-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Biqci
aktív tag
válasz
fasyrt #200198 üzenetére
De te legalább révbe értél. Én még mindig keresgélek
Ez a fanedv meg a madárszar tud érdekességet csinálni a lakkal. Nekem szerencsére van garázs, így a hódoktól sem félek, hogy elrágják a kocsitIntegrale pont ez volt benne, hogy jó volt a szemnek. Mert egy mobil online navival többet ér, mint akármelyik offline. De az extrák közül a panoráma tető ami értékelek, az überel minden digitklíma, nagynavi stb. cuccot
-
válasz
fasyrt #199823 üzenetére
Én is tanultam (egy darabig) gépészmérnöknek (is, de onnan hamar kikoptam). Eddig nem jutottam el, de abszolút elhiszem és logikus is.
Az autókban - az innen-onnan összeszedett "tudományom" szerint - az 500 köbcentis hengerenkénti lökettérfogat az ideális. Aztán lehet, hogy ez csak a turbó-korszak előtti motorokra igaz.
A klíma "stabil működtetéséhez" inkább kb. 170-200 Nm kell.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
fasyrt #199823 üzenetére
Hatékonyság-kisebb motor témához; 115 lovas, háromhengeres, 1.0 TSi Polót vezettem, ~35e km után 6.26 l/100 km jött ki átlagfogyira.
Most egy ~100 kg-al nehezebb Golfot hajtok fél éve. 150 lovas, négyhengeres, 1.5 eTSi motor van benne és 13e km után 6.16 l/100 km a tankolásból visszaszámolt fogyi (pedig ugyanúgy, ugyanazokon az útvonalakon használom). Annyi, hogy a Golfban van egy lágyhibrid rendszer, de a 70-80% autópályás használat miatt ez nem igazán tud érvényesülni szerintem.
Ezek előtt meg egy 122 lovas, 1.4 TSi Leonnál, ugyanilyen felhasználás mellett 5.9 l/100 km körüli érték jött ki hasonló felhasználásnál.
Ezek alapján én már a kis motorokat kerülöm, autópályán kifejezetten szarul tudnak fogyasztani nálam a nagyobb, négyhengeres társaikhoz képest.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
fasyrt #199818 üzenetére
Vezettél négy- és háromhengeres motorral is autót?
Három hengernél általában a kisebb hengerűrtartalom jellemző, ami a tartósság szempontjából nem szerencsés. Persze, gyakorlatban 10-15 év múlva lehet majd jobban látni, hogy ettől mennyire kell félni (mondjuk a 20 évvel ezelőtti, turbómentes ezres Swiftekről nem olvasni sok panaszt ilyen szempontból). Illetve kevésbé van alapból kiegyensúlyozva a motor, így járáskultúrában, rezonanciában, hangban is érezhető sokszor, hogy "nincs ki a négy hengere". De mindenesetre több okosság kell (pl. kettőstömegű, lágy/aktív motortartó bakok), hogy simán járjon. Legalábbis én ezt tudom.
-
Biqci
aktív tag
válasz
fasyrt #199790 üzenetére
Akkor lehet láttuk is egymást, Stuttgart oda vissza útba esett, csak mi benyomultunk a bajorokhoz Ulm és Ausburg között. Mi sem jártunk sikerrel, bár a C30 kívülről az apró esztétikai hibákat leszámítva jó volt, gyári fényezés mindenütt, az öt henger szépen dorombolt, a legutolsó dolog is működött benne, de alul... A fenéklemez még okés, de a futóműve valami katasztrófa, mintha a Titanic mellől hozták volna fel.
Mondtam is a fiamnak, hogy a bajoroktól nem veszünk, nálunk szinte nem is sóznak, sokkal jobban viselik az autók a telet.Qru
Szóval csak megnézzük Hockenheimban a CRZ-et, hátha élőben jobb lesz a helyzet mint a képekenJa és felbukkant Kassel környékén egy C30 T5, első tulajtól. Ha szombaton még meglesz, elmegyünk oda is. Bár az majdnem egy 800-as karika lesz
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
fasyrt #199601 üzenetére
Vezérlés N47 alatt többször változott, az utolsó revíziót örökölte a B47 belőle. EGR hűtő miatti tűz nem érinti tudtommal (előzőekben is két beszállító közül az egyik volt csak problémás ahogy olvasgattam)
nagy szerviz keretében szívósor stb tisztítás persze nem árt, de a korom és műanyag alkatrészek már mindenhol ott vannak, nem csak a bajoroknál.
Áttétel: ahogy mondod, nem feltétlenül függ a fokozatok számától, de később a Passat is kapott egy hetedik sebességet -
grizlisandor
veterán
válasz
fasyrt #199601 üzenetére
Kell rá egy nagy revízió, keress rá Ezredes hozzászólásaira és, mint (#199594) molnarpeter írta, utána jó ideig jó lesz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
fasyrt #199591 üzenetére
Motor vezérlés (mármint a lánc) ugyanaz, mint az N47-nél volt. Rengeteg tapasztalat még nincs szerintem vele, de alapvetően szerintem közel áll az elődjéhez, szóval 200-250k km-ig jellemzően tünetmentes, akkor kell neki egy húzósabb vezérlés, csapágy, esetleg turbó, stb karbantartás, aztán rendesen szervizelve elvan megint egy jó darabig. A váltó nagyon ügyesen működik, nem is venném kézivel, de alkalmanként kívánja az olajcserét a tartósság érdekében
-
grizlisandor
veterán
válasz
fasyrt #199591 üzenetére
BMW topik-ban szerintem tudnak segíteni.
Ha jól emlékszem ez a rettegett kigyulladós motor, amit megfelelő karbatartással és egr off-al megelőzhető; a váltó meg ZF, ha jól emlékszem. Időben lecserélt olaj a lelke.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
fasyrt #199297 üzenetére
Mennyire fontos az évjárat és a környezetvédelmi besorolás? Ezekből euro 5 motorok voltak szerintem a legjobbak, amit vennék konkrétan V40-ben:
-1560 ccm dízel 114 lóval, ezzel a motorral az automatát kerülném
-1984 ccm dízel (5 hengeres), 150-177 LE (150 lovasból nem összetévesztendő az újabb 4 hengeressel)
-benzines vonalon a 180, 214, vagy 254 lovas 5 hengeres motorokat keresném.
Ezek mind jól bevált, kiforrott motorok, ismerik a szerelők, alkatrész választék bőséges. -
-
válasz
fasyrt #198988 üzenetére
nekem most 6 hónapos szerződésem van havi 3500 km-rel, így az szerintem nem lenne gond. de ezek az egzotikus helyek elég validnak tűnnek korlátozások szempontjából :/
az eladhatóság miatt én is rápróbálnék az 1.4 tsi-re valami kompakttal ha elég a méret és nem kell kombi. golf, leon. esetleg megane valami dci motorral, az meg talán kényelmesebb, mint ezek. vagy pedig k astra, annak is bele kell talán férnie.
-
válasz
fasyrt #198960 üzenetére
berles nem opcio? megveszed a kocsit, hazaersz aztan eladod ugyanannyiert, vagy 500 euroval tobbert, esetleg 2000 euroval kevesebbert. 2 nap vagy 2 honap alatt. ha berelsz egyet lehet (de sosem biztos), hogy dragabb de nem er meglepetes, se vetelkor, se eladaskor, se utkozben. talan a 6k km sem lehet akadaly, ami most van nalam kocsi ott 3500 km a havi korlat.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
fasyrt #198980 üzenetére
3. generációtól már kevesebb panaszt olvasok velük kapcsolatban. Kokszosodás talán van, de azt is csak 120-150e kilométerenként kell egyszer megcsinálni. Láncos vezérléscsere is tervezhető költség. Hengerlekapcsolással kapcsolatos problémáról én még nem olvastam, de talán azokkal a motorokkal még nincs nagyon hosszú távú tapasztalat.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
fasyrt #198960 üzenetére
Valamilyen VAG SUV 150 vagy 190LE-s CRTDI- vel.
1. A németek szeretik a VAG termékeit, tehát könnyebb eladni.
2. SUV=divat=veszik, mintha ingyen adnák. (Többet fogyasztanak, mint a normál autók.)
3. A 150 és 190 lovas 2.0 CRTDI-k euro6-osak, nagyon megbízhatóak, jól fogyasztanak, és könnyű eladni őket. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
- Honda FRV 2.2 dizel Executive
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Xiaomi BW300 Okos Kamera Kültéri ÚJ 12 Hónap Garancia ingyen foxpost!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest