-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #100327 üzenetére
Ne szóljál be! Elutaztam, oké?!
Tököm se gondolta volna, hogy nem egyszerű az élet. Én csak ráraktam, az alján összecsatoltam, kerekeknél lévő lyukakra meg sodronyzárat tettem a kereken átfűzve. Ponyva alatt tárcsazár, valamint leláncolva. Riasztó beélesítve.
És ez így fasza. Gondoltam én.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Megint megpróbálkoztam a légtelenítéssel. A tiszta olajon kívül az ég adta világon semmi más nem jön ki a légtelenítő csavarokon. Viszont feltűnt, hogy a főfékhenger leragad és nehezen nyomja csak vissza a rugó, már ha visszanyomja egyáltalán. Lehet itt lesz a kutya elásva. Mondjuk nem annyira értem, mert ha szar lenne a tömítés, akkor elengedné a nyomást. Viszont ezzel nincs baj. Csak nehezen jön vissza alapállásba és be lehet húzni markolatig.
Hogy tudnám felderíteni a hibát? Nem akarok rögtön alkatrészeket rendelni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100347 üzenetére
Nincs abs-em. Sima faék egyszerűségű primitív fék. Rendeltem fém fékcsövet, meg hozzá egy felújító készletet (upgrade egyelőre elmarad, először meglátom mennyi változás lesz az új fékcsővel). Ahogy nézegetem neten, ha ragad a főfékhenger akkor ideje felújítani. Nagyon egyszerű művelet, hála az égnek még a motort sem kell szétszedni hozzá. Most komolyan: csavarok kiszed, gumiharang - maradványai - kiszed, seeger gyűrű kiszed és dugattyú kihúz. Ennyi az egész. Az újat meg vissza fordított sorrendben. Fékcső meg szintén egyszerű, pár alátét és csavar az egész. Kit-ben veszem, még faragni se kell hozzá (eredetileg azt hittem nekem kell összerakni a csövet is).
Még különösebb szerszám igénye sincs, egy fogó a seeger gyűrűhöz, meg egy nyomaték kulcs ha van.
A légtelenítésbe is belejövök lassan, szóval megy ez.
Ilyen apró munkákkal azért nem megyek szerelőhöz. Egy szervizóradíjból megvettem a fém fékcsövet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #100357 üzenetére
Ha ezt azért írod, hogy mennyivel jobban kijön így a matek, akkor számold ki hogy eddig hány órát töltöttél el a fékkel, és hogy a te óradíjad mennyi
Jaj nem lehet így hozzáállni az élethez! Szabadidőmben ingyen van.
Azért a hobbijaimra fordított időt nem órabérben számolom.
Viszont így megkímélem a pénztárcám - ha tudom (szabadidőmben úgysem keresek pénzt) - és a lábam két sétától a szervizig és vissza. Na meg az ügyintézéstől, meg akkor kérjek időpontot, stb stb.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Heti négy szabadnapom van jelenleg, saját családot még nem alapítottam és ha nem ezzel foglalkozom, akkor vmi mással ütöm el az időt. A szórakozástól és a hobbijaimtól meg nem egy egy délutános meló fogja elvenni az időt.
(#100370) imibogyo
Ez egy nagyon nagy igazság!
Az összes hobbim vmilyen önfejlesztésre irányul, amik türelmet és kitartást igényelnek és mondhatni játék felnőtteknek (Arduino-zás, 3D nyomtatás, elektronikai tudás megszerzése saját kreálmányok építéséhez, hogy csak a motorhoz fűződő dolgokat mondjam). Ezek mindegyike egytől-egyig az élet elpazarlásának tűnhet egy r=1 laikus számára, akinek az élete mondjuk annyi, hogy leül a tévé elé és sorozatokat néz, majd hétvégén istentelenül beb.szik a haverjaival mert hát YOLO!!!
Én inkább legózok. Olykor a motoron, ha megvan hozzá a tudásom és a szerszámom.
Ha nincs, akkor szerelőhöz viszem, ahogy arra volt is példa. A motor árát már egyszer szervizre költöttem. Nem azért nem viszem szerelőhöz, mert nem telik rá, csak nem indokolt ilyen apró munkával.(#100371) emre
Őőő, köszönöm?
Amúgy időnként jobb ha magam is ránézek a dolgokra. Mert ha nem teszem, akkor még a szerviz után is szopórollerre ülök. Pl most is olyan dolgok derültek ki az első fékemről, hogy a betét már vasig volt kopva, a tárcsákon van még kb két tized mm tűrés felett - következő műszakira cserések lesznek -, és leragad a főfékhengerem. Mindezt úgy, hogy áprilisban volt utoljára szervizben műszakin és műszakira való felkészítésen - többek közt kértem kifejezetten fék szervizelést is (ezt mindig kérem, ha szervizben van a vas). Természetesen azt mondták nekem, hogy megcsináltak rajta mindent és minden nagyon fasza. És az a betét nem kétszer 20 perc stoppie-zás alatt kopott fémig... Ha nem forralom fel az olajat és csinálom meg, akkor a mai napig gyanútlanul használnám.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Oszt egyébként ergonomikus markolatok léteznek-e motorra?
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Köszönöm a válaszokat!
Ma kiderült, hogy levegős a fék. Apámmal beszéltem, kiveséztük A-tól Z-ig a lehetséges dolgokat. Ő a levegőre tippelt és megjósolta, hogy menet közben a nyergekben lévő levegő ahogy forrósodik úgy fogja nyomni kicsit a betéteket. Ez végül be is igazolódott, egyik oldalon forrósodott a tárcsa és fokozatosan keményedett fel a fékkar. Majd újra elengedett, ahogy visszahűlt.
Se elsőre, se másodikra, se harmadikra nem tudtam lelégteleníteni rendesen.
A probléma az, hogy a légtelenítő csavarokon nem jön már ki több levegő. Apám a nyergekre tippel, hogy azokban lesz a bubi. Csak fogalmam sincs abból hogy fogom kiszedni, ha nem jön fel magától a magas pontra a légzsák.
Jobb híján még próbálkozom vele, hátha kidobja a bubit egyszer... -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #100517 üzenetére
Hát ha lehetett látni, akkor arra már nagyon-nagyon ráfért a csere!
Enyém ez előtt tavaly októberben volt cserélve. Aztán most úgy folyt le, hogy semmi elszíneződés nem volt benne. Meg se tudtam különböztetni az új olajtól. Még a féket se kellett húzni neki, magától átfolyt nyitott tartállyal.Amúgy benzinfogyasztáshoz:
Ugye szoktam naplózni a tankolásokat is a szerviz költségek és egyéb kiadások mellett.
Tavaly eléggé nem értettem hogy jöhetnek ki "tipikus" felhasználásom mellett több literes különbségek az egyes kutak benzinjei között. Úgy tűnt a prémium benzin látványosan jobban fogy.
Nos, azóta eltelt egy kis idő és 43 tankolásból 419 nap alatt azt tudom leszűrni, hogy nem lehet különbséget tenni a kutak közt, se a prémium és nem prémium közt. Van mérésem minden lehetséges kombinációban, így az egyetlen következtetésem, hogy semmi sem számít annyira, mint az átlagsebesség.
Ez a mutató úgy látom teljesen értelmezhetetlen diagnosztikai szempontból.
Legalább lett egy pontosabb képem és megtudtam, hogy gyorsforgalmi utakon 5,5L alatti átlaggal számolhatok. Városi tötymörgésnél meg 8L felettivel. Azért nem mindegy, hogy egy 3000 km-es túrát melyik mutatóval becsülöm meg utazási költség címszó alatt.
És külön fun fact, hogy haverom 2011-es ER6-osa többet fogyaszt az enyémnél. Tegnap kirándulni voltunk. Kétszer tankoltunk, odaút előtt és visszaút előtt. Másodjára ő többet tankolt 5%-al.
Pedig azt hittem az ER6-osok tipikus postás motorok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #100527 üzenetére
Hétköznapi felhasználásban, ilyen kímélő fordulatszámokon utazótempóban (országúton, autóúton 6-7k-t forog) jön ki az 5,5L. A 8 meg inkább munkába járáskor és városi szaladgáláskor, mikor kicsi fokozatban vagyok vagy húzom a bajszát a nagy igyekezetben. (Ugye a motor ugyanannyit fogyaszt egy adott fordulaton, ha hússzal megyek egyesben, vagy százzal hatodikban. Viszont a megtett út nagyon nem mindegy. )
Amúgy ez a tank kapacitás nekem még mindig elég homályos. Specifikáció szerint 17-19 literes tankok vannak a motorokon általában. Viszont én még egyik motoromon se tudtam közel se ennyit tankolni. Mikor nekem kigyullad a sárga lámpa, akkor tudok belerakni ilyen 11-12 liter körül. Ezzel csak annyi a bajom, hogy ha valóban ekkora tankok ezek, akkor mi a frászért mutat csont üres tankot úgy, hogy kell legyen benne még néhány liter?? Így fogalmam sincs a valódi hatótávról, ami mondjuk utazás közben tényleg nem mindegy, ha mondjuk 30-40 kilométerenként vannak kutak egyes országokban.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100641 üzenetére
Jut eszembe, korábban raktál fel képet a motorodról túrára megpakolva. A kép apropója volt, hogy egy tanktáskába és egy tail bag-be belefért minden.
Te miket viszel magaddal egy több napos, több ezer km-es kirándulásra?
Feltételezem ágyban aludtatok és én is így tervezek, így a kempingcuccok nem érdekelnek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #100640 üzenetére
Aznap intézitek a szállást?
Ez így nem drágább, mintha mondjuk két hónappal előtte lefoglalnátok? Nekem azt tanácsolták, hogy Trivago-t nézegessem és úgy foglaljak, mintha repülőjegy lenne: amikor olcsó.
Mi az a Booking? Olyasmi, mint mondjuk a Trivago?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #100644 üzenetére
Ezt már láttam, köszönöm!
Ez kicsit más világ, mint mikor a nyugati országokban motorozol kizárólag onroad és hotelben alszol és étteremben eszel.
(Ha már országok közt járok életemben először, akkor ne b.ssza már meg hogy kanálgépet vigyek!! Inkább végigkóstolok mindent a helyi éttermekben. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100646 üzenetére
Intercom gps-hez fontos? Társam nem lesz, szóval max csak fülhallgatónak lenne jó.
Eddig elvoltam csak vizuálisan.
A töltő jó tipp, arra nem gondoltam! Bár lesz a motoron 2x1,5A USB aljzat, gondoltam az elég.
De igaz, a szálláson se ártana ha kéznél lenne.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100663 üzenetére
London-Párizs-Milánó-Velence-Zágráb-Pécs vonalon nem vagy véletlenül ismerős valamerre?
Egy hetesre tervezem, autópályák kerülésével amit dob a gps.
A 7 nap alatt 3 nagyobb megállót tervezek ahol eltöltök egy-egy napot a város felfedezésével, a másik 4 napon meg lehúzok 42 óra vezetést és 2400 km-en, ha el akarom kerülni az autópályákat.Még nem tudom milyen leosztásban legyen. Párizsba hamar megérkezek, lesz egy egész délutánom ott így lehet nem ott töltök el egy nap pihenőt. Olaszországban mindenképp legalább egyet, ha nem kettőt.
Svájc és Horvátország elég semleges nekem, úgy érzem majdnem mindegy melyikben tartózkodnék +1 napot.
Tipp? Ha csak az utat nézem, akkor Zágráb optimálisabb megálló lenne és másnap kipihenve hazaérni.Szóval vhogy így nézne ki:
1. nap Anglia-Párizs,
2. nap Párizs-Svájc,
3. nap Svájc-Milánó,
4. nap pihenés,
5. nap Milánó-Velence,
6. nap Velence-Zágráb,
7. nap Zágráb-Pécs.Upsz, így nem is jön ki 3 pihenőnap.
Viszont így nincsenek akkora hatalmas vezetések és talán fél napokat még el tudok tölteni mindenhol.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tarill #100686 üzenetére
2011-est tartok karban hébe-hóba: kopó-fogyó dolgok, kisebb munkák. Legutóbb épp a kuplungkar rögzítésén voltam kiakadva, hogy miért lötyög rajta az aftermarket kar. Kiderült, hogy egy kutyaközönséges hatlapfejű csavarral kell rögzíteni, gyárilag be van süllyesztve a csavar feje így feltételezem nem kókányolásról van szó. A menetes száron fordul el a kar, átmérőben meg kisebb a karon lévő furatnál. Jobb helyeken itt egy csap szokott lenni illesztett felülettel. Előtte meg a kuplung bowden cseréjével szoptunk kicsit, mert nem egyszerű ki- és beakasztani a bowdent a kuplungnál. Úgy van kialakítva a kis 10 Ft-os lemez, hogy éppen ne legyen hozzáférhető rendesen. Itt mire sikerült beakasztani a végét, kb úgy éreztem mintha lenyomtam volna egy gitár szólót és a húrok szétqrták az ujjaim. 5000 Ft-os bowdent meg nem fog meg az ember fogóval ugye.
A ülés zárát is egy élmény volt kitisztítani, mert olyan szupi helyre sikerült tervezni, hogy telibe csapja fel rá a retket a kerék. Gyönyörűen be volt rohadva a 2011-es gépen, hogy a kulcsot bedugni nem volt egyszerű, nem hogy beletörni. Ezt két napig kellett wd40-ben áztatni, mire megmozdult.Ami nekem még nagyon nem jön be, hogy az első fék egy on/off kapcsoló. A váltó áttételezése meg viszonylag rövid. Városban emiatt nem annyira szupi, vagy egyesben forgatod, vagy kettesben rángat a motor lassúbb forgalomban és eléggé hátbaqrós élmény néha-néha.
A kitámasztó miatt minden egyes alkalommal a számra veszem a tervezőket, amiért a pöcköt amivel kirúgja az ember, azt vmi idióta berakta a támasz végére, a lábtartó mögé. Én gyakorlatilag egy kifordított szerencsétlen testhelyzetből érem csak el.
A fura fordított helyzetű váltókar meg egy külön mérnöki bravúr a spórolás oltárán. Mondjuk funkcionál, de hogy nem kényelmes az tuti.Eredetileg ER6F-et szerettem volna venni, új 2017-est még tavaly. De ahogy így látom milyen műszaki megoldások vannak ezen... Hát, tényleg a Suzuki Swift kategória: érződik rajta a spórolás.
Mondjuk 2012-től volt egy kis változás a dizájnban, remélem fejlődött azért a technika azóta!
Ennél lejjebb már csak a Yamaha XJ6-osa van, arról már messziről látszik a spórolás, amikor az 5 (öt!) éves gép gyönyörűen elkezdett rozsdásodni.Hogy vmi pozitívat is mondjak, ami tetszik: a hangja rohadt jó! Ezért az egyért irigykedem csak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #100688 üzenetére
Fun fact:
Az itt említett ER6-on épp ma tört el a leömlő alul, ahol a dobot kell ráhúzni a leömlőre. 2011-es, 17000 mérföld és megette a rozsda. Holnap visszük kipufogóshoz.
Nem semmi. Az enyém legalább csak simán kilyukadt tőben az egyik leömlőnél 39000 mérföldnél és 2004-es motor. Mondhatom, hogy kispórolták előbbiből az anyagot? -
Teasüti
nagyúr
Vagy köss be egy kapcsolót a biztosítékkal sorosan, és mikor huncutkodni akarsz, akkor csak átbillented a kapcsolót!
Esetleg meg lehet bolondítani egy gyro szenzorral is, meg mikrovezérlővel, hogy automatikusan kiiktassa az abs-t, ha egykerékre áll a motor*. Vaaagy még jobb, ha a motor saját gyro szenzor adatait hamisítod meg, hogy mindig vízszintest érzékeljen. Ekkor megmarad az abs, csak nem fogja visszavenni a fékerőt stoppie-zásnál vagy ledöntéskor. Mondjuk ez a bonyolultabb, mert ki kell deríteni milyen szenzort használ és az milyen protokollal kommunikál.* Fogalmam sincs milyen hatással lenne ez az irányíthatóságra, illetve a fékerő modulációjára menet közben. Valószínűleg nem jó ötlet az abs-el szarakodni abban a pillanatban, amikor berántod a féket.
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #100853 üzenetére
Lánc a vázon átbújtatva. Nem a keréken, mert azt ki lehet szerelni és akkor a motor helyén max találsz egy hátsó kereket. Lánc ne érjen le a földre, vagyis ne legyen olyan támadható pozíció, amikor le tudják támasztani az erővágót. (Kézi erővel senki nem fogja tudni elvágni, hacsak nem Fekete Laci akarja ellopni a vasat. De akkor már mindegy, ő elharapja a láncot.)
A flex ellen meg max az segít, ha hozzá se fér a lánchoz. Lehet úgy szívatni magadat, hogy egy anchor-t raksz a falra, a motor magasságában és olyan rövid láncot használsz, ami éppen csak elér a motorig, ha közvetlenül a fal mellé parkolsz. Ekkor te magad fél kézzel fogod tudni bekattintani a lakatot, ami a levegőben lóg (de nem annyira feszesen, hogy dolgozni lehessen a láncon).
Nos mivel ez a motor mögött van, ami a fal mellé van lerakva és a lánc át van bújtatva a vázon... Senki nem viszi el és senki nem vágja le onnan 10 perc alatt, ha csak fél kézzel fér hozzá vmi szerencsétlen pózban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Estét!
Mit tudtok a károsanyag-kibocsátási matricákról Franciaországban és Németországban? Kell, nem kell? A francia Crit'Air matricát könnyű elintézni, elég megrendelni online. Viszont a németről nem igen találok infót, hogy kell-e és hogy lehet beszerezni. Tudnátok ebben segíteni?
Tudjátok-e esetleg, hogy a többi nyugati országban kell-e vmilyen matrica, engedély, igazolás, stb?
Köszönöm! -
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100867 üzenetére
E szerint az oldal szerint korlátozott a forgalom egyes területeken, "alacsony kibocsátású zónákban". Pl Párizsban már a körgyűrűre se mehetek fel ilyen matrica nélkül.
Nem tudom már hol találkoztam először ezekkel, szerintem vmilyen utazási iroda magazinjában.
Áhh, meg is van az egyik link.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100869 üzenetére
Nem a motorozás lesz a középpontban, sőt lehet a pokolba fogom kívánni a motort már az elején.
Inkább, hogy lehetőségem lesz eljutni olyan helyekre, ahol még sosem jártam. Úgy igazából még sehol sem jártam. Körbe szeretnék nézni a híresebb városokban, meg jókat enni, meg kikapcsolódni amikor nem motoron ülök.Jut eszembe, ideje elkezdenem marokra gyúrni. Sajnos 3-4 óra után elkezd bedurranni az alkarom a kuplungolástól (új a bovden, ez van).
-
Teasüti
nagyúr
Estét!
Próbált már vki hidraulikus kuplung átalakító készletet? Ebay-en vannak olcsón, azokra lennék kíváncsi.
Nem pont Magurát, mert az piszok drága.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #100997 üzenetére
Naked-ekre többnyire a kényelmes üléspozíció jellemző, elvégre ez volna a sztenderd városi kategória. Egyenes hát és tompább csípő és térd szögek. Haver ER6-osa pl egy fotel nekem a 185 centimhez. Speed Triple is csak 1°-os eltérést mutat az én magasságomra. Hasonlóan kényelmes lehet, ha jó az ülése.
A menetszéltől meg nem kell tartani, a ruha felfogja. Télen a hideg, az viszont necces. Én max 15 percet vagyok hajlandó motorozni 10 fok alatt, utána elkezd gyorsan zuhanni a komfortérzetem. Ennyi idő alatt érek be dolgozni, pont elég is belőle.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs