-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #102770 üzenetére
Kicsit pongyolán fogalmaztam. Úgy értettem, hogy addig jár gyakorlatilag kenetlenül, amíg a vezérműtengely(ek)hez nem ér el az olaj. Egy 10W-s olajnak általában tizenvalahány mp kell ehhez, egy 5W-nek úgy ~8, egy 0W-nek pedig nagyjából ~5*. Nyilván a motor alsóbb részeiben (forgattyúsházban) található dolgok hamarabb részesülnek az éltető nedűből.
A megdermedést meg úgy értsd, hogy egyszerűen csak nehezebben fog folyni (nagyobb lesz a sűrűsége), mint mondjuk +20 fokon. Ezért is írtam idézőjelben a feltörés szót.
Ilyenkor nehezebb szivattyúzni, megnő a motor belső ellenállása, lassabban fog elérni a hengerfejbe.
Amúgy olajfüggő is, 10W40 és 10W40 között is lehetnek nagy különbségek.*A Jazz-ben 0W30-at használok, olykor hallani is, hogy indítás után 3-5 mp-ig ciccegnek a szelepek, amíg el nem ér odáig az olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #102830 üzenetére
Ahol Te élsz, ott lehet, de idehaza a hivatalos jelölés az "e", mint ezer (1000). Minden hivatalos dokumentumban így van. Hivatalosan a NAV-nál is a 30000 Ft az 30eFt, a 30000 km útiköltség elszámolás is legfeljebb 30ekm lehet, stb-stb.
Más mértékegységeknél pedig a "mega" a helyes, pl. a villamosenergia fogyasztásnál a 30000 kWh az 30MWh.FIFA játékok nevét nem magyarok adják, azt pedig, hogy az amcsik milyen nyelvtanra, vagy költői szabadságra hivatkozva teszik így, azt nem tudom...
Amúgy természetesen értem én a "k" jelentését, csak bántja a szemem. Pont úgy, mint más visszatérő helyesírási hiba.
Olyan ez, mint egy pattanás: nem hal bele senki, csak ronda, és időnként kifakad!LOL, közben szerkesztettél!
Értem a példád, csak rossz! Kapacitásnál elég ritkán lehet 1000F-ot látni, ott inkább a milli, a mikro, a piko, stb. a jellemző. 1kF (1 kilofarad) az irdatlanul sok!
Válaszként pedig a fenti sorokban a villamosenergia részt tudnám idemásolni![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #102832 üzenetére
Alapvetően a beszéd azért jött létre, hogy az emberek tudjanak kommunikálni. Az írás ennek csak az írott formája. Amennyiben megérted a másik írását, a dolog működik, függetlenül attól, hogy helyesen- vagy helytelenül írták meg az üzenetet.
A magyar nyelvet nem kell félteni a jövevényszavaktól, hiszen a fél szókincsünk már most is az. A magyar könnyen beilleszti a rendszerébe az idegen eredetű szavakat, előbb-utóbb kiejtés szerint leírjuk, ragozzuk, stb.
Simán lehet ezt is "lájkolni".
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #102838 üzenetére
Pedig a software is szoftver
http://mnytud.arts.unideb.hu/tananyag/gyorffye/angol_jovevenyszavak.pdf
club (cláb) = klub
box (boksz) = bokszStb. Ez teljesen természetes folyamat, ezért is gyönyörű a magyar nyelv. Bármit magába tud illeszteni, leírni vagy ragozni.
Gondolom te is találkoztál indiaikkal, tele van a hindi nyelv angol jövevényszavakkal, de ők nem tudják ragozni vagy máshogy leírni, ezért csak simán beszúrják a mondatokba.(#102841) Ferdzsoo Nézzük a tévét ugye (television, tv = tévé)
(#102840) Madwe
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #102838 üzenetére
Akkor félreértettetek! Nem a "k", mint kiló használatával van gondom, hiszen a km, a kWh, stb. azok úgy SI mértékegységek, és pont. Nincs mese! Ahogy Te is írtad: "SI mértékegységeknél a kilo- előtag 10^3-ont jelent"
Az angol kifejezésekkel semmi bajom! Sem a WTF-el, sem semmi mással!Én arra hivatkoztam, hogy nincs olyan sem a magyar helyesírásban, sem az elfogadott hivatalos dokumentumokban, hogy 30kFt, vagy 30k km! Olyan van, hogy 30eFt, vagy 30ekm! Ez az elfogadott!
Értjük a 30kFt-ot is? Igen! De attól még nem lesz helyes, és plán ne kampányoljunk teljes mellszélességgel a hülyeségünk mellett sem ebben a kérdésben, sem másban! Olyan ez, mint a behúzott kuplunggal tárolt motor esete, csak az műszaki, ez meg nyelvtani hiba!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz Teasüti #102867 üzenetére
Onnan indult a téma milyen hamar veszi fel a "fáradtabb" színt, nincs jelentősége, megállapítottuk. Baj?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #102908 üzenetére
Nézegetem a dolgot egyelőre. Annak idején a 3M megtartotta a kamerát is a sisakon, ami egy súlyban van a telefonnal.
Közben találtam még egy hasonlót, de ez is csak Apple/Samsung/Univerzális, és drágább sokkal, mint az előző, cserébe fémből van és nem műanyagból:"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #102923 üzenetére
A motoron millió hely van, de a kézvédő ebből rengeteget elfoglal.
A kamera megy a dashboard fölé, pedig az a gps-ek természetes előhelye. Jelenleg a bal kormányon van, oda alig bírtam felimádkozni az előzőt, kevés a hely a kábelektől, kapcsolóktól, jobb oldalt a fékolaj tartály foglal el mindent.
Marad a befogónál egy csomó hely, de az meg annyira lent van, hogy veszélyesnek tartom oda lepillantgatni.
Van még a tükör, ami talán jó lenne. Talán, mert könnyen lehet hogy remegne. Ezért gondoltam erre a keresztmerevítőre."önmagam hite vagyok magamban"
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102943 üzenetére
5w/0w Nem tudom Gajdán Tanár Úr itt mennyire mumus, de ebben a videóban elég érthetően elmagyarázza, hogy a hideg oldali viszkozitásnak más tulajdonságai is vannak. Ezek alapján én egyiket sem tenném motorba.
-
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102959 üzenetére
Az előző videóban nem volt benne a lényeg, ezért kikerestem, nézd meg itt az első pár percet. Külföldi fórumokon is az a téma, hogy a HTHS viszkozitás sokkal fontosabb, mint a 100 fokos viszkozitás. Slussz poén, hogy sok gyártótól ezt már meg sem találni. Motulnál pl a racing olajokon feltüntetik, de a többi olajnál valamiért kivették, pedig találtam egy régi pdf-et, amiben még benne volt. Ez elvileg fontosabb, mint a hideg vagy a 100 fokos viszkozitás, mert a hideg járat sokkal kevesebb lesz egy motor élettartama alatt, de a csapágyakban simán lehet 150 foknál melegebb hőmérséklet.
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #102973 üzenetére
Nem feltétlenül, de a legtöbb esetben ha a hideg oldalt változtatjuk, a meleg oldali viszkozitás is változik valamennyire ugyanabba az irányba, hiába van ugyanúgy 40-es pl. ráírva. Persze minden az adott olajon múlik.
Nem marad meg (csak egy vékony film, ami a felület érdességéből adódik), de akkor már nem is mozognak/súrlódnak azok az alkatrészek.
Az lett volna a mondandóm lényege, hogy mondjuk ahol 15W az előírás, oda ne akarjunk 0W-s olajat rakni, mert nem lesz jó, hiába jobb olaj az utóbbi önmagában.
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102989 üzenetére
Lehet. És mi az a hideg indítás, amiben te még motorozol, illetve mennyi idő alatt melegszik fel az a kemény 3 liter olaj? Mert a dupla turbós autóm 5w30 (8liter) olajjal és 220.000km-el köszöni, de 1 csepp olajat nem eszik egy intervallum alatt, holott -20ban is van indítva, de gondolom abba is 0W-t kellene rakni, biztos szeretné. Szerintem nem kellene gúnyolódni, teljesen értelmes kérdést tettem fel, hogy miért ajánlasz 0w olajat egy olyan használt motorba, amibenek a gyári előírása 10w. Viszont úgy hangzik ez az egész lassan, hogy mindegy milyen olajat használunk, az összes egyforma, leszámitva a hideg oldalt.
Szerk: A hideg indítás pedig nem csak az olajról szól, jobban szorulnak a gyűrűk, a csapágyak, kevésbé zárnak a szelepek, ettől függetlenül egy kis motorban szinte azonnal eljut az olaj mindenhova, hacsak nem -30-ban indítasz, vagy nem vagy téli pizzafutár. Relatív gyorsan fel is melegszik. Viszont a 0w olaj akkor is nagyságrendekkel hígabb, mint egy 10w és ott már a HTSH 150 fokos viszkozitás sem kielégítő.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102991 üzenetére
Nyilván én sem vagyok hozzá értő, abból táplálkozok, amit nálam okosabb, vagy annak tűnő emberek állítanak Egy gyors keresztkérdés, ha 0W olaj, akkor motorba milyen ajánlanál, mert a Motul palettában kapásból nem látok motorkerékpárba való 0W olajat, gondolom nem véletlen, vagy vak vagyok és ott van
Amennyire én látom, vannak olyan pontok is, amiket nem lehet műszaki adatlapokból kikövetkeztetni, ehhez már mérnöki szinten kéne lenni, hogy pontos választ lehessen adni. De a 0W40 olajat a motul is csak gyors/rövid autósport versenyekre ajánlja. Ennek 3.9mPa a forró viszkozitása. Ezzel szemben a 7100 5W40-nek csak 3.74mPa, tehát WTF? Aztán a 300V FL 5W40 4,48 mPa érdekes, ugyanaz a viszkozitás mégis majdnem 1 egész értékkel jobb az FL, de érdekesség képp itt is még két felé megy a 300V 4T 5W40 OR HTHS 4,42 mPa / 300V 4T 5W40 RR HTHS 4,48 mPa. De a 300V FL 10W40 4,41 mPa. Akkor hogy is van ez? Ahány olaj annyi féle.
Szerintem, ha gond nélkül bele lehetne rakni a 10W helyére a 0W olajat, akkor azt írná a gyártó, hogy 10W, vagy annál jobb, mint ahogy az API minősítésnél is írni szokták. De a nagy ajánlás az az, hogy max 1-1 értékben szabad eltérni, néhány motortípus még erre is érzékeny. A 0W olaj hígabb lesz, hiába a meleg oldali viszkozitás, így ha gyűrű és a hengerfal között nincs megfelelő kenés, akkor idővel ott sokkal nagyobb kopás lesz, mint amit a rövid hideg indítás eredményez. Ez csupán az én véleményem a tévedés jogát fenntartom
szerk: Egyébként, ha komolyabban mész hidegben és ennyire para, hogy nem melegszik fel, akkor egy köztes olajat érdemes választani, mondjuk 5W-t. Ha 10W a gyári előírás, akkor az benne van az ökölszabályban. Raádásul szerintem nagyobb melegben sem nyelezed a munkahelyedig. Viszont, ha valaki 10 fok alatt nem indítja be, de nyáron a 40 fokban nyelezi hegynek fel, nem kizárt, hogy a 0W olajat nem fogja szeretni
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102997 üzenetére
Értem, vagyis azt nem, hogy akkor miért nem mondják azt, hogy ha van pénzed vedd nyugodtan a 0W-t, ha nincs akkor jólesz az 5/10W Én egy ilyen szösszenetet találtam még, de ezt sem támasztja alá semmi féle specifikáció.
"másik oldala is van annak, ha tágítjuk a hideg-meleg oldal közti különbséget. Ezeket viszkozitás módosító adalékokkal érik el, tehát valódi kenőanyag kevesebb adott esetben egy szélesebb spektrumban dolgozó többfokozatú olajban, mint egy szűkebb intervallumban dolgozóban."
Erre mondom azt, hogy részemről zsákutca, maradok a gyári ajánlásnál, vagy ahhoz közel. Amúgy érdekes, neked ugye a szerelőd azt mondta az úgy ok, az enyém meg szentül esküszik márka specialistaként, hogy csak gyári olajjal dolgozik. Szerintem ezt mára túltoltuk
-
runner 125
nagyúr
válasz Teasüti #103109 üzenetére
Van olyan útvonal, ahol lehet annyit húzni, bár itthon nagyon kevés ahol minden adott ehhez (jó minőség, beláthatóság előre és mindkét oldalirányba). Véleményem szerint 150-160-ig erős koncentráció mellett lehet még utazótempót diktálni. Fölötte már közúton nagy mértékben nő a vakon motorozás kockázata.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Teasüti #103111 üzenetére
Nem fogja fel, nyilván. Azért is írtam h a 150 fölötti tempó az én felfogásom szerint már sok esetben vakon hajtás. Ön és közveszélyes. Ott már szűkül a látómező.., 1-1 pillanatra el lehet verni pár km-re ha olyan a szakasz, de tartósan annyit motorozni nem szerencsés.
Jellemzően közúton mi 130-150 közötti tempót szoktunk menni. Az eddigi kb. 70.000km tapasztalata alapján megfelelő odafigyeléssel ez szerintem még egy vállalható tempó.
Városban, falvakban szigorúan mindig 50, egyértelmű h nem trafi miatt.."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
válasz Teasüti #103113 üzenetére
Én az AT-el 90-110-es utazót szoktam tartani, de azt gyakorlatilag útburkolat minőségétől függetlenül.
Pályán nekem az utazó 120, de nem azért mert nem bírná, csak nekem így kényelmes. Volt, hogy siettem, nagyon meleg volt, messze kellett mennem, ekkor 150-es utazóm volt, de nagyon nem élveztem. Végül ekkor történt a balesetem is, amikor ~140-nél eltrafált egy leszakadt abroncs.
SV-vel mentem mint a meszes, 140-170-nel döngettem, többnyire 130 körüli átlag utazótempóm volt, pályán meg ami a csövön kifért. 2 baleset után a lassan járj tovább élsz elvet alkalmazom. Na meg az AT-ról kényelmesen lehet nézelődni, nem kell folyton a kátyúkat, aknafedeleket meg a felmarásokat keresnem. Pihentetőbb, nyugodtabb és kényelmesebb az utazás vele, mint bármi mással amiket eddig próbáltam.
Nekem telitalálat ez a motor, még ha nem is nagyon használom. Amikor kell, akkor jó ha van, amúgy nem szeretek céltalanul motorozni.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vlevi
nagyúr
válasz Teasüti #103155 üzenetére
Neked a nyomaték csúcs 10ezer, nekem meg onnantól piros, ezért.
Más az, amikor szerpentinen kiforgatod, és más, amikor egész nap ennyit pörög.
Szó se róla, lehet vele ennyit menni, akár hosszabb távon is, de aki mindig ennyit akar utazosebessegkent tartani, az inkább mást próbáljon ki.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
-
Rent
senior tag
-
Micsurin
nagyúr
válasz Teasüti #103176 üzenetére
Az enyém 3200-on teljesen élettelen (kb mint egy Honda Jazz)
Remélem Boldi nem veszi sértőnek ezt a sok degeczi stílust.
@veze: Hát a holnap offos, megyek szóbelizni izé bukni.
Szóval reménykedek egy vasárnapi szép időben akkor.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Rent
senior tag
válasz Teasüti #103191 üzenetére
2000 nel simul ki, azalatt nagyobb gazfroccsre ideges 2k-tol raketa ugy egeszen 6k ig kb
Ez a suzuki intruder 1.800. Usa neven m109r (109 cubic inch), pontosabban 1782cc. Ki kell probalni egy ilyet es eldolt a dolog. 2006 ota gyartjak, iden szunt meg a hazai forgalmazasa ugy tudom euro besorolas miatt, a mai napig valtozatlan a fenyezesen kivul. Ezekben semmi rasegites nincs. 125le, 160nm, 1.8 v elrendezesu 2 henger, se abs, se kiporgesgatlo, itt az van amit te csinalsz. 😂🤣 viszont gyarilag hatul 240/40 r18 ami a gyari felnin 280 asra cserelheto, speci felnivel meg 360-ig. 🤣
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz Teasüti #103196 üzenetére
Igazabol 2-tol 6 ig kozel linearisan tol, ha nem kuplungolsz ki es hulyegyerek modjara forgatod, majd raengeded akkor (szaraz uton, jo gumival (ebben a kategoriaban az avon cobra az szinte egyedul) nem fog ledobni, de vzr es csapat szerint tud meglepeteseket okozni. Nem tudom en probalom nem nyitogatni a pofonos ladat. nekem eddig egyszer indult meg ugy izombol a segge jobbra, kettesben hulyegyerek gazra vasuti atkelo utan egyenesen. azonnal gazelvet es beallt egyenesbe hirtelen (nem mondom h nem volt becsoki, kivulrol lehet menonek tunt, de en tudtam h ehhez kozom nem volt), hazaerve leraktam es atgondoltam a dolgokat. Azota 3 alatt semmikepp nem rangatom
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz Teasüti #103205 üzenetére
En siman jarok vele meloba, ha jo ido van (2x50km m0-m3), vagy csak elugrok sorert par km-re. Konnyeden lehet vele kocsisorok kozott (ha nincsenek fent az oldaltaskak, mert akkor a legszelesebb pontja a kormany (90cm talan) haladni, illetve vannak hozza oldalso taskaim 2x37l amik kulccsal zarhatoak, egy mozdulat leszedni azokat (nemet klickfix rendszer rogziti). Alapbol egy uleses, de egy mozdulat az ulespupot utasulesre cserelni (gyarilag jar a pup es az utasules), tavasszal kap meg egy krom hatso kozepdoboz tartot, leheto legnagyobb dobozzal, hogy ne legyen macera a varos ha vinni kell cuccot, de nem extra sokat (mert az nem szelesit a motoron ugye, mint a taskak). Amugy alapbol az ulesed ala talan egy tarca fer be, tehat marad a hatizsak. Amugy a vilagbol kimegy es vissza, megold nagyjabol mindent erobol, visszavaltogatas nelkul es nem kesztet allando gyorsulgatasra, de elemeben van ott is ha kedved tamad, mint amikor nem figyeltem egyik nap es 180 nal vettem eszre a traffit a 4esen. 🤣 Pontos meghatarozasa amugy power cruiser. Szerintem fagyizini is jo. Arra kell figyelni ha nagyon rossz a talaj, hepehupas pl., hogy tologatni ne kelljen hatrafele, foleg ha emelkedon kell, mert az felejtos a sulya es a szeles gumi miatt. 🤣 viszont ezekre raallnaz ember agya (eleg egyszer szivni) es nem ugy parkol vele az ember, ahogy egy kis 50-essel. 🤣 egyszeruen imadom foleg a kardan miatt, hogy eleg 12 ezrenkent 220ml hajtomuolajat cserelni benne.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz Teasüti #103205 üzenetére
Nagyon kenyelmes rajta ulni, soha nem fajt meg tole a hatsom, a sulypontja meg nagyon alacsonyan van, nagyon konnyu vele manoverezni, a labtartok allitolag hamar letudnak erni (gyari koptatok meg hibatlanok)(bar en bevallom nem szoktam annyira dontogetni, hogy szikrazzon a labtarto koptatoja) az ulespoziciobol adodoan egesz nap elvan rajta az ember. 182cm vagyok, nekem nagyon patent, viszont neztem teszteket 160 koruli motorosnak ijeszto volt 130 felett, annyira kell kapaszkodnia es tulsagosan kinyujtania a labat. Nem akarok odakat irni rola, de nekem teljesen bejon, 20l a tankja, vegyes uzemben 7,5 et fogyaszt (7 alatt es 8,5 felett meg nem etettem vele) tehat 250km hatotav tuti megvan ket tankolas kozott, de allatmodban is a 200km. Terepre tuti nem jo, belvarosi dugoban en 300as robogot hasznalnek, bar egy kollegam 1000rr-t hasznal arra, kinek mi. 🤣 Videken lakom Pest hatartol 25km-re, 3. sarok a 4es, viszonylag sokat jarok vele Balatonra nyaron (160km, ebbol kb 150 et m0-m7). Nekem minden igenyemet kielegiti. Neha elkalandozom es vfrt nezegetek, meg bmw k1300r-t, aztan mindig rajovok hogy jo ez nekem, foleg ha meglatom a garazsban.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz Teasüti #103220 üzenetére
Mert nincsenek illúzióim, abból kapok jó állapotban ettől azért olcsóbban persze míg ezekből érzésre azért az alsó feléből válogatók (ezek: R6,Gixxert) amiben lehet jó és lehet copo roller is ennyiért.
Nem csak pályára épp ez az, olyat akarok amivel hétvégén kényelmes egy Mátrázás vagy kimenni a Cseh GP-re és hébe hóba kimenni pályázni... nem akarok én rekordokat csak jól érezni magam.
Ha engednem kell akkor a kényelemből engedek.
F4i-ből is van sportosabb osztott nyerges ha minden igaz, de ez csak a mentő övem.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
julius75
aktív tag
válasz Teasüti #103246 üzenetére
Tracer 900GT-re szeretném, és millió van belőle a neten. Gyári, amit valójában a PIAA gyárt, természetesen horror áron, ill. találtam 2 különböző olasz típust is, amiket szintén homologizációval, belevésett E9-el (E50) adnak, már jóval olcsóbban.
A vicc az, hogy mind ugyan úgy néz ki, mint amiket az ali-n is árulnak, tizen-húsz dollárért.....persze ezekhez már nincs papír. Mindről van kép, youtube video, és rengetek értékelés,
ami alapján nem tűnik rossznak egyik sem.
A kérdés csak annyi, hogy megb@sz érte a rendőr, vagy sem.....Chris0321: motorra kellene....és igen, ködlámpa...
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs