviszgalas es mindenkepp tartalek kell a dizelhez. Ha ezek nincsenek, akkor igazat adok, Neked: csak ujjonan. Az ismerös semmit nem jelent...lehet rendes ember, de ha nem tudja hogy kell banni egy dizellel akkor mind1
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Declare #136791 üzenetére
1. Ezt nem tudtam. Én úgy gondolom, ami büdös, az káros. Ehhez még annyit, hogy találkoztam már nem büdös dízellel is. Imént említett kocsi se az, de pl. az még csak 1,5 éves.
2. Akkor ez egy ördögi kör. Kevés km-rel nem adják el, de sok km-nél meg már jöhetnek a hibák. Vagy ha eladják, akkor ott valami bibi van.
3. Ahogy írtam ez az ismerős szerintem jól bánik vele, mind ápolás, mind vezetés terén. Érdekli is a téma, olvasgat, informálódik szorgalmasan.
Illetve nem is nekem kell ugye a kocsi, szóval engem aztán győzködhetsz!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz z123456789 #136787 üzenetére
Jetta 1.9TDI?
-
Declare
őstag
válasz z123456789 #136792 üzenetére
Csak a berögzült km = problema ellen emeltem fel a szavam...nem gyözködes, velemeny, ellen velemeny
A lenyeg, hogy azok alapjan, amiket az elmult 2 evben en összegyüjöttem a dizelekkel kapcsolatban, hatarozott meggyözödesem, hogy a km még annyit sem jelent dizelnel, mint a benzinesnel. Ha egy dizel sokat fut autopalyan, akkor mind a reszecskeszürö/kettöstömegü/turbo/eltömödesek....minden sokkal jobb allapotban lehet mint egy masik ugyan olyan dizelnel, ami fele vagy annyi km t sem futott, de azt mondjuk BP-n dugoban araszolva, 2000 es fordulat szam alatt, jobbara nem üzemmelegen. Ehhez jön meg az olajcsere gyakorisaga, üzemanyag minösege es maris nagyon lazan elkepzelhetö, hogy egy azonos evjaratu 250k km t futott dizel gondtalanabb es olcsobb fenntartasu lesz, mint egy 80-100 ezret futott.
De mondom ez csak egy veleny...egy hatarozott velemeny , de nem gyözködes
-
footy
addikt
válasz Declare #136791 üzenetére
1. egy jo dizel nem kormol es nem püfög ki szerintem sokkal több karosanyagot, mint egy benzin, ami meg többet eszik....ezen a nagyok is vitatkoznak, szoval mi ne tegyük....ez az en velemenyem (lehet nincs igazam).
Sot kevesebbet, viszont ami kijon az mocskosul rakkelto. Bar az ujabb direkt befecsis benzinesek is rakkeltoek.(Jon is a reszecskeszuro benzinesekre)[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz footy #136797 üzenetére
Hat meg sokak szerint pont a reszecskeszürövel teszünk igazan rosszat magunknak....kb szerintem az van, hogy mi sem tudjuk igazabol mi is van ezekkel a gazokkal/gözökkel, hova mennek es hol mit okoznak hasnaljuk, aztan majd 30 ev mulva vakarjuk a fejünket, hogy ja haaaat izeee....
Benzineseknel (pl tsi nel) mar regota megy dpf nem?
Amugy add blues cucc az amiröl egesz egybehangoan az a velemeny, hogy valoban jo. En szerintem nem engednek dizelt enelkül az utakra....ha nem tetszik, hogy draga, akkor nem kell megvenni.
Nekem pl az 1.7 cdti baromira jol hagolt motor....most volt közepsö dob csere es a szerelöm is meg volt döbbenve, hogy gyakorlatilag koromtalan a rendszer....de versenyeztünk mar haverommal is ugy hogy mögöttem jött es tenyleg nem jön ki egy kis pamacs sem a kocsibol. Nulla. Viszont ha jaro motornal a csomagtartohoz megyek, hat az az orrfacsaro dizel szag...az nem co2, de hogy karos mint a rosseb az is biztos
-
z123456789
addikt
válasz molnarpeter #136794 üzenetére
(#136794) molnarpeter
Nem akar dízelt. Mondjuk azt tudom, hogy az egy jó motor.(#136795) Declare
Világos, én nem vagyok ennyire felkészült a témából. Eldönthetnék már, hogy mi káros és mi nem. Leírtad az optimális használt dízel tulajdonságait, de azért valljuk be, nem terem ilyen minden sarkon. :S(#136797) footy
Rákkeltő. Mi a szarnak használunk ilyen eszközöket? Nem értem...
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Tőzsde és gazdaság
- DIGI internet
- HBO Max & OD topic
- Látásjavító szemműtét
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- No Rest for the Wicked
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000