Új hozzászólás Aktív témák

  • Doki16

    addikt

    válasz Qru #175007 üzenetére

    Elsősorban fejben kell átállítani a dolgokat, hogy nem szabad digitálisan kezelni a gézpedált. Kezdésnek az ECO mutató nagy segítséget tud adni. Sík talajon amikor az egyes tartományban tartom akkor még lehet vele csak elektromosan haladni, ha fel van töltve az aksi legalább hármasra a nyolcból. OBD-n keresztül kiolvasva androidon a Hybrid Assistant nevű appal még ügyesebbe lehet ezt csinálni. Ott lehet figyelni mikor hajt a benzinmotor vagy mikor csak "generátor". Itt tapasztaltam ki, hogy akármilyen hideg is van reggel, hiába indul be a benzinmotor akkor is tud csak villannyal hajtani és ha ésszel kezelem a pedált akkor mentesítem a benzinmotort a sok hajtásbeli veszteségtől. Mert ha abban az üzemmódban van amiben gyakorlatilag csak a nagy akkumulátort tölti az sokkal optimálisabb.
    Azt is megtanultam, hogy nem szabad a végletekig villannyal menni mert akkor annyira le lehet meríteni, hogy masszív töltés fázisba kezd a benzines és simán 10 literes átlagom tud lenni rövid távon, mert csak áll egy helyben és tölt, a fedélzeti meg úgy számolja, hogy nem haladok de sokat fogyasztok. Ilyenkor a fordulat simán 1500-1600 is van. Ezért szoktam az, hogy amikor tudom, hogy egyébként is haladok, akkor rálépek jobban a gázra és akkor elkezdi tölteni az aksit és a hajtásba is ad.
    A fékezéssel lehet még nyerni valamennyit. Próbálom azt csinálni, hogy a hidraulikus féket soha ne is használjam. Ez az esetek 90%-ban megy is.
    Vannak aztán még motorfázisok is amiből összesen 5 van és ahogy melegszik a motor úgy váltja őket. S4-ig számozza őket. Hülyén hangzik de ebbe a legtakarékosabb módba csak akkor lép be, ha 70 fokos víz felett félreállunk várunk egy kicsit majd elindulunk. Nagy ritkán autózok ebben, mert ha pályázom vagy hosszabb útra megyek a franc se fog a kedvéért beállni egy pihenőbe.
    Legtöbbet amúgy a tapasztalás segít, hogy mikor melyik módban haladj. Főleg ha ismerem a terepet akkor tudom, hogy itt most inkább megyek benzinnel, mert a lámpánál járó motor nagyon megbosszulja magát.
    Egyelőre ennyi jutott eszembe, de ha érdekel még valami nyugodtan kérdezz privátban :)

    (#175008) focvis: Én elhiszem nyugi. :) Komolyan csupa jó szándék vezérelt amit írtam. Ezek miatt szokott nagyobb lenni a Priusok fogyasztása. Nem értem miért vetted ezt most támadásnak. Sajnos a szervizekben nem szedik szét az akkupakot és az EGR-t sem nézik. Szélsőséges esetben nekem is írt már ki 8-11 körül.
    Linkeltem a spritmonitort láthatod, hogy nekem is 5,3 a kocsi összfogyasztása.
    A 200-as témát meg már megbeszéltük nem értem miért jössz megint ezzel. A HSD nem arra van. Ha ennyire tudni akarod a Passat meg könnyen hozta a 200-at tartósan 8-10 liter átlaggal. De mehetek tovább is az A6 2,7 TDi meg gond nélkül ment 250-et is. Azok arra vannak kitalálva. Ennyire van értelme összehasonlítani ezeket a kategóriákat.

    (#175009) bitpork: VAG TDi verhetetlen szerintem ebben. Múltkor egy 300 km-es etapot toltunk le Q5-el országúton (Dunaújváros-Pápa-Dunaújváros) és 6,5-öt írt a fedélzeti.

    [ Szerkesztve ]

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

Új hozzászólás Aktív témák