-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics #93896 üzenetére
Ebben melléd kell állnom, az adatrögzítés lényegében a motor története.
Vásárláskor én szeretnék kapni egy ilyen naplót, hogy mikor mi lett csinálva, mennyiért, mi lett belerakva. A tankolásból meg látszik a felhasználás. A fogyasztásból is lehet következtetni a motor állapotára.
Én csak e miatt naplózom, hogy lássam a változásokat. Amúgy azt se tudom mennyibe kerül a benzin, az a része nem nagyon érdekel. -
tboldi
nagyúr
válasz
Geresics #93896 üzenetére
Lécciléccinesértőggymámeg!
Tudom én, hogy mindenkinek más az értékrendje és a büdzséje, de engedjétek meg, hogy leszarjam a fogyasztást.
Nekem a motorozás egy hobbi, a vezetés élménye vonz. Ha ehhez adott esetben több benzinre van szükség, akkor ez van. Amikor enni kér, megtankolom, ennyi. Túrázni sem túrázom, a "délután gurulok egyet" típusú emberke vagyok.
Persze eleinte párszor ki szoktam számolni, amíg még ismerkedek az új szerzeménnyel (volt is rá példa, hogy megírtam itt a topikban, nem tagadom), de nem logolok, mert ez nem nyújt számomra semmilyen élvezetet.Amúgy meg ha egyszer el akarom adni, akkor azért néhány vevő szemében (nem persu) nem mindegy, hogy valaki mennyit foglalkozik a gépével, legyen szó autóról, vagy motorról...
Engem vevőként marhára nem érdekel, hogy kinekhosszabb a famennyit fogyaszt a gép. Nagy valószínűséggel úgy is különbözik a vezetési stílusunk és a felhasználási módunk, szóval semmi jelentősége. A karbantartás megléte viszont már számít, én is elteszek minden számlát a beavatkozásokról és alkatrészekről, és szeretem, ha más is így tesz.Amúgy meg #szarolasz, hogy még szintjelző sincs.
(#93898) HSM: Azt hiszem, ebben Te is megtalálod a választ.
U.i.: Autóval ugyanígy vagyok, amikor kezd kevés lenni benne a nyál, megyek és telenyomom. A napi számlálót és ezzel együtt a fogyi mérőjét nem is tudom, mikor nulláztam utoljára.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Geresics #93916 üzenetére
Most nem arra céloztam ezzel hogy mindenki stresszel rajta, de aki igen és azért vezeti mert bántja a szemét hogy többet eszik neki a motor hát erre sok mindent nem tudok mondani.
Az alkatrészvétel, felújítás esetében természetes, arról én is vezetem, mivel tudom igazolni eladáskor mit csináltam rajta, ezek jó dolgok.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics #93916 üzenetére
Hééé!!
Én azon kattogtam, h a vpower miért fogy gyorsabban mint az olcsó benzin. Nem azon hogy mi mennyibe kerül.
Felőlem lehetne 6 vs 7 liter helyett 10 vs 12 is. A kérdés a benzinre irányult. Ti mentetek el a motor és a motorozás (és tankolás) irányába.
Közben meg konzisztensen jobban fogy a prémium benya, ez tisztán látható az adatokból.
Kit érdekel mennyit eszik a motorom...
A benzin érdekelt. Az kérdés, h miért fogy gyorsabban a prémium?
Amúgy mindig ez volt a tapasztalat. Autóba régen egyszer ment Nitro+ 100-as benya is, rekord sebességgel ürült ki a tank... -
runner 125
nagyúr
válasz
Geresics #93973 üzenetére
Mondjuk nekem ez elsőre lejött, h "hülyülés" az egész, persze színvonalatalan, és az eszéhez érthető "szórakozás", ezért sem értettem, h egy ilyen tucat viccesvagyokjahmégse próbálkozáson miét vitatkoztok, h ezt mégis h kellett volna profin kivitelzni.
Lusta is voltam akkor hozzászólni, mert kb ennyire mély reakciót váltott ki belőlem, de most h újra felhoztad, hát tessék."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics #94030 üzenetére
Nem tartasz tőle, hogy kioldja a zsírt onnan is, ahonnét nagyon nem kéne?
Gondolod csinálj róla egy videót!szerk:
Keresztkérdés: van-e olyan "nagyon kemény", hogy a láncvédőben felhalmozódó olajsár is leolvad tőle, mint jégkrém a forró aszfalton? Az tipikusan egy olyan undorító cucc, amit semmilyen csodaszer nem vitt le még nekem (pedig igen szép pénzekért árulják az ilyen szupi olyan szupi takonyoldószereket egy motoros/autós boltban), csak levakarni lehet és a maradványához is fél flakon konyhai mosogatószer ment el, mire zsírmentesítve lett. Amúgy nálam eddig az olcsó mosogatószer viszi a prímet.
Persze kefe és szivacs nélkül ez se ér semmit.
Az ilyen ráfújom leolvad cuccok sorban csődöt mondtak.[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz
Geresics #94062 üzenetére
annó a Nolant a helmetcitytől rendeltem. Tőlük nem nagyon találok olcsóbb webáruházat. És 150font fölött ingyenes a nemzetközi DPD is, ami 7 napon belül ideér. Nézem a shark sisakokat. ez a Shark Spartan carbon elég szimpatikusnak tűnik. és még akciós is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics #94060 üzenetére
Tegnap voltunk egy bazi nagy 3 emeletes szalonban, ahol egy emelet csak ruha és felszerelés.
Tömegével voltak sisakok és ahogy nézegettem a Shark-okat, mindegyiken ez a szar becsúsztatós mechanika van a plexihez. Na most csak úgy mondom, hogy mi épp kettő plexit törtünk el, mert nem egyszerű ki-berakni. Elég nagy erő kell hozzá és ha rosszul csinálod, akkor reccs a papucs.
Ugye két Skwal sisakról van szó. Arra meg külön figyelek ezentúl, hogy csakis orrnál legyen a füle, mert féloldalasan nyitni se szerencsés. Rossz nézni, ahogy csavarodik a plexi.
Havernak normál használatban is elpattant a végén a papucs pár hónap használat után.
Az enyém meg kivételkor, amikor át akartuk rakni a plexit az övére.
Szóval részemről soha többé Shark sisakot, amíg ilyen ócska mechanika van rajtuk.
Faszé nem tudnak rá "hagyományos" reteszelős mechanikát rakni, mint minden normális gyártó.
Előnyét se igazán látom, annyival nem halkabb sem, mint ami indokolná ezt a szar kialakítást.Persze garancia nem vonatkozik rá, hisz nem tudod beadni, hogy nem te törted el.
Új visor 20k körül kapható. Ha még egyszer törik, akkor páros lábbal rúgom ki a 80k-s sisakot.
Vagy az új berakáskor már elpattan, akkor agyérgörcsöt fogok kapni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics #94084 üzenetére
Eeegen, erről lehetne vitatkozni.
A GM autóiban a slusszkulcsot se kell letérdelni és akkor nem hal meg senki, user error!(Meg megöl a kulcstartó LOL.)
Meg rosszul tartja a user a telefont, majd Steve Jobs megmutatja hogy kell azt!Jah és az is user error, hogy egyik Skwal sisakban sem illeszkedik a pinlock?
Megjön az új plexi én kajak körbe ragasztom.Már uram bocsá' a 80k-s bukóban a 20k-s plexi ha el tud pattanni egy kivételkor, az nekem tervezési hiba.
Azért nem kővel dobtam be, csak a kezembe vettem.
Ilyen műsort egy Lidl-s bukótól várnék, nem egy Shark-tól.[ Szerkesztve ]
-
XFishboneHUN
senior tag
válasz
Geresics #94074 üzenetére
Ha megyek gokartozni, onnan a legjobb a felvétel, azért is írtam, hogy nem feltétlenül motoros téma!
Jajj és köszi, ez akkor eszembe se jutott, hogy wifin kellene csekkolni
OFF: jól beoffoltál múltkor az egyik Motoros topicban Facebookon, ahol a ruhákról volt szó
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
-
XFishboneHUN
senior tag
válasz
Geresics #94089 üzenetére
Nem rossz, bár én a sisakom kialakítása miatt nem tudnám ilyen alacsonyan használni, így marad a fejtető gokarthoz, a normál motoros kamera pozíció pedig oldalt.
Motoros túrázok csoport kedd 15:41-es poszt!
Én írtam az Alpinestars ruhákról!
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #94290 üzenetére
Nem. Ket ev az mar sok neki. Utcai hasznalatnal termeszetesen el lehet vele billegni, de egyszer fekezel nagyot, az azonnal felforr 2 evesen. Ezert semmikepp nem javaslom a 2 evnel kesobbre halasztasat! (Ezert szoktak turak alatt csodalkozni, hogy miert esik be a fekkar szerpentinen)
En evente cserelem.Mikor rakod vissza a gyari dobot?
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics #94370 üzenetére
Miért kéne új térképet feltölteni egy a gyárival azonos* specifikációjú dobhoz?
Enyémnél is a dob gyártója direkt úgy reklámozza a dobot, hogy nem kell bemérni. Plug&play. És E betűs. Az enyém legalábbis megfelel az itteni előírásoknak, ha bent van a furulya.
10k km az stimmel az újratömésnél, amennyire én tudom. De mondjuk ezt arra az egy márkára alapozom, amit Persu linkelt az újratömés kapcsán. Hogy ez általános érvényű-e, passz. De kiindulópontnak jó.
Azt bizton állítom, hogy 32000 km után a dobban, érezhetően megváltozott a motorom járása új tömőanyaggal.*Feltételezem, ha gyári kiszerelésben is megvehető a motor ezzel a dobbal.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Geresics #94386 üzenetére
6 ezer az ellenőrzése, de semeddig nem tart megcsinálni, nekem az SMC-be 18 ezer után sem kellett bántani csak ellenőrizni.
Nem tudom miért vagytok annyira oda azért a 400-450 cm3 gépekért, most egy nagy cm3 620-650-660 blokk is csak 5-6 kilóval nehezebb.
Ott van pl az SXC 625, az súlyra ugyan az mint egy DRZ-E 400, de minden másban jóval előrébb jár.
Olyan nyomatékot szabadít rád a 400-450 típushoz képest amit átélni kész élvezet.
A 400-450 gépek inkább közép és felső tartományban szeretnek lenni, alul nem virgoncok, ellenben 600-tól felfelé teljesen mindegy milyen tartományban vagy.
Inkább ilyenbe gondolkodnék nagy tankkal azt kész is, mondjuk egy SC 620/625, SXC625-re is felszerelhető
25 literes tank, aztán kész is, mert ezeknél a futóműhöz, fékekhez nem kell nyúlni úgy jók ahogy vannak.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
McReay
aktív tag
válasz
Geresics #94419 üzenetére
Köszönöm a tippet!
Fontos volna amúgy, hogy milyen sisakot szeretnél?
Mindenképpen zárt sisakot szeretnék.Mire használnád?
Túrázás a legfőbb cél.Milyen motoron?
Kezdetben egy Honda CB 125F-fel fogok a jogsi megszerzése után (úgymond) tanulni. Aztán egy Honda CB 600 F a cél.Olvasgattam, a bukósisakos hozzászólásokat csak, amikor valaki megkérdezi ezt mindig jön a harc és elterelődik a téma.
Jó lenne az összefoglalóban egy ajánlás, hogy kezdő, haladó set-nek melyik cipő,csizma, ruha, kabát ,kesztyű és bukó az ajánlott....
Egyébként, ha +10.000-ért sokkal kényelmesebb és halkabb bukót tudok beszerezni, megoldom!
Samsung Galaxy Note 8 --- Honda CBR 600 F4
-
etnies
senior tag
válasz
Geresics #94419 üzenetére
A csoport egy része szerint 100eFt alatt öngyilkos, aki sisakot vesz, én pl. tökre nem értek ezzel egyet!
Én sem, nettó faszság. Versenypályán van értelme, mert ott tisztán fogsz esni, közúton erre semmi esélyed. Elesel, elütnek, átmennek rajtad, leesel egy szakadékba, kettészakít egy fa, akármi. Kiötörölheted az Arai-al, de legalább a koporsóban jól fogsz mutatni.
Ezek a drágakupakhívők egyetlen egy közúti balesetet sem tudnak mutatni, ahol csak azért halt bele valaki, mert Caberg vagy Nolan volt a fején Arai vagy Shoei helyett. Mert annál az ütközésnél, ahol kijöhet a különbség, ott már szakadnak a belső szervek meg a testrészek.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
vendingo
veterán
válasz
Geresics #94480 üzenetére
Használt nem kell, Bt meg végképp nem. Nekem csak egy szög egyszerű navi kell multimédia és egyéb baromságok nélkül.
V.Stryker: Nálam csak a kormány opció játszik. Régen tanktáskába használtam, abban nagyon tuti volt, de az AT-hez nem lehet kulturált tanktáskát kapni. A telefon gps vevőjét ne hasonlítsuk egy rendes céleszköz vevőjéhez. Na meg akkor használtam utoljára telefont hosszútávon navigálásra, amikor kiírta, hogy túlhevülés elleni védelem miatt a készülék kikapcsol. Fél órát ültem a 40 fokban, mire újból belehetett kapcsolni. Sütötte a nap, tekerte a hardvert a navi, közben meg töltöttem.
Még megálmodom ezt az x ridert, de 40-45k körül frankó garmint kapni, igaz csak tokkal használható, de nekem az nem gond.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #94522 üzenetére
rossz pelda. Motornal ezt hogy vitelezed ki? Mit nyomtatsz ki?
En nem szerettem sosem kiseloadast tartani, hogy mit miert csinalok, mert nem volt ra idom, ott volt egy rakas motor meg, es ha nem bizik abban, amit csinalok, akkor ne magyarazkodjak mar a penzemert.
Tudom, hogy egy szatmari az meg belemegy a cionista ellenallas es a marson levo piramisok kapcsolatba is... En nem ezert kaptam a penzt.Ha megker ra, hogy mutassam meg, mit mertem, termeszetesen bizonyos foku hozzaertest feltetelez, megmutatom az ugyfelnek (bar legutobb, amikor ilyet csinaltam, kosarban elvitte a szetszedett blokkot, mert draga lett volna megcsinalni), de nem fogom kikepezni motorszerelesbol, csak ha fizeti azt az orabert is. Amugy is altalaban ha egy hozzanemerto tanacsot ker, kb teleszarja azt, amit mondasz neki, ha nem tudja osszeegyeztetni azzal, amit o elkepzelt a rozsaszin buborekjaiban.
Szoval ha fenykepeket kell csinalni ahhoz, hogy megbizzanak bennem, akkor koszi, de en ebben nem hiszek. Tudom, hogy a sok gyoker szerelo miatt van ez, hogy bizonyitanod kell, hogy dolgozol, de ilyet en nem fogok soha csinalni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nyogo83
senior tag
válasz
Geresics #94522 üzenetére
Ez azert annyira nem relevans pelda, mivel a lezeres futomuallitasnal sokszor alapbol a szofver generalja a mert ertekekbol az "elotte-utana" dokumentaciot, szoval az annyira nem a futomuves erdeme.
Kb mikor bevizsgalasra/tisztitasra beadsz egy injektort, gepbe berakjak es automatikusan kinyomtatja az elotte/utana mert ertekeket.Kicsit off: Arrol nem beszelve, hogy sokszor pont a lezeres futomu allitassal lehet a legnagyobbat bakizni, mert sok helyen egy gyengebb kepessegu csimpanz is megtudja csinalni amit a gep ir, viszont nagyban fugg attol is, hogy a szaki ismeri-e az adott futomutipus beallitasat es trukkjeit. Ebbol adodtak mar problemak, mikor gep szerint beallitotta viszont tovabbra is felrehuzott az auto - " Ez uram ilyen" pingvinezessel feladta.
Vagy szinten a gep alapjan beallitotta az egyenesfutast, viszont a kormanykozep nem volt pozicioban elotte. A kormanyt akarta leszedni, hogy "egyenesbe" allitsa a futomuhoz.Szoval a fenti dolgokkal csak azt akartam szemlelteni, hogy hiaba kapok doksit rola hogy "Kedvesuram feszes ez, itt vannak a papirok", ha a vegeredmeny nem tukrozi.
Ertem en hogy mit szeretnetek, de az ugyfel sokszor nemvaloszinu hogy megfizetne azt a plusz dokumentaciot/magyarazatot amit elvar olyan reszletesen.
Vagy Taschnerhez kell vinni, o ingyen dokumental
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #94587 üzenetére
Mint irtam korabban, nem tudom.
Ha nalad a mondando reszletei a magyarazatot jelentik, akkor en nem belekotok, hanem kerdesek merulnek fel bennem, amik nincsenek egyaltalan megvalaszolva.
Ha ez belekotes, akkor igen, abba kotok bele.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
BoB
veterán
válasz
Geresics #94589 üzenetére
"az igazán világjárókra is."
Ez a csávó: [link] most nyáron volt Mongóliában, 20 ezer kilométer. Néha fújt a láncra sprével (saját bevallása szerint nagyjából ezer kilométerenként), de takarítani nem takarította.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #94589 üzenetére
Akkor leirom bovebben.
Szoval annak idejen sokat motorouztunk egy bandaval. Nekem r6s em volt, egy masik sracnak r6r je. (Mindket motoron ugyanaz a lanc, lanckerek van) En akkoriban mindig fujtam a lancot, amint fenyesedett a csap. A srac le se szarta. A ket lanc kozott az elettartam kulonbseg elenyeszo volt. Onnantol tort el bennem valami.Hogy miert takaritjak a profik azt kerdezed? Akkor engem kivettel a profik kozul? Ez nem esik jol.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics #94589 üzenetére
Én Lyndon Poskitt-et pl egyetlen egyszer nem láttam láncot tisztítani, max levegővel lefújta a homokot.
Egy lánccsere az volt a verseny során, de nem rémlik, h ápolta volna.
A tisztítás és kenés a por miatt van, az ugye koptatja a fémet. Erre volna jó a láncolajozó, hogy a friss olaj folyamat mossa a láncot.
Elképzelhető, h két vitrinmotorosnál nincs nagy különbség, ha nem járnak ki retkes időben.
Én külön soha nem tisztítom, a felfekvő felületek mind fémesen csillognak többnyire hála az olajozónak. A nem felfekvő felületek meg senkit nem érdekelnek, azok rozsdásak.
A meleg láncra fújunk dolog meg a kenőanyag eloszlásához ideális. A lánc nem fog megsértődni, ha hidegen fújod le.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Napelem
- Xbox Series X|S
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Cyberpunk 2077
- Rekordokat döntöget a Gigabyte új SSD-jének terhelhetősége
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Motoros topic
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...