-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
Itt olcso a palyaberlet. Es szep a kornyezet is. [link] Mondjuk hibazni nem sokat lehet
-
yodamastah
őstag
Bocs ha mar volt...[link]
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
En sajnos az utobbi 2 evben leginkabb aszfalttal apoltam
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Sportmotor teszteles igen nehez mufaj. Elsosorban ugye versenypalyan illik ezeket osszehasonlitani. Es palyan oriasi jelentosege van a viselkeseben a futomu beallitasoknak es a gumi profilnak. Ha a bolti gumi laposabb profilu, es a futomu inkab utcara van hangolva, esetleg a rugok nem passzolnak a tesztelo sulyahoz, akkor a motor egy rakas szarnak is tunhet egy versenypalyas teszten.
Persze a problema inkabb akkor szokott elojonni, amikor tenyleg gyors emberek ulnek fel a motorra. Az aki 30-40 secre megy a palyacsucstol, az nem fog panaszkodni, hogy becsuklik kanyar kozepen az eleje, vagy szelesiti az ivet kigyorsitason a motor
En mindenesetre minden ilyet azzal kezdenek, hogy zsir uj palyagumi, futomuves a logasokat a tesztelohoz beallit, es mehet. Ez sem sem mindi eleg, mert 110 kilosan felulni a 70 kilosra felrugozot motora (vagy forditva) szopo lesz mindenkepp. Elofeszites allitgatassal ennyit mar eleg nehez kompenzalni. Voltam par teszten a hungaroringen, es hat lattam egy ket erdekes helyzetet hogy szivtak a dagadt ujsagirok a bolti beallitasokkal, meg a 70 kilos pilotakra felrugozott motorral
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz boogie84 #4233 üzenetére
Nem kell kifejezettem palyamotor legyen belole. Enyem sem az. Igaz hogy kb. 2 hetente palyan volt az elmult 6 evben, de alapvetoen mindenre hasznaltam. Munkabajarastol turazasig. Ettol fuggetlenul azok az erenyei erdekelnek amik palyan jonnek ki. Persze az is fontos hogy milyen vele 15el gurulni a dugoban, es ezeket tenyleg nem nehez letesztelni. Viszont aki csak utcara vesz spormotort, az is inkabb arra izgul be egy tesztet olovasva hogy a kiszemelt motorja mennyire szep, es milyen koridot birtak belole kicsavarni.
A gyartok az elmult 10 evben a legtobb komolyabb fejlesztest annak erdekeben tettek hogy jobbak legyenek a sportmotorok versenypalyan. Jobbak is sokkal, de igazan tenyleg oda valok.
-
yodamastah
őstag
Ha mukodik jol ne nyulj hozza.
Egyebkent egyaltalan nem biztos hogy jo ra. Meg kell nezni hogy a fittingek hogy vannak a fofekhengeren, azaz megfelelo iranyban allnak, es nem utkoznek bele semmibe amikor fel akarod rakni. Meg persze kerdes hogy eleg hosszuak e a csovek. A hossz belovesenel kulonosen oda kell figyelni hogy kirugozott telonal is legyen meg szabad cso hossz. Maskulonben amikor az elso kerek nincs lent a foldon, akkor a fekcsovek tartjak a kereket, ami nem jo moka!
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
3-7e fordulat kozott kb 20-60 le all rendelkezesedre. Nyomatek is igen alacsony lent. Ebben a tartomanyban rancibalhatod a gazt mint a hulye, nagy baj nem lesz. (persze nem lapra dontve ) Kerekre csak akkor fog allni ha rakuplungolsz. Esetleg elcsukod/ranyitod a gazt egyes sebessegben magasabb fordulaton. Csak ugy gazra nem fogja emelni az elejet. SZoval ha esetleg attol felsz hogy tul eros a motor, akkor nincs mas dolgod, mint elvaltani 7k-nal.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz KubanitoS #4392 üzenetére
Nagy melegben 70km/h alatt valoban 100fok fole mehet. 30fok felett varosban nekem a 600 es a 750is mindig 100 fok korul van. De tulnyomas van a rendszerben, 100 fokon nem forr fel a hutofolyadek. 105 korul a venti beindul es nem engedi feljebb. Meg 35-36 fokban sem fog a dugoban felforrni a vized. Persze az idealis az kb 85 lenne, de ez a motor valoban nem arra van hogy 40el gurulj a kocsik kozt.
Ha megis felforr a vized (pl kinyomja a tulfolyon) akkor valami baj van.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ha nagy melegben megallsz es hirtelen leall a viz keringetese es a hutes, akkor kinyomhatja ugyis hogy nincs semmi gond. De az is lehet nem tokeletes mar a biztonsagi szelep a sapkan, es kisebb nyomasnal mar nyit. Vagy lehet kicsit tul volt totltve. Nem kell egybol a legrosszabra gondolni De Persut kerdezzetek inkabb, o a motorszerelo
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Emlekszem 2004 kornyeken amikor besetaltam a suzukihoz hogy vennek uj motort kp-re van e valami kedvezmeny ilyenkor. Majdnem elzavartak. Hitelt vegyek fel akkor van brutal kedvezmeny meg ajandek. Komolyan majdnem rabeszeltek hehe... aztan inkabb vettem fel aron egy hasznaltat, es a maradekot elmotoroztam... azota se bantam meg
-
-
yodamastah
őstag
Bitti mar sokszor abbahagyta
-
yodamastah
őstag
SSP-t nezzetek ejjel, Balazs 8. lett az idomeron
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #4581 üzenetére
Jok voltak a versenyek, de sajna Balazsnak 5 kor utan szetment a gumija
-
yodamastah
őstag
Nekem a leghidegebb elmeny par eve votl amikor hazamentem karacsonyozni a gixxerrel 200km odavissza. Kb 2 fok volt, az ut menten meg allt a ho. Aszfalt szaraz volt, a motoron Metzeler racetec slick, belevagva kb 5-6 csik hogy legyen minta Tapadassal nem volt gond, de parszor meg kellett allni ruhat igazgatni, mert 150es temponal amikor egy kis resen bejott a levego, mintha kessel szurkaltak volna. Hazafele a ho is esett, de szerencsere 2 fokban nem fagyott le
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #4652 üzenetére
Francokat vagyok kemeny. Nem volt akkor autom Es utalok buszozni.
De szerintem nem ez volt a legfurcsabb motoros tura elmenyem. Hanem amikor beleszalltam 2010ben a 2es kanyarban hringen a falba, es 3 nap volt osszerakni a vasat a versenyig. Sajna idom alkatresz, meg plexi legkozelebb szlovakiaban volt. KOcsi nincs. Kolcsonkertem egy 50es robogot, es nyelgazon kimentem vele az orszagbol JOl neztem ki rajta bor cuccban 70el hasalva. Mire hazaertem tonkre is ment a robogo. Mentem vele 300km kopp gazon szinte egyfolytaban. Akkor jottem ra hogy mekkora poen robogozni. Elotte nem is mentem ilyennel.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #4660 üzenetére
Valami kivenhedt tizeneves karbis piaggio NRG. Szetment a hajtasban valami. BIrta vegig, csak szoltak utana hogy javitasra szorult Semmi komoly, az is lehet hogy nem miattam volt, csak mar a veget jarta, en meg kivegeztem A blokk az birta, es meglepoen jol is fogyasztott.
-
yodamastah
őstag
MI baj a metzelerrel? Meg a sportec M1 sem volt rossz, pedig a maiakhoz kepest az tenyleg gagyi. Ettol fuggetlenul ezt tudta az M1 is:
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Milyen motor az, milyen gumival. A lapra donteshez nem sok kilometer kell. Elforditod a kormanyt es lapra dol. De ha a motor geometriaja miatt ellenkezik, vagy valami kockara kopott turagumival mesz akkor nem olyan egyertelmuen konnyu a dolog. Egy kifejezetten palyara tervezett guminak a profilja is olyan hogy lapra donteni sokkal konnyebb
Mindenesetre szerintem kozuton ne akarj lapon kanyarogni. Magyarorszagi utviszonyok mellett ez ellenjavallt.
