Új hozzászólás Aktív témák

  • Gaben92

    őstag

    válasz emvy #175215 üzenetére

    Félig-meddig a te ötleted működik nálunk és elárulom, hogy nem (igazán) segít. Éves vizsgán mérik az emissziót és az alapján határozzák meg az éves adódat. Ha nem benzines a gép (szóval dízel lényegében, mert az LPG üzem illegális) akkor pedig alapból kapod a büntetőadót (fun fact: A hybridek annak számítanak amilyen a belső égésű motor. Ez azt eredményezi, hogy a dízel-hybridek is megkapják a dízelek büntetőadóját.) A képlet elég egyszerű: Minél kevesebb károsanyagot bocsát ki az autód, annál kevesebb adót fizetsz, a biztonsági felszereltség (ABS, ESP, de még a parkolóradar is) pedig az éves biztosításodra van hatással. Na most nekem ez összességében 1500€/év egy CT 200h-ra (bónusz besorolás miatt -40% kedvezmény után ennyi). Egy Euro3-as dízel már megcsaphatha a 3000-4000€-t is éves szinten. És nincs kevesebb dízel, csak annyit értek el vele, hogy tényleg az vesz dízelt akinek megéri mert sokat megy, illetve rendesen karban tartják az autókat. Itt kivágod a DPF-et, ledugózod az EGR-t és az emissziós adód annyival ugrik meg, hogy olcsóbb lett volna kicseréltetni.

    Full elektromos nem nagyon téma nálunk, mert sokan még a legdurvább Modell S-el se tudnák töltés nélkül megjárni a rokonaikat (csak oda).

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

Új hozzászólás Aktív témák