-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz frankstork #33284 üzenetére
Szerk.: az E-M10 itt csak példa, lehetne Fuji is vagy bármi. (Kurvajók a Fujik is, üveg pláne).
Alapvetően objektívekre kell fókuszálni (nem egy másik géppel, hanem a pénztárcáddal), ha jó képet akarsz Mondják sokan, hogy régi obi, tedd fel, jó lesz, adapter, M42-mánia, akármi, hááát azoknak az obiknak ha összehasonlítod mondjuk a háttérmosásának minőségét egy mai obival, besírsz..
Én inkább lépnék meg egy szolídabb vázat (ez is relatív persze), jó szenzorral, és hozzá fincsi üveg.
Alapvetően igaz, hogy:
- Hiába veszel jó gépet, ha jó obira nem futja.
- Hiába veszel jó obit, ha jó gépre nem futja.DE: jobban sikerülhet a végeredményed közepes váz és jó obival, mint profi váz gyenge obival. Az obik között nagyobb a szórás a végső képet befolyásoló paraméterekben, mint a vázak között, most képminőség szempontból.
Egy E-M10 aprópénz egy nagy Canonhoz képest, mégis olyan teljesítményt nyújt képminőségben, hogy az már a görbe teteje körül van és csak alig lépsz előrébb minőségben, horror plussz pénzért. Drága vázat akkor érdemes venned, ha szükséges valami fontos speckó belőle, például az E-M10 kontraszt alapú fókuszos, tehát sportra nem jó igazán és sötétben sem, sorozni pláne nem. Míg modellfotóra atom kis céleszköz az arcfelismerőjével és a tűéles fix sorával.
Egy EOS 1Dx meg modellfotónál többet hibázik fókuszban, pláne mikro szinten, front-backfókusz és társai, mint egy E-M10, tehát ott gyengébb, dinamikában pláne nem jók a Canonok, viszont sportra lemos mindent kb.
Tükröst akkor vegyél, ha van kedved objektív kalibrációkkal és front-back-fókusz szarokkal, meg focus shift-ekkel szórakozni. Én meguntam, ki is szálltam belőle (Nikon D800 full szett), túl sokat kellett a technikára figyelni ahhoz, hogy jók legyenek a képeim. Az Olympusnál nem kell. Obi felcsattan, fények beállít, modellt instruálom, katt, katt, katt és kész, ollé, lehet feldolgozni őket és lám, mindenhol tűéles a szeme, látszanak a pórusok a bőrén, ilyesmik. Ezt egy 2 éves, több, mint 1 milliós Nikon szett nem tudta nekem megadni, az Oly pedig 240-ből helyből megugrotta. És nem mondhatja senki, hogy 36 megapixelen autofókuszban nehezebb pontosnak lenni, mint 16 megapixelen (ami amúgy igaz), mert a Nikon tévedéseit úgy, hogy agyon volt szervizelve-jusztírozva AF modul, stb, simán ki lehetett fullhd kerek kettő (!) megapixelen a monitoron szúrni.
Ami vigasztal, hogy Facebook-on ami csoportokban vagyok, modelles csoportok, stb, a képek 90%-a DSLR-el van lőve és nagyon kevés kép az, ahol tűéles a kép, tisztességes retus van rajta és pontos a fókusz. Szanaszét mellé minden, pici homály is úgy általában és akkor az egy jó fotó. Hát én fogom a fejem .... (alacsony a szint, sajnos).. meg úgy könnyű élesre lőni mindent, hogy mindenki követi butában az f/8-as szabályt és mélységélességgel kompenzálják a mikro eltéréseket, aztán a papírháttér textúrája is beleugat a képbe
Kedvencem, amikor csinos csaj kiáll egy kezébe adott nagy obis nagy Canonnal az út közepére, a gép a teste mellé leengedve, hajába túr, enyhe terpeszben állás a felezővonalon, cici, smink, minden ami kell, ergo volt egy koncepció - és látom, hogy a csaj szeme életlen, míg mondjuk a kezében lévő Canon szetten az obiról leolvasható a szériaszám utolsó pár számjegye, a nagyfelbontású képen. Hát hogyne, hogy maga a kép is egy másik Canon szettel készült Ilyenkor szám egyik szélén kaján mosoly, hogy a fotós erre magasról tojt és hogy az én milcem ilyet nem produkál, másrészről meg a lekonyuló mosoly, hogy egy ilyen 70-200-as Canon szettet nem fillérekért vágnak utánad az utcán, elvárható lenne, hogy tisztességesen működjön, de nem működik tisztességesen, vagy a fotósnak ismeretlen fogalom az AF fine tune a menüben, a focus shift-ről meg pláne életében nem hallott még, de az egy L-es üveg és én vagyok a hülye, buta milces
Na, hát ilyen ez a világ. A milcek meg AF-ben gyengébbek valamivel, főleg gyenge fénynél. Normál fénynél már elég jól felzárkóztak és cserébe pontosabbak. Téveszteni szoktak persze ők is, de akkor baszott nagyokat, amit egyértelműen látsz és korrigálhatsz. (Ráadásul ritkán fordul elő). Kis tévesztést meg nem látsz, csak lősz gyanútlanul, aztán hazamész, monitor és uhhh, jönnek a gondok, hogyan élesítsd utómunkával úgy hülyére a szemet, hogy ne hozz vele grízesedést meg csillió zajpixelt.
Csúcs milc, mint egy Sony A7R II, már hibrid fókusz (abból is egy finomhangolt verzió, jobb, mint az A7 hibridje), tehát fázisalapon kevesebb fényben is elboldogul, aztán kontraszt alapon finomít rajta, amiben segít neki a nagy dinamikájú Sony szenzor, de nyilván ez sem etalon technika, csak mutatja azért az irányt, hogy mi a trend és mi a jövő.
A film olyan, mint a lemezjátszó és hanglemez. A DSLR olyan, mint a CD. A MILC pedig olyan, mint az usb pendrive (igazából: mint a hangfájl, wav, flac, szar milc esetén meg mp3). Döntsd el, melyik a jövő
[ Szerkesztve ]
-
grigo
őstag
válasz #40935168 #33301 üzenetére
Órákig tudnálak olvasni. Elárulod mi alapján választottál márkát, típust? Mi miért esett ki, mi miért maradt bent? Melyik típusban mi fogott meg? Nem úgy hogy pana videó, oly meg "eye candy". Hanem olyan amire mondjuk általában nem gondolnánk.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
-
frankstork
aktív tag
válasz #40935168 #33301 üzenetére
Értem. Pont az objektívek miatt vacilaltam, tettem fel az első kérdést.
Oly marad. Ha neked jó, nekünk is az lesz, ahogy már más is írta.
Két kit obival, egy 60as sigma art 2.8-al.
Még marad pénz nyomtatóra is.
Itt mennyire jó egyenlőre az Epson L550?
Láttam jó papíron nyomatot belőle, és nagyon olcsón nyomtat, egy jó darabig sokkal komolyabb nem igen kell. -
#40935168
törölt tag
válasz frankstork #33311 üzenetére
Milc jó irány, nyomtatót nem vennék. Hívass elő inkább, pláne ha levilágításos technikával csinálják, mint 1-2 jóféle Fuji-s labor, azok a képek beszabehu kategóriák lesznek az otthoni csoffadt tintához képest. Én egyszer nyomtatóztam fotóra, 1 pikoliteres Canon Pixmával, egyszer száradt be, utána csíkot húzott, a fúvókák nincsenek a patronnal egybe építve, így patroncserekor (gyárira!) sem szűnt meg a jelenség, áhh bakker, megíveltem és kösz, never fuckin' ever nyomtató.
Feltöltöttem képeimet a dfl.hu -ra, ahol iszonyú jól nyomtatnak .. értük mentem pár nap múlva és mosolyogva lefűztem őket az áttetsző nylon-os lapozgatós mappámba. Tökéletes.
A vásárláshoz sok sikert. Azért nézd meg a Fuji-kat is és a Sony A6000-eseket. A Sony-nak elég semleges képe van, a Fuji és Oly odabaszcsi jpeg-ben, raw-ban ők is semlegesebbek (pláne az Oly, mert Sony szenzoros), a Fuji szenzora zajban elég jó, de mivel X-Trans és nem Bayer szűrő van előtte, csak a saját szoftverével érdemes RAW-ból exportálni - bár állítólag az Adobe elég jól feljött már ebben, azért még nagyon pixelkukkolva van különbség a két raw között, de alapvetően nem-hardcore ember Fujinál is élvezni fogja az Adobe csomagot, ha arra van ráállva. De majd erről Fujisok nyilatkoznak, én nem próbáltam. Kicsit az ACR (Adobe Camera Raw) "függőségem" miatt fáztam a Fujitól, E-M10 helyett nézegettem - persze drágábban - X-T1-et is, aztán lejöttem a földre, X-M1, most meg ha most kéne venni és nem lenne Oly szettem, mennék az X-T10-re már, de késő..
-
#40935168
törölt tag
Bizony.
@ grigo: Az Oly 75 veszélyes jószág és az a baj, hogy ezzel kezdtem a sort és utána ez volt a mérce az összes többinél. Oly 75 + Oly E-M1 egy büntető szett, pont. Neeem, nem vagyok hajlandó erről vitát nyitni, kegyetlen jó. Fotóra, de én a video-ba tojok, először fotózni akarok rendesen megtanulni, nem ülök egy seggel két lovat.
A 75-ös borzasztó éles, fényerős, 150 mili ekvivalens, így stúdióban csak akkor, ha jó nagy terem .. amúgy nem.. (vagy csak portré) .. de kültéren a "holy shit" kategória, a szent grál. Atom karc, atom selymes bokeh, a fénygömbök egy esti fényes városi háttérnél a képszéleknél is gömbök (nem ovális macskaszemek, mint APS-C vagy Fullframe szenzornál), saroktól sarokig félelmetesen jó képélesség tök tágon 1.8-on is, szóval ilyen godlike darab. Na ezt teszteltem egy hétig és akkor tudtam, hogy ennek én nagyon hamar függője leszek, az nem volt kérdés, hogy kell-e. A menü kicsit kényelmetlen, a Nikon ehhez képest egy logikai übertökély, de az Oly kezelése viszont nagyon klassz. A 75-ös első pár képkockája nálam heves anyázással párosult. Katt - belenéz - "anyáááád..." ... katt katt .. katt .. megnézi őket .. "pfffff"... katt katt ... belenéz ... "anyáááád".. - na, így kellett elképzelni. Fotós haverommal lőttük a modellt kültéren, falevelek, ősz, nagyon röhögött, hogy nonstop anyázok, pedig nem szokásom, szegény modell meg pislogott, mi bajom, aztán meg már máson pislogott, mikor A4-ben megkapta bekeretezve tőlem a kedvenc képét.
Utána mentem ismerőshöz, Fuji X-T1, uhh. Gombok, elrendezés, menü, stb -> hubazmeg. Kösz. Nem. Tartottam a kezemben egy tapasztaltabb fotósként a gépvázat, Canonon kezdtem, Nikonra mentem tovább és Oly-ztam egy hétig, aztán Fuji a kezemben és nem tudtam bakker, mit nyomjak és mit hol keressek. Sajnos türelmetlen ember vagyok, visszaadtam az ismerős kezébe hamar. Pedig az üveg és a képe wow.. gyönyörű, csodás, álomszép meg minden. Ráadásul ő már nagy. (Na nem mintha egy markolatos D800 után számítana a méret).. Meg nekem kicsit a Fuji világ olyan .. ööö .. mondanám, hogy Apple-ös meg geek meg hipster de igazság szerint .. igen, kurva hipster. Szóval Fuji nem. Erre rájön az akkoriban X-Trans szenzor vs. Adobe Camera Raw féle pacás kép itt-ott pixelszinten, zöldek, stb, mert az X-Trans szenzoron nem Bayer filter van, hanem random.. úgyhogy a kezelés és a szenzor faktor két hidegvizes vödör volt az amúgy sem nagyon túlhevült Fuji érdeklődésemre.
Aztán mentem Sony bolt, Westend. Láttam, van kint egy A7, a sima. Meg egy 50-es .. Kipróbálhatom, van Önöknél ilyen ? Néztek rám nagy szemekkel, mi a fenét akarok. Én meg rájuk, hogy most totál idióták vagy tényleg nincs ilyen Sony-nál, hogy kipróbálom az üzletben ? Míg Oly-nál meg kb. hazaviszed és egy hétig masztizol rá .. Már azon gondolkodtam, elhozom, aztán törvény adta jogomnál fogva visszaviszem 2 napon belül, hogy nem kell, szar.
Na végül odaadták a Sony-t, kivittem a bolt elé (biztonsági őr a sarkamban). Gyökér lassú menü, tekerek-változtatok rekeszt, akármit és a skála lent ilyen lustán-bealvósan követi, elég közepesen rajzoló obi és a D800-hoz szokott szememnek 24 megapixeles létére igen magas zajszintek 3200-es iso körül + nincs szenzorstabi, lassú frissitési idejű EVF, aminek a felbontása sem az a hűde izé... Hát mondtam magamban, ehhez képest az Olympus egy űrkorszak volt két héttel előtte, kösz, nem, megvárom a Sony utódot. Jött is, de addigra én már belemásztam egy E-M10-be, 160-ezerért 300 expós váz, Media Markt fekete péntekes vétel és azután adta el a srác nekem.. full tiszta és új, egy hónapos se volt.
Vettem hozzá egy 45 1.8-at, ami nem egy 75-ös rajzban, de konvergál hozzá. Itt megemlíteném, hogy egy m4/3-os "kolléga" segített vásárolni, nagyon jó kis közösség
Az E-M10-re azért esett a választásom, mert túl jó. Az E-M5-nél modernebb már, szenzora olyan, mint az E-M1-é, azaz nincs AA szűrő előtte, a 3-tengelyes stabi nekem elég volt, nem kellett az 5-tengelyes, kijelző kb. ugyanaz, akksi idő is, kezemben kényelmes volt .. szóval nem indokolta semmi, hogy E-M1 legyen, a fázisalapú+kontrasztalapú hibrid fókusz sem, ami azért azontúl, hogy normálban és követőben is gyorsabb, mint az E-M10-é, nekem a statikus modellfotóimra és tájképeimre overkill ..
Egyszóval: E-M10, gyerünk. Nagyon szeretem, nagyon jó, próbálom belőle néha kicsavarni a maxot és meglepően sokmindenre elég a 16 megapixel, pláne ha fullhd-ben adok át képeket (1920px). Az, hogy gyenge fényben inkonzisztens a fókusza, hunting-ol néha, csavarni iso-t annyira nem lehet, persze darabig megy, de utána nem illik erőltetni, akksi idő nem sok, ... - de ezek nem zavarnak, mert amire nekem kell a fényképezőgép, nem haladja meg a kis Oly képességeit.
Mostanában agyalok visszatérni a fullframe világba, de ott közel sem ennyire jó a körkép. Kevés gyártó van milc-ben és kevés jó gép. A Sony A7R II iszonyatosan jónak ígérkezik papíron, azon izgulok, hogy nehogy csalódás legyen élőben is, mert az A7 is anno atom tetszett papíron, aztán élőben fogva és használva valahogy nem volt beszabehu érzésem, anyázás végképp nem
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz #40935168 #33312 üzenetére
Azért azok a külső tartályos Epson nyomtatók nagyon jók, pláne a fotóra feltuningolt modellek. Nem szárad be, viccesen olcsón lehet őket utántölteni, és normális fotópapírra bizony igen szépen nyomtat. Én ajánlom, persze azzal, hogy a legjobb képek azért tényleg laborban készülnek.