Ering jo lesz. Jo kis gyakorlo palya az. JO a vonalvezetese, a tempo nem magas, es az aszfalt se tapad rendesen, szoval lehet gyakorolni a gumi csusztatasat alacsony temponal
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
AZon a motoron 180/55 a gyari gumi meret. Ha ez van raja, akkor a rinyacsik eltunese utan meg vagy 7-8 fokot lehet dontein a motoron. Szoval messze van meg a lapon fordulas. DE ha 190est raktal fel, akkor az is lehet hogy soha nem fogod eltuntetni a rinyacsikot. Nekem a 200as hatsoval neha leer a blokk a bal kanyarokban, de meg 3mm rinyacsik igy is marad.
Regen en is nezegettem a rinyacsikot, aztan rajottem hogy palyan mar egeszen fos koridonel is eltunhet a rinyacsik. Szoval nem a rinyacsik hianya a meno, hanem a jo korido
-
yodamastah
őstag
Nem kell felned, rinyacsikod el folg tunni gyenge korido mellett is Az igazan meno amugy az amikor az elson nincs rinyacsik Altlaban oda mar eleg jo tempo kell...
A fejlodes igeny teljesen ertheto. Normalis esetben ez nem is fog elmulni soha. Tanulni mindig van mit, meg akkor is ha mar a VB szintu versenyeken motorozol.
-
yodamastah
őstag
Sportmotoron hegyes profilu palya/slick gumin azert eleg nehez eltuntetni... Persze ez geometria fuggo is...
Itt van ket kep mennyire sok rinyacsikot tudok hagyni. Pedig a motort lejjebb donteni mar nem nagyon lehet. Az elson mindenesetre kevesebb van De itt a hatsorl azert nem tunt el mert a 5.5os felnimre a 200as gumi tul nagy.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Jegen is lehet terden fordulni [link]
-
yodamastah
őstag
Nekem egyszer kinyilt a hatizsakom zippzarja 250 koruli temponal 2/A-n. Kb 500meteres korzetben szortam szet a cuccaimat, fel oran at szedegettem ossze oket. Szoval mindenkepp olyan kell amit rendesen le lehet zarni
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Integra #5447 üzenetére
Hat nemtom ... pl az alap suzuki szerszam keszlet ami a gixerhez jar, azzal siman lehet pl lancfeszesseget allitani. Azert egy ilyen jol tud jonni mondjuk 1500km-re otthontol Persze ez ritkan kell, de volt mar ra pelda, hogy kulfoldon derult ki hogy kicsit korabban lesz kuka a lanc mint kellene De volt mar elektromos hiba amit ugyancsak a gyari keszlettel megoldottam. Pl a tank felemelesevel es az ules leszedesevel nagyon sokmindehez hozza lehet ferni, es ehhez ott van minden a motorban gyarilag. Meg tank tarto acel rud is van a csomagtartoban.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Borruha tagulni fog nem is keveset. Viszont ha nyom valahol, az lehet mindig nyomni fog.
A seggeden akkor kell jol/kenyelmesen alljon amikor motorozol. Amikor setalgatsz benne akkor logni fog rajtad itt/ott. Ez van Pl nekem is hasban nagyok a ruhaim. A spidi kover embereknek gyart ruhat. De nem ezzel kell foglalkozni, hanem hogy a protektorok legyenek jo helyen, es ne tudjanak elforogni! Szoval terden, konyekben, vallban patent legyen a ruha. Ha esetleg megveszel egy ruhat. Rad lehet szabni, de sok 10e ft-os tetel. A protektorok ha kicsit lotyognek, akkor a protektor szivacs reszebe vekony polifoam szeru szivacsot bepakolva meg tudod csinalni hogy ne mozduljon el konnyen. Az eigyik ruhamat igy tuningoltam meg es kivaloan bevalt, 4x estem el benne es tokeletesek voltak a protektorok!
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
" sportmotorba minek kell erőltetniük"
Akkor sorolom:
- V2 kigyorsitason jobban tapad mint a sor4
- V2 keskenyebb tud lenni,
- V2 felallito ereje sokkal kisebb, igy konnyebb dontogetniSOk szempontbol jobb versenypalyan a V2. Termeszetesen vannak hatranyai is.
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
Nem a gazzal lesz gond hanem a motor stabilitasaval. Egy mai sportmotorral igen konnyu elhinni hogy jol motorozol mar. Rettenet stabilak es precizek. 250el pont olyan stabil mint 70-el. Addig nincs is gond amig nem jon egy panik szitu, aztan akkor kiderul hogy hianyzik a tapasztalat, meg a higgadtsag. Lasd az elhiresult levideozott a Pecsi eset 2007ben. A faszi feket huzott 130nal egy olyan kanyarban amit 200-al be lehet venni. Pedig csak be kellett volna kanyarodni...
-
yodamastah
őstag
válasz vendingo #5950 üzenetére
Most kiemeltel egy esetet ahol a lanc sem kell. De ahol van hely/ido dolgozni a motoron ott a lanc sem er sokat. Lancot en mindig utcan hasznaltam. Kb arra jo hogy nem tudjak bedobni a motort csak ugy hipp hopp egy furgonba.
Nekem a kb 40ezres ABUS lancot tuntettek el a motorrol. Pontosabban 2 lanccal volt osszelancolva 3 motor melygarazsban telen. Szerencsere pont bementem valamit csinalni a motoron amikor lattam hogy nincsenek rajta a lancok. Valoszinu elo lett keszitve elszallitashoz, vagy megzavartak oket. A motorokat meg aznap elvittuk onnan.
Persze az is lehet hogy valaki direkt csak lancot lopott, de ez nem valoszinu
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nyilvan aki hallotavolsagban van annak fel fog tunni a flex. De nem mindenki teheti meg hogy 5-10 meteren belul tartsa a motort. A flexet csak azert irtam, mert azzal aztan tenyleg mindent at lehet vagni, ha van ra ido es nem zavar senkit a hangja. PErsze hangos. De ez pl nem hangos: [link]
Termeszetesen en is lancolom a motort mindig ha tehetem. Benne is tartom a csomagtartoban szinte allandoan. Ennyivel is nehezebb elvinni, vagy valasztanak mast. De igazan en is akkor vagyok nyugodt, amikor olyan helyen taroltam a motort ahol vigyaznak ra. Sajnos sokba kerul az ilyesmi
Miutan a meregdtaga ABUS lancomat eltuntettek a motorrol, vettem 7k-ert egy jo vastag nem olyan markas lancot. EZ is jo arra hogy csak ugy eltolni ne lehessen. De ha jonnek a komoly vago cuccal, akkor cseszhetem a legjobb lancot is...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Itt egy erovagos teszt. Szerintem volt ez mar itt linkelve.. A 35ezres abus 17 secet birt. [link] Ebbol a tanulsag nem szabad a lancot ugy felrakni hogy a foldon legyen.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
En sokat turaztam gixxerekkel. [link] [link]Persze akkoriban meg 220ft volt a benzin nem 450
Jo minosegu aszfalton teljesen jol el lehet gurulaszni hosszu tavokra is sportmotorral. Napi 800km gond nelkul ment vele. Persze faraszto, de legalabb nem ulod szet a segged. Ja es hat 2 szemellyel lehetetlen lenne. Egy bandit vagy egy vstrom persze biztosan jobb lett volna a tengerpartti turakra, de ezekkel meg ezt nem tudtam volna osszehozni: [link] Ket motort uzemeltetni meg soha nem futotta. Bar ahogy az idei evet nezem, jelenleg egyre se futja
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Daywalker #6065 üzenetére
Megmondom oszinten a gixxer el van rakva es nem tudom mikor veszem iden elo. 7-8 eve atlag napi 100km tudtam motorozni. Eszmeletlen mennyiseget motoroztunk. Most hogy el kellett mennem 8 oraban dolgozni, szinte eselytelen vagyok idot szakitani erre. Jelenleg egy 250es robogot 10x jobban ki tudnek hasznalni. Palyazasra sem nagyon futja, a turazas meg kezd luxus lenni ilyen benzin arak mellett. Varosban kozlekedni meg tenyleg folosleges a palyara belott sportmotor. Foleg hogy 1 eve gyalog jarok dolgozni mert olyan kozel van.
-
yodamastah
őstag
válasz Daywalker #6071 üzenetére
Nem akarok panaszkodni mert hihetetlen mennyisegu elmenyt gyujtottem az elmult kb 8 evben. Egy kisebb vagyont elmotoroztam, amit soha nem fogok megbanni, de jelenleg ugy nez ki erosen vissza kellett fongom magam. Azert a palyaversenyzest nem adtam fel, tolom tovabb otthon iracing-el
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen