-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
Itt most miért volt törlés?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #157852 üzenetére
Mindjárt ez is törlöm, miért offolsz?
Komolyra fordítva:
1: Bármilyen kérdőív kitöltésben csak a Like-gyűjtő, szavazatgyűjtő, kérdőívezős stb. topikban kérhető a felhasználók segítsége (ne legyen tele spamelve ilyenekkel az összes topik).
2: Tilos a keresztposztozás, vagyis ugyanazon tartalmú poszt megjelentetése (kvázi) egy időben több topikban.
#nincsbennetarcsi
-
-
Johnny_vT
senior tag
Először nem tudtam mi a csuda történt, így már értem. Jogos a dolog, ezen átsiklottam, elnézést.
Ettől függetlenül tartom magam hozzá, hogy a téma nem volt off-topik, így legalább a reakció kommentek maradhattak volna. Autóvásárlás előtt állok és sokkal egyszerűbb így nagy mennyiségű adathoz jutni a különböző típusokról, mintha egyesével kérdezgetném őket.
Írtam korábban egy 400 soros Excel-t, amiben kb. 45 autótípus szóba jöhető motorváltozatai és variánsai szerepelnek. Senki sem akarja, hogy sorról sorra elkezdjem azzal interjúvolni itt az embereket.
Másrészt, ha találok is hozzáértőt, aki néhány típusban nagyon jártas, az még mindig elég szubjektív, hiszen ami "Papp Jóskánál" tönkrement, az "Kovács Julinál" lehet, hogy nem. (Valós személlyel való egyezés a véletlen műve )A kérdést megelőzvén a Totalcar népítéleteket a legtöbb kiszemelt típushoz már végigolvastam. Azok minősége, komolysága és sokszor beleszerelmesedettsége baromira változó, egyáltalán nem konzisztens. Ezért is terveztem meg és készítettem el a kérdőívet, hogy a számomra igazán fontos szempontoknak és kérdéseknek megfelelő információhoz jussak.
A végére egy kérdés: az aláírásomból is törölni kell a linket? Nem akarok még egy figyelmeztetést vagy tiltást, még csak tegnap regisztráltam
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #157855 üzenetére
Aláírásban maradhat és ha publikálod a szavazatgyűjtős topikba akár annak a linkjét is beteheted az aláírásodba.
Az alap hsz nélkül nehezen értelmezhetőek lennének a ráadott válaszok, lógnának csak a levegőben így a topik homogenitását megőrzendően a kapcsolódó posztok is törlésre kerülnek (ez alól kivételt képezhetnek azok a posztok amik egyéb, nem a törléssel relevanciában lévő tartalommal is bírnak).
Félre értés ne essék, személy szerint tetszik a kezdeményezés és én is ki fogom tölteni majd csak szabály az szabály.
#nincsbennetarcsi
-
csoki46
aktív tag
Sziasztok a szokásos kérdéssel fordulok hozzátok.
Autócsere előtt állok a keret 800.000-1.000.000 Ft + átírás, szervíz stb.
Évi 10-15k km megyünk vele az is inkább a hétégi kiuccanások.
Városban nem nagyon használjuk max 1-2 bevásárlás. (Melóba motorral, busszal járunk)Néhány kritérium:
Elég magas vagy 196cm örülök, ha kényelmesen elférnék
Motorra nincs komolyabb kritérium 1.4 dieseltől 3.0 benzinig mindent néztem már
Örülönék, ha autópályán 140 tempó körül nem kiabálva kellene beszélgetni mint a jelenlegi autónkban
Szóval tényleg semmi extra elvárás.Nagyon szeretem az autókat, ismerek is sok típust, de a bőség zavarában elvesztem.
Ami tudom, hogy jó választás lenne:
Toyota Avensis T22 1.6 vagy 2.0 benzin
Opel Astra H / Golf 4 1.6 benzin vagy 1,9 TDI VWAmiről beszéljetek le:
Opel Omega 2.6 vagy 3.0 benzin
Honda Legend
Audi A6 C4 2.5 TDISegítsetek rajtam
-
csoki46
aktív tag
válasz MunezXBK #157859 üzenetére
Igen sor 5 tdi Csak nagyon nehéz ép példányt találni belőle.
Ketten vagyunk szóval nem gond ha koppig hátra van tolva az első ülés.Tippeket várok, hogy milyen típusok bújtak el a szemem elől ebben az 1 millió Ft körüli nagy sedán kategóriából.
Kiegészítés:
1gen Rav4 és CR-C felé is kacsingatunk, de ez csak agymenés talán. -
BigBlackDog
veterán
válasz csoki46 #157858 üzenetére
Legend egy szép és jó autó, de magamnak nem akarnék. Relatív öreg jószág már a 2. és 3. generáció is és itthon eléggé ritka (alkatrészellátás miatt félnék azért). Régebben én is néztem hármast belőle, de a sok apró nyűgje miatt elfelejtettem. Emellett tud fogyasztani is mások leírása alapján.
A T22-es Avensis sem a leghalkabb jószág véleményem szerint (bár vannak rosszabbak is nála).
Golf/Focus/Astra a belső méret miatt esik inkább ki.Ha jól tudom, Volvokba is szerelték még az Audi sorötös motorját (talán V70-ben és S70-ben láttam az újabbak közül). Bár ilyen ársávban lehetséges, hogy inkább hanyagolnám a Volvereket.
Esetleg még a C Vectrát dobnám be, ami árban is belefér.[ Szerkesztve ]
-
csoki46
aktív tag
válasz BigBlackDog #157864 üzenetére
Köszi a válaszokat
C vectrát nézegetm 1.8 benzin a kiszemelt itt is. Signum kívánatosabb de az meg csak szinte diesel motorral van vagy 2.2 benzinnel, ami nem a legjobb konstrukció.Passat B5.5/ A4 B5 is listán van, ismerem a típust, csak nehéz itt is ép példányt kifogni
Volvo valahogy nem tetszik nekem. S40-ben ültem abban az üléspozíció nagyon kényelmetlen volt számomra.
-
-
diegho
nagyúr
válasz Integrale #157869 üzenetére
Klímával nyáron 2 fővel Balaton északi részén túrázás alatt még ennél is kevesebb volt. Én eddig minden autót gyári átlag alatt hajtottam.
Csak pár példa.
R19 1.7 benzin, 7-7,1
Carina E 1.6, jellemzően 5.8-6 között, de volt 4,95ös rátankolás is
E10 corolla 1.3, 5,3-5,45 között
Meriva 1.6, ha nem óvoda járatozok, akkor 6 vagy alatta, ha az is van, akkor 6,5 körül. Utolsó 6,46 volt. Mindig ugyanazon kút egy fejénél tankolok és mindig 1 kattanásig. Itt van 17 Ft kedvezmény, azért csinálom így évek óta.[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Fogynak a típusok a 400 soros Excel-emből, de ideje tovább szűkíteni
Mai kérdés: Lexus IS 250 vs. Mercedes-Benz C-Klasse (W204/S204) közül melyiket tudnátok inkább ajánlani? Van köztünk tulaj ezekből a típusokból?Felhasználása az idő java részében városi utakra, azon kívül viszont 700+ km-es autópályázásra. Megtett utat tekintve ez kb. 50-50%, de az autópálya nyűgjei miatt az ottani használat élvez prioritást.
A Lexus egyértelmű, hiszen csak egy motorral szerelték Európában.
A Mercinél kicsit bonyolultabb a helyzet. Szívem szerint abból is a 6 hengeres 230-at venném (motorkód: M272KE25 2007-2009-ig), de az nálunk Németországban is elég ritka. A 2009-es facelift utáni turbómotorral szerelt változatok már nem férnek a keretbe, így ezen kívül 1.8-as (M271KE18ML red. 2007-2008) és 1.6-os (M271KE18ML red. BlueEfficiency 2008-2009) 180K vagy a szintén 1.8-as 200K (M271KE18ML 2007-2010) jöhet szóba.
A felsorolt variánsoknak milyen nyűgje-baja van, amire figyelnem kell? Futásukat tekintve 130-220 ezer km között van minden példány és hála a német precizitásnak, jellemzően rendesen, márkaszervizben voltak karbantartva.
Általánosan: a kis futásteljesítmény vagy azt jelenti, hogy városi kocsi volt (ami nem jó), vagy azt, hogy az idő felében nem futott (ami talán jó). A nagy futásteljesítmény ezzel szemben azt jelzi, hogy rendesen autópályáztak vele. Melyik a kedvezőbb?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Xero
nagyúr
-
válasz diegho #157876 üzenetére
csak országúton az i20-al sikerült 4,4l-et etetni, de normál használat mellett 5,5-6,5liter (6,5 az azért sok pályával és helyben nagyon rövid, be sem melegedős távokkal.)
az i30 crdi-vel sikerült 3,9 litert is etetni, de 10e km átlaga 5,2 liter volt
szóval használattól függően elég nagy lehet az eltérésEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Morris #157883 üzenetére
Itt van, miként mérik a városi fogyasztást. Szimuláció és több sebből is vérzik, de ez a hivatalos mérési módszer a mai napig és ilyen változókat itthon egy kezemen meg tudom számolni, hány városban lehetne produkálni.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Komi28
senior tag
A 2011 körüli Citroen C4-ről mi a véleményetek? Pl. ERRŐL ?
Mennyire megbízhatóak, fogyasztás, stb.? KösziIlletve mit ajánlanátok napi ingázásra kb. 2x80 km, 80% autópálya, többi város. Leginkább benzines kellene, kényelmes, 3-4 személynek.
-
csoki46
aktív tag
válasz BigBlackDog #157868 üzenetére
Esetleg Volvo S60 2.4 D5 motorral, kézi váltóval?
Összességében jókat olvasok róla, valakinek van személyes tapasztalata?
-
BigBlackDog
veterán
válasz csoki46 #157893 üzenetére
Nekem olyanom van másfél hónapja (a DPF-es, Euro 4-es, 185 lovas változat). A régebbi (fekete motortakaró burkolatos), 163 lovas változat szerencsésebb, abban még nincs DPF. UFO Civicről váltottam, teljesen meg vagyok elégedve vele. Fogyasztása 6.5 liter körül alakul Budapestre ingázással (dugómentes időben) és pályázással. Kényelmes és csendes és van tartalék.
Az enyém relatív frisebb, 2007-es példány. Néztünk régebbieket is (2001 körülieket), de a szebb példányokon is látszott azért a kor, nem voltak már patikák. Különösen a Volvo bőrön tud látszódott a kor, ha nem vigyáztak rá. Ennek ellenére szerkezetileg, motorikusan és műszakilag is vállalhatóak voltak.Ha van konkrét kérdés, írj nyugodtan!
[ Szerkesztve ]
-
csoki46
aktív tag
válasz BigBlackDog #157894 üzenetére
Így hogy elolvastam jó pár népítéletet, egészen megtetszett az autó. A baj annyi, hogy a mi keretünk (max 1,2M) a kínálat alsó harmada. Korai 2001-2004 évjáratokkal.
Pedig egyébként a fotelszerű első ülés, megbízható, jó karakterű motor, csöndes futómű tetszene.
A nagy fordulókör nem zavarna a jelenlegi feliciánk is úgy fordul mint egy kraz...
Ehhez még lehet, hogy spórolnunk kell egy kicsit. -
Xero
nagyúr
válasz Morris #157896 üzenetére
Hirtelen felindulásból: Miskolc, Debrecen, Szeged, Győr, Szolnok, Nyíregyháza, Pécs
Itt mind álltam már dugóban. Márpedig egyik sem Budapest. Elhiszem, hogy egy Tatabányán pl nem jellemző, de ha egy autó kombinált fogyasztását vizsgáljuk, akkor igenis benne kell hogy legyen az ilyen felhasználás is.
Ma direkt mentem 100km-t 90 tempomattal. Íme az eredmény:
Akkor ha kérdezi tőlem valaki, hogy mennyit fogyaszt, melyik is az objektív érték? A 6.5-es 10e km-es valóban teljesen vegyes átlag, vagy a 90-es 3.7/100km átlag? Mert valóban, ha valaki x faluból minden nap gurul 50km-t y faluba majd vissza, neki simán lehet 4L az átlagja. De valóban ez a mérvadó?
szerk: Vagy pl valaki élhet Németországban is. Mondjuk Penzbergből jár Münchenbe dolgozni. Felgurul a pályára és elrúgja neki 250-el, majd kicsit még tötymörög a városi dugóban. Neki ez a vegyes érték. Ez sem mérvadó, mert ott meg lesz 15+L. Tehát maradjunk már a realitások talaján.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
- sok lámpa definiald a sokat
- nagyobb forgalom mitol nagyobb
- kisebb átlag tempó mitol kisebb?
- megállás-elindulás hanyszor?
- hideg motor, rövidebb táv mitol rovidebb?Nem trollkodni akarok, de ez ugyanugy nem egzakt meghatarozas.
A Hsz. arra iranyult, hogy Budapest nem az egyetlen nagyvaros az orszagban, csak a BP-i lakosok hajlamosak ezt hinni. Ott van pl. Debrecen, ahol nem gaz a kozlekedes annak ellenere hogy relative nagy varos eleg nagy vonzaskorzettel, de emlithetnem Gyort is. Nyilvan mar az utobbi ket varosban is joval alacsonyabb fogyasztast lehet elerni mint Budapesten, de attol meg az is varosi fogyasztasnak szamit. Aztan cifrazhatnank meg azzal, hogy ki mikor jar dolgozni, csucsidoben vagy azon kivul, mert az is oriasi kulonbsegeket tud eredmenyezni.
A lenyeg hogy le kell szarni a varosi fogyasztast[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen NAS-t vegyek?
- iPhone topik
- Fujifilm X
- Gurulunk, WAZE?!
- Python programozás
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Jura F50 V2 automata kávéfőző