-
grigo
őstag
válasz frankstork #33311 üzenetére
Nekem is pont az a típus van. Imádom. De nem fénykép nyomtatásra. Ha szeretnék olyan képet ami valaha falra kerül azt szaküzletre bíznám. Nekem arra van, hogy gondolkodás nélkül nyomtathassak ki dokimentumokat. Gyakorlatilag több mint egy év kellett hogy a fekete tartályt tölteni kelljen, pedig bármire készültem, minden tanulnivalót nyomtatta, sőt még az asszonyét is. Biztos nyomtatna képet is, de azt még nem próbáltam. 1-2 képet lehet ki is próbálok vele ma, de csak ilyen gyereket a pénztárcába típusút
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Gépötty
senior tag
válasz #40935168 #33314 üzenetére
Még ha a topikhoz nem is tudok érdemben hozzátenni, read-only módban mégis érdemes itt lenni, már csak az írásaid miatt is. Tetszik, hogy tojsz a konvenciókra, és hogy ki mit szól a cuccodhoz, a saját elvárásaid alapján választasz (sajnos én is úgy látom, ez manapság ritka, a többség inkább másoknak akar megfelelni).
Csak így tovább, írj még sokat, az eddigieket pedig köszönöm!Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
frankstork
aktív tag
Szia!
Ha jól LÁTOM, csak a videóban különbözik a MARK II a sima E-M10-től?
És a pancake objektívekkel érdemes foglalkozni? Gondolom azért drágább mert kompaktabb, de megéri?
Rajzolat nem ugyanaz gonodolm.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz frankstork #33319 üzenetére
+ E shutter, + nagyobb felbontasu evf, + asszem tobb valaszthato szin focus peakingre, + focus bracketing, es a 3 helyett 5 tengelyu stabi (es lehet, hogy van meg, elso blikkre ez ugrik be)
[ Szerkesztve ]
-
PofaJenö
senior tag
A SONY rajongóknak [link]
Lumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
-
hemaka
nagyúr
válasz frankstork #33319 üzenetére
-
frankstork
aktív tag
Köszi! Nézem hemaka kolléga hozzászólását, és tényleg!
Érdemesebb akkor akciót várni rá, ugye?
Mi a helyzet a pancake obikkal? Drágább mert kisebb, és kész? Vagy azért másképp rajzol is?
Más:
A nyomtató csak azért kell, mert amúgy sincs, kisebb, vagy saját, vagy egyszerűbb fotók kinyomtatására, de nem album, portfolió nyomtatására kell. Arra egyenlőre nincs szükség.[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz frankstork #33323 üzenetére
Igen drágább mert kisebb. Meg mototos a zoom is videóhoz.
Kiscsit marad el a rajza a másiktól. De az csak a nagylátó részén 14-18mm közt. -
MrChris
nagyúr
válasz frankstork #33323 üzenetére
Motoros zoom videóhoz az igazi, fotózásnál már inkább hátráltató meg kompaktos érzet.
-
Lassú Víz
őstag
válasz frankstork #33323 üzenetére
Őszintén szólva, ezt a nyomtató kérdést hanyagolnám. Ha jót akarsz nem tudod olcsóbban kihozni, mint egy erre szakosodott helyen elérhető ár. Kezdve a beszáradást elkerülendő minimális nyomtatási igénytől, egészen a kalibrálásig. UV állóság és egyéb nyalánkságok a festékeknél. Épp elég költség egy képszerkesztésre alkalmas PC az sRGB színteret lefedő monitorral.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
zolikaDB
veterán
Udv mindenki, szep estet!
Jartam mar a kompakt topikban, jo tanacsokat kaptam. Alapvetoen abbol indultam ki, h a 10+ eves, mar nem hasznalt Canon A530-asom, es szamtalan gagyi mobil utan beruhaznek lassan olyan gepbe, ami jo ideig megorokiti a fontosabb esemenyeket nalunk: csalad, nyaralas, majdan baba stb.
Arra alapoztam, h en se nem olvasok utana, se idom, se kedvem, se tehetsegem. Jo lesz nekem egy kompakt, ha lud, legyen kover, valami csucsgep, ami bolondbiztos, es tuti kepeket keszit, nem kell allitgatni, stb.
Aztan kozben olvasgattam, Scott Kelby is elokerult...
Jelenleg ott tartok, h sehol, de valami fény kigyult... A felelmem az, h mi van, ha elsajatitom valamelyest a fotozas technikai alapjait, de az érzék, egy jo kompozicio elkeszitesehez szukseges plusz nincs meg bennem.
Nezegetem a kulonbozo gepekkel keszult kepeket, teszteket, h mibe fogjak.
Fontos lenne, h a gep jo videokat keszitsen (hang, elesseg, fokusz rendben legyen).
Szoval, ezek vannak versenyben nalam:
- Sony RX100 II, Canon G7X, Panasonic LX7
- Nikon D3300 18-55 kitobjektivvel, Pentax K-50 18-55 es 50-200 kitobjektivvel
Ezek mind 140-180e Ft kozt vannak, ennyit szannek ra. Milyen gepekkel erdemes foglalkozni ebben az arsavban?
Es felmerul a kerdes, h szerenyebb tudassal lehetne-e olyan v jobb kepeket kesziteni DSLR-el, mint egy eleg jo kompakttal??
Koszonom, aki tud segiteni[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz zolikaDB #33328 üzenetére
Itt szinte mindenki cserélhető objektíves tükör nélküli gépet használ. Kereső nélküli gépek közül a Sony A5000-et, az A5100-at, az Olympus E-PL6-ot javasoljuk a legtöbben. Keresős modellekből a Sony A6000 és az Olympus E-M10 a legnépszerűbb, de jól a különböző Panasonic gépek is.
Nekem Sony A5000-em volt (100 ezer körül kapható), jelenleg A6000-em van (de ez már 200 ezer forintos készülék), nagyon elégedett vagyok vele.
-
#40935168
törölt tag
válasz Gépötty #33318 üzenetére
Igen, én célhardvert keresek már (mert még mindig keresem, azért az E-M10-nek is vannak gyengéi nyilván) és nem nagyon törődök azzal, ki mit mond, mert azt veszem észre, hogy - bár nekem is lenne itt 1-2 komoly tudású tagtól még tanulni - de már abba a mélységbe sem merülnek a technikában fotósok, amennyire én lementem. Persze úgy, hogy megtanuljak ezután a képalkotásra, a tényleges fotózásra figyelni, de azt szerintem csak támogatja, ha az ember profin ismeri a saját szettjét, nem pedig elnagyoltan "van valamije, jó az, mert L-es"
Az, hogy ki mit mond, ugyan már .. tényleg legyintek. Nem az a lényeg, hogy az ember legyen belül boldog azzal, amije van ? És itt a lényeg, a boldogság, öröm, nem kívülről fakad, nem azért leszek jobb fotós, mert a másik elismerően hümmög a másfél millióra a nyakamban és nem is attól leszek rossz fotós, hogy csak 150-ezer van a nyakamban.. (egy EOS 550D és egy EF 50 1.8 pl). Nagyon kevés olyan fotóst ismerek, akinek úgy van Canon 70-200 2.8 IS-e, hogy nincs benne akár csak 10%-nyi pénisznövelő faktor, amikor turistázik valahol és szeme elé emeli. Pedig az alap problémákra az sem megoldás, bár klassz üvegek, a II-es főleg.
Persze azért én is költök a fotóimra, nem csak az, aki milliós gépet vesz. Például november közepe körül megyek az Andrássy-ra egy luxus lakást kibérelni 40-ezerért egy egész napra, unom már a papírhátteres, stúdióágyas kliséket. Szerintem ennek több értelme van, mint a verziószám a gépvázon.
Az olvasás részre: megtisztelő, köszönöm. A tömeggel egy ideig jó menni, de utána érdemes kibújni a nyájból, nyitja a perspektívád, több élményt, tapasztalatot ad.
Örülök, hogy nem vagyok egyedül a baromságaimmal.[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
+ Panasonic GM1 +12-32 obi. De azt meg kell fogdosni, mert tényleg nagyon pici.
(#33328) zolikaDB:
Lehet olyan jó képeket készíteni különösebb tudás nélkül is DSLR vagy MILC géppel mint egy kompakttal. Arra való az automata és a téma módja. Viszont az is igaz, hogy az átlag f/sötét kit objektívvel nem vagy számottevően előrébb mint egy fényerős lencsével szerelt csúcskompakt géppel. A jobb képekhez jobb objektív, tudatos fotózás, fehéregyensúly, ISO, záridő, rekesz, derítés, PC-s képfeldolgozás megfelelő használata szükséges.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz zolikaDB #33334 üzenetére
Milcek között videóban, mert olvasom, hogy fontos, a Panasonic és Sony gépek a kötelezőek ebben az árkategóriában (nem mindegyik típus). Még kompaktban is. Fotóban utómunka nélkül viszont az Olympus és Fuji szebb, jobb, viszont ezek videóban az Oly még muszájból elmegy, Fuji csapnivalóan rossz.
Aztán el kell dönteni, hogy kell e kereső, mert az sokat dob az áron, valamint hogy a kitobin kívül vennél e objektívet hozzá 50-150ezerekért. Mert ha nem akkor nem sok értelme van a cserélhetőségnek, akkor inkább egy jó fényerős csúcskompakt.
Ezeknek a vázaknak eléggé megy le az áruk ha kijön az utód, használtan jókat ki lehet fogni.
A belépő/haladó dslreknek ma már nem sok, talán csak egyetlen előnyük van a fázis AF. Viszont pont a dslr képesség ócsított megvalósítása a hátrányuk, azaz kicsi sötét kereső, nagy méret és a front-back fókusz probléma. -
foto gén
csendes tag
Ha valamelyikőtök a Fuji mellett dönt, holnaptól egész jó akció kezdődik.
http://fenykepezogep-akcio.fujifilm.huwww.laszloerhardt.com
-
válasz #40935168 #33314 üzenetére
" A Sony A7R II iszonyatosan jónak ígérkezik
papíron, azon izgulok, hogy nehogy csalódás
legyen élőben is, mert az A7 is anno atom
tetszett papíron, aztán élőben fogva és
használva valahogy nem volt beszabehu
érzésem, anyázás végképp nem"Semmi sem tökéletes, a 7r2 sem az. A 7sII zajszintje és videós képességei (sőt megspékelve 4k60fps-el, 200mbit/s-os h.265-tel) kellenének bele mondjuk 24MP-en. Legalábbis ennyi pénzért
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Milán13
tag
Sziasztok!
A következőkben szeretném a segítségeteket kérni:
Jelenleg egy Samsung NX210 (APS-C) gépe használok. Van hozzá egy 50-200 mm telém, az alapzoomot (18-55mm) eltörtem. A gép alapvetően jó lenne de hiányzik belőle az EVF, a legalább dönthető kijelző, több kezelőtárcsa, jó lenne időjárás állóság is és az általános minőségérzet is lehetne jobb (nagyon műanyagos).A gép kb egy éves, mennyit érhet a telével?
Összesen 350 ezer forintom lenne egy új gépre objektívvel együtt. Ezért az összegért melyik rendszerbe érdemes elkezdeni beruházni?
Alapvetően hobby fotós vagyok, de sokat uatzom és szeretném, ha nálam lenne a gép.
Üdv, Habzsi
-
Lassú Víz
őstag
válasz zolikaDB #33334 üzenetére
Sajnos nem. Csak te tudhatod. Nemrég voltam Nánási Pál előadásán. Modellfotózáshoz Canon 6D-t és Sigma Art 50 f1.4-et használ. Ha látsz egy ilyen képet és mániád a keskeny mélységélesség meg a mosoda, bármelyik crop-os vázzal fanyalogni fogsz, még akkor is, ha egy hete amikor vetted, az volt a legtökéletesebb.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
80hun
addikt
válasz Milán13 #33346 üzenetére
Aps-c
Fuji X-T10
Sony A6000MFT
Olympus E-M10II (mark2)
Panasonic GX7Én a fujit ajánlanám ha van rá keret nagyonjó objektívek és váz.
15e-t visszaigényelhetsz most akcióba. -
80hun
addikt
válasz Milán13 #33349 üzenetére
Ha jól emlékszem az x-t1 időjárásálló meg még pár dolog.
Az obi meg fényerősebb.
Az hogy megéri e x-t1 et venni az x-t10 helyett a fujis fiukat kérdezd bővebben.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Háztartási gépek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPhone topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- Félár! Új! Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon)
- NIKON Z 24-70 F4 S
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot