-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Core2duo6600
veterán
válasz koxkids #175048 üzenetére
Toyota Prius ? vagy más hybrid Toyota
Azt hiszem mindenben megfelel.
.
Még a Ford focus is jó lehet, bár aránylag kevés az automata,(#175050) tboy93
Accord munkába járáshoz ?
Kicsit túlzásnak érzem a méretét, inkább a ritkább utazásoknál tetriszezzen a csomagokkal, mint minden nap a nagy mérettel.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
Integrale
veterán
-
Doki16
addikt
válasz Core2duo6600 #175055 üzenetére
Erre még én se javasolnám a HSD-t. Nem olyan nagy élmény vele ennyit pályázni. Gond nélkül megoldja, de hangos és nem dinamikus. Városba tényleg jó, de a kolléga akar menni év 15k körül, csak pályán.
Avensis 1,8 vagy 2,0 már inkább.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
8th
addikt
válasz koxkids #175048 üzenetére
Én elgondolkodnék valami dízelen. Az a havi átlag 1000km autópályázás simán ellensúlyozza a hétköznapi városi használatot így nem kell tőle fosni, hogy a részecskeszűrő idejekorán bedobja majd a törölközőt. Octavia III TDI-ből 3M-ért végig vezetett szervizkönyves leinformálhatót is lehet kapni. Autópálya tempót már az 1.6-os alap dízellel is gond nélkül tartja és spritmonitor szerint eszik kemény ötkettőt vegyesben. Kéne a francnak egy literekkel többet fogyasztó benzines.
-
nagyúr
válasz Core2duo6600 #175055 üzenetére
Én azzal járok Pestre dolgozni Egyáltalán nem nagy autó.
-
8th
addikt
válasz footy #175063 üzenetére
Csupán megemlítettem, hogy autópályázni az a szigorú 105nyiha is elég, városba meg kb. mindegy mennyi az annyi. Egy 2.0 150 lovas Octavia TDI nagyon fincsi cucc. Annyira még nem nagy, hogy városban szopó legyen vele mozogni, az már megy is ha kell, négy fő kényelmesen elhéderezik benne és alig fogyaszt valamit. Ár/érték arányban is kitűnő 3,5M-ba belefér jobb felszereltséggel kombi bódéval is.
-
Declare
őstag
Biztos nem vennek octavia meretü autot bp re....golf szerintem böven eleg arra, amire irta.
En nem vennek mar dizelt, ha nem 1-2 evben gondolkozik az ember. Mar most is dragebb Magyarorszagon a dizel, mint a benzin es szerintem a jövöben meginkabb igy lesz + egyre kevesbe akarnak majd az emberek hasznaltan dizelt venni,
En a sima golfra szavaznek, 1,4 tsi motorral.
-
8th
addikt
válasz Declare #175066 üzenetére
Amúgy ja. Nem írta a kérdező mit cuccolna vele amiért kombiban gondolkozik de ügyesen pakolva a sima Golf csomagtere is rengeteg dolgot elnyel és 47cm-el rövidebb mint egy Octi kombi. Fene tudja aki dízelben gondolkodik annak tök mindegy. Magyarországon az euro5 részecskeszűrős dízeleket (még) nem nagyon basztatják ha majd mégis akkor legfeljebb évente néhány napot nem hajthat be vele az ember a belvárosba. Azt azért bőven ki lehet bírni szerintem. Aki manapság használt dízelben gondolkodik azt nem izgatja, hogy mi lesz öt év múlva amikor majd lecseréli mert vagy vesz majd egy újabb euro6 dízelt amivel bármikor bárhová behajthat vagy beleül egy hibridbe.
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #175068 üzenetére
Igen . Pl nekem a melygarazsban a parkologepbe a sima golf olyan lazan befer hosszra, mint a huzat. Az octavia mar csak ugy, hogy van max 1 cm az orranal, a passat meg csak ugy, ha effektive hozzaer a rendszamtablakeret a parkolo elejehez. Aztan ugye a parkolasrol ne is beszeljünk....hanyszor hianyzik az a bizonyos 1 cm
Golf 7 ben klausztrofobnak lenni az azert egesz enyhen a költöi tulzas kategoriaja....
(#175067) koxkids en nem felnek töle egyaltalan. Nezz azert utana konkretan, milyen motorkod van abban az autoban, amit szeretnel es guglizz ra
(#175071) 8th eleg az, ha pl azt mondjak, hogy egyre kemenyebben megadoztatjak a dizel üzemanyagot a szemelyautoknal. Mar most is dragabb a dizel Magyarorszagon, igy aki nem megy tenyleg nagyon sokat, vagy nagy terhelessel eleg hosszu idö alatt terül meg az az 1 milla plussz, amibe a dizel kerül. (ugye pont most szamolgattam, h baratnömnek erdemes e dizel-t venni es arra jutottam, hogy 3-5 ev alatt megterülhet, de elöbb nem nagyon....kis sebessegnel, meg varosban nincs több 1,5 - 2 liternel a fogyi különbseg 100 km en). Ha az arres meg nagyobbra nyilik, egyszerüen nem lesz ertelme dizelt venni es mar ki is van nyirva a technologia a szemelyautokban. A nemeteknel is azert viragzik, mert 60 ft al olcsobb kb litere....raadasul az autobahnon lenyegesen kevesebbet eszik 200 on.
-
SzlobiG
félisten
válasz Doki16 #175012 üzenetére
Nagyjából sikerült kiismernem a yarist nekem is, de ahhoz hogy jól fogyasszon tényleg kell a tojás a pedál alá, akkor meg minden gyorsítás nyögve nyelős állandóan tolnak le, engem idegesített, ha meg odaléptem neki rohadt sokat evett. Viszont a kis 1.4 hdi a 208-asba derekasan helytáll már ötezret beleraktam cirka egy hónap alatt és most mutat 5.3-at úgy hogy nagyon sok a pálya 140 körül, van hogy fullra rakva a csomi tartója.
-
Core2duo6600
veterán
válasz Declare #175072 üzenetére
A dieseleknek eleve drágább legtöbbször a szervízelése, látom apám kocsiját, 1.6 tdci kombi focus.
Lehet, hogy megspórolt valamennyit az üzemanyagon, de a különbséget kifizette a szervízben, és még csak rendkivüli történet sem volt, most lépte át a 300 000 et, kb. 80 000 óta hatja ő. Még eredeti a turbó is, kuplung + kettőstömegű volt most cserélve.Városba tuti, hogy nem éri meg a diesel, újként pláne nem.
Be sem melegszik rendesen a vas mire odaérsz, néhány keményebb télen még fűteni sem fűtött rendesen. (Nem mintha a benzines foka ugyanekkor jobb lett volna fűtés szempontból, pedig víz meg ezek rendben voltak)
Bár nem mintha a benzines bemelegedne, de mivel maga a motor könnyebb talán mégis hamarabb.És mint tudjuk, az hogy már fűt, nem jelenti azt, hogy a motor minden része üzemmeleg.
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
petty88
csendes tag
Sziasztok!
Egy ideje olvasom a topikot, de mivel még nem tudtam döntésre jutni, ezért tanácsot szeretnék kérni. Eljött az ideje az autóm lecserélésének (2002-es Toyota Corolla D4D 330ekm). Olyn 4mFt körüli összeget szánnék a dologra, ebbol 2,5 kp, a többi meg a meglévő autó ára (nem túl sok), meg hitel. Nézegettem a 3 mFt körüli autókat is, de úgy látom ez pont az a határ, amire a következő 1-2 évben lehet, hogy többet kéne költeni, úgy meg jobban járok, ha hitellel kiegészítem a keretet.
Nézegettem az 1-2-3 éves kia Ceed-eket, de az új Ceedhez képest sokkal rosszabb a minőségérzet, meg az 1,4 szívó nagyon gyengének tűnt, 1,6 szívót meg alig lehet kapni. A legjobb új Ceed lenne, az 1,4 turbó motorral, de az meg már legjobb esetben is 5,2 mFt (Gold felszereltség, kicsit használtan).
Az autó hétközben városban van használva (napi 2x10 km), havi 1-2-szer 2x200 km pálya. Szerintetek milyen típussal járnék a legjobban, ami már minőségben és menetdinamikában is megfelelő 4mFt körül? Extrák nyílván jók lennének, ülésfűtés, kétzónás klíma, lehetőleg android autó, mert a telefonnal szerencsétlenkedést eléggé unom. Előre is köszi. -
8th
addikt
válasz Declare #175072 üzenetére
Használt autót venne a kolléga abból pedig a dízel a mostani dízelhisztéria miatt (is) olcsóbb mint a benzines. HaHu-n Golf 6 2013-2016 közötti évjáratra kerestem rá. 1.2/1.4 TSI-k 2.8M-tól kezdődnek a legolcsóbbak. 1.6 TDI-k félmillióval olcsóbban is vannak már de 3.3M-ért 1. tulajos végig vezetett szervizkönyves ~125k-t futott 1.6 TDI kombi van Weltauto garanciával. Vagy szervizkönyves kétliteres száznegyven lovas dízel kombi hatos kézivel jó felszereltséggel. Tehát nemhogy drágább lenne hanem kifejezetten olcsóbb a dízel adott modellből. Fogyasztásuk forintosítva nagyjából azonos így már csak vallás kérdése ki melyiket veszi.
Core2duo6600: Városba tuti, hogy nem éri meg a diesel az addig oké de a kérdező havi ezer kilométert menne vele autópályán a városi tötymörgés mellett. Így azért már árnyaltabb a kép.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Core2duo6600 #175074 üzenetére
Ezért jó a motormelegítő és/vagy az állófűtés A legtöbb márkánál mondjuk ritka extrának számít, amiről tudok, hogy a Volvokban (főleg az északi piacra szánt modellekben) nagyon gyakori. Kollégám V70 D5-tel jár, amiben sima motormelegítő van (tehát menet közben előfűti a hűtőkört, de jó pénzért ugyanez felprogramozható állófűtésre is) és fele távon már bemelegszik a motor mint az én benzines S60-amnak. Remek találmány ez
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Gaben92
őstag
válasz Johnny_vT #175077 üzenetére
DEFA motormelegítő (típusfüggő, melyik fajta) kb 80-90€, a Defa Termini 2 beltérfűtés megint olyan 80-90€. Szettben 150€ az egész és gyerekjáték beszerelni. Nálunk Finnországban az autók 90%-ban ez van. A maradék 10-ben meg benzines Webasto. Hasznos cucc, nem csak télen.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz petty88 #175075 üzenetére
tedd fel a kérdést, hogy miért akarsz cserélni.
aztán el kell döntened, hogy új vagy használt.
4től már van új élhető választás tipikus plda a Vitara, SX4Cross. Persze itt ülésfütés nem lesz.
vagy használt és akkor meg aztán izlés kérdése.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Core2duo6600
veterán
A havi 1000 km az annnyi, mint elmenni Bp ről Keszthelyre meg vissza minden héten.
Nem igazán az a futásmennyiség, amiért megérné a diesel.
Csak a pálya évente 12 000 km.
Ez nem sok.(#175075) petty88
Használtban én maradnék a Toyotánál, annyiért már talán akad hybrid is.
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
8th
addikt
válasz Core2duo6600 #175083 üzenetére
Ja, 12 000 km/év de ez csak a hétvégi (haza?)utazás. A munkába járás a napi teendőkből fakadó autókázás és az egyéb random kiruccanások erre jönnek még rá. 20 000 km/év futással nyugodtan lehet számolni vagy még többel is akár. Ha hosszútávra tervez az ember fia ekkora futásteljesítményhez már megérheti a takarékos dízel. És nyugodtan tervezhet hosszabb távra mert a fővárosban úgy sem lesz szigorú euro5 dízel tilalom még vagy tíz évig. Belvárosi részeken sem csak a szmogriadó(k) idején. A dízelen a részecskeszűrő lenne az egyetlen taposóakna de azt rendben tartják a havi 4-6x hosszú az autópályás etapok. Más baja meg nincs. A régebbi TSI motorokról ez már nem feltételül mondható el.
-
Gaben92
őstag
Főleg úgy, hogy itt ki is van építve hozzá minden. Garázsban minden parkolóhelyhez jár foglalat, céges parkolóban szintén, de még szupermarketeknél is van a legtöbb helyen. Nekem mondjuk nincs a Lexusban mert svédországi import, de tél előtt tuti berakom/berakatom.
Mondjuk az már más kérdés, hogy naponta látom a szomszédos cég helyein (közös parkoló, csak cégnévre foglalt helyek), hogy ezekről az oszlopokról töltenek egy Prius PHEV-et és egy Outlander PHEV-et.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Dare2Live
nagyúr
-
Gaben92
őstag
Az mondjuk érdekes... nálunk most alakítják át őket sorban, hogy hivatalosan is lehessen EV töltésre használni őket. Jelenleg ugye két sima dugalj van bennük egyenként 16A-re biztosítva amivel egy PHEV-et még fel lehet tölteni simán míg az irodában ülsz, csak kicsit macerás a 2 órás időlimit miatt. Le kell mászkálni és áttekerni az órát állandóan. Most azon dolgoznak, hogy ezeket úgy alakítsák át, hogy egy paypass-hez hasonló rendszerrel lehessen tölteni akár 3 fázisról is folyamatosan. Őszintén szólva nem lep meg, napról napra egyre több EV-t látok, pedig itt van olyan, hogy az ember elindul a rokonokhoz és mire hazaér 1800km belement a gépbe. Én az első héten 2000-et tettem a Lexusba, utána meg egy hónap alatt 90-et.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Declare
őstag
Semmi hitvallas nincs ebben, a kerdes a hasznalati körülmenyek. Sok autopalyas hasznalattal, de varosabn is üzemmelegen a dizel 2 literrel kb kevesebbet fog enni. Ennyi az annyi Innentöl kezdve mindenkinek maganak kell kiszamolni, melyik eri meg neki jobban.
Nekem a 2 literes tdi passat 7 liter alatti atlaggal fogyaszt ugy, hogy napi szinten kb 60+60 km t ingazok es ennek nagy resze palya, ahol 180 es flötte szoktam haladni. Ma pl pont tiszta vol a palya, 210 tempomat, igy lett az indulastol megallasig atlagfogyi 8,8 liter (palyan 10 fölött, majd utana föuton a szokasos 5 alatti).
Amikor sielni mentünk mentünk ausztria, svajc utvonalon szepen 130 (svajcban 120) tempomat, 2 szemellyel, sicuccokkal 4,8 lett az atlagfogyasztas. Na ilyet es ehhez hasonlot sem tud egy kis turbos benzines. Ezert mondom, hogy hasznalat függvenye.
-
Rem-X
senior tag
Sziasztok!
Rengeteg kérdőjel van bennem és gondoltam bedobom ide őket, hátha szívesen ötleteltek velem. Mindenre nyitott vagyok jeligével szeretném lecserélni a 2004-es kombi, 2.0-s TDCI Mondeomat főleg mert úgy érzem elkelne már egy újabb vas alám, illetve még most lehetne valamennyivel kiszállni belőle.
Ami fontos:
- A munkába járás vidékről pestre havi szinten 1000km, ennek fele autópálya, fele a főváros.
- Ezen kívül még plusz havi 2-300 km simán megvan átlagban.
- Mindenképp kombit szeretnék, mert nagyon megszerettem a nagy teret a Mondeoban és a második gyerkőcöt is tervezzük a zsebcirkáló kutyánk mellé, így ez nagyon praktikus.
- Nagyon MAXIMUM 5.5 milliót szánnék rá, de ha kevesebből is kijön valami amiért nem érdemes rádobni 1-2 millát sem akár, az is érdekel.Amiket eddig néztem: 4-5 éves, keveset futott Mondeo, Mazda 6, Octavia, Insignia. Ezek közül nekem egyértelműen a Mazda 6 felé húz a szívem. Meglehetősen jó felszereltséggel lehet ebben az árkategóriában kapni.
Ha jól gondolom a havi km pont a határán van annak hogy dízel vagy benzin, de nekem igazából mindegy.
A szokásos elvárok azért megvannak: ne kelljen sokat rákölteni a szervízre, legyen megbízható, fogyasszon jól etc...
Megköszönöm ha velem gondolkodtok és tanácsokat adtok, mert visszaolvasva sokkal nagyobb tapasztalattal és tudással rendelkeztek.
Köszi!
Try again, fail again, fail better!
-
sasa134
addikt
válasz Rem-X #175093 üzenetére
Ez még minding bőven 15k km alatti éves futás, aminek fele város. Én nem vennék fél-1 liter spórolás miatt dizelt... Nyugodtan vehetsz 6os Mazdát (a faceliftesen sokat reszeltek, a bele is szebb), 2l szívó benzinnel, vegyesben 7-7.5l körül el fogsz vele járni. Alá kell nézni rozsda ügyben, meg legyen átnézve szervízben vásárlás előtt (ez mindenre igaz, főleg ebben az ársávban), és ha igazolható a szervíztörténet, nyugodtan vedd, boldog leszel vele.
Avanti Roma
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- Revolut
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Tippmix
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vicces képek
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Crypto Trade
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen